nbali
Tagság: 2003-05-12 18:28:28 Tagszám: #4009 Hozzászólások: 24 |
|
Zöldfülű
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
177. Elküldve: 2007-06-04 19:25:36, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[102.] |
"Az oktatás nézetem szerint a legkisebb része a nevelésnek"
"Az ember ismeretei nem szárnyalhatják túl tapasztalatát"
John Locke (1632-1704)
-----------------------------------------------------------
"Nem azt amit akarnak, hanem ami javukra van."
"A kényszerűség nem ismer törvényt. De a színlelt kényszerűség, a képzelt kényszerűségek...ürügyet teremtenek az ismert szabályok megsértésére"
Cromwell ( 1599-1658)
-----------------------------------------------------------
"Az új véleményeket mindig gyanakvás és rendszerint ellenkezés fogadja csak és csupán azért, mert még nem általánosan elismertek"
John Locke
-----------------------------------------------------------
" Az ember mit kíván?/ A volt s lesz szép, csak a van silány!"
"Helyes a bőgés oroszlán"
Shakespeare
|
| [válaszok erre: #178] |
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
176. Elküldve: 2007-06-04 17:45:59, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[103.] |
A vallás, a latin "ligare" ->megkötni, igéből ered. Az ókori rómaiak a vallást egy olyan erőnek látták, amely megköti és ellenőrzi az embert.
A hinduizmus nem vallás.
egy belső tapasztalat:a lélek tapasztalata.
A hindu szótárban nem található meg a vallás szó.
Az ő szótára a "dharma" szót tartalmazza. A dharma szó kétségtelenül magába foglalja a vallást, de értelmezése messze túlnyúlnak a vallás szokásos felfogásán.
A dharma az élet belső törvénykönyvét, az emberi létezés mélyebb értelmét jelenti.
A "dharma" egy szanszkrit szó jelentése-> tartani, megvédeni.
Ami az embert megtartja, az a belső törvénye.
A belső törvény egy isteni, mindent beteljesítő tapasztalat. Nem hallomásokra és tapasztalat nélküli tulajdonságokra hagyatkozik.
Az öntörvény ->a belső tapasztalat, megszabadítja az embert a tudatlanság báklyóiból, a fizikai világban.
India ősi látói úgy érezték, hogy a vallás a "dharma", meg kell, hogy szabadítsa az embert attól, ami megköti őt, a saját tudatlanságától. Pontosabban át kell alakítani a tudatlanságot az igazság tudásává. A belső öntörvénnyel!
Aurobindo
" Nagyon gyakran talán nem ismerem fel a belső énemet.
Nem tudom, hogy a hang külső vagy belső hang.
Ez rendkívül összezavar."
Ha megtalálod a belső tudást, törvényt, akkor biztos leszel magadban,
Prem Sagare
|
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
175. Elküldve: 2007-06-01 10:22:33, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[104.] |
"A pálya során, sokszor találkoztam,-olyan nagytudású emberekkel, akikkel beszélgetve rosszérzés fogott el. Akikről éreztem, mások mint én.
Idő kellett hozzá, hogy felismerjem idegenkedésem okát. Ma már tudom, hogy többségüknél a saját értékrendjükhöz való viszonyuk az, ami engem mindig taszított.
A felismerés mindig váratlan formában jön el.
Egy érdektelen vita..... egy...... válasz, .....megnyilvánulás mutatott rá arra, hogy ennek az embernek a személyisége igen távol áll tőlem. Egy ember akit becsülhettem korábban, hogy felismerhetően van saját értékrendje, gondolatai következetesek, tudása akár lehetett kiemelkedő is. A baj ott kezdődik és ott is végződik, hogy a maga értékrendjét kialakító nem csak maga számára teszi kötelezettséggé annak elfogadását, hanem másoktól is elvárja saját felfogásának kritika nélküli követését.
Nem szeretem őket akkor sem, ha nevükhöz számos sier és eredmény a nagyságra utaló áldozat is kapcsolódik.
A hatalmi döntési pozíciókban ezek az emberek futtattak éveken át vakvágányra
megbízható igaz célokat, üldözték a másképp gondolkodókat, a háborúk kirobbanásának többsége is ilyen személyeknek köszönhető . Természetes mivoltuk, hogy saját elkötelezett hitük előtt is tagadják saját bigott mivoltjukat.
Beszédeikben megkövező, kritikusaikat saját soraikból kizáró személyek.
Vajon olvasták-e a tízparancsolatban foglaltakat, és ha olvasták meg is értették -e a parancsolatokat?"
Ezt ki lehet csomózni, hogy a szándék tökéletes legyen?
|
| |
[előzmény: (169) FRESH, 2007-05-25 13:37:02] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
174. Elküldve: 2007-05-31 16:48:36, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[105.] |
Az intelligencia jelentése->a problémák érzékelésének, felvetésének és megoldásának képessége.
A dinamika jelentése-> az élethez való ragaszkodás, életerő és a túlélés érdekében mutatott állhatatosság.
A dinamika és az intelligencia egyaránt szükséges a kitartáshoz és a kivitelezéshez, s mennyiségük egyénről egyénre változik. A csoportok intelligenciája is, csak egyéni erdmények összességének függvénye, és biztosan csak egyénenként mérhető az értéke.
Szinte minden esetben az egyéni intelligencia, eredményesebb mint a csoportos, mert nincs visszahúzó erő.
Ékes bizonyítéka:
A munkádban elkövetett hibákért, vagy eredményekért, csak önmagad vagy felelős.
|
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
173. Elküldve: 2007-05-31 15:07:37, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[106.] |
Egy kishal a sekélyesbe úszik, ahol a víz kissé sós, sárgás , vasízű.
Bekapott egy falatnyi tengeri rákot, amikor egy nagyhal támad rá és megsérti a farokúszóját. A kishalnak sikerül elmenekülnie, de sérülést szenvedett.
Meggyógyult a farokúszója és a kishal végzi tovább a dolgát. Ám egy napon a nagyhal ismét megtámadja, ezúttal nem sérült meg a kishal komolyabban, csak ütést kapott. De történt valami más is. Rögződött a tapasztalat(sós, sárgás,vasíz, ütés). Valami azt súgja neki, hogy cselekvéseiben nem elég elővigyázatos. Ugyanazon a helyen már másodszor éri baleset.
Ez Az organizmus számára bebizonyította azt (azonosító gondolkodás) Újra megtörténhet.
Így hát vigyázat!!
|
| |
[előzmény: (172) FRESH, 2007-05-31 14:53:26] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
172. Elküldve: 2007-05-31 14:53:26, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[107.] |
"Mindent a szükségszerűség hajt"
(Leukipposz /görög filozófus, i. e. V.század)
Minél értelmesebb egy ember, annál kevésbé hasonlít egy "gombnyomásra" működő szerkezethez.
Ha aberrált és csökkent képességű, akkor úgy rángatható-persze korlátozott mértékben-, mint egy marionett figura.
Szükség= kirívó szegénységet jelent.
Bármely probléma optimális megoldása az lenne, amely maximális hasznot hozna az összes Dinamika számára (egyenlőség).
Tehát az optimális Dinamikáknak is részesedniük kell az optimális, minden Dinamikának jogosan járó haszonból(reklám, üzlet, erkölcs).
|
| [válaszok erre: #173] |
[előzmény: (168) FRESH, 2007-05-24 12:35:15] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
171. Elküldve: 2007-05-31 09:45:33, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[108.] |
Az egyetlen út, melyet a tökéletes szándék vezet!
Veled van amikor szeretsz,
Veled van amikor nyersz,
Veled van amikor veszítesz,
-Mindig veled van mert-érzed,
Az élet- Az emberi joghoz!
-Egyenlő feltételek
-Egyenlő megnyílvánulás
-Egyenlő lehetőségek
A jog nélkül nincs demokrácia, csak demokratikus centralizmus.
Az igazi demokrácia az, melyet a jog vezet, csak ott létezhet a "tökéletes forma mögött, a tökéletes tartalom".
Nem kell félni- nem fog fájni.
Ha tökéletes a tartalom, akkor egyszerűek a szabályok!!
Igaz, kevesebb lesz a tökéletes forma, de az a kevés forma-megbízható alapokat biztosít, hiszen a tartalom az tökéletes!
"Ha nem érted, nem érsz fel hozzá"
Conficius
És ha nem érsz fel hozzá(nincs a forma mögött, tartalom), ebben az esetben nincs szükség semilyen vezetésre!!
|
| |
[előzmény: (170) FRESH, 2007-05-25 15:04:38] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
170. Elküldve: 2007-05-25 15:04:38, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[109.] |
Van két megjárható út!
Az egyik út kikövezett, piros szőnyeggel.
A másik út telis-tele akadályokkal.
Az igazi Mester melyiket választja??
(Az egyenlőség jegyében)
A törvény (szabály) olyan, mint a pókháló, amely megfogja a kisebb állatokat, a nagyobbak azonban átjutnak rajta.
A dongó beléje jutva széttépi és kirepül belőle mert megteheti (adott a lehetősége), a kis légy azonban fennakad benne(nincs más lehetősége).
(Temesvári Pelbárt)
|
| [válaszok erre: #171] |
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
169. Elküldve: 2007-05-25 13:37:02, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[110.] |
És forog a mókuskerék tovább, ontva magából a nagyobb és nagyobb "bölcseleteket".
"A tökéletes forma mögött, hiányzik a tökéletes tartalom"
Amiért Vezetni érdemes?!
" Legtöbben így vágtunk bele .....most már "nem akarunk vállvetve...(fikció) szinte senkivel....legalábbis itthon"
Beteljesedett, éljen az önérdek, mert ez a mondat ezt igazolja, és ha így van és nem érdemes ( vállvetve a közös célokért), akkor venni kell a kalapot és tessék továbbálni! Így becsületes!
Más:
Létezik, az a mester aki tévedhetetlen?!
"Soha nem téved!!"
"Nincs tökéletes ember csak tökéletes szándék" Óbölcselet.
"Tartalaom nélkül, még a szándék is oly kevés a tévedhetetlenséghez" (Leonardo)
|
| [válaszok erre: #175] |
[előzmény: (167) FRESH, 2007-05-24 12:05:06] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
168. Elküldve: 2007-05-24 12:35:15, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[111.] |
A külömb az különb...,
Ha muszály javítani, akkor muszáj...
|
| [válaszok erre: #172] |
[előzmény: (167) FRESH, 2007-05-24 12:05:06] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
167. Elküldve: 2007-05-24 12:05:06, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[112.] |
Filozófia
A filozófia, etmiológiája szerint, a bölcsesség szeretetét jelenti. Ez a szó, a hozzá kapcsolt különböző jelentések miatt mindenkor elég tág értelmű volt.
Filozofálni annyi, mint megmagyarázni vagy legalább keresni a dolgok okát, értelmét, mert amíg csupán a dolgok meglátására és bemutatására korlátozódunk, addig csak nagy "mesemondók" vagyunk.
Ha kiszámítjuk és megmérjük a dolgok arányait, nagyságát, értékét, csak matematikusok vagyunk.
Aki viszont elhatározza, hogy fölfedezi, miért vannak dolgok, és miért inkább így, s nem másképp, az a tulajdonképpeni filozófus.
Íme, ez a filozófia egészséges fogalma: célja a bizonyosság, és minden lépése effelé visz a bizonyítás útján.
A filozófust tehát az jellemzi és az külömbözteti meg az átlagembertől, hogy semmit nem fogad el bizonyíték nélkül, hogy nem egyezik bele megtévesztő fogalmakba, s hogy pontosan megjelöli a bizonyos, lehetséges és a kétes határait.
Nem éri be szavakkal, semmit sem magyaráz " ezt már megéltem" célzatos tulajdonságokkal, hiszen ezek nem mások, mint okká változtatott okozatok.
Valahányszor az okoskodás és a tapasztalat, nem képesek elvezetni a dolgok valóságos okához, jobban jár az okos, ha bevallja tudatlanságát. De aki azt képzeli magáról, hogy okos, az pont az ellenkezőjét teszi, majd tovább..., folyamatosan osztja az észt önálló "tollból".
Őket "okos mesemondók"úgy definiálják=übermensch (felsőbbrendű ember) Gátlástalan, Korlátlan hatalomra törő személy.
Elnevezés: ( F. Nietzsche) német filozófustól
|
| [válaszok erre: #168 #169] |
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
166. Elküldve: 2007-05-21 11:58:31, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[113.] |
A görög "phi" = aranymetszés irracionális szám, olyan szám amelyet nem lehet kifejezni két egész szám arányaként vagy hányadosaként, és több érdekes sajátossága van.
Úgy határozhatjuk meg , mint azt a számot, amely eggyel nagyobb, mint saját reciproka: phi= 1/ phi+1, amelynek értékét 1, 618033989-ben szokták megadni.
Kísérlet: 1996-ban tízmillió számjegyig adták meg az értékét, és a számjegyek sorozatai soha nem ismétlődtek.
"...."
Már a spártaiak tudták, hogy a harcban, a harcra való felkészítésben, csak a tökéletes idegzettel rendelkező emberek és állatok (alkalmasak ), vehettek részt.
Csak a követelményeknek megfelelő embereket, állatokat engedték felkészülni a harcművészetek tudományaiból.
A próbálkozásoknak nem adtak esélyt mert tudták azt is, hogy a próbálkozás a célok ellentétjébe torkolhat.
|
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
165. Elküldve: 2007-05-21 11:17:03, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[114.] |
Az "isteni aránynak " is nevezett aranymetszés
Meglepően gyakori a természeti struktúrákban, de a műalkotásokban, festészetben is, ahol a hosszúság és a szélesség megközelítőleg 1,618 értékű aránya vizuálisan kellemes élményt nyújt.
Az arányszám különlegessége abban áll, hogy a múltban isteni eredetűnek tartották, magasabb értelmet tulajdonítottak neki.
Az ókori görögök pl, azt tartották, hogy az arányosság megértése, közelebb visz minket az isteni tökéletességhez. "Isten jelen van ebben a számban"
Kétségtelenül igaz, hogy az összhang számokban kifejezhető, vegyük akár az építészeti teret, festészet, zene vagy akár a természet gazdag világát(élőlények).
Mindegyikben fellelhető az aranymetszés harmóniája.
Az emberi arc arányai az aranymetszést követik, ha elosztjuk a DNS- spirál tetőpontját, jó közelítéssel az aranymetszést kapjuk.
Ezek a természeti arányok természetesen csak közelítései az aranymetszés matematikai számának. De segítségével jól megtanulható az arányok vizuálisan nyújtott megítélése- érzékelése!
Ha megnézzük a növények leveleinek elrendezését a száron, azt látjuk, hogy minden levél más szögben nő, mint az alatta lévő!!
Az egymást követő levelek legáltalánosabb szöge az aranymetszéssel határozható meg!!
|
| [válaszok erre: #180] |
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
164. Elküldve: 2007-05-21 10:11:26, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[115.] |
Fibonacci-sorozat
Leonardo Fibonacci híres végtelen sorozata a következőképpen kezdődik:1,1,2,3,5,8,13...,amelyben minden szám az előző kettő összege. Tehát: 1+1=2,1+2=3,2+3=5,3+5=8,5+8=13 és így tovább. A sorozat minden háromnál nagyobb szám esetében két, egymást követő szám aránya egyre közelebb kerül 1/1,618-hoz, ami nem más mint az aranymetszés arányszáma.
A Fibonacci- sorozatra a természetben is találunk példát: a napraforgó tányérján 21 spirál megy az egyik irányba és 34 az ellenkező irányba, amelyek egymást követő Fibonacci- számok. Vagy a fenyőtoboz külső felszínén az óramutató járása szerint és azzal ellentétes irányban futnak a spirálok, és a kettő arányszáma megegyezik az egymást követő Fibonacci- számok arányával. A nautilusz elegánsan ívelt csigaházán minden újabb spirál jó közelítéssel az 1/1,618 arányszámmal viszonyul a megelőző fordulat középpontjához.
Fibonacci 1170-ben született az itáliai Písában. Az észak-afrikai Bugiában a mai Bedzsájában nőtt fel, itt folytatott tanulmányokat, majd 1200 körül visszatért Písába.
Fibonacci munkásságában határozottan felismerhető az arab matematikusok hatása, akik tanították is, ott töltött évei során.
Fibonacci számos matematikai értekezést írt, és jelentős matematikai felfedezéseket tett.
Érdemei felhívták, az akkori német-római császár II.Frigyes figyelmét is.
Az "isteni aránynak" nevezett aranymetszés kapcsolódik a Fibonacci -számsorozathoz.
Ha elosztjuk a Fibonacci - sorozat két egymást követő számát, az eredmény mindig közelít a phi-hez.
|
| [válaszok erre: #179] |
|
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
163. Elküldve: 2007-05-15 13:37:19, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[116.] |
Johann Wolfgang Goethe 1749-1832
A "világirodalom" szót Goethe alkotta meg.
Az arab-perzsa költészettel, a keleti világ bölcseletével való megismerkedése, tanulmányozása volt az ihletforrása hatalmas versgyűjteményének, melynek címe:
Nyugat-keleti diván (1819 )
("díván" jelentése: versgyűjtemény, antológia).
|
| |
[előzmény: (157) Klárcika, 2007-05-14 14:32:15] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
162. Elküldve: 2007-05-15 12:46:59, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[117.] |
Voltaire a francia felvilágosodás kimagasló egyénisége. A 18. században ő volt egész Európa számára a szellem fejedelme, olyan tekintéllyel rendelkezett, amelyet utána csak a német Goethe vívott ki magának.
Voltaire a Jezsuiták híres iskolájában tanult.
Műveinek többsége harcias, sziporkázóan szellemes, irónikus alkotás.
Szenvedélyesen támadta az egyházat, a papságot, de soha nem lett ATEISTÁVÁ !! Az Úgynevezett természetes VALLÁS híve volt- dogmák és szertartások nélkül.
A legtöbbet emlegetett műve
(Candide vagy az optimizmus)
A Candide-ban a természet is gonosz, az emberiség ellensége.
Teragédiák, természeti katasztrófák
Azt állítja, hogy a civilizáltak társadalma, még a benszülötteknél is gonoszabb, romlottab.
Egyetlen hely található a világon, mely kivétel "Eldorádó".
Ott az emberek boldogok, mindenki szabad, a zsarnokság ismeretlen, az uralkodó okos és felvilágosult. Itt nem imádják a kincseket, az aranynak nincs értéke. Nincsenek törvényszékek, nincs bíróság, nincsenek börtönök. A legszebb épület a tudományoknak szentelt palota. Mindenki Vallásos , szüntelenül köszönetet mondanak Istennek, de papok, disputálo, tanító, kormányzó és cselszövő szerzetesek nincsenek. A felvilágosult, racionális Voltaire így képzelte el az ideális társadalmi állapotokat.
De folytathatnánk a sort Rousseau, Goethe, Schiller munkásságával Írásaival is. Határozottan foglalkoztatta őket a vallások kultúrája.
Gondolom azt tudod, hogy a felvilágosodás korszaka miről is szólt??
|
| |
[előzmény: (160) Klárcika, 2007-05-14 21:20:33] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
161. Elküldve: 2007-05-15 12:21:17, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[118.] |
A véleményed hibás.
Alaptalan, logikátlan, források nélküli.
Ezért egyszerűen cáfolható.
A "vallás" nem rossz, és nem hibáztatható.
A történelem folyamán álltak mögé rossz és jó emberek.
Ha rossz értelmezésben tüntetik fel, az nem a vallások hibája!
Azokat az embereket is elítéled a vallással kapcsolatos gondolataiddal, akik a jót és az igazságot közlik a különböző vallások megnyílvánulásainak segítségével.
Azt meg végképp nem szabad elfelejteni, hogy nincs jó- rossz nélkül, és nincs rossz - jó nélkül, csak rajtad múlik, hogy mit és hogyan értékelsz.
Egy aranyos tötrénet jutott eszembe
" A Mezőgazdasági vásáron azt mondja az egyik agytrösz a másiknak - Te miért nem függőlegesen állítod azt a tehenet? Erre a másik agytröszt- Miért, te tudod vízszintesen is állítani azt a tehenet?
Egy egyszerű paraszt ember figyel a közelben, és halkan megjegyzi-Ha azt a tehenet, vízszintesen is lehet állítani akkor annak a tehénnek már lőttek. Tapasztalatból mondhatom."
|
| |
[előzmény: (160) Klárcika, 2007-05-14 21:20:33] |
|
Haladó
|
|
Klárcika
Tagság: 2007-03-11 23:08:26 Tagszám: #42685 Hozzászólások: 454 |
160. Elküldve: 2007-05-14 21:20:33, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[119.] |
Ha az önálló gondoltaimra vagy kíváncsi,akkor jó ha tudod,hogy én mindenféle vallást elutasítok,a vallást hibáztatom a legtöbb emberi szenvedésért és háborúért.Hinni nem tudok egyikben sem és nem is akarok.Részemről nincs isten és akik ezt tudják,mert tudják,azok csak azért nem bizonyítják ezt be,mert nemkívánják elvenni emberek millióinak a hitét a nemlétezőben.Tiszteletben tartják a gyenge emberek kapaszkodóját,a vallást.Hát ez a saját véleményem úgy általában a vallásról.
|
| [válaszok erre: #161 #162] |
[előzmény: (158) FRESH, 2007-05-14 17:19:27] |
|
Törzstag
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
159. Elküldve: 2007-05-14 17:35:07, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[120.] |
A történettudomány általában minden ránk maradt emlékek forrásának tekint, ha alkalmas a múlt életének megjelenítésére. A tárgyi emlékeket az íratlan szellemi hagyatékot és természetesen az írott emlékeket ( krónika, napló, útleírás, levél, törvény, röpirat, végrendelet stb.). Szépirodalmi, képzőművészeti alkotások is lehetnek történeti források: különösen ha a mindennapi életet mutatják be. Vakon azomban ne higgyünk soha csa "egyetlen forrásnak" Szállóigeszámba megy : Egy forrás nem forrás.
Ha több van akkor is nélkülözhetetlen a forráskritika: az egy időben azonos témáról valló anyagok állításainak szembesítése.
Mérlegelni kell ki az író, ki mit mond és mit hallgat el, mit állít be célzatosan. Pótólhatatlan érték minden forrás!!
Lezárt "végeredmény" a történettudományban nincs: bizonyos könyvek sem tartalmazhatnak ilyet!!!!
" A levéltárak porában és a múzeumok csöndjében is az élő embert kell keresni"
( Marc Bloch)
|
| |
[előzmény: (157) Klárcika, 2007-05-14 14:32:15] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
158. Elküldve: 2007-05-14 17:19:27, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[121.] |
Immanuel Kant (1724-1804)
német filozófus
"Mi a felvilágosodás?" kérdésre azt válaszolta, hogy a felvilágosodás az ember kiszabadulása önhibájából előállt gyámoltalanságából, abból a helyzetből, hogy valaki más vezetése nélkül ne tudjon gondolkodni.
Ezért lett a felvilágosodás jelszava Horatius biztatása: " Sapere aude!"
Merj gondolkodni önállóan!!
(Levelek első könyve 2. - Lolliushoz)
Teszek arra, hogy "Egy bizonyos" tanár mit mond.
|
| [válaszok erre: #160] |
[előzmény: (157) Klárcika, 2007-05-14 14:32:15] |
|
Haladó
|
|
Klárcika
Tagság: 2007-03-11 23:08:26 Tagszám: #42685 Hozzászólások: 454 |
157. Elküldve: 2007-05-14 14:32:15, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[122.] |
Fiogyelj akkor most te.
A törénelemórán a tanárunk a következőképp kezdte amikor az Iszlámhoz ért az anyaggal.
Mohamed próféta egy bűnöző volt,egy szélhámos,akinek tetemes adóssága halmozódott fel,ezért ki kellett találnia valami sürgőssen......nem volt buta ember.Így született meg az Iszlám.Vannak emberek akik felismerték annak a lehetőségét,hogy különböző vallásokkal és hittel,emberek tömegeit lehet megmozgatni..Mohamedet amúgy Mekkából is a pénzügyei miatt zavarták el tudomásom szerint,azaz elüldözték.Jézus legalább nem volt szélhámos és bűnöző.Valóban nemsokmindent tudok Mohamedről ,sem az Iszlámról,csak ennyit amit az iskolában tanítottak.És a tanár nemhiszem hogy rasszista lenne,sőt nem volt ilyesmi célzása sem,kizárólag a száraz tényeket közölte le.
És mégvalamit.Nem tudok egy olyan vallást tisztelni,amelynek ennyi áldozata van mint az Iszlámnak és amelynek a prófétája olyan volt amilyen.
|
| [válaszok erre: #158 #159 #163] |
[előzmény: (156) FRESH, 2007-04-26 10:43:09] |
|
Törzstag
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
156. Elküldve: 2007-04-26 10:43:09, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[123.] |
Kláricka csak neked!
Iszlám
'Isten akaratába való belenyugvás, odaadás' >, mohamedán vallás: kb 800 millió hívőt számláló világvallás.
A VII. század elején alapította Mekkában és Medinában (az iszlám szent városai) Mohamed próféta (561-632).
Most figyelj!!!
Számos eleme a kereszténységből és a zsidó vallásból származik.(pl:Jézus tisztelete)..........stb
Szent könyve a Korán .
Magyarországon 1916-ban ismerték el először, 1988-tól újra Törvényesen elismert felekezet.
(történelmi fogalomgyűjtemény)
Látod, nem okos dolog bármit is állítani, valakiről vagy valamiről.
Főleg ha nem tudsz róla semmit!!!!!
|
| [válaszok erre: #157] |
[előzmény: (149) Klárcika, 2007-04-25 20:40:45] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
155. Elküldve: 2007-04-25 21:50:13, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[124.] |
Az európai tudomány végképp megváltozott, amikor az arabok beléptek Spanyolországba.
Az idegen tudományok iránti kielégíthetetlen kiváncsisággal felruházva, valódi keleti képzelettől vezérelve, és egy olyan nép energiájával telve, mely kiterjesztette határait az Industól a Pireneusokig, az arabok írásaikban olyan dinamizmust árulnak el, mely élesen szembe áll a Nyugat passzív bölcsességével. A történelem folyamán a Nyugat és Kelet bölcsessége keveredett , alakult ki a két tudományból az egyetemesség törekvése. A VII. században Mohamed elvitte üzenetét az arab világba. Őelőtte az arabok éltek- haltak a mágiával.
Miután Mohamedán megalapította az új hitet, folytatták minden mágikus tevékenységüket.
A Korán néhány részletét toldva, alkalmazták a vallás és hagyományos mágia erejét.
Mohamed versben, a szádzsának nevezett ritmikus pózban alkotta meg a Koránt.
Az arab tudósoknak mágusoknak köszönhetően elegyedett a két kultúra(Kelet-Nyugat) tanulmánya. Nagy érdeklődést tanusítottak a meghóditott népek tudománya iránt. Pl Al-Kindi fordította Arisztotelészt....stb
A lényeg :Az alkímiát arab írások vezették be Nyugat-Európába
|
| |
[előzmény: (149) Klárcika, 2007-04-25 20:40:45] |
|
Haladó
|
|
FRESH
Tagság: 2004-04-09 15:41:36 Tagszám: #9912 Hozzászólások: 212 |
154. Elküldve: 2007-04-25 21:00:14, TUDOMÁNY ÉS HIT
|
[125.] |
A rózsa a vallások egy jelképe.
Szultán rózsája & Keresztények rózsája.
És nem szaporítják, hanem nemesítik.
|
| |
[előzmény: (149) Klárcika, 2007-04-25 20:40:45] |
|
Haladó
|
|
|