A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Sajtószemle (üzenet: 2048, M3) |
|
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
1368. Elküldve: 2010-10-21 14:43:57, Sajtószemle
|
[776.] |
Nem semmi ez a csávó, olyan mint a szélkakas.
Mikor elsőre az NKH lenyomta az Alstomot, aznap vagy másnap nyilatkozott, hogy fel kell bontani a szerződést azonnal, új tendert kiírni stb.
Ezt a városvezetés (akkori) nem tette meg, mert az micsoda pénzbe kerülhet meg egyebek.
Most, hogy ők az urak, a másodfokú NKH döntés után alá is írta Kocsis rögtön a felmondást.
Az interjúban meg arról beszél, esetleg megegyeznek az Alstommal.
|
| [válaszok erre: #1380] |
[előzmény: (1367) itamas80, 2010-10-21 12:50:23] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
metrovezeto
Tagság: 2008-02-06 15:55:24 Tagszám: #55491 Hozzászólások: 104 |
|
Haladó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1364. Elküldve: 2010-10-20 16:48:46, Sajtószemle
|
[780.] |
Ha Tarlósnak az idézett kijelentését komolyan vennék, akkor tényleg nem lehetne őt megbízni. Mert ugyebár Dávidka is abban a felügyelő bizottságban fungált, amely ölbe tett kézzel nézte a BKV csődbemenetelét.
|
| |
[előzmény: (1363) retrometro, 2010-10-20 16:27:54] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1362. Elküldve: 2010-10-20 16:05:11, Sajtószemle
|
[781.] |
Csak nem azt találták ki, hogy indulás előtt az ajtók zárt állapotát az utasoktól a hangoson keresztül meg kell kérdezni, és ha mindenki helyesel, akkor lehet elindulni?
|
| |
[előzmény: (1357) dulifuli, 2010-10-20 15:09:05] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1361. Elküldve: 2010-10-20 15:57:31, Sajtószemle
|
[782.] |
Úgy sajnálom, szegényt hogy már párizsiból sem ehetett eleget, Kocsis vihetne be néha neki egy kis bablevest.
|
| |
[előzmény: (1360) itamas80, 2010-10-20 15:52:46] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
1359. Elküldve: 2010-10-20 15:48:39, Sajtószemle
|
[784.] |
http://hvg.hu/itthon/20101020_vitezy_david_bkv
A Népszava információi szerint Vitézy Dávid, aVEKE szóvivője lehet a BKV-t is magában foglaló holdingcég vezérigazgatója.
Valahogy nem lepődtem meg.
|
| [válaszok erre: #1363] |
|
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1358. Elküldve: 2010-10-20 15:15:15, Sajtószemle
|
[785.] |
Ugyanezt a jelenséget okozhatta volna egy reduktorszakadás, beragadt RD-vel. Akkor az vitán felül kettős hiba, mert két független alkatrész meghibásodása okozza.
Okés, ha most csakis az RD a hunyó, de ha magát a jelenséget vizsgáljuk, az akkoris dupla gebasz.
Már megint az van, hogy attól függ, honnan nézzük.
|
| |
[előzmény: (1354) Kingweb, 2010-10-20 13:41:06] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1357. Elküldve: 2010-10-20 15:09:05, Sajtószemle
|
[786.] |
Megbízható műszaki megodás kellene, de az pénz. (Meg idő is)
Jelenleg hama-hama lett hozva szokás szerint egy adminisztratív intézkedés, ami igyexik minden felelősséget méginkább a végrehajtó személyzetre tolni (szokás szerint), amely ráadásul amellett, hogy nem biztosít semmit a világon, szabályos végrehajtás esetén még igen fura dolgokat is okoz.
(Ez utóbbiról egy másik topkban már értekeztem.)
|
| [válaszok erre: #1362 #1370] |
[előzmény: (1353) oregbeatsuhanc, 2010-10-20 13:18:37] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1356. Elküldve: 2010-10-20 15:02:39, Sajtószemle
|
[787.] |
"...így nemes egyszerűséggel NEM IGAZ! "
Asszem nem ugyanúgy látjuk ezt a dolgot, mert éppenséggel egyszerűen fogalmazva igaz az én álláspontom, és akkor válik ez relatívvá, amikor belebonyolódunk. Mert ha azt nézzük, hogy mi minden köll az ajtózáráshoz, akkor például a csatlást is hozzávehetjük (második kocsitól legalábbis). Tudjuk, hogy a kelleténél többször fordul elő csatlás miatt az egy vagy több kocsin nem záródnak jelenség. Szerintem az van, hogy üzemszerűen a DVR zárótekercset megtápláló nyugalmi érintkezőnek csupán "darab drót" funkciója van, tehát az ő relé mivolta (mint olyan) üzemelés szempontjából nem érdekes. Akkor váli aktívvá, amikor az ajtók becsukódtak, s teszi a dolgát (jó esetben), de akkor már túl vagyunk az ajtózáráson.
Remélem érthető ez az egész, amivel megpróbáltam megvilágítani a saját álláspontomat.
Nézd, ha az a hivatalos álláspont (már ha van ilyen egyáltalán) hogy RD az ajtózárás mechanizmusának szerves része, én ezt hajlandó vagyok elfogadni - miért is ne tenném - , de látnivaló, hogy műszaki szempontból lehet vitatni ezt a kijelentést.
Leginkább nézőpont kérdése, mint annyi más...
|
| |
[előzmény: (1346) retrometro, 2010-10-20 10:21:08] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1355. Elküldve: 2010-10-20 13:54:40, Sajtószemle
|
[788.] |
Persze, nem elég, hogy további hibát okozott, de még rossz visszajelzést is adott. Ezért kellene szerintem szétválasztani a két funkciót.
A kocsinkénti sárga lámpás fékrendszer is így van vezérelve, és kijelezve?
A piros jelzés ha működne, mit jelezne, mert azt még sosem láttam "égve"?
|
| [válaszok erre: #1371] |
[előzmény: (1354) Kingweb, 2010-10-20 13:41:06] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
1354. Elküldve: 2010-10-20 13:41:06, Sajtószemle
|
[789.] |
Olyan szempontból mégis kettős hibának tekinthető (hiába ez az egyetlen relé okozza), hogy az adott kocsin nem záródnak az ajtók, valamint van kocsi és vonat ajtójelzés.
Persze ez értelmezés kérdése. Az meg úgy nem igaz, hogy ilyen még sosem volt, de elég ritka.
|
| [válaszok erre: #1355 #1358] |
[előzmény: (1353) oregbeatsuhanc, 2010-10-20 13:18:37] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1353. Elküldve: 2010-10-20 13:18:37, Sajtószemle
|
[790.] |
Bocs, hogy belekutyerálok.
"Hát a Sáli csak a relére fogja, nincs kettős hiba."
Ojozso levezetése ezek szerint Őt igazolja.
Ha a jövőben ilyen malőrt el akarnak kerülni, akkor a lehetőségekhez képest az áramkört egy az ajtó VÁK-okon keresztül meghuzatott + relével kellene kiegészíteni, amely hiba -vagyis nyitva maradt ajtók- estén bontani tudja a KD relét, függetlenül attól, hogy mit csinál az RD. Plusz a vezetőfülkében sem ártana, ha ott lenne mind a hat ajtójelzés.
|
| [válaszok erre: #1354 #1357] |
[előzmény: (1333) NB6667, 2010-10-19 13:21:43] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
1351. Elküldve: 2010-10-20 12:29:17, Sajtószemle
|
[792.] |
2005. augusztusában volt a részvételek felbontása (a kiírás nem tudom mikor volt)
http://www.metro4.hu/hirek_reszletes.php?id=60
Amikor 2009-ben megjöttek akkor már 1 év késés volt, 2009-ben tán már járniuk kellett volna. De a kb. 4 év így is megvan...
|
| |
[előzmény: (1350) Kingweb, 2010-10-20 11:29:45] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
1350. Elküldve: 2010-10-20 11:29:45, Sajtószemle
|
[793.] |
Hát ez hogy jött ki vajon? Az Alstom esetén is 5 év volt?
|
| [válaszok erre: #1351] |
[előzmény: (1348) dispotion, 2010-10-20 11:07:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
1349. Elküldve: 2010-10-20 11:14:16, Sajtószemle
|
[794.] |
"Új tender esetén legkorábban 63 hónap múlva közlekedhetnek új szerelvények az M2-es vonalon"
Uhh, akkor most jön az hogy az ottani EV/EV3-asokkal is kéne valamit kezdeni addig, felújítás, korszerűsítés címén...
|
| |
[előzmény: (1348) dispotion, 2010-10-20 11:07:24] |
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1345. Elküldve: 2010-10-20 01:50:36, Sajtószemle
|
[796.] |
Nono, azért kissé szerényebben osztogassa az elégteleneket az ucsítyel továris, ha kérhetném.
Egyfelől:
Találkoztam én már olyan kocsival, ahol a zárás minden gond nélkül történt, és csak véletlenül derült ki, hogy a kocsi akkor is vidáman adja a zárt jelzést, amikor egynél több ajtó szét van húzva. S ha már nem csak egy ajtóról van szó, akkor erősen gyanús, hogy nem végálláskapcsoló, hanem RD, ugyebár. Namost ha olyan kényszerkapcsolat lenne, hogy döglött RD-vel zárni sem lehet, akkor ez nem történhetne meg - de hát megtörténik.
Másfelől:
Mint azt ojozso kolléga a rá jellemző precizitással kifejtette, a nyugalmi érintkező már az ajtózárás UTÁN száll be a buliba. Amikor pedig beleszól az ajtózárásba (megakadályozza) az nem üzemszerű.
|
| [válaszok erre: #1346] |
[előzmény: (1342) retrometro, 2010-10-19 16:44:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
1344. Elküldve: 2010-10-19 18:33:21, Sajtószemle
|
[797.] |
Szerintem meg részben részt vesz az RD relé a kocsi ajtajainak zárásában.
A záró áramkörben a gerjesztőtekercse ugyan nincs benne, azonban nyugalmi érintkezője (ami gerjesztetlenül, azaz nyitott ajtóknál zárt) adja a feszt a DVR záró EP-szelepére.
Amint a kocsi összes ajtaja bezáródik, az RD tekercsén áram folyik, az meghúz, és ez a nyugalmi érintkező elejt, a DVR záró szelepéről leválasztva a feszt. Ezzel bizosítható, hogy a DVR záró EP-szelepén NE folyjon folyamatosan, TARTÓSAN áram (vagyis amíg az ajtózáró kapcsoló le van kapcsolva), mert leégne valószínűleg a tekercse.
Namost, ha ez a nyugalmi érintkező mondjuk megszorul és ajtónyitáskor nem kerül zárt helyzetbe (bontva marad), ajtózáráskor a DVR záró EP-je nem tud áramot kapni, tehát nem tudnak bezáródni a kocsi ajtajai (normál zárással! nem tartalékkal!).
Ha meg NEM CSAK ez a nyugalmi érintkező, hanem az EGÉSZ FEGYVERZET szorul meg, és az RD munkaérintkezője nem tud bontani ajtónyitáskor, akkor folyamatosan azt az "üzenetet" küldi a KD relének, hogy azon a kocsin az ajtók zárva vannak. "Ravaszul" zárt ajtók jelet ad, az ajtók zárhatóságát meg kifejezetten megakadályozza!
Ez esetben természetesen nem fog világítani nyitott ajtóknál az oldalsó, kocsi ajtójelző LED-lámpa, amit vagy észreveszünk elől a fülkében, vagy nem...
|
| |
[előzmény: (1330) dulifuli, 2010-10-18 21:15:52] |
|
Törzstag
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
1343. Elküldve: 2010-10-19 17:31:40, Sajtószemle
|
[798.] |
A tervezőknek is.
Kérdés az oroszok a bűnösök, vagy ez az AVR rápakolása miatt ilyen. Ha ezen a relén megy a DVR-hez is a delej, az amatőr hiba. Ugyanis akkor ezen egyetlen relé hibája esetén valóban nem zárható az adott kocsin egyik ajtó sem, illetve a vezérkocsiban még vonat ajtójelzés is van.
|
| |
[előzmény: (1342) retrometro, 2010-10-19 16:44:54] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1341. Elküldve: 2010-10-19 16:30:34, Sajtószemle
|
[799.] |
Így van, azért mondom, hogy ha már a kocsi oldalára ezt kitették, ezeket az áramköröket párhuzamosan a vezetőfülke műszerfalán + jelzőizzókra is be lehetne kötni.
"Mert ugye nyitott ajtó esetén világít, zártnál meg elalszik. "
Ezek szerint akkor ezt a változást is kell észlelni. Áramkörileg akkor ez azt jelenti, hogy az RD relé az ajtó VÁK-ok nyitásakor elenged, és a nyugalmi érintkezője adja ki az égőnek a feszt. Ajtózáráskor viszont a KD áramkörét kell zárnia, és ezt bontania. Remélem így van, és nem fordítva, mert az gáz volna.
Egyszer írtátok, hogy azok a LED-ekből összeállított külső jelzők a fesz. ingadozás miatt"ki szoktak égni". Az oldalsó ajtókontroll lámpáknak gondolom egy régebbi, vagy más indítási, rendszerben lehetett szerepe.
|
| |
[előzmény: (1339) NB6667, 2010-10-19 14:54:51] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1340. Elküldve: 2010-10-19 15:46:44, Sajtószemle
|
[800.] |
Szerintem is az történhetett, hogy az ajtó zárás valamiért nem jött össze, a relé, vagy az áramköre meg ki tudja mióta ment tönkre, így a nyitott ajtókat nem jelezte. Az sem lehetetlen, hogy az ajtókat ellenőrző VÁK-ok áramkörét egy kábelzárlat söntölte és így került a behúzó feszültség a relére. A hibát azért nem lehetett észrevenni, mert a relé akkor is zárta az áramkört, amikor nyitva voltak az ajtók, ez tiszta sor.
|
| |
[előzmény: (1335) dulifuli, 2010-10-19 13:41:42] |
|
Törzstag
|
|
Sajtószemle (üzenet: 2048, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|