Az Alstom azt is kérte az NKH-tól, hogy a korábban megadott eltéréseket tartsa fenn. Ezek az üzemi és vészfékezéssel, az utastér belső magasságával, a vezetőfülke szellőzésével és fűtésével, valamint a jármű földelésével kapcsolatosak.
Nem ismerve persze konkrétan műszakilag a dolgot, a fülke szellőzése és fűtése tárgyában engedni valamit, az biztos nem a járművezető komfortérzetét fogja növelni. Tudtommal nemcsak az utastér magasságából engedtek (illetve itt szerintem a két kocsi közötti átjáró magasságáról lehet inkább szó) a fülke belmagasságából is, 210 cm helyett a franciák (lengyelek) 200 centit bírtak elkövetni, amit a hatóság lenyelt.
...az Alstom vállalja, hogy a hatálybalépéstől számított 90 napon belül megszerzi a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól a fékrendszerére a felmentést a magyar vasúthatósági szabályzat alól.
Ha ez a magyar hatóságok magyar szabványokhoz ragaszkodása miatt mégsem sikerülne, azaz nem kapna felmentést az Alstom, a megállapodás szerint további 210 napja lenne arra, hogy megszerezze a 2-es vonalra szánt szerelvények típusengedélyét. E kitétel pedig elvben azt jelenti, hogy módosítania kell a fékrendszert a magyar szabályok szerint, hiszen vállalta, hogy a szükséges módosításokat végrehajtja.
Enyhén szólva sincs szinkronban egymással ez a két mondat, de sebaj, "van az a pénz, amitől korpásodik a haj", és lesz az a nokiás dobozos pénz is amitől jó lesz az a fék, és meg lesz az engedély is. Nekem, már ugyan úgy nem lesz szerethető ez a metró, mint a combinó, mert körül lengte mindkettőt a botrány, és a korrupció.
Tarlós István szerint a megállapodás egyik legfontosabb része, hogy az Alstom vállalta, a szükséges módosításokat végrehajtja a fékrendszeren, és ez után nyújtja be a végleges típusengedély-kérelmet.
A gyártó vállalta, hogy 90 nap alatt megszerzi a felmentést a hatóságoktól a magyar vasúthatósági szabályzat alkalmazása alól, és 300 nap alatt birtokában lesz a végleges típusengedély is, majd 330 napon belül leszállítja az első kocsikat.
Ugyan miért kéne módosítani a féket, ha a hatóság 90 nap alatt meggondolja magát?
...
Az Alstom vállalta, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság iránymutatása alapján elvégzi a szükséges változtatásokat a szerelvényeken, és új derogációs kérelmet nyújt be, majd 90 nap alatt megszerzi a mentességet a magyar vasúti járműszabályzat alól. A BKV viszont felmondhatja a szerződést akkor, ha az Alstom típusengedély-kérelmét azért függesztik fel, mert a gyártó a korábbiakkal azonos tartalmú kérvényt adott be a hatóságnak. ...
Azt mondja ez a főpolgármesternek kinevezett pojáca, hogy "ma már nem a főváros és az Alstom között folyik a vita a metrókocsikról, hanem a francia cég és a magyar közlekedési hatóság között." Meg hogy "a főváros nem avatkozik a hatóság munkájába, és nem is minősíti azt", de "a nyolc hónapos hallgatáson változtatni kell."
Aha... A Főpojácának sürgősen kellenének metrók, miután a meglévő járműpark jó negyedét leállíttatta. Mindegy, hogy, mi, csak legyen valami, de a felelősség NE ŐT TERHELJE... inkább a Hatóság lelkét nyomja!
Persze ő a világért sem befolyásolná a Hatóság döntéseit... miért is tenné, ott vannak erre Pártunk és Kormányunk vezéregyéniségei, akik szokásukhoz híven visszamenőleg majd 'komenista' túlkapásnak minősítik a túl szigorú itthoni szabályozást! Budapesten mindig is Alstom metrók jártak! Budapesten sosem futott szovjet metrókocsi!
Remélem, a leendő halottak sírjaira majd kitűzi valaki ezt a kommentet.
Ui.: Visszamutatnék e topik 334-es (szintén általam, majd 5 hónapja írt)
hozzászólására, annak is x-et valószínűsítő voksára!
"A versailles-i bíróság másodfokon úgy döntött, hogy a Nanterrei Kereskedelmi Bíróság elnökének 2010. december 3-án hozott határozatának minden rendelkezését a felek között hatályon kívül helyezi és új határozatot hoz. Eszerint a bíróság másodfokon megállapítja, hogy a BKV Zrt. igazolta, hogy 2010. december 3-án szabályosan hívta le az alperes bankok által a társaság javára kibocsátott bankgaranciákat.
A bíróság elutasította az Alstom kérelmét, amelyben megtiltotta a Bayerische Landesbank és a Credit Agricole Corporate and Investment Bank számára, hogy teljesítse a fizetési kötelezettségét a BKV-nak. Emellett a fellebbezési költségek megfizetésére kötelezte az Alstomot.
Hoppá!
Tegnap még úgy volt, hogy a Tarlós-Alstom találkozó előtt nincs bírósági döntés...
Ezek után elmarad a találkozó? Vagy pont hogy meglesz és most a magyar fél fog erőből diktálni, és kijavíttat a gyártóval minden hibát (persze miután lehívta az előleget) - mielőtt újra fizet?
Egy új metró-tender még így is esélytelen nekem.
Ősztől alighanem (javított) Alstomok járnak a 2-esen, mi meg visszakapjuk átvezényelt ütött-kopott vonatainkat, bónuszként a KNY-i 300-asokat is! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2011-06-10 16:49:25]
Nem a Gusztáv itt a főkolompos, és aki miatt nincs metró, ő többet épített, mint itt előtte 20 évig bárki.
Az előző 20 év felelősei meg ismertek, minek soroljam...
A siemens és az alstom egy cég, tudtátok? de ciki...
Ja, és azután, hogy kirúgtuk őket, a piacon ki fog velünk üzletet kötni, és milyen bizalmi felárral, és addig is a kuka metróinkat fel kell újítani, szóval mennyibe is fog ez majd kerülni így összesen?
Van, ahol 100km metrót építenek (most) 80db fúrópajzzsal, és 7 (7!) év alatt, egy városban, mi meg itt @akodunk 7,5 km-el, 2 fúrópajzzsal, 20 éve , éljen Klados Gusztáv!!!
A magyar szabványnak nem felel meg. Ki nem xarja le, hogy esetleg üzembiztos?
Olvasták milyet kellett volna gyártani, de tojtak rá, gondolták minden alól felmentést kapnak. Átjáró magassága alól kaptak (miközben mást korábban ezért kizártak), fülkemagasság alól kaptak (210 cm helyett 200 azt hiszem), vezetőfülke szellőzőrendszere alól kaptak. A két utóbbi persze a metróvezetők kárára valósul(t) meg. A fék alól meg nem kaptak derogációt. Szívás.
A francia metrókat átvesszük, kifizetjük.
1: Az NKH meghasonlik önmagával... engedi közlekedni, úgy, ahogy van.
2: Vagy nem... Beindul a sufnituning, átkonstruálják a fékeket a magyar szabványoknak megfelelően (garancia persze ugrik).
x: Lézer Jani és társai álmodnak egyet, és másnapra már a mi törvényünk (szabványunk) is idomul (lesüllyed...) a világi normákhoz. Volt konfliktus, nincs konfliktus.
Hát igen. Az NKH a magyar előírások ellenére (ennek milyenségéről lehet persze vitázni) lehet kapitulálni fog. Túl nagy itt a pénz, hogy egyik vagy másik fél ráfizessen. Ettől függetlenül a vonat jobb lehet mint a régi orosz. Főleg ha hagyták volna tesztelni az illetékesek a próbák közben az előállható hibákat. Így majd üzem közben lesznek meglepik, mikor lefekszik a vonat.