Találatok száma: 333 üzenet |
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
203. Elküldve:
2010-10-27 15:49:56 |
[77.] |
Az alagútban mindenképpen, mert az nem szakad meg sehol.
De vezetés közben nem lehet telefonálni, még headset alkalmazásával sem, erre is van valami papír kiadva régebbről.
|
|
[válaszok erre: #204]
|
[előzmény: (202) oregbeatsuhanc, 2010-10-27 13:56:15]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
968. Elküldve:
2010-10-26 21:01:19 |
[78.] |
Jogosítványa és forgalmi SZAKvizsgája is van.
Én kérek elnézést.
De ez nem változtat az iromány "hozzáértésén".
Ha integetne pár órát a Ferenciek terén, talán rádöbbenne valamire (vagy nem).
|
|
[válaszok erre: #969 #970]
|
[előzmény: (951) retrometro, 2010-10-26 07:55:23]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
947. Elküldve:
2010-10-25 22:15:19 |
[79.] |
Mivel M. Úrnak szerintem sem metrós jogosítványa, sem forgalmi vizsgája nincsen (bocs ha tévedek), ki írta ezt a rendelkezést valójában?
De az értelmezésben segíthetnél akkor.
|
|
[válaszok erre: #951]
|
[előzmény: (945) retrometro, 2010-10-25 20:14:52]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
944. Elküldve:
2010-10-25 18:38:17 |
[80.] |
Ahol nincs oldalt lámpa (pl. 228) ott a parancskönyv szerint Ferenciek terén utas ki és annyi. Ha dulifuli kolléga elvállal egy integetős szolgálatot (vagy rábeszélik jó pénzért), akkor talán ez be is következne.
De eddig ezt még senki nem tette meg, pedig mikor mkv integet, annak legalább tudnia kéne mi a dolga M. Úr deklarációja esetén.
|
|
|
[előzmény: (940) ojozso, 2010-10-23 22:02:19]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
1377. Elküldve:
2010-10-25 09:58:07 |
[81.] |
Nem kell betömni. Javaslatok például:
Markó Balázs, a Szent István Egyetem Ybl Miklós Építéstudományi Karának adjunktusa több lehetőséget is felvetett. "El lehetne árasztani vízzel, hogy kialakítsunk egy föld alatti csónakázót - igaz, akkor meg kell oldani a szellőzést, és valahogy fényt is kell biztosítani. Vagy termeszthetnének ott gombát is, annak úgysincs fényigénye" - gondolkozott el a szakértő.
Elképzelhetőnek tartja még egy játszótér, esetleg raktárak kialakítását, de akár gyógyászati objektum is lehetne a használaton kívüli alagutakból. "Le lehetne zárni, és tiszta levegővel feltölteni, hogy a légúti betegségekben szenvedők látogathassák. De meg is fordíthatjuk a dolgot: létrejöhetnek így Budapesten olyan pontok, amelyek rendszeresen megszűrik a levegőt, és néha kiengedik, hogy a városlakók azt szippanthassák be." A csőhálózat hőszivattyúvá is alakítható lenne, amely energiát ad le, vagy éppen vesz fel.
Markó szerint a hosszú, egyenes pályák alkalmasak lennének föld alatti kerékpárutaknak is. "Izgalmas lenne a lehetőség, hogy az egész városon gyorsan át lehet vágni a bringával, ráadásul így biztosan nem ütnének el autósok - legfeljebb egy másik hülye biciklis."
Dévényi Tamás okleveles építészmérnök is felvetette a levegő problematikáját. "Építészként úgy látom, az az elsődleges kérdés, hogy miként oldjuk meg a szellőzést úgy, hogy az tömegeket is ki tudjon szolgálni, mert egy ilyen helyre biztosan sokan lemennének. Sőt, azzal is számolni kell, hogy kocsikkal szállítják a szükséges dolgokat."
Amennyiben a friss levegő biztosított, Dévényi szerint futóversenyeket is lehetne rendezni - felvetése szerint például két szakaszon, a Keleti pályaudvartól Kelenföldig az alagútban, visszafelé pedig a felszínen. "Voltam már koncerten is, amit víztározóban tartottak, így gyanítom, hogy az alagútban felcsendülő hangok is különleges akusztikai élményt adnának. Kiállításokat is lehetne szervezni, így belépőjegyekkel és jegyárakkal számolhatunk."
Czudor Attila designer, belsőépítész, a The Augmenteam Interiordesign egyik vezetője is partikra, illetve kiállításokra használná a teret. "Ez egy hatalmas terület, múzeumok és kiállítók hozhatnák ide egész tárlataikat. Ha programokat szerveznénk ide, biztosan rengeteg lenne az érdeklődő - én biztosan elmennék."
Megjegyezte, a hely sajátosságai folytán itt humoros elemeket is lehetne alkalmazni, a frissen kialakított terek pedig egyébként is szépek - példaként a Fővám téri egységet emelte ki - így van miből kiindulni.
Bujdosó Attila építész, a Kitchen Budapest kutatója többek közt a civileknek adna otthont az alagutakban. "Sok kulturális és civil szervezet küzd helyhiánnyal, például színitársulatok, vagy éppen a Kortárs Építészeti Központ. Lehetne velük együttműködéseket kialakítani - a BKV adhatná a helyszínt, a társaság pedig vállalná, hogy aktív lesz, és mondjuk havonta egyszer rendezvényt szervez." Ehhez persze, tette hozzá, ki kellene alakítani a megfelelő tűzvédelmi és higiéniai körülményeket, illetve a cateringet is. Így nem kellene biztonsági őrökkel sem vigyázni a területre, mert rendszeres lenne a mozgás.
"Néhány kocsma, szórakozóhely is beköltözhetne, hiszen a hely izgalmas, jó háttér beszélgetésekhez, iszogatáshoz. Korábban volt is egy ilyen elképzelésünk, egy fúrófej-betörő parti: daruval a közönség fölé lógatott dj-vel, és a falat éjfélkor ledöntő fúrófejjel" - folytatta Bujdosó. A divat föld alá vitelében is nagy lehetőséget lát.
"A hosszú szakaszokon a pálya közepén hatalmas dobogót lehetne kialakítani, kétoldalt egy-egy székkel. Így mindenki az első sorban ülhetne, legfeljebb az 1647. széken. A modellek közlekedhetnének csak egy irányban, a Duna két partja között" - fejtette ki, hozzátéve, visszafelé hajóval vihetnék a ruhákat bemutató manökeneket, ami nagyon látványos lenne, még turistáknak is.
Tj Yulka festő, aki csapatával többek közt a Moszkva teret is átalakította, a már elkészült állomásokat és alagutakat sem hagyná szürkén. "Egyértelműen kiszínezném a falakat, mert a modern építészeti megoldások miatt meglehetősen rideg benyomást keltenek ezek a helyek. Jó lenne, ha nem csak vasban és betonban lehetne gondolkodni." Megjegyezte, korábban már graffitis találkozót is szerveztek, akkor a Rákóczi úti megállónál, és ilyen eseményekből jöhetne még több is.
Hozzátette, ha már nem jár metró az alagútban, egy hullámvasutat is el tudna képzelni. "Vagy például óriási bulikat lehetne szervezni, minden állomáson más dj-vel. A föld alatt nem zavarna senkit, mivel a hang nem szűrődne ki, a helyszínek között pedig hajtánnyal lehetne közlekedni."
|
|
[válaszok erre: #1378 #1385]
|
[előzmény: (1375) dulifuli, 2010-10-25 00:54:18]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
1343. Elküldve:
2010-10-19 17:31:40 |
[82.] |
A tervezőknek is.
Kérdés az oroszok a bűnösök, vagy ez az AVR rápakolása miatt ilyen. Ha ezen a relén megy a DVR-hez is a delej, az amatőr hiba. Ugyanis akkor ezen egyetlen relé hibája esetén valóban nem zárható az adott kocsin egyik ajtó sem, illetve a vezérkocsiban még vonat ajtójelzés is van.
|
|
|
[előzmény: (1342) retrometro, 2010-10-19 16:44:54]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
271. Elküldve:
2010-10-19 07:21:06 |
[83.] |
A határozott idejű segédvezetői munkaszerződéseket lehet meghosszabbítani.
|
|
|
[előzmény: (270) dulifuli, 2010-10-18 21:18:45]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
1298. Elküldve:
2010-10-11 22:58:09 |
[84.] |
Valóban sok a 12-13 ezer dolgozóból a 2200 irodai alkalmazott.
A 154 vezető nem tudom milyen mélységet jelent. De ha ezt megnézzük, akkor annyi szint van, mint egy atombunker előtt a mélyben:
"BKV Zrt.
Közlekedési Igazgatóság
Forgalmi Üzemeltetési Szakigazgatóság
Metró és HÉV Forgalmi Főmérnökség
Metró Üzemeltetési Szakszolgálat
Metró Vonatközlekedési Szolgálat
3-as Vonali Járműforgalmi Üzem
1103 Budapest
Kőér utca 2/B.
Járművizsgáló ép. I. emelet"
Szóval a kaszának az Akácfától a Stadionon át a Kőér utcáig dolgoznia kéne.
|
|
|
[előzmény: (1297) dulifuli, 2010-10-11 13:51:16]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
845. Elküldve:
2010-09-22 13:28:52 |
[85.] |
Azt nem mondta a nagytudású Sz. Úr, hogy akkor az őrök mégis hova járjanak budira?
|
|
[válaszok erre: #846 #847]
|
[előzmény: (841) Alvóügynök:), 2010-09-20 19:38:27]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
1267. Elküldve:
2010-09-15 15:55:00 |
[86.] |
Na meg is van a bejelentés több helyre:
feladó: Viktor *
címzett: [email protected]; [email protected]; [email protected]
dátum: 2010. szeptember 15. 14:02
tárgy: bejelentés
Tisztelt Nemzeti Közlekedési Hatóság!
Tisztelt OMMF Közép-magyarországi Munkavédelmi Felügyelősége!
Tisztelt Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság!
Tisztelt Állami Népegészségügyi és Tisztiorvosi Szolgálat!
Szeretnék bejelentést tenni a BKV Figyelő! blog ezen cikke alapján: http://bkvfigyelo.hu/2010/09/15/tuz-es-balesetveszelyes-a-metroalagutban-lerakodott-olaj-por-es-kosz/
A bejelentésem vonatkozik a BKV járműveinek és a pálya rossz állapotára, az ott dolgozók munkavédelmi körülményeire, az ott dolgozók munkaegészségügyi körülményeire, az esetlegesen kialakuló tűzveszélyre, illetve az utasok egészségének esetleges, felelőtlen károsítására.
Levelemet a [email protected], [email protected], [email protected] e-mail címekre, illetve az ÁNTSZ internetes beküldő űrlapjával küldöm el az illetékes szervek, intézmények részére.
Kérem bejelentésemet kivizsgálni, sajnos a napi élethez és munkához szükséges helyváltoztatásomat csak a közösségi közlekedéssel tudom megtenni, így vagy azt választom, hogy nem közlekedek, vagy azt, hogy az esetlegesen tűzveszélyes pályán és járművekkel, az esetlegesen egészségkárosító körülmények között utazom.
Válaszukat előre is köszönöm!
Tisztelettel:
* Viktor
|
|
|
[előzmény: (1265) metrovezeto, 2010-09-15 11:54:11]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
89. Elküldve:
2010-09-11 16:33:59 |
[87.] |
1: Hass!
2: Alkoss!
3: Gyarapíts!
|
|
|
[előzmény: (87) Kingweb, 2010-09-10 23:31:57]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
72. Elküldve:
2010-08-18 12:07:14 |
[89.] |
Persze. Csak jelzésértékű volt, hogy a vezetőfülkében nem csöröghet az 5 számjegyű, állandóan az illetőt ott elérő mellék.
|
|
[válaszok erre: #74]
|
[előzmény: (70) oregbeatsuhanc, 2010-08-18 10:52:11]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
68. Elküldve:
2010-08-17 14:11:54 |
[90.] |
Hmm, hmm. Hogy is van mkv-nak kvázi irodája, mellék telefonszámmal, amit meg tud adni mint elérhetőség?
|
|
[válaszok erre: #70]
|
[előzmény: (67) oregbeatsuhanc, 2010-08-17 12:01:16]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
194. Elküldve:
2010-08-09 13:48:59 |
[91.] |
Élethosszig tartó tanulás ugye.
|
|
|
[előzmény: (193) Alvóügynök:), 2010-08-09 09:06:37]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
62. Elküldve:
2010-08-07 21:14:49 |
[92.] |
Mintha 3 arany csík lenne a főinstruktor.
De manapság visszajár egy kísérteni, meg kell tőle kérdezni.
|
|
|
[előzmény: (61) Kingweb, 2010-08-07 19:29:16]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
239. Elküldve:
2010-08-04 10:50:09 |
[93.] |
Több száz embert felkészítettek, levizsgáztattak az Alstomra?
|
|
|
[előzmény: (238) NB6667, 2010-08-03 21:03:39]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
913. Elküldve:
2010-08-02 10:54:29 |
[95.] |
Azt azért végképp nem értem, hogy több esetben is olvastam már itt, hogy a műszaknál valamit megemlítettetek és tettek rá magasról - ezt miért nem jelentettétek valakinek?! Nem itt! Feljelented és kész! (Jelentést írsz aztán agyaljon, máskor nem fog!)
Gondolod Te! Csak a jelentések általában nyom nélkül eltűnnek, nem is tudja a beküldő, hogy mi a sorsuk, mert visszajelzést nem kap. Bár mintha Sz. Úr által lenne kiköhögve egy rendelkezés, miszerint (talán július 1-től) több példányban készüljön ezentúl (vagy legalábbis készülhet).
|
|
|
[előzmény: (912) Truth, 2010-08-02 10:43:15]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
895. Elküldve:
2010-07-29 10:17:59 |
[96.] |
Ahelyett, hogy munkaidőben Netezel, inkább javítgassad a kocsikban a csupasz, szigeteletlen, veszélyes helyeket. Ha szabin vagy esetleg, akkor meg utasítsd az embereidet.
|
|
|
[előzmény: (894) Truth, 2010-07-29 10:03:00]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
883. Elküldve:
2010-07-28 15:49:27 |
[97.] |
Mondjuk, röhejes az is , hogy valaki előbb instruktor lesz, s majdan megszerzi hozzá a kellő tudást!
Már ha megszerzi ugye.
|
|
|
[előzmény: (882) Truth, 2010-07-28 15:27:45]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
868. Elküldve:
2010-07-28 00:09:42 |
[98.] |
Tehát szerinted a fülke feszültség alatti létesítmény?
Egyébként meg miből idéztél? Mert ilyen is van, melyik a valódi?
6.1.2. A magatartás szabályai a munkahelyen.
6.1.2.1. A munkavállaló a munkahelyen csak olyan tevékenységet végezhet, amire megfelelő szakképzettséggel, oktatással és megbízással rendelkezik, amennyiben az nem munkaszerződése részét képezi.
6.1.2.2. A munkahelyen tilos minden olyan magatartás (játék, fegyelmezetlenség, zavarás munka közben stb.), amely a munkavállalót, vagy társait munkavégzésében zavarja, figyelmét a munkaműveletről elvonja, illetve balesetveszélyt idézhet elő.
6.1.2.3. A termelésirányító vezetők hatáskörüknek megfelelően kötelesek naponta ellenőrizni, hogy az irányításuk alatti munkahelyen rend és fegyelem legyen. A vezető köteles rendszeresen ellenőrizni a munkavállalókat, hogy betartják-e a munkavédelmi előírásokat, nem követnek-e el olyan mulasztást, fegyelmezetlenséget, ami miatt a munkától el kell őket tiltani, illetve figyelmeztetésük indokolt.
6.1.2.4. Gyűrű, nyaklánc, karkötő, karóra, illetve egyéb veszélyhelyzetet előidéző tárgy (pl.: beakadás-veszélyes fülbevaló stb.) viselése tilos a fizikai munkakörökben.
6.1.2.5. A munkavállaló a munkahelyen köteles a részére kiadott védőfelszerelést és védő-, vagy munkaruházatot munkavégzés közben rendeltetésszerűen használni. Ha a munkavállaló a védőeszközt és ruházatot figyelmeztetés ellenére sem viseli szabályosan, a munkától el kell tiltani, felelősségre vonást kell kezdeményezni. A kiesett időre munkabér nem adható. A munkavállaló a munkahelyen megfelelő biztonságot nyújtó, jó állapotú ruhában és lábbeliben dolgozhat. Ennek megfelelőségét a gazdasági vezetők rendszeresen kötelesek ellenőrizni. Minden fizikai munkahelyen (illetve annak közelében) a munkavégzés közben a lógó, hosszú hajat megfelelő sapkával, vagy kendővel le kell fedni, melyet a munkáltatónak kell biztosítania.
6.1.2.6. A munkavállaló jogosult megtagadni a munkavégzést, ha számára a tevékenység elvégzésére az egyéni védőeszköz nincs biztosítva a Mvt 63. §-ban rögzítetteknek megfelelően.
6.1.2.7. Olyan gyógyszer, kábítószer hatása alatt, amely a koncentráló képességet, a helyzetmegítélést, az egyensúlyérzést, a reflexműködést rontja, bénítja, munkát végezni csak a foglalkozás-egészségügyi orvos véleményének figyelembevételével szabad.
6.1.2.8. A munkahelyen olyan körülményeket kell biztosítani, (a mindenkori technológiai és műszaki szinten és a szervezés területén) amely kizárja, hogy a veszélyes és ártalmas munkaköri tényezők károsan hassanak a munkavállalókra.
6.1.2.9. Minden munkavállaló részére biztosítani kell a munkahely és a munka jellegének megfelelően az öltözködési, tisztálkodási, egészségügyi, étkezési, pihenési és melegedési lehetőséget.
6.1.2.10. Az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzésre vonatkozó szabályokat úgy kell meghatározni, hogy végrehajtásuk megfelelő védelmet nyújtson a munkavállalókon túlmenően a munkavégzés hatókörében tartózkodónak és a szolgáltatást igénybe vevőnek is.
6.1.2.11. A szakvizsgához, járművezetői engedélyhez, illetve járművezetői igazolványhoz kötött munkakörben a munkavégzés során a munkavállaló köteles magánál tartani a munkavégzésre jogosító (érvényes) igazolványát (járművezetői engedély, illetve jogosítvány, targoncavezetői igazolvány, különféle gépkezelői igazolványok stb.). Az igazolványok érvényességét a vizsgálatot követő 15 napon belül be kell jegyeztetni.
|
|
[válaszok erre: #870]
|
[előzmény: (867) Truth, 2010-07-27 23:12:59]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
117. Elküldve:
2010-07-20 10:30:47 |
[99.] |
Na de D. úr csak nem utasította a nyugdíj felé közelítőt.
|
|
[válaszok erre: #118 #119]
|
[előzmény: (116) btk1, 2010-07-19 11:57:14]
|
|
Törzstag |
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333
|
|
Törzstag |
|
|