A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
1025. Elküldve: 2010-11-06 21:45:05, Mindennapi problémák
|
[76.] |
"egy ÉRVÉNYBEN lévő Parancskönyvi Rendelkezés szerint- EDDIG IS!! MINDEN állomáson a kocsi oldalán lévő ajtójelző lámpák jelzését is ki kELLETT értékelni"
Úgy bizony!
Sikerült a parancskönyvi "archívumban" rátalálnom a szóban forgó rendelkezésre.
(dulifuli - /977./ - figyelem!)
Tehát (a teljesség igénye nélkül):
"3/2007 Ajtóhiba esetén követendő eljárás
(...) V1. 114/c): a vonat állomáson való tartózkodása idején a mkv. köteles ellenőrízni, hogy az ajtójelzés jelzőlámpája az ajtók tényleges helyzetének megfelelően jelez.
Ez a pont azt jelenti, hogy a mkv. a fenti ellenőrzési feladatát minden állomáson köteles végrehajtani.
Járműtípustól függően az ajtó oldaljelző lámpákat is ki kell értékelni. Ha nyitott ajtónál az oldaljelző lámpa sötét, a V1. 178/f. pontja alapján - ha a hiba nem kijavítható - az utasokat haladéktalanul ki kell szállítani.
2007. június 14., H.GY."
Kotorászásom természetesen öncélú volt, ugyanis immár HARMADJÁRA jeleztem rövid időn belül ugyanazon vonat bizonyos kocsijaival kapcsolatosan a járműkísérő lapon azt a tényt, hogy a fehér LED-sor a búrán belül be van süppedve a kocsi oldalsíkjába, melynek következtében annak halovány fénye a távolból való kiértékelést igencsak nehézkessé, alkalmanként lehetetlenné teszi.
Azaz az oldalsó ajtójelző lámpa MINDEN állomáson történő kiértékelését előíró fenti rendelkezés maradéktalanul nem végrehajtható (legalábbis az első vezetőfülkéből).
|
| [válaszok erre: #1026] |
[előzmény: (972) retrometro, 2010-10-26 22:15:29] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1023. Elküldve: 2010-11-01 12:13:00, Mindennapi problémák
|
[77.] |
Üdvözletem!
Mindig megtiszteltetés, ha hosszú évtizedek szakmai tapasztalatával hozzászólsz az itteni vitákhoz, eszmecserékhez.
Az általad hivatkozott szaktekintély ismét vitán felül a dolgok lényegére tapintott - nincs is ezen miért csodálkozni.
Sajnos egyre sanszosabb, hogy ha az É-D vonal őrangyala félrenéz, akkor befigyel a Bazi Nagy B@zmeg.
Ez estben pedig az illetékesek az elsők között vizslatják, hogy ki mit nem csinált szabályosan. Ha valami történik, akkor a történtek UTÁN már ritkán szokás hivatalosan azt akceptálni, hogy hát ezt így meg úgy SZOKÁS csinálni - szabályok ide vagy oda - , avagy arra hivatkozni, hogy jajjhát az csak amolyan ÁLprobléma, nem is köllött avval foglalkozni.
Úgy gondolom, ahogy a helyzet fokozódik (Virág et. forever), annál inkább ésszerű ragaszkodni a leírt dolgokhoz.
Aki nem így tesz, az esetleg randa kimenetelű lutriban találhatja magát.
|
| |
[előzmény: (1022) Nyugdijas03, 2010-10-31 12:40:10] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Nyugdijas03
Tagság: 2008-10-23 10:51:00 Tagszám: #64749 Hozzászólások: 155 |
1022. Elküldve: 2010-10-31 12:40:10, Mindennapi problémák
|
[78.] |
Helló Tisztelt volt kollégák!
Csak "retrómetró" részére írom a választ, de "dulifulinak" is szánom!
A testvérfórumon nyugdíjas instruktor társunk megírta, hogy a szabályzatok csak előírásszerűen, HIBÁTLANUL működő metrószerelvényekre vonatkoztak, amikor készültek!!! Ezért nem volt szükség részletesebb leszabályzásra!
Ez a helyzet LÉNYEGESEN megváltozott, ezért a körülményekhez igazított ÚJ! szabályzásokra lenne szükség, melynek előkészítésére és elkészítésére az arra illetékes! vezetésnek és készítő csoportoknak KÖTELESSÉGÜK! lett volna a személyi és vagyonbzitonság megőrzése érdekében ELJÁRNI!!!
Jelzem, még személyi sérüléses baleset nem történt, "jobb későn mint soha"! INTÉZKEDNI KELLENE SÜRGŐSEN!!! míg "Kolontár" be nem következik!
Elnézést, hogy kívülállóként belepofáztam a dolgotokba!
Egy veletek mindig szolidáris "nyugger" kellemes hétvégét kíván! [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-31 13:16:50]
|
| [válaszok erre: #1023 #1023 #1024] |
[előzmény: (1020) retrometro, 2010-10-30 20:52:47] |
|
Haladó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1019. Elküldve: 2010-10-30 20:51:48, Mindennapi problémák
|
[79.] |
Privátban kaptam levelet, az első két sorát (remélhető utólagos engedelemmel) beidézem ide, természetesen mindennemű forrásmegjelölés nélkül. (Hiszen nem véletlen jött privátban, gondolom.)
Azért bátorkodom idecitálni, mert szeretném ha itt is megjelenne, hogy valószínűleg nem csak egy "read only" topiktársunk van, netán saját véleménnyel - íme:
"Szí! Ha rám hallgatsz,nem húzod fel magad retyometro álszent okfejtésein.Csak félek,hogy túl sok kockázatot vállalsz be. Egy kecske nem csinál nyárt.Legtöbben pediglen csak kekecnek néznek és röhögnek a "dolgaidon".Igazad van,de megéri?Megérné,ha nem lennél egyedül vele.De amíg itt mindent elxabotálnak... "
A válaszom egy részét is idemásolom:
"Nyilván érzem a saját bőrömön hogy ez sokszor nem egyszerű, de egyrészt nem vagyok hajlandó homokba (vagy más seggébe) dugott fejjel élni, másrészt szeretem érezni, hogy a gerincem a helyén van."
Végül is talán ennyi a legtöbb, amit erről az egész témáról elmondhatok.
|
| [válaszok erre: #1021] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1018. Elküldve: 2010-10-30 20:43:31, Mindennapi problémák
|
[80.] |
"...nem ugyanaz az anyanyelvünk."
Ez bizony lehetséges, tehát talán nem is érdemes erőlködnünk egymással, a továbbiakban én nem is teszem.
Ezen túlmenően két dolog általánosságban, a meggyőzés mindennemű szándéka nélkül, inkább a többi topiklakó részére.
Az TÉNY, hogy a szabálytalan munkavégzésnek még csak a bátortalan gyanúja sem fogalmazódott meg az általam eddig követett gyakorlat kapcsán.
Az is TÉNY, hogy ama b.) pont most de facto úgy megváltozott a végrehajtási utasítással, hogy a tulajdon szülőapja sem ismerne rá.
A tények azok pedig tények maradnak, bármilyen nyelven is beszélik el őket, még hottentottául is.
A blabla pedig minden nyelven blabla.
(Még hottentottául is, természetesen.)
|
| [válaszok erre: #1020] |
[előzmény: (1014) retrometro, 2010-10-30 12:27:56] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
1016. Elküldve: 2010-10-30 17:23:13, Mindennapi problémák
|
[81.] |
"a másik meg énekből /a közösség védelmében/). "
Ez jó volt!
Na akkor részemről GAME ÓVER !
Ne tessenek a novemberi (free) és a decemberi (netboard) bulikról megfeledkezni,írásban megy a meghívó.
Retró nehéz ellenfél lesz,de megpróbáljuk legyőzni.
|
| [válaszok erre: #1017] |
[előzmény: (1011) ojozso, 2010-10-30 11:12:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1012. Elküldve: 2010-10-30 11:50:57, Mindennapi problémák
|
[82.] |
Értem a kérdéseket, de ezeket javasolnám a rendelkezés kiadójának feltenni.
Nekem momentán annyi a dolgom, hogy tudomásul vegyem és betartsam, s ebben nem is lesz hiba (ahogy eddig sem volt).
|
| |
[előzmény: (1011) ojozso, 2010-10-30 11:12:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
1011. Elküldve: 2010-10-30 11:12:20, Mindennapi problémák
|
[83.] |
"Ezt csak egyetlen mkv kapta kézhez, de nyilván innentől MINDENKIRE ez az eljárás vonatkozik, hiszen olyan hogy is lehetne, hogy ugyanazt az utasítást ki-ki másképp köteles végrehajtani."
Pedig, HA nem hirdetik ki HIVATALOSAN a többiek számára ezt az értelmezést, AKKOR ez őrájuk nem vonatkozik, csak arra az egy mkv-ra, aki a papírt kézhez kapta! És megtörténhet, hogy az alap rendelkezés mások által NEM ÍGY lesz végrehajtva!
Mint később írod is, az oldalsó fehér lámpák kiértékeléséről nincs benne szó! Az illető felmentést kapott megfigyelése alól (mint nálunk anno a suliban: az egyik tanuló tornából volt felmentve /saját védelmében/, a másik meg énekből /a közösség védelmében/). Innen már csak egy logikai lépés az mkv-k első- és másodosztályba sorolása (ki mire képes, mit lehet rábízni)...
Irányváltás közben a V1 135. pontja szerint (többek közt) ellenőrízni kell az utastér állapotát és világítását. Ez pár éve parancskönyvileg ki lett egészítve a kocsi ajtójelzés-lámpák megfigyelési kötelezettségével.
Egyébként az alap rendelkezés Kö-Ki balra vonatkozó részének ilyetén értelmezése véleményem szerint KIZÁRJA egy kocsi nyitott ajtók mellett történő, téves zárt ajtójelzése kiszűrésének lehetőségét akkor és ott; egy ilyen hiba bekövetkeztét csak Kö-Ki irányváltás során lehet konstatálni (ti. nyitott ajtóval ment be a vonat a kihúzóba).
Azaz a rendelkezés Kö-Ki balra vonatkozó részének ILY módon történő végrehajtása szerintem NEM AKADÁLYOZZA MEG az esetleges nyitott ajtóval történő elindulást, a hiba észlelésének időpontját ELODÁZZA. (És ne feledjük, abban a kocsiban akár bentrekedt utas is lehet, aki bepánikolhat helyzetét észlelve!)
Persze, a bajt jobb később észrevenni, mint soha; nade ki az, akinek nem lenne feltűnő egy előzőleg általa bezárt (bezárni vélt), ám mégis nyitott ajtó irányváltás során, bármilyen külön rendelkezés nélkül is?
|
| [válaszok erre: #1012 #1016] |
[előzmény: (1003) dulifuli, 2010-10-30 01:34:55] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1010. Elküldve: 2010-10-30 09:39:12, Mindennapi problémák
|
[84.] |
"...mindenki elvégzi a SAJÁT munkáját..mert ugyebár azért felelős.. "
Ehhez a megállapításhoz kérném górcső alá vanni az F2 Forgalmi Utasítás 3.39 és 3.40 pontját, köszönettel.
"...semmilyen törvényt (se a munka Törvénykönyvét, se az Esélyegynlőségit) nem sért..."
Adott esetben az ilyesmit hivatott bizottság avagy testület vizsgálja (az intézkedések környezetét és hátterét is figyelembe véve),nem tenyérjós vagy csodarabbi állapítja meg.
"A többi mkv. az tudta magától is értelmezni.."
BRU-HA-HA-HA-HA-HA........!!!!!!
(Fetreng, hasát fogja, könnyezik, fuldoklik.)
"...magánvéleményem szerint továbbra is "álprobléma" és kekeckedés..."
Röviden:
Azt gondolsz, amit akarsz (oszt jónapot).
Hosszabban:
Amikor idestova húsz éve M. A. (Körtenagyi, Lópussy) az F1-et okította, és a mindenórás tesztjeiben egy vessző, egy szóköz, egy és/vagy szókapcsolat volt a bukó vagy sem, na, ezek szerint az is simán kekec kategória.
Úgy gondolom, az ilyesfajta "megállapításoktól" leginkább két dolog kopik - a billentyűzeted, meg a hitelességed.
Mindkettőre megérné vigyázni.
Az utóbbi pár mondat természetesen nekem is mind-mind-mind-mind a magánvéleményem.
|
| [válaszok erre: #1013 #1014 #1015] |
[előzmény: (1005) retrometro, 2010-10-30 08:09:59] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1009. Elküldve: 2010-10-30 09:23:01, Mindennapi problémák
|
[85.] |
No, ezen aztán már tényleg ne akadjunk fel.
|
| |
[előzmény: (1004) Kingweb, 2010-10-30 05:20:07] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
1004. Elküldve: 2010-10-30 05:20:07, Mindennapi problémák
|
[86.] |
Ebben kétszer csak kérnek. Hol kötelező utasítás ez?
|
| [válaszok erre: #1005 #1009] |
[előzmény: (1003) dulifuli, 2010-10-30 01:34:55] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1003. Elküldve: 2010-10-30 01:34:55, Mindennapi problémák
|
[87.] |
Tehát megszületett, meg van mondva, hogy így kell vérehajtani a Köki balos nézegetést.
Első megjegyzés:
Ezt csak egyetlen mkv kapta kézhez, de nyilván innentől MINDENKIRE ez az eljárás vonatkozik, hiszen olyan hogy is lehetne, hogy ugyanazt az utasítást ki-ki másképp köteles végrehajtani. Hogy aztán a többi mkv erről hogyan értesül hivatalosan, azt én nem tudhassam, de valaminek muszáj történnie.
Második megjegyzés:
Mivel vannak azért homályos dolgok ebben is, izibe' le is támadtam vele az első kézreeső szolgálati előljárót (V1. 23.), és közre is adom a tutifrankó értelmezést.
Mivel ez egy rendszeres, gyakori és tervezhető tevékenység, Köki balon NEM KELL a KFM engedélyét kérni a fülke elhagyásához, és NEM KELL üzemen kívül helyezni a fülkét, csak befékezni teljes üzemi légfékkel. (2-3 méterről van csak szó, ugye.)
A "tolóajtók zártságára utaló fényjelzés" az egyenlő a vonat ajtójelzéssel.
A kihúzós nézelődésnél említett "jelzés" (amely nem térhet el a tolóajtók zárt állapotától), az szintén a vonat ajtójelzés.
Ezt a pár dolgot tisztázva így már minden világos.
Tehát ez most a hivatalos és szabályos eljárás (egészen addig, amíg még hivatalosabb valaki ki nem találja, hogy mégsem).
Harmadik megjegyzés:
Talán már feltűnt az értő olvasónak, hogy a végrehajtási utasításban szó sem esik kocsi ajtójelzésekről, tehát nyugodtan meg lehet róluk feledkezni - ha kívül vannak, ha bévül, nem érdekes, fátylat rá, megvagyunk nélkülük is. Ellenben új elemmel, a kihúzóban történő nézelődéssel gazdagodtunk, emi eddig biz' nem volt, hiszen konkrétan a Köki bal van megnevezve az eredeti okosságban.
Ne felejtsük el, ez nem egy másik rendelkezés, nem, ez ugyanannak a nevezetes b.) pontnak a részletes végrehajtási utasítása.
Namost hogy az egyikből hogy lett a másik úgy, hogy közben állítólag ugyanaz maradt, arról nékem lövésem nincs. De ha ezt valaki nekem racionálisan levezeti, akkor én az illetőt egyrészt üstöllést megsüvegelem, másrészt a továbbiakban Igen Nagy Varázslóként fogom tisztelni.
|
| [válaszok erre: #1004 #1006 #1011] |
[előzmény: (1002) dulifuli, 2010-10-30 01:01:56] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1002. Elküldve: 2010-10-30 01:01:56, Mindennapi problémák
|
[88.] |
Nos, akkor tessék, kommentár feljebb.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2010-10-30 19:18:05]
|
| [válaszok erre: #1003] |
[előzmény: (1001) Alvóügynök:), 2010-10-29 20:39:20] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
1001. Elküldve: 2010-10-29 20:39:20, Mindennapi problémák
|
[89.] |
Friss hír,megszakítjuk adásunkat.
Lehet,hogy ma már felszáll a fehér füst,részletek majd az illetékestől.
|
| [válaszok erre: #1002] |
[előzmény: (1000) Alvóügynök:), 2010-10-29 19:05:31] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
1000. Elküldve: 2010-10-29 19:05:31, Mindennapi problémák
|
[90.] |
"A szakmai dolgokról való eszmecserét én akkor is hasznosnak és tanulságosnak gondolom, ha a végén nincs közös nevező. "
Jó lenne,ha mindenki így gondolkozna,mert rémtörténetekbe illó telókat kaptam a tanyán,hogy egyesek mennyire elragadtatják magukat a Metróban.
Nem szívesen részletezném,de tegnap este az egyik estis kollégánk igaz négyszemközt,tehát nem bizonyítható, kapott fizikai fenyegetést,vagy egyes szolgálati előljárok,társaikat uszítják a zuhanyhíradó szerint, egyes mkv.-k "megszívatására",ahelyett,hogy a békés,szakmai megoldáson törnék a fejüket.
Amúgy le a kalappal a diszpik és az instruktorok előtt,Ők ezt a kesztyűt nem veszik fel.
Amúgy hamarosan remélhetően megoldódik ez a kétkilós probléma is,mert hívatalosan átadják a külső fehér lámpákat.
Én egyenlőre úgy csinálnám,hogy KÖKI ballon csak a 3 kilósokat ellenőrizném,a kétkilósokat pedig a Felszabon tesztüzemben,oszt jónapot.
|
| [válaszok erre: #1001] |
[előzmény: (983) dulifuli, 2010-10-27 11:13:46] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Alvóügynök:)
Tagság: 2008-10-22 15:16:28 Tagszám: #64728 Hozzászólások: 1227 |
999. Elküldve: 2010-10-29 18:49:23, Mindennapi problémák
|
[91.] |
"Egy szem forgalmista el tudja-e hatékonyan látni (F2. 4.102) egyszerre KÉT vonat felügyeletét, miközben az egyik teljesen benn van az alagútban? "
Mintha annó,az egyik pernél,ez a felügyelet kérdés elvérzett volna!
Nem is hiszem,hogy benne lenne a forgalmista munkaköri leírásában,hogy a millióegy dolga mellett,még alagútban lévő vonatra is felügyelnie kell.
|
| |
[előzmény: (984) dulifuli, 2010-10-27 12:39:57] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
997. Elküldve: 2010-10-28 11:44:24, Mindennapi problémák
|
[92.] |
Biztos mondtam már ilyet, szóval bevállalom, azon ne múljék.
|
| [válaszok erre: #998] |
[előzmény: (996) retrometro, 2010-10-28 07:26:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
995. Elküldve: 2010-10-28 00:40:53, Mindennapi problémák
|
[93.] |
Már hogy is lenne kettős mérce, drága, lényegretörő barátom.
Most, hogy imígyen rávilágítottál eme slamposságomra, hát ég is a pofám rendesen. S mivel kettős mércéről szó se essék, hát ama másik slamposság elkövetőjének nyilván szintúgy - az elmondottak alapján ebben most egyet kell hogy értsünk.
Árnyalatnyi különbség esetleg abban rejtőzhet, hogy jómagam nem szövegezek sem szabályzatokat, sem utasításokat, sem rendelkezéseket, tehát az én - amúgy valóban arcpirító - slamposságom vasútbiztonsági kockázatoknak még csak a halovány árnyékát sem vetíti a sötét jövő homályos ködfalára.
|
| [válaszok erre: #996] |
[előzmény: (994) retrometro, 2010-10-27 23:30:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
993. Elküldve: 2010-10-27 19:00:54, Mindennapi problémák
|
[94.] |
"csak az egyik a másik irányban, igaz kicsit messzebb"
A tegnapi esetben például Forgách balos leállás volt, ilyenkor tehát mindhárom vonat egy irányban van rátekintésre, ha már itt tartunk.
Kiül a forgalmász a peronra egy sámlin, és egy irányba néz kifelé a fejiből.
|
| |
[előzmény: (986) itamas80, 2010-10-27 13:08:47] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
992. Elküldve: 2010-10-27 18:55:08, Mindennapi problémák
|
[95.] |
Való igaz, vonali átvétel is van, köszönöm a kiegészítést.
Mondandóm lényegi részét viszont ez, gondolom, nem érinti.
A rendelkezés nyelvezetének slampossága ("oldaljelző lámpa" és társai) természetesen nekem is szemet szúrt, de a nagy egészet véve górcső alá, már szóra sem érdemesnek tartottam...
|
| [válaszok erre: #994] |
[előzmény: (990) ojozso, 2010-10-27 15:17:33] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
990. Elküldve: 2010-10-27 15:17:33, Mindennapi problémák
|
[96.] |
"Három részre tagolódik a rendelkezés (római I - II - III), az első a kocsiszíni tennivalókat taglalja, és semmi kihatása nincsen a később írott, Köki-balos tennivalókra.
Az I-ben leírtak nem csak a ksz-i átvételre vonatkozik (nincs is benne, hogy ksz), hanem mindenfajta, tehát vonali átvételre is!
(Egyébként az "oldaljelző lámpa" meg milyen állatfajta? Jelzi a kocsi oldalát? Talán "oldalsó jelzőlámpa" vagy "oldalt elhelyezett jelzőlámpa" szabatosabb megfogalmazás lett volna.)
Mindenesetre, a II a) és b) pontokra akkor lenne érvényes az I-ben megfogalmazott "oldajelző lámpa" definíció, ha pl. utána lenne írva, hogy (a továbbiakban: kocsi ajtójelző lámpa).
|
| [válaszok erre: #991 #992] |
[előzmény: (976) dulifuli, 2010-10-27 01:59:17] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
989. Elküldve: 2010-10-27 14:34:31, Mindennapi problémák
|
[97.] |
Én azért ennél kevesebbre tippeltem, igaz nem számoltam utána.
|
| |
[előzmény: (988) retrometro, 2010-10-27 14:04:56] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
987. Elküldve: 2010-10-27 13:50:16, Mindennapi problémák
|
[98.] |
Az rendben, hogy Kökin csak értékeled a lámpákat szemmel, ajtót nem nézel (bár ez vitatható).
De az integető ember feladatleírása szerint kb. 3 percet kellene állnia minden vonatnak a Ferenciek terén. Mert megállás után az ajtók nyitott állapotáról is meg kell győződnie, ez legalább 4 kocsi hosszú séta, onnan talán már látja a két utolsót is. Zárás után meg ugyanez visszafelé. Ha ez be lenne tartva (nem pedig középen megáll a dolgozó és jobbra-balra tekint, ahonnan a két utolsó kocsin nem is látja az ajtók fizikai állapotát), akkor 1 óra alatt szerinted hány perc késés jönne össze csúcsban, úgy, hogy 1 ember van a peronon és minden vonat mindkét vágányon megvárja?
Ehhez kellett volna M. Úr részéről képesség, mielőtt aláírta.
|
| [válaszok erre: #988] |
[előzmény: (980) retrometro, 2010-10-27 09:29:17] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
986. Elküldve: 2010-10-27 13:08:47, Mindennapi problémák
|
[99.] |
Hát ha kettőt igen, akkor már hármat is el tud, amiből kettő van az alagútban (csak az egyik a másik irányban, igaz kicsit messzebb).
|
| [válaszok erre: #993] |
[előzmény: (984) dulifuli, 2010-10-27 12:39:57] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
984. Elküldve: 2010-10-27 12:39:57, Mindennapi problémák
|
[100.] |
Szeretném szavazásra bocsátani a következő dilemmámat:
Egy szem forgalmista el tudja-e hatékonyan látni (F2. 4.102) egyszerre KÉT vonat felügyeletét, miközben az egyik teljesen benn van az alagútban?
1. Lófaxot, ez óhéber duma.
2. Csak ha van neki érvényes mkv jogosítványa, és akkor is csak az egyiket felügyelheti.
3. A forgalmász nem is tud róla, hogy rá van testálva ez a feladat.
|
| [válaszok erre: #986 #999] |
[előzmény: (979) dulifuli, 2010-10-27 09:24:41] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|