A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Illetékes elvtársnak (üzenet: 936, M3) |
|
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
618. Elküldve: 2008-01-07 21:10:06, Illetékes elvtársnak
|
[326.] |
Közben viszonylag gondosan átnéztem a hivatkozott pontokat, s meglátásaim a következők.
Az F2 felsorolás zöméhez az mkv-nek cselekvőleg nem sok köze van, sok minden a KFM-re vonatkozik, meg pályafenntartásra, ilyesmi. Ami konkrétan mkv-feladat, az oké, egyértelmű.
A V1-ből a 173-sal sincs gond, ellenben a 44-es megérdemli (ha már fel lett rá híva a figyelem) hogy darabokra szedjük, mert gyönyörű példája annak, hogy bizonyos szabályzati pontok amolyan "ahogy azt Móriczka elképzeli" módon vannak megalkotva.
Idézem tehát, V1 44. :
"A mkv. ellenőrzi a szerelvény Járműkísérő Lapjának bejegyzéseit, a hibák kijavításának igazolását, valamint a csoportvezető, vagy művezető aláírásának meglétét, amely a járműfenntartási szakterület részéről a szerelvény üzemképes állapotát igazolja."
Bravó. No akkor lássuk:
"A mkv. ellenőrzi a szerelvény Járműkísérő Lapjának bejegyzéseit..."
Hát ha van. Mert ha egyszer napközben beáll a vonat kocsiszínbe, ott a járműkísérő lapnak van esélye szublimálni.
"...a hibák kijavításának igazolását..."
Namost kezi'csókolom, az, hogy "anyaghiány", avagy "a hiba a ksz-ben nem jött elő" az javításnak számít? Avagy be van írva, hogy ilyen meg olyan kontaktor és érintkező tisztítva, de aztán a vonat ugyanazokat a hibákat produkálja, mint annak előtte.
"...valamint a csoportvezető, vagy művezető aláírásának meglétét..."
Hát azt még itt nem közölték velem, hogy grafológusi képzettséggel kéne rendelkeznem, ezenfelül aláírásmintákkal sem vagyok ellátva.
Ha már itt tartunk, be kell valljam, lövésem nincs, ki a csoportvezető/művezető, hogy híjják, hogy néz ki, és személy szerint nem is érdekel. Valami okos ember mondja meg nekem, hogy HIVATALBÓL kellene-e tudnom ezeket a dolgokat, különös tekintettel a számomra ismeretlen illető írásképére.
Az egésszel, úgy egyben meg az a gondom, hogy nincs meghatározva, hogy nemstimmelés esetén mi a mkv teendője. Alapértelmezésben akkor megyek a diszpécserhez, de hogy ez a lépés milyen eredményekkel kecsegtet, azt kinek-kinek (sivár vagy burjánzó) fantáziájára bízom.
|
| [válaszok erre: #619 #620 #642] |
[előzmény: (614) LoviGabi, 2008-01-07 07:04:12] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
617. Elküldve: 2008-01-07 13:53:57, Illetékes elvtársnak
|
[327.] |
Nade nem is hiába erős az én hitem az emberi fejlődőképességben.
|
| |
[előzmény: (616) KIPKOP, 2008-01-07 12:54:55] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
616. Elküldve: 2008-01-07 12:54:55, Illetékes elvtársnak
|
[328.] |
Akkor lehet, hogy én a javított kiadást olvastam ma reggel a KÖKI-n, de ott már alá volt írva .
|
| [válaszok erre: #617 #630] |
[előzmény: (615) dulifuli, 2008-01-07 10:31:00] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
615. Elküldve: 2008-01-07 10:31:00, Illetékes elvtársnak
|
[329.] |
Vetettem rá pár kósza pillantást, na nem mintha a faliújság szemlézése az mkv szolgálati kötelezettségei közé tartozna. Mivel a szóban forgó "dokumentumon" semmiféle aláírás, pecsét, akármi ilyesmi nem játszik, még töprengek, hogy tényleg az-e eminek látszik, avagy játékos kedvű kollégák huncutsága, netán a közelben lakó Debil Döncike, esetleg Swartzbergerné az emelet kettőből nyomtatta, s függesztette ki suttyomban.
|
| [válaszok erre: #616] |
[előzmény: (614) LoviGabi, 2008-01-07 07:04:12] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
614. Elküldve: 2008-01-07 07:04:12, Illetékes elvtársnak
|
[330.] |
Egyébként aztat olvastátok ami a tartiban van kitéve megint? Valami főmérnöki rendelkezésre hivatkozva fel van sorolva az F.2 és a V.1 pár pontja ami alapján a hibaelőjegyzéseket/-bejelentéseket meg kell tenni, stb, stb.
|
| [válaszok erre: #615 #618] |
|
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
613. Elküldve: 2008-01-07 00:46:50, Illetékes elvtársnak
|
[331.] |
Ez a kocsi már volt mutatva (524 hsz), azóta öt hónap telt el, hát hamari munka ritkán volt jó, az is igaz.
Még néhány ilyen telimatricás járműreklám, és minden vonat így fog kinézni.
|
| |
[előzmény: (593) dulifuli, 2008-01-02 00:52:35] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
612. Elküldve: 2008-01-06 14:04:43, Illetékes elvtársnak
|
[332.] |
Kicsit keserű ez a pár sor, de sajnos teljesen igaz...
|
| |
[előzmény: (611) KIPKOP, 2008-01-06 11:59:31] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
611. Elküldve: 2008-01-06 11:59:31, Illetékes elvtársnak
|
[333.] |
És még sorolhatnánk a sort ,én mint észrevetted belefáradtam. . .
Mindenki ,mint a vonat egyszemélyes felelős vezetője ,majd megvédheti magát a bíróságon, hogy mit, miért tett szabályellenesen, és majd pitizhet a szakszervezetnek, hogy húzza ki a sz@rból !
A munkáltató pedig előveszi a szabályzatot és a szokásos szöveget nyomja, hogy ő nem is tudott ezekről az áldatlan műszaki állapotokról, miért nem kérte az mkv a vonatcserét ? Ugye tudnánk 1-2 példát sorolni?
|
| [válaszok erre: #612] |
[előzmény: (610) ojozso, 2008-01-06 11:41:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
610. Elküldve: 2008-01-06 11:41:54, Illetékes elvtársnak
|
[334.] |
Vagy ha a zörgő 266-ot mindenki lecseréltetné
Meg ha domború tükörrrel (kicsinyítős) felszerelt vonatot balestveszélyes munkaeszköz miatt nem hozna ki senki a KSZ-ből!
Meg az olyan tükörrel ellátott vonatot, melyen maga a vonat takarja a tükörfelület 2/3-át és állítani nem lehet rajta.
|
| [válaszok erre: #611] |
[előzmény: (609) KIPKOP, 2008-01-06 11:18:00] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
609. Elküldve: 2008-01-06 11:18:00, Illetékes elvtársnak
|
[335.] |
Műszakos nagy főnököt megkerestem ezügyben, hiány van a fűtőtestekből, de ha az véletlenűl jó, akkor valami tekercs a hiány . "Főinstruktor" Urat is megkerestem ezügyben és azt a választ kaptam, hogy csak akkor tud lépni, ha valaki nem viszi ki a vonatot, vagy vonali váltásnál lecserélteti ! Megint egyszerű a megoldás, ha összefognánk és 3-4 vonatot lecseréltetnénk és nem futnának, akkor egyből lenne alkatrész !!!
Vagy ha a zörgő 266-ot mindenki lecseréltetné, elhiszed, hogy valahogy házilag megjavítanák? De míg csak egy pár ember ad hangot a zörgésnek, és a többséget nem zavarja, addig a többségnek van "igaza" !!!
Elmondok még egy példát: köztudott, hogy az utastéri világítások időnként milyen hiányosak, vagy halványak! Nemrég utaspanaszt kaptunk érte,én vittem ki a cserevonatot, és a lecserélt vonaton néhány izzó volt kiégve, nem érett meg az utaspanaszra, műszerészek sorfala várta a vonatot és ugrott neki a javításnak, de ha ugyanezt a hibát a járműkisérőre írod, sokszor nem is foglalkoznak vele ! Ezért kell olyan dolgot művelni, aminek nyoma van és nem lehet elsumákolni !
|
| [válaszok erre: #610] |
[előzmény: (601) speaker77, 2008-01-05 14:52:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
608. Elküldve: 2008-01-06 11:04:00, Illetékes elvtársnak
|
[336.] |
Igen a te példád is macerás, teljesen igazad van ! Csak míg téged kötelez a szabályzat, hogy rendkívűli ídőjárási körülmények között CMC-ben, esetleg CML-ben léptetéses indítással és fékezéssel közlekedj,vezesd a vonatot, addig arról nincs tudomásunk, hogy a KFM-nek ilyenkor mit ír elő a szabályzat, de itt azt is írják, hogy sokszor CML-ben megy a vonat, akkor most miről is beszélünk? Lásd még hívó jelzést !
Amúgy a történet rendkívűl egyszerű, az mkv áthaladást kér, nem kapja meg, meg kell írni a jelentést, és állásfoglalást kell kérni a szolgálati előljáróktól, hogy ebben az esetben mi a teendő?
Ja, hogy nem igazán merte még senki sem megírni? Az más kérdés, talán ezzel kellett volna kezdeni, lásd a rekonstrukció alatti sértő rádiózást, megbízott Üzemvezető Úr azonnal intézkedett, nekem is van a bírtokomban a volt Üzemvezető Úrtól , KFM-mel szemben való szakmai nézeteltérés (R 21-nek nem volt NV.tér és Bajcsy között feltüntetve a rész menetidők)kivizsgálásának írásos válasza, melyben 2szer is nekem adtak igazat ! Zárójelben jegyzem meg, sokszor ma sincs menetidő feltüntetve, a kutya sem írja meg a jelentést, vagy ha már a kutyáról van szó, végigvittem és megnyertem azt az ügyet is, hogy KFM utasítására nem voltam hajlandó elütni egy pályára tévedt kutyát, ezért 1, azaz egy perc menetrendi késést okoztam Á.híd bal és Lehel bal között .
Tudom, hogy te minden hibát beírsz, de ha a háromkezes kontrollerrel nehéz közlekedni, akkor le kell cserélni a vonatot! Ja ezt semeri senki felvállalni?
Ha ez a 150 mkv összefogna, akkor minden másképp lenne, nem bánnának velünk így, de mivel nincs összefogás, így sok mindent megtehetnek velünk !
|
| |
[előzmény: (607) ojozso, 2008-01-06 10:22:22] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
607. Elküldve: 2008-01-06 10:22:22, Illetékes elvtársnak
|
[337.] |
Nekem is nagyon macerás volt a szakadó hóesésben a "háromkezes" kontrollerrel CMC-ben léptetgetve indítani, fékezni.
Mégis sikerült, nem volt kerékfelpörgés, sem megcsúszás.
Nem akarásnak nyögés a vége.
|
| [válaszok erre: #608] |
[előzmény: (606) KIPKOP, 2008-01-06 08:49:31] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
606. Elküldve: 2008-01-06 08:49:31, Illetékes elvtársnak
|
[338.] |
Nagyon macerás és nem fehérembernek való !
|
| [válaszok erre: #607] |
[előzmény: (605) LoviGabi, 2008-01-06 08:14:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
605. Elküldve: 2008-01-06 08:14:24, Illetékes elvtársnak
|
[339.] |
Mondjuk azt én sem értem, miből tart a 24-es számára benyomkodni az 'áthaladás' gombot a nagy Domino-falon; vagy ha azt nem is, akkor (minimum) két gombot a vágányútnak, start BAJ kihúzó - cél FOR bal kijárati jelzőig (de én csak egy újonc vagyok - bár jártam/-tunk a KFM-ben 2x is )
|
| [válaszok erre: #606] |
[előzmény: (602) ojozso, 2008-01-05 20:05:58] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
604. Elküldve: 2008-01-05 20:41:38, Illetékes elvtársnak
|
[340.] |
Tényleg felviszlek. . .
Hányszor cseréltetted le a vonatot a huzat miatt ? Mielőtt válaszolsz, én tájékoztatlak, hogy jogod van hozzá !
Hányszor szóltál rá a KFM-re, hogy halkítsa le a tv-t, vagy a kollégáit, akik illetéktelenűl tartozkodtak a helyiségbe ?Mielőtt válaszolsz, tájékoztatlak, hogy jogod van hozzá !
Na így mínősítsél, ha előtte már fel mertél vállalni dolgokat ! Mivel nem tudom, és csak kérdem ezért érdeklődve várom a válaszod!
|
| |
[előzmény: (601) speaker77, 2008-01-05 14:52:45] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
603. Elküldve: 2008-01-05 20:28:11, Illetékes elvtársnak
|
[341.] |
Hááát......
Mondtak már nekem is itt sok mindent, aztán mégis itt vagyok, meg leszek is. Elüldözni csak azt lehet, aki hagyja magát, szerintem.
Hangsúlyozom: magánvélemény.
|
| |
[előzmény: (600) KIPKOP, 2008-01-05 14:45:39] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
602. Elküldve: 2008-01-05 20:05:58, Illetékes elvtársnak
|
[342.] |
Az egész leállás kb. fél óra alatt lezajlik. Ennyit talán mostoha körülmények között is végig lehetne koncentrálni... (4körös szám 1/8-ad része; nálunk).
|
| [válaszok erre: #605] |
[előzmény: (600) KIPKOP, 2008-01-05 14:45:39] |
|
Törzstag
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
601. Elküldve: 2008-01-05 14:52:45, Illetékes elvtársnak
|
[343.] |
Sírva ne fakadjak. Csak nem ülnek olyan huzatban mint mi most a mínuszban néhány vezetőfülkében. Amúgy meg az mégis mi lenne, mikor valami zenétől szinte nem hallod a rádióban amit mondanak neked? Jó, lehet nem tévé, hanem rádió. De nem 170 MHz körül, hanem 88-108 között.
|
| [válaszok erre: #604 #609] |
[előzmény: (600) KIPKOP, 2008-01-05 14:45:39] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
600. Elküldve: 2008-01-05 14:45:39, Illetékes elvtársnak
|
[344.] |
Na ezekről a beírásokról beszéltem. . .
Ha akarod, bármikor felviszlek és megmutatom a munkakörülményeiket, kb. megfelel nálunk egy buherált 3kilós műszerfalával.
|
| [válaszok erre: #601 #602 #603] |
[előzmény: (599) speaker77, 2008-01-05 14:39:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
599. Elküldve: 2008-01-05 14:39:20, Illetékes elvtársnak
|
[345.] |
Attól még le kell lassítanod, ha a kijárat vörös. Pont ekkor tapadnak a vonatra. De volt már a történelemben áthaladás a Bajcsytól a Forgácsig is. Nem tudom ezt meg a másikat (20-as) kik tudják bekapcsolni (174, 209, KFM), de néha az egyéb elfoglaltság miatt (pl. tévénézés) ez elmarad, főleg a 24-es esetében.
|
| [válaszok erre: #600] |
[előzmény: (598) LoviGabi, 2008-01-05 13:56:27] |
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
598. Elküldve: 2008-01-05 13:56:27, Illetékes elvtársnak
|
[346.] |
Vagy [hallgatólagosan] úgy vélik, hogy az mkv.-k egy bizonyos hányada úgyis CML-ben teszi meg a rezsimenetet (...)
|
| [válaszok erre: #599] |
[előzmény: (597) KIPKOP, 2008-01-05 12:57:25] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
597. Elküldve: 2008-01-05 12:57:25, Illetékes elvtársnak
|
[347.] |
Ha nem üldözték volna el egyesek a KFM haveromat (félig igaza van félig nem), akkor tuti választ kaphatnánk, így csak találgathatunk !
|
| [válaszok erre: #598] |
[előzmény: (596) Kingweb, 2008-01-05 11:34:13] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
596. Elküldve: 2008-01-05 11:34:13, Illetékes elvtársnak
|
[348.] |
Érdekes módon mikor a 20-as áll félre (igaz neki már nem lehetnek utasok a peronon, persze csak elvileg, mert néha mégis vannak) általában van áthaladás. Igaz az sem egyformán, Határ úttól Népligetig minden variációt láttam már erre. Ritkán volt már olyan is, hogy Kökitől kezdve egyáltalán nem volt áthaladás sehol.
|
| [válaszok erre: #597] |
[előzmény: (595) dulifuli, 2008-01-05 09:33:16] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
595. Elküldve: 2008-01-05 09:33:16, Illetékes elvtársnak
|
[349.] |
24-es vonat. Uccsó menet után Bajcsy-n fordulva utasok nélkül megy be Árpád középre. Több lehetőség van ilyenkor. Vagy van áthaladás, vagy utastájékoztatás, esetleg mindkettő, ám az esetek elég nagy részében (harmadában-negyedében) semmi. Ilyenkor az utas a lentebb látható módon tapad fel a vonatra. Ez most csak pár ember (téli, ünnepi időszak), általában többen vannak, hétvégeken duhaj diszkópatkányokkal súlyosbítva. A minap fordult elő, hogy az egyik ilyen nagyonhülye elkezdte kívülről feszegetni az ajtót. És akkor ez még csak a Bajcsy, van még hátra három megálló.
Szoktam ilyenkor csodálkozni nagyon, hiszen ez egy menetrenben rögzített dolog, szóval nem okozhat olyan nagy meglepetést a 24-es rezsimenete. Természetesen lehetséges, hogy ilyenkor épp valami más, szabályszerű elfoglaltság van (az állomási diszpécser jegyet ad el, a KFM forgalmi zavarra koncentrál), tehát nem óhajtok senkit ezért izélgetni - talán magában a rendszerben van a hiba, hogy ilyesmi egyáltalán előfordulhat. Márpedig előfordul, és nem kicsit balesetveszélyes, tehát akkor magát a rendszert kellene átgondolni. Mondjuk annak, akit ezért fizetnek, ha van ilyen egyáltalán, bár feltételezem, hogy igen.
|
| [válaszok erre: #596] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
594. Elküldve: 2008-01-04 02:31:32, Illetékes elvtársnak
|
[350.] |
Abból a lepukkant öltözőből meg eltűnt az az egy szem fogas is, amire az ember a kabátját fel tudta akasztani.
A koszlott, szakadt székek még megvannak.
A kép a fogas hűlt helyét ábrázolja.
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Illetékes elvtársnak (üzenet: 936, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|