Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 
 Hozzászólások: 9466602/0 Témák: 19062 Tagok: 112926 Legújabb tag: coreballcore1 Online: (244/1
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
A weboldal címe: http://m3.what.hu

    / 41 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 

Mindennapi problémák

(üzenet: 1001, M3)
 

dispotion



Tagság: 2009-02-26 12:39:06
Tagszám: #70997
Hozzászólások: 343
943. Elküldve: 2010-10-24 22:28:36,

Mindennapi problémák

[126.]

Nem olyan bonyolult, nem értenek hozzá, ennyi!
[előzmény: (940) ojozso, 2010-10-23 22:02:19]
Törzstag
dispotion adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
942. Elküldve: 2010-10-24 11:41:05,

Mindennapi problémák

[127.]

Ez meg csak most jutott el a tudatomig igazán, node jobb később, mint soha.

"Ugyanakkor elgondolkodtam azon, hogy nemrégiben (az utóbbi 2-3 hónapban) egy kétszázas vonat reggeli átvétele során egy kocsin nem működött a fehér LED-lámpa (a többi sem), ezt szóvá tettem a Diszpécsernél (azaz egy MÁSIK szolgálati elöljárómnál), aki közölte, hogy "hát nem leoktattam, hogy az nincs átadva és nem kell vele foglalkozni". "


Namost ha az adott szolgálati előljáró véletlenségből jár besegíteni, és járművezetőként tojik az általa máskor (legalábbis elvileg) felügyelt/oktatott szabályokra, akkor vajh' az illető szolg. előljáróként avagy oktatóként miféle tekintélyre (bruhaha!) vagy akármilyen respektusra számíthat?

icon5.gif icon5.gif icon5.gif icon5.gif icon5.gif icon5.gif icon31.gif
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-30 19:13:43]
[előzmény: (930) ojozso, 2010-10-21 18:49:30]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
941. Elküldve: 2010-10-24 10:17:09,

Mindennapi problémák

[128.]

Úgy gondolom, hogy mkv szempontból végülis egyértelmű, és az a gyakorlat a helyes és szabályos, amit jómagam követek. (Bocsika.)

A Ferenciek terés eljárás viszont valóban aggályos, mert míg az mkv-nak tudnia KELL, hogy kétkilóson a külső lámpa nem veendő figyelembe, tehát egyenkénti fülkeellenőrzésre van szükség - addig az egyszeri forgalmásznak nem biztos, hogy kell tudnia.

Kövessük végig a két vonalat. Az első feltételezés az, hogy a forgalmi dolgozónak is kell tudnia a kétkilósok sajátosságait, olyankor neki is egyenkénti fülkeellenőrzést kell tartania szabályosan a Ferencieken.
A másik feltételezés az, hogy nem kell tudnia, tehát csak papírból dolgozik. Akkor az van, hogy egyrészt valóban nem mindegyik kétkilós van ellátva külső lámpával, illetve láttam én sok esetben olyat, hogy van ugyan, de nem működik.
Az elmúlt napokban biztos ezeregy alkalommal megfordult a Ferencieken ilyen fényhiányos kétkilós, a rendelkezés szerint azonnal ki kellett volna szállítani az utasokat.
Valahogy úgy érzem, hogy ilyesmi nem történt meg - a szabályos, fülkénként ellenőrzésről már nem is szólva.

Az illetékes elvtársak helyében én most körbeülnék, és fajsúlyos kérdéseket tennék fel egymásnak.
[előzmény: (940) ojozso, 2010-10-23 22:02:19]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


ojozso



Tagság: 2007-05-17 10:14:26
Tagszám: #45074
Hozzászólások: 470
940. Elküldve: 2010-10-23 22:02:19,

Mindennapi problémák

[129.]

"Hát ezt a függetlenség dolgot el lehet felejteni, mert csak háromkilósokon van oldalt jelzőlámpa hivatalosan, oszt jónapot."

Ráadásul van olyan 2k-s, melyeken NEM HIVATALOS oldalsó ajtójelző lámpa SINCS (pl. 228).
Ott aztán mit nézzen szerencsétlen ajtó-ellenőr (meg a még szerencsétlenebb járművezető)? Vagy az ilyen kocsin úgyse marad nyitva ajtó fals ajtójelzéssel párosulva, minek azt ellenőrízni?

A Rendelkezés atyja nem tudta volna bontásban, a variációkat részletezve megalkotni művét? (legfeljebb nem 2, hanem 3 oldalas lett volna az iromány)

Erős a gyanúm, hogy szándékosan többféleképpen értelmezhető a MŰ!

Küldjük vissza normakontrollra!
[válaszok erre: #941 #943 #944] [előzmény: (939) dulifuli, 2010-10-23 20:36:42]
Törzstag
ojozso adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
939. Elküldve: 2010-10-23 20:36:42,

Mindennapi problémák

[130.]

"Ha nem égnek a külső lámpák járműtipustól függetlenűl..."
Hát ezt a függetlenség dolgot el lehet felejteni, mert csak háromkilósokon van oldalt jelzőlámpa hivatalosan, oszt jónapot.

"kisegítő dolgozó köteles megállj jelzést adni,rádiótelefonon jelenteni és a KFM köteles kiszállíttatni..."
Ez valóban áthúzza a hivatalos hibakeresési metódust, de ez speciel nem zavar. Kevesebb meló az mkv-nak adott esetben. Köki balon úgyis jóval több meló lett, mint tudjuk ugye... icon32.gif icon80.gif
[válaszok erre: #940] [előzmény: (938) Alvóügynök:), 2010-10-22 22:56:50]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Alvóügynök:)



Tagság: 2008-10-22 15:16:28
Tagszám: #64728
Hozzászólások: 1227
938. Elküldve: 2010-10-22 22:56:50,

Mindennapi problémák

[131.]

Volt időm a rendelkezést tovább olvasni.
Ha nem égnek a külső lámpák járműtipustól függetlenűl,akkor a kisegítő dolgozó köteles megállj jelzést adni,rádiótelefonon jelenteni és a KFM köteles kiszállíttatni az utasokat és a vonatot kiállítani a forgalomból.
Akkor ezek szerint 2kilósnál lehetőséget se adnak a hagyományos hibakeresésre követési időtől függetlenűl?
Kezd még zavarosabb lenni a dolog!
[válaszok erre: #939] [előzmény: (936) dulifuli, 2010-10-22 13:54:45]
Kiváló dolgozó
Alvóügynök:) adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
937. Elküldve: 2010-10-22 21:27:32,

Mindennapi problémák

[132.]

Ez itt a lényeg:

"...adott szerelvények kiépítésének megfelelően, - kialakítását tekintve ahol lehetséges - le kell ellenőrizni..."

Két kilóson nem lehetséges, mert hivatalosan nincs, szóval erről ennyit, úgy vélem.
icon32.gif
[előzmény: (935) itamas80, 2010-10-22 13:13:14]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
936. Elküldve: 2010-10-22 13:54:45,

Mindennapi problémák

[133.]

Na még eszembe jutott valami (én már csak ilyen vagyok), a Ferenciekterés-integetős-kukásmellényes dolog kapcsán. Előrebocsátom, ez speciel nem az én bőrömre megy (mint példul a Köki balos huncutságok), tehát gyakorlatice tojok rá magasról, ellenben mégiscsak átgondolni késztet a szakmai alázatba oltott intellektuális kalandvágy. (Teccikérteni.)
Ama bizonyos integetős ember feladata így szól a Szakszolgálatvezetői Rendelkezés szerint:
"az állomásra beérkező vonatoknál, azok megállása után, meg kell győződnie, hogy valamennyi kocsin az ajtók nyitott állapotban vannak-e és ezzel egyidejűleg a kocsi oldalán elhelyezett fehér ajtójelző lámpa világít-e."
Mivel alapos ember volnék, első kézből óhajtottam szerezni az információkat, és megkérdeztem egy vitán felüli szakmai kvalitásokkal rendelkező, eleddig tisztes pályaívet befutott, és egyebekben is érdemdús kollégát - akiről tudtam, hogy teljesített már ilyen menesztős szolgálatot a Ferencieken. Megkérdeztem tehát, hogy mutattak-e néki valami hivatalos passzust arról, hogy kétkilósokon az utólag felbarkácsolt lámpások eztán szabályosnak tekintendők-e. Mondotta, hogy nem. Kérdem, hogy akkor mit nézett a kétkilósokon. Mondá, hogy a fehér lámpákat. Azokat, amik nem léteznek? Azokat. Köszönöm, nincs több kérdésem.
Nem tudom, le merjem-e írni azt a következtetést, hogy kétkilós vonat esetén a Ferencieken éppúgy végig kellene menni és besasolni a fülkékbe, mint ahogy az Köki balon szabályos. Hát, úgy tűnik, le mertem írni, most már ez így marad.

Ama bizonyos jutyubos videó, ami után itt mindenki elkezdett rohangálni mint pók a falon (és pótcselekvésekbe temetkezni), na, az pont egy kétkilós vonaton készült. A jelenleg alkalmazott adminisztratív "megoldás"-nak, ha esetleg van valami értelme, akkor az épp ezen vonattípus esetében tükröződik legkevésbé.



Megéheztem, megyek ebédelni.

Csatolt kép - 13827035.pic

13827035.pic

[válaszok erre: #938]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


itamas80



Tagság: 2007-05-13 00:20:43
Tagszám: #44945
Hozzászólások: 337
935. Elküldve: 2010-10-22 13:13:14,

Mindennapi problémák

[134.]

A rendelkezés I. pontja meg úgy szól, hogy kocsiszíni átvétel során, az adott szerelvények kiépítésének megfelelően, - kialakítását tekintve ahol lehetséges - le kell ellenőrizni, hogy nyitott ajtónál világít-e a külső oldaljelzés. Ha valamelyik kocsin nem, akkor a vonat nem állítható forgalomba.

Ezek szerint az átvételkor érvényes a 200-ason a külső ajtójelzés, (merthogy meg kell nézni amelyiken lehetséges, nincs kocsitípus megkülönböztetés) de a forgalomban meg nem, mert hogy nincs átadva. icon53.gif
[válaszok erre: #937] [előzmény: (934) Alvóügynök:), 2010-10-22 10:20:28]
Törzstag
itamas80 adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Alvóügynök:)



Tagság: 2008-10-22 15:16:28
Tagszám: #64728
Hozzászólások: 1227
934. Elküldve: 2010-10-22 10:20:28,

Mindennapi problémák

[135.]

Szerintem az instruktori házi teló nem hangrögzítős,de Retró majd megmondja a frankót!
Én beszéltem Gy.-kával és Ő azt mondta,hogy a 2 kilóson hivatalosan még nincs külső ajtójelzés lámpa ennek megfelelően kell a hibakeresést lefolytatni.
Gondoljatok csak bele,ha a külső hivatalosan még át nem adott lámpa ellenkező értelmet ad,mint a belső hivatalos és az alagútban nyitott ajtóknál történik egy tragédia.
Nem kétséges,hogy az mkv. lesz a hunyó!
Vagy abba is gondoljatok bele,ha Duli szabálytalan lenne KÖKI ballon,azonnal leváltanák ,de nem tudnak fogást találni rajta.
Talán az aláírónak M.Úrnak kellene módosítania ezt a főrmedvényt,bármennyire is ciki! icon53.gif
[válaszok erre: #935] [előzmény: (930) ojozso, 2010-10-21 18:49:30]
Kiváló dolgozó
Alvóügynök:) adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
933. Elküldve: 2010-10-22 10:14:18,

Mindennapi problémák

[136.]

Szentigaz, de mivel nem vagyunk a pólusok közelében földrajzilag, megszűnni teljesen azért nem fognak a nappalok, és az őszi-téli, lapos szögben beeső verőfény azért igencsak be tudja takarni azokat a pilácsokat...
icon62.gif icon24.gif icon18.gif
[előzmény: (931) ojozso, 2010-10-21 19:54:42]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
932. Elküldve: 2010-10-22 10:10:02,

Mindennapi problémák

[137.]

Jómagam kettő darab szolgálati előljárótól kértem értelmezési segédletet még azon frissiben. Az egyik kicsit forgatta a papírt, vakarózott, hümmögött, aztán azt mondta hogy igazam van, úgy kell csinálni, ahogy mondom. (Ami azóta nálam gyakorlat.) A másik először igyekezett elzárkózni, aztán beszélt össze-vissza, végül kijelentette, hogy azt csinálok, amit akarok. (Nem tudom, megfigyeltétek-e már, hogy a kontraszelekció végterméke elsősorban a saját vélemény kialakításának, és az azért való határozott kiállásnak a képességét veszíti el?) Namost ha az összes szolgálati előljárót (van egy pár) végigkérdezném, lehet, hogy mindenik mást mondana. Teljesen világos, hogy a V1. 23. harmadik bekezdés (idézem: "Abban az esetben, ha valamilyen utasítást, vagy rendelkezést nem értett meg, köteles felvilágosítás, vagy magyarázat céljából a szolgálatban lévő instruktorhoz, vagy kocsiszíni diszpécserhez fordulni.") nem működik, kész, konyec, teljes csőd.


"- (...) Kettő meg kettő négy.
- Néha, Winston. Néha öt. Néha három. Néha egyszerre mind a három."

Igen, komám, Orwell örök, de míg az 1984-ben a fentebbi megállapítás mögött kiszámított, precíz tudatosság rejlik, addig nálunk ugyanezt a mezei, sötét butaság idézi elő. Jelenségszinten ugyanaz, de másféle motiváció. icon32.gif icon33.gif icon50.gif
[előzmény: (930) ojozso, 2010-10-21 18:49:30]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


ojozso



Tagság: 2007-05-17 10:14:26
Tagszám: #45074
Hozzászólások: 470
931. Elküldve: 2010-10-21 19:54:42,

Mindennapi problémák

[138.]

"Nappali fényben, pláne ha süt a nap, asszem ez elég sétálgatós lesz, hogy egyértelműen, megnyugtatóan "kiértékelni" lehessen a dolgokat."

Ne feledd, dec. 21-ig rövidülnek a nappalok, egyre kevesebb ideig zavarhatja már központi csillagokunk fénye a nálánál SOKKAL-SOKKAL FONTOSABB, a harmadik bolygó Európa kontinense Magyarország nevű országában, annak Budapest (fő)városa X-XIX. kerületei határában létesült földalatti vasúti végállomásra beérkező metró-szerelvény KOCSI AJTÓJELZÉSÉNEK FEHÉR FÉNYÉT!
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-21 20:07:14]
[válaszok erre: #933] [előzmény: (927) dulifuli, 2010-10-20 02:34:35]
Törzstag
ojozso adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


ojozso



Tagság: 2007-05-17 10:14:26
Tagszám: #45074
Hozzászólások: 470
930. Elküldve: 2010-10-21 18:49:30,

Mindennapi problémák

[139.]

Akkor egy vélemény a RENDELKEZÉS kapcsán. /ELSŐ!!!/

"Az az utólagos sufnituningos cuccos kívül, az hivatalosan nem létezik, tehát nincs, felejtsük is el gyorsan."

Mivel ma a sors 200-as vonattal "áldott meg" (a Rendelkezés érvénybe lépése óta először), és én sem tudtam, hogyan értelmezzem az Általad belinkelt szöveget (képet), ezért házi telefonon a szolgálati elöljárómtól (Instruktor) segítséget kértem az "ajtójelzés kiértékelése" mikéntjéről.
Az Ő véleménye szerint elegendő az oldallámpák fehér fényeit ellenőrízni (ugyanúgy, mint 300-asoknál). Hátramenni és a pulton lévő kocsi-ajtójelző lámpa SÖTÉT mivoltát ellenőrízni csak akkor szükséges, ha NEM világít valamelyik oldallámpa (nyitott ajtóknál). És ha az sötét, minden rendben (mert ahogy Te is írtad, az oldallámpák nem "hivatalosak", azonban jelzésük ELFOGADHATÓ /by E.G./)
Az én logikámmal ugyan nem teljesen kompatibilis az efféle okfejtés /amolyan fából vaskarika/, de mivel szolgálatban lévő elöljáróm volt a "levezető", azt elfogadtam és alkalmaztam munkám során (az instruktori telefon hangrögzítésre kerül, úgy tudom).
Ugyanakkor elgondolkodtam azon, hogy nemrégiben (az utóbbi 2-3 hónapban) egy kétszázas vonat reggeli átvétele során egy kocsin nem működött a fehér LED-lámpa (a többi sem), ezt szóvá tettem a Diszpécsernél (azaz egy MÁSIK szolgálati elöljárómnál), aki közölte, hogy "hát nem leoktattam, hogy az nincs átadva és nem kell vele foglalkozni". Azóta nem történt semmi a LED-lámpák státuszával kapcsolatban (legalábbis hivatalosan én nem értesültem róla), most meg mégiscsak vessük rájuk vigyázó tekintetünket...

"- (...) Kettő meg kettő négy.
- Néha, Winston. Néha öt. Néha három. Néha egyszerre mind a három."
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-30 19:12:19]
[válaszok erre: #932 #934 #942] [előzmény: (927) dulifuli, 2010-10-20 02:34:35]
Törzstag
ojozso adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
929. Elküldve: 2010-10-20 15:17:56,

Mindennapi problémák

[140.]

Való igaz, általában sem teszik lehetővé, de ezzel a mostani okossággal meg konkrétan, és különösen nem.
icon62.gif
[előzmény: (928) dispotion, 2010-10-20 11:49:28]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dispotion



Tagság: 2009-02-26 12:39:06
Tagszám: #70997
Hozzászólások: 343
928. Elküldve: 2010-10-20 11:49:28,

Mindennapi problémák

[141.]

Nekem komplex véleményem van: a vonatok átlagos műszaki állapot, a pálya állapota, a bizber rendszeres hibái, és a mostanság kiadott rendelkezések (köszönjük Emese!) együttesen nem teszik lehetővé a menetrendszerű közlekedést, általában... icon18.gif
[válaszok erre: #929] [előzmény: (927) dulifuli, 2010-10-20 02:34:35]
Törzstag
dispotion adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
927. Elküldve: 2010-10-20 02:34:35,

Mindennapi problémák

[142.]

Na majd most véleményeket fogok kérni, a mostani, friss rendelkezés kapcsán. Ez a bizonyos Ferenciekterés-integetős, de nem csak ez van benne, hanem egy ilyen tétel is, idézem:
"Az ÉD-i metróvonalon a kocsi ajtójelző lámpák kijelzőjét Kőbánya-Kispest végállomáson, a bal peron mellett történő megállás után mindig ki kell értékelni a vonatszemélyzetnek"
Ez elég egyértelműnek tűnik, akkor lássuk most a gyakorlatot.
Először foglalkozzunk a háromkilósokkal. A vonat tükréből az oldallámpák ugyebár nem látszanak, tehát ki kell szállni nézelődni. Mivel elhagyom a vezetőfülkét, ehhez először is kell a KFM engedélye, aztán fülkét üzemen kívül, rögzítőfék, és lehet menni sasolni. Este ez még viszonylag okés, habár hogyha hátul világit a fékvisszajelentő is, akkor lehet hogy közelebb kell ballagni, hogy az ajtó fehér lámpája is ott pislog-e mellette. Nappali fényben, pláne ha süt a nap, asszem ez elég sétálgatós lesz, hogy egyértelműen, megnyugtatóan "kiértékelni" lehessen a dolgokat. Ami nem baj, sétálni jó, de a menetrend nem biztos, hogy örül neki - habár ez ilyenkor nem az én gondom.
Nézzük akkor most, hogy mi van a kétkilósokkal. (Természetesen itt is először KFM engedély, fülke üzemen kívül, vonat rögzít.)A rendelkezés nem tesz különbséget típusonként, "kocsi ajtójelző lámpák kijelzőjéről" beszél, hát a kétkilósokon ez bizony ott van bévül, a fülkékben. Az az utólagos sufnituningos cuccos kívül, az hivatalosan nem létezik, tehát nincs, felejtsük is el gyorsan. Kétkilóssal megáldott mkv tehát végigbaktat a vonat teljes hosszában, besasol a fülkékbe hogy mit mutat a kocsi ajtójelzés (vigyázat! itt éppenséggel nem szabad világítania!), ha a fényviszonyok olyanok hogy kívülről nem látszik rendesen, még be is nyitogat, mert tuti ami fix, első a biztonság, és a rendelkezés ezt írja elő.

Tehát a rendelkezés alapján ennek pontosan így kell történnie ahogy felvázoltam - szerintem.
Ha valakinek más véleménye van, és érvei is mellé, azt nagyon szívesen olvasnám, mert oly' kellemetlen lenne téves értelmezés miatt brutál menetrendi eltéréseket produkálni, de hát jelenleg ez nagyon ilyennek tűnik.

Csatolt kép - 13809674.pic

13809674.pic

[válaszok erre: #928 #930 #931]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


ojozso



Tagság: 2007-05-17 10:14:26
Tagszám: #45074
Hozzászólások: 470
926. Elküldve: 2010-08-12 22:04:04,

Mindennapi problémák

[143.]

"(Ellentétben veled, tudják mi az a BU-13 és azt fel is ismerik szükség esetén.)"

Közel 30 év szolgálat után szerinted én nem tudom?!
Ellenben az idelátogató laikus így sokkal jobban megérti, miről van szó, mert a BU13 kódszó őneki nem mond semmit!
Ne feledd, az internet örök, mi meg (sajnos) halandók vagyunk.

Egy szó, mint száz: szigetelni, szigetelni (ami nem ugyanaz, mint SZIGET-elni, bár ez most nagyon aktuális)!
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-08-12 22:15:15]
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15]
Törzstag
ojozso adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


ojozso



Tagság: 2007-05-17 10:14:26
Tagszám: #45074
Hozzászólások: 470
925. Elküldve: 2010-08-12 22:01:55,

Mindennapi problémák

[144.]

"Máskor írjatok jelentést és adjátok át az instruktornak, amit könyvelnie kell! "
Hát ez a mai napon óhajodnak megfelelelően meg is történt! Indigós példányban!
A (358-as) fülkében az alapos szellőztetést biztosító vasszerkezet ellendarabjának csavarrögzítése valószínűleg megsérülhetett, mert menet közben kivágódott az ajtó, okozva ezzel nagy-nagy ijedtséget (és figyelem-elterelést...) a járművzetőben!
A nagyratisztelt műszak úgy gondolta, elég lesz a sérült menetre plomba-drótot csévélni, még a második hiba-jelzés után is!!!
A XXI. században!
Hát persze, hogy harmadjára is bevágódott a fülkeajtó, mondanom se kell!
Ugye, nem lesz meglepő, ha következő alkalommal a vonat rendkívűli felülvizsgálatra kiáll a forgalomból?

Ez az aprócska szerkezet bizonyos járművezetőkben vezetés közben nagyban fokozza (az amúgy is csekély) komfort-érzetet (ami biztonságot befolyásoló tényező is!, lásd koncentráló-képesség), tehát az illetékes kedves műszakos kollégá(k) alighanem megvalósította(ák) a vasútbiztonság veszélyeztetését!

Várjuk a fejleményeket!
[előzmény: (914) Truth, 2010-08-02 10:54:52]
Törzstag
ojozso adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
924. Elküldve: 2010-08-03 20:21:53,

Mindennapi problémák

[145.]

Akkor hajrá, lehet szabályozni. icon28.gif
[előzmény: (923) retrometro, 2010-08-03 17:21:28]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
922. Elküldve: 2010-08-02 14:36:29,

Mindennapi problémák

[146.]

"A működtetése szabályozva lehetne jobban is pl. feszmentes állapotban – feltételek megvannak erre."

Áramszedő sínnel ellátott tárolóhelyen vonat leadás és átvétel esetén ezt kissé nehéz elképzelni.
Elsősorban is nem tudok róla, hogy a tároló vágányonként, horribile dictu félvágányonként feszmentesíthető lenne.
[válaszok erre: #923] [előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
921. Elküldve: 2010-08-02 14:29:37,

Mindennapi problémák

[147.]

"Ki ad át ilyen vonatot?"
A tároló- avagy a vizsgálódiszpécser.

"Ki veszi át?"
Az mkv veszi át, V1 alapján, amely nem írja elő a rádió betápcsatlakozójának tüzetes vizsgálatát. (És még sok egyebet nem.) Az mkv részéről szabályosan átvett vonat lehet ilyen. (Szomorú, de igaz.)

"Miért nem cseréltetik le?"
Ha V1 alapján simán kihozható (lásd mint fent), akkor a lecserélést sem lehet megindokolni. (Ezen a helyzeten a mostani események sem változtattak - elég kevés vonat futna most különben.)

"...hogy ki nem tesz rá burkolatot a rádiós műhelyben?"
Erre magam is kíváncsi lennék, habár nem ez a lényeg.

"Ki tesz fel egy ilyen rádiót és ha igen , akkor kinek az utasítására?"
Lásd mint fentebb, de a "kinek az utasítására" rész már kezdi kapirgálni a lényeget.
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


btk1



Tagság: 2010-05-18 11:33:01
Tagszám: #85076
Hozzászólások: 66
920. Elküldve: 2010-08-02 13:43:25,

Mindennapi problémák

[148.]

"Az mkv ebből kifolyólag nem elmarasztalható"
Ellentétben másokkal icon36.gif icon38.gif ,akik elmarasztalhatók icon36.gif .

[előzmény: (919) dulifuli, 2010-08-02 13:37:52]
Kezdő
btk1 adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
919. Elküldve: 2010-08-02 13:37:52,

Mindennapi problémák

[149.]

"Normális ember mégis tudja mit lehet és mit nem ill. ismereteit folyamatosan bővítheti különféle hasznos információkkal..."

Est sosem vitattam, de ha vitattam volna is, a tárgyat tekintve nincs semmiféle jelentősége sem ennek, sem az ellenkezőjének.
Sokadszor ismétlem, de hát Jerikót sem volt elég csak egyszer tutulva körbejárni, ha jól tudom.
A munkáltató bármit, így munkavédelmi jellegű dolgokat is csak annyit és annyira kérhet számon a munkavállalótól (jelen esetben mkv) amennyire az benne foglaltatik a számára kötelezően ismerendő szabályzatokban (F3 nem az), parancskönyvi rendelkezésekben, és amiből konkrétan, KIMUTATHATÓAN oktatásban részesült.
Pont. Ennyi.

Az, hogy ezeken kívül még létezik ezerféle országos szabvány az egy dolog, ezek alapján pedig így vagy úgy vélekedni lehetséges ugyan, miért is ne, de az MAGÁNVÉLEMÉNY.

Létezik tehát hivatalosan az ami számonkérhető, mert hivatalos anyag az mkv számára, és létezik a magánvélemény, ami meg bármi is lehet.

Múlt hó 29-éig az mkv számára nem volt rendelkezés fémtárgy viselésével kapcsolatban.
A szóban forgó munkabalaset múlt hó 29-e előtt következett be.
Az mkv ebből kifolyólag nem elmarasztalható, a munkabaleset után járó minden kedvezmény megilleti.


A többi MAGÁNVÉLEMÉNY.
[válaszok erre: #920] [előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15]
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


btk1



Tagság: 2010-05-18 11:33:01
Tagszám: #85076
Hozzászólások: 66
918. Elküldve: 2010-08-02 13:26:15,

Mindennapi problémák

[150.]

Köszönjük az ötleteket,ezeken már mind túl vagyunk te nagyokos. A főnökök mindent tudnak,csak több esetben nem akarnak lépni,csak ha utasbaleset van,vagy utaspanasz,vagy megjelenik a médiában,a neten,vagy esetleg a Bkv figyelőben.Utána aztán jön a beszarás és a kapkodás.Emlékezz vissza,amikor pár évvel ezelőtt majdnem kiesett egy kerék,mekkora balhé volt belőle? Vagy amikor a takarítónő beleesett az aknába a vizsibe?Azonnal felszerelték a védőrácsokat az akna két végén ,a komplexen kívűl sehol se láttam használni.Te Truth láttad használni?Ha nem akkor miért nem jelentetted,miért nem intézkedtél?Száz szónak is egy a vége,a főnökök mindenről tudnak,csak több esetben nem lépnek mindaddig,amíg nem történik baj,lásd ezt a mostani esetet is,sőt továbbmegyek,annyira pofátlan is van köztük,hogy tudja,hogy vaj van a fején,de még ilyenkor is beszól a dolgozónak,pedig esetleg az állásával játszik,ha kiderűlne,hogy milyen vaj van a fején.
[előzmény: (914) Truth, 2010-08-02 10:54:52]
Kezdő
btk1 adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   
 

Mindennapi problémák

(üzenet: 1001, M3)
 
    / 41 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

A weboldal címe: http://m3.what.hu

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.0096809864044189 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Segítség
  Netboard Bt. © 2001-2023. E-mail