A weboldal címe:
http://m3.what.hu
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
102. Elküldve: 2007-07-03 20:21:12, KFM
|
[151.] |
6.105.-ös pont azt írja, hogy az f.sz.t. írányításával .....,és ha az f.sz.t. kétséget kízáróan meggyőződött.....
Ezért kérdezte KINGWEB ,nálunk okosabbaktól, hogy kell-e "helyszini szemle"? vagy az asztal mögül is lehet felelősségteljesen, kétséget kizáróan dönteni, illetve irányítani???
Magyarul: KI KELL-E MENNI A HELYSZÍNRE VAGY NEM???
IGEN?
NEM?
Tudom hogy nehéz a válasz, de ezért tették fel!!!
|
| [válaszok erre: #109 #110] |
[előzmény: (101) totya1, 2007-07-03 20:00:13] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
totya1
Tagság: 2007-05-29 21:03:57 Tagszám: #45473 Hozzászólások: 18 |
101. Elküldve: 2007-07-03 20:00:13, KFM
|
[152.] |
HOOOOOL VAGY DULI?
Most olvastam: a felnőtt lakosság 70-75 %-ának olvasás-értési problémái vannak.
Azaz hiába van a mondatok között logikai összefüggés, a bővített mondatok értelmezése sokaknak komoly fejtörést okoz.
Mi erről a véleményed?
( azért kérdezlek Téged, mert a szófűzéreidből úgy gondolom, Neked nincs ilyen problémád. - mint ahogy azért szerencsére jónéhány embernek sem)
Bocsánat, hogyha ez ON, vagy OFF, vagy miféle, de komolyan foglalkoztat ez a mindennapos jelenség.
Nem akarok egy külön nyelvészeti topicot nyitni, azért tettem csak ide ezt az írást.
Várom válaszod, - köszönettel.
|
| [válaszok erre: #102 #103 #104] |
|
|
Zöldfülű
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
100. Elküldve: 2007-07-03 18:27:50, KFM
|
[153.] |
Azért azt elismerhetjük, ha a Kálvin jobbon szólnak az mkv-nak, hogy a lírán felvágott egy váltót, akkor ott vagy az utasításokkal, vagy azok betartásával gondok vannak...
Az itt leírt példákból is kiderült, hogy a nyugdíjazások előtti rendszerben bízony kapaszkodni kellett, hogy az mkv. bebízonyítsa az igazát utólag.
Ez olyan mint a késés,vagy az mkv., vagy a forgalom a "felelős", véletlenül sincs harmadik verzió, lásd fordítási idők, CMC, időjárási viszonyok.
A birobandi leírta a frankót, hogy nem az F.2. szerint történt 1-2 dolog...
Ugyanakkor a korrekt hozzáállással megkönnyíthető a vizsgálat.
Ha jól értelmezem, akkor itt már csak az a kérdés, hogy a szabályzatok szerint, az illetékes szakszolgálat helyszini megjelenése előtt lemozdulhat-e a vonat a váltóról?
Most felejtsűk el azt a verziót, hogy a KFM mely szabályzatellenes utasításait vagyok köteles végrehajtani és milyen feltételek között.
De ezt a "személyes jelenlétet" feltétlenűl jó lenne tisztázni, akár még utólag is, mert váltófelvágás bármikor bekövetkezhet...
Az új szabályzatok végleges elfogadása előtt kiadták véleményezésre jó pár okos embernek, és bizony több okos véleményt utólag nem vettek figyelembe, tehát szerintem ha valami nem egyértelmű a szabályzatokban, azt nem a Fő utcában, hanem itt a topikon is meg lehet beszélni és utána még mindig jelezhetjük felfelé,hogy találtunk nem egyértelműen leszabályozott utasításokat, kérjük a véleményezését?!
Nem akarom elkiabálni, de ez az új vezetőség elég jól áll a dolgokhoz, egy kivételével, tetszenek az üzemvezetői körlevelek, vannak már intézkedések a problémáinkra, ezt a kérdést is véleményeztetni lehetne velük!
|
| |
[előzmény: (98) totya1, 2007-07-03 13:31:07] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
99. Elküldve: 2007-07-03 14:25:31, KFM
|
[154.] |
> mert látom, teljesen reménytelen eset vagy!
Ez az erzes kolcsonos.
>( ui.: kérlek ne szerkessz bele...)
Csak a rosszul irt nevet javitottuk ki. Mondandod nem csorbult.
|
| |
[előzmény: (98) totya1, 2007-07-03 13:31:07] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
totya1
Tagság: 2007-05-29 21:03:57 Tagszám: #45473 Hozzászólások: 18 |
98. Elküldve: 2007-07-03 13:31:07, KFM
|
[155.] |
Akkor utoljára, mert látom, teljesen reménytelen eset vagy!
Ki mondta, hogy mehet a vonat, amerre akar?
Úgy látom, amit csak lehet, te igyekszel elferdíteni.
Sajnálom, ha nem tudod, miért haladhat tovább a váltón a vonat, mielőtt kiérnének a vizsgálatokat végző szakemberek, - de ne várd, hogy elmagyrázzam. ( lásd utasítások )
A kérdésed az volt, oda küldök-e valakit a felvágott váltóhóz?
Ezt is utoljára: igen! IGEEEEEEEN!
Igen, INFÓS egy SZAKEMBER.
Szerintem mindenki maradjon a kaptafájánál.
Megerősítem: LÁSD UTASÍTÁSOK!
Ha nem haragszol további álvitákban tényleg nem veszek részt.
Igen... AZ O.J. Simpsonos beírásodat és a rá írt válaszomat remélem én is, hogy mindenki összeveti ÉS MEG IS ÉRTI.
( ui.: kérlek ne szerkessz bele...)
|
| [válaszok erre: #99 #100 #108] |
[előzmény: (97) Kingweb, 2007-07-03 12:04:54] |
|
Zöldfülű
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
97. Elküldve: 2007-07-03 12:04:54, KFM
|
[156.] |
>- ugyanis a helyszínre kell!!! küldeni forgalmászt, majd bizt. berest meg péeftést. KELL!!! ( és nem kell a vonatnak addig ott dekkolni, lásd utasítások)
Ha jol ertem, akkor Te Infos nezetet osztod, hogy mehet a vonat ahova akar, majd utana megnezik a valtot. A Bandi meg mintha nem ezen a velemenyen lenne (es en sem). Ennyit az egyertelmu utasitasokrol. Azt hittem erted a kerdest. Oda kell kuldeni persze, de a kerdes eppen az, hogy ehhez kepest mikor huzhat el onnan a vonat. Vezesd mar le, miert nem kell a vonatnak addig ott dekkolnia. Koszi. De annal bovebben, hogy lasd utasitasok.
>Tudod mit? - igazad van!
Idezni csak pontosan szabad. A Per2 topic 27-es hozzaszolasaban en azt irtam, hogy elfogadom a sztoridat, nem azt, hogy igazad van. De ettol nem fuggetlenul felhivnam a figyelmedet az ott lathato szavazas allasara. Tanulsag: vigyazz kitol mit idezel, mikor lathato az eredeti szoveg is. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-07-03 12:36:14]
|
| [válaszok erre: #98] |
[előzmény: (95) totya1, 2007-07-03 11:15:21] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
totya1
Tagság: 2007-05-29 21:03:57 Tagszám: #45473 Hozzászólások: 18 |
95. Elküldve: 2007-07-03 11:15:21, KFM
|
[157.] |
Kedves King!
Akkor röviden, mert csak néhány percem van.
Tehát nem volt időm tízig számolni...:
1. Mindjárt produkálsz is egy álvitát!
- ugyanis a helyszínre kell!!! küldeni forgalmászt, majd bizt. berest meg péeftést. KELL!!! ( és nem kell a vonatnak addig ott dekkolni, lásd utasítások)
2. O.J. Simpson... hát igen...
- tisztesség, becsület, tartás, stb. Nem tudom mondank-e ezek a szavak valamit?
Nem azt állítom, hogy én minden esetben ezek bajnokaként élek, DE legalábbis azon vagyok.
Tudod mit? - igazad van!
Vannak olyan balfék, szerencsétlen, elfuserált, nem e világra való emberek, akik ha hibáztak, olyan hülyék, hogy képesek elismerni még akkor is, ha tudják azok a tökéletlenek, hogy cselekedetüknek következménye lesz!
Soraidból úgy veszem ki, hogy te már a kor (kór) gyermeke vagy... [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-07-03 12:05:17]
|
| [válaszok erre: #97] |
[előzmény: (94) Kingweb, 2007-07-03 10:36:26] |
|
Zöldfülű
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
94. Elküldve: 2007-07-03 10:36:26, KFM
|
[158.] |
>...Aztán időnként olyan álvitákat olvasok, amikre egyértelmű válaszok vannak az utasításainkban.
Halljunk mar egyet. Mondjuk a valtofelvagasnal, odakuldesz valakit vagy nem? Bar az esetnel azt hiszem nem Te voltal szolgalatban.
>Csak azért, hogy okoskodjak, nem érzem kényszerét a beleavatkozásnak.
(Igaz én nem a pontok alóli kibúvókat keresem, időnként a józan észt is megcsúfoló módon. )
Hat O.J. Simpsonnak is volt ugyvedje, fel is mentettek. Nehogy mar baj legyen, hogy valaki meg akarja vedeni magat, megha bunos is.
|
| [válaszok erre: #95] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
szneti
Tagság: 2007-05-24 08:25:38 Tagszám: #45290 Hozzászólások: 651 |
93. Elküldve: 2007-07-02 20:41:13, KFM
|
[159.] |
Csaó.
Sztem nem kell engedély.A hivó jelzés szabad jelzésnek tekintendö.
Azt hiszem akkor vált aggályossá a hivó jelzés meghaladása amikor egyvezetösbe áttértünk,és át kellett kapcsolni a meghaladásához.Söt nem is akkor hanem amikor bevezették a PA redszert.(Egyvezetös)Addig ha hivó jelzéssel találkoztál,vagy szóltál vagy nem a meghaladásárol.(pl xy jelzö hivó meghaladtam).Ha a KFM nem szolt bele aut. hivónak tekintettük.
|
| [válaszok erre: #112 #149] |
[előzmény: (92) médmfsz, 2007-07-02 07:49:53] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
92. Elküldve: 2007-07-02 07:49:53, KFM
|
[160.] |
Ha emlékeim nem csalnak, akkor kell engedély! Ellenőrzött üzemből való átkapcsolás miatt. Korábban kelllett a CMC-hez is, ma már csak bejelentésre kötelezettség van.
Ez is egy olyan szabály, mely a berendezést pótolja. Ha meglenne a központi forgalomirányító számítógép, berendezés, akkor az látná, és rögzítené e jelzést, és nyilvánvaló lenne az átkapcsolás, innentől márcsak a kézi-, automata vita van hátra, de 15 km/h-nál ez elveszíti jelentőségét.
A szóbeli engedély tehát ez az adatrögzítést pótolja (mármint, hogy az adott jelzőn hívó van) ,mert a hangosan, szóban kiadott utasításnak nyoma van.
|
| [válaszok erre: #93] |
[előzmény: (90) KIPKOP, 2007-07-01 21:35:28] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
P 24
Tagság: 2007-05-13 17:19:42 Tagszám: #44965 Hozzászólások: 111 |
91. Elküldve: 2007-07-02 01:27:03, KFM
|
[161.] |
Eltelt egy hónap, téma elsüllyedt.
Annyit kiegészítésként hozzátennék, hogy az áthaladás visszajelzésére még egy okból szükség lenne.
Amennyiben áthaladás van beállítva, de előtte kap egy hívójelzést a vonat, akkor az ellenőrzött üzem felvételéhez alaphelyzetet kell a legközelebbi helyen kezelni.
A következő állomás kijárati jelzője nyilván szabadot fog mutatni;
de ettől még lehet, hogy az áthaladás már ki lett iktatva.
Ha nincs erről visszajelzés a KFM részéről, akkor lehet gondolkodni azon, hogy rossz helyen álltunk-e meg, vagy még az áthaladás program fut.
Az üzemmódváltásokkal fogy az idő, valamint a levegő, és valószínüleg keményen sistereg az EPK szelep.
Vajon kinek van türelme ilyenkor szabályszerűen csökkenteni a fékvezeték nyomását az előírt szintre?
Lássuk csak, mekkora késés lesz ebben az esetben, ha nem tudunk rádiókapcsolatba lépni a KFM-mel?
1.
hívójelzés miatt megáll a vonat.
2.
átkapcsolás, majd 15 km/h sebességgel haladás.
3.
sebesség növelése 40 km/h értékre, amennyiben ez még lehetséges.
4.
állomási áthaladás helyett megállás.
5.
információ hiányában kísérletezés a pályajel felvételére.
7.
indulás, és továbbra is 40 km/h sebességgel tudunk haladni.
Ha az előttes vonat ellenőrzött üzemben ment el, akkor legalább 1 perc késés keletkezett hozzá képest.
A mögöttünk haladó vonat pedig feltehetőleg lassítani kényszerül miattunk.
Nyilván könnyű azt mondani, hogy a KFM tud erre is figyelni, valamint értesíteni.
A gyakorlat mást mutat, és a keresztellenőrzés is a biztonságot növelné (egyéb forrásból is tudnánk, hogy van-e beállítva áthaladás).
|
| |
[előzmény: (52) P 24, 2007-06-01 01:20:45] |
|
Haladó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
90. Elküldve: 2007-07-01 21:35:28, KFM
|
[162.] |
Ez eddig oké!
De a kérdés az volt, hogy szabályzat szerint engedély nélkül meghaladható -e a hívó, kézi hívóként?
birobandi ? Mi a tuti?
|
| [válaszok erre: #92] |
[előzmény: (83) LoviGabi, 2007-07-01 20:07:57] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
89. Elküldve: 2007-07-01 20:57:14, KFM
|
[163.] |
Franc tudja minek a roviditese. Ez egy kis kezi szamitogep. Windows Mobile vagy milyen op. rendszer fut rajta. De van ott egy link a hirdetesnel, kattints ra es olvasd el a cikket.
|
| |
[előzmény: (88) KIPKOP, 2007-07-01 20:53:08] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
88. Elküldve: 2007-07-01 20:53:08, KFM
|
[164.] |
A pda az utcák megtalálása?
|
| [válaszok erre: #89] |
[előzmény: (87) Kingweb, 2007-07-01 20:47:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
87. Elküldve: 2007-07-01 20:47:20, KFM
|
[165.] |
Nem. telefon+PDA. De jo penzert talan GPS is mukodik vele valami kiegeszitovel.
|
| [válaszok erre: #88] |
[előzmény: (86) KIPKOP, 2007-07-01 20:21:56] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
86. Elküldve: 2007-07-01 20:21:56, KFM
|
[166.] |
Legfeljebb elmegyek taxisnak, gpsm már van. Amúgy amit árulsz az mi, telefon+gps?
|
| [válaszok erre: #87] |
[előzmény: (84) Kingweb, 2007-07-01 20:10:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
85. Elküldve: 2007-07-01 20:18:55, KFM
|
[167.] |
Számomra a válasz egyértelmű:
Szerintem nem kell engedélyt kérni, de sokan engedélyt kérnek, ezért várom a tuti választ.
|
| |
[előzmény: (84) Kingweb, 2007-07-01 20:10:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
84. Elküldve: 2007-07-01 20:10:43, KFM
|
[168.] |
Ocsecske igy 27 ev utan vigyazz majd a vizsgan.
|
| [válaszok erre: #85 #86] |
[előzmény: (82) KIPKOP, 2007-07-01 19:53:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
83. Elküldve: 2007-07-01 20:07:57, KFM
|
[169.] |
Hehh... erről meghallgathattunk egy jó hosszú monológot, amikor a KFM-ben (és pont totya1-éknél :) ) jártunk. Felvetődött pl. az is hogy a F.2 szerint a jól látható automata (főjelzővel egy szelvényben levő tolatásjelzőre kivezérlődött vörös-fehér-fehér) hívót is meg kell érdeklődni a KFM-től, hogy az -e, illetve a mkv érdeklődésére azt is kell mondaniuk... a te mondataidban van egy pár "22es csapdája" szituáció az én olvasatom szerint :) (bár amennyire a gyakorlatban láttam, hívójelzéshez érkezve 1) mkv automatikusan átkapcsol CML-be és meghaladás után szól a KFM-nek hogy "meghaladta" 2) mkv megérdeklődi KFM-től hogy a xy jelző hívója "gyógyítható -e" vagy kapcsoljon át és van ugye a 3) mkv megérdeklődi KFM-től hogy milyen hívóként kell kezelnie... )
|
| [válaszok erre: #90] |
[előzmény: (82) KIPKOP, 2007-07-01 19:53:43] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
82. Elküldve: 2007-07-01 19:53:43, KFM
|
[170.] |
A hívójelzés szabályos meghaladása az alábbi estben hogy történhet?
Erre várom a válaszotokat:
Megyek Kálvin-Deák között, bármelyik vágányon. Menetrenddel jól állok, van egy kis tartalékidőm,rövid térközök vannak.
Tegyük fel, a KFM mondjuk Újpesten el van foglalva egy váltóhibával, két bizberész van a pályán, szóbeli engedéllyel engedi a vonatokat ki-be a kihúzóba.
Találkozok egy hívójelzéssel, belefér az ídőmbe, hogy átkapcsoljak CML-be, és még az is belefér, hogy kézinek tekintsem.
-Köztudott, hogy a hívójelzés meghaladása a tolatóval ellentétben nem engedélyköteles, legfeljebb kézinek tekintem.
-De a hívót csak CML-ben haladhatom meg, a CML-re pedig engedélyt kell kérni.
-Hívójelzés meghaladása technikailag csak CML-ben lehetséges, tehát kénytelen vagyok átkapcsolni, és úgy meghaladni.
Kérdésem az lenne, hogy akkor most a hívójelzés meghaladására kell-e engedélyt kérni, vagy nem ???
|
| [válaszok erre: #83 #84] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
boygeorge
Tagság: 2007-05-07 16:48:34 Tagszám: #44738 Hozzászólások: 33 |
81. Elküldve: 2007-07-01 15:18:04, KFM
|
[171.] |
Szia TOTYA!
Láttalak!
|
| |
[előzmény: (80) totya1, 2007-06-29 21:39:30] |
|
Zöldfülű
|
|
totya1
Tagság: 2007-05-29 21:03:57 Tagszám: #45473 Hozzászólások: 18 |
80. Elküldve: 2007-06-29 21:39:30, KFM
|
[172.] |
A magam részéről - mint a kfm csoport szakszervezetise-, egyenlőre csak reménykedem, hogy egy fejezet lezárul és végre elismerik és értékelik a felelősségünket és a munkánkat.
Attól azért bonyolultabb volt(?) a helyzet, mint az állomási személyzet, kontra kfm-ek. Nem is jó ez a megközelítés. Valami érthetelen módon az arányok borultak fel, amit megunva hoztuk létre a szaksz. csoportunkat.
Az én szintemen hétfőn kerül sor a tárgyalásra, tehát nyugtával dícsérjük a napot.
A támogatást, mindenesetre köszönjük.
|
| [válaszok erre: #81] |
[előzmény: (79) KIPKOP, 2007-06-29 21:06:20] |
|
Zöldfülű
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
79. Elküldve: 2007-06-29 21:06:20, KFM
|
[173.] |
Helló TOTYA !
Ha a mostani jutalomosztás arányairól szólni kívánsz, szívesen meghallgatunk!
Ott voltál, tudsz róla valamit, érzed-e a "korrigálást" TI felétek?
Állomási személyzet kontra KFM?
Múltkor az volt az arány, most ez az arány.
Valaki, vagy valakik most így döntöttek, vagy így volt zsé!
Bízzatok azokban, akik melletetek is állnak, sok szövetségesetek van!!!
Ez most nagyon nyálasnak tűnt, de ismersz, nem a levegőbe beszélek!!!
|
| [válaszok erre: #80] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
78. Elküldve: 2007-06-29 20:53:22, KFM
|
[174.] |
Elmondom a tutit, csak egy kis türelmet kérek.
|
| |
[előzmény: (75) mmmoj, 2007-06-27 17:13:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
mmmoj
Tagság: 2007-05-03 16:29:32 Tagszám: #44585 Hozzászólások: 194 |
77. Elküldve: 2007-06-28 10:04:30, KFM
|
[175.] |
|
| |
[előzmény: (76) dulifuli, 2007-06-28 01:13:02] |
|
Haladó
|
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|