A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Illetékes elvtársnak (üzenet: 936, M3) |
|
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
291. Elküldve: 2007-07-10 08:32:32, Illetékes elvtársnak
|
[651.] |
:-)
|
| |
[előzmény: (290) Kingweb, 2007-07-09 18:13:41] |
|
Zöldfülű
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
290. Elküldve: 2007-07-09 18:13:41, Illetékes elvtársnak
|
[652.] |
Meglepett volna, ha egy valto (kitero) nincs a tortenetben.
|
| [válaszok erre: #291] |
[előzmény: (289) Hoffa60, 2007-07-09 17:13:49] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
289. Elküldve: 2007-07-09 17:13:49, Illetékes elvtársnak
|
[653.] |
Nem a peronnál, hanem utánna a kitérőnél. Ott van hely is az emelésre, ez is a gondviselés számlájára írandó
|
| [válaszok erre: #290 #292] |
[előzmény: (288) Kingweb, 2007-07-09 17:09:36] |
|
Haladó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
288. Elküldve: 2007-07-09 17:09:36, Illetékes elvtársnak
|
[654.] |
Peron mellett? Ott legalabb nem tud nagyon oldalra elborulni.
|
| [válaszok erre: #289] |
[előzmény: (287) Hoffa60, 2007-07-09 17:07:03] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
287. Elküldve: 2007-07-09 17:07:03, Illetékes elvtársnak
|
[655.] |
A hír igaz de: nem a kihúzóban.
Egy kocsi első forgóváz jobbra, a második balra, nyomkarimák épek.
Holnap vizsgálják a kocsit tüzetesen át.
Jó hogy ennyivel megúsztuk!!!
|
| [válaszok erre: #288] |
[előzmény: (286) Kingweb, 2007-07-09 09:35:21] |
|
Haladó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
286. Elküldve: 2007-07-09 09:35:21, Illetékes elvtársnak
|
[656.] |
Ha igaz, 09:25 korul kisiklott a Kelet-Nyugati Deak kihuzoban egy vonat. A tanulsagokat majd levonjak, de remelem kikuldenek szakembereket a helyszinre, nem engedik vizsgalat nelkul a vonatot visszamaszni a sinekre.
|
| [válaszok erre: #287] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
285. Elküldve: 2007-07-04 19:21:03, Illetékes elvtársnak
|
[657.] |
Igen az emlékeinkel nincs is baj.
Akkor van baj, ha rosszul emlékszünk.(lásd más topik)
|
| |
[előzmény: (284) médmfsz, 2007-07-04 19:11:13] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
284. Elküldve: 2007-07-04 19:11:13, Illetékes elvtársnak
|
[658.] |
Na lám, lám! Nem is emlékeztem rosszul.
|
| [válaszok erre: #285] |
[előzmény: (283) szneti, 2007-07-04 16:44:47] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
283. Elküldve: 2007-07-04 16:44:47, Illetékes elvtársnak
|
[659.] |
Csaó.
A bal 146a ill a jobb 146a kevertem össze.
Nem tom hogy kellet-e, a váltó,de forg állási idöszak volt(sürités).
Azért volt furcsa hogy 20 percig nem volt a lirán forgalom.?????????
De igazán már nincs értelme tovább ragozni a kérdést, hiszen Én már nem dolgozom,és tudomásom szerint a szolg.tevö sem dolgozik már ott.Volt egy kissebb malörje a tvg-kel is és utána elment.Hogy miért takarja fügefalevél.
|
| [válaszok erre: #284] |
[előzmény: (282) médmfsz, 2007-07-03 22:09:35] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
282. Elküldve: 2007-07-03 22:09:35, Illetékes elvtársnak
|
[660.] |
Tárolóból kihaladás, de már nem tudom melyik vágány. Legalábbis emlékeim szerint.
|
| [válaszok erre: #283] |
[előzmény: (281) Kingweb, 2007-07-03 22:08:18] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
281. Elküldve: 2007-07-03 22:08:18, Illetékes elvtársnak
|
[661.] |
Ne keverd. Az a liran volt valahol.
|
| [válaszok erre: #282] |
[előzmény: (280) KIPKOP, 2007-07-03 21:46:12] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
280. Elküldve: 2007-07-03 21:46:12, Illetékes elvtársnak
|
[662.] |
7- ES VÁLTÓ, GYERE ÁT A KFM TOPIKBA.
|
| [válaszok erre: #281] |
[előzmény: (279) LoviGabi, 2007-07-03 21:43:49] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
279. Elküldve: 2007-07-03 21:43:49, Illetékes elvtársnak
|
[663.] |
Szia(sztok).
"Kellett az a váltó azonnal, a felvágás után is? Vagy ráért?
Lehet, hogy itt van az eb elhantolva?"
Hm... bár nem hangzott el a konkrét váltószám (sőt, ha jól olvastam még az sem derült ki hogy éppen honnét történt a forgalomba állás - vizsgáló vagy tároló), de tkp. fennáll ennek a lehetősége is. Egy topictárstól kapott rajz szerint (ha jól számoltam) legalább 20-21 váltó közül kéne kitalálni hogy melyik volt az érintett, s ezek között akad(hat) olyan amit nem kell "azonnal" másik tolatási mozgás számára használni...
|
| [válaszok erre: #280] |
[előzmény: (278) Infós, 2007-07-03 17:10:50] |
|
Törzstag
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
278. Elküldve: 2007-07-03 17:10:50, Illetékes elvtársnak
|
[664.] |
"De még a mai mapig nem értem,hogy miért csak Én voltam felelös az egész eseményért.
Hol volt a szolgálattevö 20 percig,ki állapitotta meg hogy használható maradt a váltó,stb."
Kellett az a váltó azonnal, a felvágás után is? Vagy ráért?
Lehet, hogy itt van az eb elhantolva?
Minden bizonnyal, ha mindenképpen kellett, akkor az fszt, a helyszínen, ha pedig ráér, amíg az infra odaér, akkor majd ők állapítják meg a használhatóságot. :-)
|
| [válaszok erre: #279] |
[előzmény: (273) szneti, 2007-07-02 17:25:54] |
|
Zöldfülű
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
277. Elküldve: 2007-07-02 18:49:00, Illetékes elvtársnak
|
[665.] |
Ez a mese topicban is megallta volna a helyet. Ocsecskemnek voltak elgondolasai szep szammal, az nem is kerdes.
|
| |
[előzmény: (276) szneti, 2007-07-02 17:57:33] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
276. Elküldve: 2007-07-02 17:57:33, Illetékes elvtársnak
|
[666.] |
Egész biztossan nem kapott semmit.Az volt a hozzáállás hogy Te ugy is szivsz,ne akarj mással is kitolni.(Öcsécském)
|
| [válaszok erre: #277] |
[előzmény: (275) Kingweb, 2007-07-02 17:47:36] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
275. Elküldve: 2007-07-02 17:47:36, Illetékes elvtársnak
|
[667.] |
En nem is azert mondtam a jelzoszamot. Ugyanis ha a magnon visszahallgathato valami, akkor annyi. Nalam azonban nem mondtak olyat, ami a hatarozatban volt. Azzal alltunk fel, hogy kovetkezo alkalommal meghallgatjuk a felvetelt. De erre mar nem kerult sor, mert megszuntettek az eljarast. Meg mint megtudtam, nem is tudtuk volna meghallgatni a felvetelt. Arrol en semmit nem tudok, a 174 ebben az esetben mit kapott, de gondolom valamit irasban o is (nem dicseretet).
|
| [válaszok erre: #276] |
[előzmény: (273) szneti, 2007-07-02 17:25:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
274. Elküldve: 2007-07-02 17:33:58, Illetékes elvtársnak
|
[668.] |
Na például ez is olyan dolog, hogy ha ez mostanában történt volna, és itt pörögne a sztori a fórumon, máris nem lehetne olyan könnyen elsummantani.
Gondolom.
|
| |
[előzmény: (273) szneti, 2007-07-02 17:25:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
273. Elküldve: 2007-07-02 17:25:54, Illetékes elvtársnak
|
[669.] |
Hi.
Én nem vitatkoztam azon hogy rossz jelzöszámot mondtam.Nem is lett volna értelme.
De még a mai mapig nem értem,hogy miért csak Én voltam felelös az egész eseményért.
Hol volt a szolgálattevö 20 percig,ki állapitotta meg hogy használható maradt a váltó,stb.
De ez már csak költöi kérdés.
Ezekre a kérdésekre sosem kaptam választ.Ezzel ismétlem,nem az Én hibámat akarom kissebbiteni,csak érdekelt volna.
|
| [válaszok erre: #274 #275 #278] |
[előzmény: (270) Kingweb, 2007-07-02 10:27:01] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
272. Elküldve: 2007-07-02 15:21:39, Illetékes elvtársnak
|
[670.] |
Ha jól értelmezem a szavaidat...
Sajnos volt nálunk is ilyen nemrég, váltófelvágás, foglalt kihúzók,stb,stb...
Pont ezért ragozzuk a kérdést ,hogy tanuljunk belőle!
Sajnos nálunk is sok minden előfordulhat manapság...
|
| |
[előzmény: (271) Infós, 2007-07-02 13:14:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
271. Elküldve: 2007-07-02 13:14:01, Illetékes elvtársnak
|
[671.] |
Ezen a mennyire-gurulok-túl-a-felvágott-válton kérdéssel csak azért kell vigyázni, mert adott esetben elfordulhat, hogy egy másik menet útjába kerül az ember...
Persze metrós szinten ez szinte kizárt, akkora forgalom azért nincs, annál madzagvasutabb.... :P De egy Keletiben, egy Kelenföldön könnyen előfordulhat, hogy az ember benéz egy törpe tolatásjelzőt és meglép egy olyan váltót, amit nem kéne... Na jó, másik madzagvasútnál, Szentendrén is volt már olyan, hogy két angolt is sikerült felvágnia a motorásznak, mert a tőle balra levő törpe jelzésére mozdult, noha a jelzőket jobb oldalra szokás elhelyezni..
|
| [válaszok erre: #272] |
[előzmény: (270) Kingweb, 2007-07-02 10:27:01] |
|
Zöldfülű
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
270. Elküldve: 2007-07-02 10:27:01, Illetékes elvtársnak
|
[672.] |
Nem magamat mosdatom, de: ebben az esetben en nem mondtam rossz jelzoszamot vagy hasonlo. AKK-tol bealltam. Nem tudott szabad fenyt adni, mert a valto rosszul allt (nekem). Bekuldott vorosre. Egy dolgon tudtak kapaszkodni, hogy nem eppen 15-tel ment a vonat. Azonban nem ismerek olyan pontot, ami azt szabalyozna, hogy voros jelzot, fekvo autostop mellett, nem kikapcsolt UAVA-val hogy lehet meghaladni. Az iteletben emlegetett F2-es pont pedig azert volt amator hiba, mert a felszolitas nem hangzott el. Ha ugyanis felhivjak a figyelmet, hogy fokozott figyelemmel menjek be, akkor (en legalabbis) ilyenkor a valto elott tenyleg lepesben megyek, felallok az ulesbol es megnezem a valtot. Ha pont 15-tel mentem volna, annyi kulonbseg lett volna, hogy nem masfel kocsi all meg a valton (kb. 30 meter), hanem esetleg csak fel kocsi (10 meter). De ettol a valtot ugyanugy felvagta volna a vonat.
|
| [válaszok erre: #271 #273] |
[előzmény: (268) birobandi, 2007-07-02 06:57:11] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
269. Elküldve: 2007-07-02 06:57:26, Illetékes elvtársnak
|
[673.] |
Ez a személyes ellenőrzés érdekes téma, HÉV-éknél most találták ki, hogy központi forgalomirányítás esetén, sorompóhibánál is a több kilométerre levő KÖFI fogja megmondani a motorásznak, hogy mehet vagy nem mehet az átjárón. Miért nem dönti el a motorász? Ő látja, hogy ki áll keresztben az átjáróban, hogy állnak a csapórudak. :-(
Szintén a személyes ellenőrzéshez: van olyan hely, ahol azt írják a biztosítóberendezés kezelési szabályzatában, hogy bármilyen zavar esetén a biztosítóberendezés visszajelentő fényeinek kiértékelése nem lehet alapja semmilyen döntésnek, mert azokat III. osztályú jelfogók vezérlik, nem biztonsági funkciók (mármint a visszajelentés), mindig a helyszínen személyesen kell meggyőződni. Ilyen a váltó tényleges állása, a sorompó lezártsága, Hívójelzés, Hívásfeloldó állapota.
|
| |
[előzmény: (267) P 24, 2007-07-02 01:56:53] |
|
Zöldfülű
|
|
birobandi
Tagság: 2007-06-30 07:49:57 Tagszám: #46548 Hozzászólások: 24 |
268. Elküldve: 2007-07-02 06:57:11, Illetékes elvtársnak
|
[674.] |
Szia Kingweb !
Infós hozzászólása szerintem nagyon szakszerű, annyit tennék hozzá, hogy nálunk Domino 71 berendezés működik, és valóban mint írtam a mi váltóink normál esetben -olyan műszaki kialakításuak-, hogy kibírják a váltófelvágást. Való igaz, hogy a helyszini ellenörzés célja az esetleges deformácíók, eltérések megállapítása. Amennyiben a jármű megáll a felvágott váltón, azért célszerű a helyszinen a szakember(ek), mert egy esetleges (kis valószínűségű) törés esetén megakadályozható a kisiklást.
Az általam vezetett bizottság is azt a megállapítást tudta csak tenni, hogy az adott esemény bekövetkezéséhez minimum két ember egyídejű tévedése kellett. Egy részről egy szabálytalan tolatási mozgás a vonatszemélyzet részéről másrészről a Block Poszt szolgálattevő mellényúlása. Általában érvényesnek tartom, hogy egy esemény bekövetkezéséhez, legalább két tényező egybeesése szükséges.
Üdvözlettel
|
| [válaszok erre: #270] |
[előzmény: (258) Kingweb, 2007-07-01 20:15:14] |
|
Zöldfülű
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
267. Elküldve: 2007-07-02 01:56:53, Illetékes elvtársnak
|
[675.] |
Furcsa véletlen egyébként, hogy mindkét metróvonal tervezésénél kimaradt a végállomási kezelőasztal.
Nincs Fehér úti szolgálattevő, és nincs Köki szolgálattevő.
Megoldották másként.
De mint a példa mutatja, vannak esetek, amikor a személyes ellenőrzést előírják a szabályzatok.
Ez nem nagyon tartható be, aki pedig engedélyezte az egészet (nem kell végállomáson található kezelőasztal), már rég nyugdíjas éveit tölti.
|
| [válaszok erre: #269] |
[előzmény: (241) birobandi, 2007-06-30 16:09:46] |
|
Haladó
|
|
Illetékes elvtársnak (üzenet: 936, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|