A weboldal címe:
http://m3.what.hu
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
214. Elküldve: 2010-08-02 13:22:51, Alstom
|
[127.] |
"...és hogy még csak véletlenül sem a mutyi , a sógor-koma-jóbarát a lényeg, hanem a biztonság."
Naná hogy , mert mifelénk ez biztos is, hogy így megy.
|
| |
[előzmény: (212) retrometro, 2010-08-02 12:12:05] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
213. Elküldve: 2010-08-02 13:21:18, Alstom
|
[128.] |
Talán azért, mert a "nép" nem én vagyok (s nem is törekszem erre), de nekem ez a cirkusz qrvára nem hiányzott.
|
| |
[előzmény: (211) retrometro, 2010-08-02 12:04:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
210. Elküldve: 2010-08-02 10:15:43, Alstom
|
[129.] |
"...mert úgysem tartjuk be őket!"
Már aki, kérném szépen, már aki!
Egyébként meg úgy látom, kezd kialakulni két tábor.
Azt kell mondjam, nekem most már kimondottan ellenszenves ez vas, egyrészt azért amit tudok róla, másrészt az egész huzavona és hercehurca okán, harmadrészt meg folyton Baromarcú Bájgúnár debilmód önelégült vigyora jut róla eszembe.
|
| [válaszok erre: #211 #212] |
[előzmény: (209) retrometro, 2010-08-02 07:52:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
208. Elküldve: 2010-08-01 23:27:23, Alstom
|
[130.] |
Én tavaly óta nem olvastam az Alstom anyagát, akkor "hivatalból" ugye. De a Siemens vezérlőjével ezen a vonaton meg a pályán együtt olyan képességek rémlenek, hogy pár méterre meg tudják egymást közelíteni a szerelvények, erre képes a technika. Jelző nem lenne csak kijárati és bejárati, közben semmi. Ugyan van stop kengyel a vonaton, de utána nem lenne rá szükség, mert az új cuccnál ez megszűnne a jelzők mellett, tehát egy mechanikus védelemnek lőttek. Én elhiszem, hogy ez már nem programszőnyeggel működik stb. De azt talán nem kellene például felszámolni.
|
| |
[előzmény: (207) ojozso, 2010-08-01 22:43:55] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
207. Elküldve: 2010-08-01 22:43:55, Alstom
|
[131.] |
"szégyelljük magunkat!"
Ne...
Ne szégyelljük magunkat!
Legyünk inkább büszkék a relatíve szigorú szabáyainkra, melyeknek nagy valószínűséggel köszönhető, hogy sikerült idáig elkerülni pl. utoléréses, ütközéses baleseteket, melyek egyébként a nagyvilágban sorra megtörténnek!
|
| [válaszok erre: #208 #209] |
[előzmény: (204) dispotion, 2010-08-01 22:10:50] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
206. Elküldve: 2010-08-01 22:28:51, Alstom
|
[132.] |
"A fékrendszerük a legmodernebb"
Nem láttad a riportot? Ezt a fékrendszert, így együtt még sehol a világon nem alkalmazták! Lehet, hogy a világ legeslegjobb fékrendszerét rakták a Budapestre szánt vonatok alá, ami szuper, amíg működik!
De ha csődöt mond? Bizonyos hibáknál nem csak egy fék, hanem VELE EGYÜTT, PÁRHUZAMOSAN a másik is megdöglik! (Meg az utasok is személyzettel együtt.)
OK, fellebbezzenek, a kétféle fékrendszer VEZÉRLÉSÉNEK FÜGGETLENÍTÉSÉT OLDJÁK MEG, aztán kopogtassanak újra az NKH ajtaján!
|
| [válaszok erre: #219] |
[előzmény: (204) dispotion, 2010-08-01 22:10:50] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
205. Elküldve: 2010-08-01 22:13:26, Alstom
|
[133.] |
"Azonban ha a hatóság biztonságért kiabál, akkor egy érdekvédő ne akarjon már ezzel szemben ideiglenes engedélyt adni a vonatnak.
Bizony ne!
Különben óhatatlanul felötlik a gondolat a gondolkodásra picit is képes agyakban, hogy az illetékes érdekvédő kinek az érdekeit is védi?
Az Alstomét? A BKV-ét? A városét? Vagy a sajátját?
Mert jelen döntés kapcsán a munkavállalók érdeke nem sérül, tehát "érdekvédelmi" lépést nem igényel!
Legfeljebb minden marad úgy további 2-3 évre, amihez az elmúlt évtizedekben már amúgy is többé-kevésbé alkalmazkodtunk, a szakszervezet(ek) asszisztálálásával!
Ezt a szálat (ha van rá igény), javaslom, hogy az "Érdekvédelem" topicban folytassuk, mert kitérő állásba állt a váltó, azaz kezdünk eltérni az "Alstom" témától!
|
| |
[előzmény: (194) Kingweb, 2010-08-01 07:01:42] |
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
204. Elküldve: 2010-08-01 22:10:50, Alstom
|
[134.] |
Az Alstom kb 100 éve gyárt vasutat. Az utóbbi időben pl. a GTV-t. 50 nagyvárosban fut metrójuk, a piac negyedét ők adják. A fékrendszerük a legmodernebb, amit a magyar hatóság még nem ért utol (ez olyan, mint annak idején a gépkocsikon pótféklámpa, amit tiltottak, pedig már mindenhol a gyártók szériában beszereltek...) szégyelljük magunkat!
|
| [válaszok erre: #206 #207] |
|
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
203. Elküldve: 2010-08-01 14:45:34, Alstom
|
[135.] |
Gondolom azért nem arról van szó, hogy dupla fékrudazat stb. legyen a vonaton, "csak" ennek vezérléséről. 160 tonnába egy kis túlsúly már nem számít, ha egy-két ketyerét még fel kell rá tenni.
Az pedig pozitív, hogy egyetértünk a lényegben.
|
| |
[előzmény: (202) retrometro, 2010-08-01 13:16:31] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
201. Elküldve: 2010-08-01 13:11:56, Alstom
|
[136.] |
Konkrétan kimondva nem is.
Egyébként pedig az Alstom elég nagy cég. Bármilyen hülye is a magyar szabvány, el kellett volna olvasni, majd úgy legyártani a vonatot. Biztos megoldható.
A hatóság láthatta valahol az automata menekülőajtót működés közben vonatba beépítve? Mert arról kuss van. Ha nekik is a Katowicében készített makettes videót mutogatták, az édeskevés.
|
| [válaszok erre: #202] |
[előzmény: (200) retrometro, 2010-08-01 13:06:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
198. Elküldve: 2010-08-01 12:48:45, Alstom
|
[137.] |
Ne keverjük. A 190-ben mutatott interjúról van szó:
Az lenne a legjobb, ha újratárgyalnák az Alstommal ezt a problémát, és találnának áthidaló megoldásokat a fékszabvány problémájára. Tehát vagy módosítaná az Alstom ezt a szerkezetet, vagy esetleg átmeneti engedélyt kapna a szerelvény, mert rengeteg pénzbe, energiába került már idáig is.
|
| [válaszok erre: #199 #200] |
[előzmény: (196) retrometro, 2010-08-01 10:15:04] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
194. Elküldve: 2010-08-01 07:01:42, Alstom
|
[139.] |
Nem ezen a részén tűnődtem el. Hogy a hatóság hogyan gondolja a két fékrendszert, az ő dolguk. Hogy a magyar előírás erről szigorúbb annál, mint Dubaiban vagy más EU országban van, az is egy dolog.
Azonban ha a hatóság biztonságért kiabál, akkor egy érdekvédő ne akarjon már ezzel szemben ideiglenes engedélyt adni a vonatnak.
|
| [válaszok erre: #196 #205] |
[előzmény: (191) retrometro, 2010-07-31 21:17:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
193. Elküldve: 2010-08-01 01:38:26, Alstom
|
[140.] |
"Hogyan kell azt értelmezni..."
Szerintem úgy kell értelmezni, hogy a felkonf-ot, amiben ez elhangzik, a szokásos újságírói hozzáértéssel kenték oda.
|
| |
[előzmény: (191) retrometro, 2010-07-31 21:17:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
192. Elküldve: 2010-08-01 01:35:02, Alstom
|
[141.] |
Háááát bizony!
Nagyon bűzlik ez az egész história, és meggyőződésem, hogy attól lett ilyen büdös, mert menet közben számos Nokiásdoboz vándorolgatott ide-oda.
Ha most tárgyalgatások jönnek, akkor valószínűleg a végére elmismásolódnak a dolgok.
Ellenben - s magam inkább ennek szurkolok - kipattan a botrány, skandallum, parasztgyalázat, akkor nagyobb esély van arra, hogy kiborulnak a korrupciós bilik, és újabb illetékes elvtársakat láthatunk vezetőszíjvégen, ami ugyan sovány vigasz, de nehogymá' megússzák ezt a mocsokságot (is).
Szerintem.
|
| |
[előzmény: (190) Kingweb, 2010-07-31 16:35:37] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
187. Elküldve: 2010-07-30 18:32:27, Alstom
|
[144.] |
Azt azért nem gondolnám, hogy az orosz metró hazai alkatrész-utángyártói (akár parizeres Miklósunk támogatásával is) erősebben tudnának lobbizni az NKH-nál, mint az Alstom új járműveit preferálók, HA egyébként a francia kocsik kiváló műszaki paraméterekkel és megbízhatósággal rendelkeztek volna!
Remélem, nem politikai, hanem közlekedés-biztonsági döntés született!
Igen, a régi szovjet kocsik közlekedtetésével KELL továbbra is az elkövetkező kb. 2 évben biztosítani a M2 forgalmát (mert a metrónak mennie kell...), és ehhez temérdek alkatrész fog kelleni!
Azonban... az új jármű-beszerzés kiírásakor nem ártana figyelembe venni egy egységes flotta későbbiekben történő kialakításának lehetőségét /M2-3-4-5(!)/, az adott vonal igényei szerinti módosítások lehetőségével.
És az se ártana, ha mindezt egy máshol már jól teljesítő, bevált, modern típussal valósítanák meg!
Az új tenderhez új városvezetés jön (mert ez a régi már ne csináljon semmit...) , új koncepcióval!
|
| [válaszok erre: #188] |
[előzmény: (185) retrometro, 2010-07-30 16:40:56] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
186. Elküldve: 2010-07-30 17:09:10, Alstom
|
[145.] |
Az egész Alstom-sztori számomra onnantól büdös, hogy miért kellett nekünk új, a nagyvilágban eddig még nem közlekedő, vadonatúj típusú jármű?
A mi vasúti szabványunk (plusz metróvonalaink adottságai) nem tette volna lehetővé egy, a világban már jól bevált típusból való vásárlást? Nem hiszem el, hogy a világ korszerű metró-járműveiből nekünk egy se lett volna megfelelő!
Azt most hagyjuk, hogy így esetleg sokkal több pénz tudott magánzsebekbe áramlani... Bár lehet, hogy CSAK ez számított!
|
|
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
184. Elküldve: 2010-07-30 15:44:24, Alstom
|
[146.] |
Nem lesz új Alstom metrókocsi - Budapest hazaküldi
az Alstom metrókocsikat
http://index.hu/belfold/budapest/2010/07/30/nem_lesz_uj_alstom_metrokocsi/
"Ez azt jelenti, hogy a fővárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerzdődést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették. A főpolgármester összehívja jövő hétre a két városházi bizottságot, és augusztus 20-ra a közgyűlést az ügyben. "
|
|
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
183. Elküldve: 2010-07-30 13:50:09, Alstom
|
[147.] |
http://index.hu/belfold/budapest/2010/07/30/minden_szinten_nyom_az_alstom/
"A francia Alstom cég vezérkara Budapestre utazott, és délelőtt óta a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál magyarázza a 4-es és a 2-es metróra megrendelt metrókocsik bizonyítványát. A francia nagykövet is megkereste a magyar kormányt az ügyben."
|
| |
[előzmény: (182) NB6667, 2010-07-29 19:39:12] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
181. Elküldve: 2010-07-07 23:04:46, Alstom
|
[149.] |
Az ok-okozati összefüggések taglalásánál régebben a "Keresd a nőt!" formulát használták általános rendező elv gyanánt.
Mostanában mifelénk a "Keresd a Nokiásdobozt!" mondás dívik.
Nyilván nem véletlenül.
|
| |
[előzmény: (180) oregbeatsuhanc, 2010-07-07 11:21:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
180. Elküldve: 2010-07-07 11:21:28, Alstom
|
[150.] |
Aha, akkor így már értem.
|
| [válaszok erre: #181] |
[előzmény: (179) LoviGabi, 2010-07-06 07:11:32] |
|
Törzstag
|
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|