Találatok száma: 25 üzenet |
|
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
87. Elküldve:
2005-12-20 12:10:46 |
[1.] |
Sajna fogalmam sincs, házi körülmények között hogy lehetne zárt rendszerű gázkészüléket csinálni.
Mindenesetre nagyon elgondolkodtató ez a stirling motor. Az elmúl két évben legalább 5 olyan megoldást ismertem meg, amely alacsony hatásfokon, de stabilan és szinte ingyenesen biztosít energiát. Ezeket akár kombinálni is lehet és komoly hatásfok és használhatóság lehetne az eredmény.
Fejből egy-két szösszenet. A piezóhatás, a napelem elektromosságot ad ingyen. A curie kerék- napsugár kombinció, a stirling motor mechanikus, energiát ad. A hoffmannféle vízbontó egyenáram hatására vízből hidrogént ad.
|
|
[válaszok erre: #88]
|
[előzmény: (86) lorenzen, 2005-12-20 09:45:41]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
85. Elküldve:
2005-12-19 21:29:57 |
[2.] |
DE DURVA!
Még nem olvastam végig, de még ma este elolvasom az összeset.
Köszi a linkeket.
Egyébként itthon meglehet csinálni szerinted?
|
|
[válaszok erre: #86]
|
[előzmény: (84) lorenzen, 2005-12-04 19:06:44]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
81. Elküldve:
2005-12-04 13:50:14 |
[3.] |
Köszi. Nézegetem. Te látsz fantáziát a napelemben?
|
|
[válaszok erre: #82 #83]
|
[előzmény: (80) lorenzen, 2005-12-03 07:24:34]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
79. Elküldve:
2005-12-03 01:25:51 |
[4.] |
Értem. Szóval nem sikerült feltalálni a spanyolviaszt. Ma sem. :(
Hogyan működik a napelem?
|
|
[válaszok erre: #80]
|
[előzmény: (78) lorenzen, 2005-12-01 08:45:03]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
77. Elküldve:
2005-11-29 14:55:29 |
[5.] |
Az autó gáztartályában lévő gáz folyadék formában van ott, míg tart a nyomás. Egy éve még töltöttek a gázkutakon hagyományos PB palackokat is, de mostanában tilos. Egyéb akadály?
|
|
[válaszok erre: #78]
|
[előzmény: (76) lorenzen, 2005-11-21 19:27:01]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
75. Elküldve:
2005-11-21 18:47:41 |
[6.] |
Hmm. Én nem nagyon látom elháríthatatlan akadályát annak, hogy a háztartási gázzal feltöltsük egy LPG gázos autó gáztartályát.
|
|
[válaszok erre: #76]
|
[előzmény: (74) lorenzen, 2005-11-19 17:58:11]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
73. Elküldve:
2005-11-19 13:06:12 |
[7.] |
Komoly?
Ne szívass, mert tényleg kipróbálom. Mi a buktató?
|
|
[válaszok erre: #74]
|
[előzmény: (72) petike23, 2005-11-18 22:44:01]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
70. Elküldve:
2005-11-18 02:26:45 |
[8.] |
Ja. Bár a realitások talaján maradva, jobban érdekelne, hogyan lehetne vezetékes gázt tankolni az autóba otthon. Ez a bioizé C-vágány.
|
|
[válaszok erre: #71 #72]
|
[előzmény: (69) lorenzen, 2005-11-15 17:48:38]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
68. Elküldve:
2005-11-12 18:31:00 |
[9.] |
Igazad lehet :( Akkor is le kéne már akadni a kőolajról.
|
|
[válaszok erre: #69]
|
[előzmény: (67) lorenzen, 2005-11-03 09:55:05]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
66. Elküldve:
2005-11-02 03:45:44 |
[10.] |
Hát azért, mert a benzin elfogyott. Amerkában lecsap mégegy államra egy nagyobb vihar, logikusan összeomlik a világgazdaság, mert nincs benzin.
A benzinautók hőskorában még megvoltak a gőzautók is, ha jól tudom még versenyeztették is őket, ahol ugyan a benzinautó lett a jobb, de a gőzautó sem volt annyira rossz. Ha a vízutót fejlesztették volna tovább, talán mostanra jobb lenne a helyzet, (Persze lehet, hogy akkor meg a szén fogyott volna el.) Szerintem le kéne már akadni a benzinmotorról.
|
|
[válaszok erre: #67 #89]
|
[előzmény: (65) lorenzen, 2005-10-26 18:36:24]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
63. Elküldve:
2005-10-23 12:51:58 |
[11.] |
El tudnék képzelni egy olyat, hogy egy műanyag henger belső palástjára vízszintesen, nagyon sűrűn azonos erősségű mágneseket ragasztanánk fel. Tennénk a hengerbe egy kúpot csúccsal lefelé, amelynek a síkjához közel körben ugyanilyen mágneseket ragasztanánk fel körben. A hengerbe beejtenénk a kúpot és a mágnesek taszítása lebegtetné a kúpot. Persze állandó mágnesekkel lenne megoldva. Stabilizálásra a kúp csúcsához közel is ilyen megoldást csinálnánk. Sajna nincs az az ember, aki ezt kivitelezni tudná szerintem. Ez az ötlet nem az enyém, de elgondolkoztató. Biztosan lehetne a gyakorlatban használni.
|
|
[válaszok erre: #64]
|
[előzmény: (61) lorenzen, 2005-10-22 09:11:09]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
62. Elküldve:
2005-10-23 12:41:05 |
[12.] |
:( Sajnos nincs semmi konkrét információm. Bár lenne! Mindössze szükségét látom valami újszerű meghajtó eszköznek, amely nagyon rendezett és ismert effektusokat, hatásokat használ ki ötletesen, szupergazdaságosan. A hagyományos gépek újítása, tökéletesítése szerintem zsákutca.
|
|
[válaszok erre: #65]
|
[előzmény: (61) lorenzen, 2005-10-22 09:11:09]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
58. Elküldve:
2005-10-21 00:02:46 |
[13.] |
Úgy gondolom, hogy ezeket a lehetőségeket kombináltan kellene használni, különböző veszteségek kiküszöbölésére. Pl. mágneses tér a csapágyazás helyett. Rugalamas erő, mint ideiglenes mozgási energia tároló, gravitáció, mint állandó energiaforrás, napfény, mint energiahordozó. Olyan eszközökre gondolok, mint pl. a mágneses curie kerék, a melegítés fókuszált napenergiával megoldva. Több ilyen gép összekapcsolása. A piezo hatást is beleértve. Elektromossággal már lehet valamit kezdeni, pl. vizet bontani.
|
|
[válaszok erre: #59 #60]
|
[előzmény: (57) lorenzen, 2005-10-18 17:44:11]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
56. Elküldve:
2005-10-16 16:53:28 |
[14.] |
Ja. Az atom is jó. Amikor elkészült, meghökkentően új technológia lehetett. Hasolókról már biztosan zagyváltak egy ideje, de amikor elkészült... Nagy lehetett. Most is zagyválnak mindenfélékről. Valami majdcsak hasonló áttörést hoz. A leggazdaságosabb energialeheőségeket kellene felhasználni, amelyek adottak. Ami van: rugalmas erő, mágneses erő, gravitációs erő, napenergia stb. ezekkel kellen létrehozni újszerű olcsó hajtóműveket. Szerinted lehetséges ilyesmi?
|
|
[válaszok erre: #57]
|
[előzmény: (55) lorenzen, 2005-10-14 18:01:31]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
54. Elküldve:
2005-10-14 00:22:00 |
[15.] |
Értem én! Tárolni körülményes az energiát, de ezért kellene inkább helyben előállítani valamiből. Valahogy.
|
|
[válaszok erre: #55]
|
[előzmény: (53) lorenzen, 2005-10-08 20:28:10]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
52. Elküldve:
2005-10-06 23:19:16 |
[16.] |
Nincs sok időm, pláne építkeznem is kell nemsokára. A munka, meg ez nagyon sok időmet lefoglal. Meglátjuk mi lesz télen. Ha jut rá idő, akkor megcsinálom ezt a vízbontót márcsak kíváncsiságból is. Alacsony áramokkal dolgoznék és csak óvatosan. Tudom, hogy veszélyes, remélem nem hibázok.
Nagyon bosszant, hogy nem használják ezt a jó kis lehetőséget ki rendesen. Valamilyen gazdaságos megoldást kéne találni az áram előállításához. pl. napelem, vagy más, esetleg galvánhatás. Tudod milyen a szamosközi cella?
|
|
[válaszok erre: #53]
|
[előzmény: (51) lorenzen, 2005-10-02 14:21:44]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
50. Elküldve:
2005-10-02 00:35:18 |
[17.] |
Úgy érzem kísérletezésbe kell kezdenem.
1.Először készíteni akarok egy kisebb kapacitású Hoffmann féle vízbontót. Alacsony árammal tesztelni, megismerni, kitapasztalni.
2.Rákapcsolni az autó generátorára, megoldani, hogy ne zárlatoljon és az áram szabályozható legyen. Megfgyelném mennyi hidrogén fejlődne, mire lenne elég, mennyire fogná vissza a motort és hogyan lehetne hasznosítani a keletkező tiszta oxigént.
Egyenlőre ennyi.
Később jönne, hogyan lehetne az üzemanyag mellé bejuttatni, kiderülne mennyiben befolyásolja az üzemanyag elégését. Megjegyzem az én autóm gázos.
Te ismered gyakorlatban a vízbontót?
|
|
[válaszok erre: #51]
|
[előzmény: (49) lorenzen, 2005-09-30 16:23:36]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
48. Elküldve:
2005-09-24 23:47:29 |
[18.] |
Igazad van, belátom. Utánanéztem, túl sokan állítják, hogy így van. De talán ha a generátor fölös kapacitásával nyert hidrogént a benzinnel együtt elégetnénk, vajon hogyan hatna ez ki a benzinfogyasztásra? Magára az égésre? A környezet károsítására?
Még egy kérdés: Autó benzinmotorjánál, ha vizet mondjuk egy injekciós tűvel a levegőcsőbe vezetnénk (beleszúrva), azt beszívná a motor, mi történne a vízzel a motortérben. Gondolom elporlana a karburátorban, de az égéstérben mi lenne vele nem bomlana fel a víz a nyomástól?
|
|
[válaszok erre: #49]
|
[előzmény: (47) lorenzen, 2005-09-21 17:21:18]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
2. Elküldve:
2005-09-05 01:46:08 |
[19.] |
Záp lett! Praktikus dolgokra van szükség, amelyek egyszerűek. Olyan szerkentyű kell, amely egyszerű, olcsó és elektromosságot ad nagy mennyiségben ingyen. Új megoldásokon törjétek a fejeteket!
Mi az, hogy vége a tudománynak mi??!!! Tessék egy feltalálni való: Találj fel olyan egyszerű mechanikus gépet, amely sok elektromosságot ad. Állandó energiát használj hozzá: rugalmas erőt, mágneses erőt, gravitációs erőt, centrifugális erőt. Ez állandó és ingyen van.
Ha megteszed, az emberiség megcsókolja a se... kezed, viszont ha kalmárkodni kezdesz vele meghalsz. Ezt az eddigi gyakorlatból megtudhattuk.
Adios!
|
|
[válaszok erre: #8]
|
[előzmény: (1) zaplet, 2004-12-20 03:48:26]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
4. Elküldve:
2005-09-05 01:30:35 |
[20.] |
Kedvesem, a teóriádból egyvalami hiányzik: az ÉLET mint motiváció. Majd érkezik a HALÁL és elég időd lesz sétálgatni szavalni és lepkéket kergetni a MENYORSZÁG-ban.
Addig is félre a melankóliával, szedjed magad össze, értelmiségi gondolataidat fordítsd szembe a világot felégető problémákkal és KŰZDJ, hogy ezekre legyen MEGOLDÁS!
Adieau!
|
|
|
[előzmény: (2) zaplet, 2005-02-05 05:25:41]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
46. Elküldve:
2005-09-05 01:19:26 |
[21.] |
Hmm. Ma komolyan megijedtem. Hallom a benzin ára 370 Ft körül lesz nemsokára. Aggasztóak a jelek. Nyakunkon az energiaválság, ha tetszik, ha nem.
Nehéz lesz elfogadni, de majd rájön mindenki, amikor egyre drágább és drágáb lesz az üzemanyag. Egyre többen fogják vakargatni a fejüket a gázszámlák kifizetésekor. Így fog kezdődni. Ha nem történik meg időben az áttörés, akár háború is lehet.
Üzenem Egely Úrnak és Csapatának, hogy remélem van már áthidaló megodásuk, amely egyszerű és könnyen bevezethető és akár ingyen is képes kiváltani a mostani energiahordozókat. Én valamiért azt hiszem, hogy az energia ingyen van. Ezt komolyan is gondolom. Az energia felhasználás legfeljebb fillérekbe kerül. Gondoljatok pl. a vízre. Az autó mehetne vele jelentős átalakítás nélkül is. Az akksi, meg a generátor ad elegendő egyenáramot, hogy vizet bontsunk el vele a motortérben egy akkora dobozban, mint az ablakmosó tartó. A keletkezett hidrogént és az oxigént külön kivezethetnénk és a levegőszűrő dobozba kellene bevezetni valahogy, de itt el kell kerülni a durranógáz képződést. Valahogy biztosan meg lehet csinálni úgy, hogy a hengerben a hidrogén égne el és levegő helyett oxigént szívna a motor. Ennél tökéletesebb égés nincs is és az eredmény vízgőz, mint kipufogógáz. Durva igaz? csak egy fejlesztőcsapat kellene hozzá.
A fejleszéshez biztosan kell némi pénz, de a jelelegi állapot szerint sokkal több pénzzel és talán életekkel is fizetnünk kell majd, hogy tovább szennyezhessük a környezetünket.
Fel a fejjel!
|
|
[válaszok erre: #47]
|
[előzmény: (45) szojuz, 2004-08-14 20:15:44]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
45. Elküldve:
2004-08-14 20:15:44 |
[22.] |
Van valami újság? Mégsem mentél el Szamosközihez? Leállt a Szamosközi cella?
|
|
[válaszok erre: #46]
|
[előzmény: (44) JFEry, 2004-06-28 21:14:47]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
37. Elküldve:
2004-07-02 10:22:36 |
[23.] |
Természetesen nem tudok veled vitába szállni, amíg az én szerkentyűm el nem készül. Én is ugyanolyan elrendezést akarok mint te, csak nagyobb kapacitást, már beszereztem minden alkatrészt, csak le kellene ülni hozzá, de sok időbe kerül, mire összerakom. A korrózióval nem számoltam, de ez még mindíg nem jelenti azt, hogy a galvánhatás eredménye. Látni kellene a korrózió mértékét, mert lehet, hogy természetes korrózió, de bekavar, mert a finom érintkezést gátolja. Talán, ha nylonba lenne bevákumozva.... Ezt persze én nem is tudnám kivitelezni, és az a minimális korrózió mág így i meglenne, amely gátolná az érintkezést. Nem tartom valószínűnek, hogy sokat veszítenél vele, ha megnéznéd a Szamosközi szerkentyűt, bármi legyen is a végeredmény. Egyébként a hangsúly nem a Te tévedéseden van. Vagy mi tévedünk mindannyian, vagy az egész világ át van verve. Elismerem, ez nehezen képzelhető el. Üdv.
|
|
|
[előzmény: (36) JFEry, 2004-06-22 22:11:54]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
35. Elküldve:
2004-06-22 21:42:45 |
[24.] |
Szerintem nem érdmes indulatoskodni, így biztosan nem győzöd meg. Sajnálom, hogy így áll a dolgokhoz, de én azért bízok a kíváncsiságában. Elég messzire jutott, talán a végére is járhatott volna.
|
|
[válaszok erre: #36]
|
[előzmény: (33) TEACHER, 2004-06-22 06:45:57]
|
|
Zöldfülű |
|
szojuz
Tagság: 2004-06-20 18:50:41 Tagszám: #11074 Hozzászólások: 25
|
26. Elküldve:
2004-06-20 18:59:37 |
[25.] |
Sikerült találkozni Szamosközivel?
|
|
[válaszok erre: #27]
|
[előzmény: (25) JFEry, 2004-05-16 17:45:15]
|
|
Zöldfülű |
|
|