Találatok száma: 403 üzenet |
|
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
2507. Elküldve:
2005-11-05 15:43:14 |
[376.] |
Itt találtok normális számológépet, és sok egyéb dolgot....
http://www.satlex.net/hu/azel_calc.html
Két dolog nincs a szerszámosládámban: iránytű és függőón, mégis fel tudok szerelni akár 10-20 fok ferdeségű oszlopra egy tökéletesen működő forgatós rendszert. Ugyanis nagy tévedés, hogy feltétel a tökéletesen függőleges oszlop.))))))
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
2505. Elküldve:
2005-11-05 11:41:13 |
[377.] |
lala12
Eger 20.24 hosszúsági körön van.
A 92 hozzászólásodban hivatkozott oldaladon leírtak többé kevésbé jók , csak egy kicsit elnagyolt abban a tekintetben, hogy mi a teendő akkor ha mégsem találja el a forgató a szélső műholdakat.
A lap alján lévő koaxos szöveg egy nagy marhaság, nyugodtan kitörölheted, ugyanis a mikrohullám jellemzője hogy pontosan az hogy a csőtápvonal csövének belső felületén terjed tehát ebben az esetben a koax "harisnyáján" (skinhatás) ,ezért kell ennek minél "símábbnak" és nagyon jó villamos vezetőnek lenni.
|
|
[válaszok erre: #2506 #2510 #2515 ]
|
[előzmény: (2504) lala12, 2005-11-05 10:05:42]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
2454. Elküldve:
2005-10-21 08:31:13 |
[378.] |
Türksat kelet 31.5 fok
11.892 Mhz H SR:12800
|
|
[válaszok erre: #2455 ]
|
[előzmény: (2450) sasi1, 2005-10-20 21:02:02]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
74. Elküldve:
2005-08-24 15:29:49 |
[379.] |
Hát nem egészen...
A tükör nyílásszöge a tükör átmérőjével fordítottan arányos, tehát a nagyobb tükrök irányérzékenyebbek, nehezebb is pontosan beállítani őket. (nem a nyereségről beszélek) Tehát a motor kottyanást is a nagyobb tükrökön "látszik" jobban.
A 60 cm-nél kisebb tükrök alkalmazását bizonyos helyzetekben kerülni kell, mert a nagy nyílásszög miatt "átlát" a szomszéd műholdra és interferencia léphet fel.
Az amosra bőven elég 60 cm tükör egy közönséges 06-os fejjel.
Ha nem akkor deformálódott a tükör, és le kell cserélni( a tükröt vagya szerelőt).
|
|
[válaszok erre: #75]
|
[előzmény: (73) toso, 2005-08-24 12:12:35]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
74. Elküldve:
2005-08-24 14:56:31 |
[380.] |
Hát nem egészen...
A motor kottyanását a kisebb tükörnél kevésbé vesszük észre, mert a tükör nyílásszöge annál kisebb minél nagyobb a tükör. (Nem beszélve a mechanikai terhelésről)
Ezért nem ajánlatos 60 cm-nél kisebb tükör mert lát(hat)ja a szomszéd műholdat is és szerencsétlen esetben közeli transzponderfrekvenciák miatt interferencia léphet fel. A hibák összeadódása nem a mozgatások számától függ.
Az amosra bőven elég egy 60-as tükör. Keletmagyarországon is.
|
|
|
[előzmény: (73) toso, 2005-08-24 12:12:35]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
262. Elküldve:
2005-06-15 14:32:32 |
[381.] |
Azt úgy hívják, hogy twin fej és két beltéri megy róla egymástól függetlenül.
hahópihe
lehet hogy neked C sávos fejed van? a fej cimkéjére mivan írva??
|
|
|
[előzmény: (261) Kis müszi, 2005-06-15 12:16:33]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
254. Elküldve:
2005-06-14 15:19:22 |
[382.] |
kogabe(236)
legyen akkor twin (mert a dualhoz kell egy multiswitch is :)))))))
öregember nem rakéta
|
|
[válaszok erre: #256]
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
235. Elküldve:
2005-05-23 10:01:37 |
[383.] |
Lassan már analóg adót sem lehet fogni:-)))))
1., Két beltéri, a tuner nem tud egyszerre két frekvenciára hangolódni, nem beszélve a sáv, ill. a polárváltásról.
2.,disecq1.0 kapcsoló 4 műholdat,(fejet) tud kezelni.
|
|
[válaszok erre: #236 #239]
|
[előzmény: (234) Zolien, 2005-05-23 07:42:49]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
11. Elküldve:
2005-05-06 15:00:35 |
[384.] |
A prímfókuszos időkben, mikor külön esztergáltattunk prímsugárzót, akkor teflon lapból vágtunk ki karikát és azt raktuk a cső elejére.
A mostani fejekről teljsen el kell távolítani a kupakot a legnagyobb átmérőnél 1-2 miliméterrel nagyobb MŰANYAG karikát kell kivágni és FBS, szilopaszt, vagy valamihasonló anyaggal körberagasztani az aluöntvényhez. A műanyag karika nem lehet hőre lágyuló, vagy magas hőmérsékleten olvadjon, és néhány tized mm vastag legyen.
MÁS
Az előzőekben tárgyalt forgatós kütyünél tuti, hogy a tolómotor reed reléje szarakszik.
|
|
[válaszok erre: #12]
|
[előzmény: (10) gardiner, 2005-05-06 11:30:50]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
1860. Elküldve:
2005-04-15 19:26:21 |
[385.] |
nhari : A tükör az upc-s nem a beltéri
Analóg vevövel az astrán általában német adókat látsz, innen nyugatra 6 fokra van a Duna meg az M2
A duna 10815 Mhz és horizontálisan van, vagy 250 Mhz arrébb (beltéri és a fej miatt változhat)
|
|
[válaszok erre: #1862 ]
|
[előzmény: (1857) REx005, 2005-04-15 17:58:58]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
819. Elküldve:
2005-04-15 19:10:53 |
[386.] |
"amikor egy informatikus a bios-t frissít,"
Ez jó szöveg, utoljára ilyet akkor hallottam, mikor az a hiedelem járta (kb. 20 éve) hogy a villamosmérnökök értenek a számítógép programozásához, ezért a villamosmérnökök elkezdtek sz@rabbnál sz@rabb programokat írni, csupán abból kiindulva, hogy a számítógép villannyal működik.
Nyilván, ha benzinnel működött volna akkor a gépészmérnökök tették volna ugyanezt.
Bocs az offtopic miatt
|
|
[válaszok erre: #820]
|
[előzmény: (817) mateist, 2005-04-15 11:48:43]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
3. Elküldve:
2005-04-15 18:52:49 |
[387.] |
Nem vagyok hülye, tudom hogy vannak olyan szerverek, ahonnan kártyamegosztást lehet csinálni (előfizetni???), csak azt nem értem , hogy neked most mi bajod van????
|
|
|
[előzmény: (1) StubifIex, 2005-04-14 23:18:50]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
62. Elküldve:
2005-04-14 09:52:11 |
[388.] |
A kép egy digipower motor lett volna, a sat.hu/shop- ból jobb érthetőség kedvéért.
|
|
[válaszok erre: #63]
|
[előzmény: (61) rmihály, 2005-04-14 09:48:00]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
61. Elküldve:
2005-04-14 09:48:00 |
[389.] |
A motoron lévő ferde (kb. 45 fokos) sík felület, ahonnan kilép a motor csöve, nos erre merőlegesen van a motortestben a forgástengely, amit ha képzeletben meghosszabbítassz "átdöfi" a tükröt.
Ezt a döféspontot kell közelíteni a tükör sulypontjához. Belátom korlátozottak a lehetőségek, mivel a csövön fel le irányban kb. 20 cm mozgatási lehetőség van.
Általában a cső legaljára szerelt tükör a legjobb helyzetű, de még így is lejebb kívnkozna.
A prímfókuszost elvileg fel lehet szerelni de kell hozzá csinálni egy kitartót, hogy elkerülje a motorházzal való ütközést, de a fentiek miatt nagyon rosszak lesznek a súlyponti viszonyok, és a szélső holdakról nagyon nehéz lesz visszahozni a tükröt.
|
|
[válaszok erre: #62]
|
[előzmény: (58) gardiner, 2005-04-13 09:54:48]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
51. Elküldve:
2005-04-12 18:58:50 |
[390.] |
A disecq motornál a tükörméret a szélterhelés miatt érdekes, a motor "erölködése" miatt az áramfelvétel megnő a fesz leesik, emiatt a motor téveszt, hibásan működik. Amúgy szélárnyékos helyen a 140-es sem probléma, csak onnan meg nem lát ki rendesen.
Egyébként, ha van lehetőség rá, törekedni kell arra, hogy a MOTOR TENELYVONALA és a tükör súlypontja közelítsen egymáshoz, vagy optimális esetben egybe essen!
A szél a legnagyobb probléma, és nem a tükör súlya.
|
|
[válaszok erre: #52 #53 #55 #58]
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
560. Elküldve:
2005-03-01 17:02:33 |
[391.] |
STR6125-tel az astrán fagynak a zenei csatornák.
Tudja valaki hogy miért?
|
|
[válaszok erre: #577]
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
420. Elküldve:
2004-10-14 11:50:56 |
[392.] |
astrát
|
|
|
[előzmény: (419) rmihály, 2004-10-14 11:49:41]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
419. Elküldve:
2004-10-14 11:49:41 |
[393.] |
Mindeképp az astát állítsd be először mégpedig úgy, hogy a motor (disecq) a nullponton legyen, és a tükör szimmetrikusan álljon. Az azimut szög az a földrajzi 0 fokhoz van meghatározva ebből a szögből nálunk a földrajzi hosszúsági szöget le kell vonni.(Ez kb. 19-20 fok földrajzi helytől függően)
|
|
[válaszok erre: #420 ]
|
[előzmény: (418) Brendon28, 2004-10-13 14:55:49]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
399. Elküldve:
2004-10-08 12:00:43 |
[394.] |
Jó hát!!
|
|
|
[előzmény: (397) Brendon28, 2004-10-07 13:11:17]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
1369. Elküldve:
2004-10-07 17:15:48 |
[395.] |
Nyugodj meg, minden többfejes rendszer "hamis" fókuszponttal működik. Az egyéb speciális alakú antennákról meg annyit, hogy ugyanolyan parabola felület, mint a többi csak VPS miatt különböző alakúra csinálják.
(VPS=vakulj paraszt system)
|
|
|
[előzmény: (1363) Kardos Attila, 2004-10-05 11:06:27]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
261. Elküldve:
2004-09-07 10:18:38 |
[396.] |
Tegnapelőtt délután az RTL-en, és tegnap a humor 1-en volt egy reklám ami egy R-TIME nevű csomagot (?) reklámozott és 7 csatorna volt benne. Nem szoktam figyelni a reklámokat ezért csak felületesen láttam az egészet, de a minimax és a sport 2 benne volt. A szolgen alatta kb így szólt: R time az idők szava......
......hetet egy csapásra.
Meg tudná valaki mondani hogy mi ez????????
|
|
[válaszok erre: #262]
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
717. Elküldve:
2004-08-17 14:47:08 |
[397.] |
Vagy beírod egy "üres" műhold helyre a TP frekvenciákat, a SR ill. a FEC értékeket, vagy ha nincs üres helyed, akkor egy nem használt műhold adatait törlöd, és írod át.
Adatokat itt találsz: http://www.lyngsat.com/amos1.html
|
|
[válaszok erre: #718 ]
|
[előzmény: (716) erdosf, 2004-08-17 13:27:12]
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
328. Elküldve:
2004-08-13 12:43:58 |
[398.] |
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
327. Elküldve:
2004-08-13 12:43:51 |
[399.] |
|
|
|
Törzstag |
|
rmihály
Tagság: 2004-01-13 17:31:19 Tagszám: #8170 Hozzászólások: 403
|
326. Elküldve:
2004-08-13 12:42:14 |
[400.] |
Szerintem úgy jó lesz, ha disecq kapcsoló felé menő jelet, és a motoros felé menő jelet kapcsolgatod, mert általában a mechanikus kapcsolók a fejtápot rakják ide-oda és ez villamos (ohmos) terhelést nem jelent a rendszernek, (tehát a fejtáp ugyanúgy felmegy) más dolog hogy a lejövő antenna jel esik egy kicsit, de ha van egy kis tartaléka a renszernek, akkor nem jelent problémát.
|
|
|
[előzmény: (324) bzs, 2004-08-12 13:42:31]
|
|
Törzstag |
|
|