A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
310. Elküldve: 2007-10-20 18:46:00, Mindennapi problémák
|
[701.] |
Komám!
Retrómetró értette a gondolatmenetemet és továbbment egy lépéssel a 305-ös írásában!!!
Én csak annyit kérdeztem, hogy emlékszik-e valaki arra, hogy ennek a plusz sárga szemafornak annó, vagy most, van-e valami dokumentációja ??? Abban senki sem kételkedik, hogy hasznos !!!
Mert mi van akkor, és ezért kérdeztem rá a parancskönyvre,ha elfelejtek átkapcsolni, a 3-as kihúzóba visz a vágányút, vészfékezik a vonat, és csúnyán meglaposodik, hivatkozhatok-e arra, hogy nem az F.1.-es jelzés van kirakva, és parancskönyvben sem szerepel
Honnan is jutott eszembe ez ??? Az egyik perünk kardinális kérdése, hogy ki a munkáltatói jogkör gyakorlója, és hogy le van-e írva, vagy bizonyíthatóan le lett-e oktatva, hogy a Határ Úti állomást tilos elhagyni a személyzetnek???
Ha jogászkodunk a KÖKI kamerákkal, akkor jogászkodjunk ezzel is , tudod mondtam már Neked, hogy mindig hallgattassék meg a másik fél is !!!
|
| [válaszok erre: #311 #312] |
[előzmény: (301) perry, 2007-10-20 16:19:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
307. Elküldve: 2007-10-20 16:54:28, Mindennapi problémák
|
[702.] |
Kötözködni azt lehet, tedd nyugodtan. Itt vasútüzem van, és közel sem minden tökéletes.
|
| [válaszok erre: #308] |
[előzmény: (305) retrometro, 2007-10-20 16:45:06] |
|
Törzstag
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
306. Elküldve: 2007-10-20 16:52:07, Mindennapi problémák
|
[703.] |
A 293-ban még nem ezt írtad, arra reagáltam.
Amúgy meg nagyon hasznos, hogy ott van, mert Hat. út baltól Köki bal indulásig még annyi minden történik - esetleg még váltás is - tehát jó, hogy ott világít az a jelző!
Ez a lényeg, ugye te is így gondolod?
|
| |
[előzmény: (304) médmfsz, 2007-10-20 16:42:29] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
304. Elküldve: 2007-10-20 16:42:29, Mindennapi problémák
|
[704.] |
Ez csak azt jelzi neked, hogy az ellenőrzött üzemmóddal ne próbálkozz!
Ezt írtam a 297-ben! Tehát, hol itt a tévedés?
|
| [válaszok erre: #306] |
[előzmény: (303) perry, 2007-10-20 16:34:59] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
303. Elküldve: 2007-10-20 16:34:59, Mindennapi problémák
|
[705.] |
Azt írtad, azért van a jelző, hogy ne kelljen szóbeli értesítést adni a vonatszemélyzetnek, ha kiáll a vonat a forg.-ból.
A KöKi balos kiegészítő lámpa pedig a lustaság következménye...
előre (legkésőbb Határ bal) szólni kellene a kiállás helyéről! Ha ez nincs, hát üsse kő, ott a lámpa!
Nos, nem feltétlenül csak akkor fordulhat a hármasban a vonat, ha kiáll a forgalomból: csúcsban, előttünk lévő vonatcsere esetén is fordulhatunk a hármasban, de ettől még nem állunk ki a forgalomból.
|
| [válaszok erre: #304] |
[előzmény: (302) médmfsz, 2007-10-20 16:26:12] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
302. Elküldve: 2007-10-20 16:26:12, Mindennapi problémák
|
[706.] |
Hol itt a tévedés?
Igen arra figyelmeztet, amit írsz, és ezt én is írtam korábban! De azért kell, hogyha mégiscsak elmarad a szóbeli értesítés a kiállás helyéről, ne kelljen emiatt rádiózni, ne zavard kérdéseiddel az egyéb tennivalókat.
|
| [válaszok erre: #303] |
[előzmény: (299) perry, 2007-10-20 13:10:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
301. Elküldve: 2007-10-20 16:19:43, Mindennapi problémák
|
[707.] |
szabályosságát...
persze lehetne vizsgálni, de minek, ez a jelző v. inkább jelzés nekünk szolgál, azért van hogy segítsen. Nekünk.
De lehet kötözködni és kezdeményezni bármit, akár addig hogy végül leszerelik, ezt akarod elérni? Valamint lefejelni a homlokajtót vészfékkor?
|
| [válaszok erre: #310] |
[előzmény: (300) KIPKOP, 2007-10-20 14:23:15] |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
300. Elküldve: 2007-10-20 14:23:15, Mindennapi problémák
|
[708.] |
Erősítsük meg vagy cáfoljuk meg ennek a sárga kiegészítő lámpának az F 1 szabályosságát !!! Tudja valaki azt, hogy ez egy szabályosan kihelyezett jelző ? szerepel az F 1-ben ? Úgy érzem hogy nem, de hátha megjelent parancskönyvben, ki tud erről bővebbet ?
|
| [válaszok erre: #301] |
[előzmény: (299) perry, 2007-10-20 13:10:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
299. Elküldve: 2007-10-20 13:10:24, Mindennapi problémák
|
[709.] |
A KöKi balos kiegészítő lámpa pedig a lustaság következménye, illetve azt jelképezi, hogy a menetirányítótól, vagy a szolgálattevőtől rendszertanilag elfogadjuk a szabálytalan munkavégzést! Arra gondolok, hogy előre (legkésőbb Határ bal) szólni kellene a kiállás helyéről! Ha ez nincs, hát üsse kő, ott a lámpa!
Úgy gondolom, van egy apró tévedésed ezzel kapcsolatban! A Köki "plusz" sárga jelző azért lett telepítve, hogy jelezze (az mkv-nak!), hogy a hármas kihúzó lesz a kiállás helye, így megelőzendő, hogy ellenőrzött üzemben, vagyis PA-ban v. CMC-ben induljon el a balról a kiálló vonat és a menetrendszerűen bekövetkező vészfék miatt esetleg még meg is csússzon, (rossz időjárási viszonyok esetén).
A Hat. úti szolg.tevő pedig a legtöbb esetben ma is szól a kiálló vonatnak, annak Hat. balra érkezésekor. Bizony!
|
| [válaszok erre: #300 #302 #305] |
[előzmény: (293) médmfsz, 2007-10-20 07:50:55] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
298. Elküldve: 2007-10-20 12:37:27, Mindennapi problémák
|
[710.] |
Egyetértek! Ezért mondom, hogy semmit nem oldottak meg, csak eggyel több a szabály!
Ha nekimegy a vörösnek valaki, mint ahogy ezekben az esetekben, akkor ehhez engedélyt se fog kérni! Ha meg szépen megvárja a jelzést, akkor meg minek az engedély!
Ja és még egy lovasrendőr mehetne előtte, hogy mutassa az utat, és figyelmeztesse az arrajárókat, mint a vasút őskorában Amerikában
|
| |
[előzmény: (294) itamas80, 2007-10-20 09:36:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
297. Elküldve: 2007-10-20 12:32:28, Mindennapi problémák
|
[711.] |
Milyen engedélykérésről írsz? Én nem beszéltem ilyenről. Ez nem jelző, és nem főjelző! Láttad te valaha is, hogy van annak száma?
Ez csak azt jelzi neked, hogy az ellenőrzött üzemmóddal ne próbálkozz! Ezért mondom, hogy e jelzés csak a forgalom lustaságát, kötelezettségük teljesítését pótolja. Ha szólnának neked időben, hogy oda mész (3-as kihúzó), akkor erre semmi szükség. Ez csak egy segédeszköz itt, és nem jelző!
|
| [válaszok erre: #316] |
[előzmény: (295) speaker77, 2007-10-20 11:02:59] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
296. Elküldve: 2007-10-20 11:11:17, Mindennapi problémák
|
[712.] |
Hát ez ugyebár nem az első, hanem sokadik eset, hogy valamely esemény bekövetkezte után nem érdemi, hanem ADMINISZTRATÍV eszközökkel próbálják ugyanannak az eseménynek a bekövetkeztét megakadályozni. A pártállami időkből vett kifejezéssel élve, hát ez bizony kézivezérlés a javából.
És sokan ezért kapják a pénzüket, wazeeee.....
|
| |
[előzmény: (294) itamas80, 2007-10-20 09:36:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
295. Elküldve: 2007-10-20 11:02:59, Mindennapi problémák
|
[713.] |
Egyébként a parancskönyben így lehet szabályozni szerintem. Nem megváltoztatja, felülírja, vagy azzal ellentétes utasítást adtak ki, hanem azt kiegészítőt, és annak van helye!
d) Két sárga fény "Szabad a továbbhaladás". A főjelzőhöz legfeljebb 40 km/ó sebességgel szabad érkezni, a következő főjelzőn "Megállj!" jelzés várható.
médmfsz! Hol is van itt szó engedélykérésről?
|
| [válaszok erre: #297] |
[előzmény: (293) médmfsz, 2007-10-20 07:50:55] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
294. Elküldve: 2007-10-20 09:36:19, Mindennapi problémák
|
[714.] |
A kiváltó ok nem csak a Köki esemény volt, hanem a K-Ny-i siklás is. Ha jól értem ezt a papírost, akkor a siklás ellen megy ki a játék. De nyilván papírokkal semmit nem oldanak meg, ettől még ugyanúgy leeshet a vonat a pályáról. Aztán ha ez megtörténik, akkor elmondhatják, hogy az mkv 1 vagy 2-vel több szabályt nem tartott be, mint eddig.
|
| [válaszok erre: #296 #298] |
[előzmény: (293) médmfsz, 2007-10-20 07:50:55] |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
293. Elküldve: 2007-10-20 07:50:55, Mindennapi problémák
|
[715.] |
Nem nagyon értem? A kérdéses kiváltó oknál (koccanás) valaki vörösre ment! Ebben az esetben úgyse kérne engedélyt! Tehát a figyelmetlenség, szabálytalanság ezzel az engedélykéréssel nem old meg semmit!
Egyébként a parancskönyben így lehet szabályozni szerintem. Nem megváltoztatja, felülírja, vagy azzal ellentétes utasítást adtak ki, hanem azt kiegészítőt, és annak van helye!
A KöKi balos kiegészítő lámpa pedig a lustaság következménye, illetve azt jelképezi, hogy a menetirányítótól, vagy a szolgálattevőtől rendszertanilag elfogadjuk a szabálytalan munkavégzést! Arra gondolok, hogy előre (legkésőbb Határ bal) szólni kellene a kiállás helyéről! Ha ez nincs, hát üsse kő, ott a lámpa!
Én még emlékszem arra az uriemberre, aki minden kiállót úgy búcsúztatott, hogy 3-8, vagy más egyéb szám 1-től 3-ig, illetve 8, vagy 9. Az első a kihúzószáma, a második a kiállási vágány száma!
Kipkop, retro biztos emlékeznek kiről van szó! (TB)
|
| [válaszok erre: #294 #295 #299 #309] |
[előzmény: (288) itamas80, 2007-10-19 23:41:23] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
292. Elküldve: 2007-10-20 01:39:03, Mindennapi problémák
|
[716.] |
És a parancskönyv mióta írja felül a Jelzési Utasítást, egy magasabb rendű szabályozást?
Erre nincs mit mondani Tisztelt Bíróság.
Annak kellene ezen elgondolkodni, aki ilyeneket utasításba ad.
Más: állítólag megcsinálták a 306-os kocsit (illetve azt a vonatot, 4 tárcsasor stb), legalábbis a "vasgárda" ezt közölte az instruktorral hangoson, mikor érdeklődött.
Hogy miért is érdeklődött? Hát mert valaki rádiózott, hogy ugyanolyan szar abból a végéből vezetve mint hónapok óta.
|
| |
[előzmény: (291) retrometro, 2007-10-20 00:42:10] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
290. Elküldve: 2007-10-19 23:47:03, Mindennapi problémák
|
[717.] |
Jól beszélsz. Eszerint minden CML-nél rádiózgathatsz. Ismét egy átgondolt rendelkezés.
|
| |
[előzmény: (288) itamas80, 2007-10-19 23:41:23] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
289. Elküldve: 2007-10-19 23:45:25, Mindennapi problémák
|
[718.] |
Hány éve vagy itt? Erről szerintem volt valami parancskönyv anno.
|
| [válaszok erre: #291] |
[előzmény: (287) retrometro, 2007-10-19 23:36:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
288. Elküldve: 2007-10-19 23:41:23, Mindennapi problémák
|
[719.] |
Olyasmi a szöveg, hogy ha a mkv a vonatát egyedül vezeti, és az ellenőrzött üzem nem biztosítható (példának felhozva a Déli eü fordítást és a KK forg.-ból kiállást), akkor a váltókat fedező fényjelzőt csak engedélykérés, és az engedély megadása után lehet meghaladni.
Az én olvasatomban ez azt is jelenti, hogy ha Deák-Arany között AVR hiba miatt CML van elrendelve, akkor a Deák jobb kijáratra is engedélyt kell kérni, függetlenül attól hogy milyen a jelzési kép...
|
| [válaszok erre: #290 #293] |
[előzmény: (285) LoviGabi, 2007-10-19 22:42:18] |
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
285. Elküldve: 2007-10-19 22:42:18, Mindennapi problémák
|
[720.] |
Szerintem a forgalomból való kiállásra lett "kiterjesztve", én legalábbis berádióztam este mindazt hogy a KKI balról mehetek -e KKI 3-ba, és hogy a KKI 3-ból mennék a jt.-re (mind2 esetben nyilávn volt szabadfény is, de azért rádión megerősítették )
|
| [válaszok erre: #286 #288] |
[előzmény: (284) Kingweb, 2007-10-19 21:57:58] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
284. Elküldve: 2007-10-19 21:57:58, Mindennapi problémák
|
[721.] |
A kihúzóban történt csattanás apropóján egyébként kijött egy parancskönyvi rendelkezés. Illetve igen is meg nem is. Kökin mától olvasható. Csak átfutottam, azt hittem, majd ha végzek este a KSZ-ben, elolvasom rendesen mikor aláírom. Hát a színben semmi nincs. A lényege talán annyi volt, hogy akkor is engedélyt kell kérni ezentúl rádión, ha a kihúzóból a KSZ felé indulsz, szabad fény esetén is! De lehet, hogy mindenféle CML mozgásról szól. Ha tényleg alá lehet majd írni, el kell olvasni. Ha jól rémlik, bele van még keverve ez a pont is az F2-ből:
4.40. A forgalomba álló vonatnak csak a vágányút beállítása és a továbbhaladást engedélyező jelzés megjelenése után szabad engedélyt adni az indulásra. Az engedélyt a központi forgalmi menetirányító, átruházott jogkör esetén a forgalmi szolgálattevő adja meg: "A ... sz. vonat a jelzőtől forgalomba állhat".
Lehet ezt most úgymond kiterjesztik a kiállásra is. Ha nem világos, érdeklődni lehet a VBCS-nél R.L.-nál telefonon, ott a papíron a melléke.
|
| [válaszok erre: #285 #287] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
283. Elküldve: 2007-10-19 17:38:48, Mindennapi problémák
|
[722.] |
Senki sem mondta, hogy a megoldás az, hogy nem megyek vissza a KÖKI jobbra, és ebből esetleg rendszert kell csinálni. Amúgy ezt 1-2 kolléga már megcsinálta, volt aki a KÖKI jobbról kért EŰ.-váltást túlóráznom kellett és késéssel indultam . . . Ez csak a tartalékos kötelessége !!!
A megoldás az, hogy a kollektívának egységesen kellene fellépni az ellen, hogy a 4-7 perces fordítási ídőnek egy részét ne a kulcskeresés és az esetlegesen foglalt budi után egy másik budi keresése töltse ki !
De amíg ezt a többség nem teszi, addig továbbra is azt mondom, hogy 1-2 fecske nem csinál nyarat!!! Nézd meg ezt vagy a freefórumot 10 mkv topikol. Nem érdekli a nagytöbbséget a dolog. Abban azért bíztos lehetsz, ha gondom van nem fogok rongyolni a KÖKI jobbra, de másban sem leszek úttörő,eleget voltam már , ezt gondolom észrevetted a sztrájkhelyzet óta !!! Ott levizsgázott a társaság egy része nem csak közűlűnk, hanem a sztrájktörők közűl is !!!
A peres űgyről nem is beszélve,hogy mennyien ellenzik !!! és nem hajlandóak segíteni !!! Legközelebb Te is meggondolod, hogy mibe csapsz bele !!!
De Te még fiatal vagy, előtted az élet, hajrá !!!
|
| |
[előzmény: (280) mmmoj, 2007-10-19 12:33:58] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
282. Elküldve: 2007-10-19 15:49:22, Mindennapi problémák
|
[723.] |
"Ha akartok valamit elérni, azért némi kockázatot is vállalni kell..."
Na ez bizony egy makacs téveszme, jó is lenne kiirtani (nem pedig terjeszteni), ebben ugyanis semmiféle kockázat nincs. Ha nekem EÜ dolgom van, akkor EÜ dolgom van, ezt a Magasságos Atyaúristen sem bírálhatja felül. Az pedig, hogy a meglévő hányadék infrastruktúra némely esetben nem teszi lehetővé a vonathoz való menetrend szerinti visszaérkezést, ez egyértelműen a cég sara. Mondom, ez esetben nem vagy elmarasztalható, tehát NINCS kockázat sem, ezt már jó lenne felismerni.
Nem a levegőbe pofázok, volt már ilyen esetem, említettem. Az, hogy a fordítószemélyzet nem indult el, az külön kérdés, nem is rám tartozik. 9-es (!) ajtó elakadását nem hiszem, hogy adminisztrálták kamunak (bár van ilyen, tudom), mert jó tagoltan elmeséltem a késés okát a rádióban, tehát rögzítésre került. (Erre a lehetőségre is felhívnám minden érdeklődő becses figyelmét.)
Nem lett belőle semmi, talán ha ezek az események elérnének egy kritikus mennyiséget, hát talán oda lenne figyelve.
A magam részéről ilyen esetben akkor is ugyanígy járok el, ha mindenki így tesz, meg akkor is, ha senki más rajtam kívül.
|
| |
[előzmény: (281) mmmoj, 2007-10-19 12:38:56] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
mmmoj
Tagság: 2007-05-03 16:29:32 Tagszám: #44585 Hozzászólások: 194 |
281. Elküldve: 2007-10-19 12:38:56, Mindennapi problémák
|
[724.] |
Szal olvasgatom itten a beírásokat a rötyiről, a zuhanyzóról, ha foglalt a budi akkor spuri van a kökijobbra mee első a menetrend....mindenkivel teljes mértékben egyetértek, változtatni kellene. Az is nyilvánvaló, hogy amíg el nem kezdődik egy érdekes sorozat a köki jobbos késéseket, tartalékos elküldéseket illetően, a büdös életbe semmi nem fog történni (lásd pl. elakadt a 9-es ajtó ). Kérdem én, mindenkitől: MIÉRT NEM MERITEK MEGTENNI, bármelyikőtök, elsőként, hogy baromira nem értek át köki jobbra? Miért nem mer senki első lenni? Ha akartok valamit elérni, azért némi kockázatot is vállalni kell, és mint tudjuk, kockázat nélkül nincs győzelem! (én már léptem egy ügyben először, elégvótaz nekem... )
|
| [válaszok erre: #282] |
[előzmény: (280) mmmoj, 2007-10-19 12:33:58] |
|
Haladó
|
|
mmmoj
Tagság: 2007-05-03 16:29:32 Tagszám: #44585 Hozzászólások: 194 |
280. Elküldve: 2007-10-19 12:33:58, Mindennapi problémák
|
[725.] |
Tudod most az jutott eszembe KIPKOP, mint kérdés, hogy persze, abban igazad van, hogy amíg mindenkinek csak a szája jár, addig semmi nem lesz csinálva. De Te, jó öreg mkv létedre, miért nem kezded el a sort és véletlenül nem érsz oda Köki jobbos indulásodra egy fordítás után? Persze, ötletek azok vannak, csak senki sem mer először lépni!!
|
| [válaszok erre: #281 #283 #286] |
[előzmény: (271) KIPKOP, 2007-10-17 11:29:17] |
|
Haladó
|
|
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|