"Másrészt, akkor minek van a KFM-nek és az instruktornak szolgálati mobilja, ha szolgálati ügyben nem hívhatom fel őket?"
Kolléga, nem ez az egyetlen vaskos ellentmondás errefelé, hanemhogy sőt.
Mindez pediglen azért van, mert az illetékesek igyekszenek mindent úgy írásban leszabályozni, hogy bármi van, TE legyél a hunyó. (Magyarul, a saját seggüket fedezik ezerrel.) Viszont ez a sok kusza szabály meg sok esetben akadályozza a forgalmat. Ilyenkor elvárnák, hogy némileg szegjél szabályt a forgalom lebonyolítása érdekében.
Innentől kinek-kinek belátása szerint.
Legközelebb majd szerdán jutok el a tartiba (akkor alá is írnám azt a cetlit amit tegnap beszéltünk ) akkor újra elolvasom, de nekem akkor is csak a KKI váltókörzete rémlik.
Másrészt, akkor minek van a KFM-nek és az instruktornak szolgálati mobilja, ha szolgálati ügyben nem hívhatom fel őket?
Élből két dologra hívnám fel becses figyelmedet. Egyfelől mobilt használni TILOS, lévén figyelemelterelő tevékenység. Ha már szabályosság, akkor legyen szabályosság... Másfelől olvasd el csak jobban a rendelkezést: ott van az, hogy a "vágánykapcsolatokkal rendelkező állomások"...ebbe bizony bennevan a Deák, a Lehel, Árpád híd, Nagyvárad tér....ha még nem tűnt volna fel [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-10-22 10:40:56]
Nem akarok belefolyni ebbe nagyon, de halkan megjegyezném hogy a jelen parancskönyvi rendelkezés az én értelmezésem szerint a KKI váltókörzeti CML-es mozgásokra (és a K-Ny-on a Déliben egyedül fordító mkv.-re) vonatkozik; a fő forgalomra nem igazán (persze, azt én is tudom hogy a CML az üzemszerűtől eltérő üzemmód...) S ez persze csak "kötözködés", de ha a vonalon kapok egy hívót akkor úgyis megérdeklődöm hogy gyógyítható -e vagy tekerjek egyet, ha meg feltűnik hogy netán elhalt a rádióm, max. felhívom a KFM szolgálati mobilt aztán majd azon jelzem az észrevételemet
értsd jól...itt nem a jelzőn lévő fény számít, amúgy valóban a vörösre utalnak a szabályzatok alapból, itt arra próbáltam volna jelzést adni, hogy aJELEN MEGHOZOTT SZABÁLY FÉNYÉBEN nem fogsz elindulni még csak egy kézi hívóra sem a Deák jobbról, ha nem hallod a rádióadás kószasága miatt az engedélyt. Ugyanis ÁT KELL KAPCSOLNOD CMLBE (de ha Neked cml után is van pályajeled, behódolok...), és mivel e művelet UTÁN a továbbhaladás ENGEDÉLYHEZ KÖTÖTT, innentől kezdve lehet azon akár egy hívó jelzés is (amit alapból meghaladhatsz, max kézi hívónak tekinted ), nem fogsz elindulni, mivel cml-ben vagy és nem hallod, hogy engedélyezték-e....verstehen?...
Na jó segítek, 1980. szeptember 01.-én léptem be a céghez, akkor már működött a KÖKI utasokkal, ez már tőbb mint 27 év !!!
Médmfsz nem tudhatja a pontos dátumot, mert akkor még iskolásként kapargatta a vezetőfülke ajtó festékjét és kukucskált be a fülkébe ! / Bocsi de magaslabda volt, én kérek elnézést ! /
Egyébként lenne egy relatíve olcsó megoldás erre. A 2-es de akár az 1-es kihúzóba is le kéne tenni még egy stopot. Nem 20 méterre persze a vonattól, ahogy Köki 1-ben van most például. Akkor tán nem gyorsulna fel a vonat 20-ra mint ebben az esetben. Persze ha a fékezőszelep mondjuk sokat volt 1-es állásban esetleg és úgy indult el, akkor 2 db stop is kevés.
Meg még azt meg tudja előzni ez a szabály, hogy valaki még fél lábbal a podeszten van, de már menet 3-ra is tolta a kontrollert. Ennyiből van benne ráció, csakhogy. Minél több a regula, annál lassabb a folyamat. És már eddig is hányszor volt olyan naponta, hogy jön a rádiózás, miért nem indulsz már kihúzóból. Hát majd most még több valamit kéne adott időbe belepréselni. Ez majd vagy összejön, vagy nem - főleg amikor például gyorstalpaló hibaelhárítási tanfolyam zajlik a rádióban, és nem lehet szóhoz jutni. Na, azok lesznek a szép idők.
Magam részéről úgy vagyok ezzel, mint egyébként: betartom a szabályokat, ha emiatt gyökeret ereszt alattam a vonat, nem izgat. Nem én hozom a szabályokat.
Ennek az egésznek kb annyi értelme van, hogy rajta legyen a rádión, és ellenőrizhető legyen. A VBCS majd jobban meg tudja állapítani a felelősséget. Mert másra nem tudok gondolni. Vegyük a köki esetet, annak is 2 példáját:
1. eset: Egyik mkv se kér engedélyt, aztán csatt. VBCS visszahallgatja a rádiót, és így egyértelmű hogy nem 1, hanem 2 felelőse van az esetnek. Mert hogy egyik mkv-nak se volt engedélyezve a mozgás, hiába volt valakinek szabad fénye.
2. eset: A szabad jelzésre engedélyt kapott az egyik mkv, eztán a másik (aki ugye nem kért engedélyt) neki megy a vörösnek és csatt.
Itt meg a VBCS a rádióból rájön, hogy az elsőnek volt, a másiknak meg nem volt engedélye, azaz a vörösre haladó mkv nem is állíthatja utólag, hogy szabad fénye volt (mivel nincs rajta a rádión).
A K-Ny-i esetnél utólag is lehetett állítani hogy szabadra indult el, mert állítólag a tol.jelzőn ott volt a fehér.
Végülis arról van szó, hogy a váltókörzetet fedező jelzők jelzési képét rá kell mondani a rádióra. Mert így könnyebb visszahallgatni, hogy ki is indult el szabálytalanul.
Nyilván a fő probléma (a vonat kisiklása) ezzel nincs megoldva.
"...és nem egyszer nem működik az URH..."
Na pont ezen töprengtünk páran tegnap a tartiban. Az új okosság szerint ugye, ha CML-be kell kapcsolni, akkor a szabad jelző ellenére is engedélyt kell kérni a továbbhaladásra(vágánykapcsolatos állomásokon, merthogy ezis odavan írva). Mi is úgy értelmeztük, hogy akár Deák jobbon, vagy Lehelen stb. is meg kell ezt csinálni, ha a CML válik szükségessé. Alaphelyzetben rágyózunk párat, elindulsz, ez tiszta sor. Nade mivan akkor, ha pl állsz Deák jobbon, hívóra kéne elindulnod, szólsz, de mit ad isten, nem hallod a választ?....és csak ott állsz, ácsorogsz...és még csak az sincs, hogy egy perc után elindulj, mert ugye ez tolatásjelzővel egybefűzött főjelző, nem érvényes rá az F1 azon része, hogy vöröset meghaladni blablabla. Ésakkor még mindig állsz, még mindig nem hallod a rádiót, közben megy az idő, mindez egy reggeli vagy délutáni csúcsban. Két ember ezt eljátssza valahol lent, rögtön visszavonnák vagy korrigálnák a rendelkezést...
Ki beszélt a 3 sárgáról? Arról van szó, hogy majdnem 40 évig a két sárga (Kökiről a KSZ felé például) szabad fény volt. Most meg kérjünk engedélyt meghaladni ez a szabad jelzést. Gratula annak aki kitalálta. Nem fogja fel szegény, hogy itt a vétkes vonat vörösre indult el. Az ellen ez az első enciklika az úr részéről aki S.L.-nét követte a poszton nem ér semmit.
És nem egyszer nem működik az URH...
Szóval akkor létezik papíron ez a sárga szemafor vagy sem ? Valaki tud egyetlen sort is idézni, az esetleges tizenvalahány évvel ezelőtti parancskönyvön kívűl róla ?
Tegyük fel, hogy fel szeretném frissíteni a tudásomat, melyik szabályzatban, mellékletben vagy függelékben olvashatok utána ? Nem azt mondom, hogy nincs leírva róla semmi, csak azt kérdem, hogy hol ???
Vagy a KÖKI kihúzóban hol vannak a bíztonsági határjelzők? Következő érdekes kérdés, a csattal kapcsolatban!
" Az értesítés elmaradása esetén a vonatszemélyzet KÖTELES érdeklődni!":)))
Ha mindenröl érdeklödtünk volna.....
Biztossan hallottál olyan rádiózást amikor egy esemény elháritásán dolgozott a KFM, és a vonal. erre xy megkérdezte hogy "a xy számú jelzön hívó van,meghaladhatom"?Na akkor mindenkinek elszáll az agya.
Nem kell mindig rádiózni,és ezt jól kiváltotta a plusz sárga jelzö.
Ez V.1.-ben is le van írva, csak nem jelző formájában:
"V.1. AVR 28. pont (A V.1. 129. ponthoz)
- ha a vonat fordítása programszőnyeg nélküli fordítóvágányon történik, a mkv.-t erről előzetesen értesíteni kell. A mkv. a KFM engedélyével CML üzemmódba kapcsol és szabad kézi vezetéssel, fokozott figyelemmel halad be a fordítóvágányra."
(mondjuk érdekes, hogy csak KFM van írva, és a helyi üzem esetén a szolg.tevő nincs benne)