A helyzet az, hogy a korábban létezett szociális helyiségek összessége a törvényi kötelezettség felett voltak. Kialakult, egy tárgyalási, egyeztetési folyamat véeredményeképpen.
A törvényi minimum ugyan - legalábbi szerintem - több, mint amit most építenek, de nem annyi, mint a régi volt.
Na ezért gondoljuk a régiből való kiindulást, és értékelünk mi minden csökkentési szándékot úgy, hogy a szociális helyzet (munkakörülmények) csökkentéséről van szó.
Az a helyzet, hogy ott tudsz ott lenni, ahova hívnak, vagy amiről tudomásod van, hogy létezik megbeszélés.
Pont emiatt született korábban megállapodás, hogy az érdekképviseleteknek jelen kell lenniük az egyeztetéseken ami a rekonstrukcióval kapcsolatos.
Naná, hogy nagyügyesen a tervezési adatok addigra már kimentek, sőt a tervek is nagyjából már készen voltak.
Ki vette ehhez a bátorságot? Ez a kulcskérdése a történetnek.
Pont arra épít a mostani eljárás és egyeztetés, hogy úgy történt a tervezőnél a megrendelés, hogy egyeztetés nélkül adtak ki adatokat, melyek - a te szónasználatodban - lesz@rják a korábban kialakult állapotot, használt tartózkodó és kiegészítő egységeinek mikéntjét.
Pillanatnyilag az látszik, hogy olyat terveztek, vagy legalábbis ahhoz közelit, amit alapterületre, helységszámra stb. rendeltek.
Csak azt nem tudom még, hogy ki engedte meg magának, hogy ilyen döbbenetes mértékben csökkentse az eddig kialakult helyzetet. Honnan vette a bátorságot!
Ma állítólag küldtek mindenkinek sms-t, hogy a jövő hónapban jóváírják. Én úgy gondolom, ezzel elismerték, hogy rossz számlát küldtek, ezért én azt ajánlom, hogy várja meg mindenki a jövő hónapot, és akkor fizessen számla szerint.
Próbálom intézni, hogy új számlát küldjenek, lehetőleg jót, és akkor előbb is rendeződhetne!
Így kapásból nem vagyok benne biztos, de azt hiszem, ha eddig nem fordultak bírósághoz, akkor már nem is nagyon lehet. Persze ismerni kell a dolog teljes dokumentációját és történéseit.
Ez csak első benyomás a nagyon kevés részletből.
Legalább a bíróságok rendszerét át kellene tekinteni!
Magyarországon a Munkaügyi Bíróságok önálló szervezetek, mely azt jelenti, hogy e bíróságok bírái csak munkaügyi perekben döntenek.
Ezen belül persze lehet valaki munkaügyi BKV szakértő, mint ahogy van is ilyen, én például ismertem is egy nagy tiszteletnek örvendő Hölgyet, sajnos már nem él. Valamelyik topicban felemlítésre került Gyuri eseteit például mind Ő tárgyalta!
A véleményalkotás szép dolog, de nem baj ha némi tárgyi tudással is párosul, mert téves következtetésre juthatunk.
Erre céloz Kingweb is 143. hsz-ében.
Hát elég baj, ha a szabályzat ilyen! Egyetértek Kingwebbel, hogy nem lenne szabad ilyennek lennie.
Sajnos 100%-ra egyetlen módosítás után sem sikerül ezeket kigyomlálni!
Másik verzió, hogy nem is akarják! Hát az is egy helyzet.
Egyébként a történet É-D-i szemüvegen át is nagyon tanulságos lehet, hiszen a KöKi átépítéssel kapcsolatban a legtöbb info annyi, hogy minden nagyon jó lesz!
Ha van valaki a hölgy járművezetők közül, akinek két éve szintén az EÜ napok miatt lett kevesebb a bérfejlesztése az átlagosnál (2005), és hajlandó ezt a bíróságon is elmondani, azaz kolléganőjének, és ezen keresztül minden női mkv-nak segítségére lenni, azt kérem jelentkezzen nálam.