Találatok száma: 1192 üzenet |
|
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25336. Elküldve:
2018-08-29 16:53:17 |
[277.] |
Olykor jólesik a filmzenei retro hangulat, és idén ezzel a kategóriával is jól el vagyunk látva.
Elsőként a Queen of the South sorozat zenéjébe futottam bele (ezt már néhány hónapja hallgatom), ami Giorgio Moroder és Raney Shockne közös munkájának eredménye. Utóbbit egyáltalán nem ismerem, míg az albumra éppen a szerzőtársa miatt voltam kíváncsi. Ugyan a szériát nem láttam, de előzetesei alapján fogalmam sincs, hogy ez a muzsika hogyan is passzolhat hozzá. Azonban a jelenetektől tudom és szerintem lehet is függetleníteni azt a 80-as, 90-es évek elektronikus megoldásaiban gazdag planetáriumi atmoszférát, amit ehhez a sorozathoz álmodott meg a két zeneszerző.
A másik ilyen lemezzel a napokban találkoztam. Pár éve az évértékelők (lesz a tavalyiról?) között leltem rá a Le Matos formáció Turbo Kid-jére. Azóta előszedtem még pár albumot a "kiégett szeműektől", viszont azok némelyike már a füleket is ki tudja égetni az atmoszféra fölé tornyosuló diszkójelleg miatt. Ettől függetlenül mégis nehéz ráunni, és képes a további műveik felkeresésének igényét megfogalmazni a Tron-hangulatra fogékony emberekben. Idén a Summer Of 84-hez írattak velük korhű aláfestést. A Queen of the South-tól eltérően itt kíváncsi lettem a filmre is, ám előtte a Turbo Kid-et hallgattam újra, majd néztem meg azt a beteg, de egyes mozzanataiban szerethető alkotást, ami ihlette (sajnos ennek a félig Mad Max paródiának nincs normálisan körülírható célközönsége). Remélem, hogy a Summer Of 84-gyel fordított a helyzet, és legalább a filmet lehet majd élvezni, mivel itt az album van elrontva és pont azzal a két dologgal, amivel egy ilyen elektronikus szerzemény a leginkább hazavágható. Tegyük oda a tűt, ahová csak szeretnénk, máris olyat hallunk, ami alapján bárki megkérdezi, hogy mire alapozom az iménti állításomat, hiszen a műfaj kifogástalan tétele szól. Az egyik probléma a tételek hossza: ehhez a stílushoz a hosszabb, de legalább két perces trackek illenek. Ha nem is mind ilyen (hisz a Turbo Kid-nél is vannak rövidek), akkor is kellene néhány, hogy bele lehessen feledkezni azokba az elképzelésekbe, amik pl Mike Oldfield Tubular Bells-hez írt tételeinek szellemiségét, vagy mondjuk a Tangerine Dream ritmusait árasztják, nem pedig lezárni ott, ahol már éppen belemerültünk. A másik nagy probléma pedig ott van, ahol az első kiküszöbölhető lenne. A zene egymásutánban nem építkezik. Olykor előbukkan egy-egy korábbi dallam, viszont olyannyira szétszórtan, hogy közvetlen egymás után szinte kizárólag csak olyan tételek szólnak, amik elütnek egymástól. Nyilván a film így kívánta, később még kiderül.
Érdekes, hogy bár a 80-as 90-es években voltam gyerek, engem akkor nem fogtak meg annyira ezek a zenék, hogy külön is hallgassam. Úgy tűnik, hogy mindenkori retrós vagyok :D mert akkoriban az 50-es 60-as évek slágerei kötöttek le. Mára befogadóbb lettem, ami nagyban hozzájárulhat ahhoz is, hogy a pár éve megismert Ladyhawke engem a zenéjével együtt is lekössön, és ne mondhassam rá azt, hogy mennyire nem illik hozzá :)
|
|
[válaszok erre: #25337]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25335. Elküldve:
2018-08-24 02:29:45 |
[278.] |
Ez nagyon jó, tanulságos! :)
Azt hittem, hogy egy egyszerű lista lesz, de nem. Olyan, mint Szirmai-é volt:
https://www.youtube.com/watch?v=S6Lq-YTq89A
Azaz: itt kategorizálva is van, hogy az adott zene milyen szerepet tölt be, és hogy ez a szerep milyen filmekben bukkan fel, majd csak eztán hirdet a kategóriájában győztest :)
A kategóriák közti sorrenddel nagyjából egyet lehet érteni. Kivéve a legelső helyezettet (legalábbis részemről), annál kicsit fura, hogy a kategória nem a zenének szól, hanem az komponistáknak, hisz a koncepció simán csak annyi, hogy a "legrégebbi zeneszerzők", akiknek köszönhetjük ezt a műfajt, e fórum témáját :) Nem akarom lebecsülni azért, mert talán ma már őket hallgatják a legkevesebben. Példa rá, hogy én is elismerem a kezdetek kezdetének filmzenéit, hogy az 5-ös pont győztesével simán egyet tudok érteni, annak ellenére, hogy maga mögé utasította a nagy kedvenc Vissza a jövőbe aláfestését, ahol Zemeckisnek külön kérése volt Silvestri felé, hogy tegye izgalmasabbá az ő elsőre unalmas felvételeit - tehát ebben a kategóriában előkelő szerepe lenne. Azonban a felvázolt szempont nem túloz Prokofiev javára. Mióta láttam a filmet, a zenéjét többször is elő szoktam venni.
Viszont ami miatt nem egészen értek egyet az első és a második hely felcserélésével az az, hogy kismilliószor be lett már bizonyítva, hogy John Williams művein milyen korábbi vagy kortárs szerzők hatása érződik, ezzel ellátva őt egyfajta szépséghibával. Fura módon azonban senki nem fogalmazza meg azt, hogy na igen, de az alapok, amiket használ, az mind-mind csak tökéletesítve vannak általa. Végülis részletkérdés, hisz azt szerencsére roppant kevesen állítják, hogy lopta volna a szerzeményeihez az ötleteket, sokkal inkább tudja mindenki, hogy ezekben az esetekben kollegiális tiszteletadásról van szó (ahogy Williams is szokott utalni rá).
A harmadik helyezettet nem igazán tudom hova tenni, viszont minden más megállja a helyét ezekkel a szempontokkal, ami így kevésbé teszi a dolgot szubjektívvé, hisz nem csak simán 10 zenéről esik szó. Ez így profi válogatás.
|
|
|
[előzmény: (25334) LastAirbender, 2018-08-23 12:55:41]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25332. Elküldve:
2018-08-21 20:23:02 |
[279.] |
A saját műveit tekintve tényleg jó példa ide az Imitation Game, mondjuk ott megvan a nyugalom szépsége is (eleve már az album úgy indít), ami szintén nem véletlen, hisz maga a film is többet foglalkozik Turing megszállott személyiségével, lelki világával és persze a találmányával, mint a történelmi háttérrel (szerencsére ez utóbbi sincs félvállról véve, csak épp a hangsúly nem ezen van), így ott szükség volt a szentimentálisabb hozzáállásra is.
Az előzetese alapján a mostani film viszont egy folyamatos egymásnak feszülés lesz, abban meg nincs helye a higgadt megközelítésnek (az persze furcsa, hogy ennyire nincs, szóval kíváncsi vagyok a filmre).
|
|
|
[előzmény: (25331) TomPowell, 2018-08-21 19:20:30]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25330. Elküldve:
2018-08-21 16:37:40 |
[280.] |
Hogy milyen zenét szállítana Alexandre Desplat egy majmok bolygója mozihoz, most megtudható a témájában ettől elég távolra eső Operation Finale aláfestéséből.
Legalábbis nekem kapásból ez ugrott be már az első másodpercekben a markáns főtéma kidolgozottan kaotikus hangulatának köszönhetően. Az album egésze alatt még néhányszor éreztem ezt a katonásan lüktető, alattomosan motoszkáló, módszeres agressziót, amit néha felváltanak ugyan lassabb tételek, de a komorság végig megmarad. Könnyen át lehet azért hangolódni az eredeti ihlet cselekményére is, ami nyilván ugyanúgy nem kívánt nyugalmas harmóniákat, ám Desplat jelen évtizedre vonatkozó munkássága alapján annyira nem is lenne az ő asztala, szóval nem véletlen, hogy éppen ő lett ehhez szerződtetve.
Aki eddig még nem sokallt be a komponista műveitől, az nyugodtan sorra veheti ezt a legújabb szerzeményét is, mert bizony ezzel sem éri el azt a pontot, hogy ráunjunk a stílusjegyeire.
|
|
[válaszok erre: #25331]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25329. Elküldve:
2018-08-10 12:13:06 |
[281.] |
Thomas Bergersen vajon még ezek után sem lesz érdemben filmzeneszerző?
https://www.youtube.com/watch?v=DkTR0gKwp3c
A Jaws és a Twister kalandos hangulatvilágát a mai zenei elvárások mellett szerintem nem is lehet ennél jobban és élvezhetőbben kikeverni, miközben azért üdítően újnak is hat.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25300. Elküldve:
2018-06-23 13:36:07 |
[283.] |
Giacchino ilyen féle harsánysága a Speed Racer-ben a legszembetűnőbb. Nekem a Hihetetlen család nem nagyon jött be, sem most, sem korábban. A legújabb Jurassic-kal önmagában meg nem tudok mit kezdeni.
A Don Quixote előzetese alapján meg a film lehet majd ilyen kérdéses. A zenéje viszont szerintem több, mint korrekt.
|
|
|
[előzmény: (25299) TomPowell, 2018-06-23 00:56:08]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25297. Elküldve:
2018-06-21 18:05:58 |
[284.] |
A 4-ein találkozunk :)
|
|
|
[előzmény: (25290) banana, 2018-06-08 15:32:49]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25296. Elküldve:
2018-06-21 18:05:32 |
[285.] |
Roque Banos-t teljes munkássága alapján csak felületesen ismerem, így annyira nem lehet mérvadó a véleményem, viszont a tőle eddig hallottak alapján azt mondom, hogy megkomponálta élete eddigi legjobbját.
A The Man Who Killed Don Quixote mérnöki pontossággal lavíroz drámai, kaland, akció hangulatok között, és ennek köszönhetően nem lehet ráunni, és végig képes lekötni. A stílusosan spanyol gitáros megoldásokkal tarkított (kicsit sincs túlsúlyban) tételek között modern megvalósításokkal is találkozhatunk, és a műfajok egymást váltó keverésének szokatlansága okán többször is felkapjuk a fejünket, hogy a fülünk után vigyük :)
www.youtube.com/watch?v=Sq2CEJvD3fY
Ez az album nekem jól jött a filmmel együtt is érthetetlen Jurassic Word után. Giacchino műve a filmmel jobban működik, de összességében elég lélektelen lett. Fura mód maga a film viszont jobban tetszett, mint az előző rész, még akkor is, ha a valódi, eredeti Jurassic hangulat veszettül veszni látszik.
Visszatérve Don Quixote gyilkosára, végre fel lett töltve az idei esztendő dobogója.
Sorrendet nem hirdetek, mert mindegyik tetszik a maga nemében. Viszont egyelőre John Powell Solo-ja, Alan Silvestri Ready Payer Ona-ja és most egészen váratlanul Roque Banos említett műve tessékeli maga mögé a többiek ezévi alkotásait.
John Powell Hubris albuma pedig szintén meglepett. 180 fokos fordulatot vett, hogy megismertesse velünk a másik (vagy talán sokadik) oldalát. Az első, negyedórás tétel egyházi? éneke olyan gyönyörűen lett a zenekarral körítve és alátámasztva, amire (bár nem sok ilyet ismerek) nem is tudok más példát.
Egyszóval bőven akad minőségi hallgatnivaló idénre. Ha pedig netán a Don Quixote teljes albuma nem is hagy mély nyomot másokban, azért arra kíváncsi vagyok, hogy a legjobb trackek szintjén vajon kiknek fog kimaradni a felsorolásból a Shostakovich keringőjét idéző, de ahhoz képest is egyedi Waltz At The Castle (mert ennek belebeszélés nélkül is a kedvencek között a helye):
www.youtube.com/watch?v=6Y70bb0lN2o
|
|
[válaszok erre: #25298 #25299]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25288. Elküldve:
2018-06-01 14:54:35 |
[286.] |
Köszi a linkelt infót!
Ki melyik JW előadásra jön? :)
|
|
[válaszok erre: #25290]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25286. Elküldve:
2018-05-31 22:28:36 |
[287.] |
https://www.imdb.com/name/nm2895994/
- Olyan szomorú zenéd van Quentin. Sirjacq?
Ez már a score-ral jár :)
John Williams koncert két napon is lesz Bécsben? A jegyek, hogy milyen helyre szólnak, azok automatikusan sorsolódnak ki, vagy lehet valahogy választani is közülük, esetleg legalább megnézni, hogy hol van még szabad szék?
|
|
[válaszok erre: #25287]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25261. Elküldve:
2018-05-25 23:32:38 |
[288.] |
Nekem éppen a Pan volt túl sok, de persze ettől még élvezhető maradt. Viszont ahhoz képest még a tavalyi bikás is lényegesen letisztultabbra sikerült.
Ez a dal viszont engem nagyon kizökkent. Önmagában jópofa a hamisnak tűnő hangzásával, de inkább Han Solo egy átmulatott éjszakájának utolsó pillanatait tárja elém, nem pedig egy kocsma légkörét.
Azon agyaltam, hogy Han Solo egyébként sem az érzelmek embere, régen sem volt az, zeneileg sem. Most meg csak színesítettek, gazdagítottak ezen az alap karakterén. Be kell látni, hogy ehhez kellett Powell :) de lehet, hogy elfogult vagyok, főleg mert régóta gondolkodtam rajta, miként bánna el Williams bármelyik örökségével.
Szóval, aki a Star Wars univerzumon belül szeretne simán csak "céltalanul" kalandozni, s nem mindig annak mélységeit kutatni, abban nemhogy hiányérzetet nem fog kelteni a zene, de egyenesen plusszal szolgál. Pl. az ütősszekció első erőteljesen sűrített használatánál megijedtem, és azt mondtam, hogy jajj, ennyire azért nem kellene :D ... pedig de, tessék kalandozni! :)
|
|
|
[előzmény: (25260) TomPowell, 2018-05-25 10:12:26]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25259. Elküldve:
2018-05-25 00:41:32 |
[289.] |
Mást akartam hallgatni. De ez most felülírta a sorrendet :)
Megkapta a prioritást, viszont nálam ezt talán egész évre vonatkozóan kiérdemelte.
Azt nem mondanám, hogy messze van Powell legjobbjaitól, mert ez a muzsika szerencsére nincs agyonra "színezve" a saját stílusjegyeivel, mint a Pan volt.
A régi és az új hangjegyek között dallamban, stílusban, hangszerelésben egyaránt elképesztően profi módon manőverezik, ami kell ahhoz, hogy márpedig a hardcorenak nevezett rajongók se találhassanak rajta fogást. Legjobb példa rá az az egyensúlygyakorlat (ahogy nevezted), amit az Into the Maw-ban levág. Itt van leginkább elemében, a sajátos megoldásai uralkodnak, de közben mégsem tolja túl.
Amit esetleg kifogásolni lehetne, hogy nem igazán érzelemgazdag (ebben Giacchino sokkal közelebb járt). Színtiszta kaland az egész. Elképzelhető, hogy ez járja át majd a filmet is, nem az erő :)
Ha pedig ilyen a film (majd kiderül), akkor az ne Powell hibája legyen, hogy ehhez adta az aláfestést, nem pedig a széria teljes hangulatához (bár néhol ebből is jut azért).
Amúgy ez a Chicken in the Pot mi akart lenni? :D
|
|
[válaszok erre: #25260]
|
[előzmény: (25255) TomPowell, 2018-05-24 19:08:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25233. Elküldve:
2018-04-28 21:38:55 |
[291.] |
Tesómmal beszéltük nemrég, hogy már az elejénél nem volt semmi kedvünk bekapcsolódni ebbe a szuperhős mozik világába. Csak valahogy félúton kaptunk észbe és kezdtük el az elejétől nézni. Mára meg mindkettőnknek eléggé bejön :) Így az volt a téma, hogy nehogy az legyen, hogy ennek az egésznek, amikor egyszer vége kell, hogy szakadjon, mert egyszer így vagy úgy vége lesz ám, ne az legyen, hogy azt a belefáradás fogja majd okozni.
Régen a Star Wars és hasonló filmek e tekintetben kiállták ezt a próbát, kerek egész volt. És a Marvel filmekből bár jóval több van, ez ugyanúgy megvalósítható lehetne.
Egyszóval remélem, hogy a mostani film nem olyan fáradt, mint amit Alan Silvestri dobott össze alá.
|
|
[válaszok erre: #25234]
|
[előzmény: (25228) TomPowell, 2018-04-26 22:01:22]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25232. Elküldve:
2018-04-28 14:39:55 |
[292.] |
Szerintem is inkább ezek az okai, mint a Ready-be való belefáradása, ami attól még közrejátszhat. Viszont a RPO annyiban nem volt rutin jellegű, hogy nemcsak a saját régi énjét kellett felidéznie és kevernie a maihoz, hanem úgy összességében az akkori hangulatot. Bár ez utóbbit azért a betétdalok inkább teljesítik, de akkoris, na :)
|
|
|
[előzmény: (25230) TomPowell, 2018-04-27 11:04:53]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25217. Elküldve:
2018-04-16 10:36:50 |
[293.] |
Így már érthető, azért is furcsálltam, mivel nem úgy rémlett, hogy a Speed zenékkel csak a kollaborációs írások keretén belül találkoztam volna (máshonnan viszont nem szoktam filmzenei elemzéseket olvasni).
|
|
|
[előzmény: (25216) Bíró Zsolt, 2018-04-16 09:01:49]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25213. Elküldve:
2018-04-15 20:04:19 |
[294.] |
Már korábban is írhattam volna ezzel kapcsolatban:
Jó látni, hogy régi zenék is kerülnek fel a kielemzettek soraiba. Eddig (akkor, amikor frissként olvastam) fel sem tűnt, hogy a Speed egyik részéhez sincs kritika. Jó volt olvasni mindet, a Predátoroktól egészen Hookig, majd a szépen sok szempontból interjúilag is kivesézett Kincsemet, most pedig jöhet a Henry V (ezt se gondoltam volna, hogy még nincs hozzá olvasmány tőletek.
Gratulálok mindegyikhez és a fáradhatatlan (pláne, hogy visszamenőleges is) hozzáállásotokhoz. Csak így tovább.
|
|
[válaszok erre: #25216]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25198. Elküldve:
2018-03-31 11:30:55 |
[295.] |
Ha idevesszük az Alien Vs. Predator filmeket is, akkor (bár ez egyáltalán nem lesz vigasz) volt már rosszabb is.
Helyette ízlelgessük most Silvestri Ready Player One-ját!
Kár, hogy az album nem a Main Title trackkel indul, amit új muzsikaként az egész album megalapozásának lehet tekinteni. Ez az alap azonban nincs annyira felépítve. Helyette viszont egész jópofa megoldásokat találunk a régi muzsikák beemelésére. Ezek a felvillanások szerencsére nem tolakodóak, továbbá ez is azt bizonyítja, hogy a Vissza a jövőbe népszerűsége mennyire töretlen, mennyire érthető félszavakból, féldallamokból, hogy nem csak a 80-as évek legsikeresebb filmes lenyomata, hanem mondhatni egy egész életérzés, amit a film kapcsán most el is tolnak egészen 2044-ig :)
Annak idején azzal a párbeszéddel zárult a Vissza a jövőbe harmadik felvonása, hogy Marty rákérdez a Doki úti céljára, hogy vajon hová megy: "Vissza a jövőbe?"
"Dehogy! Ott már jártam!" jött a felelet.
Innen nézve pedig ez egy jó folytatása lehet ennek az egész életérzésnek. Én legalábbis valami ilyesmit várok a filmtől.
|
|
|
[előzmény: (25196) TomPowell, 2018-03-30 16:13:36]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25195. Elküldve:
2018-03-24 13:33:58 |
[296.] |
Nekem ennek a híre is kimaradt, viszont ezzel a körítéssel, videóval, hangokkal pluszban ráerősít arra az érzésre, hogy Tyler a szó legjobb értelmében mennyire hiperaktív módon képes megközelíteni a komponálási teendőket :)
Legutóbb akkor tetszett ennyire tőle videó, amikor a Brake felvételéhez egy autón zenélt.
|
|
|
[előzmény: (25193) TomPowell, 2018-03-24 08:12:23]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25194. Elküldve:
2018-03-24 13:26:06 |
[297.] |
Ennyire azért engem nem akasztott ki, de azért van annyira a közelében annak, amit írsz, hogy talán csak egy hajszál választ el tőle. Szóval teljesen megértem :)
Én ennyire értetlenül George Clooney rendezései előtt állok (és akkor ugyancsak Desplat). Pont most néztem meg a Suburbicon-t, és ezen is ugyanazt éreztem, mint a korábbiakon (bár A hatalom árnyékában még kimaradt), hogy az alapötlet nagyon jó lenne, de a megvalósítás csapongó, öncélú és így rettenetesen súlytalan. Én amondó vagyok, hogy jó ötleteket nagyobb vétek tönkrevágni. Wes Anderson legalább azt adja, amit akar (bár fene tudja, hogy mit akar :D - mármint a hangulaton kívül)
|
|
|
[előzmény: (25192) Bíró Zsolt, 2018-03-24 00:37:07]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25191. Elküldve:
2018-03-23 22:41:57 |
[298.] |
Ne is! Ne is! A filmet nem láttam (az előzőt igen, és az nekem nagyon nem tetszett, ezért a mostanit már nem akarom végigszenvedni), a zenéjét viszont Lorne Balfe miatt hallgattam ("volna"), de nem valami hallgathatóra sikeredett. Ez egy vegytiszta semmi.
De legalább ezt követően leöblítettem Desplat kutyamuzsikájával. Wes Anderson filmjeiről sem különösebben érzem, hogy nekem címezte volna, viszont mindegyiknek egészen jó a hangulata (önmagában a hangulat nekem viszont kevés szokott lenni, ezért nem is nézek sok európai filmet), és az Anderson-filmek hangulatát Desplat olyan ügyesen kapta el, hogy a komfortzóna hasonlatodnál maradva szerintem éppen egy második komfortzónát alakított ki magának. Mert azért ugye ezek egymáshoz képest nem annyira térnek el. A mostanit is egy kissé lebutított Mr. Fox 2-nek érzem. Lényeg, hogy ezt a hangulatot még annyira azért nem untam meg Desplat-tól, úgyhogy sokkal inkább ez jöjjön többször, mint Lorne Balfe új szerzeménye akár csak még egyszer.
|
|
[válaszok erre: #25192]
|
[előzmény: (25190) TomPowell, 2018-03-23 18:59:46]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25189. Elküldve:
2018-03-23 10:32:37 |
[299.] |
Milyen jó meglátás! Pedig azt hinné az ember, hogy olyan szakmában, ami egyben művészet is, ez általános. Holott szép számmal akadnak példák ellenséges versengésekre a kulturális élet szolgálói között is.
Ennek apropóján (pl. ahogy James Newton Howard és Hans Zimmer is közösen készítette a régi-új Batman zenéket), ki milyen kollaborációra lenne kíváncsi a filmzene területén?
|
|
|
[előzmény: (25188) Bíró Zsolt, 2018-03-23 07:58:37]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
ASlyB
Tagság: 2010-08-16 16:22:33 Tagszám: #87719 Hozzászólások: 1192
|
25185. Elküldve:
2018-03-19 00:07:54 |
[300.] |
Igaz: a Bíborszín elkerülte a figyelmemet, nem is láttam csak egyszer, régen. Bennem csak annyi maradt meg, hogy nem tetszett (a zenéje viszont egy az egyben kimaradt). A Spielberg által akkortájt pedzegetett komolyabb hangvétel tekintetében nekem a Nap birodalma jött be. Míg az Örökké is csupán az említett két film közti átmenetnek nevezhető.
Amikor nem sokkal később újra visszatért az ilyen mozikhoz, akkor azért az Amistad és pláne a Schindler listája valamint emellett a Ryan közlegény végképp meggyőzött, ami azért nem volt annyira egyszerű, mert inkább a fiktív kalandok vászonra vitele az erőssége, és ami miatt teljesen megkedveltem, de nemcsak az ő munkáit, hanem úgy általában a filmek világát. Sokan mondják, hogy az ő filmjeit csak nézni kell, holott szerintem az érzelmi oldalról nézve és a filmek saját logikarendszerén belül mind-mind eléggé összetettek és gondolkodtatók. Pl. a Jurassic Park sem csak szaladgálás, sőt, ez nem is képezi olyan nagy részét a filmnek. Ettől aztán élmény is megpillantani olykor a dínókat. Rá lehet mondani, hogy mint anno a Cápa forgatásának kínlódásai és szenvedései hozták magukkal azt, hogy ne mutassák annyiszor a csúnya kinézettel mozgatható gumiszörnyet, és helyette annak hatását ábrázolják, viszont mindezzel együtt is (bár egy remek húzás), még mindig nincs jelen akkora nagy százalékban, mint az olyan beszélgetős jelenetek, ahol pl. Quint elmeséli a USS Indianapolis történetét.
A Homályzóna mondjuk nekem szintén kieső terület, későn is ismertem meg, de egyébként az imdb is úgy írja, hogy Spielberg nem csupán a producere, hanem az egyik történet rendezésének a felelőse is volt egyben. A filmet viszont akár ismerjük, akár nem, Jerry Goldsmith nagyvonalakban hozta azt, amit megszoktunk, vagy épp megszerettünk tőle.
Az Amazing Stories viszont elég sok komponista kezét megmozgattatta, melyek közül a két Spielberg részért ugyancsak Williams okolható :)
A Párbajt viszont nézd el nekem! :) Erről tudtam, hogy TV film, viszont nem tudom nem ennyire erősen a rendező főművei közé sorolni :)
|
|
|
[előzmény: (25183) TomPowell, 2018-03-18 14:46:09]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|