Találatok száma: 470 üzenet |
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
797. Elküldve:
2010-05-10 23:16:07 |
[226.] |
"Ha azt mondja, hogy vedd át, mert csak be van kapcsolva akkor meg át kell venni."
Persze azt mond, amit akar. De! Mi az már, hogy be van kapcsolva, de nincs átvéve? Ki hallott már ilyet?
|
|
[válaszok erre: #799]
|
[előzmény: (795) retrometro, 2010-05-10 22:48:22]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
796. Elküldve:
2010-05-10 23:12:19 |
[227.] |
"Miért kellene átvenni? Úgy gondolom, hogy a biztonsági vizsgálat utáni forgalomba állás szabályai a mérvadók."
Reggel 9 óra tájban beáll egy vonat a vizsgálóba, a Technológiai Rend szerint biztonsági vizsgálatnak alávetik. Mivel nem zavar a továbbiakban az ottléte senkit/semmit, így mondjuk 17 óra tájban onnan áll forgalomba (nyilván új személyzettel).
Véleményed szerint azt a vonatot nem kell átvennie senkinek, ha jól értem (mert nem lett leadva).
Tovább megyek: ha reggel minden vonatot átveszünk, és hagyjuk "pöfögni", aznap már nem kell többet átvenni (akár hol is álljon és akármikor is induljon), mert nem lett leadva és a biztonsági vizsgálata megtörtént! Hát ez így nem más, mint a vasútbiztonság veszélyeztetése, szerintem. (Amúgy meg ezek a csotrogányok képesek álló helyzetben is elromlani...)
A szabályzatok meg nem egyértelműek: pl. forgalomba állás előtt mennyi idővel lehet max. átvenni a vonatot? Légfékpróbára ugye ott van a 20 perc, átvételre meg nincs semmi.
Tovább gondolkodva: a keretbeosztás készítői ksz kezdéskor miért építenek be 25 perc időt az indulásig? (Miért nem csak 5-öt, mint Kö-Ki kezdéskor, vagy miért nem 35-öt, mint lengőkábeles átvételnél?). Valószínűleg azért, mert belekalkulálták a harmadik sínnel ellátott tárolóhelyen történő vonatátvételt!
|
|
[válaszok erre: #802]
|
[előzmény: (790) retrometro, 2010-05-10 21:21:34]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
2082. Elküldve:
2010-05-10 17:38:43 |
[228.] |
Nem tarthatom meg, mert nem is kaptam 2-ik utalást. (Persze az sem, aki duplán kapott).
Ha viszont senki se hibázott (mert mondjuk nem volt szabályozva a többszörös utalás kizárásának biztosítása), akkor nincs kit felelősségre vonni. Illetve azt a valakit, aki nem hozta meg az ilyen hibák kizárását biztosító szabályozást (de mint tudjuk, ilyenkor a felelősség szétkenődik egy rakat emberen, személyesen senkit nem lehet elővenni)!
Ha mégis kiderítik, hogy valaki az utalásnál nem a szabályoknak megfelelően járt el, azt viszont illene a károkozásért felelősségre vonni!
|
|
|
[előzmény: (2081) Kingweb, 2010-05-10 16:49:11]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
789. Elküldve:
2010-05-10 17:25:25 |
[229.] |
Én hajlok arra, hogy itt a "Szerelvény átvétele lengőkábellel ellátott tárolóhelyen" fejezetben leírtak alkalmazandóak.
778-ban: "Adott egy tároló ksz. jelentkezés, de a vonat a vizsgálóban van."
V1 43. idevág: jelentkezik a diszpécsernél, megkapja a felszerelési tárgyakat és az információt a vonat holléte felől.
A folytatás több oldalon keresztül (58-ig) van leírva a V1-ben. Az időtartam pedig 35 perc, jelentkezéstől indulásig pedig csak 25 perc van, így kizárt a vonat akkor történő átvátele (plusz egy fő mkv biztosításával), ennek korábban meg kell történnie! Vagyis az átjáróajtóknak is zárt állapotban kell lenniük! A személyzet mkv-nak ez estben a V1 34. szerinti légfékpróba megtartása marad indulás előtt.
A biztonsági vizsgálat szerinti teendőket szerintem akkor kellene alkalmazni, ha ugyanaz a személyzet vinné tovább a szerelvényt, aki odavitte.
Mivel itt szolgálatra jelentkezéssel kezdődik a történet, vonatátvételnek kell lennie. Hiszen ha a tárolóban (3. sínnel ellátott tárolóhelyen) áll a szerelvény, hiába van bekapcsolva (ami szerintem teljességgel szabálytalan az őrizetlenség miatt), a személyzet jelentkezés után attól még köteles az átvétel megtartására, nyilván nem elegedő csak bezárni, légfékpróbát tartani meg a menetokmányt ellenőrízni. (Ha tévedek, szóljatok, jövő héten lesz néhány dél körüli ksz-i kezdésem, nem szeretnék sztahanovista lenni...)
|
|
[válaszok erre: #790 #791]
|
[előzmény: (787) retrometro, 2010-05-09 21:59:13]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
2080. Elküldve:
2010-05-10 16:41:11 |
[230.] |
Ha valaki nem hajlandó önként visszaadni a téves kifizetést, az idézett 65. § (2) c) pontja épp az az eset, amikor a munkabér felét levonhatják! Tehát 2 hónap alatt "visszagyűjtik" a pénzt (hacsak nem kevesebb az a két bér együtt a duplán kiutalt kétszeresénél, mert akkor átcsúszik valamennyi a 3. hónapra is...).
Kérdés, a munkabérből való levonáshoz kell-e valamilyen bírósági végzés? Szerintem ez esetben nem, hiszen a bérnaplóban szerplő összeg feletti utalt rész nyilván jogtalan. De ha mégis, akkor is van idejük, hiszen az általános elévülési idő (3 év? 5 év?) alkalmazandó (a munkavállalónak látnia kellett a 2. kifizetés alaptalanságát).
|
|
[válaszok erre: #2081]
|
[előzmény: (2078) Kingweb, 2010-05-10 14:39:00]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
781. Elküldve:
2010-05-03 09:31:51 |
[231.] |
Értem a célzást, hogy mint külön kategória nem létezik elméletben, a gyakorlatban meg mégis... Az egy másik történet...
Azonban én az egyszerűbb megfogalmazás miatt írtam így (zárójelben). Konkrétan a R/N/E 87-88 (és E85-86) számokba beosztott mkv-kra utaltam, akiknek a feladata kell hogy legyen a vizsgálóban a szerelvény-átvétel (valószínűleg a diszpécser utasítására).
Apropó, apró malőr: hogyhogy nincsenek még fenn a weboldalon (munkakörülmények/keretek) az április 1-től érvényes keretbeosztások?
|
|
[válaszok erre: #782]
|
[előzmény: (780) Kingweb, 2010-05-02 23:21:08]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
779. Elküldve:
2010-05-02 21:58:57 |
[232.] |
Lengőkábeles vonatátvétel kétemberes feladat, amit az 1 mkv (vonatszemélyzet) nem tud elvégezni. Átvett állapotban kell az mkv-nak megkapnia a vizsgálóban a vonatot, amibe beletartozik az átjáróajtók bezárt volta is. (Valami helyi szabályozás rémlik nekem erről, de meg nem mondom, hogy honnan.) Reggeli vizsgálóban kezdés esetén ez többnyire így is van.
Ha nincsenek bezárva az átjáróajtók, az a szerelvény átvételével megbízott dolgozók (többnyire mozgatók) sara, semmiképpen sem a vonatra beosztott mkv-é. (Ekkor persze felmerül a gyanú, egyáltalán át lett-e véve a vonat, mert anélkül ugye nem állhat forgalomba, azaz a kihúzóból irány vissza a járműtelepre.)
|
|
[válaszok erre: #780 #783]
|
[előzmény: (778) dulifuli, 2010-05-02 20:44:14]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
475. Elküldve:
2010-05-01 12:10:41 |
[233.] |
Bizony galamb! Hol a jobbon, hol a balon szokott ücsörögni, immár egy hete szerencsétlen, valószínüleg étlen-szomjan!
Ami elszomorító, hogy egy léhűtő sem akad az állomáson, aki 10-15 percet szánna rá az életéből (na nem mintha kötelessége lenne, csak úgy, állatvédelemből...) arra, hogy megfogja valami módon (horgász merítőháló, csali-kaja, mit tudom én...) és felvigye a napsütésre és szabadon engedje!
|
|
[válaszok erre: #476]
|
[előzmény: (473) dulifuli, 2010-04-30 23:38:26]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1083. Elküldve:
2010-03-12 14:31:28 |
[234.] |
"Mindenki mindenki ellen" - BIKINI
Mindenki akar lincselni mindenkit (legalábbis elszámoltatni)!
Ha hivatalosan nem tudnak rendet csinálni, marad az anarchikus módszer!
|
|
[válaszok erre: #1084]
|
[előzmény: (1082) Nyugdijas03, 2010-03-12 13:29:50]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
188. Elküldve:
2010-03-06 23:20:04 |
[235.] |
Éljenek a Pincsik!
|
|
|
[előzmény: (187) ojozso, 2010-03-06 22:38:07]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
187. Elküldve:
2010-03-06 22:38:07 |
[236.] |
Minél több eseménymenes kilométert kívánok!
|
|
[válaszok erre: #188]
|
[előzmény: (185) Kingweb, 2010-03-06 21:27:06]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1050. Elküldve:
2010-03-06 21:56:43 |
[237.] |
Feco!
Mindenki igyekszik makulátlannak tűnni, megy a mosakodás.
A végén persze fekete lesz a fürrdővíz, és nem lehet megállapítani, ki piszkított bele!
Valaki végre pucolja ki a "feketemosogatót", és onnantól kezdve tartsuk tisztán a kanálist!
|
|
|
[előzmény: (1049) Nyugdijas03, 2010-03-06 20:04:04]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1048. Elküldve:
2010-03-06 19:29:53 |
[238.] |
"Hagyónak van egy bosszantó eljárása. Szokása, hogy nyakon
ragadja az embereket, mintha barátkozna, de ezt elviselni igazi fizikai teher-tétel. Nekem is
elkapta a nyakamat, és így sétáltunk fel-alá az irodája előtt a folyosón."
Mily kedves mikulás: Kitöröm a nyakad, ha nem úgy sétálsz, ahogy mondom?
|
|
|
[előzmény: (1044) Kingweb, 2010-03-06 14:52:44]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1047. Elküldve:
2010-03-06 19:07:02 |
[239.] |
"- Berendelt az irodájába.
- Hagyó Miklós?
- Igen. Egy tányér volt előtte, valami negyven deka párizsival, éppen evett. Miközben
bemutattak neki, két kézzel tömte magába"
Gasztromóniailag nemigen tudott felnőni az ellátotott feladat magasságába! Esetleg negyven deka Serrano (vagy Parmai) sonka jobban dukált volna.
Persze a pár éve általa teljesített ibériai zarándokút után lehet, hogy jólesett egy jó kis zsíros magyar párizsi!
|
|
|
[előzmény: (1046) ojozso, 2010-03-06 18:30:58]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1046. Elküldve:
2010-03-06 18:30:58 |
[240.] |
Megkezdődött (vagy folytatódik?) az ének-óra!
Ha csak a negyede igaz, amit a Nemzetnek nyilatkozott, akkor nagyon hamar végigéghet a gyújtózsinór, felrobbantva a Városházát! (úgy legyen!)
Sajnálom B.ZS-t, de gyenge jellem volt, nem volt alkalmas a vezérigazgatói munkakörre.
S mint a nürnbergi per óta tudjuk, a "csak parancsot teljesítettem"-féle védekezés nem ad felmentést a tettek következményei alól.
|
|
[válaszok erre: #1047 #1049]
|
[előzmény: (1044) Kingweb, 2010-03-06 14:52:44]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
1038. Elküldve:
2010-03-05 14:20:12 |
[241.] |
"a metrón olyan fényjelző készülékeket kéne kiépíteni, amelyek figyelmeztetnének az ajtók záródására."
Ez már 1990-ben, az AVR bevezetésekor is feature lett volna, csak lekerült a napirendről, biztos "nem fért bele a keretbe", akárcsak a forgalomirányító központi számítógép!
Nincs új a nap alatt.
|
|
|
[előzmény: (1035) Kingweb, 2010-03-05 14:09:08]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
91. Elküldve:
2010-03-05 13:59:25 |
[242.] |
"Pontosan erre céloztam volna, itt hiába tipródsz - fordulj a VBCS-hez!
Ha jogos, akkor lesz lépés!"
Ez a fórum - többek közt - arra is jó, hogy felvessük a problémákat! És egyre többen olvassák a problémák megoldásának hatáskörével rendelkezők is (csak nem tán Te is?), úgy tudom.
Napnál világosabb, hogy jogos! Mindent csak felsőbb parancsra lehet?!
Egyébként meg fordulhatunk az NKH-hoz is, és akkor esetleg lehet, hogy nem lesz közlekedés!
|
|
|
[előzmény: (89) Truth, 2010-03-05 13:52:14]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
90. Elküldve:
2010-03-05 13:53:02 |
[243.] |
"Előre látom, hogy csigolyakopást okozna, ha a feszültségmérő műszert kellene megtekinteni - nagyon fent lenne."
Megkapták az agysejtek a szükséges tápanyag-ellátást, eszembe is jutott rögtön:
Láttál már pilótafülkét (Boeing, Tupuljev, az most mindegy)? Az aztán igencsak ki van tömve mindenféle jól kivilágított műszerrel, bőven jut még a plafonra is! A pilóták mégsincsenek csigolya-panaszokkal leszázalékolva!
|
|
|
[előzmény: (61) Truth, 2010-03-05 11:16:38]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
87. Elküldve:
2010-03-05 12:25:24 |
[244.] |
Jó étvágyat mindenkinek!
A műszerdobozoktól meg igencsak elkanyarodtunk.
|
|
[válaszok erre: #88]
|
[előzmény: (85) Truth, 2010-03-05 12:15:04]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
86. Elküldve:
2010-03-05 12:20:05 |
[245.] |
Ja, vagy úgy!
20 év élettartam vs. 2 év (?) garancia.
Tehát a (meglévő) többlet-létszámnak kellene a garancia (relatíve rövid) idejére más elfoglaltságot találni!
Legrosszabb esetben (ha foglalkoztatásuk átmenetileg gazdaságosan nem megoldható, el kell küldeni őket, sajnos. Viszont a garancia letelte utáni munkaerőfelvételkor múltjuk alapján előnyben kéne részesíteni őket, már ha egyáltalán lesz köztük olyan, aki újra vissza szeretne jönni!
|
|
|
[előzmény: (84) Truth, 2010-03-05 12:10:00]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
83. Elküldve:
2010-03-05 12:05:22 |
[246.] |
Álláspontom szerint nem annak kéne javítani, aki vizsgál (persze időnként cserélhetnek is, ha a képzettségük ezt lehetővé teszi; lásd K-NY: mkv - sv)! Ő csak észleli a hibát, akárcsak a járművezető! Az észlelt apróbb hibákat pedig a karbantartó/javító személyzet kijavítja! A nagy számok törvénye alapján a jelentkező kisebb hibák időben egyenletesen fognak jelentkezni, ezért fix létszám alkalmazása elegendő!
Persze, ha úgy állunk hozzá, hogy kis hiba - nem hiba, akkor egy idő után a probléma begyűrűzik, sőt egy apróbb hiba elhanyagolása következtében előállhat akár egy nagyobb is!
|
|
|
[előzmény: (79) Truth, 2010-03-05 11:51:54]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
75. Elküldve:
2010-03-05 11:43:55 |
[247.] |
A mindennapi karbantartáshoz nem kell nagyobb létszám!
A törvényben előírt nagyjavítások nem a karbantartók feladata kell legyen! És oda is fix létszám kell, melyet új jármű esetén folyamatosan fel lehet tölteni az első esedékes nagyjavítás időpontjáig.
|
|
|
[előzmény: (70) Truth, 2010-03-05 11:33:37]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
72. Elküldve:
2010-03-05 11:35:17 |
[248.] |
De! Fent a sarokban is jó helyen lenne! Meg a pulton a szinti környékén is, csak a 2 műszer (egyébként elférne, nem a műszer a nagy, hanem a körítés, azaz a doboz!)
Csak ott nincs jó helyen, ahol most van!
|
|
|
[előzmény: (67) Truth, 2010-03-05 11:30:01]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
68. Elküldve:
2010-03-05 11:30:45 |
[249.] |
"Más kérdés, hogy pár év után szintén javítani kell"
Folyamatos karbantartás esetén, nem megvárva a teljes leamortizációt, nem kell nagyobb létszám évek múlva sem.
|
|
[válaszok erre: #71]
|
[előzmény: (66) Truth, 2010-03-05 11:25:46]
|
|
Törzstag |
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470
|
65. Elküldve:
2010-03-05 11:25:43 |
[250.] |
"Előre látom, hogy csigolyakopást okozna, ha a feszültségmérő műszert kellene megtekinteni - nagyon fent lenne."
Látom, sikerült megragadni az egész képernyőt betöltő hozzászólás magvát!
Ez csak egy javaslat volt arra (lehet, hogy nem is a legjobb), hogy ne akadályozza a kilátást, szükség esetén azonban ülő helyzetben megtekinthető legyen.
De tudod mit? Nem is kell műszerdoboz! Csak a műszer kell, ami legyen a pultba beépítve, és legyen megvilágítva! A szintetizátor környékén jó sok hely van!
|
|
|
[előzmény: (61) Truth, 2010-03-05 11:16:38]
|
|
Törzstag |
|
|