Lehet-e helyesen és jól tanulni? (üzenet: 58, Oktatás) |
|
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
60. Elküldve: 2022-09-06 19:23:41, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[1.] |
]
Egy felvidéki iskola lépcsőzete.
Igen, lehet így is oktatni és nevelni!🇭🇺
📷 Dunaszerdahely
Persze ott nem ilyenek vezérlik az oktatást!
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
56. Elküldve: 2021-08-14 19:41:34, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[5.] |
Egy elkeseredett belgrádi apa levele az iskolának
eredeti cikk: https://www.glas-javnosti.rs/pismo-jednog-ogorcenog-tate-beogradskog-osnovca-ove-ostre-reci-su-iz-temelja-uzdrmale-srpsko-skolstvo-9907
Magyar fordításban:
A Braća Baruh általános iskola vezetőségének és az osztályfőnöknek
Nem tisztelt iskolai vezetőség és nem tisztelt osztályfőnök(öcske), ha legalább egy ezred lelkiismeretük, őszinteségük, becsületük vagy akár egy csöpp intelligenciájuk is lenne, soha nem küldene ilyen üzenetet, amelyben arra kéri a szülőket, hogy fogadják el gyermekeik beoltását (amely más elnevezés a sterilizálásra, vagyis a gyilkosságra). Szomorú, hogy az ilyen senkiháziak olyan korosztályokat nevelnek, akiken Szerbia jövője nyugszik!
Önök a minisztériumra és annak "erős ajánlásaira" hivatkoznak, mintha a Bölcsek Tanácsa, a Szent Zsinat vagy a Szentek Tanácsa ülne ott, holott mindannyian nagyon jól tudjuk, hogy az ingyenélő lefekvők korrupt bürokratikus söpredéke van ott, pont olyanok, mint önök, akik évtizedek óta tönkreteszik az oktatást Szerbiában, az iskolatáskákba dugva a legrosszabb szemetet, amelyeket népirtóink és megszállóink nyomtatnak. Azt tanítják, hogy a törökök felvilágosítók voltak, és a véradó pedig a sikerhez vezető út volt. Önök, nyomorúságos borravalóért, elárulják a szentségeinket, ezért lejjebb vannak és rosszabbak, mint az utolsó utcai prostituáltak.
Hová tették az eszüket, hogyhogy nem csodálkozik önök közül senki sem azon, honnan került mindez ide egyszerre, és miként is van az, hogy Európa a legnagyobb kulturális központjaiban éjjel-nappal pont ilyen ügyekben harcol népei és államai fennmaradásáért? Nem emlékeznek, hogy szinte tegnap, hány diákunkat vittek el az iskolából, és vezettek el kivégezni!?* Ezt nem űrlények tették, hanem ugyanaz az Európa, amely előírja a vakcinázással való lelövést, ez az Európa, amely tankönyveket nyomtat egész Szerbiának, és a ti segítségetekkel ezeket aprópénzért (amelyeket ugyan tőlünk vesznek el) belegyömöszölik a gyermekeink táskájába.
Hogy nem szégyellitek a földet, amelyen csúsztok-másztok? Ha bármi emberi lenne bennetek, szégyellenétek még azt a csatornát is, ahová önmagatok legjobb részét engeditek. Elbitoroltátok az egész szerbiai oktatást, mindezt az egészségügy ürügyén, bár soha nem volt bizonyított, hogy egyetlen gyermek megbetegedett volna az önök képzelt (a föltupírozott szó lett volna az igazi – a ford. megjegyzése) betegségével. Nem emlékeztek, hogy majdnem tegnap egy tanár is odaállt diákjaival együtt a puskacsövek elé, ellentétben veletek, akik erős ajánlások mögé bújtok és gyerekeinket csekély borravalóért eladjátok.
Kérdezzétek meg, hogy hívják azt a tanárt, aki a diákokkal a kivégzendők sorába állott? **
Hány iskola viseli Szerbiában a nevét? Hol vannak a szobrai?
De azért Broz terroristáinak és hóhérainak nevét minden szerbiai faluban és városban megtaláljuk!
Önök valóban a legalja földi söpredék! Mire épülnek ezek az erős ajánlások az erős hazugságokon és az emberiesség bármi nyomának hiányán kívül? Önök ezeknek a hazugoknak és bűnözőknek a szószólói lettek. Önök elbitorolták az oktatáshoz való jogot, az iskoláztatást szatócsbolttá változtatták és már 30 hónapja kapják a meg nem dolgozott fizetést. Az állam rovására lustálkodnak és tervezgetnek új diákgenerációk kárára, amelyek egyesek szerint Szerbia jövője.
Ahelyett, hogy oktatnának és tudást adnának át (ami sajnos önöknek sincs, még azokon a területeken sem, amelyeken valamiféle szégyellnivaló okleveleket-bizonyítványokat szereztek), egy félig állami, félig magántulajdonú bűnőzői, sátáni szervezet, amelyet Válságstábnak (Moshe, Tito, Kardelj és Bakarić a szerbek felszámolására szolgáló stábjainak mintájára) kinyújtott kezei és szóvivői lettek. Ennek élén egy homályos lény áll, ugye, mindig maszkkal az állkapcsa felett, valamiféle Dr. Mengele-karikatúra, egyfajta vértelen humanoida. Egy félbűnözői múlttal rendelkező patkányfigura emberszerű köpete, amely korábban botrányokba keveredett a milliós állami pénzrablás körül, egyfajta madárijesztő a kafkai világból...
Különösen hazugságaitok, álnokságaitok és álszentségeitek tükrében pecsétel meg benneteket – az erősen ajánlott! - felszólítás. Erősen tömjétek azt a pofátokba, átkozott senkiháziak! Ahogy eddig is az iskolák pusztításának közvetlen elkövetői voltatok, úgy vállaltátok föl most a közvetlen bűntárs szerepét ebben a bűncselekményben.
Szégyelljétek magatokat ti, senkik! Jegyezzétek meg! SOHA, SOHA ne forduljatok többé hozzánk hasonló követelésekkel! Büntessen meg benneteket az Isten, átkozott szörnyszülöttek.
És zúduljon mindetekre az IGAZSÁGOS ISTEN HARAGJA, amelyhez a himnuszunkban fohászkodunk!***
Egy aggódó apa
P.S. Ne lepődjenek meg, ha megkeresem önöket.
*1941-ben a német megszállók több ezer civilt végeztek ki megtorlásul 10 katonájuk haláláért, köztük mintegy 300 középiskolás diákot. Egy tanár velük tartott.
**az Amerikában is élt Dr. Predrag Kohn-ról van szó, aki ellen a Szerbiai Szervezett Bűnözés Elleni Szolgálat (SBPOK) nyomozott 2011-ben a sertésinfluenza kapcsán behozott felesleges oltások eurómilliói kapcsán.
*** a szerb himnusz címe: Az Igazság Istenéhez
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
53. Elküldve: 2021-05-12 14:57:00, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[8.] |
Facebook-on találtam, ez csak egy része a posztnak, engem megdöbbentett!
Szilvássy Istvántól a Corvinus Egyetem egyik professzorától:
Hatodik éve tartok – mindkét félévben – Hungarikumok és örökségmenedzsment címen egy összkari választható tantárgyat a Corvinuson, ami már 12 kurzus, s immár kb. 700 hallgató végezte el. Ezek 420-450 felvételi ponttal bekerült hallgatók, az ország értelmiségének az utánpótlását jelentik, a fiatalság leendő "krémjét" adják. A tantárgy fő célja éppen a (magyar) nemzeti identitás bemutatása, összetevőinek rendszerezése, államigazgatási, önkormányzati és üzleti megjelenése.
A tantárgyhoz tartozó szemináriumokon, kíváncsiságból többször is felmértem a hallgatók kognitív magyar identitását. Röpdolgozatok százaival igazolhatnám, hogy ezeknek a 19-20 éves fiataloknak a magyar nemzeti identitása úgy a magyar irodalom, magyar történelem, Magyarország földrajza, mint a magyar kultúra, vagy a magyar műalkotások, életművek, művészet, gasztronómia, találmányok terén: a nullához konvergál.
(Csak néhány példa:
Ø a hallgatók 100 %-a Katona Józsefet jelöli meg a Bánk bán zeneszerzőjeként
Ø összekeveri Petőfi és József Attila arcképét
Ø nem tudja, hol van Tokaj, vagy Pannonhalma
Ø A Pál utcai fiúk írójaként Gárdonyi Gézát jelöli be
Ø Szinyei Merse Majális c festményének címe szerintük a Páneurópai piknik
Ø nem tudják, ki volt Papp László -- úszónak, vagy kardvívónak tartják, amint megtudják, hogy sportemberről van szó
Ø senki, egyetlen hallgató sem ismeri fel a Rákóczi induló dallamát, hogy Liszt Magyar rapszódiáját, vagy akár a Csárdáskirálynő ismert melódiáit ne is említsem
Ø Történelmi tudásuk magyar viszonylatban szintén nulla, mintha soha nem tanulták volna általános, vagy középiskolában ezeket az ismereteket, amelyek mind a tananyag részét képezik.)
Ez a hihetetlen tudatlanság egy olyan tünet, ami nekem – aki kezdetben evidenciának gondoltam egy mai magyar egyetemista hallgatóról, hogy nem csak attól magyar, hogy magyarul beszél, hanem van magyar kulturális identitása is – megdöbbentő.
Tisztelt Hölgyek és Urak: nincs magyar kognitív identitása az egyetemi hallgatóknak, legalábbis a Corvinuson és a Nemzeti (!) Közszolgálati Egyetemen, ahol oktatom ezt a tantárgyat és volt (bal) szerencsém felmérni a hallgatók ilyen irányú ismereteit.
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
50. Elküldve: 2021-02-09 16:28:41, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[11.] |
Szülők! Fogjatok össze!
Az iskolai LMBTQP érzékenyítések szülői ellenállással igenis megakadályozhatók –
Az iskolai LMBTQP érzékenyítések szülői ellenállással igenis megakadályozhatók – Szent Korona Rádió
Az LMBTQP mozgalmak jelenleg a legsebezhetőbb korosztályon, a gyermekeken keresztül igyekeznek minél nagyobb támadási felületet találni a normalitáson. Kötelességünk tehát kezünkbe venni az ügyet, és és az általuk rendezett “érzékenyítések” ellen határozottan fellépni!
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
49. Elküldve: 2021-02-06 18:52:18, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[12.] |
Ha a libsik oktatnak .. ..
A Jogi- és Bölcsész Karra felvételizők "válaszai" - félelmetes a sötétségük -
HUMOR helyett ..
(Beérett a Fodor Gábor, Magyar Bálint féle oktatási metódus. (erre a két marhára volt bízva az oktatásügy !)
A libsi felfogás szerint nem kell az értelmes, tanult ember (ez a két említett barom is elmondta többször, hogy minek a memoriter, a verstanulás, miért nem kell az évszámokat tudni, stb.) az ugyanis gondolkodik és ezért nehezebben irányítható, esetleg nem fogad el minden ocsmány hazugságot, és ez veszélyes a bolsi-libsi és egyéb ávós-származékokra, meg a 19 es leninfiú-utódokra. Bezzeg a Magyar kölkök, B. és tesója - apjuk a Nemzeti Szính. titkára volt, (forrás Bánffy Gy. !) lelkes Kádár-hívő, rendíthetetlen MSZMP tag - a 7o-es években Amerikában tanultak akkor, amikor egy tisztességes magyar (nem Magyar nevű) hanem magyar gyerek Csehszlovákiába sem mehetett ki.)
Példák a valóságból:
Amikor a VIASAT-nál titkárnőt kerestem, az egyik delikvens bejelentette, hogy azért akar a televízióban dolgozni, mert szereti a történelmet, különösen a reformkort. A tömegkommunikáció és a történelem összekapcsolásán kissé meglepődtem, de a meghatottságomban megkértem, sorolna fel néhányat az aradi vértanúk közül. Esküszöm az élő Istenre, hogy a következőket mondotta:
"Bajcsy-Zsilinszky Endre, Jávor Pál..több most hirtelen nem jut eszembe."
Ehhez képest lehet nekünk vigasz, hogy a mai német fiatalok java része nem tudja, ki volt Hitler, Lenin, Erich Honecker, pedig a 20. század még nincs oly távol.
EU-parlamenti képviselő mondta: ha a magyaroknak olyan rossz Szlovákiában, akkor minek mentek oda......
És ezek a hatökör emberek, orbitális marhák a demokrácia szabályai szerint megválasztott képviselők!
Hofi Géza mondotta: "És ők a jövő zálogai,.. de dögöljek meg, ha kiváltom őket!!"
A Pázmány Péter Tudományegyetem jogi és bölcsészkarán hangzottak el az alábbi épületes mondatok a felvételin:
1. A pun háborúban nagyon sok római elpusztult. Ezek mind Rómába költöztek és proletárok lettek belőlük.
2. A kaszt zárt társadalmi csoport, ami között csak lélekvándorlással lehet mozogni.
3. Ahhoz, hogy valaki dzsentri lehessen, tartalékos tiszti érettségi kellett.
4. Kréta élén két minótaurosz állt, akik évente cserélték egymást.
5. - Ki volt Ben Gurion? -Angol szociológus, a Magna Charta szerzője.
6. A középkor virágzása a mezőgazdaság forradalmával kezdődött (sövényvágó olló, hidraulikus szivattyú).
7. Szent István valahol azt hallotta: azé a föld, aki megműveli.
8. - Milyen tisztségeket töltött be Cromwell 1685-ben bekövetkezett haláláig?
- Lord-processzor.
9. - Mi az önkormányzat? - Ahol az emberek sürgős dolgaikat elvégzik.
10. - Magyarország tagja a NATO-nak?
- Nem.
- Miért?
- Magyarország a Varsói Szerződés révén lett tagja az ENSZ-nek, de később úgy döntöttek, hogy mégsem csatlakozunk a NATO-hoz.
- Hány tagja van jelenleg a NATO-nak?
- Több mint 30. Nem, nem, éppen 51.
- Értem.
- Ki Irak elnöke?
- Arafat.
11. - Miről szól Katona József Bánk bán című drámája?
- Arról szól, hogy van Bánk, aki egy bán...
12. - Radnóti Miklós miért volt kénytelen Szegeden folytatni az egyetemi tanulmányait?
- Radnóti Miklós eredetileg jogász szeretett volna lenni, de végül a könnyebb utat választotta, ezért ment a szegedi egyetemre.
13. Pál apostol javasolta, hogy a túlzott aszkétizmust mellőzzék, mert mindenkinek joga van a jóléthez.
14. Csoóri Sándor több évet élt Indiában és ott is halt meg.
15. - Mit tud Pázmány Péterről?
- Pázmány Péter költő volt és politikus. Gondolom, köztiszteletben álló személy volt.
16. - Ki kötötte a Bethlen-Peyer-paktumot?
- Az SZDSZ és az MDF.
17. - Mondjon magyar kormányzókat!
- Göncz Árpád, Fráter György.
18.- Mikor alapították a Szovjetuniót?
- XVIII. század.
- Nem. Mikor szűnt meg?
- 1450-es, 60-as évek.
- Nem jó. Azt mondja meg, mely országok tartoztak hozzá!
- Az északiak!
- Például?
- Norvégia!
19. Magyarországon 1849 után a hivatalos nyelv az osztrák!
20. A pápa református vallású.
21. A keleti kereszténység vezetője a tibeti láma.
22. - Mondjon párat a Tízparancsolatból!
- Felebarátod feleségét szeresd!
23. - Foglalja össze a keresztény tanítás lényegét!
- Hát, ezt most így Anschluss nem tudnám megmondani.
24. Luther Márton templomi könyvnyomtatással foglalkozott, és egyet-kettőt ki is szögezett a templomkapura.
25. - Mi a feminizmus?
- A feminizmus azt jelenti, hogy a nők el vannak nyomva a férfiak alatt.
26. Ha valaki sok évig él egyedül, annak rendszerint házasság a vége.
27. - Ki jelenleg a köztársasági elnök? - Nem tudom, de szerintem alkalmatlan.
28. - Hogyan végződik a Hamlet? - Meghajolnak a színészek.
29. - Milyen szabadságjogokat ismer? - Két szabadságjogot ismerek: a vallásit és a szexuálisat.
30. Svájcban az egyik hivatalos nyelv a svéd, mert Svájc Svédországgal határos.
31. Magyarország jellemző állatfaja a béka.
32. Szent István kért egy koronát, majd megfogalmazta a szatmári tizenkét pontot.
33. - Ki volt Szent István felesége? - Bajor Gizi.
34. A fáradt Odüsszeusz leheveredett egy nimfa alá.
35. Radnóti Miklós egész életében tudta, hogy meg fog halni.
36. Az első világháborút azért vesztették el a németek, mert Bulgárián keresztül támadták meg Franciaországot.
37. Vannak olyan helyek a Földön, ahol éjszaka egyáltalán nincs napsütés.
Így brillíroznak a profitorientált fogyasztói társadalom rabszolgái, és belezuhannak a fekete lyukba torkolló örökös sötétségbe. Szegény Nóti Károly mérgelődik a mennyekben, hogy hónapokon át gondolkozott egy jó bohózat megírásán, ezek meg csípőből kirázzák a legjobb szövegeket. Ráadásul nem is tudnak róla.
--
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
48. Elküldve: 2021-01-23 09:07:53, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[13.] |
Hol mondhatták?
„Minden egyetemistát rövid pórázon tartanak, hogy a humboldti értelemben vett tudomány szellemét csírájában elfojtsák. Az egyetemistáknak nem kell gondolkodniuk, csak előadásokra, szemináriumokra járniuk és teljesítménypontokat gyűjteniük. Ez egészében az orwelli világra emlékeztet, ahol az emberi teljesítményeket matematikai fogalmak mentén különböző kategóriákba sorolják. Így válnak akarat nélküli robotokká, akiknek már nem a nagy egész számít, csak a növekvő számokban kifejezett teljesítményfokozás” – mutatja be a szűk látókörű és bürokratikus oktatási rendszert a szerző.
...
A bevezetés a politikatudományba című előadás után a kollokviumvezetők bemutatják a témáikat: kizárólag balliberális témák. Gendertanok, queer-feminista teóriák.
...
A kollokviumvezetők legalább fele biszexuális vagy homoszexuális. Ekkor döbben rá Lion, miért szerepelt a meghívóban a pingpongütő és a papucs mellett, hogy mindenki hozzon magával óvszert.
Csak tartsd a szád
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
44. Elküldve: 2020-08-02 11:51:24, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[17.] |
Frászbuk-ról:
Hagytunk felnőni egy életképtelen generációt – Hol hibáztunk?
Felnőtt egy generáció, ami nem terhelhető. Nem tudja elvinni a tetteinek súlyát, nem érzi a következményeket, mert azonnal összeroppan. Tudom, sokan azt gondolják, hogy bántó általánosítás ez, mert vannak jófej kamaszok, igyekvő fiatalok, de ami nagyot változott az utóbbi években, az az arány.
Mindig is voltak válások, megesett lányok, drogozó fiatalok, volt abortusz, és még ezer minden, hiszen nincs új a nap alatt, csak az arányok fordultak meg. A változás mértéke azért drasztikus, mert bár minden dolog előfordult már egy társadalom vagy egy korszak idején, nem ekkora százalékban.
Felneveltünk vagy inkább hagytunk felnőni egy életképtelen generációt. Nagyon kevesen motiválhatók. A legtöbb fiatal céltalanul tengeti az életét és semmi, de semmi nem ösztönzi arra, hogy változtasson a jelenlegi állapotán. Nem akar többet, nem akarja a világot megváltani, nem vár semmi különlegeset az élettől. Kiveszett belőlük a hit. Annak hite, hogy a világot mi formáljuk, alakítjuk és változtathatjuk is meg, ha úgy adódik.
A mai fiatalok igen nagy része nem akar tanulni, mert feleslegesnek látja. Bármiféle információra van szüksége, az okostelefonjához nyúl. Bár nem az információszerzés a fő célja a legtöbbnek. Nem akarnak dolgozni, mert a pénz sem elég motiváló erő. Ahhoz is lusták vagy életuntak, hogy vágyaik legyenek. Elfelejtettek örülni, vágyakozni valami után.
-Ennyi pénzért én nem dolgozom… - hangzik el nem egyszer. Persze, hogy nem, amíg a szülők gondosan eltartják, sajnálgatják őket, mert szegényeknek nagyon nehéz az életük a mai világban. Sajnálják azért, mert túl sokat kell nekik teljesíteni, mert az elvárások emberfelettiek. Pedig nem azok, csak a puhány generáció, ami most kezd kibontakozni. Nem bírja el a kihívásokat.
Elvárja, hogy minden körülötte forogjon, hogy a munkahelyen, az iskolákban hozzá alkalmazkodjon mindenki. Azt várja, hogy mindenki legyen elájulva attól, hogy ő van, hogy ő esetleg dolgozna. De ezt a munkát csak ideális körülmények és ideális fizetés mellett képzeli el. Semmit nem tett le az asztalra, nem adott még hozzá a világhoz, de maga a léte az feljogosítás arra, hogy követelései legyenek. És követel is.
Alig vannak olyanok, akik ehhez nem asszisztálnak. Itt felnőttekre gondolok. Inkább működik a mamahotel, mert hát a szeretet jele az, ha kiszolgáljuk a csemeténket? Sokan erre vadul bólogatnak. A mai fiatalok kineveltek egy szolgasereget, amely igyekszik a kedvükben járni, félve attól, hogy majd egy idő után nem lesz, aki adózzon vagy nyugdíjat fizessen. Még azt sem mondhatjuk, hogy csak a fizikai munka büdös.
Minden munka az a számukra. Tulajdonképpen a legtöbben azt várják, hogy az égből hulljon rájuk a pénz. Némelyik még lehajolni is lusta lenne. Semmiféle késztetést nem éreznek arra, hogy egyedül elboldoguljanak. Mert mi, mostani szülők ezt hagytuk. Azért, mert kíméltük őket, hiszen nincs más dolguk, csak a tanulás. Pedig biztosan nem haltak volna bele, ha felelősséggel tették volna a szennyestartóba a ruháikat, vagy ha néhanapján elmosogattak volna. Esetleg észrevették volna, hogy a szüleik fáradtak, elkeseredettek.
Nem, nemcsak a tanulás a feladatuk, hanem az is, hogy ezt a világot jobbá tegyék. Hogy törődjenek másokkal, hogy tiszteljék azt, aki értük dolgozik. De mi valami félremagyarázott szeretetből elvettük tőlük ezt a lehetőséget és nem tanítottuk meg arra, hogy mi a gyerek, a kamasz, a felnőttkorba lévő fiatal feladata. És most jajgathatunk, mert piszkosul elrontottuk.
Amikor az iskola körül dolgozó munkásoknak az elsős gyerekek minősíthetetlen dolgokat kiabálnak, amikor g…i munkásnak nevezik azt, aki szépíti a környezetüket kétkezi munkával, akkor felmérhetjük azt, hogy mi szülők, pedagógusok, felnőttek, mennyire félreneveltük őket. Tudom, hogy sokan azt gondolják, hogy nem, nem lehetnek ilyenek a gyerekek, mert a gyerek aranyos, cuki és csillog a szeme. De ilyenek is…Egyre többen. A burok, amelyben vannak, nagyon gyorsan kipukkad. Addig hihetjük ezt, amíg a gyerek közösségbe nem kerül. Akinek óvodás, iskolás a gyereke, biztosan rengeteg hasonló „élménnyel” gazdagodik. Bár ezzel nem szeretünk szembenézni, inkább tagadjuk.
Felnőtt egy olyan generáció, ami lelkileg sem erős. Összeomlik, ha kudarc éri, nem leküzdeni akarja, hanem szenvedi. Olyan gyengék belül, hogy az ember fél kritikát mondani, mert ezek a fiatalok már nem tudnak védekezni sem. Nem akarnak küzdeni az igazukért, vagy bizonyítani, hogy igenis többre képesek.
Ez a generáció nem látja a többi embert. A társait sem, csak a virtuális világot. Lassan elfelejt beszélni, mert jelekkel fejezi ki magát a telefonján. Nem akar helyesen írni, nem akar beszélgetni, nem őriz emlékeket, mert neki csak a pillanat számít. Még azt sem állítom, hogy a mában él. Talán csak az adott pillanatban. Amit persze azonnal megörökít, pedig szánalmasan lényegtelen, hogy hogyan néz ki egy mosdó tükrében vagy, hogy szép-e műkörme.
Ha nem kap elég lájkot, könyörög érte. Még jó, hogy Dunának nem megy. Félelmetes belegondolni abba, hogy hol és mikor hibáztunk. Abba is, hogy mivé lesznek ezek a fiatalok. Vajon hogyan alakul az életük, ha társadalom nem tolerálja majd egy bizonyos szint után a hozzáállásukat? Vajon tudnak-e a virtuális világ nélkül létezni úgy, hogy majdan a saját gyerekeiknek valódi szülői legyenek?
Nem vagyok túl optimista e téren. Ne legyen igazam! Tévedjek óriásit…Ezt kívánom…
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
40. Elküldve: 2020-02-09 10:30:25, Lehet-e helyesen és jól tanulni?
|
[21.] |
Tiltakozás és memorandum a Nemzeti Alaptantervre rágalmakkal támadók ellen
Tisztelt Honfitársak! Kedves Barátok! Mindenki, akiket hallhat, és „akiket nem hall a nagyvilág”!
Legalább akkora a veszély határainkon belül, mint kívül, miként 100 évvel ezelőtt is.
A NAT elleni 1990 óta előrecsomagolt támadással a baloldal végképp el akarja törölni a múltat. Azok nevezik magukat „magyar tanároknak”, és oktatnak ki magyarokat magyar irodalomból és történelemből, akik szellemi elődei idegen hatalmakat szolgáltak, hazudtak éjjel és nappal, nem csak az 50-es években, hanem máig.
Most, amikor látják, hogy nem adtuk föl, és a nemzeti kormány érvényt szerez annak, hogy a rendszerváltásban pár lépést tegyünk előre, hogy ne csak a fele magyar irodalmat tanítsák, akkor jajveszékelnek, s még újabb rágalmakat találnak ki a régiek mellé. Információink szerint egyik fő céljuk ugyanaz, mint 100 éve: az egyházak, különösen a katolikus egyház és iskoláinak lerombolása. De főként az igazság tagadása!
Amikor Trianon 100. évfordulóján kezdjük visszaszerezni nemzeti íróinkat, akkor egy bizonyos kis kör, mely lukácsgyörgyök „szellemi” örököse, azonnal visítozva támad. Kevesen vannak, de acsarkodva védik a lerágott csontot, mint amilyen a történelemhamisításon alapuló kommunista irodalmi kánon. Ez pont azért készült, hogy „tudományosan” gyalázzanak minden antikommunista írót, így Herczeget, Nyirőt és Tormayt és Wasst. A gyalázatos kánonban például Arany Jánosnak alig, de bőven volt hely magyarellenes írók dicsőítésére. Tudományos álca alatt évek óta drasztikusan erősödik azok hangja, akik visszasírják a kommunista időket.
1945-ben elnyomóink ránk kényszerítették, hogy indexre kell tenni legnagyobb íróinkat, de sokáig mindent, ami irodalom volt. Csak Európa óriási tiltakozására kezdték levenni az indexről a nem magyar klasszikusokat. A szovjetellenesnek, antiszemitának, fasisztának nyilvánítottak a jegyzékben olyan „veszélyes írók és művek” voltak betiltva, mint Karl May, Kipling, a Karinthy fordította Micimackó, és a Grimm-mesék, no és Benedek Elek meg Móra Ferenc. Most a cenzorok lelki utódai ezt a cenzúrát sírják vissza: minden fórumon, álcivil szervezeteikben és szennylapjaikban aggódnak gyermekeink lelki fejődéséért. Ez szinte megható.
Vegyük újra észre, hogy az aczélgyörgyi „ 3T” – a támogatott-tűrt és tiltott kategóriáival nem is kettős, hanem hármas mércét alkalmazott. Ezt az aljas politikai- ideológiai diktatúrát követelik vissza a NAT-ot támadók. Nosztalgiázásukban durván támadják a magyar értékeket, mivel nem bírják elviselni az igazságot. Főként azt, hogy 1990-ben kiszabadultak a palackból jelentős magyar írók. Oda akarják őket ismét visszadugaszolni, fülünkbe ólmot önteni. Ne hagyjuk!!! Ugyanezek kergették halálba Szabó Lőrincet is!
Honfitársak! A helyzet drámai. Határainkat nem csak fizikailag kell megvédeni. Ehhez a Trianonban emelt szellemi határainkat le kell bontani! Hallatni kell hangunkat mindenütt, ha kell, az utcán. A szellemi trianon, a hazugságkór itt settenkedik köztünk. Sokkal gyilkosabb kór az influenzánál: 1918-19 óta terjed, 1945 óta nemzetközileg terjesztik. Ez a hazugságkór többek halált okozott, mint a spanyolnátha és az összes betegség.
Tartsuk a szemünket nyitva, és álljunk készen, mert éppen trianon centenáriumát akarja megakadályozni egy szűk kör, amely kunbélákat és szamuellyket, lukácsgyörgyöket üdvözölne itt szívesen. Azoktól nem féltik gyermekeinket. Márai Sándor jól látta: kommunista nem vész csak átalakul. Nem véletlen, hogy Lukács annyira gyűlölte Márait, mint Tormay Cecilt és Madách Imrét, akkoriban még nyugatosokat is! Amint a frontra került, ártatlan magyar hazafiakat tizedeltetett, majd folytatta a mészáros-munkát magyar irodalmunkban.
Fogjunk össze, hogy megvédjük a magyar Nemzeti Alaptantervet, a „templomot és az iskolát”. Gyűjtsük az adatokat – Dunát lehet vele rekeszteni – milyen hazugságokkal áraszt el a „mainstream” ízlésdiktatúra. Nincs ma aktuálisabb, mint Klebelsberg Kunó és Tormay Cecil megoldási javaslata:
„Mert egy népnek, amelytől elvették határait, hogy ne védhesse magát, amelytől elvették fegyvereit, hogy ne támadhasson — nem marad egyebe, mint az irodalma... A nemzeti lélek érzi ezt és — érezzük mi is, szabad, dacos magyar írók, akik nem lettünk az idegen szellem gályarabjai. De mi csak szétszórt őrszemek vagyunk. Szegény, magányos őrszemek, akiket a vártán lassan befúj a hó. Pedig ha összehordanók a fegyverünket, sok magányos őrtüzünk zsarátnokát, nagy világosságot tudnánk teremteni, — szellemi honfoglalók tudnánk lenni.”
Szervezkedjetek, és fogjatok össze, mert ellenünk 1918 óta szervezkednek. A szómágia, a rágalmak ellen harcolnunk kell! Terjesszétek és tiltakozzatok, amíg nincs késő. Nélküled a diktatúra újra leselkedik ránk!
Egy a tizenöt millióból
Budapest, 2020. február 7.
Memorandum és kiállás az új NAT-ért
Tovább >>
figyelemre méltó írások:
példaképünk..
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Topi-50
Tagság: 2006-06-13 16:29:32 Tagszám: #31643 Hozzászólások: 5406 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Lehet-e helyesen és jól tanulni? (üzenet: 58, Oktatás) |
|
|
|
|