Találatok száma: 27 üzenet |
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
146. Elküldve:
2007-11-18 00:24:01 |
[1.] |
Kedves itamas80!
Nagyon szépen köszönöm a választ, ez már pont jó lesz neki! :)
Infós
|
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
142. Elküldve:
2007-11-17 17:38:32 |
[2.] |
Sziasztok!
Újra benézek ide is.
Egy jóbarátom szakdolgozatot készít, és szüksége lenne a három metróvonal (KNy, ÉD, DBR) állomásainak mélységeihez, ha lehet, akkor a felszíntől. A meglévő mozgólépcsők emelési magasságát tudom, csak hát az kevés. :(
Esetleg van valakinek tippje, hogy kihez kéne fordulni ilyen infóért?
Előre is köszönet! :)
|
|
[válaszok erre: #143 #144]
|
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
301. Elküldve:
2007-07-15 10:17:07 |
[3.] |
Ha lezárt vágányúton ment, akkor viszont ötletem sincs nekem sem. :-(
Van pár elméletem, de nagyon elvontak, nem életszerűek.
|
|
|
[előzmény: (299) birobandi, 2007-07-13 20:54:42]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
298. Elküldve:
2007-07-13 18:45:44 |
[4.] |
Vajon milyen jelzési kép volt a jelzőn, amikor meghaladták?
|
|
[válaszok erre: #299]
|
[előzmény: (296) Hoffa60, 2007-07-11 21:52:09]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
292. Elküldve:
2007-07-10 08:33:02 |
[5.] |
Mit lehet tudni az okáról? Vörös mellett mozogtak?
|
|
[válaszok erre: #293]
|
[előzmény: (289) Hoffa60, 2007-07-09 17:13:49]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
291. Elküldve:
2007-07-10 08:32:32 |
[6.] |
:-)
|
|
|
[előzmény: (290) Kingweb, 2007-07-09 18:13:41]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
145. Elküldve:
2007-07-09 01:25:54 |
[7.] |
Ezek szerint nem érezted az iróniát, sajnálom.
A bíróságok működéséről van fogalmam, a kiegészítést köszönöm.
|
|
[válaszok erre: #146 #147]
|
[előzmény: (144) médmfsz, 2007-07-08 20:28:22]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
142. Elküldve:
2007-07-07 00:49:17 |
[8.] |
Gondold el, ha szegény munkajogi ügyekben eljáró bírónőre félig-meddig hivatalosan rálőcsölik a BKV-szakértő címet. Izé.. Nem lőcsölik, kinevezik BKV-szakértőnek, bocsánat. Szóval ha ő, mint az ország első és egyedüli BKV-szakértője kap egy BKV-hoz kötődő, de gazdasági jellegű pert, akkor mit tesz? Átnyargal gazdaságjogi vonalra is? Vagy keresünk még egy bíró(nő)t, akit szintén kinevezünk BKV-szakértőnek?
Utóbbi esetben sajnos azonban a BKV-szakértő minősítés, mint presztizs, fokozatosan leértékelődik, így egyre nehezebb lesz BKV-szakértőket találni. A végén -- ad abszurdum -- lasszóval kell majd őket összefogni. Előbbi eset azért nem szerencsés, mert így deklaráltan tudni lehet, hogy ki fogja tárgyalni az ügyedet, ha BKV-s vagy. Okos ember a tett (pl. gazdasági bcs.) elkövetése előtt konzultál az ügyvéddel, hogy puhatolja ki: mik az esélyei ennél az egy bírónál. A bíró vagy jól fog élni a sok kenőpénzből vagy pedig felrobbantják egy idő után (na jó, más módszer is szóba jöhet, vérmérséklettől függően).
Summa summarum: nem érdemes BKV-szakértőnek kivenezni egyetlen, bírói pályán ténykedőt sem, mert súlyos szakmai és morális gondokat hoz felszínre.
|
|
[válaszok erre: #143 #144 #153]
|
[előzmény: (141) Kingweb, 2007-07-06 16:03:35]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
139. Elküldve:
2007-07-06 15:38:39 |
[9.] |
Ez esetben én is tévedtem. :-)
|
|
|
[előzmény: (138) médmfsz, 2007-07-06 15:37:47]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
136. Elküldve:
2007-07-06 15:21:46 |
[10.] |
Talán ez is a szabályzat lényege: nem mond feketét vagy fehéret, így sokféleképpen értelmezhető, az ügyben érintett emberek személyétől függően.
Van is rajta ruha, nincs is rajta ruha. Hozott ajándékot, meg nem is hozott ajándékot. Ja, hogy ez vérre megy?
|
|
[válaszok erre: #137 #140]
|
[előzmény: (134) Kingweb, 2007-07-06 15:13:48]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
135. Elküldve:
2007-07-06 15:17:42 |
[11.] |
Metrós valóban nem vagyok, de láttam már 100 méteres szerelvényt tükörben. :-) _Adott esetben_ a siklást nagyon jól lehet látni benne, mert van olyan kocsi, ami kilóg a többi síkjából. :-)
Természetesen a vonat alá látni nem kell, de minek is kéne? :-)
|
|
[válaszok erre: #138]
|
[előzmény: (133) médmfsz, 2007-07-06 14:49:32]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
132. Elküldve:
2007-07-06 14:43:59 |
[12.] |
Ha a mkv nem elég higgadt egy váltófelvágásnál, akkor mit fog csinálni egy siklásnál, gázolásnál? Talán el kéne gondolkodni az orvosi alkalmasságon ebben az esetben. - mondom ezt laikusként.
Ha nagyon aggódik, akkor a tények jelentése után nézze meg mindkét oldalról, hogy a kerékpárok a helyükön vannak-e, nem siklott-e ki (ha a menettulajdonságokból, hangokból, tükörből erre nem jön rá). De több dolgot felesleges nézni, szvsz. Ha az első tengely átjutott úgy, hogy közben megerőszakolta a váltót, akkor a többi is át fog jutni, gond nélkül.
Az elején leírtat pedig nem értem: hogy-hogy gyök felől történt-e? Tud másképpen is? :-)
|
|
[válaszok erre: #133 #134]
|
[előzmény: (131) Prüntyőke, 2007-07-06 13:21:34]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
128. Elküldve:
2007-07-05 12:35:38 |
[13.] |
Ha a célod az egyes váltó, a mellékelt írásod alapján -- a kitérő állásától függetlenül -- ez elérhető volt. Tehát a te irányodból a kitérő nem terel (mert akkor terelt volna, elvégre rosszult állt). :-)
Harag: OFF.. Azt csináltam, amit a főnök mondott: hibákat írtam össze. Más meg nem szokta, csak én, így én vagyok a kákán is csomót kereső valaki szemében.
|
|
[válaszok erre: #129]
|
[előzmény: (127) Kingweb, 2007-07-04 20:20:17]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
126. Elküldve:
2007-07-04 19:22:50 |
[14.] |
Köszönöm szépen, így legalább látom, hogy mi a pálya! :-)
|
|
|
[előzmény: (120) itamas80, 2007-07-04 10:48:28]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
125. Elküldve:
2007-07-04 19:21:44 |
[15.] |
Bocsi, hogy belevau:
"A 7-es váltó pedig a 10-es felé állt, nem az 1-es felé."
Helyesen:
"A 7-es váltó pedig a 10-es felé állt, nem az 9-es felé."
:-)
(De ugye nincs harag? :-) Egy ember egy napra pont elég, mint új haragos... :S )
|
|
[válaszok erre: #127]
|
[előzmény: (121) speaker77, 2007-07-04 11:35:12]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
118. Elküldve:
2007-07-03 22:11:00 |
[16.] |
Szegény sínszálakat (mármint a fejét és a szimmetria miatt a talpát is) edzik, így nem csoda, hogy nem akaródznak nekiesni a kisflexszel. :-)
Az az igazság, hogy a mellékvágányokban fekvő, vonatok által nem járt kitérők papíron is kevesebb odafigyelést kapnak máshol is, mint a fővágányokban (főforgalmi vágányokban) fekvő társaik, hát még a gyakorlat. Éppen tegnap volt, hogy éjjeles voltam, amikoris az egyik helyszíni állítású kitérőm megadta magát, feles állásban maradt, se-se lett. Elsőre FTMB-hibára gondoltam, ugrasztattam az fszt-mel a pályásokat. Nagy lelkesen megjelentek (lelkesedésük gondolom az idő hajlott mivolta miatt volt akkora, 22 óra felé járt), és közölték, hogy user error, valami van a tősín és a csúcssín között. Megkértem őket, hogy ne nézzenek hülyének, nem azért rángatom át őket a fél városon, mert nem akarok kipiszkálni valamit a váltóból. A következő tipp: kenni kell. Ja. Csillogott a holdfényben az összes sínszék. Megmutattam nekik, hogy szerintem mi a baja (a váltójelző alatti mechanika volt megakadva), akkor kicsit elgondolkodtak, majd megcsinálták. Az egészben nem is az bosszantott, hogy hülyének néztek, hanem az, hogy aznap négy órán keresztül az ottani pályások kitérőket szabályoztak. Papíron, mert beírták mindenhová. Érdekes, minden kitérő ugyanúgy ment, mint annakelőtte, semmi változást nem vettem észre, sehol sem volt fényes élű anya, levert revéjű sín... :-((
Visszatérve a kitérőkre: meglepően sokat bírnak ilyen lenntartási morál mellett is. Többet, mint az ember elsőre gondolná. - egyelőre.
|
|
|
[előzmény: (114) KIPKOP, 2007-07-03 22:02:07]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
115. Elküldve:
2007-07-03 22:02:45 |
[17.] |
Erről a Kőbánya-Kispesti kezelési körzetről (vagy hogy hívják felétek) kaphatnék egy rajzot? Most már kezd érdekelni, hogy pontosan hol ez a 7-es kitérő, bár az ügy (műszaki) szempontjából annyira nem is fontos, de már kiváncsi vagyok. :-)
|
|
[válaszok erre: #116 #120]
|
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
113. Elküldve:
2007-07-03 21:55:24 |
[18.] |
"Azonban előfordulhat, hogy olyan törés vagy alakváltozás történik a váltón -bár, mint ebben nincs vita, ezek a váltók elviselik a felvágást általában) , mely további eseményhez vezethet."
Kellemetlen lenne. :-) Amit el tudok képzelni, hogy kiemelte a járművet a kitérő. Ekkor viszont gyanítom, hogy a motorász fel van rá készítve, hogy a saját szerelvényének siklását észrevegye (főleg egy ilyen esetben) és annak megfelelően járjon el: megfutamodás elleni védelem, tájékoztatás, fedezés.
Ahhoz, hogy érdemben annyira deformálódjon egy kitérő, szerény véleményem szerint igen nagy sebességgel kell nekilódulni. Pályamesterektől utánakérdezek a napokban, ők több ilyet láttak, tanultak.
|
|
[válaszok erre: #114 #130]
|
[előzmény: (109) birobandi, 2007-07-03 21:28:30]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
112. Elküldve:
2007-07-03 21:52:52 |
[19.] |
"A hivó jelzés szabad jelzésnek tekintendö."
Akkor ezzel a vasúti közlekedés terén a metró üzem egyedüli nézőpontot képvisel.
|
|
[válaszok erre: #119]
|
[előzmény: (93) szneti, 2007-07-02 20:41:13]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
278. Elküldve:
2007-07-03 17:10:50 |
[20.] |
"De még a mai mapig nem értem,hogy miért csak Én voltam felelös az egész eseményért.
Hol volt a szolgálattevö 20 percig,ki állapitotta meg hogy használható maradt a váltó,stb."
Kellett az a váltó azonnal, a felvágás után is? Vagy ráért?
Lehet, hogy itt van az eb elhantolva?
Minden bizonnyal, ha mindenképpen kellett, akkor az fszt, a helyszínen, ha pedig ráér, amíg az infra odaér, akkor majd ők állapítják meg a használhatóságot. :-)
|
|
[válaszok erre: #279]
|
[előzmény: (273) szneti, 2007-07-02 17:25:54]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
271. Elküldve:
2007-07-02 13:14:01 |
[21.] |
Ezen a mennyire-gurulok-túl-a-felvágott-válton kérdéssel csak azért kell vigyázni, mert adott esetben elfordulhat, hogy egy másik menet útjába kerül az ember...
Persze metrós szinten ez szinte kizárt, akkora forgalom azért nincs, annál madzagvasutabb.... :P De egy Keletiben, egy Kelenföldön könnyen előfordulhat, hogy az ember benéz egy törpe tolatásjelzőt és meglép egy olyan váltót, amit nem kéne... Na jó, másik madzagvasútnál, Szentendrén is volt már olyan, hogy két angolt is sikerült felvágnia a motorásznak, mert a tőle balra levő törpe jelzésére mozdult, noha a jelzőket jobb oldalra szokás elhelyezni..
|
|
[válaszok erre: #272]
|
[előzmény: (270) Kingweb, 2007-07-02 10:27:01]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
269. Elküldve:
2007-07-02 06:57:26 |
[22.] |
Ez a személyes ellenőrzés érdekes téma, HÉV-éknél most találták ki, hogy központi forgalomirányítás esetén, sorompóhibánál is a több kilométerre levő KÖFI fogja megmondani a motorásznak, hogy mehet vagy nem mehet az átjárón. Miért nem dönti el a motorász? Ő látja, hogy ki áll keresztben az átjáróban, hogy állnak a csapórudak. :-(
Szintén a személyes ellenőrzéshez: van olyan hely, ahol azt írják a biztosítóberendezés kezelési szabályzatában, hogy bármilyen zavar esetén a biztosítóberendezés visszajelentő fényeinek kiértékelése nem lehet alapja semmilyen döntésnek, mert azokat III. osztályú jelfogók vezérlik, nem biztonsági funkciók (mármint a visszajelentés), mindig a helyszínen személyesen kell meggyőződni. Ilyen a váltó tényleges állása, a sorompó lezártsága, Hívójelzés, Hívásfeloldó állapota.
|
|
|
[előzmény: (267) P 24, 2007-07-02 01:56:53]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
260. Elküldve:
2007-07-01 20:28:30 |
[23.] |
Gondolom azért "haladéktalanul", meg "sürgősen" és társai, hogy érezze a nép, hogy fontos dolog történt, nem egy szimpla izzókiégés. :)
De van egy gyanúm, hogy mire a bizt. ber-es meg a pályás odaér, már csak a nyomok vannak, meg egy alig használható (lépésben járható) kitérő. :-)
Egyébként nagyvasútnál, HÉV-nél a társszolgálatok mindig a forgalmiban kezdenek, megnézik, hogy mi látszik (kiértékelik a biztosítóberendezés visszajelentő fényeit), majd kimennek az adott kitérőhöz, ahol elvégzik a végleges helyreállítást. Nem nagy kunszt, szakmunkások is meg tudják csinálni, ha egyszer elmondja az ember, már tudni lehet, hogy mi a feladat. :-)
|
|
[válaszok erre: #263]
|
[előzmény: (258) Kingweb, 2007-07-01 20:15:14]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
259. Elküldve:
2007-07-01 20:23:30 |
[24.] |
Sztem veled e-maileztem, de akkor leírom nyilvánosan is:
felvágni természetesen csak gyök felől lehet.
A felvágás alapvetően úgy néz ki, hogy a közeledő jármű első kerékpárja először az elálló csúcssínt kezdi nyomni, ami - ha a csúcssínrögzítő szerkezet kampózár, akkor - a kampózárat megnyitja. Továbbhaladva a két csúcssín egyszerre mozog (ezt az összekötő rúd biztosítja), a kerékpár benyomul a simuló csúcssín háta és a tősín közé. (Utólag ezzel a nyommal megmásíthatatlanul lehet bizonyítani a felvágás tényét.) Ahogy a jármű halad tovább, az eredetileg elálló csúcssín tetszőlegesen megközelíti a tősínt, az eredetileg simuló csúcssín pedig az összekötő rúd és a kerékprofil méretének megfelelően megnyílik.
Ami nagy baj, hogy a kampózár (rugós zárnyelv) nem záródik rá a kampótuskóra (nem ugrik fel a helyére), a simuló csúcssín nincs megfelelően rögzítve, ezért visszatolás, visszahúzás, csúcs felőli bármilyen mozgás esetén biztos a siklás. Ennek oka, hogy most már kizárólag rugalmas kitérőket használnak, gyökcsapos szvsz nincs a metrónál (birobandi?). A rugalmas kitérő pedig - a csúcssínben ébredő hajlítóerő miatt - középállásba kívánkozik. Ezt akadályozza meg a csúcssínrögzítő szerkezet, amit a felvágást végző jármű - a kitérő kialakítása miatt - nem tud biztosítani: nincs, ami az állítási út utolsó egyharmadára való mozgást elvégezze: a most már elálló csúcssínt kéne tovább nyomni, de nem fogja, elvégre a nyomkarima már elfér.
Ha mindenféle fenntartási mérethatárokon túl kopott már a kitérő, akkor extrém esetben előfordulhat, hogy a nyomkarima először a simuló csúcssínnel érintkezik, azt előbb akarja megnyitni. Ekkor a jármű vagy letépi a kampózárszerkezetet a tősín aljáról (tuskóstól-kampóstól), vagy a simuló csúcssín kiemeli a járművet. Természetesen ekkor könnyen görbölhet az összekötő rúd is, hajolhat a csúcssín is.
Ha a felvágás nagyon-nagyon lassan, 1-2 km/h sebességgel történik, akkor az elektromos váltóhajtómű törzskapcsolata nem oldódik, de az utána levő csigahajtás - önzáró volta miatt - törni fog. Ha a felvágás túl gyorsan (pl. 30-40 km/h-val) történik, akkor a csúcssín erősen görbülhet (a súlykörte meg szép nagyot repül....).
|
|
[válaszok erre: #262]
|
[előzmény: (255) KIPKOP, 2007-07-01 20:04:21]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
256. Elküldve:
2007-07-01 20:10:18 |
[25.] |
Az F. 2-es azt írja, hogy "6.105. A vonat eltávolítása a felvágott váltóról a forgalmi szolgálattevő irányításával legfeljebb 5 km/h sebességgel történhet, abban az esetben, ha a forgalmi szolgálattevő kétséget kizáróan meggyőződött arról, hogy a vonat eltávolításának akadálya nincs. A továbbiakban a forgalmat a váltók kézi állítására vonatkozó szabályok betartásával, 5 km/h sebességgel szabad a váltón fenntartani."
Ebből nekem az derül ki, hogy a váltó nem neked állt, valszeg azért, mert egy másik menetben volt (ad absurdum) érintett váltó. Nos, ekkor illik intézkedni az autostoppal nem rendelkező világban, hogy álljon meg minden, ami veszélybe kerül (volt már olyan, hogy Fészkesfehérváron szóltak rá a tolatást végző mozdonyvezetőre, hogy egy bejáró vonat vágányútjában van. Na, hogyan, ha ő nem volt hibás? :) ). Szóval először meg kell állni, erősen aggódni, hogy mindenki megáll, akinek útban lehet a jármű. Ha megállt mindenki, akkor a forgalmista majd engedélyt ad a felvágást végző jármű vezetőjének a kitérőről való lehúzásra. Mivel a motorász nem tudja, hogy a váltó kinek állt, ha nem neki, és miért nem neki állt, nyilván erről ő nem dönthet, majd az, aki a tolatásokért és a vonatokért felel arrafelé megmondja, hogy lehet-e menni vagy nem. Szerintem.
Birobandi, hogy látod? :)
|
|
[válaszok erre: #258]
|
[előzmény: (253) Kingweb, 2007-07-01 19:56:34]
|
|
Zöldfülű |
|
|