A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
943. Elküldve: 2010-10-24 22:28:36, Mindennapi problémák
|
[126.] |
Nem olyan bonyolult, nem értenek hozzá, ennyi!
|
| |
[előzmény: (940) ojozso, 2010-10-23 22:02:19] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
942. Elküldve: 2010-10-24 11:41:05, Mindennapi problémák
|
[127.] |
Ez meg csak most jutott el a tudatomig igazán, node jobb később, mint soha.
"Ugyanakkor elgondolkodtam azon, hogy nemrégiben (az utóbbi 2-3 hónapban) egy kétszázas vonat reggeli átvétele során egy kocsin nem működött a fehér LED-lámpa (a többi sem), ezt szóvá tettem a Diszpécsernél (azaz egy MÁSIK szolgálati elöljárómnál), aki közölte, hogy "hát nem leoktattam, hogy az nincs átadva és nem kell vele foglalkozni". "
Namost ha az adott szolgálati előljáró véletlenségből jár besegíteni, és járművezetőként tojik az általa máskor (legalábbis elvileg) felügyelt/oktatott szabályokra, akkor vajh' az illető szolg. előljáróként avagy oktatóként miféle tekintélyre (bruhaha!) vagy akármilyen respektusra számíthat?
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-30 19:13:43]
|
| |
[előzmény: (930) ojozso, 2010-10-21 18:49:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
941. Elküldve: 2010-10-24 10:17:09, Mindennapi problémák
|
[128.] |
Úgy gondolom, hogy mkv szempontból végülis egyértelmű, és az a gyakorlat a helyes és szabályos, amit jómagam követek. (Bocsika.)
A Ferenciek terés eljárás viszont valóban aggályos, mert míg az mkv-nak tudnia KELL, hogy kétkilóson a külső lámpa nem veendő figyelembe, tehát egyenkénti fülkeellenőrzésre van szükség - addig az egyszeri forgalmásznak nem biztos, hogy kell tudnia.
Kövessük végig a két vonalat. Az első feltételezés az, hogy a forgalmi dolgozónak is kell tudnia a kétkilósok sajátosságait, olyankor neki is egyenkénti fülkeellenőrzést kell tartania szabályosan a Ferencieken.
A másik feltételezés az, hogy nem kell tudnia, tehát csak papírból dolgozik. Akkor az van, hogy egyrészt valóban nem mindegyik kétkilós van ellátva külső lámpával, illetve láttam én sok esetben olyat, hogy van ugyan, de nem működik.
Az elmúlt napokban biztos ezeregy alkalommal megfordult a Ferencieken ilyen fényhiányos kétkilós, a rendelkezés szerint azonnal ki kellett volna szállítani az utasokat.
Valahogy úgy érzem, hogy ilyesmi nem történt meg - a szabályos, fülkénként ellenőrzésről már nem is szólva.
Az illetékes elvtársak helyében én most körbeülnék, és fajsúlyos kérdéseket tennék fel egymásnak.
|
| |
[előzmény: (940) ojozso, 2010-10-23 22:02:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
940. Elküldve: 2010-10-23 22:02:19, Mindennapi problémák
|
[129.] |
"Hát ezt a függetlenség dolgot el lehet felejteni, mert csak háromkilósokon van oldalt jelzőlámpa hivatalosan, oszt jónapot."
Ráadásul van olyan 2k-s, melyeken NEM HIVATALOS oldalsó ajtójelző lámpa SINCS (pl. 228).
Ott aztán mit nézzen szerencsétlen ajtó-ellenőr (meg a még szerencsétlenebb járművezető)? Vagy az ilyen kocsin úgyse marad nyitva ajtó fals ajtójelzéssel párosulva, minek azt ellenőrízni?
A Rendelkezés atyja nem tudta volna bontásban, a variációkat részletezve megalkotni művét? (legfeljebb nem 2, hanem 3 oldalas lett volna az iromány)
Erős a gyanúm, hogy szándékosan többféleképpen értelmezhető a MŰ!
Küldjük vissza normakontrollra!
|
| [válaszok erre: #941 #943 #944] |
[előzmény: (939) dulifuli, 2010-10-23 20:36:42] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
939. Elküldve: 2010-10-23 20:36:42, Mindennapi problémák
|
[130.] |
"Ha nem égnek a külső lámpák járműtipustól függetlenűl..."
Hát ezt a függetlenség dolgot el lehet felejteni, mert csak háromkilósokon van oldalt jelzőlámpa hivatalosan, oszt jónapot.
"kisegítő dolgozó köteles megállj jelzést adni,rádiótelefonon jelenteni és a KFM köteles kiszállíttatni..."
Ez valóban áthúzza a hivatalos hibakeresési metódust, de ez speciel nem zavar. Kevesebb meló az mkv-nak adott esetben. Köki balon úgyis jóval több meló lett, mint tudjuk ugye...
|
| [válaszok erre: #940] |
[előzmény: (938) Alvóügynök:), 2010-10-22 22:56:50] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
938. Elküldve: 2010-10-22 22:56:50, Mindennapi problémák
|
[131.] |
Volt időm a rendelkezést tovább olvasni.
Ha nem égnek a külső lámpák járműtipustól függetlenűl,akkor a kisegítő dolgozó köteles megállj jelzést adni,rádiótelefonon jelenteni és a KFM köteles kiszállíttatni az utasokat és a vonatot kiállítani a forgalomból.
Akkor ezek szerint 2kilósnál lehetőséget se adnak a hagyományos hibakeresésre követési időtől függetlenűl?
Kezd még zavarosabb lenni a dolog!
|
| [válaszok erre: #939] |
[előzmény: (936) dulifuli, 2010-10-22 13:54:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
937. Elküldve: 2010-10-22 21:27:32, Mindennapi problémák
|
[132.] |
Ez itt a lényeg:
"...adott szerelvények kiépítésének megfelelően, - kialakítását tekintve ahol lehetséges - le kell ellenőrizni..."
Két kilóson nem lehetséges, mert hivatalosan nincs, szóval erről ennyit, úgy vélem.
|
| |
[előzmény: (935) itamas80, 2010-10-22 13:13:14] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
936. Elküldve: 2010-10-22 13:54:45, Mindennapi problémák
|
[133.] |
Na még eszembe jutott valami (én már csak ilyen vagyok), a Ferenciekterés-integetős-kukásmellényes dolog kapcsán. Előrebocsátom, ez speciel nem az én bőrömre megy (mint példul a Köki balos huncutságok), tehát gyakorlatice tojok rá magasról, ellenben mégiscsak átgondolni késztet a szakmai alázatba oltott intellektuális kalandvágy. (Teccikérteni.)
Ama bizonyos integetős ember feladata így szól a Szakszolgálatvezetői Rendelkezés szerint:
"az állomásra beérkező vonatoknál, azok megállása után, meg kell győződnie, hogy valamennyi kocsin az ajtók nyitott állapotban vannak-e és ezzel egyidejűleg a kocsi oldalán elhelyezett fehér ajtójelző lámpa világít-e."
Mivel alapos ember volnék, első kézből óhajtottam szerezni az információkat, és megkérdeztem egy vitán felüli szakmai kvalitásokkal rendelkező, eleddig tisztes pályaívet befutott, és egyebekben is érdemdús kollégát - akiről tudtam, hogy teljesített már ilyen menesztős szolgálatot a Ferencieken. Megkérdeztem tehát, hogy mutattak-e néki valami hivatalos passzust arról, hogy kétkilósokon az utólag felbarkácsolt lámpások eztán szabályosnak tekintendők-e. Mondotta, hogy nem. Kérdem, hogy akkor mit nézett a kétkilósokon. Mondá, hogy a fehér lámpákat. Azokat, amik nem léteznek? Azokat. Köszönöm, nincs több kérdésem.
Nem tudom, le merjem-e írni azt a következtetést, hogy kétkilós vonat esetén a Ferencieken éppúgy végig kellene menni és besasolni a fülkékbe, mint ahogy az Köki balon szabályos. Hát, úgy tűnik, le mertem írni, most már ez így marad.
Ama bizonyos jutyubos videó, ami után itt mindenki elkezdett rohangálni mint pók a falon (és pótcselekvésekbe temetkezni), na, az pont egy kétkilós vonaton készült. A jelenleg alkalmazott adminisztratív "megoldás"-nak, ha esetleg van valami értelme, akkor az épp ezen vonattípus esetében tükröződik legkevésbé.
Megéheztem, megyek ebédelni.
Csatolt kép - 13827035.pic |
|
|
| [válaszok erre: #938] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
935. Elküldve: 2010-10-22 13:13:14, Mindennapi problémák
|
[134.] |
A rendelkezés I. pontja meg úgy szól, hogy kocsiszíni átvétel során, az adott szerelvények kiépítésének megfelelően, - kialakítását tekintve ahol lehetséges - le kell ellenőrizni, hogy nyitott ajtónál világít-e a külső oldaljelzés. Ha valamelyik kocsin nem, akkor a vonat nem állítható forgalomba.
Ezek szerint az átvételkor érvényes a 200-ason a külső ajtójelzés, (merthogy meg kell nézni amelyiken lehetséges, nincs kocsitípus megkülönböztetés) de a forgalomban meg nem, mert hogy nincs átadva.
|
| [válaszok erre: #937] |
[előzmény: (934) Alvóügynök:), 2010-10-22 10:20:28] |
|
Törzstag
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
934. Elküldve: 2010-10-22 10:20:28, Mindennapi problémák
|
[135.] |
Szerintem az instruktori házi teló nem hangrögzítős,de Retró majd megmondja a frankót!
Én beszéltem Gy.-kával és Ő azt mondta,hogy a 2 kilóson hivatalosan még nincs külső ajtójelzés lámpa ennek megfelelően kell a hibakeresést lefolytatni.
Gondoljatok csak bele,ha a külső hivatalosan még át nem adott lámpa ellenkező értelmet ad,mint a belső hivatalos és az alagútban nyitott ajtóknál történik egy tragédia.
Nem kétséges,hogy az mkv. lesz a hunyó!
Vagy abba is gondoljatok bele,ha Duli szabálytalan lenne KÖKI ballon,azonnal leváltanák ,de nem tudnak fogást találni rajta.
Talán az aláírónak M.Úrnak kellene módosítania ezt a főrmedvényt,bármennyire is ciki!
|
| [válaszok erre: #935] |
[előzmény: (930) ojozso, 2010-10-21 18:49:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
933. Elküldve: 2010-10-22 10:14:18, Mindennapi problémák
|
[136.] |
Szentigaz, de mivel nem vagyunk a pólusok közelében földrajzilag, megszűnni teljesen azért nem fognak a nappalok, és az őszi-téli, lapos szögben beeső verőfény azért igencsak be tudja takarni azokat a pilácsokat...
|
| |
[előzmény: (931) ojozso, 2010-10-21 19:54:42] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
932. Elküldve: 2010-10-22 10:10:02, Mindennapi problémák
|
[137.] |
Jómagam kettő darab szolgálati előljárótól kértem értelmezési segédletet még azon frissiben. Az egyik kicsit forgatta a papírt, vakarózott, hümmögött, aztán azt mondta hogy igazam van, úgy kell csinálni, ahogy mondom. (Ami azóta nálam gyakorlat.) A másik először igyekezett elzárkózni, aztán beszélt össze-vissza, végül kijelentette, hogy azt csinálok, amit akarok. (Nem tudom, megfigyeltétek-e már, hogy a kontraszelekció végterméke elsősorban a saját vélemény kialakításának, és az azért való határozott kiállásnak a képességét veszíti el?) Namost ha az összes szolgálati előljárót (van egy pár) végigkérdezném, lehet, hogy mindenik mást mondana. Teljesen világos, hogy a V1. 23. harmadik bekezdés (idézem: "Abban az esetben, ha valamilyen utasítást, vagy rendelkezést nem értett meg, köteles felvilágosítás, vagy magyarázat céljából a szolgálatban lévő instruktorhoz, vagy kocsiszíni diszpécserhez fordulni.") nem működik, kész, konyec, teljes csőd.
"- (...) Kettő meg kettő négy.
- Néha, Winston. Néha öt. Néha három. Néha egyszerre mind a három."
Igen, komám, Orwell örök, de míg az 1984-ben a fentebbi megállapítás mögött kiszámított, precíz tudatosság rejlik, addig nálunk ugyanezt a mezei, sötét butaság idézi elő. Jelenségszinten ugyanaz, de másféle motiváció.
|
| |
[előzmény: (930) ojozso, 2010-10-21 18:49:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
931. Elküldve: 2010-10-21 19:54:42, Mindennapi problémák
|
[138.] |
"Nappali fényben, pláne ha süt a nap, asszem ez elég sétálgatós lesz, hogy egyértelműen, megnyugtatóan "kiértékelni" lehessen a dolgokat."
Ne feledd, dec. 21-ig rövidülnek a nappalok, egyre kevesebb ideig zavarhatja már központi csillagokunk fénye a nálánál SOKKAL-SOKKAL FONTOSABB, a harmadik bolygó Európa kontinense Magyarország nevű országában, annak Budapest (fő)városa X-XIX. kerületei határában létesült földalatti vasúti végállomásra beérkező metró-szerelvény KOCSI AJTÓJELZÉSÉNEK FEHÉR FÉNYÉT! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-21 20:07:14]
|
| [válaszok erre: #933] |
[előzmény: (927) dulifuli, 2010-10-20 02:34:35] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
930. Elküldve: 2010-10-21 18:49:30, Mindennapi problémák
|
[139.] |
Akkor egy vélemény a RENDELKEZÉS kapcsán. /ELSŐ!!!/
"Az az utólagos sufnituningos cuccos kívül, az hivatalosan nem létezik, tehát nincs, felejtsük is el gyorsan."
Mivel ma a sors 200-as vonattal "áldott meg" (a Rendelkezés érvénybe lépése óta először), és én sem tudtam, hogyan értelmezzem az Általad belinkelt szöveget (képet), ezért házi telefonon a szolgálati elöljárómtól (Instruktor) segítséget kértem az "ajtójelzés kiértékelése" mikéntjéről.
Az Ő véleménye szerint elegendő az oldallámpák fehér fényeit ellenőrízni (ugyanúgy, mint 300-asoknál). Hátramenni és a pulton lévő kocsi-ajtójelző lámpa SÖTÉT mivoltát ellenőrízni csak akkor szükséges, ha NEM világít valamelyik oldallámpa (nyitott ajtóknál). És ha az sötét, minden rendben (mert ahogy Te is írtad, az oldallámpák nem "hivatalosak", azonban jelzésük ELFOGADHATÓ /by E.G./)
Az én logikámmal ugyan nem teljesen kompatibilis az efféle okfejtés /amolyan fából vaskarika/, de mivel szolgálatban lévő elöljáróm volt a "levezető", azt elfogadtam és alkalmaztam munkám során (az instruktori telefon hangrögzítésre kerül, úgy tudom).
Ugyanakkor elgondolkodtam azon, hogy nemrégiben (az utóbbi 2-3 hónapban) egy kétszázas vonat reggeli átvétele során egy kocsin nem működött a fehér LED-lámpa (a többi sem), ezt szóvá tettem a Diszpécsernél (azaz egy MÁSIK szolgálati elöljárómnál), aki közölte, hogy "hát nem leoktattam, hogy az nincs átadva és nem kell vele foglalkozni". Azóta nem történt semmi a LED-lámpák státuszával kapcsolatban (legalábbis hivatalosan én nem értesültem róla), most meg mégiscsak vessük rájuk vigyázó tekintetünket...
"- (...) Kettő meg kettő négy.
- Néha, Winston. Néha öt. Néha három. Néha egyszerre mind a három." [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-30 19:12:19]
|
| [válaszok erre: #932 #934 #942] |
[előzmény: (927) dulifuli, 2010-10-20 02:34:35] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
929. Elküldve: 2010-10-20 15:17:56, Mindennapi problémák
|
[140.] |
Való igaz, általában sem teszik lehetővé, de ezzel a mostani okossággal meg konkrétan, és különösen nem.
|
| |
[előzmény: (928) dispotion, 2010-10-20 11:49:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
928. Elküldve: 2010-10-20 11:49:28, Mindennapi problémák
|
[141.] |
Nekem komplex véleményem van: a vonatok átlagos műszaki állapot, a pálya állapota, a bizber rendszeres hibái, és a mostanság kiadott rendelkezések (köszönjük Emese!) együttesen nem teszik lehetővé a menetrendszerű közlekedést, általában...
|
| [válaszok erre: #929] |
[előzmény: (927) dulifuli, 2010-10-20 02:34:35] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
927. Elküldve: 2010-10-20 02:34:35, Mindennapi problémák
|
[142.] |
Na majd most véleményeket fogok kérni, a mostani, friss rendelkezés kapcsán. Ez a bizonyos Ferenciekterés-integetős, de nem csak ez van benne, hanem egy ilyen tétel is, idézem:
"Az ÉD-i metróvonalon a kocsi ajtójelző lámpák kijelzőjét Kőbánya-Kispest végállomáson, a bal peron mellett történő megállás után mindig ki kell értékelni a vonatszemélyzetnek"
Ez elég egyértelműnek tűnik, akkor lássuk most a gyakorlatot.
Először foglalkozzunk a háromkilósokkal. A vonat tükréből az oldallámpák ugyebár nem látszanak, tehát ki kell szállni nézelődni. Mivel elhagyom a vezetőfülkét, ehhez először is kell a KFM engedélye, aztán fülkét üzemen kívül, rögzítőfék, és lehet menni sasolni. Este ez még viszonylag okés, habár hogyha hátul világit a fékvisszajelentő is, akkor lehet hogy közelebb kell ballagni, hogy az ajtó fehér lámpája is ott pislog-e mellette. Nappali fényben, pláne ha süt a nap, asszem ez elég sétálgatós lesz, hogy egyértelműen, megnyugtatóan "kiértékelni" lehessen a dolgokat. Ami nem baj, sétálni jó, de a menetrend nem biztos, hogy örül neki - habár ez ilyenkor nem az én gondom.
Nézzük akkor most, hogy mi van a kétkilósokkal. (Természetesen itt is először KFM engedély, fülke üzemen kívül, vonat rögzít.)A rendelkezés nem tesz különbséget típusonként, "kocsi ajtójelző lámpák kijelzőjéről" beszél, hát a kétkilósokon ez bizony ott van bévül, a fülkékben. Az az utólagos sufnituningos cuccos kívül, az hivatalosan nem létezik, tehát nincs, felejtsük is el gyorsan. Kétkilóssal megáldott mkv tehát végigbaktat a vonat teljes hosszában, besasol a fülkékbe hogy mit mutat a kocsi ajtójelzés (vigyázat! itt éppenséggel nem szabad világítania!), ha a fényviszonyok olyanok hogy kívülről nem látszik rendesen, még be is nyitogat, mert tuti ami fix, első a biztonság, és a rendelkezés ezt írja elő.
Tehát a rendelkezés alapján ennek pontosan így kell történnie ahogy felvázoltam - szerintem.
Ha valakinek más véleménye van, és érvei is mellé, azt nagyon szívesen olvasnám, mert oly' kellemetlen lenne téves értelmezés miatt brutál menetrendi eltéréseket produkálni, de hát jelenleg ez nagyon ilyennek tűnik.
Csatolt kép - 13809674.pic |
|
|
| [válaszok erre: #928 #930 #931] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
926. Elküldve: 2010-08-12 22:04:04, Mindennapi problémák
|
[143.] |
"(Ellentétben veled, tudják mi az a BU-13 és azt fel is ismerik szükség esetén.)"
Közel 30 év szolgálat után szerinted én nem tudom?!
Ellenben az idelátogató laikus így sokkal jobban megérti, miről van szó, mert a BU13 kódszó őneki nem mond semmit!
Ne feledd, az internet örök, mi meg (sajnos) halandók vagyunk.
Egy szó, mint száz: szigetelni, szigetelni (ami nem ugyanaz, mint SZIGET-elni, bár ez most nagyon aktuális)! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-08-12 22:15:15]
|
| |
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
925. Elküldve: 2010-08-12 22:01:55, Mindennapi problémák
|
[144.] |
"Máskor írjatok jelentést és adjátok át az instruktornak, amit könyvelnie kell! "
Hát ez a mai napon óhajodnak megfelelelően meg is történt! Indigós példányban!
A (358-as) fülkében az alapos szellőztetést biztosító vasszerkezet ellendarabjának csavarrögzítése valószínűleg megsérülhetett, mert menet közben kivágódott az ajtó, okozva ezzel nagy-nagy ijedtséget (és figyelem-elterelést...) a járművzetőben!
A nagyratisztelt műszak úgy gondolta, elég lesz a sérült menetre plomba-drótot csévélni, még a második hiba-jelzés után is!!!
A XXI. században!
Hát persze, hogy harmadjára is bevágódott a fülkeajtó, mondanom se kell!
Ugye, nem lesz meglepő, ha következő alkalommal a vonat rendkívűli felülvizsgálatra kiáll a forgalomból?
Ez az aprócska szerkezet bizonyos járművezetőkben vezetés közben nagyban fokozza (az amúgy is csekély) komfort-érzetet (ami biztonságot befolyásoló tényező is!, lásd koncentráló-képesség), tehát az illetékes kedves műszakos kollégá(k) alighanem megvalósította(ák) a vasútbiztonság veszélyeztetését!
Várjuk a fejleményeket!
|
| |
[előzmény: (914) Truth, 2010-08-02 10:54:52] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
924. Elküldve: 2010-08-03 20:21:53, Mindennapi problémák
|
[145.] |
Akkor hajrá, lehet szabályozni.
|
| |
[előzmény: (923) retrometro, 2010-08-03 17:21:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
922. Elküldve: 2010-08-02 14:36:29, Mindennapi problémák
|
[146.] |
"A működtetése szabályozva lehetne jobban is pl. feszmentes állapotban – feltételek megvannak erre."
Áramszedő sínnel ellátott tárolóhelyen vonat leadás és átvétel esetén ezt kissé nehéz elképzelni.
Elsősorban is nem tudok róla, hogy a tároló vágányonként, horribile dictu félvágányonként feszmentesíthető lenne.
|
| [válaszok erre: #923] |
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
921. Elküldve: 2010-08-02 14:29:37, Mindennapi problémák
|
[147.] |
"Ki ad át ilyen vonatot?"
A tároló- avagy a vizsgálódiszpécser.
"Ki veszi át?"
Az mkv veszi át, V1 alapján, amely nem írja elő a rádió betápcsatlakozójának tüzetes vizsgálatát. (És még sok egyebet nem.) Az mkv részéről szabályosan átvett vonat lehet ilyen. (Szomorú, de igaz.)
"Miért nem cseréltetik le?"
Ha V1 alapján simán kihozható (lásd mint fent), akkor a lecserélést sem lehet megindokolni. (Ezen a helyzeten a mostani események sem változtattak - elég kevés vonat futna most különben.)
"...hogy ki nem tesz rá burkolatot a rádiós műhelyben?"
Erre magam is kíváncsi lennék, habár nem ez a lényeg.
"Ki tesz fel egy ilyen rádiót és ha igen , akkor kinek az utasítására?"
Lásd mint fentebb, de a "kinek az utasítására" rész már kezdi kapirgálni a lényeget.
|
| |
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
btk1
Tagság: 2010-05-18 11:33:01 Tagszám: #85076 Hozzászólások: 66 |
920. Elküldve: 2010-08-02 13:43:25, Mindennapi problémák
|
[148.] |
"Az mkv ebből kifolyólag nem elmarasztalható"
Ellentétben másokkal ,akik elmarasztalhatók .
|
| |
[előzmény: (919) dulifuli, 2010-08-02 13:37:52] |
|
Kezdő
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
919. Elküldve: 2010-08-02 13:37:52, Mindennapi problémák
|
[149.] |
"Normális ember mégis tudja mit lehet és mit nem ill. ismereteit folyamatosan bővítheti különféle hasznos információkkal..."
Est sosem vitattam, de ha vitattam volna is, a tárgyat tekintve nincs semmiféle jelentősége sem ennek, sem az ellenkezőjének.
Sokadszor ismétlem, de hát Jerikót sem volt elég csak egyszer tutulva körbejárni, ha jól tudom.
A munkáltató bármit, így munkavédelmi jellegű dolgokat is csak annyit és annyira kérhet számon a munkavállalótól (jelen esetben mkv) amennyire az benne foglaltatik a számára kötelezően ismerendő szabályzatokban (F3 nem az), parancskönyvi rendelkezésekben, és amiből konkrétan, KIMUTATHATÓAN oktatásban részesült.
Pont. Ennyi.
Az, hogy ezeken kívül még létezik ezerféle országos szabvány az egy dolog, ezek alapján pedig így vagy úgy vélekedni lehetséges ugyan, miért is ne, de az MAGÁNVÉLEMÉNY.
Létezik tehát hivatalosan az ami számonkérhető, mert hivatalos anyag az mkv számára, és létezik a magánvélemény, ami meg bármi is lehet.
Múlt hó 29-éig az mkv számára nem volt rendelkezés fémtárgy viselésével kapcsolatban.
A szóban forgó munkabalaset múlt hó 29-e előtt következett be.
Az mkv ebből kifolyólag nem elmarasztalható, a munkabaleset után járó minden kedvezmény megilleti.
A többi MAGÁNVÉLEMÉNY.
|
| [válaszok erre: #920] |
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
btk1
Tagság: 2010-05-18 11:33:01 Tagszám: #85076 Hozzászólások: 66 |
918. Elküldve: 2010-08-02 13:26:15, Mindennapi problémák
|
[150.] |
Köszönjük az ötleteket,ezeken már mind túl vagyunk te nagyokos. A főnökök mindent tudnak,csak több esetben nem akarnak lépni,csak ha utasbaleset van,vagy utaspanasz,vagy megjelenik a médiában,a neten,vagy esetleg a Bkv figyelőben.Utána aztán jön a beszarás és a kapkodás.Emlékezz vissza,amikor pár évvel ezelőtt majdnem kiesett egy kerék,mekkora balhé volt belőle? Vagy amikor a takarítónő beleesett az aknába a vizsibe?Azonnal felszerelték a védőrácsokat az akna két végén ,a komplexen kívűl sehol se láttam használni.Te Truth láttad használni?Ha nem akkor miért nem jelentetted,miért nem intézkedtél?Száz szónak is egy a vége,a főnökök mindenről tudnak,csak több esetben nem lépnek mindaddig,amíg nem történik baj,lásd ezt a mostani esetet is,sőt továbbmegyek,annyira pofátlan is van köztük,hogy tudja,hogy vaj van a fején,de még ilyenkor is beszól a dolgozónak,pedig esetleg az állásával játszik,ha kiderűlne,hogy milyen vaj van a fején.
|
| |
[előzmény: (914) Truth, 2010-08-02 10:54:52] |
|
Kezdő
|
|
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|