Én jobban értékeltem a Gyűrű ismertté vált alkotói közt már az elején Shore nevét annál, mintha bármelyik "már bizonyított" A-kategóriás szerző lett volna ott (mert tekintélyes múltja ellenére előtte nem nagyon ismerték azért a zeneszerzőt), aki a szokásos paneljeit hozta volna. Ide friss hang kellett, és ezt nemcsak az eredmény ismeretében írom.
Ez sztem egyébként tipikusan az a zene, ami a filmmel együtt áll össze igazán, önállóan már nem annyira hatásos, de végül is a filmhez készült eredetileg, nem cédére...
Sose értettem egyébként a War of the World-el kapcsolatos negatív véleményeket. (Megjegyzem, nem a ti írásotokról van szó, csak azzal kapcsolatban jutott eszembe Hallottam már, hogy nem a megszokott Williams műről van szó, de ha jól belegondolunk, nem is jól megszokott Spielberg filmhez készült. A film szerintem megpróbált egy eddig még nem látott képet adni egy földönkívüli támadásról. Spielberg valahol azt mondta, hogy nem akarja a megszokott filmes elemeket, a függetlenség napjához hasonlókat. Szerintem a zenében is mellőzni kellett a témákat, a jól felismerhető és megszokott karakter témákat.
Szerintem ez a film a realizmusra próbált törekedni, a zene pedig ezuttal pánikra, félelemre, ürességre.
Horner nagyon jó, de azt gondolom, mi filmzene rajongók jártunk a legjobban, hogy Shore a LORD-ot, Horner pedig a Csodálatos elmét írta meg. Jó leosztás.
Hornert felkérték a Gyűrűk Urára? Én eddig csak Wojciech Kilarról hallottam, hogy visszautasította.
Egyébként most hallgattam meg a The Good Shepherd-et, amit eredetileg Horner jegyzett volna. Hát szóval ilyet bármikor írna, nem tudom DeNironak, a rendezőnek milyen szakmai kifogásai voltak Hornerrel szemben.
Horner a Gyűrűk Urát simán visszautasította azért, hogy a Csodálatos elmével foglalkozhasson, ez eléggé jellemző arra, hogy hogyan áll a filmjeivel és a rivaldafénnyel.
Ha még nem mondtam volna, én egyike vagyok a három legnagyobb rajongójának, akiket valaha hátán hordott a föld. :-)))
Köszi az infót. Eképpen korrigáljuk a hírt is természetesen. Én is kíváncsi leszek, mert mostanában igen érdekes zenéket írt (Stay Alive", "Primeval").
Egyszerűbb és gyorsabb minden utómunkálat vele, az tény, csak hát a látható minőség olyan, mintha egy soktízéves brazil szappanoperát néznék. Sztem Isaura hajfésülésének jelenete életszerűbben nézett ki, mint a rohanó tapírt üldöző maják.
Hornert nem is temettük. A legrosszabb értékelése azt hiszem nálunk a Flightplané, a maga ötösével. :)