Moha és páfrány. :)) Na őket nem tudtam hová rakni, pedig azt hittem az összes nemzetközi szintet megjárt csehszlovák rajzfilmfigurát megismertem már eddig. De ezek kimaradtak. :)
Illetve hozzátenném, hogy az általam felfedezettnek írt Kobilke-Williamson duó munkásságát, mielőtt még valaki félreérti, nem pozitív jelzők közepette ajánlgattam. :)
Hát igen, az szerintem is egy kissé visszás, hogy már akkor kultstátuszú egy film, amikor még csak egy, amúgy nem is túl jó trailer látható belőle. A látnok rendező titulust meg én is furcsállom, mert a 300, ha jó valamiért, akkor az nem Zack Snyder érdeme, hanem Frank Milleré.
Azt azért nem hiszem, hogy van olyan zeneszerző, aki pont Harald Klosertől lopna. :) Egyébként az Overture, illetve az abban szereplő téma, ami inkább zenei atmoszféra (nem konkrét dallam), a Thin Red Line-nal mutat rokonságot. Viszont nem hiszem, hogy minden olyan score-t, amiben lassan hömpölygő, majd hangosabb "katarzisban" kiteljesedő szimfonikus, vagy szintizene van másolásnak (lopásnak) lehetne nevezni. Ezzel az erővel meg kellene keresni az első olyan szerzőt, aki ilyet csinált és onnantól kezdve akkor mindenki őt másolja.
Goldenthal egyébként újra az asszonynak (Julie Taymor) ír zenét, ráadásul egy újabb Shakespeare-adaptációhoz. Ha a Titusból indolok ki, akkor jó zene várható.
Na az lenne még szép. Azért remélem ez kacsa, mert ha egy Henry Jackman egyből megkap egy Terminator filmet, akkor a következő lépés már tényleg a takarító lesz. Mekkora igénytelenség lenne már egy ekkora filmes produkciótól, hogy egy ennyire ismeretlen tucatzenészt választanak ki.
Így évvége közeledtével meg kiderült, hogy John Debney napjainkban mégsem csak a kakilós, pisilős, fingós Eddie Murphy-s és kutyás vígjátékokat részesíti előnyben, hanem azért csak írt megint egy kisebb csodát. Alacsony költségvetésű, független film, így nem is került reflektorfénybe a The Stoning of Soraya M., ezáltal meg Debney zenéje sem. Pedig a Passió kistestvérét írta meg, kicsit szerényebb, nem olyan grandiózus formában, érezni, hogy nem futotta nagyobb zenekarra, de nagyon jó zene született. A kilencest sokkalom rá, a nyolcast meg keveslem, a kiadatlanságát meg sajnálom.
Ez érdekes lesz. Megvan a The Lovely Bones zeneszerzője, a film ugye Peter Jackson új mozija. Brian Enora esett a választás, ami egyrészt merész húzás, másrészt meg hátha úgy sül el, mint Shore a LOTR esetében. Bár azért a két komponista nem teljesen ugyanaz a kategória.
Azért ezt jó, hogy beírtad, mert én meg magamban kezdtem el kételkedni. :D Valahogy sohasem éreztem késztetést, hogy meghallgassam, pláne megvegyem ezeket a kiadványokat. De, akkor nem velem van a baj. :))
Na most, ha Tomi nem írja be a választ, kaptál volna egy linket, ami az imdb vonatkozó oldalára vezet, csakhogy tudd hol kell keresni az efféle kérdéseidre a választ a jövőben.
Szerintem az is elég lett volna, ha megnézi a filmet, mert akkor rájött volna, hogy nem horrorról van szó, és nem darabolós, hentelős zenét írt volna. :))
Tulajdonképpen TNewman zenéivel kapcsolatban nagy elvárásai már nem lehetnek az embernek. Sajnos. Én egy újabb Road to Perditiont vártam, hát nem az lett. Mondjuk nem olyan rossz azért a Revolutionary Road.