A weboldal címe:
http://m3.what.hu
P É N Z O S Z T Á S (üzenet: 2041, M3) |
|
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
68. Elküldve: 2007-06-21 17:14:03, P É N Z O S Z T Á S
|
[1976.] |
És ez csak a jéghegy csúcsa...
|
| |
[előzmény: (67) KIPKOP, 2007-06-21 17:08:55] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
67. Elküldve: 2007-06-21 17:08:55, P É N Z O S Z T Á S
|
[1977.] |
A szabály egyszerű! Jogos a felvetés vagy sem, max: az összes felvetés 3 rugóból/ez a fülke kijön-e?
|
| [válaszok erre: #68] |
[előzmény: (66) médmfsz, 2007-06-21 17:04:42] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
66. Elküldve: 2007-06-21 17:04:42, P É N Z O S Z T Á S
|
[1978.] |
Ok. Vezesd elő! Megírom a véleményem, megmondom tehetek, tehetünk-e valamit rövid, vagy hosszú távon. A játék rendben van, csak szeretném a szabályokat a kezdetektől ismerni, és hogy mindketten e szabályokat alkalmazzuk.
|
| [válaszok erre: #67] |
[előzmény: (65) KIPKOP, 2007-06-21 16:59:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
65. Elküldve: 2007-06-21 16:59:15, P É N Z O S Z T Á S
|
[1979.] |
OK. Játszunk ! Kérek 2-3 napot,/csak azért mert béna számgépes vagyok/ kapsz Te is, és persze a többi topiklakó is kb: 7 problemát egy fülkén belül! Természetesen képpel, mert már kész van !!! Arra kérlek Téged és Benneteket, hogy véleményezzétek:
1. Jogos-e a felvetésem?
2.Ki a felelős ?
3.Fillérekből megoldható-e?
Áll az alku ?
Ha jogos a felvetésem intézkedsz ?
|
| [válaszok erre: #66] |
[előzmény: (64) médmfsz, 2007-06-21 16:47:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
64. Elküldve: 2007-06-21 16:47:45, P É N Z O S Z T Á S
|
[1980.] |
Hát ez így elég talányos.
|
| [válaszok erre: #65] |
[előzmény: (62) KIPKOP, 2007-06-21 16:30:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
63. Elküldve: 2007-06-21 16:46:02, P É N Z O S Z T Á S
|
[1981.] |
Hála a jó istennek, és sokunk tapasztalásból eredő előrelátásának a CÉG-nél bárminemű jutalmazási, premizálási rendszer csak az érdekképviseletek egyetértésével lehetséges! Ettől még a munkáltató azt talál ki amit akar, annyi változatot készít, amennyit akar, alkalmazni nem tudja!
Elég hosszú volt az az időszak, amikor azt se tudta az érintett munkavállaló, hogy miért büntették, miért pont annyira! Emlékszik valaki még a szlogenre? A jutalom járni jár, de nem jutott. Hát ez megengedhetetlen, ez ellen alakultak a most érvényes szabályok.
|
| |
[előzmény: (33) P 24, 2007-06-15 00:01:49] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
62. Elküldve: 2007-06-21 16:30:25, P É N Z O S Z T Á S
|
[1982.] |
Ha a GÁNY és BUHERBA felteszek egy képriportot, minimális forintráfordítással, végigverekszed???
|
| [válaszok erre: #64] |
[előzmény: (61) médmfsz, 2007-06-21 16:17:49] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
61. Elküldve: 2007-06-21 16:17:49, P É N Z O S Z T Á S
|
[1983.] |
Értem én!
A kötelesség több napra elszólít!
Azért a gány & buhera-ban 20 perc múlva még írtál!
Elegáns kikerülés!
|
| [válaszok erre: #62 #69] |
[előzmény: (60) P 24, 2007-06-21 12:04:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
60. Elküldve: 2007-06-21 12:04:45, P É N Z O S Z T Á S
|
[1984.] |
Most szólít a szolgálati kötelesség (többnapos).
De egyszer visszatérek!
(és innen folytatjuk)
|
| [válaszok erre: #61] |
[előzmény: (59) médmfsz, 2007-06-21 10:03:59] |
|
Haladó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
59. Elküldve: 2007-06-21 10:03:59, P É N Z O S Z T Á S
|
[1985.] |
Nem értettél meg!
Nagyon csodálkozom, hogy pont te írsz ilyeneket. A motorkocsivezetők éves szabadfsága benne van az éves bértervben, azaz az éves üzemóra teljesülés fedezetet kell, hogy biztosítson a szbadságok kifizetésére.
Mivel nyáron gyakorlatilag mindenki elmehet legalább 2 hétre (legalábbis ez a cél), ez sokkal nagyobb arány, mint az év egyéb szakaszaiban kiadott szabadság. Ezért nem kell a nyári csökkentett menetrendek ellenére külön nyári csökkentett létszámigényről beszélni! Már-már azt gondolom szándékosan nem akarod érteni a helyzetet! Az első félév bérmegtakarításainak egy jelentős részét éljük fel minden évben a szabadságok 3. negyedévi kifizetésére!
|
| [válaszok erre: #60 #70] |
[előzmény: (57) P 24, 2007-06-21 02:28:38] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
58. Elküldve: 2007-06-21 03:02:13, P É N Z O S Z T Á S
|
[1986.] |
Itt egy ajánlat hangzott el, nem hagyjuk ki.
Kérjük részletesen ismertetni a vezénylőlappal kapcsolatos ismereteket.
De ha már itt tartunk:
a dinamikus fordítást sem ismeri nálunk mondjuk 100 főből 95.
Köszönjük!
|
| |
[előzmény: (56) Sziii, 2007-06-20 17:48:48] |
|
Haladó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
57. Elküldve: 2007-06-21 02:28:38, P É N Z O S Z T Á S
|
[1987.] |
Igen, ez megtörténik.
Sőt, rekonstrukció nélküli nyarakon is alkalmazták már korábban.
De arról beszélek:
ennek a szabadságolásnak már nincs meg a fedezete.
Külön forrást kell bevonni.
Aztán eldöntheti a munkáltató:
1. szabadságot fizet belőle.
2. állásidőt fizet ebből (ez ugye kevesebb mint a szabadságra jutó összeg).
3. soron kívüli tréninget finanszíroz.
4. vagy egyéb célt tűz ki magának.
Külön forrás nélkül prolongálva lesz a két vonal egymásnak ugrasztása.
Valakinek ez biztos jó!
|
| [válaszok erre: #59] |
[előzmény: (55) médmfsz, 2007-06-20 13:36:58] |
|
Haladó
|
|
Sziii
Tagság: 2007-06-10 21:00:57 Tagszám: #45895 Hozzászólások: 78 |
56. Elküldve: 2007-06-20 17:48:48, P É N Z O S Z T Á S
|
[1988.] |
A K-Ny-os járművezetői többletről azt érzem én a bőrömön:elvett szabadnap hegyek,némi visszavont szabadság itt-ott.
Ami a röhej teteje:a vezénylőlapot(É-Disek tudjátok mi az vagy csak K-NY-os újdonság?)olyan írja alá akinek nem lehetne.Érdekes.
Én azt gondolom hogy sokaknak érdeke volna hogy szembe állítsa a két vonalat,az oszd meg és uralkodj elvén.Erre pedig a pénz a legkiválóbb mód.
Tegyünk ellene hogy ne sikerüljön.Ehhez az is kellene hogy ne csak a kollegák ne engedjék hogy ez történjen hanem a szakszervezetek se egymást piszkálják hanem együtt álljanak kiértünk ahogy most volt is hogy sikerült.Ezért volnának.Nem?
|
| [válaszok erre: #58] |
[előzmény: (55) médmfsz, 2007-06-20 13:36:58] |
|
Kezdő
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
55. Elküldve: 2007-06-20 13:36:58, P É N Z O S Z T Á S
|
[1989.] |
Ilyen technika például a nyári szabadságoknak a többi időszakhoz képesti lényegesen megnövelt mértéke!
|
| [válaszok erre: #56 #57] |
[előzmény: (53) P 24, 2007-06-20 01:26:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
54. Elküldve: 2007-06-20 01:33:00, P É N Z O S Z T Á S
|
[1990.] |
Nagy igazság: ellenségem ellensége a barátom.
|
| |
[előzmény: (53) P 24, 2007-06-20 01:26:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
53. Elküldve: 2007-06-20 01:26:24, P É N Z O S Z T Á S
|
[1991.] |
Üzemóra kiesés:
azt gondolom, alapvetően tévesen van kezelve a helyzet.
Ha korábban, mondjuk öt százalékkal csökkent az éves üzemóra terv, akkor nyilvánvaló volt, hogy ez a tervlétszámot is csökkenti.
Elbocsátani azért nem kellett, szépen ki lehett koptatni a létszámot.
Most másról van szó:
egy gazdálkodási éven belül több alkalommal hullámzik a tárgyhavi üzemórák száma a korábbi ciklusokhoz képest.
Nyáron a szokottnál is kevesebb dolgozó kell, majd szeptemberben a semmiből teremjenek utazóforgalmi dolgozók a feladatok elvégzéséhez.
Aztán lehet, hogy megint kevesebb kell.
Ilyen helyzetek kezelésére vannak technikák az állásidő fizetésétől kezdve a soron kívüli tréningekig sok minden.
De forrást nem akarnak adni, mert nem ismerik el ennek a helyzetnek a különbözőségét.
Vezényelt járművezetők elfelejtése:
emlékezetem szerint ez a lap már ki lett játszva a jutalmazási megállapodásnál, és figyelembe is lett véve.
Én nem értek egyet a két vonal utazóforgalmi dolgozóinak szembeállításával.
Biztos nem vetted észre:
mindig arról írtam, hogy elirányították az észak-déli vonal pénzét.
Sose arról beszéltem, hova érkezett meg az összeg.
Ez nem volt véletlen!
Az sem volt félreütés, hogy fellépést sürgettem a kelet-nyugati vonal finanszírozási problémáinak tárgykörében, méghozzá közöset az észak-déllel.
Csak a munkáltató érdeke szembeállítani a két vonalat.
Úgy gondolom, az érdekképviseleteknek kerülniük kell az ilyesfajta retorikát.
Magasabb szintű együttműködésre mintha lehetne mostanában jó példákat találni . . .
|
| [válaszok erre: #54 #55] |
[előzmény: (51) Hoffa60, 2007-06-19 16:28:30] |
|
Haladó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
52. Elküldve: 2007-06-19 18:08:40, P É N Z O S Z T Á S
|
[1992.] |
Lehet hogy nem értem, de ha K-NY-on többlet személyzet van, nálunk meg kevés,sokszor nagyon kevés, akkor nem lehet hozzánk átvezényelni mkv.-kat ?
És ha már itt tartunk . Az É-D.-i mkv.-k más munkakörben történő munkavégzése az mennyire rendezett, főleg anyagilag, mennyire fáj a mi zsebünknek, tudjátok-e kontrollálni a pénzmozgásokat?
Ezek bruttó milliós tételek voltak régen, most hogy állunk?
|
| |
[előzmény: (51) Hoffa60, 2007-06-19 16:28:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
51. Elküldve: 2007-06-19 16:28:30, P É N Z O S Z T Á S
|
[1993.] |
Bértarifa: Ha tudod szerezd meg a besorolási teljes anyagot, és átolvasás után lehet, hogy megérted az én pesszimizmusomat!
Nem üzemóra kiesés van a K-NY on, hanem a menetrendek alapján teljesíthető vonatüzemóra! A rekonstrukció miatt a K-NY -on foglalkoztatott járművezetői létszám többlet, viszi el a pénzt. Az É-D üzemvezető járúlt hozzá, hogy az utolsó MKV tanfolyam tervezett létszáma ne kerüljön az É-D-re.
Ki is a Hunyó??
A vezényelt járművezetőkről sem szabad elfelejt kezni, mert az ő bérük a K-NY felhasználását növelte.
2004-ben ki adott kinek át bértömeget?
|
| [válaszok erre: #52 #53] |
[előzmény: (48) P 24, 2007-06-19 02:45:56] |
|
Haladó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
50. Elküldve: 2007-06-19 02:53:26, P É N Z O S Z T Á S
|
[1994.] |
Úgy tűnik, mintha valamit rosszul olvasnék, vagy értelmeznék.
Jól gondolom, hogy a jutalommal kapcsolatban nem személyre szabott feltételrendszer működtetését szorgalmazol?
Eddig egyébként én sem arról beszéltem, hogy a jutalmazás összegét kell megnövelni más elemek rovására.
Ha marad pénz, akkor elvek alapján és kiszámíthatóan kell osztani (valamint nem átirányítani máshova).
Továbbá az erkölcsi megbecsülés eszköztárát tartottam kívánatosnak bővíteni.
|
| |
[előzmény: (45) Hoffa60, 2007-06-18 08:12:01] |
|
Haladó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
49. Elküldve: 2007-06-19 02:50:05, P É N Z O S Z T Á S
|
[1995.] |
Egyetértünk abban, hogy pontos, félreérthetetlen szabályozásnak kell lenni.
Mint említettem, a fő kockázatot a mögötte álló szellemi erő változékonyságában látom.
Pl.: koncepcióváltás. Holnaptól más értékek lesznek fontosak.
Esetleg: a civil télikabátot tűzzel-vassal üldözni fogják, de csak a metrónál.
A mostani felállásba ez bőven belefér.
|
| |
[előzmény: (46) dulifuli, 2007-06-18 09:02:33] |
|
Haladó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
48. Elküldve: 2007-06-19 02:45:56, P É N Z O S Z T Á S
|
[1996.] |
"Nem tudok róla, hogy üzemi szintű gazdálkodás lenne a BKV-nál"
Ismerős érv, de idáig mintha csak a munkáltatói oldal emlegette volna . . .
Számomra ez nem jelent automatikus belenyugvást az észak-déli pénzek átirányításába.
Többször mondtam már, hogy ezeknek együtt kell menni:
1.
A létszámhiány miatt erejükön felül teljesítő észak-déli kocsivezetők pénzét ne vigyék el.
2.
A kelet-nyugati rekonstrukció miatt adódó üzemóra-kiesések, és a többletterhekből származó munkaóra-finanszírozásra plusz forrásokat kell bevonni. A projekt megrendelőinek felelősségét ki kell mondani. A kelet-nyugati utazó személyzetek helytállása pedig sem anyagi, sem erkölcsi értelemben nincs elismerve.
Bértarifa:
Ha optimizmus alatt azt érted, hogy előre nem emelem fel a kezemet, akkor optimista vagyok.
Helyzet konzerválása:
Örülök, hogy sokan gyűjtik és rendszerezik az információkat. De a döntés előtt egy előzetes álláspont kifejtésére biztos itt is sokan kíváncsiak lennének.
Élj a lehetőséggel!
|
| [válaszok erre: #51] |
[előzmény: (44) Hoffa60, 2007-06-18 07:59:04] |
|
Haladó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
47. Elküldve: 2007-06-18 09:15:30, P É N Z O S Z T Á S
|
[1997.] |
"A jutalmazási rendszerekben leírttaknak megfelelni, szerencse kérdése..." Lehet, hogy most igen nagy titkot árulok el, de az életben nagyon sok minden csak szerencse kérdése, kezdve azzal, hogy hova születik az ember.
Úgy látom, hogy itt kétféle megközelítésről van szó. Az egyik az teljesítménycentrikus ösztönzőrendszer, a másik meg valamiféle helyi "szociális háló" akar lenni. Mindkettőnek megvan a maga létjogosultsága, csak el ne kezdjük keverni őket, mert annak csak egy nagy katyvasz az eredménye.
|
| |
[előzmény: (45) Hoffa60, 2007-06-18 08:12:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
46. Elküldve: 2007-06-18 09:02:33, P É N Z O S Z T Á S
|
[1998.] |
Tisztul a kép, tisztul, hát csak érdemes kérdezősködnöm, ugyebár Szókratész is így csinálta.
A magam részéről csak annyit tennék hozzá, és ez az egyik vesszőparipám, hogy az anyagi motiválás elveit nagyon-nagyon pontosan meg kell határozni, a későbbi mismásolás meg melléduma elkerülése érdekében.
|
| [válaszok erre: #49] |
[előzmény: (42) P 24, 2007-06-18 03:30:03] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
45. Elküldve: 2007-06-18 08:12:01, P É N Z O S Z T Á S
|
[1999.] |
Gondolj azokra akik egészségi okok miatt nem vezethetnek, vagy jegelik őket amíg csak lehet KÖKin.
A jutalmazási rendszerekben leírttaknak megfelelni, szerencse kérdése(Pl. nem betegszik meg a gyerek, olvasás vezetés közben, de nem látja meg az illetékes, ). A vonatüzemóra teljesülése estén járó összeget nem személyre szabottan kapjuk meg, csak valamilyen feltétel rendszer alapján mindenki részesűl belőle.(Pl. órabér, körpénz, pótlékok, és ha még mindig marad osztható, akkor jutalom)
|
| [válaszok erre: #47 #50] |
[előzmény: (41) dulifuli, 2007-06-18 02:17:56] |
|
Haladó
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
44. Elküldve: 2007-06-18 07:59:04, P É N Z O S Z T Á S
|
[2000.] |
A bértömeget csak a ténylegesen teljesített vonatüzemóra, és az üzemóraszórzó határozza meg! Nem tudok róla, hogy üzemi szintű gazdálkodás lenne a BKV-nál. A Gazdálkodási rend főmérnöki, illetve ágazati gazdálkodást ír elő, én így tudom. Ugye nem felejted el, hogy párévvel ezelőtt éppen a szakszervezetek alakították ki a ma érvényben levő egységes kör pénzt!
Igazán írigylem az optimizmusodat a bértarifa bevezetésével kapcsolatosan, 2008.01.01 élnie kellene KSZ megállapodás. Nem ebbe az írányba halad a CÉG.
Miért és miből gondolod, hogy a jelenlegi helyzet konzerválása nekem jó?
Az észrevételeket minden válsztott funkcinak gyüjteni kell, és rendezni, hogy a legjobbat tegyük a többség érdekében.
|
| [válaszok erre: #48] |
[előzmény: (43) P 24, 2007-06-18 03:42:32] |
|
Haladó
|
|
P É N Z O S Z T Á S (üzenet: 2041, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|