A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Sajtószemle (üzenet: 2048, M3) |
|
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1394. Elküldve: 2010-10-26 12:40:43, Sajtószemle
|
[751.] |
Azért nem kizárt, hogy Sokoldalú Pistánk adott esetben megmajmolja Körtefejű Pubit.
Lásd, Hagyónak is hogy beletört a foga, pedig akkor még mennyien nyalták a nagy valagát.
Persze, majd meglátjuk...
|
| |
[előzmény: (1393) itamas80, 2010-10-26 11:21:09] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1392. Elküldve: 2010-10-25 18:35:22, Sajtószemle
|
[753.] |
Látom, már előkészítetted neki a készüléket.
Remélem az FCSM-es Palkót is lapátra teszik. Ennek a tetűnek a francia haverjai csináltak helyet, amikor félreállították Kepecset. Ráadásul bedugták igazgatónak a VEOLIA víz-hez amely kb. 10-12 fős vezetése a szegedi lakosság vízdíj osztalékát éli fel. Már megint a franciák ugye? Demszky + a közgyűlés, annó vagy tíz éve olyan remek szerződést ütött nyélbe a csiga zabálókkal, hogy egyszeri 80 millió dollárért cserébe, -ami beolvadt a fővárosi költségvetésbe- 25 éven át a fővárosi vízi közműbevétel teljes osztalékát kivihetik.(még úgy kb. 15-16 évig) A csepeli szennyvíztisztító beruházásra meg az EU-tól+a lakossági díjakból kellett a pénzt előteremteni.
|
| |
[előzmény: (1391) Kingweb, 2010-10-25 18:11:49] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1390. Elküldve: 2010-10-25 14:08:42, Sajtószemle
|
[755.] |
"Ezek szerint akár hiba javítást is el tudtok látni."
Hibaelhárítás annak a hivatalos neve, és meghatározott eljárásokat tartalmaz. Ehhez viszont nyilván ismerni kell a jármű szerkezeti felépítését, és működését.
Meg kell jegyeznem, hogy minél öregebb egy jármű, minél inkább nincs pénz alkatrészre és gondos karbantartásra, a fentebb írottak annál inkább lesznek lényegbevágók.
Sajnos.
|
| |
[előzmény: (1388) oregbeatsuhanc, 2010-10-25 13:53:38] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1389. Elküldve: 2010-10-25 13:56:07, Sajtószemle
|
[756.] |
Szerintem az mindig hasznos ha az ember valami újat tud tanulni.
|
| |
[előzmény: (1386) dulifuli, 2010-10-25 13:42:50] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1388. Elküldve: 2010-10-25 13:53:38, Sajtószemle
|
[757.] |
A beírásaitokból ezt mindjárt gondoltam. Ezek szerint akár hiba javítást is el tudtok látni.
|
| [válaszok erre: #1390] |
[előzmény: (1387) dulifuli, 2010-10-25 13:45:09] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1387. Elküldve: 2010-10-25 13:45:09, Sajtószemle
|
[758.] |
"Nem gondoltam volna, hogy egy mkv-nak ilyen mélységben kell ismernie..."
A kötelező szerénység próbál ugyan megálljt parancsolni fecsegő természetemnek, de nem állom meg hogy ki ne jelentsem:
az imént ÉPPEN CSAK a felszínt karcolgattam!
|
| [válaszok erre: #1388] |
[előzmény: (1383) oregbeatsuhanc, 2010-10-25 12:46:36] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1386. Elküldve: 2010-10-25 13:42:50, Sajtószemle
|
[759.] |
"...szívesen mennék, és segítenék metrót felújítani..."
Meg kell mondjam, nem mindennapi jelenség az ilyen lelkesedés errefelé!
|
| [válaszok erre: #1389] |
[előzmény: (1382) oregbeatsuhanc, 2010-10-25 12:31:23] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1385. Elküldve: 2010-10-25 12:58:48, Sajtószemle
|
[760.] |
"Nem kell betömni. Javaslatok például: ...." Amikor már az összes jópofáskodó, idióta lent van rájuk zárnám az alagutat, játszanak kicsit (atom)háborúsat. A hadgyakorlat lefújását pedig nem kapkodnám el, hagynék nekik időt, hogy észre térjenek.
|
| |
[előzmény: (1377) speaker77, 2010-10-25 09:58:07] |
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
1384. Elküldve: 2010-10-25 12:57:01, Sajtószemle
|
[761.] |
http://orulunkvincent.blog.hu/2010/10/21/ffs_vitezy_david
Több vizsgálat kezdeményezője volt fb-tagként, s a VEKE is aktív volt a BKV-vel kapcsolatos - szervezési, korrupciós - ügyek kommentálásában. A civil szervezet 2000-ben, egy Index-fórumon szivárogtató diszpécser védelmében alakult, Vitézy pedig 2002-ben már elnökségi tag lett. Négy évvel ezelőtt egy Index-interjúban azt mondta, az ő specialitása a forgalomirányítás és forgalomszervezés, s „a közlekedési szakma szégyene”, ami a 4-es metró címén történik Budapesten. Idén közgazdászként diplomázott a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.
|
|
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1383. Elküldve: 2010-10-25 12:46:36, Sajtószemle
|
[762.] |
Köszi a felvilágosítást. Nem gondoltam volna, hogy egy mkv-nak ilyen mélységben kell ismernie, hogyan működik a szekere. Annak talán még nehezebb lehet ezt megértenie akinek nincs valamilyen villamossági előismerete.
|
| [válaszok erre: #1387] |
[előzmény: (1371) dulifuli, 2010-10-22 12:23:04] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1381. Elküldve: 2010-10-25 12:24:26, Sajtószemle
|
[764.] |
"Medve anyám, tényleg nagyon hiányzik az a Lipót.
Bezárták az OPNI-t, azért nincs hova az ilyeneket bezárni. "
Ez már nem az elmebaj, hanem a rosszindulatú cinizmus kategóriája. Isten őrizz ilyen aljas genyákat összezárni jóindulatú, jámbor bolondokkal.
|
| |
[előzmény: (1378) dulifuli, 2010-10-25 11:24:49] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1380. Elküldve: 2010-10-25 12:18:24, Sajtószemle
|
[765.] |
Peren kívüli megegyezésről én is a hírekben hallottam. Szerintem elkezdtek kicsit számolni, meg annak a felelősségén gondolkozni, hogy mi lesz egy új beszerzés realizálásáig, ami kb. 5-6 év. Meg ugyebár a felújításra kifizetendő nem kalkulált összeg is kidobott pénz. Ráadásul a felújítási határidő is szorít. A végén még arra kényszerülhetnek, hogy az oroszoktól, vagy a lengyelektől kocsikat kölcsönözzenek, kérdés persze, hogy van e ott fölösleges, üzemképes "elfekvő készlet", és persze az se lenne ingyen.
|
| |
[előzmény: (1368) Kingweb, 2010-10-21 14:43:57] |
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
1379. Elküldve: 2010-10-25 12:03:51, Sajtószemle
|
[766.] |
A Helyi Téma, Magyarország legnagyobb hetilapja kimaradt...
|
| |
[előzmény: (1374) retrometro, 2010-10-25 00:22:55] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1378. Elküldve: 2010-10-25 11:24:49, Sajtószemle
|
[767.] |
Medve anyám, tényleg nagyon hiányzik az a Lipót.
Bezárták az OPNI-t, azért nincs hova az ilyeneket bezárni.
|
| [válaszok erre: #1381] |
[előzmény: (1377) speaker77, 2010-10-25 09:58:07] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
1377. Elküldve: 2010-10-25 09:58:07, Sajtószemle
|
[768.] |
Nem kell betömni. Javaslatok például:
Markó Balázs, a Szent István Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Karának adjunktusa több lehetőséget is felvetett. "El lehetne árasztani vízzel, hogy kialakítsunk egy föld alatti csónakázót - igaz, akkor meg kell oldani a szellőzést, és valahogy fényt is kell biztosítani. Vagy termeszthetnének ott gombát is, annak úgysincs fényigénye" - gondolkozott el a szakértő.
Elképzelhetőnek tartja még egy játszótér, esetleg raktárak kialakítását, de akár gyógyászati objektum is lehetne a használaton kívüli alagutakból. "Le lehetne zárni, és tiszta levegővel feltölteni, hogy a légúti betegségekben szenvedők látogathassák. De meg is fordíthatjuk a dolgot: létrejöhetnek így Budapesten olyan pontok, amelyek rendszeresen megszűrik a levegőt, és néha kiengedik, hogy a városlakók azt szippanthassák be." A csőhálózat hőszivattyúvá is alakítható lenne, amely energiát ad le, vagy éppen vesz fel.
Markó szerint a hosszú, egyenes pályák alkalmasak lennének föld alatti kerékpárutaknak is. "Izgalmas lenne a lehetőség, hogy az egész városon gyorsan át lehet vágni a bringával, ráadásul így biztosan nem ütnének el autósok - legfeljebb egy másik hülye biciklis."
Dévényi Tamás okleveles építészmérnök is felvetette a levegő problematikáját. "Építészként úgy látom, az az elsődleges kérdés, hogy miként oldjuk meg a szellőzést úgy, hogy az tömegeket is ki tudjon szolgálni, mert egy ilyen helyre biztosan sokan lemennének. Sőt, azzal is számolni kell, hogy kocsikkal szállítják a szükséges dolgokat."
Amennyiben a friss levegő biztosított, Dévényi szerint futóversenyeket is lehetne rendezni - felvetése szerint például két szakaszon, a Keleti pályaudvartól Kelenföldig az alagútban, visszafelé pedig a felszínen. "Voltam már koncerten is, amit víztározóban tartottak, így gyanítom, hogy az alagútban felcsendülő hangok is különleges akusztikai élményt adnának. Kiállításokat is lehetne szervezni, így belépőjegyekkel és jegyárakkal számolhatunk."
Czudor Attila designer, belsőépítész, a The Augmenteam Interiordesign egyik vezetője is partikra, illetve kiállításokra használná a teret. "Ez egy hatalmas terület, múzeumok és kiállítók hozhatnák ide egész tárlataikat. Ha programokat szerveznénk ide, biztosan rengeteg lenne az érdeklődő - én biztosan elmennék."
Megjegyezte, a hely sajátosságai folytán itt humoros elemeket is lehetne alkalmazni, a frissen kialakított terek pedig egyébként is szépek - példaként a Fővám téri egységet emelte ki - így van miből kiindulni.
Bujdosó Attila építész, a Kitchen Budapest kutatója többek közt a civileknek adna otthont az alagutakban. "Sok kulturális és civil szervezet küzd helyhiánnyal, például színitársulatok, vagy éppen a Kortárs Építészeti Központ. Lehetne velük együttműködéseket kialakítani - a BKV adhatná a helyszínt, a társaság pedig vállalná, hogy aktív lesz, és mondjuk havonta egyszer rendezvényt szervez." Ehhez persze, tette hozzá, ki kellene alakítani a megfelelő tűzvédelmi és higiéniai körülményeket, illetve a cateringet is. Így nem kellene biztonsági őrökkel sem vigyázni a területre, mert rendszeres lenne a mozgás.
"Néhány kocsma, szórakozóhely is beköltözhetne, hiszen a hely izgalmas, jó háttér beszélgetésekhez, iszogatáshoz. Korábban volt is egy ilyen elképzelésünk, egy fúrófej-betörő parti: daruval a közönség fölé lógatott dj-vel, és a falat éjfélkor ledöntő fúrófejjel" - folytatta Bujdosó. A divat föld alá vitelében is nagy lehetőséget lát.
"A hosszú szakaszokon a pálya közepén hatalmas dobogót lehetne kialakítani, kétoldalt egy-egy székkel. Így mindenki az első sorban ülhetne, legfeljebb az 1647. széken. A modellek közlekedhetnének csak egy irányban, a Duna két partja között" - fejtette ki, hozzátéve, visszafelé hajóval vihetnék a ruhákat bemutató manökeneket, ami nagyon látványos lenne, még turistáknak is.
Tj Yulka festő, aki csapatával többek közt a Moszkva teret is átalakította, a már elkészült állomásokat és alagutakat sem hagyná szürkén. "Egyértelműen kiszínezném a falakat, mert a modern építészeti megoldások miatt meglehetősen rideg benyomást keltenek ezek a helyek. Jó lenne, ha nem csak vasban és betonban lehetne gondolkodni." Megjegyezte, korábban már graffitis találkozót is szerveztek, akkor a Rákóczi úti megállónál, és ilyen eseményekből jöhetne még több is.
Hozzátette, ha már nem jár metró az alagútban, egy hullámvasutat is el tudna képzelni. "Vagy például óriási bulikat lehetne szervezni, minden állomáson más dj-vel. A föld alatt nem zavarna senkit, mivel a hang nem szűrődne ki, a helyszínek között pedig hajtánnyal lehetne közlekedni."
|
| [válaszok erre: #1378 #1385] |
[előzmény: (1375) dulifuli, 2010-10-25 00:54:18] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1376. Elküldve: 2010-10-25 00:56:50, Sajtószemle
|
[769.] |
Bizony, kicsi ez az ország, már Mikszáth Kálmán idejében is az volt, és azóta csak zsugorodott.
|
| |
[előzmény: (1374) retrometro, 2010-10-25 00:22:55] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1375. Elküldve: 2010-10-25 00:54:18, Sajtószemle
|
[770.] |
Ezt azért nem egészen értem hogy metróellenes (főleg köztudottan), be akarják tömni a meglévő alagutakat, vagy hogy?
|
| [válaszok erre: #1377] |
[előzmény: (1373) dispotion, 2010-10-24 22:37:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
1373. Elküldve: 2010-10-24 22:37:15, Sajtószemle
|
[771.] |
köztudottan metróellenes Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szóvivőjét, Vitézy Dávidot nevezik ki a BKV helyébe lépő új Budapesti Közlekedési Központ élére
|
| [válaszok erre: #1374 #1375] |
[előzmény: (1369) médmfsz, 2010-10-21 17:45:44] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1371. Elküldve: 2010-10-22 12:23:04, Sajtószemle
|
[773.] |
Erre a hsz-re már korábban akartam válaszolni, csak elfelejtettem, no de most.
"A kocsinkénti sárga lámpás fékrendszer is így van vezérelve, és kijelezve?"
Azt tudtommal csak végálláskapcsolók működtetik (párhuzamosan kötve egymással, ha minden igaz), de ott az a gyönyörűség, hogy vagy működik a kocsinkénti fékvisszajelentés (a sárga lámpa), vagy nem. Teljesen rapszódikus és végletesen esetleges, de mindenképpen rém röhelyes. (Megnyugtatásul: magára a vonatra vonatkozó, összegző jellegű fékvisszajelentés azért működni szokott - háromkilósokról beszélek csak, természetesen - , ha nem, akkor az vonathiba, ami a rendszeres légfékpróbák során kiugrik.)
"A piros jelzés ha működne, mit jelezne, mert azt még sosem láttam "égve"?"
Jó neked, mert én a kívánatosnál többször szoktam "égve" látni.
Többféle dolgot is jelezhet amúgy. Egyrészt ha erősáramköri rendellenesség van - általában átmeneti jellegű - és működik a túláramvédelem. Ennek szintén többféle forrása lehet, menetüzemben, féküzemben, motorpáronként, tirisztoros egység, ilyenek.
Másrészt az általában vezéráramköri gebaszokból származó hibák esetén, ha adott kocsin nem működik a menet avagy villamos fék, netán egyik sem, akkor az mkv bizonyos ténykedés által működteti ezt a lámpát (RP-működést inicializál), és akkor lehet tudni, hogy ezzel a kocsival van gond.
Bármi is legyen az ok a fentebb soroltak közül, szabályzatilag meghatározott módon ezután kismillióféle kötelezettsége adódhat az mkv-nak ezekből kifolyólag, miközben természetesen biztonságosan, menetrendszerűen és kultúráltan szállítja az utasokat.
Ja, egyébként tudod mi a hivatalos neve annak a piros lámpának a vonat oldalán?
Megmondom: RP Zöld. Így hívják azt a pirosat, hogy RP Zöld.
Van olyan is, hogy RP Vörös, de az nem ez, hanem egy másik.
Isten hozott.
|
| [válaszok erre: #1383] |
[előzmény: (1355) oregbeatsuhanc, 2010-10-20 13:54:40] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
1370. Elküldve: 2010-10-21 20:42:20, Sajtószemle
|
[774.] |
"Megbízható műszaki megodás kellene, de az pénz. (Meg idő is)"
A DVR-ek EP-szelepjeinek tekercseit ki lehetne cserélni olyanra, ami bírja a tartós gerjesztést és akármeddig meghúzva maradhatna. (Az RD éppenséggel pont ilyen...) Akkor ki lehetne hagyni az RD nyugalmi érintkezőjét teljesen a zárási folyamatból! Amíg az ajtózáró kapcsoló le van kapcsolva, mindaddig a záró szelep táplálást kapna; egyik hiba nem okozna egy másikat. (Ezzel egy "műhibát" is kiküszöbölnénk: nem tudnánk elindítani a nyitási procedúrát zárt ajtózáró kapcsoló mellett...)
Lehet, hogy elég lenne vastagabb drótból újratekercselni, ami nem jelenthet nagyobb összeget (bár ha nem fér fel a megfelelő menetszám, akkor bonyolultabb a helyzet).
|
| |
[előzmény: (1357) dulifuli, 2010-10-20 15:09:05] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Sajtószemle (üzenet: 2048, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|