A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1080. Elküldve: 2011-05-19 00:49:05, Mindennapi problémák
|
[26.] |
Hát pedig a 3. pontban írottakat le kell majd szabályozni valamilyen módon, és rém kíváncsi leszek rá magam is.
|
| [válaszok erre: #1081] |
[előzmény: (1077) itamas80, 2011-05-18 10:40:37] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1079. Elküldve: 2011-05-19 00:46:06, Mindennapi problémák
|
[27.] |
"A VBCS jeles embere vizsgálja ki."
Na, akkor aztán születnének okos megállapítások újfent. Például, hogy helytelen irányú közlekedést a biztonsági őr is elrendelhet.
Simán kinézem most már a paliból.
|
| |
[előzmény: (1078) speaker77, 2011-05-18 23:54:29] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
1078. Elküldve: 2011-05-18 23:54:29, Mindennapi problémák
|
[28.] |
F2 - 6.124:
A VBCS jeles embere vizsgálja ki.
|
| [válaszok erre: #1079] |
[előzmény: (1076) dulifuli, 2011-05-18 09:41:42] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
1077. Elküldve: 2011-05-18 10:40:37, Mindennapi problémák
|
[29.] |
1. Passz
2. A 6.124 nem módosult, legalábbis nekünk nem írták le.
3. Rendszeres első-hátsó fordításnál hogy jut be a Bajcsy végén az mkv a jobbról a balos vonatba?
VKNY? Ha igen, mikor lehet a VKNY-t működtetni? (csak elképzelem azt a verziót, amikor a jobb oldali ajtókat zárjuk, ajtózáró fel, aztán hátul VKNY nyit, ajtó bezár, és mehet a fordítás. Mindkét oldal mégse legyen nyitva, mert akkor GoTo 1. kérdés.)
Vagy most már 3 ember kell hozzá (1 a KK végén, 2 meg a Bajcsy végén, akik lépcsőznek és felváltva fordítanak?)
Ha egy vonatról (vagy az elsőről) van szó, akkor a hátsó fordító nyilván megkerüli a fél kőbányát, és az új peronon száll be hátra
|
| [válaszok erre: #1080] |
[előzmény: (1076) dulifuli, 2011-05-18 09:41:42] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1076. Elküldve: 2011-05-18 09:41:42, Mindennapi problémák
|
[30.] |
Két kérdés a kartársakhoz, csak úgy hirtelen, mert jómagam el vagyok bizonytalanodva:
1.
Köki bal kihaladáskor most melyik peront kell sasolni a tükörből?
2.
A mostani nagy parancskönyvi rendelkezés-áradatban valaki emléxik olyanra, hogy az F2 6.124. pontja módosítva lett a rekonstrukció idejére?
|
| [válaszok erre: #1077 #1078] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
1074. Elküldve: 2011-04-25 15:40:32, Mindennapi problémák
|
[31.] |
Engem nem érintett a dolog, mert 13-án dolgoztam utoljára - de ma már megyek ismét
|
| [válaszok erre: #1075] |
[előzmény: (1071) retrometro, 2011-04-24 23:24:26] |
|
Törzstag
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
1070. Elküldve: 2011-04-23 13:22:30, Mindennapi problémák
|
[34.] |
Én meg el sem tudom képzelni, milyen módon lehet NEM megdöbbentő képeket készíteni egy kiégett kocsiról...
|
| [válaszok erre: #1071] |
[előzmény: (1063) speaker77, 2011-04-20 20:57:48] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1069. Elküldve: 2011-04-23 10:57:49, Mindennapi problémák
|
[35.] |
"„Van itt ’71-ben épített kocsi is, a terveket még a ruszkik vitték Berlinből a háború utáni megegyezés szerint. Esküszöm, én tavaly még találkoztam ’69-es kocsival is. Egyébként elképesztően strapabíróak, több millió kilométer van bennük.” A kiégett kocsi relatíve nem is volt öreg, az épen maradt tábla szerint ’76-os."
Normálisan felújított, és karbantartott járművekkel nem fordulhatna elő ilyen eset. Érdemes összehasonlítani a 3-as vonalán futó, leharcolt járgányokat az 1971 ben üzembe állított, és azóta is közlekedő NDK Hévekkel.
|
| |
[előzmény: (1061) dulifuli, 2011-04-20 13:36:43] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1068. Elküldve: 2011-04-22 19:27:42, Mindennapi problémák
|
[36.] |
"vizsgálat megállapította, hogy a lángok forrása áramköri eredetű ívhúzódás, amely a rádiókészülék bekötési pontján történt. Ez először kábelolvadást eredményezett, majd gyújtóforrásként lángba borította a kocsit is. Ezt a bekötési pontot sem a szerelvény, sem a rádiókészülék karbantartásakor nem kell ellenőrizni, így az emberi mulasztás az előzetes jelentés alapján nem megalapozott. "
Ez biztos? Mert nálunk az M1 szerint a karbantartáskor észlelt hibákat azonnal ki kell javítani. Ha valamilyen műszaki berendezésre ez nem előírt, akkor nem fogja senki a hibát észlelni, csak majd- mint jelen esetben-, ha már ég a kocsi . Tényleg jól van ez így? Bele sem merek gondolni mi történt volna az utasokkal ha nincs egy életmentő ajtóhiba. Ezen a topikon a 906-10 közti beírásokat olvasva jelezve lett ez az "időzített bomba". Muszáj volt megvárni míg "robban"? Ki a felelőse annak, hogy erre a (baleset)veszélyforrásra nem figyelt oda?
|
| |
[előzmény: (1066) NB6667, 2011-04-22 14:13:25] |
|
Törzstag
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
1066. Elküldve: 2011-04-22 14:13:25, Mindennapi problémák
|
[37.] |
A 237-es pályaszámú kocsi szerelvénye ajtóhiba miatt forgalomból kivonva haladt a kocsiszín felé, amikor a tűz keletkezett. A vizsgálat megállapította, hogy a lángok forrása áramköri eredetű ívhúzódás, amely a rádiókészülék bekötési pontján történt. Ez először kábelolvadást eredményezett, majd gyújtóforrásként lángba borította a kocsit is. Ezt a bekötési pontot sem a szerelvény, sem a rádiókészülék karbantartásakor nem kell ellenőrizni, így az emberi mulasztás az előzetes jelentés alapján nem megalapozott.
Tehát nem mulasztott senki, milyen meglepő is ez. Pedig Dávidka felelőst akar.
|
| [válaszok erre: #1067 #1068] |
|
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1065. Elküldve: 2011-04-22 09:26:38, Mindennapi problémák
|
[38.] |
Nem semmi, hogy az akut létszámhiányból adódó gebaszokat egyesek miképpen próbálnák áthidalni - a mások bőrére, persze.
Szóval most hallottam az alábbiakat, teljesen friss történet. Adva van egy olyan szám, hogy EÜ az eleje, aztán két kör. Aszondja a magasan kvalifikált diszpécser az emberünknek, hogy kéne pótolni két kört - igenám, de ez úgy jön ki időben, hogy a két pótolt kör után már jön is a saját vonat, a saját két körrel. Szóval gyakorlatilag négy egyben. Emberünk reklamál, hogy nem lesz ez így jó, erre aszondja a szóban forgó, nyilván nagyon komolyan veendő szolgálati előljáró, hogy a szám elején van most akkor a pihenőidő, és úgy rendben... Aztán meg aszondja, hogy háááát izéééé, majd megpróbál valamit,de nem biztos.....
Hát ba*meg.
Emberünk bement szépen az instruktorhoz, aki régi motoros, aztán az helyre tette a dolgokat.
Namost azon túlmenően, hogy kimindenkit látni mostanában döntési helyzetben, sőt eltekintenék attól is, hogy a (már régóta!) katasztrofális helyi (meg nem csak helyi) káderpolitika következtében lassan a falubolondját is szolgálati előljáró gyanánt lehet körberöhögni, szóval mindezen humorforrást félretéve én azt a kérdést tenném fel, hogy mi lenne az alábbi esetben:
Emberünk a negyedik körében gázol (esetleg spontán kigyullad alatta a vonat), akkor az azt követő vizsgálat feszegetni fogja-e a kötelező rekreációs pihenőidő hiányát?
Ha igen, akkor kinek fognak feltenni kellemetlen kérdéseket?
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2011-04-22 10:25:14]
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dispotion
Tagság: 2009-02-26 12:39:06 Tagszám: #70997 Hozzászólások: 343 |
|
Törzstag
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
1063. Elküldve: 2011-04-20 20:57:48, Mindennapi problémák
|
[40.] |
A mai világban nem tudom mit gondolt Kocsis, mikor minden tele volt előtte is a képekkel.
http://www.fn.hu/baleset_bunugy/20110420/dobbenetes_latvany_kiegett_metro/
"A vezérigazgató úr kifejezett kérése, hogy a képek ne legyenek
megdöbbentőek! – figyelmezteti Sipos István, a BKV Mozgólépcső Kft.
munkatársa, miközben a sajtót vezeti a kedd délután kiégett
metrókocsihoz."
|
| [válaszok erre: #1070] |
|
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1061. Elküldve: 2011-04-20 13:36:43, Mindennapi problémák
|
[42.] |
Ami késik, nem múlik.
Kiváltképp, ha a karbantartás finanszírozása nem emelkedik drasztikusan és igen hirtelen.
|
| [válaszok erre: #1069] |
[előzmény: (1060) speaker77, 2011-04-20 11:26:13] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
1060. Elküldve: 2011-04-20 11:26:13, Mindennapi problémák
|
[43.] |
Azért hálát lehet adni a szokásos megnevezetteknek, hogy ez nem utasokkal, alagútban történt, mert akkor csúf dolgok estek volna meg emberi életeket illetően.
|
| [válaszok erre: #1061] |
|
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1059. Elküldve: 2011-04-20 01:04:36, Mindennapi problémák
|
[44.] |
Az élet nem habostorta...
|
| |
[előzmény: (1058) NB6667, 2011-04-19 22:41:59] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
1058. Elküldve: 2011-04-19 22:41:59, Mindennapi problémák
|
[45.] |
Ahogy Virág elvtárs mondotta volt nagyjából:
Ez bizony porig égett, erről már kár lenne vitát nyitni, Pelikán elvtárs.
|
| [válaszok erre: #1059] |
|
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1057. Elküldve: 2011-02-03 15:18:06, Mindennapi problémák
|
[46.] |
Az egyik forgalmistától megtudtam, hogy a gépi kaput áram kimaradás, vagy betropálás esetén kézi kurblival lehet belülről működtetni, de- különösen egy nőnek- nagyon nehéz, Kb. 50 perc alatt 40 centit tudtak rajta emelni, úgy, hogy segítő is beszállt kézzel feltolni. Ez a szintidő veszély helyzetben kissé hosszúnak tűnik.
|
| |
[előzmény: (1054) oregbeatsuhanc, 2011-01-24 12:20:40] |
|
Törzstag
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1056. Elküldve: 2011-01-26 11:15:21, Mindennapi problémák
|
[47.] |
"Amikor ilyesmikről hallok - és ez a kívánatosnál jóval többször történik meg - akkor mindig csak kétféle megfejtés jut eszembe.
Tételesen, hogy az illetékes elvtársak vagy ennyire hülyék, vagy ennyire korruptak."
Is,is. Ez a két , nem túl pozitív tulajdonság tapasztalatom szerint a cégnél kéz a kézben jár, bár bónuszként olyan jellemzők is társulnak hozzá, mint az aljasság cinizmus, és a pofátlanság. A jó hír, hogy mind ez pártfüggetlen!
|
| |
[előzmény: (1055) dulifuli, 2011-01-25 00:52:40] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
1055. Elküldve: 2011-01-25 00:52:40, Mindennapi problémák
|
[48.] |
Amikor ilyesmikről hallok - és ez a kívánatosnál jóval többször történik meg - akkor mindig csak kétféle megfejtés jut eszembe.
Tételesen, hogy az illetékes elvtársak vagy ennyire hülyék, vagy ennyire korruptak.
Akinek van egyéb elképzelése erről, legyen szíves, és ossza meg velem.
|
| [válaszok erre: #1056] |
[előzmény: (1054) oregbeatsuhanc, 2011-01-24 12:20:40] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
oregbeatsuhanc
Tagság: 2010-01-07 12:11:26 Tagszám: #80993 Hozzászólások: 511 |
1054. Elküldve: 2011-01-24 12:20:40, Mindennapi problémák
|
[49.] |
"Én a forgalmi ügyeleten találkoztam ezzel. Ugyan meg lehet kérdezni, milyen feladatokat is végeznek az ott dolgozók a 12 órában, de belátható, hogy az állomásokon lévő forgalmi ügyeleteket nem lehet bezárni, ott nem lehet létszámot spórolni. Kivéve ha azt találnák ki, hogy például a 7 mozgólépcsős, 2 kijáratos Nyugatiba elég egy ember is a kettő helyett. A többi helyen pedig ezen elv alapján jutnának hasonló következtetésre."
A K-Ny i vonalon a forgalmi ügyeletek már jó ideje egyszemélyesek, amiben az a szép, ha a peronon tartózkodik a forgalmista, (pl. Alstom próbajáratás idején órákra levezényelve) akkor a gépi mozgatású kapukon (Blaha, Batyi, Asti) át a társüzemi dolgozóknak, mozgólépcső javítóknak se ki-se be. A spórolás jegyében kialakítottak egy távműködtető ún. KUD rendszert, amellyel a mozgólépcsők indíthatók, de a kapuk ,vagy nem működnek, vagy a nyitásukat nem vállalja a személyzet. Kérdés mi történik víz betörés, vagy tűz esetén a bent rekedt személyzettel?
Ugyan ez a rendszer, melyet állítólag a botrányosan drága és gagyi HÉV kijelzőket gyártó cég szerelt fel, a Batthyányi tér kis OK lépcsőjét időnként indokolatlanul leállította, vagy órákig álló képet jelzett a forgalmistának, miközben kint zajlott az élet. Kérdés, kitől származott ennek a spórolásnak az ötlete, és milyen tragédiának kell bekövetkeznie, hogy elgondolkozzanak az illatékesek? A gépi kapuk helyett miért nem volt jó az évtizedeken át bevált egyszerű nyílászáró rendszer, amikor most évi 23 500 000-ot fizet a cég a Teleszkóp -Kaputechnika Kft-nek karbantartás címen?
|
| [válaszok erre: #1055 #1057] |
[előzmény: (1051) Kingweb, 2011-01-21 22:15:19] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
1053. Elküldve: 2011-01-21 22:43:48, Mindennapi problémák
|
[50.] |
Remélem a földszinten is.
|
| |
[előzmény: (1052) retrometro, 2011-01-21 22:35:54] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|