Az oldal szerkesztői - azt hiszem nyugodtan mondhatom mindannyiunk nevében - mind nagyon szeretik Hornert. Mi, ellentétben más kritikusokkal nem feszítjük keresztre, ha egy-egy hangzása visszaköszön egy korábbi művéből. Ő ilyen, így kell szeretni;)
semmi kövezés nincs, az utóbbi időkben is remek zenéi születtek, csak általában kevésbé rivaldafénybe került filmekhez. ha csak az elmúlt öt évet nézem, a 'beyond borders', a 'house of sand and fog' (írás is készült róla), a 'the forgotten' (szintén) és a 'the missing' is remek alkotások. nekem semmi bajom vele, és az 'apocalypto' is arról győzött meg, hogy érdemes továbbra is figyelni rá.
Teljesen egyetértek azzal amit az Apocalypto képminőségéről írtál, csak összehasonlítva a két Michael Mann filmmel az a gond, hogy előbbit a legújabb, a Panavision és a Sony által kifejlesztett Panavision Genesis HD kamerával forgatták (meg még néhány rendes filmessel) és szerintem szégyen, hogy milyen volt néhol a kép. Úgyhogy azt mondom, nagyon jó, hogy teret nyer a digitalizáció, de még hál Istennek mindig van a celluloidnak jövője! :) Egyébként a score nagyon egyedi volt, még nem szabad "temetni" Horner-t, kövezettek meg, de nekem még mindig a kedvencem :)
Korrekt, amit írtál. Én egyébként nem neveztem üresjáratú akciónak. :)
Nem magyarázkodás, de igazából akciónak sem egyértelműen, csak nem volt rá jobb kifejezésem, mint hogy üresjárat nélküli, eléggé szokatlan akciófilm. Elsősorban a szokatlanon van a hangsúly. Történelmi dráma kategóriába sztem nem annyira férne bele, a film második fele tulajdonképpen egy dzsungelbeli menekülés és leszámolás története. Engem az sem zavart, hogy túlzottan erőszakos, de az tény, hogy eléggé öncélúan volt az. Mindenesetre tetszett, nyolc pontot simán megér a tízből. Egyedül a felvételek minőségét utáltam, időnként teljesen home video jelleget öltött, de a digitális kamerát már Michael Mann két legutóbbi mozijánál sem fogadtam be.
Az Apocalypto-val kapcsolatban, én is azt hittem, hogy a gyarmatosítók vérontásától fog fröcsögni és eléggé meglepett amikor a Trailert megnéztem és ennek nyoma sem volt. Aztán megértettem, hogy miről is szól. A Passió miatt Mel Gibson nagyot nőtt a szememben, bár a Rettenthetetlen is megmutatta, ért a rendezéshez. A passió mögötti legfőbb utalás, amit ha jól tudom John Debney a bibliából származó idézettel nevezett el track-ként, "Paceful but primitive" - nos pontosan ez a passió üzenete. Milyen brutális, primitív és szemét az ember és milyen sorsra van ítélve az, aki empátiával, békés tekintettel, szeretettel fordul efelé a lelkiszegény banda felé. A brutalitás és a naturalizmus az egyik legjobb magyarázó eszköz, és az Apocalypto-t azért nem nevezném pl. üresjáratú akciónak, mert azt a közösséget mutatja be, egész végig, amely nem képes egységben, összefogni egy küls támadással szemben. Eleve emészti a korrupció, a manipulálás, a kissebbek elnyomása, és még sorolhatnánk. Ahogy a napfogyatkozást Isteni jelnek hitték, mert megvezették őket, úgy a gyarmatosítókat is annak hitték. Mindent összegezve megmutatott egy olyan világot, amely ha akarna se tudna egységes és ellenálló lenni. Ahol az egyén keresztül mehet ilyen tényezőkön, az nem nevezheti magát örökéletű társadalomnak. Minden mára eltűnt társadalom rendelkezett ilyen "áldozati templomokkal" -
krematóriumok, Colosseum, stb. Persze mindet más célból alkalmazták, az lényeg ugyanaz. A halálra ítélt társadalmak olyanok mint amit az Apocalyptoban láthattunk, amit pár európai tahó néhány év alatt felszámolhat. Amikor meglátták a gyarmatosítókat, eltűnt egy pillanat alatt az ellentét, a gyülölet, mindaz ami széttaszítja az egytársadalomon belül élőket, csak, hogy akkor már késő. Megjegyzem, jó, hogy nem abból készült film, ahogy ezeket a népeket rabszolgává teszik, kiforgatják földjeiket, lerombolják épületeiket, kultúrájukat és az ősi világról fennmaradt felbecsülhetetlen kódexeiket megsemmisítik. Az lett volna aztán vérfürdő!
A Brokeback-be pont minimalista zene kellett. Még a főtémája is olyan, hogy ha felkapsz egy gitárt, el tudod pengetni, még akkor is ha nem gitároztál előtte soha. Bevallom, bár lehet, hogy megköveznek, a főtémája még tetszett is. Az egész "Forrest Gump" szerű, semmiből nagyszámot csinálni, ez az érthetetlen szerencse, míg mások addig szabdalják a partitúrát, amíg mindenfelé csak hangjegyeket és vonalakat látnak. Ez a baj...
A Babel, hát az Bábel...
De ne féljetek, már biztos boritékolták neki az Oscart...bármibe, hogy megkapja!
Gyaníthatóan kevesebb ellenérzés lenne, ha nem jelölték volna semmire sem a bármely gitáros által megírható szerzeményeiért a komponistát, és a betétdalok stílusát bármilyen logika szerint össze lehetne kötni. A film után biztos meglesz a rendszer benne, de így fura egy lágy gitárpengetés után valami japán diszkó.
Ha minden igaz, én írok majd a Babel zenéjéről, hogy a négy pont azért meglegyen. :D
no, az éves listákat látva félve hallgattam meg a babelt (annak ellenére, hogy a brokeback minimalista zenéjét imádom), de kellemesen csalódtam, legalábbis részben. van egy-két hallgathatatlan track, meg olyan is, ami egyszerűen kilóg a sorból, de santaolalla és olyan zenei zsenik, mint ryuichi sakamoto vagy david sylvian most is hozták a formájukat. összességében úgy 10/7.
Érdekes, hogy annyira "friss" képek vannak fent itt, hogy vmi tinizenekarnak tippeltem volna őket.
Nem nagyon indult el az MP3 stream-részleg, de találtam egy melrose.nl -t. Érdekes kavalkád a nyitózene. :)
Igen, a finn wiki szerint egy 1981-ben alakult banda Vantaa-ból, hárman vannak, stílusuk: rock, rockabilly és punk. Kis információ angolul: http://www.melrose.fi/ Mindenesetre érdekes lehet, nem hallottam még őket :)
Egyébként nem elképzelhetetlen, hogy megnézem, ha lesz rá időm, és írok róla, legalább felkerül egy újabb különlegesség. :)
Ez a Melrose különben valami zenekar?
Off: Bocsi, mostanában nem értem rá írni, úgyhogy most írok. Off vége. Szóval nincs mit a filmajánlóért :) Kaurismäki film januárban? Muszáj megnézni! Egyébként most reklámoznak a helyi tv-ben egy "Valkoinen kaupunki" (az Imdb szerint az angol címe: "Frozen City", ami azért is érdekes, mert a valkoinen kaupunki-t nem is lehet másképp fordítani, mint fehér város) című filmet és a bemutató alapján jónak tűnik, bár szokásos finn dráma témákat dolgozza fel (depresszió, alkohol, család stb stb stb) Ja és volt szerencsém a "finn Barátok közthöz", ott "Salatut elämät" címen fut, és annyiban különbözik a miénktől, hogy más a nyelv, meg a színészek, és Vili bácsi helyett Seppo van :D
Azt kihagytad az Eragon-os megfigyeléseidből, hogy John Malkovich, mindössze 5 percet ha szerepelt. Szerintem ez a legnagyobb hiba, amelyet filmnél el lehet követni. Nem olvastam a könyvet, ezért nem tudom ott mennyi szerep jutott neki, de biztos nem ennyi mint filmben.
Zsolt és a többi szerkesztő:
Szerintem teljesen igazatok van, nem lehet elvárni, hogy minden egyes megjelent filmzenével foglalkozzatok, már csak azért sem, mert sok a középszerű filmzene. Én személy szerint az új albumok kritikái között szinte mindig ráleltem arra, ami tényleg érdekelt, és csak jót tudok mondani az oldal többi cikkjéről is. Pl. nélkületek soha nem olvastam volna ilyen érdekes John Powell interjút, stb. Persze, én is hiányolok ezt-azt főleg a régi kritikák közül, de kivárom türelemmel, mikor majd visszamenőleg foglalkoztok vele.
Szóval, csak így tovább, abszolút pozitív ez az oldal!
"A filmzene szerkesztősége tesz értünk olvasokért, és nem fordítva."
Azért kölcsönös is ez - bár napi tíz olvasónak is ugyanolyan lelkesedéssel készítenénk az oldalt, szerencsére a sokszorosa van ennek , úgyhogy ezúton is köszönjük a rendszeres látogatásotokat. :))
Köszi szépen! :)
Természetesen értjük a türelmetlenséget: az alapzenék mind fel fognak kerülni, csak nem kifejezetten a héten.
Szléó kicsit erősen fogalmazott, de a másik topikban például gratulált is, szóval nem vettem rossz néven a hozzászólását, csak éppen most és nála láttam idejét elérkezni annak, hogy egyben reagáljak a hiányosságok viszonylag gyakori felemlegetésére. Tehát hiányzó albumok olvasói felsorolásának már nem látom értelmét, de azért ne riasszon senkit sem vissza a fórumozástól az, hogy az idegbeteg szerkesztők falkában rontanak majd rá, mert ez azért nem így van. :)
Boldog új évet neked is!
Köszi az összefoglalást. Azt hiszem igazad van, de hiányérzetünk oka, az eddigi minőségi munkátok láttán, türelmetlenségünk.
Bevallom, én napi fél-egy órát már az oldalon töltöm, és ezért akarok (önző módon) több ízlésemhez szabott kritikát olvasni.
Szléónak nem akarok prédikálni, mindenki használhat nem odaillő szavakat, de nem kötelező ezt az oldalt látogatni. A filmzene szerkesztősége tesz értünk olvasokért, és nem fordítva.
Boldog új évet.
Hajrá Newman, Morricone, Zimmer!
Az oldal folyamatosan, adott héten belül többször is bővül, így tényleg talán erős és kifejezetten sértő a gyér szó alkalmazása, még ha nem is annak szántad. Nem kritikaíró-gépek vagyunk, szabadidőnk függvénye a frissítés, ráadásul a háttérben interjúk, beszámolók szervezése, lebonyolítása, fordítása is folyik, a montázsaink sem öt perc alatt készülnek el, és emellett mindannyian dolgozunk, nem ebből élünk. Ha figyelsz külföldi filmzenés oldalakat, azoknál sem törvényszerűen naponta öt írás kerül fel, némelyik még csak nem is frissül legalább hetente. Azt megértjük, hogy mindenki a saját kedvenc zenéjét/műfaját akarná frissítésként fent látni, de akárhányszor is be lesz írva ide a fórumba, hogy ez és ez miért nem található meg itt, úgy annyiszor nem tudunk mit kezdeni ezzel sajnos, hiszen írhatunk bármennyi kritikát, nem feltétlenül nehéz egy, akár a végtelenbe lenyúló címlista fehér foltjaira rávilágítani. Ha lenne 150 Morricone-zenénk, akkor valaki úgyis a Mission to Mars hiányát vetné fel. Ha lenne 450 biográfiánk, akkor vki a hídemberes Másik János bióját hiányolná közülük. Tudjuk, hogy hiányos pölö az albumlista, ugyanakkor az összes egyéb filmzenés oldalé is szintúgy, kivétel nélkül!!! Azokat átnézve én is bármennyi, onnan hiányzó címet tudnék mondani, a miénkhez képest többszörös írásmennyiség esetén is. Persze lehetne gyorsítani a tempón: mondjuk az interjúkhoz nem készülnének montázsok, csak fehér alapra ráhajítjuk a zeneszerző fotóját, és Times New Roman betűtípussal odaírjuk még, hogy ki ő, hogy időt nyerhessünk kritikaírásra, az angol nyelvű interjúkat meg majd mindenki lefordítja magának, de sztem egyetérthetünk abban, hogy ez nem a legfrappánsabb ötlet. :)
Amikor a sokadik, hasonló jellegű, valamely írást hiányló hozzászólást olvasom itt, akkor azt érzem, hogy alapvetően van itt egy kis félreértés. Mi soha nem vállaltunk szerencsére olyan missziót magunkra, hogy kivétel nélkül az összes újdonságról írunk, valamint a megnyitásunk előtt megjelent összes lemez kritikáját pótoljuk, hiszen erre egy oldal sem lenne képes. Mi csak egyfajta tájékoztató szerepet vállaltunk: igyekszünk minden nagyobbnak számító, fontosabb zenéről írni (ez mikor hogy sikerül), de ugyanakkor lényegesnek tartjuk a fő irányvonalakól való eltérést is, így nem egy olyan lemezről írtunk már, amelyikről külföldi filmzenés oldal (hazai szinten meg akármilyen zenés oldal) egyszerűen nem is tud.
Hogy ismét a külföldi filmzenés oldalakkal példálózzak, nehogy azt gondolja bárki, hogy az azokon látható bővebb írásmennyiséget mind bő két év, azaz a mi fennállásunk időtartama alatt hozták össze. Az egyik legpörgősebb, a Filmtracks -ha minden igaz- 1996 óta fennáll, azóta mai számlálójuk állása szerint 1339 írást dobtak össze. Ez mondjuk évi 133 írást jelent. Mi 300 albumkritikát írtunk kábé idáig, ami fennállásunk két és fél évére lebontva alig kevesebb, mint évi 133, de mindemellett mi még készítettünk 150 filmek alatt hallott zenei leírást is (egyéb írásainkról, interjúinkról most nem is ejtve szót), ezért nem érzem úgy, hogy szégyenkeznünk kellene a mennyiségen. (Ugyanakkor jelzem: nem tudunk afféle rendeléseket felvenni írásokra, és azt sem tudjuk megmondani, hogy milyen írás mikorra várható. :))
A feljebb leírtak nem csak neked szólnak, de te adtad a végső lökést ahhoz, hogy mindezt leírjam összefoglalva. A továbbiakban én nem szeretnék ezzel a miért hiányzik-témával többet foglalkozni, mivel túl sűrűn kell már, egyszerűen csak beírom (beírjuk) ennek a kiterjedtebb hozzászólásnak a számát, az összes további, ilyen jellegű felvetésnél. Szívesen reagálunk minden véleményre, legyen pozitív, vagy akár negatív előjelű, azt is elismerjük, ha baromságot írunk és javítjuk, nem vagyunk természetesen tökéletesek vagy tévedhetetlenek, de mennyiségi témában már ismeretes a véleményünk, csak ismételni tudjuk magunkat, mert hiába mindenki más írást/biót hiányol, ezen felvetések lényege attól még ugyanaz marad. Ezekre meg csakis ugyanolyan reakciót tudunk adni, mint most is, így akkor már egyszerűbb lesz az elkövetkezendőkben ezt a mondathegyet belinkelni/bemásolni.
A fentiekkel megsérteni természetesen nem szerettem volna senkit sem, de gondoljatok bele: már egy Gyűrűk Ura-kritikát megírtam volna ennyi idő alatt! :))
Oldalunk állománya, mint láthatod folyamatosan bővül. A minap írta Laci, hogy kb. 450 írásunk van már fent. Ez legkevésbé sem "gyér" mennyiség, még külföldi oldalakkal összevetve sem.
Egy kis hibát megemlítenék, az oldallal kapcsolatban, kérdésbe burkolva. Mikor bővítitek az oldal álományát?
Gondolom folyamatosan bővül de sajnos még elég gyér a választék.