Találatok száma: 1192 üzenet |
|
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22373. Elküldve:
2015-05-05 00:29:31 |
[726.] |
A 3. ponttal nem tudok vitatkozni, de csak azért, mert (és ne legyél megharagudva) egyszerűen nem igaz :)
Ha van filmzeneszerző, akinek majd minden munkája album szinten is élvezhető, az pont John Williams.
Míg Morricone szerintem is valóban klasszikus példa a szinte csak főtémákban értékelhető muzsikákra. Én tőle album szinten kb. csak a Nevem Senki-t és az Egy zseni, két haver, egy balek-ot tudom ellenpéldaként emlegetni, bár elképzelhető, hogy van több is, de kifejezetten nem ismerem a munkássága javát, mivel az ő esetében bele tudok esni abba a "csapdába", hogy a filmet is ismernem kéne hozzá, mert önmagukban nem hallgatom. Ennek egyik hátulütője, hogy csak az utóbbi Ennio Morricone koncerten ismertem meg pl. a Maddalena zseniális tételét. https://www.youtube.com/watch?v=D-N9MmzRluU
Egyedül a western filmek zenéi azok, amiket akár Morricone-től függetlenül is meg tudok hallgatni a film ismerete nélkül, azoknak valahogy annyira jó hangulatuk van :)
És akkor visszatérve Williams-re: Pár éve szedtem elő újra sorra az Indy filmek zenéit. Akkor meglepett, de a második rész zenéje tetszett a legjobban, mert egy darab üresjáratot, vagy felesleges részt nem éreztem benne, minden percét élveztem. John Williams tematikussága és zenei karaktere nem abban rejlik, hogy kiötöl egy témát, és kész, utána szöszmötöl, hanem végigviszi az egész albumon, variálja, ide-oda fűzögeti, gazdagítja, vagy épp egyszerűsíti, de lényeg, hogy a témáira azért nem lehet ráunni album szinten, mert kreatívan kiszínesíti az adott jelenethez, és mindezt úgy teszi, hogy nem válik kicsit sem elcsépeltté. Elcsépelt akkor lesz ugyebár, ha csak a főtémát emelik ki itt-ott (pl rádióban, tévében, koncerten), de ez nem az album, vagy a szerző hibája. Sőt, talán pont, hogy dicséret, hisz pl kitől vannak még úgy olyan főtémák, amik 3-4 percen át zengenek, és önmagukban egy kerek egészet alkotnak, mintha önmagában mesélné el az egész filmet is egyben, kitől vannak még példaként ilyen fanfár szerű szerzemények? De mondom: ezek elcsépeltsége nem a szerző hibája. Sőt, maradjunk az Indy filmeknél, az első részt hallgasd meg újra, és számold meg nyugodtan egy kezeden, hányszor csendül fel az ismert főtéma.
A színtiszta unalom-ról:
Az E.T. esetében a film is ilyen. Kb. semmi nem történik, míg a végén van egy biciklis kergetőzés. Mindez zeneileg mégis olyan ügyesen van felépítve, hogy már a kezdetekben ott rejtőzik a végkifejlet is.
A Cápa ennél jóval egyszerűbb, mint ahogy a főtémája sincs agyon variálva, de nem érzem album szinten élvezhetetlennek, ráadásul olyan szépen kiszínesíti a hordó-húzós jeleneteket az oda írt muzsika, hogy simán átérzem a vízi kalandok sorát.
A Jurassic Park kicsit elüt ezektől, az szerintem tagoltabb, mint az előbbi kettő, viszont ott meg kárpótol a JW védjegyekkel készült újabb, megint csak különböző, mégis egyedi két főtéma. A köztes részek viszont nem unalmasak, csak kicsit lógnak a levegőben, és hiába van a főtéma variálásával itt-ott áthidalva, mert valamelyest mégis ez érezhető.
Témagazdag filmzenék közül nekem a Twister tetszik nagyon, kíváncsi vagyok, arról mi a véleményed :)
Továbbá még eszembe jutott egy zene a ezzel a vitatémával kapcsolatban: A Karib tenger kalózai. Nem különösebben zavar, hogy lopás, nem lopás, lényeg, hogy erre nagyon igaz lett, hogy a filmmel összenőtt, színes, változatos, variálható, dallamos stb.
JW-en túl James Horner-re is elmondható album szinten az unalommentesség, csak neki sok hasonló munkája van, James Newton Howard meg ugye lassan bontakozik ki, hiányzik a fanfár jelleg, az, hogy legyen egy olyan track is, amibe külön még bele van sűrítve az egész mondanivaló. Hans Zimmer meg külön műfaj :) de talán még ő az, aki ezen a téren rokonítható Williams-hez. Ezek persze csak a nagy nevek (talán pont ezért lettek nagy nevek), és akkor Danny Elfman főleg Tim Burton filmekhez készült művei még szóba se kerültek.
|
|
[válaszok erre: #22374 #22375]
|
[előzmény: (22371) purple rain, 2015-05-04 13:37:22]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22370. Elküldve:
2015-05-04 10:41:58 |
[727.] |
Ez de jó történet!!! :)
Ebben persze közrejátszik a felismerés is, legalábbis nekem pl sok szerző van, akiket nem ismernék fel, bár Horner, Williams, Desplat, Powell, Elfman nem ilyen :)
Hasonlóra számítok a Back to the Future Live in Concert-en, én oda vagyok hivatalos :)
|
|
|
[előzmény: (22364) Glögi, 2015-05-02 20:04:22]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22369. Elküldve:
2015-05-04 10:34:32 |
[728.] |
Ezt nem negatívumként, de negatívhoz közelítő rám igaz tényként értettem. És itt most purple rain-nel tudok jobban egyet érteni, azaz a filmzene legyen FILMzene, ne akarjak a zene miatt filmet nézni :) Egyértelműen viszont azért nem tudom ezt a negatív irányba elvinni, mert egyfajta új igényként jelenik meg bennem, hogy míg korábban az volt, hogy na nézzek egy filmet, addig ma már összélményként is kíváncsi vagyok egy mozira. Ez persze nagyban hozzájárul az ingerküszöb eltolásához is. Mindenesetre kíváncsi lennék, hogy ilyen rálátással (elvárással) miként ültem volna be annak idején egy Star Wars filmre.
Említetted, hogy a műfajjal való ismerkedésünk idejéről még azt is számításba kell vennünk, hogy visszamenőlegesen sok-sok év terméséből válogathattunk, ezen viszont átsiklottam, pedig ez is igaz és tényleg mérvadó.
Értem én, hogy 6 pont az 60%, de a százalékozást nem azért említettem, mert azzal értek egyet. Sőt, eleve nem szeretek semmiféle pontozást. Szóba azért hoztam, mert van, akinek ez árnyaltabb kategorizálás lehet, ha már az összes létező filmzenét nem lehet sorba állítani. Ha teljes mértékben vélemény kell, akkor lehet, hogy csak olyan írást készítenék, amiben felsorolom, hogy mi tetszik, és mi nem. Ez nem az oldalatokhoz kritika, mert nekem attól még megfelel a hangjegyes pontozás :) De nincs bajom a százalékolással sem. "10 pontnak elégnek kell lennie vmi behatárolásához" - nekem 2 is elég :), de csak mert úgyis a megfogalmazott vélemény az igazi.
"Meg amikor ilyen Star Wars, Vissza a jövőbe, Ragadozó zenéje stb. jön fel: ma már ezek sem lennének filmzenei klasszikusok."
Ezzel vitatkoznék. Itt jön ugyanis képbe az, amit purple rain is mond "nekem a filmzene a filmet kell, hogy megidézze. Számcímekkel, képekkel, zenével, hangulattal." És ezek az albumok nagyon jó példák erre. Ettől függetlenül ma is készülnek jó zenék, de valahogy a jókra is egyre kevésbé igaz a tematikus jelleg, és ez hiányzik. Alá van ma is támasztva a film, de hiányzik belőle a karakter. És ebből a szempontból viszont egyúttal nem is értem purple rain kollégát, hogy John Powell-lel mi lehet a baja :) Powell-ben a "hibát" én ott látom, hogy John Williams-szel ellentétben mintha kiírt volna már magából mindent, ám egyáltalán nem azért, mert szinte csak animációsokhoz muzsikál, hanem úgy összességében, hogy elfáradt, belefáradt fickónak érzem (vállalásai okán). De mondom, ha filmhez írt zenéiről is beszélünk, felismerhetőek az egyedi, de mindig kreatív jegyei, közben tematikus, plusz különböznek egymástól. Ugyanúgy színes egyéniségre vall, mint Williams.
És visszakanyarodva a zenei karakter-hiányra, minél jobban haladunk a korral, és (ez fontos) minél jobban elérhető minden, annál kevésbé lehet újat kitalálni. Az elérhetőség azért fontos, mert azért korábban is voltak hasonlóságok, tisztelgések, "lopások", ha úgy tetszik, de elérhetetlenségük okán nem voltak úgy szembetűnőek, mint manapság. Szóval pl. Powell-nek ez lehet egyik nagy szívfájdalma, hogy nem tud úgy tematizálni, mint egykor tehette volna.
"Ma felnőtt vagy, nem nézel meg ezerszer egy filmet, mert ha van is időd, akkor van más film, sőt sorozat, amit még nem láttál, így inkább azt nézed (rám ez igaz legalábbis)"
Ez a másik, amivel tudok vitatkozni, ha már ilyen vitatkozós kedvemben vagyok :D VHS korszak idején a filmek elérhetősége ugye a tékák voltak. Hamar kifogytak az ott található nézendő filmek, meg aztán egy-egy film után nem a következőt faltuk be, hanem mentünk ki játszani, netán eljátszani :D Ha pedig volt jó film, vagy volt otthon 40-50 másik, hát újból elővettük, és újból és újból, nem volt más, amit el lehetett érni. Ma már tehát szerintem nem azért nem nézünk meg számtalanszor egy filmet, mert nem lenne rá érdemes, hanem mert el lehet érni egy csomó másikat is, amiknek a befalására van egyfajta lökött kényszer. És ezekre nagyon jó példa nekem a Nagy hal és a Kick-Ass. Az előbbi a régi filmekhez viszonyítottan tetszett, és azért néztem meg újra és újra és újra, míg az utóbbi a mai igényekhez viszonyítva, s azt is egymás után négyszer néztem meg :) Tehát azért van olyan, ami ma is élményszámba megy, csak ne lenne (de legyen :D) annyi más elérhető :)
|
|
[válaszok erre: #22371 #22399]
|
[előzmény: (22361) Bíró Zsolt, 2015-05-02 16:45:10]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22351. Elküldve:
2015-04-26 21:43:54 |
[729.] |
Ahhoz, hogy pontozásból igazibb információt tudjunk leszűrni, szerintem inkább százalékolni kellene, bár én még így sem tudnék ítéletet hozni, tehát nekem megfelel a meglévő, hozzátéve, hogy maga az írás jobban foglalkoztat. Ez a százalékolós módszer talán közelebb állhat ahhoz, hogy az összes filmzenét (ez persze lehetetlen) állítsuk sorrendbe :)
A fentiek miatt sosem pontozok, illetve amiatt is, amiben egyetértünk "csak a fülem érdekel". Nem értek a zenéhez, csupán mindenevő hallgató vagyok, és ami egyszer tetszett, az valahogy később nem tud nem tetszeni, csak esetleg kevesebbet hallgatottá válik más, később (vagy korábbról újonnan) megismert muzsikák miatt. Így pl. nekem sincs a Sziklával semmi bajom, de értem Zsoltit is, hiszen a kor haladtával bizonyos szinten l letisztultak ezek a zenei elgondolások, csak én mondjuk nem foglalkozok vele, úgy szerettem meg, ahogy volt és van.
És akkor most térjünk át a húzónevekre. A definíciódat értem, de konkrétumok kik lennének? Vagy annyira nincs a maiak között? Egyébként húzónévnek amiatt is nehéz a mai korban lenni, mert szerintem többen is vannak zeneszerzők egymás konkurenciájaként, így a filmesek is nagy számban tudnak válogatni. Desplat és Giacchino mostanában egyértelmű favorit a filmesek szemében. Munkásságuk alapján pedig Giacchino felé húzok. De (és előjön itt újra számomra a pontozás feleslegessége) mindketten a saját stílusukban tudnak annyira lenyűgözőt alkotni, ám közben semmilyen szinten sem lehet összevetni, összehasonlítani.
Egy fájó pont (nem haragszom, de fáj, na :D) -> John Powell a húzónév számomra John Williams "óta". A sárkányos albuma is azért lett kiírva külön lemezre, hogy kocsiban is magammal tudjam vinni :) Hogy lehet azt nem végighallgatni?!, hacsaknem úgy, hogy folyamatosan az elsőt ismételgeted :)
John Williams-nél én nagyjából kimerültem régen. Albumszinten is olyat hozott, amit szerintem senki más. A téma nála hihetetlen színvonalon végigviszi a filmet, az egész lemezt. És még hab a tortán, hogy mindezt úgy csinálja majd minden munkája esetében, hogy az egyes munkák között majdhogynem semmilyen egyenlőségjel nincs. Vannak önlopások, de közel sem úgy, mint mondjuk Horner-nél.
És akkor jött Powell a Z, a hangyával, Csibefutammal, Evolúcióval, Üldözési mánival... és cseppet sem izgat, hogy szinte csak animálódik, hiszen ezekben annyira kiteljesedik, és színes hangulati világot vázol fel John Williams jegyeinek modernkori használatával (ami a témaiságot illeti). Nála érzem azt, hogy a saját korának, korszakának és az abban élő füleknek alkot ugyanúgy kreatívan, mint Williams tette a saját korszakos füleinek, és bár belefogalmaztam a korszakosságot, pont ezek teszik kortalanná, a kreatív hozzáállás. Powell persze túlontúl színes, míg Williams árnyaltabb, de hozzáállásban olyannyira nagy egyezőségek vannak a saját korszakukban, hogy már-már ide viszont tehető egyenlőségjel :)
A mai zenék rosszabbak, mint a régiek. Ezt én is érzem, látom, hallom, de ahogy Zsolti mondja, a filmek esetében is ez a helyzet. Ennek én két okát sejtem. Filmzenék és film esetében azt, hogy besokallunk a mennyiségtől. Csak filmzene esetében pedig az is közrejátszik, hogy nagyjából a 80-90-es évektől kezdett igazán "divat" lenni a filmzenehallgatás, így akkor a rajongás elsődlegessége az volt, hogy meghallgassuk külön azt, ami annyira megfogott a film alatt, míg mára ez egy kiforrott szakterület (ha úgy tetszik), és sokszor észrevehetjük akár magunkon is, hogy amikor beülünk egy filmre, már előre készítjük magunkat arra, hogy mit fogunk hallgatni, holott nézni megyünk a moziba :) Arról a másik végletről meg nem is beszélve (amibe én is egyre többször beleesem, mint "hibába"), hogy a zenéjét már előbb ismerem, mint azt, amihez aláfestésként készült. És akkor ez utóbbihoz idéznék is a filmzene.net-en John Powell-hez írt meglátásából:
"Nem kifejezetten azért írok zenéket, hogy külön is hallgassák az emberek, ez az igazság. Próbálok erre is figyelni, de inkább az a fontos, hogy zeneileg a legjobb legyen...Ha mindemellett külön is jól szól, az csak plusz elismerés számomra."
Azt hiszem sokat lehetne erről beszélni, de egyelőre befogom :D
|
|
[válaszok erre: #22352 #22359 #22361]
|
[előzmény: (22350) purple rain, 2015-04-26 18:33:35]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22313. Elküldve:
2015-04-10 11:11:39 |
[730.] |
Olvastam én is :) Szerintem ennek a zenei átirat elképzelésnek van olyan érdeme, hogy ne érdekeljen, ha sznobnak látszom. Ráadásul (hogy még jobban sznob legyek) ebben annyira jól kijön a dallam lehetőség.
De pl. egy The Final Countdown szimfonikus átirata esetében soha nem jutna eszembe az eredetivel ellenpontozni, szóval nyugodtan védhető a sznobnak nevezett társadalom, hogy sosem az eredetit akarják lejáratni, szerintem legalábbis nem ez a cél, hiába írják sokan, hogy szarból várat.
|
|
[válaszok erre: #22315]
|
[előzmény: (22312) Bíró Zsolt, 2015-04-09 13:52:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22311. Elküldve:
2015-04-09 12:27:13 |
[731.] |
Azt hiszem, most leszek kitagadva :D
Valahogy tehát ki kell magyaráznom magam :)
Szóval, nézem, hogy van új zenéje az Irigy Hónaljmirigynek (No roxa áj paródia). El tudtam képzelni, hogy milyen lehet az eredeti, de azért csak rákerestem, errefel találtam róla egy elképzelt szimfonikus átiratot:
https://www.youtube.com/watch?v=q52ls2i5_DQ
|
|
[válaszok erre: #22312]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22304. Elküldve:
2015-04-02 13:09:35 |
[733.] |
Azta!!! :) Nem is tudtam, hogy Powell lett volna a zeneszerzője. Ezt aztán eszméletlen módon vártam volna :) Attól még így sem befolyásol semmit a filmmel kapcsolatban, valamint az előzetesnek a képsoraiból ítélve tényleg nem ő kell ehhez zeneszerzőként.
|
|
[válaszok erre: #22305]
|
[előzmény: (22303) Thomas Powell, 2015-04-01 21:47:51]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22282. Elküldve:
2015-03-25 09:03:29 |
[734.] |
Meg is hallgattam akkor egyből, és azt kell mondjam, hogy szépen felépített végigvitt, de érthető a felénél leállítás oka is. Ajánlom az újra próbálóknak, hogy tényleg ne szüneteltessék, vagy csak a második felét hallgassák, mert ott csodák is vannak ;)
És, ha már annyira hiányolták, hiányoltuk páran itt a nagyzenekari csörtéket, akkor ha mást nem is, de külön a Pumpkin Pursuit legyen eltéve az örök hallgatnivalók közé :)
https://www.youtube.com/watch?v=TebWAYJm89s
A betétdalok tetszenek, beszélhetnék én is róla, de Zsolti már megtette, viszont nagyon nem így helyeztem volna el az album végén, hanem teljesen fordítva (33-32-31-30-29-28)
|
|
|
[előzmény: (22274) Bíró Zsolt, 2015-03-24 11:49:23]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22281. Elküldve:
2015-03-25 08:49:02 |
[735.] |
Szintúgy!!! Három, vagy négy éve ismerhetem, és azóta is sokszor előkerül, de csak mint főtéma, viszont nem tudom, hogy az albumot miért nem hallgattam még végig.
|
|
|
[előzmény: (22279) Halmai_Gabor, 2015-03-25 01:51:20]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22273. Elküldve:
2015-03-24 10:47:18 |
[736.] |
Szép higgadtan kezdted el felhívni a figyelmünket. :D Hallgatom is.
|
|
[válaszok erre: #22274]
|
[előzmény: (22271) Bíró Zsolt, 2015-03-24 00:59:46]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22269. Elküldve:
2015-03-23 00:36:42 |
[737.] |
Vagy rosszul fogalmaztam, vagy nem jól értetted. Röviden is fogalmazhatnék: veled értek leginkább egyet :)
De azért egy hosszabbal is reagálnék:
Mindig is Williams volt a kedvencem, illetve egy idő után Powell. Goldsmith-t sosem hallgattam igazán, vele pár éve kezdtem el komolyabban, tudatosabban foglalkozni.
Williams és Desplat nem általam lett rokonítva, de hogy a hasonlatot megfogalmazó Thomas Powell-t is védjem, ő sem egészen a zene kapcsán rokonította, hanem a foglalkoztatottsági terület miatt. Azaz sokat van mostanában Desplat és Giacchino is foglalkoztatva nagy múltú filmek kapcsán. Kettejüket így két neves régi komponistához igazította. E tekintetben szerintem is jó a hasonlat, viszont így már (visszafordítva a hasonlatot) áttértem Williams-ről Goldsmith-re :)
John Powell-t pedig nekem is muszáj volt felhoznom példának, nagyon jó helye lenne ugyanis Giacchino mellett, sőt!!!
A dallamosság... na az egy olyan dolog, amivel elég nagy szívfájdalmat tud okozni nekem Williams és Powell is. Ugyanis nem tudok fütyülni, bárhogy is szeretnék, próbálok, nem sikerül. Szívesen elfütyörészném az ő műveiket az utcákon ballagva :)
|
|
[válaszok erre: #22270]
|
[előzmény: (22268) Halmai_Gabor, 2015-03-22 21:07:20]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22266. Elküldve:
2015-03-22 10:38:32 |
[739.] |
Persze, hogy tud Desplat is változatos lenni, de igazából Gábor kérdéséhez még így is közelebb állok, én a napokban szintén Debney-t (Lair) hallgattam... és ez... na ez zene... :) Ilyenkor bizonyos értelemben eltörpül a Godzilla :)))
A harsányság (ahogy fogalmaztatok) Giacchino-nak valóban sokkal jobban fekszik, így amikor a "nagy múltú mozik folytatásaihoz, vagy újráihoz" Desplat mellett az ő neve is olvasható, akkor őt mindig előrébb veszem a sorban, hiába éllovasa Desplat is a "klasszikus hangszerelés"-nek. Tehát ha a mai, modern kori filmzenei megközelítésekben Desplat Williams-szel rokonítható, Giacchino pedig Goldsmith-szel, akkor jelenleg én áttértem :)))
De hozzáteszem, megismételve, Desplat zenéivel nincs bajom, de a hm... harsányság (fura szó, na :D) nagy kérdés számomra is. Sőt eddigi művei alapján lehet, hogy nemcsak kérdés, de kérdőre vonás is, még akkor is, ha esetleg "egyszerűen nem érzi szükségét az effajta megközelítésnek". Mindig persze, mint hallgató, én sem érzem szükségét, de kissé zavaró, ha néhanapján ilyeneket kívánok hallgatni, akkor ugye a régieket szedem elő... Jöhetne tehát valamilyen modern kori "nagyzenekari csörte" tőle, vagy valakitől :)
A nagyzenekari csörtékhez egy gondolat... Klasszikus hangszerelés ide vagy oda, Desplat, de inkább Giacchino mellett John Powell hiányzik leginkább. Ő az, akinek minden további nélkül nagyon is adnék, egy "nagy múltú mozi"-t. Bár nem tudom, hogy vállalná-e :( Tény, hogy benne viszont a akció-kalandfilmekhez modern kori megközelítés szempontjából minden megvan, és meg merem kockáztatni, hogy ötletesebben is, mint Desplat-nál, vagy akár Giacchino esetében.
Annak viszont nagyon örülök, hogy Giacchino kapta a Jurassic World-öt, mert őt pont a témához kapcsolódó játékzenéje kapcsán ismertem meg. És hiába rokonítható Desplat Williams örökségéhez, Giacchino most a saját múltja miatt is lelkiismeretesebb, vagy motiváltabb lehet, akkoris, ha még így látatlanban is szerintem katasztrófa ez a negyedik rész... Na, majd kiderül mindkettő... Film esetében jó lenne, ha nem lenne igazam, zeneileg viszont igen :)
|
|
[válaszok erre: #22268]
|
[előzmény: (22264) Thomas Powell, 2015-03-22 04:47:07]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22265. Elküldve:
2015-03-22 09:55:14 |
[740.] |
Érdekes, hajszál pontosan ugyanezekre gondoltam én is :)
Az albumot hallgatva csak ez a szám jött be, de ez tényleg. Illetve még az utolsó track-kel sem volt bajom.
A film alatt viszont a zene nemcsak jó, de jobb is, mint maga a mozi, aminek nem a részleteivel, a mondanivalójával volt a bajom, hanem azzal a kerettel, amibe helyezték.
Egyes jelenetei önmagukban tényleg hatásos érzelmi bemutatók... De míg pl a District 9-ben valódi élőlények vannak, addig itt bármennyire is van szó mesterséges intelligenciáról, az érzések attól még nincsenek átvíve a robot tudatára. Egyszóval ebből a szempontból gépekről beszélünk. Na és pont ennek fényében mondható, hogy a társadalmi (ha fogalmazható így) és az ebből következő testi fájdalom, amit feszeget a történet nem adható át a nézőnek. Így tehát szerintem tökéletesen felesleges, hogy ebben a filmben robotok vannak, pedig ez adja az egész keretét.
Kíváncsi vagyok, hogy film után meghallgatva majd lesz-e legalább fele olyan értelme a zenének, mint film alatt, mert előtte számomra is elég felemás "élmény" volt, sőt egy kicsit még annál is kevesebb sajna.
|
|
|
[előzmény: (22249) sompeter, 2015-03-13 12:40:02]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22234. Elküldve:
2015-03-07 00:00:36 |
[741.] |
Elolvastam az évértékelőket és hű... most besokalltam, rossz értelemben. De ne ijedjetek meg, nem az írások miatt, hanem azért, mert annyi minden merült fel bennem közben, hogy párszor írtam volna már ide, csak végülis nem lett volna semmi értelme. Így inkább összeszedném a gondolataimat egy íráshoz, bár ez még nem ma lesz :)
Addigis két észrevétel, hogy olvasói szempontból mennyire jó ilyen változatosan ismerkedni a témával, látva, hogy más-más embert más-más ragad meg a filmzenék világából, és most nem a konkrétumokra gondolok, hanem a koncepcióra, azaz, hogy mindenki másképp kategorizál, így jó olvasni az egészet még akkoris, ha sok az egyezőség. Tartalmi szempontból nézve tehát pont, hogy szinte nincs is egyezőség, ami a lelkiismeretesen összeegyeztetett szerkesztői munkátokat dicséri... Gratulálok hozzá, és köszi :)
|
|
[válaszok erre: #22240]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22226. Elküldve:
2015-03-06 02:12:56 |
[742.] |
Jól látom???
"Battling the Royal Charles" 1mp híján 14 perces track :) Na majd akkor szólj, amikor az egészet meg lehet hallgatni, Erre kíváncsi leszek, bár így az említett szám miatt van nem kevés 1 perc körüli szösszenet is, de egyelőre azt mondom, sebaj...
A 2014-es "Ez volt"-ok még csak nagyon nagyon röviden lettek átfutva, igazándiból azt kerestem, hogy ki mennyire tartja a tavalyi év győztes track-jének a "Hanging Tree"-t ;)
Illetve még feltűnt Cecile Corbel, akitől eddig csak az Arriety-t ismertem, viszont az elég sokszor van hallgatva album szinten, különösen megnyugtató hangulattal átitatva. Az említett Kamchatka nagyon illik ebbe a képbe, viszont már most érdekel az egész album is :)
Hamarosan elolvasom a filmzenei évértékelőket, biztos van még sok más meglepetés is :) Előre is köszi az írásokat!
|
|
[válaszok erre: #22228]
|
[előzmény: (22224) Halmai_Gabor, 2015-03-05 18:37:21]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22219. Elküldve:
2015-03-03 12:43:53 |
[743.] |
Ejj, kösz szépen!!!!!
Mondjuk a film azért jobb, mint a zene :)
|
|
|
[előzmény: (22218) Kulics László, 2015-03-03 06:35:08]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22210. Elküldve:
2015-02-26 11:28:35 |
[744.] |
A francba... Ez nem jó, ő egy tipikus túlélő!!! :D
Habár most nem mezítláb van :)))
|
|
|
[előzmény: (22203) Bíró Zsolt, 2015-02-25 23:49:36]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22209. Elküldve:
2015-02-26 11:20:21 |
[745.] |
Akkor hát senki nem jön a koncertre? :D
|
|
[válaszok erre: #22211]
|
[előzmény: (22197) Kulics László, 2015-02-25 16:07:47]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22208. Elküldve:
2015-02-26 11:15:27 |
[746.] |
Ha más érv nincs is, akkor ott a Tell Vilmos :) Mert ugye, ha direkten hasonlítani kellene Zimmert valamelyik "komolyzenészhez", akkor szerintem ő tipikusan olyan lenne, akinek nem találnánk párt.
És bár John Williams stílusát hasonlítgatják sokszor Wagnerhez, de pl. a köztudatban betöltött szerepük okán én mondjuk Vivaldival rokonítanám. Vagy Mozart is szóba jöhetne, de róla meg annyit, hogy amióta az életrajzi filmből megismertem, nem igen tudom hova tenni azt a hiperaktív gyereket :)
|
|
|
[előzmény: (22205) sompeter, 2015-02-26 10:51:58]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22192. Elküldve:
2015-02-25 10:39:08 |
[747.] |
Ó, itt még egy jóízűt veszekedni sem lehet??? :D
Egyébként könnyű dolga van "sznob" kis társaságunknak, mert ügyes csellel a fórum témáját átfogóan Filmzenére kereszteltétek. Ha konkrét lenne, mondjuk Hans Zimmer, akkor már egymásnak ugranánk, mint minden rendes fórumban :)))
Különös, hogy ha jönnének ide a Birdman filmzenét isteníteni, hogy akkor mi lenne a helyzet. Egyáltalán az besorolható a fórum témájába? :D Tudnánk megértéssel viszonyulni hozzá? :)
Értsétek meg, egyet kell, hogy értsetek velem, vagy megmondalak titeket anyunak :D
Viccet félretéve, tegnap késő délután tényleg jó kis diskurzus folyt itt a filmzenék velejéről, és ez is gyógyszer a náthából való felépülésre ;) Remélem, senki nem kapta el :)
|
|
[válaszok erre: #22197]
|
[előzmény: (22187) Bíró Zsolt, 2015-02-24 22:40:10]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22185. Elküldve:
2015-02-24 21:22:28 |
[748.] |
A filmzenei kategória milyen értelemben is lenne vigaszdíj? Mármint a te megítélésed szerint.
1. A zeneszerző eddigi mellőzöttsége okán?
2. Az adott film fontosabb díjakkal való mellőzöttsége okán?
Mert azzal én is egyetértek igazából, hogy vigaszdíj, de én a 2. szempontot tartom valószínűbbnek, csupán kíváncsi vagyok rá, hogy te melyiket vetted észre, melyik miatt hoztad szóba a filmzenei Oscar-t, mint vigaszt.
Igaz, hogy ez a 2-es pont azt tükrözné, hogy maga a zeneszerző munkássága (akár az eddigi, akár a jelenlegi) tulajdonképpen lényegtelen. Továbbá a mostani esetben azt jelentheti, hogy a Grand Budapest Hotel, mint film tetszett nekik, de azért voltak jobbak, ám kiengesztelték (de nem a zeneszerzőt, hanem a filmet). És ezt érzem továbbá annak ellenére is, hogy a GBH filmet sem értem. De tényleg, mi a jó ebben? A hangulata tetszik, mint minden eddig általam látott Wes Anderson műnek, de mostmár vége... Van hangulat, de hol a film? :) Vagy pont ez járt az ítészek fejében, és a majdhogynem maximálisan eltalált hangulatot a zenében látták kivetülni? :)
|
|
[válaszok erre: #22196]
|
[előzmény: (22182) Kulics László, 2015-02-24 20:58:36]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22181. Elküldve:
2015-02-24 20:17:04 |
[749.] |
Desplat "Vs." Zimmer ügyben eszembe jutott valami, amit eddig nem vontam volna be a filmzenei világba.
Tavaly voltam Párizsban, és jártam a Pére Lachaise temetőben, ahol Rossini és Chopin is nyugszik. Annak idején énekórákon szerettem hallgatni a komolyzenei kazettákat, de normális, valamirevaló ismereteket nem szereztem belőle :) Így volt kézenfekvő sulin túl "hobbiból" a filmzenék (elsősorban persze a filmek miatt) hallgatása... Ezért aztán a komolyzenéket csak nagyvonalakban, de ritkán azért stílusok alapján ismerek.
Visszakanyarodva a sírhelyekhez: Chopin szó szerint szinte körbe volt rajongva, rengetegen fényképezték, továbbá volt kint egy idős nénike, aki kezében tartva egy kis magnót, szolid hangerővel a zenéit játszatta rajta.
Rossini pedig voltaképp hanyagolva volt, de annyira, hogy az ő kriptája főbb útvonalon van, és az úton többen is mászkáltak, persze más hírességek okán is, de egy kivételével (enyémet) a fényképezőgépeket tényleg egyáltalán nem vonzotta.
Nos, a komolyzenei jártasságom felszínessége miatt előszedtem utána egy-egy Rossini és Chopin válogatást:
https://www.youtube.com/watch?v=nU_U1NH5QBs
https://www.youtube.com/watch?v=wygy721nzRc
Chopin (legyen Desplat) :) Egyhangú, és ami el van találva az ritka, viszont az ereje a sajátosságában van, a stílusa felismerhetőségében, de úgy, hogy a többiekhez képest azért valamelyest különc.
Rossini (legyen Zimmer) :) Igazán színes, lendületes, kirobbanó erejű, életteli, minden része el van találva, de ilyet azért más neves zeneszerző is alkot.
Ez legyen mondjuk az ítészek meglátása. Szerintem viszont nem kérdés, hogy a fogyaszthatóbb egyúttal emberközelibb is. És nevezheti bárki manipulatívnak, úgy gondolom, hogy nemcsak magának akar megnyerni egy színes, kreatív muzsika, hanem szeretne engem is bevonni abba az élménybe, amit gondolom a zeneszerző érzett...
Egyszóval Rossini nem hiszem, hogy rosszabb lenne Chopin-nál, sőt! Ellenben ebből a szempontból ellentmondásos, hiszen a temetőben nyilván nem szakmai zsűri volt jelen, a tömegeket mégis Chopin vonzotta... Kíváncsi lennék rá, hogy 100-200 év múlva ez miként lesz a mai filmzeneszerzőkkel.
Azon kevés komolyzenéből, amit ismerek, Stravinsky bizonyos szinten átkötés lehet a filmzenék birodalmában alkotó Alfred Newman felé.
Nem a Disney-től ismerem, de sokaknak onnan eszükbe juthat, tőle ezt nagyon szeretem:
https://www.youtube.com/watch?v=ashMSM_kc4M
Zimmerhez még valami: Őt mindig valahogy külön kategóriába soroltam. Mert vannak azon legendás szerzők, akik a hangszerek játékaival kreatívkodnak, pl. Williams, és vannak, akik egyáltalán magukkal a hangszerekkel, vagy amit annak neveznek, pl. Powell, így a legenda státusz más és mást takarhat. De Zimmer kibújik a takaró alól, és nem mindig csak zenei oldalról közelíti meg a dolgokat, hanem a közönség oldaláról, nem mintha attól még a többiekre ez nem lenne igaz, de ő valami olyasmit csinál, amit talán a filmzenék diszkójának lehetne nevezni :) vagy mi :D
|
|
[válaszok erre: #22205]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
22176. Elküldve:
2015-02-24 19:19:47 |
[750.] |
Hasonlóan vagyok vele, mivel ez a zene abszolút meglepetés volt, viszont azt hittem, hogy a film is ilyen lesz. Pontosabban egész jó volt, de nem különlegesen jó. Bemutatták ugyan Hawking munkásságát, saját drámáját, családi életét, de nagyjából egyenlő arányban volt ez a három jelen, így nem tudtam egyikbe se belemélyedni, beleérezni, attól függetlenül, hogy azért lelkiismeretesen álltak hozzá. Csupán filmként nem jött annyira át, ha az egészet nézem. Részleteiben mondjuk igen...
|
|
|
[előzmény: (22174) Halmai_Gabor, 2015-02-24 19:10:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|