Utánajártam közben az ügyfélszolgálaton: azt mondják, az L-es és az U-s kezdetű azonosítóval bíró csomagokat nem kötelesek kézbesíteni, hanem értesítőt küldenek róla. Illetve csak az L-es-ről, az U-val kezdődőről az ügyfélnek kell érdeklődni. Állítólag az azonosító nélkül érkező csomagok kapnak egy U-s számot, amikor az országba érkeznek. Ezután a posta a feladónak(!) küldi el az azonosítót, és ő meg (jó esetben) továbbküldi a címzettnek, aki így látja, mikor érkezik a helyi postára a csomagja. Utána menjen be érte, éskérje. Ennyi... Az teszi különösen izgalmassá a dolgot, hogy megkérdeztem, mi van akkor, ha a feladó sem telefonszámot, sem e-mail címet nem tüntet fel a csomagon; akkor hogy küldik el neki ezt az azonosítót. Azt a választ kaptam, hogy biztos kinyomozzák valahogy az elérhetőségét... ha pedig nem, akkor nem jut el a csomag a címzetthez? - kérdeztem. A válasz: Így van. Komolyan mondom, a Magyar Posta ennél lejjebb már nem süllyedhet! Eleve: miért nem a címzettnek küldik azt az U-s azonosítót, miért a feladónak? Mi ebben a logika?
Azért izgat különösen a dolog, mert két küldeményt is várok Amazon Marketplace-es eladóktól, akik a legtöbbször azonosítószám nélkül küldik a csomagokat. Remélem, azért eljutnak majd hozzám valahogy...
Én azt olvastam, hogy ha július 1 előtt adták fel, akkor nem kerül vámolásra a termék. Gondolom a megrendelővel tudod bizonyítani majd...
Keky: egy barátom gyógyszerész, az egyik ügyeleti patikába rendelni a csomagokat ami 0-24-ben nyitva van 365 napot az évben. Idén még szerintem nem hagyott ott neki csomagot a retkes postát, minden amcsi CD-ért a postára kellett battyognia... (de legalább értesítőt kapott...)
Mai kérdés: délelőtt kaptam egy sms-t, hogy fáradjak be a postára egy nemzetközi küldeményért. Befáradtam, a múlt hónapban rendelt CD-m volt az. Kérdeztem, hogyhogy nem a kézbesítő hozta, mint mindig. Azt a választ kaptam, hogy azért, mert kaptak egy rendelkezést, hogy nemzetközi küldeményeket ezentúl nem kézbesítenek, hanem a postán maradnak, oda kell bemenni értük... (???) Sajnos a hölgy semmilyen bővebb információt nem tudott adni, sem indokot.
A posta honlapján sem találok erről semmi infót. Szóval: ti találkoztatok már ezzel a rendelkezéssel? Vagy csak az ablak mögött ülő hölgy tudja rosszul? Nem örülnék, ha ezentúl állandóan sorban kéne állnom a rendeléseimért, főleg, hogy a kézbesítőnek még kulcsa is van a postaládámhoz, hogy gond nélkül be tudja rakni a csomagot.
Köszi!
Többek között ezért is (amit említettél kiszállítási időt) kérdeztem, mert nem akarok úgy rendelni, hogy menet közben csússzon át a megérkezés a júliusi határidőn, mert abban az időszakban szerintem még ennél is mizériásabb lesz az ügyintézés. Úgyhogy vagy előtte rendelek, vagy utána, csak ugye előtte is már inkább EU-ból.
Az a baj az e-bay-jel (csak most), hogy amit kerestem (Elmer Bernstein: Zulu Dawn), abból minden normális árú példány Angliában van.
Soundtrackcorner-en megtaláltam, rendelhető, bár ott is többe kerül, viszont ez az oldal jónak tűnik. Olaszoknál a beatrecords-tól volt már rendelésem, az Intermezzomedia oldala viszont áttekinthetőbb, bár a lényeg úgyis az, hogy megérkezzen, amit rendelek.
Európából, most, hogy a britek is kiestek, leginkább a soundtrackcorner-t használom; mondjuk ott némelyik kiadó lemezeinek ára elég magas (pl. Varese). Intermezzomedia az olaszoknál elég jó, és széles a választék - plusz marad az ebay és az amazon, ha talál az ember európai székhelyű eladót.
Amúgy a legutóbbi rendelésem az USA-ból (ápr. 8), még csak tegnap érkezett be az országba! Ennyire lassú még sosem volt! Szóval sajnos még arra sincs garancia, hogy ha bőven júl. 1 előtt rendelünk, az megérkezik az új szabályozás érvénybe lépéséig...
Erre való tekintettel honnan lesz (sőt, már most honnan) érdemes rendelni? Tudsz esetleg ajánlani olyan helyet, ahonnan megbízhatóan és nagy választékból (ez azért fontos, mert került a kívánságlistámra pár mondhatni egészen régi filmzene is) lehet rendelni lemezeket újonnan is?
Lehet, hogy az árak miatt már jó ideje nem volt nyerő a screenarchives, de nekem abszolút bevált, kifejezetten megbízhatók és korrektek "voltak" (nyilván lesznek is, de így már nem biztos, hogy ezt meg is fogom tudni tapasztalni a továbbiakban).
Nemrég láttam a Stargirl c. 2020-as filmet (nem a sorozatot, hanem azt, amit Julia Hart rendezett). A film zenéjét Rob Simonsen szerezte. Korábban csak az Adaline varázslatos életét ismertem tőle, pedig láttam több filmet is, melynek ő a zeneszerzője. Lényeg, hogy most a Stargirl hatására (bár abban az aláfestés nem igazán mérvadó) tartottam egy Rob Simonsen maratont :)
A horror műfaj nagyon nem az én világom, és arra tippeltem, amikor szólt az Elrabolt világ score-ja, hogy ez horrorfilmhez készült (végülis sci-fi thrillernek van megjelölve - a filmet még nem láttam). Mindenesetre összességében nem ebben a műfajban mozog Rob Simonsen. Kicsit ki is lógott a sorból. Lényeg, hogy nem volt vele semmi problémám, sőt, ez most bejött, s legalább nem csak Christopher Young-ról tudom elmondani, hogy hallgatható horrormuzsikát készít. Bár Simonsen zenéje más jellegű, a stílusa inkább John Carpenter és Johan Johannsson keverékének hangzik :)
Zeneszerző maratont már nagyon rég tartottam (nálam Rachel Portman, Christopher Young és részben Jerry Goldsmith volt hasonlóképp megismerve). Ideje volt már egy ilyen féle ki(vagy inkább be)kapcsolódás. Szerintem Rob Simonsen jó választás ehhez.
Aki nem ismeri, azoknak ajánlom. Illetve hátha az én listámba nem került be valami tőle, ajánljatok párat! :) Köszi!
Rövid, lényegretörő kis kötet. Számomra annyi talán a negatívuma, hogy elég sokat ír általam teljesen ismeretlen ázsiai/dél-amerikai stb. zeneszerzőkről, illetve a zene szerepéről az ottani filmekben. Ezek helyett szívesebben olvastam volna többet ismertebb komponistákról, filmzenékről, de persze azért azok sem maradtak ki.
Úgy szoktam fogalmazni, hogy abszolút tudom, hol van ezeknek az alapzenéknek a helye, mint például az eredeti SW-trilógiáé, az érdemeiket is elismerem, de attól még hidegen hagynak. Ahogy nem minden filmes újságíró rajong mondjuk a Ponyvaregényért vagy A remény rabjaiért sem.
A SW-alaptrilógia zenéit például azért sem pontoztam és nem is fogom, mert semmilyen okot nem látok rá (hatásosság, kidolgozottság stb.), hogy miért is ne lenne 10 pont mind, de udvariasságból és elvárásból nem biggyesztem oda az én tízesemet, mert sehogy nem kötődöm hozzájuk, ahogy az Indiana Jones zenékhez sem. :) Én szívesebben hallgatom Williams "kisebb" zenéit: Terminal, Stepmom, Sleepers stb.
Ne is mondd én is ráfutottam a héten... Ez még akkor is ciki, ha a Cd boltok 1-2 dollárt írnak rá a dobozokra... Mert akkor is mindent bontanak és minden áll a postán hetekig valóban... Nem beszélve a vámkezelés díjáról ami ha nem is 3e mint most, de kidobott pénz lesz az ablakon :D
A zárójeles részt nem egészen értem, hogy melyik zenére írod.
Az SW az, amely kevésbé van (akár itt is) szeretve (legfeljebb csak szakmailag). Vagy pont a LOTR ilyen?
Esetleg eleve nem is közönség vs. szakmai megítélést értesz (bármelyik zenével is kapcsolatban) ez alatt?
A LOTR zenéket (talán egyedül csak az első rész kivételével) még szerintem sosem hallgattam végig. A filmeket sem kedvelem (valószínűleg ez lehet az oka, mondjuk sok tekintetben az SW, mint film, sem igazán az én világom, ott a zene mégis kedvenc).
A "Gyűrű"-k közül a Hobbit első része (számomra is érthetetlen okokból valahogy film szempontjából is) kivétel lett, ezt többször is hallgattam már.
Nekem volt zsinórban 2-3 olyan évem amikor január 1-én elkezdtem hallgatni a LOTR Complete-t és addig nem hallgattam mást míg le nem ment a 10 CD :D Igaz én keményvonalas rajongója vagyok a zenének, szerintem ott a helye a filmzenék pantheonjában mondjuk a SW mellett (amit sokan nem szeretnek még talán itt is, de úgy általában a szakmai elismertséget értem rajta leginkább). :)
Sok sikert a zenei élmény feldolgozásához. :) Amúgy, ha lesz cikk, legyen akármilyen hosszú, elolvasom.
De jó, hogy említed a LOTR bővített zenei anyagot. Asszem 10 cd-s a 3 rész. Egyetlen egyszer hallgattam meg vagy 4-5 éve. Nagyon jó volt mindhárom, emlékeim szerint a 2. rész zenéje volt a legjobb. Amúgy ennyi, azóta se hallgattam újra. Bármennyire is tudom, hogy Shore nagyon odatette.
[előzmény: (26361) Bíró Zsolt, 2021-03-20 19:08:05]