A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Szavazások (üzenet: 131, M3) |
|
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
69. Elküldve: 2009-10-10 13:00:37, Szavazások
|
[77.] |
Ideje lenne, csak pár eset az elmúlt évekből:
"Mindennapi problémák" topic 651. hsz, ablaktörés - utaskiszállítás (2008. augusztus)
FTC-Vasas, 2007. március
Volt amikor a szolgálati elöljárónkat bántalmazták. És akkor csomó eset van, ami meg sem jelenik a hírekben, csak úgy szépen elfelejtődik...
|
| |
[előzmény: (68) dulifuli, 2009-10-10 00:12:40] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
68. Elküldve: 2009-10-10 00:12:40, Szavazások
|
[78.] |
Hogy mi mikor térünk vissza erre az egy dolog, de a Cégnek már nagyon időszerű lenne levonni a tanulságokat.
Az én álláspontom a kérdéssel kapcsolatban - gondolom - eléggé világos.
Ugyanez lesz a jelzett időpontokban is.
|
| [válaszok erre: #69 #72] |
[előzmény: (67) LoviGabi, 2009-10-09 18:13:59] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
67. Elküldve: 2009-10-09 18:13:59, Szavazások
|
[79.] |
Szerintem majd legközelebb térjünk vissza a kérdéshez valamely alábbi időpont után
Október 16. (péntek)
19:00 - FTC - ETO
Október 31. (szombat)
17:30 - FTC - DVTK
November 13. (péntek)
19:00 - FTC - Honvéd
November 28. (szombat)
15:00 - FTC-MTK
|
| [válaszok erre: #68 #71] |
|
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
65. Elküldve: 2009-10-09 14:55:00, Szavazások
|
[80.] |
De nézzétek a "hőskort", ez a pici tükör elég volt az akkortájt dolgozó mkv.-nek? /még ha ez tán a 3 kocsis időszakban készülhetett.../
|
|
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
64. Elküldve: 2009-10-09 14:53:42, Szavazások
|
[81.] |
"A szabály betartásával is fennáll a veszélye hogy elhúzunk valakit (azon az állomáson, ahol a kiszállítás történt), vagy akkor az szabályosnak minősül, ha így húzunk el valakit?"
Ráadásul az esti események -mint talán már említve volt- a V.Kapu balon történtek, ott meg a kihaladás után szinte mindjárt egy balos ívben halad a vonat a csőbe; szóval...
|
| |
[előzmény: (61) itamas80, 2009-10-09 11:51:32] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
63. Elküldve: 2009-10-09 12:50:15, Szavazások
|
[82.] |
"Érsd meg kérlek!"
Én speciel értem, sőt, egyet is értek, tehát gondolom ez nem igazán nekem van címezve.
Azt viszont látni kell, hogy ojozso aggodalmai egyáltalán nem légből kapottak, csak az általa javasolt megoldásnak megvannak a maga (elég komoly) hátulütői.
Meglátásom szerint itt a legnagyobb lényeg az az, hogy erre a szituációra NINCS minden szempontból kielégítő és biztonságos megoldás jelenleg, és ennek minden ódiuma a munkáltatót terheli.
|
| [válaszok erre: #66] |
[előzmény: (59) retrometro, 2009-10-09 03:41:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
62. Elküldve: 2009-10-09 12:41:52, Szavazások
|
[83.] |
"...az mkv majd védekezik azzal, hogy a szabályt nem ő találta ki..."
Úgy-úgy, ahogy mondod, de igazából itt semmiféle védekezésre nincs szükség.
A szabályos munkavégzésben az a legelőnyösebb, hogy bármi is történik, a sok gyíkarc nem tud veled mit kezdeni, mert azt csináltad amit kellett, ami le van írva. (Oszt jónapot - mint tudjuk.)
A konkrét szituáció, amit vázoltál, az meg elvileg úgy néz ki, hogy vonat kihalad (alacsony sebességgel), forgalmi dolgozó monitoron át figyeli a kihaladást, ha balesetet észlel, feszmentesít. Mkv kihaladás közben észleli a feszmentesítést, vészfékkel megáll, és KFM-nél érdeklődik a feszmentesítés okáról.
Mkv szempontból ennyi a történet, aztán meg majd lesz valahogy.
|
| |
[előzmény: (61) itamas80, 2009-10-09 11:51:32] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
61. Elküldve: 2009-10-09 11:51:32, Szavazások
|
[84.] |
"ha nem az "illetékes elvtársak" hurcolnák meg a kollégát, ha valaki kiesne a vonatból, vagy "elhúznának" valakit..pl. tükörtörés miatt, hanem a HATÓSÁG !! "
Ha kiszállítás van, és tegyük fel hogy kiszállnak, akkor a peronon lesz embertömeg. A szabály betartásával is fennáll a veszélye hogy elhúzunk valakit (azon az állomáson, ahol a kiszállítás történt), vagy akkor az szabályosnak minősül, ha így húzunk el valakit? (az mkv majd védekezik azzal, hogy a szabályt nem ő találta ki )
Vagy a szabály úgy íródott, hogy az esetek 99%ában úgyis a kihúzóban, irányváltás után vesszük észre a tükörtörést, ahol nincs utas?
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2009-10-09 12:02:35]
|
| [válaszok erre: #62 #64 #70] |
[előzmény: (59) retrometro, 2009-10-09 03:41:24] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
58. Elküldve: 2009-10-09 01:01:22, Szavazások
|
[85.] |
Egy-két gondolatot hozzátennék.
Az, hogy az érintett vonatszemélyzete(ek) nem siet(nek) jelentést alkotni saját dolgaikról, azt végülis megértem. Hogy a szintén képben levő szolgálati előljárók dettó nem reklámozzák, még azt is megértem, bár az ilyesmi a szememben senkit nem tesz hiteles figurává, hogy csak így finoman fogalmazzak.
Aki meg közvetlenül itt és most nem érintett, annak leginkább ezzel a megoldatlan helyzettel lehet baja, és hogy bármikor a jövőben belefuthat, ha nem változik semmi - ilyenkor meg célszerű a szakszervezethez fordulni, mert itt szó szoros értelmében vett érdekvédelemről van szó.
Amúgy meg nehogy már aszondja itt bárki, hogy ez valami újkeletű dolog, és most mindenki hű de meg van lepődve, és nahát, még ilyet sosem hallott, és különbenis.
Meglátásom szerint meg Sz. úr most remekül megideologizálja, hogy miért NE kelljen csinálni semmit. Ha esetleg íródott volna jelentés, akkor meg tán az lenne a baj, hogy csak egy, és legalább kettő kéne, vagy a formátuma nem megfelelő, vagy az adott személyzet nem is volt pont ott, nem tudhassa, mit pampog.
Valahogy nem vagyok erről (sem) túl nagy véleménnyel.
|
| |
[előzmény: (54) Alvóügynök:), 2009-10-08 17:41:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
57. Elküldve: 2009-10-09 00:42:46, Szavazások
|
[86.] |
Ühüm, ez egy értelemes elgondolás, van benne ráció, nem vitatom. Két dolgot fűznék hozzá:
A mostani, konkrét esetben - enyhén szólva - nem ez volt az eljárás, sokkal inkább a fű alatti, "csak ússzuk meg szép csendben"-féle metódus, ami szerintem sehova nem vezet, csak a jelenlegi, tarthatatlan állapotokat konzerválja.
Másrészt, az Általad írottak valóban logikusak és védhetők, de adott esetben el tudom képzelni, hogy a jelenleg jobbára csak lapító illetékes elvtársak nagyon is tisztába jönnének a szabályzat betűjével, és azon rugóznának, vastagon lesz@rva a Te mondandódat.
Aztán lehetne esetleg pereskedni az igazad védelmében, ha gondolod, nehezen megjósolható kimenettel.
Ha oda kerülsz, és gondolod, hát próbáld ki a leírtakat, én szurkolni fogok Neked.
|
| [válaszok erre: #59] |
[előzmény: (55) ojozso, 2009-10-08 18:35:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
56. Elküldve: 2009-10-08 18:38:29, Szavazások
|
[87.] |
"Mint ahogy ennek "szimpla hétköznap" mondjuk este egy "discós csürhe" kapcsán (nem csak előre tervezett rendezvény ..pl. focimeccs..) esetén is ki vagy téve SAJNOS!..."
Igen, ebben igazad van, azonban sokkal kisebb a valószínűsége, mint egy híresen rossz hírű "szurkolói" tábor esetében! Amellett a discós csürhe vélhetően kisebbségben lesz a normális utasokhoz képest, míg a futball-huligánok az előre tervezett fuvarozásuk során általában többségben vannak!
|
| |
[előzmény: (51) retrometro, 2009-10-08 12:23:23] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
55. Elküldve: 2009-10-08 18:35:24, Szavazások
|
[88.] |
"De ha sunnyogva végrehajtod a szabálytalan munkavégzést, akkor a saját bőrőd vásárra vitelével másoknak kaparod ki a gesztenyét, akiknek ez persze kib@szott kényelmes."
Az eredménytelen utaskiszállítás megkísérlése utáni, fenyegető szituáció bekövetkezése esetére írtam a példát, hogy célszerűbb inkább továbbvinni a hordát. (Vagy, ha a fenyegetettség már eleve fennállt!)
Ha meg valamelyik eközben sérülést szenved, hát saját viselkedésével magának kereste a bajt! Senki ne várja, hogy megvédjem, miközben rámront!
Természetesen NEM sunnyogva gondoltam én sem (bocs, ha nem derült ki írásomból), hanem mindent szépen rádióra mondva, utólag SAJÁT ELHATÁROZÁSBÓL írt jelentésben megindokolva a szabályzattal ellenkező döntést, kihangsúlyozva a pl. megbotránkoztató viselkedésük miatt az UTAZÁSI FELTÉTELEK-et NYILVÁNVALÓAN nem teljesítő "utasok" (vadbarmok), METRÓ területére való bejutását meg nem akadályozó, sőt kifejezetten elősegítő (!), erre hivatottak mulasztását (biztonsági őrök, rendőrség, szervezőség, stb).
Bizony-bizony, az F2 és társai érvényességét a szükséges mértékig saját hatáskörömben FELFÜGGESZTEM, akár van hozzá jogom, akár nincs, mégpedig életem és testi épségem védelme érdekében (lásd még: önvédelem)! Úgyis mondhatjuk, hogy a rendkívüli helyzetben a legjobb belátásom szerint cselekszem!
|
| [válaszok erre: #57 #60] |
[előzmény: (48) dulifuli, 2009-10-08 10:00:54] |
|
Törzstag
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
54. Elküldve: 2009-10-08 17:41:24, Szavazások
|
[89.] |
Most kivételesen Sz.Úrnak igaza van és ezt a Titkár Úr is alátámasztja.
Bármivel mehetűnk a Titkár Úrhoz panasszal,de egy pont után névvel kell a jelentésírást,vagy a magnóramondást vállalni.
|
| [válaszok erre: #58] |
[előzmény: (53) speaker77, 2009-10-08 12:45:56] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
53. Elküldve: 2009-10-08 12:45:56, Szavazások
|
[90.] |
Sz. Úr szerezze be a hangfelvételt (ha még megvan), hallgassa meg. Aztán hátha megvilágosodik neki valami. Bár...
|
| [válaszok erre: #54] |
[előzmény: (52) Alvóügynök:), 2009-10-08 12:35:21] |
|
Törzstag
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
52. Elküldve: 2009-10-08 12:35:21, Szavazások
|
[91.] |
Hogy egy kicsit tovább bonyolítsam a dolgot...
Az é-d-i legnagyobb mkv-s szakszervezetet,a Metró KDSZ-t megkeresték az érintettek közül nem tudom,hogy hányan. A Titkár Úr azonnal felvette Sz. Úrral a kapcsolatot,Sz. Úrnak az a kérése,hogy akár utólag is névvel vállalva az érintettek keressék meg Őt és ne a Szakszervezetet,hogy valamit tudjon intézkedni.
|
| [válaszok erre: #53] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
48. Elküldve: 2009-10-08 10:00:54, Szavazások
|
[92.] |
Ezzel a meglátással kéretik felkeresni Sz. urat (meg az összes szóba jöhető illetékest), és lehetőleg naponta a fülibe ordibálni, hogy a Cég legyen szíves megteremteni a szabályos munkavégzés feltételeit minden körülmények között. Avagy hivatalosan legyen felfüggesztve az F2 ilyenkor. (Ez nem fog bekövetkezni.)
De ha sunnyogva végrehajtod a szabálytalan munkavégzést, akkor a saját bőrőd vásárra vitelével másoknak kaparod ki a gesztenyét, akiknek ez persze kib@szott kényelmes.
Gondolkozzál már, ember!
Alternatívaként az Általad írottakra (a FOSÁS-ról eszedbe fog jutni alkalomadtán) azt javaslom, hogy a csőcselék várható felbukkanásának környékén bármikor tusz EÜ okot jelentve rendkívüli leváltást kérni, sőt, rosszullétre hivatkozva vonali félreállást is biztosítani kell. Akkor a magad részéről kimaradsz a balhéból. Az igazi az lenne, ha ilyen eseménykor mindenkire egyszere jönne rá a hasmars, senki sehova, de az túl szép is lenne, ha mindenkibe szorult volna ennyi öntudat. Akkor viszont ki-ki alapon, mindenki egyénileg intézi a saját boldogulását ilyen szempontból.
Mint már említettem volt, felőlem bárki azt csinál, amit akar, saját döntés alapján.
|
| [válaszok erre: #55] |
[előzmény: (47) ojozso, 2009-10-08 08:38:42] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
47. Elküldve: 2009-10-08 08:38:42, Szavazások
|
[93.] |
"százas nagyságrendű dühöngő őrültet (lásd még: zöldmajom) nem biztos, hogy meghat a kultúrált felkérés, és méltóztatik elhagyni a vonatot. Viszont ha onnét nem mész tovább egy centit sem, Te már szabályosan jártál el, a többi nem a Te dolgod, előbb-utóbb majd lesz valami."
Például kapaszkodó vasrudakkal rádtörik a fülkeajtót (-ablakot) és kiszednek! Onnantól kezdve ki garantálja testi épségedet és életedet? A felbőszült tömeg bármire képes!
Más az elmélet és más a gyakorlat!
Ha nem akarsz a BKV hősi halottja lenni, valószínűleg bárhogyan is, de tovább viszed a csürhét!
|
| [válaszok erre: #48 #51] |
[előzmény: (44) dulifuli, 2009-10-08 00:59:42] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
46. Elküldve: 2009-10-08 01:08:35, Szavazások
|
[94.] |
Arra bizony magam is, node ha saját bevallása szerint Sz. úr sem tud hivatalosan erről az egészről semmit (számomra egészen elképesztő sunnyogások és sumákolások eredményeképpen), akkor valószínűleg a VBCS sem. És amiről hivatalosan nem tudunk az nincs is, és ami nincs, arra nem is kell reagálni.
Kérdés persze, hogy ki mennyire veszi komolyan magát az adott munkakörben...
|
| [válaszok erre: #49] |
[előzmény: (42) LoviGabi, 2009-10-07 21:06:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
45. Elküldve: 2009-10-08 01:00:58, Szavazások
|
[95.] |
Nem biztos hogy jól tudom, de jelenlegi legjobb tudomásom szerint több vonaton is tört a visszapillantó, tehát nem csak az az egy volt érintett ebben a dologban.
|
| |
[előzmény: (43) Kingweb, 2009-10-07 22:41:48] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
44. Elküldve: 2009-10-08 00:59:42, Szavazások
|
[96.] |
Tekintve, hogy ez feketén-fehéren ott van a szabályzatban, ohne mérlegelési jogkör az mkv részéről, tehát azért ez annyira talán nem meglepő.
Megint más kérdés (a lényeg viszont persze hogy ez), hogy a Cégnek kellene felkészülni erre a vissza-visszatérő szituációra, egyáltalán lehetővé tenni a szabályos munkavégzést ilyen extrém helyzetben.
"...ha törött tükörnél nem szállít ki?"
Én személy szerint azt mondom, hogy itt nem a kiszállításon van a hangsúly, százas nagyságrendű dühöngő őrültet (lásd még: zöldmajom) nem biztos, hogy meghat a kultúrált felkérés, és méltóztatik elhagyni a vonatot. Viszont ha onnét nem mész tovább egy centit sem, Te már szabályosan jártál el, a többi nem a Te dolgod, előbb-utóbb majd lesz valami.
(Vagy ha nem, hát kisnyúl.)
Szerintem ennyi a történet a magunk részéről.
|
| [válaszok erre: #47] |
[előzmény: (41) NB6667, 2009-10-07 18:50:33] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
43. Elküldve: 2009-10-07 22:41:48, Szavazások
|
[97.] |
Tudtommal elzárt csappal, kétemberes módban ment a vonat. Tehát mindjárt kettőt lehetett volna deresre húzni.
|
| [válaszok erre: #45] |
[előzmény: (40) dulifuli, 2009-10-07 13:00:09] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
42. Elküldve: 2009-10-07 21:06:43, Szavazások
|
[98.] |
Arra lennék lassan kíváncsi, hogy a VBCS hogy látja ezt a kérdéskört...
|
| [válaszok erre: #46] |
[előzmény: (41) NB6667, 2009-10-07 18:50:33] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
41. Elküldve: 2009-10-07 18:50:33, Szavazások
|
[99.] |
Mármint legközelebb meg lesz fenyítve a vezető, ha törött tükörnél nem szállít ki?
|
| [válaszok erre: #42 #44] |
[előzmény: (40) dulifuli, 2009-10-07 13:00:09] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
40. Elküldve: 2009-10-07 13:00:09, Szavazások
|
[100.] |
A szavazás jelen állása az előre sejthető (és érthető) tendenciát mutatja, az eddigiekhez hozzátenném a friss fejleményeket, további bölcs megfontolást javasolván mindenkinek.
Történt ugyanis, hogy a helyi munkáltatói jogkör gyakorlója (Sz. úr, ha valaki nem tudná) NEMHIVATALOS formában értesült a történésekről. Egy szóra áljunk is itt meg, mert kissé ezért fura, hogy egyrészt a rádiózásból tudható, hogy nem éppen szabályszerű dolgok történnek, de valahogy senki sem továbbítja ezt hivatalosan, gondolok itt elsősorban a KFM-re. Nem lenne nekíjje jelentési kötelezettsége ilyes esetekre? Nem hinném. Másrészt - tessék kijavítani, ha nem jól tudom - az instruktorok részéről is készül napi jelentés, ha máshová nem, hát oda nem került be, hogy ez és ez történt? Kifelejtődött? Avagy bekerült, csak elsikálódott?
Valószínű, hogy eme kérdésekre sosem fogunk választ kapni.
Visszatérve Sz. úrra: Mivel hivatalosan nem tud semmiről (mostanában nagyon sokan nem akarnak tudni sokmindenről, nekem úgy tűnik), ezért nem is lép semmit. Viszont ha hivatalosan tudna róla (és a jövőben ez azért nem kizárt), akkor az az álláspont, hogy az mkv nem járt el szabályszerűen, és a következmények ez irányba mutatnak. (Lásd még: a vonat egyszemélyi felelős vezetője)
Ez elég világos helyzet, úgy gondolom. Jelzem, nekem személy szerint mindegy, ki mit csinál, felnőtt emberek volnánk, elvileg. Ezt az infót mankónak szántam ahhoz, hogy adott esetben könnyebb legyen dönteni. Lehet a szabálytalan munkavégzés mellett is dönteni, számolva annak munkajogi (anyagi) következményeivel. Lehet viszont úgy is dönteni, hogy rugdosni kéne a munkáltatót, hogy a szabályos munkavégzés feltételeit MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT teremtse meg. Mert a lényeg az ez.
|
| [válaszok erre: #41 #43] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Szavazások (üzenet: 131, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|