Találatok száma: 8381 üzenet |
|
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31850. Elküldve:
2012-11-11 13:55:56 |
[176.] |
Idézet:
| Feldmár András élete és kora
Feldmár 1992-ben egy felkavaró előadássorozat révén tűnt fel a debreceni egyetemen. Szabadon beszélt az LSD terápiás használatáról, arról hogy elmebetegségek nem léteznek, és hogy az anyja nem is szerette. Feldmár nevét a szakmai körökön túl is megismerték, amikor megjelent a Tudatállapotok szivárványa című könyve, a kilencvenes évek acidparty-szubkultúra kötelező olvasmánya. A pszichológus szórakozató történetei és frappáns elméletei hamarosan érdeklődők tömegeit vonzották előadásaira. Ezt a folyamatot gerjesztette egyik lelkes hallgatójának, Fielaguf Benedeknek a mesterről készített dokumentumfilmje is, a Van-e élet a halál előtt?
A közelmúltban aztán létrejött a fellépéseket, könyveinek kiadását, sőt vállalati vezetők életviteli tanácsadását, a coachingot szervező Feldmár-intézet is, közönségének összetételét pedig egyre inkább a tehetős budapesti polgárok, elsősorban nők határozzák meg. Az intézetet Feldmár három emberrel alapította, jelenleg rajta kívül öten működtetik az intézményt.
Mit gondolsz, mi a sikered titka?
A válasz az előadásom címe, Szabadság és szerelem. Vannak dolgok, amikről nem lehet beszélni, amik tevékenységre vágynak. Ha én prédikálnék, akkor azt csak úgy lehet utánozni, hogy más is prédikálni kezd. Az pedig kell a kutyának. Ha tehát szabadságról beszélek, akkor úgy kell beszélnem a szabadságról, hogy az szabaddá tegyen, ez pedig már egy cselekvés. Engem úgy lehet utánozni, ha valahogy megérzi az ember, hogy ahogy én vagyok, úgy jól érzem magam, én élvezem az életemet, élvezek minden pillanatot, amit csak lehet, és nagyjából szabadon mozgok. Szerintem a sikerem titka az, hogy mindenki szabadon akar mozogni, szabad akar lenni, és én reményt keltek azokban, akikhez szólok, hogy ők is lehetnek szabadok, mint én.
forrás: http://index.hu/tudomany/feldm81017
| |
Őt idézted?
Ez nagyon távol áll a kutyától és az etológiától , mint tudománytól is.
Számomra így most a te hozzászólásod "megfejthetetlen", elvont és nem ide tartozó.
|
|
[válaszok erre: #31851]
|
[előzmény: (31847) heidenblut, 2012-11-11 08:54:41]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31843. Elküldve:
2012-11-11 06:31:48 |
[177.] |
Idézet:
| Az ösztön fogalma az etológiában
Az etológia tudománya igen nagy mértékben hozzájárult az ösztön fogalmának árnyalásához, pontosításához. A szó kezdetben a viselkedés genetikailag programozott és tanulás által kevésbé módosítható elemére, indítékára vonatkozott, azonban az etológiai kutatások során kiderült, hogy az ösztön „gyűjtőfogalom”, amely több, autonóm szerveződési elvvel rendelkező viselkedési mechanizmust takar. Vannak közöttük olyan cselekvési programok, amelyek a tapasztalat által nem befolyásolhatóak (öröklött mozgásminta), míg mások rugalmasan változhatnak a környezeti hatások függvényében (bevésődés).
Az öröklött mozgásmintázat fajspecifikus, a mintázat formája állandó, ha megtörtént a kiváltódás, a lefutás már nem szakítható meg, a kivitelezés során a tevékenység eredménye nem befolyásolja az állatot. (Ha egy hálót szövő pókot tevékenysége közben áthelyezünk egy másik, félig kész hálóba, nem veszt tudomást a változásról, hanem befejezi a mozgássort, megszövi a hálót.)
Az imprintingnek (bevésődés) hosszan tartó, társas kötődés, azonosulás azzal a fajjal, amellyel az újonnan kikelt madarak szembetalálkoznak. A jelenség első leírása Konrad Lorenz nevéhez fűződik.
forrás: http://ktnye.communicatio.hu/index.php?title=%C3%96szt%C3%B6n
Ösztön
JANKOVICH KRISZTINA
| |
Én nem ösztönösen, de tanult módon keresgélek és teszem ide az idézeteket.
Megtanultam, hogy a butát az idegesíti a legjobban, ha bebizonyítják neki, hogy buta.
Egy bizonyos kutyás réteg, meg nagyon buta és kb. harmadik évtizede tapasztalom, hogy kézzel-lábbal kapálózik a tanulás és a tudás ellen.
Nem is csoda, hogy fusztrált és ideges, mert sehogyan sem sikerül utolérni a "világot " Ezért teremt magának egyet és uralkodik, mint kakas a szemétdombon.
|
|
[válaszok erre: #31847 #31907]
|
[előzmény: (31842) Krausz Győzőné, 2012-11-11 06:14:02]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31842. Elküldve:
2012-11-11 06:14:02 |
[178.] |
Idézet:
| Csányi Vilmos (Budapest, 1935. május 9.) Széchenyi-díjas magyar biológus, biokémikus, etológus, egyetemi tanár, a Magyar Tudományos Akadémia rendes tagja. Kutatási területe az állati és emberi viselkedés, valamint a biológiai és a kulturális evolúció kérdései. Jelentős tudományterjesztési és szépirodalmi munkássága is.
| |
Idézet:
| Az etológia az állatok viselkedésével foglalkozó, viszonylag újabb tudományág.
| |
Idézet:
| 1973. Nobel-díj:
Konrad Lorenz, az öröklött / tanult viselkedési formák megkülönböztetése
Niko Tinberger, a szaporodási viselkedés megfigyelése, az ösztön fogalmának kidolgozása
Karl von Frisch, méhek kommunikációjának megfigyelése
| |
|
|
[válaszok erre: #31843]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31748. Elküldve:
2012-11-08 12:54:56 |
[179.] |
Hát őszintén megmondom engem az ő véleménye se érdekel.
Minden érdeklődésemet elvesztettem a szervezett kutyázás iránt, így marad az öröm, amit a kutya jelent.
|
|
|
[előzmény: (31747) vancontra, 2012-11-08 12:04:16]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31746. Elküldve:
2012-11-08 09:41:54 |
[180.] |
Én gondolhatok bármire is, dönteni nem én fogok és nem is vagyok döntési helyzetben.
Majd elszenvedem, ha rossz döntés születik és örülök, ha jó
|
|
[válaszok erre: #31747 #31761]
|
[előzmény: (31745) vancontra, 2012-11-08 09:37:27]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31744. Elküldve:
2012-11-08 09:35:07 |
[181.] |
Kényszerrel,
hiszen törvény született róla. Csak halasztás van egy évig, de ha az érdek azt kívánja végre fogják hajtani.
|
|
[válaszok erre: #31745]
|
[előzmény: (31743) vancontra, 2012-11-08 09:11:44]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31742. Elküldve:
2012-11-08 09:01:05 |
[182.] |
Eredetileg állami tulajdon volt, aztán MEOE tulajdon lett.
Most szeretné az állam visszakapni .
( szerintem)
|
|
[válaszok erre: #31743]
|
[előzmény: (31737) Darja, 2012-11-08 08:38:12]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31725. Elküldve:
2012-11-08 06:19:53 |
[184.] |
Megrendezzük a világkiállítást, az jól fog sikerülni, és aztán a következő és következő feljelentést próbáljuk kivédeni. Aztán a "hatalom" úgyis a politikával lesz elfoglalva , mert jön a választás. Addigra teljesen érdektelen lesz a kutyás világ, mert nincs az a "logika", "értelmes " szó , ami hatna a bugyutákra.
Csökkentsd az állományod, hagyd abba a tenyésztést, ne tervezz hosszútávon .
|
|
[válaszok erre: #31726]
|
[előzmény: (31720) vancontra, 2012-11-07 19:02:11]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
21446. Elküldve:
2012-11-06 20:14:58 |
[185.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #21447]
|
[előzmény: (21444) Polly mama, 2012-11-06 17:48:31]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31674. Elküldve:
2012-11-06 17:32:12 |
[186.] |
Ők már biztos chipelve vannak .
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31672. Elküldve:
2012-11-06 17:00:05 |
[187.] |
......és a hivatal mit lép?
Összeveti a nyilvántartással, hogy vajon oltott, bejelentett eb-e vagy ????
|
|
|
[előzmény: (31668) Kisbán, 2012-11-06 16:53:05]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31670. Elküldve:
2012-11-06 16:56:51 |
[188.] |
Nagyon szép!
|
|
|
[előzmény: (31667) Kisbán, 2012-11-06 16:43:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31664. Elküldve:
2012-11-06 13:56:45 |
[189.] |
Én tudom, hogy abba a típusba tartozom, aki akkor tanul meg valamit , ha elolvashatja és ki is próbálhatja . Tehát vizuálisan tanuló típus vagyok.
Pusztán csak azt szerettem volna jelezni a fanyalgóknak, hogy vannak emberek akik szívesen kommunikálnak írásban , mert abból tanulnak igazán.
A kiképzést ugyan nem lehet megtanulni a net-en, de attól még nyugodtan lehet beszélni róla.
Felesleges gúnyolódni, degradálni bárkit is, ha ilyen téma szóba kerül, hiszen sokszor csak egy apróságon múlik, hogy valamit jobban megérts és ne köves el hibát.
Nem volt off, Mátyás -Ispánnak írtam, mert nevelni nem akarom, rá se akarok szólni, de amikor türelmetlen vagyok , kiakaszt a bunkósága.
( persze ez is egyéni vélemény, mert biztos vicces, de nem nekem)
|
|
[válaszok erre: #31665 #31684]
|
[előzmény: (31663) vaki, 2012-11-06 13:00:59]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31662. Elküldve:
2012-11-06 05:12:45 |
[190.] |
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31661. Elküldve:
2012-11-06 05:11:06 |
[191.] |
elgurult
|
|
|
[előzmény: (31658) Mátyás-Ispán, 2012-11-05 21:59:01]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
10321. Elküldve:
2012-11-06 05:06:56 |
[193.] |
|
|
|
[előzmény: (10320) Krausz Győzőné, 2012-11-04 17:17:51]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31657. Elküldve:
2012-11-05 21:03:16 |
[194.] |
Ezért marad a magyar emberek zöme buta és tájékozatlan. Ideges lesz, ha valaki több szöveget tesz eléjük, mint amit befogadni képes.
Azt gondolod mindent tudsz, de tök hülye vagy.
Miért zavar ha valaki kutyáról, kiképzésről , módszerekről beszélget?
Fáj az neked?
Van "ezer " topicod, vannak barátaid, még Japánban is vannak híveid, tanítványaid. Mi szükséged van ara, hogy bebizonyítsd mindenkiről, hogy tudatlan? Vicces ez neked ? Vagy valami szellemi magasságokban vagy amit a pór nép nem érthet?
|
|
[válaszok erre: #31658]
|
[előzmény: (31656) Mátyás-Ispán, 2012-11-05 20:45:49]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31655. Elküldve:
2012-11-05 20:40:47 |
[195.] |
Idézet:
| Amikor hiányzik az érdeklődés, a szándék, az akarat, ami biztosítja a tanuláshoz szükséges energiát, minden kedvező feltétel hatástalanná válhat.
| |
|
|
|
[előzmény: (31651) Mátyás-Ispán, 2012-11-05 19:00:03]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31654. Elküldve:
2012-11-05 20:34:49 |
[196.] |
Idézet:
| Az információfeldolgozás egyéni jellemzői
Tanulási stílusok
2008 október 6. Izsó Ildikó
A tanulás, az ismeretek elsajátításának, az információk feldolgozásának összetett rendszere egyre inkább az általános érdeklődés középpontjába kerül. Ez nem véletlen, hiszen az „élethosszig tartó tanulás”, vagy a „kompetencia alapú oktatás és tanulás” már nemcsak a kutatók és a pedagógusok, hanem a szülők és a tanulók számára is ismert fogalmak. Egyre indokoltabbnak látszik a kérdés: vajon valóban létezik tanulási/tanítási módszer, amivel mindenki sikeres lehet?
Megfigyelések szerint kellően sok tanulási tapasztalat birtokában mindenkiben kialakul az az egyéni technika – stílus –, amivel a legsikeresebben sajátítjuk el a tanulnivalót. Sajnos azonban sokan nem jutnak el addig, hogy összegyűjtsék a megfelelő mennyiségű tanulási tapasztalatot, mert már jóval előbb elmegy a kedvük a tanulástól a sikertelenség, a hiábavalónak érzett erőfeszítések miatt. Szakemberek sora foglalkozott azzal, hogyan lehet megkönnyíteni, hatékonyabbá tenni a tanulást és az oktatást. Munkájuk során felismerték, hogy van néhány, jól elkülöníthető jellemző, ami hatással van a tanulás eredményességére. Ezek: a gondolkodás, az érzékelés, az emlékezet, a motiváció és a környezeti feltételek. Vegyük sorra őket, hogy ki-ki azonosíthassa tanulási stílusát, ezzel könnyebbé és főleg hatékonyabbá téve a tanulást.
Látási, hallási, mozgásos csatornák
MI IS FOLYIK AZ ÓRÁKON?
"Bármely osztály tanulóit megnézzük, ugyanazt tapasztaljuk. Mind más. És ha nem egyformák, hogyan lehetne egyformán tanítani őket?" Bővebben...
Az információ nemcsak egyféle úton jut el hozzánk. Legtöbb esetben látjuk és halljuk a tananyagot, s ha olyasmiről van szó, esetleg meg is érinthetjük, vagy megszagolhatjuk. Minél több formában találkozunk az információval, annál nagyobb a valószínűsége, hogy megértjük és megjegyezzük. Az emberek különböznek abban, hogy melyik észlelési csatornát részesítik előnyben, hogyan tudják legkönnyebben megjegyezni az információt. Noha mindig mindegyik érzékelési csatornát használjuk, a tanulandó anyag és a tanuló meghatározzák, milyen arányban érdemes az adott esetben használni ezeket. Az előnyben részesített csatorna – érzékleti modalitás – hatással van az emlékezésre, mivel leginkább ennek mentén hívjuk elő a tanultakat.
Három alapvető modalitást kell figyelembe venni – ezek a látási (vizuális), a hallási (auditív) és a tapintásos-mozgásos (taktilis/kinesztétikus) csatornák.
Vizuális típusú tanulók
A vizuális csoportba tartozó tanulók alkotják a leggyakoribb típust. Ők legjobban a látható ingereken keresztül tudnak tanulni. Segítséget nyújt számukra az ábra és a grafikon, olvasáskor inkább egy képet képzelnek maguk elé, minthogy a párbeszédről gondolkodjanak. Nagyobb valószínűséggel jegyzik meg egy szoba részleteit vagy egy arcot, de elfelejtik az ott folytatott beszélgetéseket. A prezentációk és a képorientált tevékenységek, a sok vizuális tartalommal bíró multimédiás számítógépes módszerek esetükben hasznosabbnak bizonyulnak, mint a könyvalapú tanulás. A gondolattérképek (mindmap), a rövid jegyzetek és a szövegkiemelő tollak segítik az ismeretek elsajátítását, megjegyzését. Fontos az előzetes áttekintés és az utólagos átismétlés.
Auditív típusú tanulók
Az auditív tanulók leginkább használt modalitása a hallás. Nagyon gyorsan képesek mind a beszélt, mind az olvasott nyelvet feldolgozni. Gyakran sokat beszélnek, minthogy hangosan kell gondolkodniuk. Szeretik a zenét, emlékeznek a dalszövegekre és a beszélgetésekre. Inkább megjegyzik egy ember nevét, mint azt, hogyan is néz ki. Náluk legjobban az auditív rendszert célzó anyagok válnak be: az órákon a magyarázatra és az instrukciók való odafigyelés és a beszélgetésekben való részvétel. A tanulást segítheti a magnókazetták hallgatása, a hangos olvasás vagy ha a tanulónak mások számára kell fogalmakat elmagyaráznia. Ennek a csoportnak általában fontos az olvasás.
Mozgásos típusú tanulók
A harmadik csoportot a motoros, más szóval mozgásalapú tanulási stílusú diákok alkotják. Az ide tartozók legjobban érintéseken, mozgáson és a tárgyakkal való foglalkozáson át tanulnak, gyakran élvezik a fizikai tevékenységeket és a kézműveskedést. Amikor össze kell állítniuk valamit, inkább kiveszik az alkatrészeket a dobozból, és kitalálják, hogyan kell összerakni, minthogy elolvassák az útmutatót. Nem szeretnek egy helyben ülni és hosszas beszélgetéseket folytatni. Nekik célszerű a tanulást az anyag összefoglalásával kezdeni, és sok tevékenységet beiktatni (vágja ki, ragassza fel, kösse össze, színezze ki).
Előbb beszél, aztán gondolkodik!
A gondolkodás sajátossága szerint reflektív és impulzív típusokat különböztethetünk meg. A reflektív típus a problémamegoldás előtt elemzi, logikai egységbe foglalja az információkat, tanulás közben kérdéseket tesz fel magának, és szívesebben tanul egyedül.
Az impulzív tanulók hirtelen reagáló emberek, szívesen vitáznak, tanulnak, oldanak meg problémákat csoportban. Az ötleteket gyorsan, mérlegelés nélkül „szórják”, a megoldásra inkább „ráéreznek”, mintsem szisztematikus megkeresnék.
Ebben a ramazuriban nem lehet tanulni!
A környezet szintén befolyásolja hatékonyságunkat. Nem mindegy, hogy egyedül vagy társakkal, csendben vagy zene mellett tudunk-e leginkább tanulni. A társas környezet alapján intraperszonális és interperszonális típusú tanulókat különböztethetünk meg. Az első csoportba tartozók inkább egyedül szeretnek tanulni, kedvelik a nyugalmat, a csendet. Velük ellentétben az interperszonális típusú tanulók szeretnek társakkal együtt tanulni, szívesen vesznek részt páros és csoportmunkában, kedvelik, ha a tananyagot megbeszélhetik másokkal. Bár azok számára, akik a teljes nyugalomhoz ragaszkodnak, elképzelhetetlen, de az interperszonális típusú tanulók valóban aktív társas környezetben tudnak hatékonyabban tanulni.
Vannak, akik tanulás közben szívesen hallgatnak zenét, így könnyebben tudnak összpontosítani, mert a zene segíti a zavaró ingerek „elnyomását”. Erre a célra legjobb a hangszeres zene, hiszen a szöveg valóban elterelheti a figyelmet a tanulandókról.
Motiváció nélkül nem megy!
AKTÍV TANULÁS
Egyes oktatók szerint a tanulók a következő arányban jegyzik meg a tananyagot:
10%-át annak, amit olvastak
20%-át annak, amit hallottak
30%-át annak, amit láttak
50%-át annak, amit láttak és hallottak
70%-át annak, amit ők mondtak
90%-át annak, amit ők mondtak és csináltak.
Amikor hiányzik az érdeklődés, a szándék, az akarat, ami biztosítja a tanuláshoz szükséges energiát, minden kedvező feltétel hatástalanná válhat. Ez a folyamatosan újra termelődő belső energia, a motiváció. A kutatók kétféle szempontból különböztetik meg a tanulókat: az egyik a külső-belső kontroll, a másik pedig a feladat nehézségéhez való viszonyulás kérdése.
A külső-belső kontroll aszerint csoportosítja a tanulókat, hogy belső vagy külső motiváció iránt fogékonyabbak-e. Amikor megkérdezik őket, miért is akarnak megtanulni valamit, inkább belső vagy inkább külső tényezők által meghatározott válaszokat adnak-e? Belső motivációs válasz például az, hogy „Érdekel a téma”, míg egy ilyen válasz: „Jó jegyet szeretnék kapni”, külső motivációról árulkodik.
A külső-belső kontrollal gyakran együtt említik a szükséglet kielégítés késleltetésének képességét. Akik számára fontos a szükségletek azonnali kielégítése, azok általában elfogadják a kisebb mértékű, de azonnali jutalmakat, míg azok, akik képesek szükségletek kielégítésének késleltetésére, a későbbi, de jelentősebb jutalmakat részesítik előnyben.
Teljesítménymotiváció
A másik motivációs stílus a várható eredmény előrejelzésével kapcsolatos. A teljesítménymotiváció akkor a legnagyobb, ha a tanuló úgy véli, a feladat közepes erőfeszítés révén megoldható, megvalósítható. Azok a tanulók, akik egy feladatról úgy vélik, hogy nagyon könnyű vagy kifejezetten nehéz, várhatóan kevésbé motiváltak a lehető legjobb teljesítmény nyújtására, mint azok, akik közepesen nehéznek ítélik meg a feladatot (közepesen nehéznek általában akkor tartják a feladatot, ha úgy vélik, 30% és 70% között van annak a valószínűsége, hogy sikeresen oldják meg). Vagyis nemcsak a külső és a belső motiváció, hanem maga a feladat nehézsége is motivál!
Tehát mindenkinek saját tanulási stílusa van, a tanulás hatékonysága (és élvezete) annak függvénye, hogy mennyire sikerül ezt megtalálni, tudatosítani és összehangolni a tanítással. Több különböző módszer használatával (például audio-vizuális és taktilis-kinesztétikus egyaránt) hatékonyabbá tehető a tanulás, mintha csak egy módot alkalmaznánk. A csoportos munka, a közös problémamegoldás, a gondolattérképek segíthetnek a tananyag rendszerezésében és megtanulásában, a megfelelő motiváció segíti az energia újratermelését, ami nélkül nem megy a tanulás. A tanárok és a szülők együttes feladata, hogy segítsenek a diákoknak feltérképezni a lehetőségeiket, és kifejleszteni a számukra legmegfelelőbb tanulási módszert, hogy mindenki megtapasztalhassa: tanulni jó!
| |
|
|
[válaszok erre: #31656 #31659 #31663]
|
[előzmény: (31646) Mátyás-Ispán, 2012-11-05 18:34:38]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
30829. Elküldve:
2012-11-05 15:31:31 |
[197.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
|
[előzmény: (30828) VixenCsirke, 2012-11-05 15:23:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31642. Elküldve:
2012-11-05 14:56:02 |
[198.] |
Köszönöm, ez érdekes volt.
Ilyenkor arra gondolok mindig, de jó lenne ilyen "ideális" helyen lakni
Erdő, tó, patak.....
de ezt azt apport és tovább , másik apport dolgot ki tudom próbálni.
|
|
[válaszok erre: #31644]
|
[előzmény: (31641) vacika, 2012-11-05 12:47:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
31637. Elküldve:
2012-11-05 10:13:40 |
[199.] |
Ha nem titkos a módszer , oszd meg velünk.
Odáig stimmel, hogy előre ( vagy hívhatjuk irányba küldésnek is) , majd, jobbra, majd balra, vagy középre .
( régen még nem volt divat tárgyat kivinni és úgy is megtanulták a kutyák, mit jelent előre )
De hogyan vette rá, hogy önállóan és mindig át is ússzon ?
Közösen többször átmentek, vagy volt plusz ember aki segített?
|
|
[válaszok erre: #31641]
|
[előzmény: (31618) vacika, 2012-11-04 17:24:30]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Krausz Győzőné
Tagság: 2004-01-09 22:24:00 Tagszám: #8086 Hozzászólások: 8381
|
21443. Elküldve:
2012-11-05 06:50:51 |
[200.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #21445]
|
[előzmény: (21442) Krausz Győzőné, 2012-11-04 17:17:06]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|