Találatok száma: 337 üzenet |
|
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
394. Elküldve:
2008-01-01 14:03:36 |
[301.] |
És ez így jó, hogy a K-Nyon beszámolnak mindenhova 5 percet (a tartalékosokat kivéve), hogy az összes szám átlaga 15% fölött legyen?
|
|
[válaszok erre: #395]
|
[előzmény: (393) Kingweb, 2008-01-01 12:20:23]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
392. Elküldve:
2007-12-31 21:30:23 |
[302.] |
Érdekes keret, van is hiba benne. Pl a N20 számnál (KA20M2_11.jpg) 21.03-21.48 között nem írtak oda kört, így az nem is 7, hanem 8 körös.
Meg a pihenőidőkbe valamiért beleszámoltak 5 percet mindenhol. Ennél a N20-nál 56+4 (1:00) perc pihenőidő van feltüntetve, ehhez képest összesen 1:05 perc van odaírva, és ebből az összesből számolták a százalékot.
Az É-D kereteknél normálisan a pihenőidőből van a százalék kiszámolva, nincs hozzádobva + 5 perc sehol.
Szóval a K-Ny-on mi az a +5 perc pihenőidő mindenhol?
|
|
[válaszok erre: #393]
|
[előzmény: (391) dulifuli, 2007-12-31 14:58:51]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
536. Elküldve:
2007-12-27 21:00:05 |
[303.] |
D11-ben olyan is van, hogy Áhíd jobbról 11:20-kor és 28-kor van vonat bajcsy felé. Ha a nappalos teszem azt 11:19-kor telefonál a diszp-nek, akkor 1 perc alatt nem fog átérni a jobbra az aluljárón.
A váltás így 11:28 (+ 1 perc míg beér a vonat), 29-kor lenne, plusz megvárni a balos vonatot, stb...
|
|
[válaszok erre: #538]
|
[előzmény: (535) ojozso, 2007-12-27 20:40:56]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
42. Elküldve:
2007-12-26 21:14:45 |
[304.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #44]
|
[előzmény: (34) mmmoj, 2007-12-25 13:18:17]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
206. Elküldve:
2007-12-13 00:09:26 |
[305.] |
Ezen csak egy buktató van, mégpedig a szabadság. Ha valaki 20 éves, annak 20 nap (plusz az az 5+2 nap) jár. Aki 45 éves, annak meg 30+5+2. Ha jelenlét szerint számolunk, akkor előnyben van a fiatal, mivel több napot kell dolgoznia, így többet is kap.
De ha a szabadságokat úgy vesszük, hogy jelenlétnek számít, akkor meg az idős van előnyben, hiszen a fiatalhoz képest 10 napra úgy kap "prémiumot" hogy nem is dolgozik ténylegesen.
|
|
|
[előzmény: (199) retrometro, 2007-12-12 18:43:04]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
194. Elküldve:
2007-12-09 13:20:26 |
[306.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #195 #198]
|
[előzmény: (191) médmfsz, 2007-12-09 09:03:48]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
155. Elküldve:
2007-11-07 00:11:11 |
[310.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #156]
|
[előzmény: (150) dulifuli, 2007-11-06 21:07:29]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
149. Elküldve:
2007-11-06 19:44:55 |
[311.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
|
[előzmény: (147) Kingweb, 2007-11-06 17:50:31]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
144. Elküldve:
2007-11-06 17:16:29 |
[312.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #146]
|
[előzmény: (141) LoviGabi, 2007-11-06 10:37:31]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
143. Elküldve:
2007-11-06 17:14:13 |
[313.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #145]
|
[előzmény: (134) Kingweb, 2007-11-05 22:34:24]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
570. Elküldve:
2007-11-04 23:10:56 |
[314.] |
Van egy új ötletem.
Mi lenne ha a tükröt megemelnénk mondjuk fél méterrel, és kicsit lefelé kellene dönteni. Van hely függőlegesen bőven. Így max az utas búrája lógna bele a képbe. A követésmérővel mondjuk nem tudom mit kéne csinálni.
Vagy a korlátot kéne kiszedni onnan, minek az oda egyáltalán?
|
|
[válaszok erre: #571 #572]
|
[előzmény: (568) dulifuli, 2007-11-04 14:18:05]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
389. Elküldve:
2007-10-25 23:05:45 |
[315.] |
A Deák bal bejáratnál már rajta állsz a váltón, én szerintem az a jelző nem tartozik a "váltókörzetet fedező" témakörbe.
Ja és a telefonálás? Kit érdekel?
Te állsz a vonattal, állóhelyzetben lehet mobilozni . Menet közben nem szabad.
Ha meg fényképpel nyom fel, akkor a fénykép meg önmagában állókép, úgyhogy ha menet közben is készül a kép, akkor az utas bizonyítsa már hogy a vonat mozgásban van , és mondjuk a fékvisszajelentők is olyanok hogy nem világítanak (tehát abból se lehetne eldönteni hogy áll a vonat, vagy mozog.)
|
|
[válaszok erre: #390 #392]
|
[előzmény: (386) dulifuli, 2007-10-25 13:22:12]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
348. Elküldve:
2007-10-22 13:46:54 |
[316.] |
Igen, de egy ilyen esemény közben (pl. gázolás) kíváncsi leszek, hogy a KFM-ek mennyire fognak ráérni engedélyeket adogatni, mert biztos olyankor van kismillió dolguk az eseménnyel kapcsolatban (majd kiadják helyi üzembe ).
|
|
[válaszok erre: #350]
|
[előzmény: (347) KIPKOP, 2007-10-22 13:38:17]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
346. Elküldve:
2007-10-22 13:33:51 |
[317.] |
Itt nem az ütközés a lényeg, hanem a siklás. Ha KKI-ra vonatkozik a rendelkezés, akkor legyenek szívesek a rendelkezésben név szerint felsorolni a jelzőket (AKK, BKK, CKK, stb) hogy azokra vonatkozik. Úgy, ahogy a V1-ben a próbafutásnál is meg vannak jelölve a jelzők, hogy hol mit lehet csinálni (E117a, B117a).
Tegyük fel hogy a KK-Nagyvárad szakaszon esemény van, a Nagyváradon fordulunk. Jön a balra a vonat, kipakol, bemegy a kihúzóba. Ezután a CN mögötti kitérő átáll, a Népliget felé fog terelni és vörös a jelző.
Jön a következő vonat, kirámol, és eközben a kihúzóból is megy kifelé a vonat a jobbra. De a balos meg engedély nélkül nekimegy a vörösnek (mert mondjuk nem nézi a jelzőt, hanem látja hogy üres a kihúzó), miközben átáll a váltó a kihúzó felé. A vonat kisiklik (és tegyük fel hogy a vonat eléggé felgyorsul, és belecsúszik a kitérőbe).
Ugyanez értelemszerűen lejátszódhat a Deák jobbon.
|
|
[válaszok erre: #347]
|
[előzmény: (335) LoviGabi, 2007-10-22 10:52:53]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
320. Elküldve:
2007-10-21 10:42:42 |
[318.] |
Ennek az egésznek kb annyi értelme van, hogy rajta legyen a rádión, és ellenőrizhető legyen. A VBCS majd jobban meg tudja állapítani a felelősséget. Mert másra nem tudok gondolni. Vegyük a köki esetet, annak is 2 példáját:
1. eset: Egyik mkv se kér engedélyt, aztán csatt. VBCS visszahallgatja a rádiót, és így egyértelmű hogy nem 1, hanem 2 felelőse van az esetnek. Mert hogy egyik mkv-nak se volt engedélyezve a mozgás, hiába volt valakinek szabad fénye.
2. eset: A szabad jelzésre engedélyt kapott az egyik mkv, eztán a másik (aki ugye nem kért engedélyt) neki megy a vörösnek és csatt.
Itt meg a VBCS a rádióból rájön, hogy az elsőnek volt, a másiknak meg nem volt engedélye, azaz a vörösre haladó mkv nem is állíthatja utólag, hogy szabad fénye volt (mivel nincs rajta a rádión).
A K-Ny-i esetnél utólag is lehetett állítani hogy szabadra indult el, mert állítólag a tol.jelzőn ott volt a fehér.
Végülis arról van szó, hogy a váltókörzetet fedező jelzők jelzési képét rá kell mondani a rádióra. Mert így könnyebb visszahallgatni, hogy ki is indult el szabálytalanul.
Nyilván a fő probléma (a vonat kisiklása) ezzel nincs megoldva.
|
|
[válaszok erre: #321]
|
[előzmény: (317) mmmoj, 2007-10-21 07:51:49]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
311. Elküldve:
2007-10-20 19:29:39 |
[319.] |
Ez V.1.-ben is le van írva, csak nem jelző formájában:
"V.1. AVR 28. pont (A V.1. 129. ponthoz)
- ha a vonat fordítása programszőnyeg nélküli fordítóvágányon történik, a mkv.-t erről előzetesen értesíteni kell. A mkv. a KFM engedélyével CML üzemmódba kapcsol és szabad kézi vezetéssel, fokozott figyelemmel halad be a fordítóvágányra."
(mondjuk érdekes, hogy csak KFM van írva, és a helyi üzem esetén a szolg.tevő nincs benne)
|
|
|
[előzmény: (310) KIPKOP, 2007-10-20 18:46:00]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
294. Elküldve:
2007-10-20 09:36:19 |
[320.] |
A kiváltó ok nem csak a Köki esemény volt, hanem a K-Ny-i siklás is. Ha jól értem ezt a papírost, akkor a siklás ellen megy ki a játék. De nyilván papírokkal semmit nem oldanak meg, ettől még ugyanúgy leeshet a vonat a pályáról. Aztán ha ez megtörténik, akkor elmondhatják, hogy az mkv 1 vagy 2-vel több szabályt nem tartott be, mint eddig.
|
|
[válaszok erre: #296 #298]
|
[előzmény: (293) médmfsz, 2007-10-20 07:50:55]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
288. Elküldve:
2007-10-19 23:41:23 |
[321.] |
Olyasmi a szöveg, hogy ha a mkv a vonatát egyedül vezeti, és az ellenőrzött üzem nem biztosítható (példának felhozva a Déli eü fordítást és a KK forg.-ból kiállást), akkor a váltókat fedező fényjelzőt csak engedélykérés, és az engedély megadása után lehet meghaladni.
Az én olvasatomban ez azt is jelenti, hogy ha Deák-Arany között AVR hiba miatt CML van elrendelve, akkor a Deák jobb kijáratra is engedélyt kell kérni, függetlenül attól hogy milyen a jelzési kép...
|
|
[válaszok erre: #290 #293]
|
[előzmény: (285) LoviGabi, 2007-10-19 22:42:18]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
38. Elküldve:
2007-09-30 11:41:45 |
[322.] |
Lehetséges C válaszok:
- Igen, még az előtte lévő főjelző szabad jelzési képe ellenére (Határ-Köki 31-es jelző)
- Igen, még az előtte lévő főjelzőnél pályajelvesztéses vészfékkel (Forgách-Gyöngyösi 150-152-es jelző környéke)
|
|
|
[előzmény: (37) LoviGabi, 2007-09-30 11:09:33]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
31. Elküldve:
2007-09-29 21:54:10 |
[323.] |
Az üzemképtelenes hiba jó az excelben (utast nem szállíthat a vonat)
|
|
|
[előzmény: (29) Kingweb, 2007-09-29 17:55:54]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
30. Elküldve:
2007-09-29 21:20:46 |
[324.] |
Hát bocsika, de mi az hogy "bejárandó pályarész következik"? nem ilyen pongyola fogalmazás a helyes válasz.
idézet: F.1 - 128.
"Az ideiglenesen lassan bejárandó pályarész elejéhez legfeljebb a jelzett sebességgel szabad érkezni".
A tesztmesterben is szarul van. Az A a jó.
A C azért nem jó, mert ott a a "legfeljebb" szó helyett a "csak" szó van írva. Függetlenül a törtektől.
(ha meg nem képes a program megjeleníteni a törteket, akkor nem kell olyan kérdést feltenni, mert félrevezető)
|
|
[válaszok erre: #32]
|
[előzmény: (24) LoviGabi, 2007-09-29 16:32:40]
|
|
Törzstag |
|
itamas80
Tagság: 2007-05-13 00:20:43 Tagszám: #44945 Hozzászólások: 337
|
23. Elküldve:
2007-09-29 14:17:29 |
[325.] |
Van itt egy hibás kérdés:
65. Mi az értelme annak a csúcsára állított fehér szegélyes háromszögletű táblának, melynek sárga mezejében fekete 1-es szám van?
A. Lassíts! - az ideiglenesen lassan bejárandó pályarész elejéhez legfeljebb 10km/h sebességgel szabad érkezni.
B.* Lassíts! - 15 km/h sebességgel bejárandó pályarész következik.
C. Lassíts! - az ideiglenesen lassan bejárandó pályarész elejéhez csak 15 km/h sebességgel szabad érkezni.
A B van megjelölve, de az A a helyes.
|
|
[válaszok erre: #24]
|
[előzmény: (16) LoviGabi, 2007-09-27 11:04:06]
|
|
Törzstag |
|
|