A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Sajtószemle (üzenet: 2048, M3) |
|
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
1339. Elküldve: 2010-10-19 14:54:51, Sajtószemle
|
[801.] |
Pont erre van a kocsik oldalán a fehér lámpa. De 120 méterrel a segged mögött a borotválkozótükörben nem fogod észlelni, hogy már állomási tartózkodás alatt kialudt. Mert ugye nyitott ajtó esetén világít, zártnál meg elalszik.
|
| [válaszok erre: #1341] |
[előzmény: (1338) oregbeatsuhanc, 2010-10-19 14:49:12] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1338. Elküldve: 2010-10-19 14:49:12, Sajtószemle
|
[802.] |
Akkor ez az egész rendszer úgy szar, ahogy van. Ilyen pancser megoldásról még nem is hallottam. Ezt az áramkört akkor nem ártana átgondolni és átalakítani minimum úgy hogy minden kocsiról külön legyen ajtó visszajelzés. Néhány szabad érpár + 6 db. LED diódával ezt meg lehetne oldani.
|
| [válaszok erre: #1339] |
[előzmény: (1334) NB6667, 2010-10-19 13:24:00] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
1337. Elküldve: 2010-10-19 14:07:57, Sajtószemle
|
[803.] |
Az egész a technikai fejlődés miatt van. Mindenféle szaros mobiltelefonnal azonnal lehet fotózni meg videózni. Na meg a Google is ludas (Youtube).
|
| |
[előzmény: (1336) dulifuli, 2010-10-19 13:46:41] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1336. Elküldve: 2010-10-19 13:46:41, Sajtószemle
|
[804.] |
Ja, meg a hivatkozott weboldalon van egy ilyen szöveg, idézem:
"A hibával így, ebben a formában még soha nem találkoztak..."
Hát erről érdemes lenne valamilyen szavazást tartani, hogy ki találkozott már ilyesmivel, mert én speciel nem is egyszer, és persze el is jártam szabályosan, ahogy kell.
Az, hogy nem verődött nagy dobra, és nem lett vele tele a média pikk-pakk, az megint más kérdés.
Szóval szerintem egy szavazógépet be kéne izzítani...
|
| [válaszok erre: #1337] |
[előzmény: (1333) NB6667, 2010-10-19 13:21:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1335. Elküldve: 2010-10-19 13:41:42, Sajtószemle
|
[805.] |
Hát szerintem meg azt mondja, hogy a relé hibája miatt nem volt a visszajelzés korrekt - ami igaz is - , azt egy szóval sem említi, hogy a meghibásodott relé MIATT nem csukódtak volna az ajtók ama kocsin.
Szerintem a nem csukódás, meg a nem valós visszajelzés az két külön hiba, de egyszerre.
Az, hogy a Sáli ezt így konkrétan nem mondja, az egy dolog.
Szerintem legalábbis ez így van.
|
| [válaszok erre: #1340] |
[előzmény: (1333) NB6667, 2010-10-19 13:21:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
1334. Elküldve: 2010-10-19 13:24:00, Sajtószemle
|
[806.] |
Nem az igazi persze, de így van bekötve az áramkörbe. Bekakil és mehetsz nyitott ajtóval.
|
| [válaszok erre: #1338] |
[előzmény: (1328) oregbeatsuhanc, 2010-10-18 17:58:42] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1332. Elküldve: 2010-10-19 10:27:15, Sajtószemle
|
[808.] |
Szerintem is így lehet. A 6 db, ( vagy ahány db, kocsiból áll a szerelvény ) RD állapotát a KD jelű relé összegzi, és ő adja a visszajelzést. Azért is érdemes lett volna minden egyes RD- ről kocsinkénti visszajelzést kialakítani, mert az áramkör működési hibáján túl az ajtónyitás elmaradását is lehetne kontrollálni.
|
| |
[előzmény: (1330) dulifuli, 2010-10-18 21:15:52] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1331. Elküldve: 2010-10-19 10:13:13, Sajtószemle
|
[809.] |
Szia! Köszönöm az elismerést, a főnökeimtől úgy sem kapok ilyet.
|
| |
[előzmény: (1329) dulifuli, 2010-10-18 21:13:49] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1330. Elküldve: 2010-10-18 21:15:52, Sajtószemle
|
[810.] |
Szerintem az RD nem vesz részt az ajtók zárásában, csak a zárt állapot jelzésében.
Tévedhetek (nyilván), de nagyon meglepődnék, ha az lenne a helyzet, amit feltételezel.
|
| [válaszok erre: #1332 #1333 #1342 #1344] |
[előzmény: (1327) NB6667, 2010-10-18 17:14:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1329. Elküldve: 2010-10-18 21:13:49, Sajtószemle
|
[811.] |
Pontosan így van, nagyon korrekt logikai levezetés.
|
| [válaszok erre: #1331] |
[előzmény: (1326) oregbeatsuhanc, 2010-10-18 16:44:41] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1328. Elküldve: 2010-10-18 17:58:42, Sajtószemle
|
[812.] |
Lehet hogy egy speciális orosz alkatrész ez az RD relé, és az ajtó záró áramkör áramát is figyeli, de, hogy meghibásodás esetén "helyes" (ajtó zárt) jelzést tud adni, az nem az igazi.
|
| [válaszok erre: #1334] |
[előzmény: (1327) NB6667, 2010-10-18 17:14:01] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
1327. Elküldve: 2010-10-18 17:14:01, Sajtószemle
|
[813.] |
Hát a cikk lehet igaz is különben (kettős hiba). De mintha ezen az RD relén menne át az ajtózárást "okozó" feszültség is. Tehát magának a relének a halála okozhatja azt, hogy az ajtók sem záródnak, illetve mellette a vonat ajtójelzés is megvan, mert a hibás kocsin a kocsi ajtójelzés is. De ezt egy sémát értő elmeséli, ha van ilyen.
|
| [válaszok erre: #1328 #1330] |
[előzmény: (1326) oregbeatsuhanc, 2010-10-18 16:44:41] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1326. Elküldve: 2010-10-18 16:44:41, Sajtószemle
|
[814.] |
A cikket olvasva tényleg ritka eset, hogy két különböző funkciójú berendezés egy időben romoljon el, amit azért egy kicsit kétlek. A metró kocsikkal csak mint utas találkozom, de mivel más területen vezérlő áramkörök javításával foglalkozom, a hibajelenséggel kapcsolatban -a tévedés kockázatát fenntartva- felmerült néhány gondolatom:
Ami a kontroll áramkör működését illeti, a végálláskapcsoló lánc szakadását figyelő relének nyilván aktív működésűnek kell lennie,- ez azt jelenti, hogy a végálláskapcsolók által zárt áramkörön keresztül jut jut a behúzó feszültség a relé tekercsére, és záró érintkező jelez-és már egy VÁK megszakítása esetén is ki kellett volna ejtenie. Ez történik akkor, ha menet közben egy ajtót megnyitnának, vagy bezárás közben gátolnak. Ennek a relének egy záró érintkezője sorosan zárt áramkört alkotva kell kapcsolódjon a többi kocsi RD reléivel, így történik meg az összes kocsi, összes ajtóinak ellenőrzése, és azok zárt állapotának visszajelzése. Egy intelligens vezérlő áramkört feltételezve egy ilyen védelmi körnek a kontroll jelzés mellett az indíthatóságot is gátolnia kell, ugyan akkor menet közben már csak bejelezhetne, de a vezetésbe nem avatkozhatna be. Egy ilyen meghibásodás üzem közbeni észlelése érdekében minden egyes kocsi RD reléje egy, egy segéd érintkezőjének külön kontroll jelzőt is működtetnie kellene. Ebben az estben -az ajtó működtetés hibájától függetlenül-a vezető láthatta volna, hogy ajtó nyitás után is zárt állapotot jelez az adott kocsi RD reléje. Feltételezem, hogy itt nem ilyen volt a vezérlési rendszer ezért a kontroll áramkör hibája korábban is fennállhatott, anélkül, hogy a vezető erről tudott volna, és csak az ajtózáró szerkezet hibája során "jött ki" a visszajelzés hibája. Az RD relé áramkör hibájának a valószínű oka lehetett a relé mechanikai beragadása, vagy a működtető áramkör (kábel) zárlata.
A beragadásból eredő hiba kiküszöbölésére egy ilyen biztonsági áramkörben nagyobb biztonságot adna a relé megkettőzése, és soros érintkezőikkel való egymás figyeltetése. A kábelzárlat ellen sajnos ez a megoldás is védtelen, az csak a karbantartással, felújítással előzhető meg.
|
| [válaszok erre: #1327 #1329] |
[előzmény: (1323) itamas80, 2010-10-18 14:18:01] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1325. Elküldve: 2010-10-18 14:40:35, Sajtószemle
|
[815.] |
És még mondják azt, hogy a régi orosz kocsikon nincs légkondi.
|
| |
[előzmény: (1318) dulifuli, 2010-10-17 14:33:21] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1324. Elküldve: 2010-10-18 14:37:27, Sajtószemle
|
[816.] |
"Szintén hosszabb távon is számol a jelenlegi vezetés a ma még alvó BKV Trade Kft.-vel. Ezt már a jelenlegi vezérigazgató, Kocsis István idején, 2008 decemberében alapították ötmillió forinttal, főtevékenysége pedig a villamosenergia-kereskedelem."
Nem túlzás arra alapítani egy Kft-t, hogy kitől vegyen áramot a cég?
"E vállalkozásban a BKV ugyan csak többségi-, nem pedig kizárólagos tulajdonos, de társa az a BKV Mozgólépcső Kft., melynek maga a BKV Zrt. a tulajdonosa."
Ha már a MGL Kft-nek tulajdonosa a cég nem ártana- a szerződéseiket- felülvizsgálni kinek jó üzlet az, hogy egyes mozgólépcsőtípusok karbantartási, (és állítólag javítási ) feladatait megpályázva megnyeri, de nem végzi, hanem továbbadja a cég volt, és jelenlegi vezetőnek, illetve azok vállalkozásainak, melyek azt vagy sehogy, vagy kifogásolható minőségben végzik, esetenként ebbe bevonva a cég főállású alkalmazottait. Ezeknek az alibi szerződéseknek a felszámolásában vajon miért nem érdekelt a BKV, hiszen a karbantartási hiányosságokból eredő hibák, és károk elhárítását az üzem főállású alkalmazottainak kell úgy is elvégezni.
|
| |
[előzmény: (1316) Truth, 2010-10-15 18:47:19] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1322. Elküldve: 2010-10-18 14:05:55, Sajtószemle
|
[818.] |
Úgy nézem, villámgyorsan elterjedt az esemény az internetes "sajtóban". Ahol kommentelés is van, hát hogy ott mennyi baromságot tud összehordani a sok nagytudású és/vagy jól értesült hozzászóló, és ahogy egymást hülyítik vele, nos, gyakorlatilag esztétikai élmény.
|
| [válaszok erre: #1323] |
[előzmény: (1321) itamas80, 2010-10-18 13:52:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1320. Elküldve: 2010-10-18 10:09:29, Sajtószemle
|
[820.] |
Na ja, minden ilyen Nagy Állami Csöcs-re jellemző, hogy sokan igyekeznek rátapadni, szivattyúzni. (Most hagyjuk azt, hogy nem állami hanem önkormányzati, meg hogy ZRt, ez maximum a marslakókat téveszti meg.)
Valószínű, hogy amit eddig láttunk, az csak a jéghegy csúcsa, mint például az a Hagyó-féle sajtósluvnya, a Lángosképű Komisszár Rima. Gyaníthatóan vannak még bőven hasonló paraziták, kullancsok, tetvek, atkák.
Igen, elkelne már egy alapos rovarirtás.
Zyklon-B rulez!
|
| |
[előzmény: (1319) oregbeatsuhanc, 2010-10-18 01:44:52] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1319. Elküldve: 2010-10-18 01:44:52, Sajtószemle
|
[821.] |
Ráadásul ne feledkezzünk meg a beszámlázgató, szakértősködő nyugdíjba vonult, piócákról, akik képtelenek elvágni a köldökzsinórt, és a köztünk tevékenykedő kiszervezkedő mutyizók "áldásos tevékenységéről".
|
| [válaszok erre: #1320] |
[előzmény: (1297) dulifuli, 2010-10-11 13:51:16] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
Truth
Tagság: 2007-06-22 07:50:40 Tagszám: #46258 Hozzászólások: 178 |
|
Haladó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
1315. Elküldve: 2010-10-15 09:14:18, Sajtószemle
|
[825.] |
És még talán annyit, hogy az eddig bentlévő tőke hozamát meg majd feléli a pénztár több mint egy évig való fenntarásának költsége, tehát horribile dictu azis előfordulhat, különösen, ha a kormányintézkedések felpörgetik az inflációt, hogy e megtakarítások még veszítenek is értékükből. Legalábbis én látni vélek ilyen összefüggést is!
|
| [válaszok erre: #1317] |
[előzmény: (1312) retrometro, 2010-10-15 08:40:53] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Sajtószemle (üzenet: 2048, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|