A weboldal címe:
http://m3.what.hu
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
242. Elküldve: 2010-08-04 16:16:26, Alstom
|
[101.] |
Hiába frankó, a végén mindenképp egy ember lesz a fülkében (akár Alstom, akár más vonaton). Akkortól pedig a reprezentatív státusz ugrik, mert nem lesznek segédvezetők.
|
| [válaszok erre: #243] |
[előzmény: (241) retrometro, 2010-08-04 16:13:43] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
240. Elküldve: 2010-08-04 11:23:12, Alstom
|
[102.] |
Eszembe ötlött így hirtelen egy kis külön bejáratú összeesküvés-elmélet.
Gondolok most arra, hogy van ugyebár (legjobb tudomásom szerint) az ún. szakmai reprezentativitás. Jelen esetben segédvezető (mint olyan) csak a K-Ny - en létezik, ez egy külön, meghatározott szakma. Az az érdekképviseleti vezető, aki ellátja ezek képviseletét (konkrét számokat nem tudok, de az elv a lényeg), annak megvan a reprezentativitása (KSZ. tárgyalások, meg minden másba való belefolyás tehát), bármi egyébtől függetlenül.
Ha így nézem, akkor valakinek érdekében áll, hogy az Alstom bukta legyen, mert akkor még jó darabig megmarad a "segédvezető" intézménye, s ezzel a szakmai reprezentativitás.
Ellenben, ha az illetőnek van ellenlábasa érdekvédelmi körökben (hogyne lenne, mindenkinek van), annak meg pont fordítva, az az érdeke, hogy az Alstom menjen, segédvezetők viszlát, ezzel járó szakmai reprezentativitás dettó.
Mindezek az érdekvonalak természetesen ezerféle szakmai és egyéb érvekbe csomagolhatóak.
Hogy eme eszmefuttatásból mi a frankó és mi nem, azt én nem tudhassam, eszembe jutott, megosztottam tehát.
|
| [válaszok erre: #241] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
239. Elküldve: 2010-08-04 10:50:09, Alstom
|
[103.] |
Több száz embert felkészítettek, levizsgáztattak az Alstomra?
|
| |
[előzmény: (238) NB6667, 2010-08-03 21:03:39] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
237. Elküldve: 2010-08-03 19:58:02, Alstom
|
[105.] |
Megnéztem a cikkben említett Kölnben megtörtént balesetről szóló írást. Keddi napon volt, de már hétfőn behányt a fék, majd fék nélkül 1,5 km-es sebességgel rácsatoltak vele egy másik vonatra, eltolták, a Siemens emberei javítottak valamit, majd újra kiadták a vonatot.
Kedden 3 órával a csattanás előtt beragadtak a fékek, az utasokat ki kellett szállítani. 1 órával ezután a Siemens emberei újraindították a számítógépet, majd a vonat futott megint.
Nem is kettő, hanem három fékrendszerről beszélnek, ami mind egyszerre szart be. 67 ember fizetett ezért súlyos sérülésekkel. Elismerték, hogy a teljes fékelektronika halt meg a vonaton. 17:33-kor volt a csattanás, egész éjjel dolgoztak, több mint 100 rendőr, 130 tűzoltó. A tűzoltók szerint egyik kocsi a másikba 2 métert ékelődött be, több utas csapdába esett a kocsikban.
Egyébként valami prototípus (Siemens) vonat volt ez.
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
236. Elküldve: 2010-08-03 18:24:02, Alstom
|
[106.] |
http://index.hu/belfold/budapest/2010/08/03/szakszervezet_nem_biztonsagos_az_uj_metro/
Ezzel kapcsolatban szavazás fentebb.
Az Alstom sorsáról rendezett eredménye:
Vigyék haza: 81%
Valahogy fussanak ezek: 19%
Az új szavazás pedig: Gulyás avagy Jáger Úr álláspontját osztod?
Gulyásé röviden az, hogy kapjanak ideiglenes engedélyt (a hibákkal együtt).
Jágeré pedig az, hogy amíg nem biztonságos, ne fusson.
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
230. Elküldve: 2010-08-02 22:34:08, Alstom
|
[112.] |
Itten az érdekképviseleteknek is van dolga. Vagy lenne, vagy lett volna.
II.2.5. Az Ügyfél 1304252 számú megrendelése alapján, a TÜV SÜD (TÜV SÜD Industrie Service GmbH. Strassenbahnen und Metró Systeme BOStrab-Prüfstelle) által elvégzett Munkavédelmi minősítésben (a továbbiakban: Mm) előírtak elvégzését igazoló dokumentumok nem kerültek benyújtásra:
g) Mm A12. pontja szerint A vezetőfülkében található kontroll eszközök és feliratok sötétben (alagút) történő vakítás nélküli olvashatóságát igazoló jegyzőkönyv a BKV Zrt. metró járművezetőit képviselő szakszervezetek) jóváhagyó záradékával ellátva.
A fentiek a közlekedés biztonságát egyenként nem feltétlenül veszélyeztetik, azonban összességükben a jármű megfelelőségét megkérdőjelezik, így a típusengedély kiadása megtagadásának további alapját képezik.
A ILI. pontban foglalt hiányosságok miatt, és a IL2. pontban foglalt hiányosságok figyelembevételével megállapítottam, hogy az AM5-M2 típusú metrószerelvény a jogszabályi és a közlekedésbiztonsági követelményeket maradéktalanul nem elégíti ki, ezért a rendelkezésemre
álló adatok alapján típusengedély iránti kérelme elutasításáról döntöttem.
Itt a határozat PDF-ben, de ebből már lehet kijelöléssel-kivágással idézni:
http://m3.what.hu/files/hatarozat_full.pdf
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
228. Elküldve: 2010-08-02 20:17:16, Alstom
|
[114.] |
Én már semmin sem csodálkozom.
|
| |
[előzmény: (226) médmfsz, 2010-08-02 18:58:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
227. Elküldve: 2010-08-02 19:38:56, Alstom
|
[115.] |
Na aszongya ez a demszkáj, az a fontos, hogy a 4-es metrót ne érje kár, ne kelljen a pénzt visszafizetni, ezzel a Budapestiek 85-90 százaléka egyetért.
Szerintem egy ideje a Budapestiek 85-90 százaléka abban ért egyet, hogy ez a pöts húzzon már el a rákba, de legikább tán rács mögé.
Ezek szerint ennek a "semmirőlnemtudoksemmit" díszmajomnak bármi is megfelelne, csak a dédelgetett kis játékszerét, a 4-es számú feneketlen pénztemetőt ne bántsák.
Bakker....
|
| |
[előzmény: (223) dispotion, 2010-08-02 17:59:04] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
226. Elküldve: 2010-08-02 18:58:19, Alstom
|
[116.] |
Biztos tartozás kiegyenlítés!
|
| [válaszok erre: #228] |
[előzmény: (216) dulifuli, 2010-08-02 14:03:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
225. Elküldve: 2010-08-02 18:57:30, Alstom
|
[117.] |
Emlékeim szerint az összes párizsi metró kocsi is Alstom gyártmány, köztük a vezető nélküli is!
|
| [válaszok erre: #234] |
[előzmény: (221) NB6667, 2010-08-02 17:50:34] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
224. Elküldve: 2010-08-02 18:04:07, Alstom
|
[118.] |
Nem értenek hozzá, ehhez (is) mi jobban értünk...húzzanak a francba!
|
| |
[előzmény: (221) NB6667, 2010-08-02 17:50:34] |
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
221. Elküldve: 2010-08-02 17:50:34, Alstom
|
[120.] |
Komám Te Alstom ügynök vagy, esetleg nem tudsz olvasni?
A fék ebben a formában még sehol nem működik Alstom kocsin.
Ki nem sz@rja le, hogy az Alstom esetleg már gyártott TGV-t is? Ide most nem az kell.
|
| [válaszok erre: #222 #224 #225] |
[előzmény: (219) dispotion, 2010-08-02 17:31:33] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
220. Elküldve: 2010-08-02 17:42:47, Alstom
|
[121.] |
2100 mm-nek kell lenni a magasságnak. Jogszabályok/Vezetőfülke link a weboldalon.
|
| |
[előzmény: (218) NB6667, 2010-08-02 17:27:16] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
219. Elküldve: 2010-08-02 17:31:33, Alstom
|
[122.] |
Legutóbbi városok ahol ezek a kocsik futnak Barcelona, Isztambul és Peking...
|
| [válaszok erre: #221] |
[előzmény: (206) ojozso, 2010-08-01 22:28:51] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
218. Elküldve: 2010-08-02 17:27:16, Alstom
|
[123.] |
A határozat fényében a Gulyás kissé "optimista", miszerint apró módosításokkal mehetne a vonat.
MJSZ 4.2. pont előírásainak nem felel meg a vezetőfülke, mert a magassága mindössze 2000 mm. Sajna nem tudom MJSZ hol lelhető fel, mennyinek kellene lennie a belmagasságnak egyébként.
De korábban hozzájárultak az utastér belső szabad magasságának változásához (ez az ominózus 180 cm lehet a csatlásnál), de a vezetőfülke szellőzésének változásához is. Ez utóbbi kérdés jó-e nekünk avagy nem.
Tényleg sok itt a seb, ezeket begyógyítani sok zseb és Nokia doboz kell.
|
| [válaszok erre: #220] |
|
|
Törzstag
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
216. Elküldve: 2010-08-02 14:03:15, Alstom
|
[125.] |
Büdös ez nekem, nagyon büdös.
Az meg, hogy a Gulyás most hirtelen elkezdett ezerrel lobbizni, egy kissé fura.
|
| [válaszok erre: #226] |
[előzmény: (215) itamas80, 2010-08-02 13:31:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|