A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
127. Elküldve: 2007-07-04 20:20:17, KFM
|
[126.] |
Kit haragitottal magadra?
Lehet ugy helyes ahogy mondod. Lenyeg, hogy a 13, 11, 9 szamu valtok jol alltak. A celom az 1-es valto lett volna, illetve mogotte a kihuzo. De a 7-es valto bekavart.
|
| [válaszok erre: #128] |
[előzmény: (125) Infós, 2007-07-04 19:21:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
126. Elküldve: 2007-07-04 19:22:50, KFM
|
[127.] |
Köszönöm szépen, így legalább látom, hogy mi a pálya! :-)
|
| |
[előzmény: (120) itamas80, 2007-07-04 10:48:28] |
|
Zöldfülű
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
125. Elküldve: 2007-07-04 19:21:44, KFM
|
[128.] |
Bocsi, hogy belevau:
"A 7-es váltó pedig a 10-es felé állt, nem az 1-es felé."
Helyesen:
"A 7-es váltó pedig a 10-es felé állt, nem az 9-es felé."
:-)
(De ugye nincs harag? :-) Egy ember egy napra pont elég, mint új haragos... :S )
|
| [válaszok erre: #127] |
[előzmény: (121) speaker77, 2007-07-04 11:35:12] |
|
Zöldfülű
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
124. Elküldve: 2007-07-04 18:10:12, KFM
|
[129.] |
Szia.
Sajnos? szabályzatokat nem,(sem) tartottam meg, igy nem emlékszem szám szerint mit takarnak.De ezt a füzetet elökaparam.(nem is tudtam hogy meg van még,a légséma miatt raktam el annó, egy pár dolgot),
|
| |
[előzmény: (123) LoviGabi, 2007-07-04 18:01:49] |
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
123. Elküldve: 2007-07-04 18:01:49, KFM
|
[130.] |
Szia.
Nem változott sokat:
F.2. utasítás 5.6-5.15 pontjai, valamit F.1 utasítás 52. f) illetve 55. pontjai (nem idézgetem be, mert a fórum honlapján fent vannak); legalábbis nekünk ezeket tanítják most
|
| [válaszok erre: #124] |
[előzmény: (122) szneti, 2007-07-04 17:36:55] |
|
Törzstag
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
122. Elküldve: 2007-07-04 17:36:55, KFM
|
[131.] |
Elökapartam.
B J oktatta:Anno 1975
A hivójelzés "szabad a tovább haladás",jelzés.A továbbhaladás sebessége függ attol,hogy mit mond a KFM.illetve ha a jelzö tolatásjelzövel van kiegészitve,annak a fényeiböl látható.A hivójelzés meghaladási sebesség értékét a KFM. felemelheti.De a továbbhaladásnál, figyelembe kell venni a fokozott figyelmet,hogy a szerelvény az esetleges, akadály elött meg tudjon állni.De lehet hogy ez a hosszú évek alatt változott.
|
| [válaszok erre: #123] |
[előzmény: (121) speaker77, 2007-07-04 11:35:12] |
|
Törzstag
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
121. Elküldve: 2007-07-04 11:35:12, KFM
|
[132.] |
Akkor ha jól értelmezem a történetet, AKK-tól ment a vonat vörösre. A 7-es váltó pedig a 10-es felé állt, nem az 1-es felé. Ezért: nyissz.
|
| [válaszok erre: #122 #125] |
[előzmény: (120) itamas80, 2007-07-04 10:48:28] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
120. Elküldve: 2007-07-04 10:48:28, KFM
|
[133.] |
Van nekem egy ilyen mórickás rajzom
|
| [válaszok erre: #121 #126] |
[előzmény: (115) Infós, 2007-07-03 22:02:45] |
|
Törzstag
|
|
birobandi
Tagság: 2007-06-30 07:49:57 Tagszám: #46548 Hozzászólások: 24 |
119. Elküldve: 2007-07-03 22:14:51, KFM
|
[134.] |
Szia Infós!
"A hivó jelzés szabad jelzésnek tekintendö" Ez a mondat téves! Nem véletlen, hogy vörös fény mellett jelenik meg a fehér. Nem véletlen, hogy alap esetben 15 km/h a maximális alkalmazható sebesség. Csak a KFM bizonyos feltételek megléte esetén emelheti fel 40 km/h-ra.
Üdvözlet
birobandi
|
| |
[előzmény: (112) Infós, 2007-07-03 21:52:52] |
|
Zöldfülű
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
118. Elküldve: 2007-07-03 22:11:00, KFM
|
[135.] |
Szegény sínszálakat (mármint a fejét és a szimmetria miatt a talpát is) edzik, így nem csoda, hogy nem akaródznak nekiesni a kisflexszel. :-)
Az az igazság, hogy a mellékvágányokban fekvő, vonatok által nem járt kitérők papíron is kevesebb odafigyelést kapnak máshol is, mint a fővágányokban (főforgalmi vágányokban) fekvő társaik, hát még a gyakorlat. Éppen tegnap volt, hogy éjjeles voltam, amikoris az egyik helyszíni állítású kitérőm megadta magát, feles állásban maradt, se-se lett. Elsőre FTMB-hibára gondoltam, ugrasztattam az fszt-mel a pályásokat. Nagy lelkesen megjelentek (lelkesedésük gondolom az idő hajlott mivolta miatt volt akkora, 22 óra felé járt), és közölték, hogy user error, valami van a tősín és a csúcssín között. Megkértem őket, hogy ne nézzenek hülyének, nem azért rángatom át őket a fél városon, mert nem akarok kipiszkálni valamit a váltóból. A következő tipp: kenni kell. Ja. Csillogott a holdfényben az összes sínszék. Megmutattam nekik, hogy szerintem mi a baja (a váltójelző alatti mechanika volt megakadva), akkor kicsit elgondolkodtak, majd megcsinálták. Az egészben nem is az bosszantott, hogy hülyének néztek, hanem az, hogy aznap négy órán keresztül az ottani pályások kitérőket szabályoztak. Papíron, mert beírták mindenhová. Érdekes, minden kitérő ugyanúgy ment, mint annakelőtte, semmi változást nem vettem észre, sehol sem volt fényes élű anya, levert revéjű sín... :-((
Visszatérve a kitérőkre: meglepően sokat bírnak ilyen lenntartási morál mellett is. Többet, mint az ember elsőre gondolná. - egyelőre.
|
| |
[előzmény: (114) KIPKOP, 2007-07-03 22:02:07] |
|
Zöldfülű
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
117. Elküldve: 2007-07-03 22:10:33, KFM
|
[136.] |
Abra ott sincs. De ha van valakinek, tegye fel kepkent.
|
| |
[előzmény: (116) KIPKOP, 2007-07-03 22:04:26] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
116. Elküldve: 2007-07-03 22:04:26, KFM
|
[137.] |
Menj be a weboldalba, ott a váltófelvágásnál részletesen le van írva az eset.
|
| [válaszok erre: #117] |
[előzmény: (115) Infós, 2007-07-03 22:02:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
115. Elküldve: 2007-07-03 22:02:45, KFM
|
[138.] |
Erről a Kőbánya-Kispesti kezelési körzetről (vagy hogy hívják felétek) kaphatnék egy rajzot? Most már kezd érdekelni, hogy pontosan hol ez a 7-es kitérő, bár az ügy (műszaki) szempontjából annyira nem is fontos, de már kiváncsi vagyok. :-)
|
| [válaszok erre: #116 #120] |
|
|
Zöldfülű
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
114. Elküldve: 2007-07-03 22:02:07, KFM
|
[139.] |
Sokszor darabokból van összerakva a sín, még egy normális köszörülésért is könyörögni kell, több síntörésünk volt csak úgy, ezért nem bízunk már a váltókban sem 100%-ban, hogy kibírja-e azt amit ki kell bírni.
|
| [válaszok erre: #118] |
[előzmény: (113) Infós, 2007-07-03 21:55:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
113. Elküldve: 2007-07-03 21:55:24, KFM
|
[140.] |
"Azonban előfordulhat, hogy olyan törés vagy alakváltozás történik a váltón -bár, mint ebben nincs vita, ezek a váltók elviselik a felvágást általában) , mely további eseményhez vezethet."
Kellemetlen lenne. :-) Amit el tudok képzelni, hogy kiemelte a járművet a kitérő. Ekkor viszont gyanítom, hogy a motorász fel van rá készítve, hogy a saját szerelvényének siklását észrevegye (főleg egy ilyen esetben) és annak megfelelően járjon el: megfutamodás elleni védelem, tájékoztatás, fedezés.
Ahhoz, hogy érdemben annyira deformálódjon egy kitérő, szerény véleményem szerint igen nagy sebességgel kell nekilódulni. Pályamesterektől utánakérdezek a napokban, ők több ilyet láttak, tanultak.
|
| [válaszok erre: #114 #130] |
[előzmény: (109) birobandi, 2007-07-03 21:28:30] |
|
Zöldfülű
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27 |
112. Elküldve: 2007-07-03 21:52:52, KFM
|
[141.] |
"A hivó jelzés szabad jelzésnek tekintendö."
Akkor ezzel a vasúti közlekedés terén a metró üzem egyedüli nézőpontot képvisel.
|
| [válaszok erre: #119] |
[előzmény: (93) szneti, 2007-07-02 20:41:13] |
|
Zöldfülű
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
111. Elküldve: 2007-07-03 21:42:39, KFM
|
[142.] |
Helló birobandi !
Köszi a választ .
KIPKOP.
|
| |
[előzmény: (109) birobandi, 2007-07-03 21:28:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
110. Elküldve: 2007-07-03 21:29:57, KFM
|
[143.] |
Szomoru, hogy nem erti mindenki (vagy nem akarja). Az elejetol fogva nem az volt a kerdes, hogy ki kell-e menni (ki kell, meghozza azonnal F.2. szerint). Hanem, hogy mikor mehet el onnan a vonat. Erre KFM kollegank valaszolt vegulis (hogy nem kell ott dekkolnia a vonatnak), csak en (es masok) erre nem latunk egyertelmu szabalyzati szoveget. De miutan 18-ig en is szabin vagyok, nem is tud annyira erdekelni kozben. Ha legkozelebb felvag valaki egy valtot, majd beszelunk rola ujra.
|
| |
[előzmény: (102) KIPKOP, 2007-07-03 20:21:12] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
birobandi
Tagság: 2007-06-30 07:49:57 Tagszám: #46548 Hozzászólások: 24 |
109. Elküldve: 2007-07-03 21:28:30, KFM
|
[144.] |
Szia KIPKOP !
Nem érzem magam tévedhetetlennek, sem minden tudónak. Az én ismereteim alapján, váltófelvágás esetén -amennyiben a járművezető nem veszi észre- a forg. szolgálattevőnek megállításra kell felszólítani az mkv.-t. Ezért ad jelzést -többek között- az asztal. Infós ezt szépen leítra. A szolgálattevőnek a helyszinre kell mennie és meg kell gyöződnie a vonat eltávolításának biztonságáról. Abban tökéletesen igaza van Infósnak, hogy a vonattól túl sokat nem fog látni. Azonban előfordulhat, hogy olyan törés vagy alakváltozás történik a váltón -bár, mint ebben nincs vita, ezek a váltók elviselik a felvágást általában) , mely további eseményhez vezethet. El tudom képzelni, hogy amennyiben egy váltón álló vonat a forgalmat kizárja az adott KFM úgy dönt, hogy 5 km/h sebeséggel helyszíní ellenörzés nélkűl is lekűldi a vonatot. Ez nyilván az ö döntése és felelössége. Úgy vélem azonban, hogy a szabályoknak megfelelő eljárás az egyértelműen az, ha a vonat eltávolítása a felvágott váltóról a szolgálattevő helyszíní írányítása mellett történik.
Üdvözlettel
|
| [válaszok erre: #111 #113] |
[előzmény: (102) KIPKOP, 2007-07-03 20:21:12] |
|
Zöldfülű
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
108. Elküldve: 2007-07-03 21:19:17, KFM
|
[145.] |
Ezért kérdezzük a nálunk okossabbakat .
|
| |
[előzmény: (98) totya1, 2007-07-03 13:31:07] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
107. Elküldve: 2007-07-03 21:13:02, KFM
|
[146.] |
Hogy bírod ki nélkülünk???
|
| |
[előzmény: (105) totya1, 2007-07-03 21:11:10] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
106. Elküldve: 2007-07-03 21:11:41, KFM
|
[147.] |
Tehát helyszínre kell küldeni az illetékeseket és nem kell ott dekkolni a vonatnak ezt olvastam ki az írásodból /95/, köszi a Te válaszodat, Te így értelmezted.
|
| |
[előzmény: (104) KIPKOP, 2007-07-03 21:08:21] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
totya1
Tagság: 2007-05-29 21:03:57 Tagszám: #45473 Hozzászólások: 18 |
105. Elküldve: 2007-07-03 21:11:10, KFM
|
[148.] |
Nagyon köszönöm kimerítő válaszodat.
Én is valami ilyesmire gondoltam.
Ma megkezdem rövd, de remélhetőleg tartalmas szabadságomat, így legnagyobb sajnálatomra nékülöznöm kell a fórumot.
Jó írást, olvasást, pihenést esetleg munkát mindenkinek.
Off. ( vagy uff? )
|
| [válaszok erre: #107] |
[előzmény: (103) dulifuli, 2007-07-03 21:00:55] |
|
Zöldfülű
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
104. Elküldve: 2007-07-03 21:08:21, KFM
|
[149.] |
BOCS TOTYA !
MOST OLVASOM, HOGY IGEN A VÁLASZOD, ELSIKLOTTAM MELLETTE!!!
|
| [válaszok erre: #106] |
[előzmény: (101) totya1, 2007-07-03 20:00:13] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
103. Elküldve: 2007-07-03 21:00:55, KFM
|
[150.] |
Tanult kollégám megtisztelő felkérésének eleget téve álláspontomat két klasszikus idézet citálásával világítanám meg.
"A királynőt megölni nem kell félnetek jó lesz."
Értelmezés kérdése, hogy ugyanaz a mondat homlokegyenest ellenkező értelmű eredményt szüljön.
"A lét határozza meg a tudatot."
Ha épp van rá lehetőségem, naná, hogy a valóság azon aspektusát igyekszem megragadni s érvényre juttatni, amely jelen létállapotomnak inkább megfelel.
Tekintve hogy jómagam sokszorosan kiérdemelt szabadságomat töltöm, az én létállapotomnak a gyökmeneti váltóhágásról folytatott teoretikus polémia csak igen-igen korlátos módon felel meg.
|
| [válaszok erre: #105] |
[előzmény: (101) totya1, 2007-07-03 20:00:13] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|