Találatok száma: 470 üzenet |
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
926. Elküldve:
2010-08-12 22:04:04 |
[201.] |
"(Ellentétben veled, tudják mi az a BU-13 és azt fel is ismerik szükség esetén.)"
Közel 30 év szolgálat után szerinted én nem tudom?!
Ellenben az idelátogató laikus így sokkal jobban megérti, miről van szó, mert a BU13 kódszó őneki nem mond semmit!
Ne feledd, az internet örök, mi meg (sajnos) halandók vagyunk.
Egy szó, mint száz: szigetelni, szigetelni (ami nem ugyanaz, mint SZIGET-elni, bár ez most nagyon aktuális)!
|
|
|
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
925. Elküldve:
2010-08-12 22:01:55 |
[202.] |
"Máskor írjatok jelentést és adjátok át az instruktornak, amit könyvelnie kell! "
Hát ez a mai napon óhajodnak megfelelelően meg is történt! Indigós példányban!
A (358-as) fülkében az alapos szellőztetést biztosító vasszerkezet ellendarabjának csavarrögzítése valószínűleg megsérülhetett, mert menet közben kivágódott az ajtó, okozva ezzel nagy-nagy ijedtséget (és figyelem-elterelést...) a járművzetőben!
A nagyratisztelt műszak úgy gondolta, elég lesz a sérült menetre plomba-drótot csévélni, még a második hiba-jelzés után is!!!
A XXI. században!
Hát persze, hogy harmadjára is bevágódott a fülkeajtó, mondanom se kell!
Ugye, nem lesz meglepő, ha következő alkalommal a vonat rendkívűli felülvizsgálatra kiáll a forgalomból?
Ez az aprócska szerkezet bizonyos járművezetőkben vezetés közben nagyban fokozza (az amúgy is csekély) komfort-érzetet (ami biztonságot befolyásoló tényező is!, lásd koncentráló-képesség), tehát az illetékes kedves műszakos kollégá(k) alighanem megvalósította(ák) a vasútbiztonság veszélyeztetését!
Várjuk a fejleményeket!
|
|
|
[előzmény: (914) Truth, 2010-08-02 10:54:52]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
262. Elküldve:
2010-08-12 21:32:11 |
[203.] |
Lehet, hogy változnak az idők (és szabványok)?
Annó Főfék és Üzemi fék volt, független vezérléssel (egyik elektromos, a másik meg pneumatikus). És volt még a vészfék (biztonsági fék), de az már nagymértékben függ(ött) a pneumatikus fékek működőképességétől! (nem független!)
Most meg van a két (egyenrangú?) üzemi fék, melyek közös vezérléssel bírnak, VISZONT a vészfék legalább független!
|
|
|
[előzmény: (261) retrometro, 2010-08-12 21:16:00]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
260. Elküldve:
2010-08-12 21:09:21 |
[204.] |
A magyar jogszabályok szerint a KETTŐ üzemi fék nem lehet közös vezérlésű! (Az egész világon lehet, persze, de nálunk nem!)
Na ez alól NEM kértek felmentést!
Hát majd most fognak, és meg is fogják kapni (szerintem...)
|
|
[válaszok erre: #261]
|
[előzmény: (258) retrometro, 2010-08-12 20:28:57]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
243. Elküldve:
2010-08-04 23:02:45 |
[206.] |
"a végén mindenképp egy ember lesz a fülkében"
Vagy egy se!
Mire ez a huza-vona véget ér, zártperonos, automata közlekedésű vonalak lesznek csak Európában! (10-15 év)
A robotpilóták (~ PA) meg nem annyira szoktak szakszervezetekbe tömörülni...
|
|
|
[előzmény: (242) NB6667, 2010-08-04 16:16:26]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
910. Elküldve:
2010-08-02 00:23:42 |
[207.] |
"Az még nagyobb baj, hogy- ha már ilyen képek régebbről is vannak - be kellett következnie egy balesetnek.."
A legeslegnagyobb baj meg az, hogy ugyan most rámennek a rádiócsatira (csak idő kérdése... a kopoltyúkat is szabaddá tették határidőre...elég volt egy utaspanasz hozzá...), DE pl. mi lesz az EV3 fülke-utastér közti átjáróajtó fölött éktelenkedő behemót, ki-tudja-mi-célt-megtestesítő, jobbára szigeteletlen (akár a benne alkalmazott kondenzátor vagy ellenállás értékei is simán olvashatóak...) berndezés sorsa?
Amíg meg nem b@sz valakit, addig úgy marad? (Mer' mit nyúlkál arra, nincs arra semmi keresnivalója...)
Truth kolléga!
Az az általad sokat emlegetett mvsz (amit mi nem ismerünk, mert hülyék vagyunk, vagy hülyék oktatják...), mely szerinted nem teszi lehetővé gyűrű, óra, nyaklánc, sőt.. BKV formaruha részeként hordott fém nadrágszíj-csat (régebben nyakkaendő-tű is) viselését munka közben...
... ugyanaz az mvsz megengedi az otthoni 230V-nál jóval nagyobb, 825 V jelenlétét a 200-as vezetőfülkékben (AV) , a járművezető magányos ténykedése mellett?
Na ne...
Nagytudású kollégáid (vagy az ők még nagyobb tudású főnökei) soha nem jutottak el a műszaki megvalósítás terén arra a szintre, hogy a rohadt AV-ket kocsi alá téve, fülkéből 72 V-tal kapcsolhatóvá tegyék!
|
|
[válaszok erre: #911]
|
[előzmény: (909) retrometro, 2010-08-01 20:18:01]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
207. Elküldve:
2010-08-01 22:43:55 |
[208.] |
"szégyelljük magunkat!"
Ne...
Ne szégyelljük magunkat!
Legyünk inkább büszkék a relatíve szigorú szabáyainkra, melyeknek nagy valószínűséggel köszönhető, hogy sikerült idáig elkerülni pl. utoléréses, ütközéses baleseteket, melyek egyébként a nagyvilágban sorra megtörténnek!
|
|
[válaszok erre: #208 #209]
|
[előzmény: (204) dispotion, 2010-08-01 22:10:50]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
206. Elküldve:
2010-08-01 22:28:51 |
[209.] |
"A fékrendszerük a legmodernebb"
Nem láttad a riportot? Ezt a fékrendszert, így együtt még sehol a világon nem alkalmazták! Lehet, hogy a világ legeslegjobb fékrendszerét rakták a Budapestre szánt vonatok alá, ami szuper, amíg működik!
De ha csődöt mond? Bizonyos hibáknál nem csak egy fék, hanem VELE EGYÜTT, PÁRHUZAMOSAN a másik is megdöglik! (Meg az utasok is személyzettel együtt.)
OK, fellebbezzenek, a kétféle fékrendszer VEZÉRLÉSÉNEK FÜGGETLENÍTÉSÉT OLDJÁK MEG, aztán kopogtassanak újra az NKH ajtaján!
|
|
[válaszok erre: #219]
|
[előzmény: (204) dispotion, 2010-08-01 22:10:50]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
205. Elküldve:
2010-08-01 22:13:26 |
[210.] |
"Azonban ha a hatóság biztonságért kiabál, akkor egy érdekvédő ne akarjon már ezzel szemben ideiglenes engedélyt adni a vonatnak.
Bizony ne!
Különben óhatatlanul felötlik a gondolat a gondolkodásra picit is képes agyakban, hogy az illetékes érdekvédő kinek az érdekeit is védi?
Az Alstomét? A BKV-ét? A városét? Vagy a sajátját?
Mert jelen döntés kapcsán a munkavállalók érdeke nem sérül, tehát "érdekvédelmi" lépést nem igényel!
Legfeljebb minden marad úgy további 2-3 évre, amihez az elmúlt évtizedekben már amúgy is többé-kevésbé alkalmazkodtunk, a szakszervezet(ek) asszisztálálásával!
Ezt a szálat (ha van rá igény), javaslom, hogy az "Érdekvédelem" topicban folytassuk, mert kitérő állásba állt a váltó, azaz kezdünk eltérni az "Alstom" témától!
|
|
|
[előzmény: (194) Kingweb, 2010-08-01 07:01:42]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
187. Elküldve:
2010-07-30 18:32:27 |
[211.] |
Azt azért nem gondolnám, hogy az orosz metró hazai alkatrész-utángyártói (akár parizeres Miklósunk támogatásával is) erősebben tudnának lobbizni az NKH-nál, mint az Alstom új járműveit preferálók, HA egyébként a francia kocsik kiváló műszaki paraméterekkel és megbízhatósággal rendelkeztek volna!
Remélem, nem politikai, hanem közlekedés-biztonsági döntés született!
Igen, a régi szovjet kocsik közlekedtetésével KELL továbbra is az elkövetkező kb. 2 évben biztosítani a M2 forgalmát (mert a metrónak mennie kell...), és ehhez temérdek alkatrész fog kelleni!
Azonban... az új jármű-beszerzés kiírásakor nem ártana figyelembe venni egy egységes flotta későbbiekben történő kialakításának lehetőségét /M2-3-4-5(!)/, az adott vonal igényei szerinti módosítások lehetőségével.
És az se ártana, ha mindezt egy máshol már jól teljesítő, bevált, modern típussal valósítanák meg!
Az új tenderhez új városvezetés jön (mert ez a régi már ne csináljon semmit...) , új koncepcióval!
|
|
[válaszok erre: #188]
|
[előzmény: (185) retrometro, 2010-07-30 16:40:56]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
186. Elküldve:
2010-07-30 17:09:10 |
[212.] |
Az egész Alstom-sztori számomra onnantól büdös, hogy miért kellett nekünk új, a nagyvilágban eddig még nem közlekedő, vadonatúj típusú jármű?
A mi vasúti szabványunk (plusz metróvonalaink adottságai) nem tette volna lehetővé egy, a világban már jól bevált típusból való vásárlást? Nem hiszem el, hogy a világ korszerű metró-járműveiből nekünk egy se lett volna megfelelő!
Azt most hagyjuk, hogy így esetleg sokkal több pénz tudott magánzsebekbe áramlani... Bár lehet, hogy CSAK ez számított!
|
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
184. Elküldve:
2010-07-30 15:44:24 |
[213.] |
Nem lesz új Alstom metrókocsi - Budapest hazaküldi
az Alstom metrókocsikat
http://index.hu/belfold/budapest/2010/07/30/nem_lesz_uj_alstom_metrokocsi/
"Ez azt jelenti, hogy a fővárosnak fel kell bontania a metrókocsik szállítására kötött 65 milliárd forintos szerzdődést, annak ellenére, hogy az ár felét már kifizették. A főpolgármester összehívja jövő hétre a két városházi bizottságot, és augusztus 20-ra a közgyűlést az ügyben. "
|
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
879. Elküldve:
2010-07-28 12:23:53 |
[214.] |
"a rádió feszültség alatti berendezés, amit kezelsz."
Ilyen alapon nyaklánccal, gyűrűvel, órával felszerelkezve szigorúan tilos telefonálni (vezetékes, mobil - mindegy), viágítást, klímát, villanyradiátort, ventillátort be- kikapcsolni, vágányutat (villamos vezérlésű váltót, jelzőt) állítani, teleszkópos kaput nyitni/zárni, stb.
Mind-mind feszültség alatti berendezés kezelése voltaképpen, habár a feszültségszintek eltérőek. Ám mint a sajnálatos baleset is mutatja, a 24 V-os (törpefeszültség) is képes fűtőtestté változtatni egy óralapot, ha a feszültségforrás megfelelő teljesítményt (áramot) képes leadni!
Nem is értem, egy akkumulátor hogyhogy nincs rövidzár elleni védelemmel ellátva?
|
|
[válaszok erre: #880]
|
[előzmény: (870) Kingweb, 2010-07-28 09:16:07]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
830. Elküldve:
2010-06-01 21:28:55 |
[215.] |
Késés az, amit bejelentek ÉS rávezetek a menetokmány megfelelő rovatába!
Ha nem foglalkoznak egyikkel sem, az az ő dolguk. Én védve vagyok.
|
|
[válaszok erre: #832]
|
[előzmény: (820) dulifuli, 2010-06-01 08:40:42]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
829. Elküldve:
2010-06-01 21:24:49 |
[216.] |
"akkor ott milyen személyzetváltás történt?"
Hát, olyan, amilyet a váltásra adott (fizetett) 5 perc lehetővé tesz!
/Hiányos/
Ha az idő rövidsége miatt nem tudom elmondani a litániát KöKi balon állva, és be kell mennem a kihúzóba a leváltó személyzettel, a jobbra kiérkezés általában a munkaidőm után (hacsak néhány perccel is) történik (5 perc átadás-átvétel vs. 6-9 perc fordítás)! És ha a fordítási idő sem elegendő az átadásra, lehet visszautazni az új személyzettel, de akkor már szigorúan bejelentve a dolgot (jogosulatlan "utaztatás" elkerülése végett...) A túlóra meg ekor már automatikusan (?) ketyeg... a leváltott számára. Azaz ÉN határozom meg a munkaidóm végét, amiből még bajom is származhat (szerencsére nem jellemző).
|
|
|
[előzmény: (826) retrometro, 2010-06-01 18:47:07]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
2085. Elküldve:
2010-05-14 21:20:41 |
[217.] |
Az se rossz!
De csak nem tán tenderbontás volt?
Gyanítom, inkább "irányított" közbeszerzésről van szó!
Még egyszer, utoljára(?), mielőtt eltűnnek a süllyesztőben?
|
|
|
[előzmény: (2084) Kingweb, 2010-05-14 21:13:08]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1176. Elküldve:
2010-05-14 20:59:22 |
[218.] |
Senki, semmi ujjongás?
Pedig ez már egy nagy hal! Egy ragadozó! Innen már csak egy-két tempó és (őszre) megvan a Baromarcú Fővárosi Cápa!
Ezt a Pöffeteget remélem úgy teletömik a sitten párizsival (na nem P*ck-, hanem ócsó T*scós baromfi-félével), miután nyakánál fogva a vályúhoz vezették! Nehogy lefogyjon, ne adj' Isten éhenhaljon, mielőtt ítélkeznek felette!
|
|
[válaszok erre: #1177]
|
[előzmény: (1175) ojozso, 2010-05-14 16:47:13]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
2083. Elküldve:
2010-05-14 20:42:26 |
[219.] |
Melegutalvány - újra...
A napokban volt alkalmam kipróbálni a T*sco és annak "madaras" változatában a beváltási lehetőségeket... na nem a mi CBA-s utalványainkkal, hanem a T*ket R***ant félével.
1:1 az állás, már ami a pénztárnál való fizetést illeti: az angol üzletláncnál sikerült elvernem majd' 4 ezret (még kutyakaja is volt a kocsiban!), a francia verzióban viszont pórul jártam: csak a grillpulton használható.
|
|
[válaszok erre: #2084]
|
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
805. Elküldve:
2010-05-11 00:32:00 |
[221.] |
Nem tudom...
De mind a mai napig így zajlik a dolog. Ha valamelyikük megégette volna magát emiatt, akkor pl. a későbbiekben leadatnák a vonatot. Tudomásomra jutna a változás munkavégzés közben! Indirekte, mivel változás nincs, így felelősségre vonás sincs!
|
|
[válaszok erre: #807 #808]
|
[előzmény: (803) retrometro, 2010-05-11 00:09:51]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
804. Elküldve:
2010-05-11 00:25:28 |
[222.] |
"Az E06 és E30-as vonatokat,amelyek jó esetben egész nap csak állnak az áramszedősínnel ellátott tárolóhelyen..minden személyzetváltáskor átveszitek??"
Folyamatosan van rajta személyzet! Őrízve van! Megbízom a leváltott kollégában (ahogy vonali váltáskor is!).
A tárolóban őrizetlenül pöfögő szerelvénynak ki a gazdája? Órákon át a kutya se néz rá, a diszpécser is legfeljebb akkor, ha a tűzjelző bejelez (vagy valaki jelzi a rendellenességet). Ez azért nem ugyanolyan "átvett" vonat, mint a 06/30-as... Ja, ha meg tartalék vonat: nem kéne rá felügyelet? Vagy valki számára elő van írva az időnkénti szemrevételezés? Nem véletlen, hogy biztonsági vizsgálat ideje alatt sem lehet elhagyni a feszültség alatt álló vonatot!
"A szabályzatok meg nem egyértelműek: pl. forgalomba állás előtt mennyi idővel lehet max. átvenni a vonatot?[i]"
A kettőspont utáni részre nem reagáltál... Ha BÁRMENNYI idővel a forgalomba állás előtt átvehető a vonat, akkor időnként levizsgálják és kész, aztán BÁRMIKOR forgalomba adható. Lenne... Ha közben folyamatos felügyelet alatt állna... (a diszpécser nem tudja a ezt biztosítani!).
|
|
[válaszok erre: #806]
|
[előzmény: (802) retrometro, 2010-05-10 23:57:40]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
801. Elküldve:
2010-05-10 23:40:07 |
[223.] |
Dehogynem!
Csak meg ne tudja a vbcs!!!
|
|
|
[előzmény: (799) retrometro, 2010-05-10 23:30:16]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
800. Elküldve:
2010-05-10 23:38:08 |
[224.] |
Még annó több mint 25 évvel ezelőttről (K-NY) úgy rémlik, hogy ha nem volt biztosított folyamatosan a személyzet a ksz-ben, akkor a vonatot le kellett adnia a váltást nem kapó személyzetnek!
Formalitás:
Az adott járatszámon megszaporodott személyzetek számát a menetlevél kis késéssel bár, de követte, addig a járműkísérő lap a mai napig is csak az első 5 (6?) személyzet részére biztosítja az aláírás (menetokmány vezetése!) lehetőségét!
Egyáltalán, tudatosult-e már valakiban, higy melyiken mit ír alá? (a menetlevelen a személyzetváltás tényét forgalmi szempontból, míg a járműkísérő lapon a vonat átvételét/átadását műszaki szempontból).
|
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
798. Elküldve:
2010-05-10 23:21:48 |
[225.] |
"Az, hogy a vonattárolás a tárolóban szabályos, avagy nem.. a diszpécser dolga és az Ő felelőssége!! "
Mégsem vontak még felelősségre egyetlen diszpit sem, pl. amikor már füstölt a kompresszor (mert csak 3 ment a hat helyett, de azok állandóan), hogy miért nincs leadva a vonat, illetve miért nincs rá személyzet vezényelve (felügyelet).
|
|
[válaszok erre: #803]
|
[előzmény: (795) retrometro, 2010-05-10 22:48:22]
|
|
Törzstag |
|
|