Találatok száma: 27 üzenet |
|
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
254. Elküldve:
2007-07-01 19:58:43 |
[26.] |
A váltófelvágást onnan veszi észre a Dominó 70 tipusú biztosítóberendezés, hogy elmegy legalább az egyik csúcssín végállása, miközben az állítóáramkör vezérlése nem ült be, nincs állítási parancs.
Ekkor a pulton (panoráma-táblán) a váltó állását mutató mindkét szárcsík vörös fénnyel villogni kezd (vörös, mert a kitérő foglalt: különben nem lehetne felvágni :), de a lehaladás után fehérre vált), és megszólal a váltózavart jelző csengő. Persze lehet, hogy a csengő elromlik, nem szólal meg. De ha igen, akkor a ZAVAR feliratú nyomógombbal elhallgattatható, de a fényjelzés (az összes többi hibához hasonlóan) megmarad.
Amikor a felvágást jelző jelfogó elejt, akkor az Állítás Felvágásnál nyomógomb számlálója felet lép. A váltó visszavezérlése úgy történtik, hogy erre, és a váltó egyéni gombjára egyszerre rákezelnek (két nyomógombos, asszem kétütemű kezelés), és ekkor a számláló még egy felet lép (ha csak egy felvágott váltó volt). Ezzel a bizt. ber. szempontjából a folyamat véget ért. Azonban ez a kezelés csak akkor végezhető el, ha a váltó örzésével és állításával megbízott dolgozó a helyszínen meggyőződött arról, hogy a kitérő használható, addig csak gyök felől, és csak a felvágó jármű irányából használható.
Így tudja a HÉV és a MÁV is. :-)
|
|
|
[előzmény: (246) Kingweb, 2007-06-30 18:55:21]
|
|
Zöldfülű |
|
Infós
Tagság: 2007-07-01 18:50:44 Tagszám: #46601 Hozzászólások: 27
|
252. Elküldve:
2007-07-01 19:52:44 |
[27.] |
Látszik, hogy nem láttál még felvágott váltóhajtóművet! :):) Ami nem baj, de sürgősen pótolandó! :)
Egy felvágott váltón illik megtekinteni az összekötőrúd épséget, hogy mennyire görbült el, a csúcssínrögzítő szerkezetet és azt, hogy a csúcssín mennyire görbült.
Továbbra is arra vagyok kiváncsi, hogy hogyan lehet ezt ellenőrizni úgy, hogy rajta áll a jármű. :)
Természetesen pályás és bizt. beres szempontból be kell mérni a kitérőt: csúcssínrögzítő szerkezetnél porhézag mértéke, csúcssínnyitás, vezetéstáv-maximum, egyéb repedések keresése és a legfontosabb: akadálypróba! :)
|
|
[válaszok erre: #253 #255]
|
[előzmény: (248) Kingweb, 2007-07-01 12:08:36]
|
|
Zöldfülű |
|
|