A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
|
|
olahg
Tagság: 2007-11-22 16:22:04 Tagszám: #52002 Hozzászólások: 91 |
825. Elküldve: 2010-06-01 13:06:03, Mindennapi problémák
|
[226.] |
"kizárólag azért foglalkozom vele, mert a munkakörömmel jár."
Erre írtam, hogy: a személyzet jelentette, ahogy az dolga.
Az én értelmezésemben tiszteletben tartotta, csak nem érdekelte.
"elsütött laza dumákat megtartaná inkább a kedves családja számára.
"
A gondolatmenetet továbbfolytatva, nagyra értékelném az "ismételten jelentkezem" dumák mellőzését is a block részéről. Amikor közöltem velük, hogy nem unatkozom én, és feleslegesen dumálni is utálok, valamint ha hallottam volna már kinyögtem volna mi a gondom, akkor persze ment a duzzogás.
|
| |
[előzmény: (824) dulifuli, 2010-06-01 12:19:23] |
|
Kezdő
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
824. Elküldve: 2010-06-01 12:19:23, Mindennapi problémák
|
[227.] |
"...akkor menetrend szerint bizt. ber. hiba volt Bajcsy-n. Voltak a pályán és jobbtól-balig engedélyre lehetett közlekedni."
Nehézségek valóban adódhatnak, de ha egy személyzet éppen kezd, akkor semmit sem tud az adott forgalmi helyzetről. Ám ha tud is, a szabályzat olyat nem tartalmaz, hogy közepes forgalmi gebasz esetén a jelentési kötelezettség mellőzendő.
"Az már azt hiszem minket nem kell, hogy érdekeljen, hogy a menetrendíró 59 mp késést regisztrált, vagy ennél többet és ahhoz beírtak valami indokot."
Tökéletesen egyetértek, engem példának okáért ez egyáltalán nem is érdekel, a legkevésbé sem, kizárólag azért foglalkozom vele, mert a munkakörömmel jár.
Ezt viszont elvileg a KFM is tudja, és üdvös lenne ha eme tényt tiszteletben is tartaná, és a rádióforgalmazásban - mint hivatalos médiumon - elsütött laza dumákat megtartaná inkább a kedves családja számára.
SZERINTEM.
|
| [válaszok erre: #825 #826] |
[előzmény: (822) olahg, 2010-06-01 11:04:06] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
823. Elküldve: 2010-06-01 12:11:08, Mindennapi problémák
|
[228.] |
Heló!
"Nem mindegyik KFM van ezen az állásponton!"
Az úgy nehézségekhez vezet, ha a szabályok betartása avagy értelmezése attól függ, hogy éppen melyik szolgálati előljáró regnál itt vagy ott.
(Habár volt már erre próbálkozás, személyre szabott rendelkezés formájában, de két hónap tökölés után az is megbukott hivatalosan. )
"Jelentés írás a szolgálati elöljáró felé,illetve VBCS jelentés írása!"
Nem kell engem különösen bíztatni ilyesmire , de az ingerküszöböm azért ennél már egy kicsit magasabbra kúszott.
|
| |
[előzmény: (821) Nyugdijas03, 2010-06-01 10:21:35] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
olahg
Tagság: 2007-11-22 16:22:04 Tagszám: #52002 Hozzászólások: 91 |
822. Elküldve: 2010-06-01 11:04:06, Mindennapi problémák
|
[229.] |
Amikor ez a beszélgetésetek elhangzott, akkor menetrend szerint bizt. ber. hiba volt Bajcsy-n. Voltak a pályán és jobbtól-balig engedélyre lehetett közlekedni.
SZERINTEM a mondandó lefordítva: tudom, hogy jelentened kell, de jelenleg leszarom, mert fontosabb dolgunk van.
A személyzet jelentette, ahogy az dolga. Az már azt hiszem minket nem kell, hogy érdekeljen, hogy a menetrendíró 59 mp késést regisztrált, vagy ennél többet és ahhoz beírtak valami indokot.
|
| [válaszok erre: #824] |
[előzmény: (820) dulifuli, 2010-06-01 08:40:42] |
|
Kezdő
|
|
Nyugdijas03
Tagság: 2008-10-23 10:51:00 Tagszám: #64749 Hozzászólások: 155 |
821. Elküldve: 2010-06-01 10:21:35, Mindennapi problémák
|
[230.] |
Helló dulifuli!
Ez a párbeszéd(vagy ehhez hasonló)már 2003. előtt is elhangzott!Nem mindegyik KFM van ezen az állásponton!
Ha ez így elhangzik van rá megoldás!
Jelentés írás a szolgálati elöljáró felé,illetve VBCS jelentés írása!
Így Te az utasítások előírásait betartottad!A többi a menetirányító dolga!
Szia!
Feco
|
| [válaszok erre: #823] |
[előzmény: (820) dulifuli, 2010-06-01 08:40:42] |
|
Haladó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
820. Elküldve: 2010-06-01 08:40:42, Mindennapi problémák
|
[231.] |
Emlékezetből idéznék egy párbeszédet, rádión hangzott el. Nem biztos hogy szó szerint tudom idézni, de a lényeget ez nem érinti, íme:
mkv: Menetirány vétel, Köki jobb indulás egy perc késéssel.
KFM: Késés akkor van, amikor ÉN azt mondom.
mkv: Nem tudok róla, hogy az F2 vonatkozó pontja föl lenne függesztve, tehát nekem muszáj ezt jelentenem.
KFM: Nem baj, akkor is az a késés, amit ÉN annak mondok.
mkv: Tudomásul vettem ezt a közlést.
Eddig az idézet, arra várnám a véleményeket, hogy ezzel a KFM tulajdonképpen, érdemben mit is akart mondani, mert nem jövök rá. Úgy vélem a késve indulás tényét nem vitatta, azon lehetett volna vitatkozni, menetrendírón megnézni, satöbbi. Az F2 vonatkozó rendelkezéséről sem mondott semmit, hogy például az adott menetrendi napon nem kell ezt jelenteni, vagy ilyesmi. Semmi érdemi információ nincs, ha csak az nem, hogy hű, mekkora nagy király ám a KFM, bi-bi-bíííí...
Szóval várom a véleményeket, hogy akkor ez most mégis mi lehet.
|
| [válaszok erre: #821 #822 #827 #828 #830] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
819. Elküldve: 2010-05-27 22:37:53, Mindennapi problémák
|
[232.] |
Javallom ezt meghallgatásra. Kicsit hosszabb mint 1 perc. De ezt a 12-ből 9 órán át hallgatta a Kálvinon a forgalmin a személyzet. Fent egy szép nagy gép törte az aszfaltot. Holnap folytatják.
Sima mobiltelefonnal lett csinálva, tehát a mikrofon nem nevezhető riportermagnóval vetekedő érzékenységűnek. El lehet képzelni. Zajmérő műszerek kifeküdtek volna.
Aztán csodálkoznak a munkáltatónál, ha néha valaki kihívja az ÁNTSZ-t.
http://m3.what.hu/files/kalvin-05-27.mp3
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
818. Elküldve: 2010-05-22 01:03:08, Mindennapi problémák
|
[233.] |
Igen, reméltem hogy megteszi helyettem valaki hogy utánanéz, megtörtént.
Köszönet érte.
Ezzel a lengőkábeles dologgal viszont most az van, amiről nemrégiben tárgyaltunk itt, hogy:
1. Van olyan nézet, hogy a vizsiben átvett vonatot kap az ember.
2. Másik nézet, retrometro kolléga álláspontja, hogy ilyenkor lényegében biztonsági vizsgálat befejezése történik az mkv részéről.
Egyik eset sem olyan, hogy a hivatkozott V1 pontokat végre kellene hajtani.
Legalábbis itt és most ezt így látom, várom a kedves topiktársak véleményét.
|
| |
[előzmény: (817) itamas80, 2010-05-22 00:38:55] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
817. Elküldve: 2010-05-22 00:38:55, Mindennapi problémák
|
[234.] |
V1 AVR 21.
21. (A V.1. 77. ponthoz)
Az EPK fék és az éberségi berendezés működését a lengőkábellel ellátott tárolóhelyen történő szerelvényátvétel előírásai szerint kell ellenőrizni.
Lapozzunk a lengőkábeleshez, 52/a pont:
13. (A V.1. 52/a. ponthoz)
AVR-rel ellátott szerelvény átvételekor a mkv. CML-be kapcsol és az akaratlan elindulásgátló ellenőrzése előtt ellenőrzi az EPK fék működését a következők szerint:
- légfékkel befékez teljes üzemi fékezéssel;
- az üzemmódválasztó kapcsolót PA állásba kapcsolja;
- megkísérli a fékezőszelep utazó (II.) állásában a fékezőszelepet leoldani;
- ellenőrzi a nyomásmérő műszer alapján, hogy nem old-e le az EPK–fék.
Az ellenőrzést CMC állásban megismétli.
A fenti ellenőrzések során a vezetőpulton világítani kell az „Ellenőrzött üzem” és a „Nincs pályajel” jelzőlámpáknak.
(ha zárva az EPK, akkor nem világít)
Az ellenőrzés befejezése után CML üzemmódot kell kapcsolni és a mkv. lepróbálja az éberségi berendezés fényjelzését (ha az éberségi berendezés működik max. 25 másodperc eltelte után megjelenik a fényjelzés)
A jelzést a vezérkontroller „Fék–1” pozícióra kapcsolással nyugtázni kell.
|
| [válaszok erre: #818] |
[előzmény: (816) dulifuli, 2010-05-22 00:30:02] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
816. Elküldve: 2010-05-22 00:30:02, Mindennapi problémák
|
[235.] |
Figyelni valóban nem árt, de ha le van csökkentve rendesen a fékvezetéki nyomás, akkor csendes lesz a 0-ba tekerés, de nem hiszem, hogy ezzel Te ne lennél tökéletesen tisztában.
Hogy aztán az AVR-es jelzőlámpák megfigyelésével mi a helyzet ebben a szituációban, tehát hogy pontosan mi van előírva az mkv számára, ahhoz át kéne célzottan nyálazni a V1 AVR kiegészítését, de így éjszaka már ehhez nincs sok kedvem.
|
| [válaszok erre: #817] |
[előzmény: (813) Nyugdijas03, 2010-05-21 16:08:24] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
815. Elküldve: 2010-05-22 00:24:06, Mindennapi problémák
|
[236.] |
Ha a vizsgálóból ment ki, ott végső soron a vizsgáló diszpécser tartja a hátát az ilyen malőrökért, úgy tudom.
No meg azt is jó lenne tudni, hogy az adott mkv hogyan, milyen körülmények között kapta meg azt a vonatot - és innen ismét előkerül az a kérdés, amit nemrégiben feszegettem.
|
| |
[előzmény: (812) btk1, 2010-05-21 15:46:26] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Nyugdijas03
Tagság: 2008-10-23 10:51:00 Tagszám: #64749 Hozzászólások: 155 |
814. Elküldve: 2010-05-21 16:14:37, Mindennapi problémák
|
[237.] |
Bocsi kollégák,tudom könnyű a karosszékből dumálni!
De ODA KELL FIGYELNI!!!
Sziasztok!
Feco
|
| |
[előzmény: (813) Nyugdijas03, 2010-05-21 16:08:24] |
|
Haladó
|
|
Nyugdijas03
Tagság: 2008-10-23 10:51:00 Tagszám: #64749 Hozzászólások: 155 |
813. Elküldve: 2010-05-21 16:08:24, Mindennapi problémák
|
[238.] |
M'ér a Határ jobbon?
M'ér nem a Köki kihúhúzóban,amikor a birkózó gépet "0"-ba tekerte és nem volt AVR vészfék???
Akkor mit csinált a MKV?Aludt? Miért nem jelezte az instruktornak?Ellenőrizni az AVR csapokat ,ha nem jó:
K.sz-be vissza,Határ közép 30-as indul???
Húúúú...!!!
Feco
|
| [válaszok erre: #814 #816] |
[előzmény: (812) btk1, 2010-05-21 15:46:26] |
|
Haladó
|
|
btk1
Tagság: 2010-05-18 11:33:01 Tagszám: #85076 Hozzászólások: 66 |
812. Elküldve: 2010-05-21 15:46:26, Mindennapi problémák
|
[239.] |
Ehhez kapcsolódik:
A minap volt egy Tároló vonatátvétel,hibát találtak rajta,irány Vizsgáló,pár órával később megkapja egy másik személyzet a javított vonatot és Határ út jobbon derűl ki,hogy mindkét végén el vannak zárva az EPK csapjai,erre is az instruktor jön rá a hibajelenség elmondása után.
Vajon itt hányan hibáztak?
|
| [válaszok erre: #813 #815] |
[előzmény: (778) dulifuli, 2010-05-02 20:44:14] |
|
Kezdő
|
|
Nyugdijas03
Tagság: 2008-10-23 10:51:00 Tagszám: #64749 Hozzászólások: 155 |
811. Elküldve: 2010-05-11 17:34:26, Mindennapi problémák
|
[240.] |
Az instruktor neve helyesen:B.Gy!
A tár.-ban kezdéskor a saját jólfelfogott érdekében sem ártott néha egy alaposabb átvétel!
Elég sok szerelvény(majdnem azt írtam,hogy vonat)csere kerekedett ebből ki!
De volt idő,amikor a dolgozó eldumálta az időt a diszpivel aztán futás!(az meg tilos!)
Na pá lelkecskéim!
Feco
|
| |
[előzmény: (809) médmfsz, 2010-05-11 07:03:08] |
|
Haladó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
809. Elküldve: 2010-05-11 07:03:08, Mindennapi problémák
|
[241.] |
Érdekes vita, és a korábbi évek fegyelmi vitáit is előhozza!
Kivételesen retrometroval értek egyet, de voltak olyan fegyelmi határozatok amik ezzel szembe mentek! Ha mondjuk a KSZ-ből kifelé menet, vagy az első körben történt valami esemény, rögtön vizsgálat tárgya, volt az átvétel, illetve az elmarasztalás része, amennyiben ilyen nem volt!
Pedig nekem is az a véleményem, hogy újabb átvételekre semmiféle szabály nem kötelez!
De ez is olyan, mint annyi minden más az életben az elv, és a gyakorlat elválik, aztán görcsölünk, hogy hogyan is kéne!
Én emlékszem (biztos nem egyedül) BZS instruktorra, aki még hivatásos politikai karrierje előtt kimondottan utazott arra, hogy ezek az átvételek meglegyenek. Aztán vita helyett, meg, hogy ne kelljen vele beszélgetni, inkább elment mindenki megcsinálni.
|
| [válaszok erre: #810 #811] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
805. Elküldve: 2010-05-11 00:32:00, Mindennapi problémák
|
[242.] |
Nem tudom...
De mind a mai napig így zajlik a dolog. Ha valamelyikük megégette volna magát emiatt, akkor pl. a későbbiekben leadatnák a vonatot. Tudomásomra jutna a változás munkavégzés közben! Indirekte, mivel változás nincs, így felelősségre vonás sincs!
|
| [válaszok erre: #807 #808] |
[előzmény: (803) retrometro, 2010-05-11 00:09:51] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
804. Elküldve: 2010-05-11 00:25:28, Mindennapi problémák
|
[243.] |
"Az E06 és E30-as vonatokat,amelyek jó esetben egész nap csak állnak az áramszedősínnel ellátott tárolóhelyen..minden személyzetváltáskor átveszitek??"
Folyamatosan van rajta személyzet! Őrízve van! Megbízom a leváltott kollégában (ahogy vonali váltáskor is!).
A tárolóban őrizetlenül pöfögő szerelvénynak ki a gazdája? Órákon át a kutya se néz rá, a diszpécser is legfeljebb akkor, ha a tűzjelző bejelez (vagy valaki jelzi a rendellenességet). Ez azért nem ugyanolyan "átvett" vonat, mint a 06/30-as... Ja, ha meg tartalék vonat: nem kéne rá felügyelet? Vagy valki számára elő van írva az időnkénti szemrevételezés? Nem véletlen, hogy biztonsági vizsgálat ideje alatt sem lehet elhagyni a feszültség alatt álló vonatot!
"A szabályzatok meg nem egyértelműek: pl. forgalomba állás előtt mennyi idővel lehet max. átvenni a vonatot?[i]"
A kettőspont utáni részre nem reagáltál... Ha BÁRMENNYI idővel a forgalomba állás előtt átvehető a vonat, akkor időnként levizsgálják és kész, aztán BÁRMIKOR forgalomba adható. Lenne... Ha közben folyamatos felügyelet alatt állna... (a diszpécser nem tudja a ezt biztosítani!).
|
| [válaszok erre: #806] |
[előzmény: (802) retrometro, 2010-05-10 23:57:40] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
801. Elküldve: 2010-05-10 23:40:07, Mindennapi problémák
|
[244.] |
Dehogynem!
Csak meg ne tudja a vbcs!!!
|
| |
[előzmény: (799) retrometro, 2010-05-10 23:30:16] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
800. Elküldve: 2010-05-10 23:38:08, Mindennapi problémák
|
[245.] |
Még annó több mint 25 évvel ezelőttről (K-NY) úgy rémlik, hogy ha nem volt biztosított folyamatosan a személyzet a ksz-ben, akkor a vonatot le kellett adnia a váltást nem kapó személyzetnek!
Formalitás:
Az adott járatszámon megszaporodott személyzetek számát a menetlevél kis késéssel bár, de követte, addig a járműkísérő lap a mai napig is csak az első 5 (6?) személyzet részére biztosítja az aláírás (menetokmány vezetése!) lehetőségét!
Egyáltalán, tudatosult-e már valakiban, higy melyiken mit ír alá? (a menetlevelen a személyzetváltás tényét forgalmi szempontból, míg a járműkísérő lapon a vonat átvételét/átadását műszaki szempontból).
|
|
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
798. Elküldve: 2010-05-10 23:21:48, Mindennapi problémák
|
[246.] |
"Az, hogy a vonattárolás a tárolóban szabályos, avagy nem.. a diszpécser dolga és az Ő felelőssége!! "
Mégsem vontak még felelősségre egyetlen diszpit sem, pl. amikor már füstölt a kompresszor (mert csak 3 ment a hat helyett, de azok állandóan), hogy miért nincs leadva a vonat, illetve miért nincs rá személyzet vezényelve (felügyelet).
|
| [válaszok erre: #803] |
[előzmény: (795) retrometro, 2010-05-10 22:48:22] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
797. Elküldve: 2010-05-10 23:16:07, Mindennapi problémák
|
[247.] |
"Ha azt mondja, hogy vedd át, mert csak be van kapcsolva akkor meg át kell venni."
Persze azt mond, amit akar. De! Mi az már, hogy be van kapcsolva, de nincs átvéve? Ki hallott már ilyet?
|
| [válaszok erre: #799] |
[előzmény: (795) retrometro, 2010-05-10 22:48:22] |
|
Törzstag
|
|
ojozso
Tagság: 2007-05-17 10:14:26 Tagszám: #45074 Hozzászólások: 470 |
796. Elküldve: 2010-05-10 23:12:19, Mindennapi problémák
|
[248.] |
"Miért kellene átvenni? Úgy gondolom, hogy a biztonsági vizsgálat utáni forgalomba állás szabályai a mérvadók."
Reggel 9 óra tájban beáll egy vonat a vizsgálóba, a Technológiai Rend szerint biztonsági vizsgálatnak alávetik. Mivel nem zavar a továbbiakban az ottléte senkit/semmit, így mondjuk 17 óra tájban onnan áll forgalomba (nyilván új személyzettel).
Véleményed szerint azt a vonatot nem kell átvennie senkinek, ha jól értem (mert nem lett leadva).
Tovább megyek: ha reggel minden vonatot átveszünk, és hagyjuk "pöfögni", aznap már nem kell többet átvenni (akár hol is álljon és akármikor is induljon), mert nem lett leadva és a biztonsági vizsgálata megtörtént! Hát ez így nem más, mint a vasútbiztonság veszélyeztetése, szerintem. (Amúgy meg ezek a csotrogányok képesek álló helyzetben is elromlani...)
A szabályzatok meg nem egyértelműek: pl. forgalomba állás előtt mennyi idővel lehet max. átvenni a vonatot? Légfékpróbára ugye ott van a 20 perc, átvételre meg nincs semmi.
Tovább gondolkodva: a keretbeosztás készítői ksz kezdéskor miért építenek be 25 perc időt az indulásig? (Miért nem csak 5-öt, mint Kö-Ki kezdéskor, vagy miért nem 35-öt, mint lengőkábeles átvételnél?). Valószínűleg azért, mert belekalkulálták a harmadik sínnel ellátott tárolóhelyen történő vonatátvételt!
|
| [válaszok erre: #802] |
[előzmény: (790) retrometro, 2010-05-10 21:21:34] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
793. Elküldve: 2010-05-10 22:05:06, Mindennapi problémák
|
[249.] |
Ez világos, ugyanakkor felmerül a szabály és kivétel egymáshoz való viszonya.
Mert valószínűleg azért vannak a dolgok szabályozva, hogy általában úgy történjenek ahogy az írva vagyon, és nem az van, hogy majd a szolgálati előljáró mond valamit, amit éppen gondol.
Szerintem.
|
| [válaszok erre: #794] |
[előzmény: (791) retrometro, 2010-05-10 21:30:57] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337 |
792. Elküldve: 2010-05-10 21:55:24, Mindennapi problémák
|
[250.] |
Most más szempontból:
Ha a vizsibe beáll egy vonat biztonságira, onnan átviszi egy mozgató a tárolóba, akkor a tárolóban ácsorgó vonatot sem kell átvenni, ha új személyzet jön rá?
Mert ott is megvolt a biztonsági korábban a vizsgálóban, csak annyi a különbség hogy a vonat átment a tárolóba. Ha az eredeti személyzet marad, akkor pl. a keretbeó sem ír új átvételt (pl. az E38-ban a 20-as vonat 14:44-15:27), de új személyzetnél igen.
Ha a vizsgálóban új személyzet jön, és azt mondják hogy az már 2. vonat is, akkor mi a helyzet? Ha tárolóban kap a mkv. 2. vonatot, akkor az egyértelműbb, hogy az új mkv át is veszi.
|
| [válaszok erre: #795] |
[előzmény: (790) retrometro, 2010-05-10 21:21:34] |
|
Törzstag
|
|
Mindennapi problémák (üzenet: 1001, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|