Találatok száma: 1192 üzenet |
|
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24035. Elküldve:
2016-11-04 00:46:26 |
[501.] |
Alan Silvestri-re visszatérve, azért is lóg ki a sorból, mert ott a film kicsit sem volt félvállról véve, a zene szempontjából sem, így ott más okból kifolyólag sikeredett ennyire jól az aláfestés. A készítők elmondásai alapján a rendező, Robert Zemeckis kérése Silvestri felé ugyanis az volt (hivatkozva arra, hogy nincs túl sok mozgalmas jelenet a filmben), hogy a zenével tegye izgalmasabbá, "látványosabbá" a mozit.
Hans Zimmer-nek meg, igaz, nem a kezdeti éveiben született meg a Muppet muzsika (amelynél, szerintem, ő is békén volt hagyva, hogy szerezzen valami kedvére valót), viszont elég szépen, kiszínezve zsúfolta össze a kreativitását, amit aztán szépen végig is vezetett a Gladiator, Spirit, Last Samurai zenéken át egészen a POTC-ig. És emiatt hoztam be őt is a Debney-Powell hasonlatba :)
|
|
|
[előzmény: (24034) ASlyB, 2016-11-04 00:11:31]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24034. Elküldve:
2016-11-04 00:11:31 |
[502.] |
1. Mindkét zeneszerző a kezdeti éveiben jár,
2. szinte a teljes kreativitását azonnal be is veti, amit többek között amiatt is megtehet (szerintem), mert ...
3. ... ez a két film (bár a Hocus Pocus-t nem láttam) van annyira jellegtelen és komolytalan, hogy a készítők a zene terén nyilván közel teljes mértékben hagyták, hogy azt komponáljanak hozzá, amit csak akarnak.
Én így látom, s ezzel a filmzene külön hallgatósága nagyon is jól járt. Hallgasd meg mondjuk Hans Zimmer Muppet Treasure Island szerzeményét, vagy egy másik véglet példával élve: figyeld meg Alan Silvestri felhozatalában, hogy mennyire a pályája elején rukkolt elő a BTTF aláfestésével, amit szinte sosem tudott megugrani (s azért említettem végletpéldaként, mert Debney-re és Powell-re ez nem igaz)
|
|
[válaszok erre: #24035 #24037]
|
[előzmény: (24032) purple rain, 2016-11-03 16:04:17]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24030. Elküldve:
2016-11-03 11:56:15 |
[503.] |
Nálam a Hocus Pocus John Debney szerzeményei között olyan, mint John Powell művei között a Rat Race :)
|
|
[válaszok erre: #24032]
|
[előzmény: (24025) purple rain, 2016-11-02 17:29:37]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24029. Elküldve:
2016-11-03 11:54:31 |
[504.] |
Köszi az ajánlót, mondjuk a lista második fele ismerős, és mégiscsak akadt benne két horrorzene, amit korábban mégis hallottam már, de aztán többet nem vettem elő, bár a Sinister remix tétele (ami, ha jól tudom egyébként is Young műve) gyakori hallgatni való. Szerintem a Creation-nal kezdem, mert arról több felől is jó kritikákat olvastam.
|
|
|
[előzmény: (24023) Kulics László, 2016-11-01 08:17:34]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24021. Elküldve:
2016-10-30 21:50:50 |
[505.] |
Minden jó, ha a vége jó. Ezért mondok egy negatívumot, és aztán gyorsan el is lehet felejteni! :)
Szóval, kár, hogy nincs egy klasszikus értelemben vett főtémája a The Monkey King-nek, de ezzel le is tudtam a siránkozást :) Jöhetnek a pozitívumok.
Az addig oké, hogy 9 meg 10 pontozzátok a zenét, főleg ezt, de kérdem én, miért nincs egy nyakon vágó kategória is? :D Úgy értem, a tisztelt hallgatóságot (minket, engem) észhez térítendő "nagy leves" :), hogy hé, aki filmzene-rajongónak tartja magát, az mindenképpen pörgesse végig az emlegetett albumot? :) Na jó, persze viccen kívül, egyébként is ízlésekről beszélgetünk, s mindenki a sajátjáról próbálná győzködni a másikat, azonban itt pl. szerintem tényleg nem kellene győzködni senkit :)
1. Engem ugyan nem szoktak zavarni a huszon-harmincon felüli track-kel rendelkező művek, főleg akkor, ha úgy van megcsinálva, hogy valójában egybemosódik, és csupán a kereshetőség kedvéért vannak túlságosan tagolva. Mindettől függetlenül rég hallgattam már 15 tétel darabszám alatti muzsikát, és ez most nagyon jól esett.
2. Végre egy olyan album, amiről különösebben nem lehet számot kiemelni abból a szempontból, hogy tényleg egészében, elejétől a végéig magával ragadó.
3. Az előző ponthoz kapcsolódóan jut eszembe, hogy közre játszhat benne az, hogy Young-gal a hangulathoz írattak zenét, nem pedig a jelenetekhez, és így utólag belegondolva, néhány "odaátról" hallgatott korábbi zene is emiatt lehet ilyen, azaz a hangulatot remekül tükrözi az aláfestés, viszont majdnem mindegy, hogy melyik milyen jelenethez tartozik. Viszont olyan sokat azért nem hallgatok ilyenekből, így ez a két Young szerzemény kifejezetten jó, hogy további pluszként rám talált. A film kapcsán amúgy sem lett volna semmi esélye, mert az ilyeneket nagyon nem bírom nézni, egyszerűen nem értem a kínaiak ehhez hasonló embereket repkedtető alkotásait. Jackie Chan jóval másabb, sőt, kedvenc is, bár egészen más tészta.
Tudom, ígértem, hogy nem lesz több negatívum, viszont az album legszebb motívuma a több, mint negyedórás összeállítás utolsó 4 perce, amit ha hallgatni kívánok, mindig oda kell tekernem, ilyenkor jobb lenne a tagoltabb track-ek általi szerkesztettség. Az emlegetett "Niu Mo Wang, the Bull Demon King" tehát számomra is az album legjobbja, szépen végigpörgeti a fantáziámat, majd a legvégére a szívemet szorongatja meg :) Emellett még az "Erlang Shen, the Three-Eyed Warrior", valamint a "Tieshan Gongzhu, the Princess Iron Fan" nyűgözött le, annak ellenére, hogy azt is szóvá tettem, hogy nyitányostul-lezárásostul nincs benne igazán kiemelendő pont... Tényleg tessék szépen az egészet meghallgatni annak, aki még nem tette :)
A második rész zenéje nekem nem jött be annyira, mint az első, de nem azért, mert rossz lenne, erről szó sincs! Így igazából pont fordítva vagyok többőtökkel, mert szerintem az első lett a jobb :) Bár a "Guanyin, the Goddess of Mercy" és a "Bái láng má, White Dragon Horse" tételek kapcsán fogalmam sincs, hogy ki az, aki ne nyalogatná meg utána mind a két fülét :)
Valamelyest persze leírtátok az oldalon, hogy miként is került Christopher Young az alkotógárdába, hogy a készítők akartak hollywoodi szerzőt, de attól még továbbra sem értem, hogy miért pont őt. Hiszen Paul Talkington nyilván csak azt ajánlja, akivel jó ideje szorosabb munkakapcsolatban áll. Vagy volt esetleg más is, aki után érdeklődtek? Illetve még Young részéről nem értem a dolgot, hogy erre a felkérésre hogyan is tudott lehetőségként tekinteni, vajon mit látott ebben akkor?
Persze mindez legyen az én bajom, most így legalább örülhetek, hogy van mit hallgatni a nagyon jó muzsikák között :)
Még egy utolsó elgondolkodni valóm azért támadt. Horrorfilmeket nagyon nem nézek, de zenéket sem igen hallgatok ilyeneket, így nem csoda, hogy Young-ot különösebben nem ismerem, bár a The Core és a Spiderman III. így is többszöri hallgatásra született, viszont csupán kb. ennyi ismeretében is bólogatni tudok arra a hasonlatra, hogy a két The Monkey King aláfestés a szerző Star Wars-a.
Legutolsóként pedig jöhetne pár hallgatni való tipp CY-tól :)
|
|
[válaszok erre: #24023]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24020. Elküldve:
2016-10-29 13:04:40 |
[506.] |
Csaltam :D
A tippem simán valami Bernstein kompozíció lett volna.
De tudom, mert különösen kedvelem a katona zenekarok fellépéseit, hogy mindig olyan repertoárjuk van, aminek java része külön ezekhez íródott indulókból áll, s ezek szinte sosem konferálódnak, vagy ha igen, annyira ismeretlen nevekkel, hogy már akkor egyből el is felejtem, vagy nem is értem a nevet.
Ennél a zenénél sem keresgéltem hát a western muzsikák között, hanem lefuttattam rajta egy keresőt, melynek a találatához eléggé nagy esély volt, mert annyira szépen, tisztán szól a linkelt felvétel. Így találtam meg :)
|
|
|
[előzmény: (24014) Bíró Zsolt, 2016-10-28 06:55:52]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24019. Elküldve:
2016-10-29 12:55:30 |
[507.] |
Jó, hogy a Batman-t felhoztad példaként, mert a napokban pont ennek (mint filmnek, nem zenének) a kapcsán kezdtem el gondolkodni a filmzenék megítélésén.
Ugye nyilvánvaló, hogy akik "szintet lépnek" (ha így nevezzük), azoknál átalakul a folyamat azzá, hogy előbb hallgat szinte minden zenét a film előtt, s majd utána következik az, hogy megnézi hozzá a filmet :) Mint mondjuk nekem nemrég John Powell Pan-ja.
Viszont elképzelhető (átgondolva a saját szempontjaimat), hogy mégsem ez az elsődleges abban, hogy néhányan (köztük én is) másképpen ítélem meg a mai felhozatalt, mint a régieket. Mert igen, az igaz, hogy régen tematikusabban közelítették meg a szerzők a műveiket (voltak karakterekhez, szereplőkhöz köthető tételek, voltak eseményhez, voltak érzelmekhez pl. szerelmi szál, meg aztán maga a Main Title).
Viszont, és ehhez jön a Batman-hasonlat, maguk a filmek sem annyira sarkosak ma már, mint egykor, jóval összetettebbek, melyek talán hihetőbbek, de kevésbé lehet értük egyértelműen, gyermeki módon rajongani. Ehhez pedig elég megnézni az embereket az utcán, akik Batman jelét viselik ruhájukon, táskájukon, vagy bármin. De tényleg, hány emberen láttátok már az új Batman-jelet? Mindenki csak a régi sárga-fekete változatot hordja. Tehát a lényeg, hogy maguk a filmek is olyanok ma már (pláne ebben a töménytelen, egymást gyorsan lenyomó felhozatalban), hogy egyszerűen zseniálisak, reálisabbak, átérezhetőbbek, ám hiába, mert így meg nincsenek annyira letisztulva, hogy egyértelműen lehessen bármelyik iránt is függetlenül attól, hogy felnőtt fejjel, de gyermeki rajongást kifejezni (az animációs mesék nálam, de talán mindenkinél kivételek, mert azok szerintem a kezdetektől fogva nagyon jól elkapták a kettő közti átmenetet mondanivalók, megvalósítás tekintetében egyaránt).
Nálam a filmzenei érdeklődés nagyjából az Indy filmek VHS korszakától kezdődtek, amihez persze szükségeltetett az is, hogy előtte is szerettem az ének nélküli (akkor így mondtam) muzsikákat, komolyzenét is, csak azok valahogy nem az igaziak voltak a kivételektől eltekintve. A BTTF meg a Jurassic Park viszont már végleg elindította az azóta is töretlen vadászatot :), ami bár (ahogy a napokban tárgyaljuk is) átalakult, de egyszer kétszer még azért előfordul ez a féle sorrend. A legutóbbi nekem az End Of The Spear c. film volt, aminek a zenéje sikeresen be lett szerezve, de a legjobb zene meg nem is került fel rá, óóó :( s majdnem olyan érzést keltett bennem, mint annak idején, mikor legelső lemezként kézbe vehettem a BTTF első részének betétdalos kiadványát, amit egy idővel megszoktam ugyen, de nem értettem, hogy akkor már a Mr. Sandman hogy a francba maradhatott le, hogy aztán lehessen kutatni külön a megfelelő verzió után, vagy mondjuk a Johnny B. Goode miért nem a filmben elhangzó vad befejezést kapta? Ej, na sebaj :)
A Batman-logó egyik érdekessége (de csak nekem, mégis megosztom további untatásotokul :D), hogy gyerekként sosem értettem, miért egy ennyire hiányos fogazat a bőregér jele? :D De tényleg, nagyon sokáig sehogy sem tudtam belőle kivenni a denevért, hanem csupán azt, hogy fölül van három fog, a középső valamiért kisebb és törött is, alul meg kifele ferdülnek az őrlők, hát mondom nem is annyira ijesztő ez a vámpír-fogazat :D
|
|
[válaszok erre: #24022 #24069]
|
[előzmény: (24018) banana, 2016-10-28 12:27:29]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24017. Elküldve:
2016-10-28 10:36:41 |
[508.] |
Az nem kérdés, hogy mindannyiunknak van ilyen példája. Azonban szerinted ezek nem inkább a szabályt erősítő néhány kivételhez tartoznak? Mert nyilván lehet sorolni akár jó párat, de még így sem annyit, ami az összesen hallgatott albumok számát tekintve százalékosan mérvadó lenne (legalábbis magamból kiindulva).
Ellenben azt megjegyzem, hogy nálam is átfordult a sorrend a zenék film előtti megismerésének irányába, hogy szinte mindent még a film előtt hallgatok meg.
Így nálam ezért is lett kb. elsődleges szempont ez abban, hogy másképp ítélem meg a mai felhozatalt, mint annak idején (de ez nem azt jelenti, hogy negatívabban, hiszen akkor nem is hallgatnám tovább a műfajt, csupán nincs meg az egésznek az a vadászat jellege, mint anno, és attól még a film ismerete előtt magam is tudok jó pár jeleneten képzelegni :) látatlanban is). Viszont a filmmel együttes összhatásra többségében akkor is szükség van, hiszen azzal együtt egy egész.
Mihelyst látva van az összhatás, máris közel minden a helyére kerül. Bár nekem most legutóbb az Inferno volt olyan, hogy a "Doing Nothing Terrifies Me" tétel végén hallható (www.youtube.com/watch?v=Qgkgm_HQfNk#t=2m2s), erősen Interstellar utóérzetet keltő, s a filmben többször is felbukkanó momentumának semmi értelmét nem láttam (vagy talán csak így film nélkül, önmagában, mint valami Interstellar kiegészítés), mert az Inferno esetében semmiképp sem értem, hogy jött ez ide.
|
|
[válaszok erre: #24018]
|
[előzmény: (24012) tihanyiattila, 2016-10-27 15:08:22]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24006. Elküldve:
2016-10-23 02:01:56 |
[511.] |
Az igaz, hogy a zene alapján lehet következtetni a film alatt betöltött szerepére is, azonban mint iránta való érdeklődés furán adja ki magát, hiszen, ahogy az oldalatokon lévő John Powell idézet is mondja, a zene elsősorban nem a hallgatóknak készül, hanem a filmnek, a film támasztékául szolgál (pedig magam is hasonlóan vagyok vele, azaz meghallgatom egyből az újakat, akár láttam már a filmet, akár nem).
Azon gondolkodtam ma egész nap, hogy a régi nagy nevek majdhogynem azonos stílusban alkottak, viszont erősen tematikus jelleggel bíró aláfestéseket szállítottak le, míg ma ez kevésbé jellemző, ellenben a szerzők sokkal inkább alakítanak ki egyfajta sajátos hangzásvilágot, s így olyan mintha egyetlen nagyon nagyon hosszú albumot készítenének folyamatosan. Pl. ahogy hallgattam Giacchino Doctor Strange-ét egy újabb StarTrek jutott eszembe, attól függetlenül, hogy azért vannak különbségek.
Egyébként a jó részek miért ilyen rövidek? :)
www.youtube.com/watch?v=DhW_XP_FJWM#t=3m31s
Összességében viszont szerintem ez egy nagyon élvezetes albumra sikeredett.
|
|
[válaszok erre: #24008 #24009]
|
[előzmény: (24002) Bíró Zsolt, 2016-10-22 23:53:44]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24005. Elküldve:
2016-10-23 01:49:43 |
[512.] |
A képzelőerő nálam három zenénél nagyon sokat segített.
1. The Fountain (Clint Mansell), amit a film előtt ismertem meg, és mindaddig sokkal jobban is tetszett. Utána is, csak épp már nyomasztóbbá vált.
2. Conan (Basil Poledouris), amit szintén a film előtt ismertem meg, s végül a zene vett rá, hogy nézzem meg azt is, amihez írva lett. Különösebben nem fogott meg, de az a zene, hejj! :)
3. Lair (John Debney), ami egyébként is játékzene, de játszani sosem játszom, nem köt, nem kötne le.
+1. Muppet Treasure Island (Hans Zimmer), ami betétdalostul, mindenestül lenyűgözött, s a filmbe csak beletekergettem, s végül még mindig nem néztem meg :) minek is? sokkal jobbakat tudok hozzá elképzelni :) Bár, igaz, hogy Muppetéket sokan kedvelik.
+1. :) a Trailer Music gyűjtemény
Ettől függetlenül én is jobb szeretem inkább a film által megismerni a zenét, s ha ott felkelti a figyelmemet, akkor utánajárni. Ellenben rám is igaz, hogy mára már megfordult nálam is a helyzet, s ebből a sorrendből akad a legkevesebb példa. 90-95%-ban én is előbb ismerem meg a zenét, mint a filmet, így ez is egy szempont lehet, hogy vajon miért is nem tetszik annyira (akár előítéletesség miatt, akár nem). Zimmer ezügyben szépen meg is lepett a Sherlock Holmes aláfestésével.
|
|
|
[előzmény: (24000) ChrisJ, 2016-10-22 21:04:17]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
24004. Elküldve:
2016-10-23 01:39:41 |
[513.] |
A kevésbé ismert, vagy ismeretlen szerzőkkel az a baj, hogy ugyan lehet belőlük listát összeállítani, de mindig annyi és annyi új név jön (hiszen ma már majdhogynem akárki szerezhet zenét akármihez), hogy ez folyamatosan változik, bővül, meg aztán szinte mindig csak egy zenéje van az illetőnek, aztán valahogy kész is.
Az én listám abc sorrendben:
Abel Korzeniowski
Andrew Lockington
Andrew Powell
Anthony Lledo
Bartosz Chajdecki
Bear McCreary
Bruno Coulais
Cecile Corbel
Christopher Lennertz
Conrad Pope
Craig Safan
Dale Cornelius
Darren Korb
David Arkenstone
Eric Serra
George Fenton
Ilan Eshkeri
Joel McNeely
Johan Söderqvist
Johann Johannsson
John Stanford
Kawai Kenji
Raymond Wong Ying-Wah
Rolfe Kent
Ronald Owen
Ryan Amon
Theodore Shapiro
Victor Reyes
Persze köztük akad, aki régi, van aki új, ám hellyel közzel mindőjüktől csak egyet, vagy csak nagyon keveset ismerek, holott van a felsorolásban olyan is, aki talán nem csak simán "kis" név.
|
|
|
[előzmény: (23999) purple rain, 2016-10-22 20:11:28]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23998. Elküldve:
2016-10-22 12:31:19 |
[514.] |
Ja igen, még valami.
Az külön tetszik, hogy ugyebár ízlésekről is beszélünk most, de nem vitatkozunk, hanem vitázunk, és ez sajnos nagy szó. Úgy értem, hogy azért sajnos, mert ritka...
6. Az én ízlésem meg azt diktálja, hogy a tematikusságot különösen szeressem (nem véletlen tehát hogy abszolút mértékben Powell-re esett a választásom az újak között, de milyen jó is lenne, ha mondjuk Pemberton is hasonlóvá nőné ki magát a saját stílusában, mint ahogy saját stílusában tette ezt Desplat is- azaz az egyedi, sajátos, de fejleszthető hangzásvilág).
7. (az utolsó, de tényleg... egyelőre :D) A kedvencek nem simán csak attól lesznek kedvencek, hogy nagyon is jó zenék, hanem attól, sőt, talán sokkal inkább csak attól, hogy ennek tetejébe még sokszor is van hallgatva. Mert pl. az emlegetett Chima zenéje talán csak háromszor-négyszer pörgött, míg a régi nagyok között gyakori hallgatni való azért egy Indiana Jones stb. még akkor is, ha mondjuk nem album szinten. Éppen emiatt hoztam fel példaként az utóbbi 10 év védelme érdekében az Interstellar-Tron-Inception-HTTYD-POTC-(meg ha egyre jobban belegondolok, akkor) Daniel Pemberton művek listáját, mert ezek azok, amiket úgy veszek elő ráadásként, hogy sokszor...
|
|
[válaszok erre: #24001]
|
[előzmény: (23997) ASlyB, 2016-10-22 12:11:47]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23997. Elküldve:
2016-10-22 12:11:47 |
[515.] |
Tiédre reagálok, de többőtöknek válaszolnék mindkét megközelítés védelmében :)
1. Pont ezért mondtam purple rain-nek, hogy nagyon is jó volt ennek a témának a felhozatala, mert egy ennyire átfogó elemzésre szoruló dilemmának rengeteg megközelítése lehet, ami felett nem kellene átsiklani, csak mondjuk elsőre adott szempontok nem jutnak eszünkbe. És tessék keky hozzászólása egy újabb nézőpontból világít rá erre, ami nekem eszembe sem jutott, holott mennyire nyilvánvalóan igaz.
2. A "kisebb nevek"-kel manapság csak annyi a bajom, hogy sok, de tényleg túl sok van belőlük, a meghallgatásra való késztetés nálam így majdhogynem kiesik (de pl Darren Korb Bastion-ja, amit, igaz csak a borítója miatt hallgattam meg, de sikeres ellenpélda lett), így tehát nekem ehhez nagyon is jól jönnek támpontnak az évértékelők, különben nem ismerném meg az olyan albumokat, mint pl. Le Matos Turbo Kid-je, Daniel Pemberton munkássága (aki az ez évi kedvencem lett a visszamenőlegesen megismert művei által), totál lenyűgöző hangszerelés és tematikusság, de újszerűen, ami fontos, és így számomra ő lett a legszembetűnőbb példa arra, hogy a mai szerzők alkotásait egyáltalán ne temessük.
3. Tematikusság: A filmzenéket az erősen tematikus felépítésük miatt szerettem meg, nem véletlen hát, hogy abszolút John Williams vonzott be a műfaj megismerésébe. És e szempontból viszont a mérleg feléjük, azaz a régi komponisták felé dől, mert ez a zenei megközelítés viszont közel kiveszni látszik. Mert ugye a "kis nevek" között valóban találunk rengeteg gyöngyszemet, csak valahogy (nyilván az alapanyag okán is, amihez szerezni kell) ezekből is hiányzik a teljes albumon végigvonuló vezérmotívum, ami jelképpé, szimbólummá, eltéveszthetetlenül beazonosíthatóvá teszi az adott albumot, így aztán mondhat bárki bármit, nekem nagyon hiányoznak a BTTF-ek és Indiana Jones-ok. S ebből a tekintetből számomra az mostani muzsikák közül kb. egyedül a POTC zenéi érték el ezt a szintet (akár összekalózkodott zene, akár nem, bár erre nyilván rásegített maga a film is).
4. Még egy saját érv a régi komponisták létjogosultsága mellett.
(Jelenleg ugye a sok új és "kis" név között pl. évértékelős iránymutatás által nekem már csak a jókat kell hallgatnom :), de a lényeg ebből az, hogy meg vannak ismerve, általam nincsenek eltűnve, pl. Anthony Lledo Chima zenéi stb...)
És akkor most áttükrözöm ezt az egészet a veteránokra (ha nevezhetem őket így). Ha róluk nem beszélünk, akkor szerintem sosem hallgatom meg Basil Poledouris Conan-jét, aminél nagyobb kedvencem még sosem lett a régről megismert zenék kategóriájában, vagy talán még Jerry Goldsmith-től tudnék mondani példát, esetleg Elmer Bernstein-től. Tehát nyugodtan legyenek ők is védve, ajnározva.
5. Meg aztán hátha van még valami szempont, ami nem jött szóba, illetve jöhetnek az ajánló linkek is Blake Neely-től, vagy akárki mástól is :)
|
|
[válaszok erre: #23998]
|
[előzmény: (23993) Bíró Zsolt, 2016-10-22 10:32:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23990. Elküldve:
2016-10-22 02:09:23 |
[516.] |
Tudom, vagyis sejtettem, hogy csak példaként említetted őket hármójukat, ezért írtam eleve én magam is, hogy "Nyilván ez a három név csak példa..." :)
Viszont azért tettem hozzá, hogy az én listám talán hosszabb, mert én egy idő után, minél több szerzőt ismertem meg, annál inkább beleestem abba a "hibába" (hibának nevezem, mivel megcsömörlést okoz), hogy pl. azoktól is szeretnék minden újat meghallgatni, akiktől azelőtt csak egy-kettőt szerettem meg. Ilyen volt pl. Rachel Portman esete, akinél külön maraton napot tartottam (igaz valamelyest egy idő után csak háttérmuzsikaként szólt), hogy minél többet ismerjek meg tőle, majd eztán ő is ebbe a kategóriába sorolódott át, holott nem igazán jellemző rá, hogy meg tudna újulni, ellenben igen sok dallama olyan barátságosan fülbemászó, hogy simán ott hagyja az ember, hogy hagy szóljon csak a háttérben...
|
|
|
[előzmény: (23988) ChrisJ, 2016-10-21 20:07:00]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23989. Elküldve:
2016-10-22 02:03:35 |
[517.] |
Powell-el hozzád képest nekem sokkal nagyobb szerencsém van, mert pont nem az akciófilm zenéivel ismertem meg, hanem az animációs mesékhez írt dallamaival (mert igen, azokban dallamok aztán bőven akadnak). Javarészt Harry Gregson-Williams társával közös munkáival kezdtem, de valamiért már akkor is mindig az ő nevével azonosítottam be ezeket a műveket (előítélet ide vagy oda, az ő neve hangzatosabbnak tűnt :), simán csak ez volt az oka) - AntZ, Chicken Run totál visszatérő imádni való hallgatni való :) Így aztán nem csoda, hogy ezekhez viszonyítva a filmekhez írt zenéi közül én inkább az Evolution-t vagy a Rat Race-t jobban kedvelem az akciómuzsikáinál (és akkor ide már megint sokadjára belinkelném az egyik kedvencemet, a Chase to the Balloons track-et, helyette azonban itt az egész www.youtube.com/watch?v=IltcD7BOG60&list=PLedqP_t5l_6Ax8BdAqVSin4LklgNWblDs)
Nekem ő inkább tűnik a mai kor legzseniálisabb szerzőjének, mint Giacchino, azonban az alapanyag, maguk a filmek, amikhez szerezni kell a zenéket, igenis számít, így viszont Giacchino valóban überelhetetlen... lenne, ha nem lenne ott a két generáció közti átmenetként James Newton Howard, illetve méginkább Hans Zimmer. És akárhogy is vizsgáljuk, jelenleg Zimmer a nyerő mindegyikőjük közül, hiszen olyan filmekhez szerez zenét, amikről el lehet mondani, hogy a jelenkori felhozatal kiemelkedő pontjai (tehát amikre több év múlva is majd még vissza-vissza lehet hivatkozni - és akkor egyúttal persze adjunk köszönetet Christopher Nolan-nek is :)
|
|
[válaszok erre: #23995]
|
[előzmény: (23986) purple rain, 2016-10-21 09:18:15]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23985. Elküldve:
2016-10-20 21:44:25 |
[518.] |
Nyilván ez a három név csak példa (Powell nálam is különösen ebbe az azonnal hallani akarom kategóriába sorolandó), de az én listám hosszabb :)
|
|
[válaszok erre: #23988]
|
[előzmény: (23982) ChrisJ, 2016-10-20 21:14:32]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23984. Elküldve:
2016-10-20 21:41:22 |
[519.] |
Azt azért egyáltalán nem lehet vitatni, hogy rengeteg jó zene van az újak között. Így ebből adódóan viszont szerintem azzal van a baj, hogy rengeteg új zene van, így igazából nincs idő az újrahallgatásokra, ízlelgetésre, stb., mint ahogy ezt követő hozzászólásodban írtad is, és így a Cinderella egészen jó példa ehhez, valamint a VHS-korszak jellemzése kb. elengedhetetlen.
|
|
|
[előzmény: (23977) Bíró Zsolt, 2016-10-20 20:10:40]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23976. Elküldve:
2016-10-20 15:01:20 |
[520.] |
Nem, abszolút nem volt kár ebbe belemenni, mert nagyon is jó a zenei felhozatalok megítéléseinek lehető legtöbb szempontjait körbejárni, hátha van olyan szempont, amire más nem gondolt.
Egyszóval tudnék ezektől több zenét is sorolni, ami tetszik 2006-2016 közöttről, viszont olyat valóban keveset, amiben az újító jelleg is felfedezhető amellett, hogy nagyon is kiemelkedő a soraiból.
Továbbá ezek a fajta kiemelkedések azt a szempontot veszik elsődlegesnek, hogy maguk a filmek sem olyan fajtán kiemelkedőek, amilyenek régen voltak (talán a tömeggyártás tömeggyártása lehet az egyik legfőbb oka, azaz, hogy mindenhez, de tényleg mindenhez hozzá lehet jutni).
|
|
|
[előzmény: (23973) purple rain, 2016-10-20 13:57:36]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23972. Elküldve:
2016-10-20 13:52:42 |
[521.] |
Na igen, ez is bizonyos értelemben igaz, viszont nézzük akkor meg simán csak magukat a filmeket. Valahogy alapból már azokra igaz, hogy nagyon nincs új a nap alatt.
Egyedül talán a Karib tenger kalózai hozott újat... valamint az a fajta sci-fi hangulat, amit kb. a Lopott idő-től kezdve próbáltak behozni a filmvilágba. És most hangulatilag értem a dolgot, mivel a hangulat erősen befolyásolta oda-vissza alapon a filmzenéket is. Ide pedig olyanokat tudnék sorolni, mint a Tron, Inception, Oblivion, Interstellar (és erősen gyanítom, hogy majd a legújabb Passengers is ezek felé fog tendálni).
A szuperhősösöket pedig azért nem tudom magam sem ide sorolni, mivel ők már (ha nem is ekkora létszámban), de elég régóta jelen vannak a filmvásznon.
Az egészen kiemelkedő filmzenék közti kutakodást tehát a fentiek fényében is vizsgálni kellene, hiszen nemcsak hogy tömegesen zúdulnak ránk a hallgatni valók, hanem egyre nehezebb (olykor egyébként szerintem szükségtelen) újat mutatni.
Így ezeket is számításba véve én azért tudok olyan listát összeállítani az elmúlt 10 évből (2006-2016), amely zenéket sokszor előszedek:
John Powell (Horton, HTTYD, Kung Fu Pandák)
Michael Giacchino (Star Trek-ek, Inside Out)
Patrick Doyle (Planet Of The Apes)
Hans Zimmer (Batman-ek, Rush, Interstellar, Sherlock Holmes, Karib III., Angels And Demons, Inception)
Clint Mansell (The Fountain)
Alexandre Desplat (Twilight II.)
Daft Punk (Tron)
És még egy utolsó gondolat: ha olyan kiemelkedő muzsikákra akarunk csak szorítkozni, amiben azért megvan a kreativitás mellett a mindenképpeni újító jelleg is, akkor Hans Zimmernél keresve sem találnánk jobbat, vagy talán még John Powell, bár ő kreatív, de nem annyira újító jellegű. Így viszont a listám nyilvánvalóan lecsökken az alábbiakra:
Tron
Inception
Interstellar
Sherlock Holmes (a legellentmondásosabb, mivel nagyon nem tetszett, mindaddig, amíg a filmet nem láttam, és egészen meg nem lett értve)
The Fountain
Angels And Demons
Rush
HTTYD
A fenti listák persze csupán a nagy nevek, de akadna még, viszont gyorsan, s így felületesen álltam most e téma elemzéséhez.
|
|
[válaszok erre: #23973]
|
[előzmény: (23971) purple rain, 2016-10-20 11:17:33]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23970. Elküldve:
2016-10-20 11:10:33 |
[522.] |
Ezt a szempontot is sokszor elfelejtjük sokan, ami most a megfogalmazásodból fel kellene, hogy tűnjön:
"...minden évben eddig eltemettem az adott esztendőt..."
"...mint mondjuk a nyolcvanas-kilencvens években, ez tény..."
Azaz régebbről rendszerint szinte mindig több év van összehasonlítva egyetlen jelenbeli esztendővel.
|
|
[válaszok erre: #23971]
|
[előzmény: (23966) Kulics László, 2016-10-19 22:04:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23910. Elküldve:
2016-10-08 14:38:02 |
[523.] |
Az előző hónapban megtalált korábban keresett űrzenére kísértetiesen hasonlít a Miss Peregrine's... album "A Place Like This" tétele, éppen itt tartok benne:
www.youtube.com/watch?v=bfQT0vv_Pzw
Egyébként miért is nem Danny Elfman lett most Tim Burton zeneszerzője?
|
|
[válaszok erre: #23912]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23868. Elküldve:
2016-09-21 12:47:50 |
[524.] |
Akkor is írtam, de most is újra, hogy köszönöm a nyár közepi tippeket az űrzene hangulat keresésekor :) annak ellenére, hogy akkor nem lett meg, amit magamban dúdolva kutattam.
Most azért hoztam szóba ismét (ha már úgyis LastAirbender is várja Newman új, sci-fi művét), mert a "pályázaton" túl megtaláltam azt, ami a fejemben szólt akkor.
Viszont a zene simán csak egy disco szám Oakenfold-tól:
www.youtube.com/watch?v=kHASyCE5iyE#t=1m19s
Régen, amikor megismertem ezt a zenét, nem tudtam, csak most, hogy utánajártam, hogy ez simán egy remix, és ráadásul filmzene az eredetije :) így aztán nem off az 1979-es Siberiade szovjet sorozat (ha minden igaz) témájának emlegetése:
www.youtube.com/watch?v=sJj9y4t9UnU
|
|
|
[előzmény: (23730) ASlyB, 2016-07-19 01:50:48]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
23866. Elküldve:
2016-09-20 10:18:31 |
[525.] |
Franglen-re rákeresve csak annyit tudtam meg, hogy Hornerrel volt pár közös munkája, de előtte nem tudtam, hogy egyáltalán miként jött képbe, illetve azt sem, hogy maga Horner miként került szóba, mint ahogy azt sem, hogy végül mennyit tudott rajta dolgozni.
Köszönöm a választ, többet is kaptam, mint vártam.
|
|
|
[előzmény: (23864) gonit5, 2016-09-19 23:30:30]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|