Találatok száma: 4041 üzenet |
|
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45433. Elküldve:
2017-02-26 21:59:12 |
[126.] |
ATV vasárnap este Sas kabaré
pár hónapja néha ráváltok és a mai adást vagy 3 x adták le rövid időn belül.
Nincs ember a csatornánál, aki elég jó átválogatná a részeket, hogy lehetőleg minél több idő teljen el, mire az ember tök ugyanazt látná.
Megetetnék velünk, ha 2 egymást követő vasárnap ugyanazt adnák le. Ha rajtuk múli miért ne.
A birkáknak mindegy Sasnak Sas és kész. Szerintem meg a birkák épp nem a nézők.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45328. Elküldve:
2017-02-18 21:56:11 |
[127.] |
Az lehet hogy a nő annyira lassan haladt át a kereszteződésen, hogy amikor még jobbra néztünk ellátva a J kereszteződésig nem láttunk onnan jövő forgalmat, majd ahogy elindult én balra néztem,
de mire jobbra néztem már a kikerülendő autó mellett láttam a futárt.
Ehhez eléggé túl lassan kellett, hogy haladjunk, ha olyan 50 méterre lehetett a "J" pont.
Kár, hogy akkor nem lehetett tanácsot kérni tőletek, mert akkor elhajtottam volna a mocitulajt, hogy a megegyezésbe ne szóljon bele.
a felek megegyeztek és kész nincs Yard nincs betétlap.
Köszönöm mindenkinek, aki érdemben tanácsot adott.
|
|
[válaszok erre: #45329 #45332]
|
[előzmény: (45326) lorenzen, 2017-02-18 21:42:58]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45321. Elküldve:
2017-02-18 18:21:46 |
[128.] |
"aludtam"
Én nem szerepelek sehol pont nem volt nálam semmi igazolvány
utasként szemlélő voltam csak
Csatt után, amikor még csak 2en voltak először még nem egyeztek meg,
majd a nő hívott rendőrt, majd megegyeztek a nő lemondta a rendőri intézkedést.
Ezek után kiért a motor tulajdonos és borult minden.
A szóbeli megegyezésre tanú vagyok
Sőt még a mocitulajt csitítgatta, hogy hagyja ő állja a kárt a motorban.
A további hajcihő az mind a motor tulaja miatt volt.
A nő telefonálgatott ismerőseivel
és ők vihették az irányba, hogy ne adjon betétlapot.
Apropo ilyenkor a jármű tulajdonosának kell eldönteni, hogy mi legyen ? vagy akik a baleset résztvevői voltak ?
Mert, ha futár tanú előtt vállalta, hogy a motorban okozott kárt rendezi a motor tulajdonosával, akkor mi a f.nak ugatott bele.
Egy időre elmentem onnan közben a mocitulaj azt akarta, hogy minden rendben van a nő fizessen 70ezret (a kb 30.e ft nyi kárukra)
aztán betétlapot kért és nő már azért se.
Flusztrálta a nőt.
Majd kíváncsi leszek mi lesz belőle, ha egyáltalán megtudom valamikor.
Gondolom a főútvonalon is úgy kellene megközelíteni az útkereszteződést, hogy meg kell győződni arról, hogy az a sáv melyben áthalad a kereszteződésen egyáltalán szemmel láthatóan szabaddá vált e és ugyanúgy észre kellene
venni
egy forgalomszabályzó rendőri állj jelzést is, melyre tudni kellene időben megállni.
E szitációban nem hinném, hogy a futár
kikerülve a haladó sávon parkoló járművet a 8 méterre álló rendőri karjelzésre még a rendőr előtt megállt volna.
Ha sehogysem állt volna meg akkor az én képzeletem szerint nem közlekedett
szabályosan.
Lehet hogy ha világított volna a lámpája nagyobb feltűnést eszközölt volna
huhh ezt meg se néztük neki. Viszont a első féktárcsája iszonyat lezabált barázdás volt.
Magát a futárt sajnálom, hogy így járt nem közlekedett óvatosan talán tanult ebből,
hogy főútvonalon akkor van elsőbbségem gyakorlati és nem elméleti szempontból, ha azt az elsőbbséget a közlekedésben szereplő járművezetők megadták.
A motor tulaja a 70ezrével egy ilyen motor árának felét elkérte volna a nőtől
anyagi hasznot akart volna látszólag kihozni az esetből.
Pár perccel később azt mondta a futárnak, hogy egy ilyen villát 15ezerért tud venni
a ki-be szerelés a csapágycsere és telóolajjal se lett volna 70 rugó.
Egyébként lehetnek esetek amikor alárendelt útról egyenesen áthaladva keletkezik olyan ok hogy nem fejezi be és elfoglalja a főútvonalat.
Pld műszaki és egyéb okok
sőt az egyirányú utcába épp behajtva, (mint ahogy mi is szerettünk volna 2 irányba parkoló autók)
szerintem lehet olyan, ok hogy büntetlenül kitolat a jármű és elfoglalja a főútvonal sávját. pld parkoló autóban váratlanul keletkező tűz robbanás, mely életet veszélyeztet, ha akkor nem tolat onnan ki körültekintéssel azonnal.
Mind ekkor is a főútvonalon ott teremhet egy jármű, aminek megfelelő figyelemmel közlekedve a főúton nem kötelező belecsattanni.
Egyébként ott 50 méterenként van kereszteződés, tehát egyenesen ezen a főútvonalon haladva is sűrűn kell kereszteződésen balesetmentesen áthaladni.
Anno a fateromnak is volt valami alárendeltről felhajtott és azonnal megállt féle esete, amikor a főútvonalról egy Trabant totálisan belecsattant az álló sávot valamennyire elfoglaló mikróbuszba.
Személyi sérülés történt kórházba kerültek résztevők
a mikróbuszban több ember is megsérült
a Trabi rommá tört a mikróbusz javítható volt. Ez még a 80as évek intézkedései alapján mégis a Trabantost marasztalták el, pedig ő haladt a főúton.
Pont elkezdett érdekelni rákérdezek, hogy hogy jutottak, akkor erre az elhatározásra.
Lehet bőven lett volna ideje megállni vagy valami hasonló.
Apropo az előbb hibásan írtam a baleset szót is hibátlannak vélte
beleset van ilyen szó? sose használtam még
|
|
[válaszok erre: #45322 #45326]
|
[előzmény: (45316) 314, 2017-02-18 12:23:54]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45310. Elküldve:
2017-02-18 10:47:17 |
[129.] |
És ha kamera felvételből meglenne az a sávban parkolós autó, mennyiben változik a helyzet ?
Illetve mennyiben változik a helyzet ha a kamera felvételéből még azt is megállapítják hogy a motoros bőven nem 40Km/h val haladt és ezzel a sebességgel hajtott végre kikerülést megfelelő körültekintés nélkül.
Na jó csak ebből az látszik, hogy akkor a motoros ugyanabban az időben és pozícióban, ha a saját anyja feküdt volna ott őt elgázolva akkor is szabályos és elmaraszthatatlan mert főútvonalon haladt.
szerintem a főútvonalon szabályokat betartva kell haladni és ha emiatt baleset következik be igenis mérlegelni kell több szabályra nézve is és nem legyökerezetten a parasztos háromszögtábla csak.
De akkor kérdezem, ha a motoros így került ki álló járművet, hogy az álló jármű orrától 6 méterre becsapódik egy számára nem közeledő számára nem távolodó autóba akkor az KRESZ szempontból szabályos ?
Lehet olyan, hogy mindkét fél okolható a balesetért? Akkor mi szitu?
|
|
[válaszok erre: #45311 #45312 #45313 #45315 #45316]
|
[előzmény: (45309) 314, 2017-02-18 10:08:49]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45305. Elküldve:
2017-02-18 00:26:30 |
[130.] |
"A"-"F" egyirányú utca
"B"-"J" védett út
"A" irányból jöttünk a kereszteződésben megálltunk 10 15 másodperc erejéig
és a "C" jelzésnél szerettünk volna leparkolni, de full tele volt.
Erre mivel sehonnan nem láttunk semmit
F irányban indultunk hátha legalább ott közelbe leparkolunk.
A soför hölgy lassan vánszorogva tette volna meg az utat miközben én jobbról megláttam a kivágodó pizzafutárt
és rákiabáltam hogy gázt
és valóban megnyomta éreztem, de így is
az autó jobb hátulja utolsó 30 35 cm én
a motoros karcot húzott és villagörbüléssel úszta meg.
Vele megtudtunk volna egyezni, de hívta a motor tulajdonosát és ő keményen
azt mondogatta hogy a háromszög miatt
az autó volt a hunyó és adjon betétlapot.
Na erre az autó tulaja is csak azért se jöjjön a rendőrség.
Első pillanatban én is azt gondoltam, hogy
az autó volt a ludas, de hát én ott voltam és láttam, hogy ez nem egy síma főútvonalos kereszteződés ügy volt,
mivel a motoros sávját
elfoglalta egy álló autó elakadásjelzéssel parkolva.
A rendőrök is jöttek ezzel a elsőbbségadástábla dologgal, hogy 100% hogy az autó vétkezett.
Egyszercsak odamentem a rendőrhöz
és elmondtam, hogy a csattanási pozíciót az autó felvehette volna "B" irányból főútvonalról érkezve és a szembe nem látva forgalmat befordulna és a motor akkor is ugyanúgy belement volna.
De még a motor előtt "J" irányból is jöhettünk volna majd kikerülve az álló autót jobbra "F" irány pozició felvesz és csatt.
Vagyis azt nem lehetne mondani, hogy a motor csak azért ment neki, mert "A" irányból vette fel az a poziciót.
Attól még nem kell manőver nélkül későn fékezve belemenni, mert valaki elsőbbség adás tábla mellett behajt a főútvonalra szerintem.
A rendőröket én figyelmeztettem, hogy ha térfigyelő felvette intézkedjenek a felvételről a saját fejüktől nem jutott volna eszükbe.
Na jó robogó rendszám nélkül ugye max 40Km és a pizzafutárok a munkaidejüket
nem ilyen tempóval járják, be mert sose vinnének ki elég címet.
Szerintem "J" kereszteződésben zöldet kapva valószínűleg nem 40Km/h val
jöhetett egy villanás alatt becsapódott.
És a rendőr férfi tagja csak fújta, hogy jobban jár az autós, ha kitölti a betétlapot,
hogy nem bírtam ki megint szóltam neki.
Ha megyek a főútvonalon nekem van csak 1 sáv és a kereszteződéshez érve az én sávomat álló gépjármű
állja el akkor nekem a kikerülés szabályát kell alkalmazni és annak a feltételei
valószínűleg nem voltak meg.
A helyzethez megfelelő sebesség felvétele stb
ha a kikerülés után álló lerobbant autó van még azt is ki kellene kerülnie, akkor ha azt a szembe érkező forgalom hiánya engedi, ha nem engedi meg kell tudni állni.
Nem értem a motoros kikerülés után miért tért vissza a sávjába, amikor látnia kellett minket, hogy ott vagyunk és a kormánya jobbra fordításával a baj csak nagyobbá válik úgy.
Az autó tulaja egy hölgy volt egész úton amíg mentem vele nyugodt óvatos totyogós volt nem kapkodott
nem adott lapot a motorosnak
nem ismerte el, hogy vétkezett volna
jegyzőkönyvet vettek fel.
Sajnos a sávot elfoglaló autó egy pillanat alatt eltünt.
Én pont arra kerestem a szememmel helyet ahonnan a motoros jött és amennyire ott lehetett látni
nem jött semmi csak ezt látva
indultunk el. Na jó teligázzal átértünk volna csatt nélkül.
Kinek mi a véleménye erről.
Csatolt kép - 17425844.pic |
|
|
|
[válaszok erre: #45306 #45309 #45318]
|
[előzmény: (45303) f2f2, 2017-02-17 23:09:59]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45303. Elküldve:
2017-02-17 23:09:59 |
[131.] |
Ma utasént részt vettem egy érdekes balesetben
van közöttünk valami kresz-szakértő ?
|
|
[válaszok erre: #45304 #45305]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
698. Elküldve:
2017-02-15 18:23:39 |
[132.] |
Szomszédok...
Vágási Jutka a sorozat elején mintha alsósokat tanított volna.
Erre váltott munkahelyet és felsősöket tanít.
Ezt benéztem vagy tényleg ?
Lehet azért változtatták meg, mert a felsősökkel könnyebben lehet jeleneteket rendezni.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45267. Elküldve:
2017-02-14 14:05:53 |
[133.] |
Jó dehát így búra nélkül csúnya és nagyon porrá tört a maradvány nem segített volna
Felfele bele kellett helyezni és körbe a szélén van 3 csavarka és akkor a búra pereme megül a csavarokon.
E vállon elindulva lefele először kiszélesedett majd onnan 1 ív után a csúcsba végződött, mint egy fagylalt 1 gombóccal..
Így rémlik
|
|
[válaszok erre: #45268]
|
[előzmény: (45263) bojsza, 2017-02-14 11:49:40]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45262. Elküldve:
2017-02-14 11:37:41 |
[134.] |
1974 ben ez a csillár már ott volt amikor nagymamám odaköltözött
és azóta is ott maradt.
Melyik gyártója gondoljak ?
|
|
|
[előzmény: (45261) Smart0, 2017-02-14 11:34:34]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45260. Elküldve:
2017-02-14 11:30:30 |
[135.] |
Tegnap este egy nagyon régi csilláron cserélnem kellett izzót és szinte magától a legnagyobb búra
leesett pedig csak finom mozgást kapott
Lehet valahol őskövület csillár lámpabúrát venni méret alapján ?
legalább valami hasonló is megtenné
Kössz
|
|
[válaszok erre: #45261 #45263]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45253. Elküldve:
2017-02-13 15:56:20 |
[136.] |
Amit kártyáról nem tudsz visszanyerni
azokat a lomtár szerinti drive on a recovery látja ? Ha igen onnan milyen ?
Mármint hogy ezek a fájlok tárolva voltak a lomtár szerinti meghajtón
|
|
[válaszok erre: #45254]
|
[előzmény: (45252) hikjma, 2017-02-13 14:34:12]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45243. Elküldve:
2017-02-12 22:23:06 |
[137.] |
Már hogy arra gondolsz, hogy akkor végképp elveszett ?
Tegyél tetszőleges fájlt a micro sd re a fájl neve legyen olyan, ami sehol sincs a gépeden.
Töröld, hogy a lomtárba kerüljön.
Majd visszaállítás.
Ezután keress erre a fájlnévre az összes meghajtódon, de olyan fájlkereső, ami tényleg áthangyász almappás módban.
Totalcommanderbe bízok, hogy erre jó.
Ha a micro Sd nincs is benne akkor a lomtárból a fájl visszaállítása sikerest jelez vagy hibát ? Ha sikerest benne volt, amikor ezt a visszaállítást végezted.
Recovery programmal a lomtár helyén talán érdemes az elveszett fájl kiterjesztése alapján keresni a fájlt hátha
még erre nem írt rá más tartalmat.
Viszont akkor ezt kellene csinálni nehogy átírja más fájllal ezt a szektort.
|
|
[válaszok erre: #45244]
|
[előzmény: (45242) hikjma, 2017-02-12 21:44:00]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45226. Elküldve:
2017-02-08 21:21:34 |
[138.] |
Kommunikációs megfigyelés egyidejűleg maximum 5 csatornán.
Nehogy azt írd hogy ez meg az a program is jó. Mintavétel után kérésem szerint egyből feldolgozza, hogy jobban eligazodjak benne, mire lepihen újabb feladatra várva.
|
|
|
[előzmény: (45225) Jumapili, 2017-02-08 15:02:11]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45224. Elküldve:
2017-02-08 14:29:04 |
[139.] |
a 0.03171 év az ~32 év a ~jel jelentheti a mögötte álló szám ezerszeresét vagy az ezredrészét
bár én a megközelítőleg jelét ennyire kitágítottan nem szoktam használni. :-)
Bojsza a matekod nem rossz a megfelelő számok benne vannak. :-) De használj jó helyre tett tizedes pontot.
Ezt a mikrosecundum-ot nem akartam kiírni, hátha sok ember meg se értette volna
msec milisec még hagyján.
|
|
[válaszok erre: #45225]
|
[előzmény: (45223) tibsi, 2017-02-08 13:09:30]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45221. Elküldve:
2017-02-07 21:44:02 |
[140.] |
Amikor windows programot írok/írunk és a timer utasítással kérdezünk, akkor az a gép indításakor nullával indult méréssel
és 64bitesen adja vissza törtszámként.
Viszont 2 timer 64 bites kivonásakor bizonyos eltelt idő után lehidal. Nem fagy le csak hiba lesz a matekból.
Viszont nincs idő még beírni utasításokat hogy ne hidaljon le, mert az lassító tényező a gyors rutinban.
Ha másodpercet 1.000.000 részre bontom és aszerint mérek állapotokat elemzésre mindig időnként újra kell indítani a gépet és már idegesít.
Timer RESET biztos van
Mérés előtt adnám ezt az utasítást.
--------------------------------------------------------------
Ugyanehhez társul a priority melyet magasra kell állítanom
különben néhány jelet képes vagyok elveszteni a secundum/1millió érzékenységnél.
Ezt végülis tudom állítani manuálisan, de gondoltam van közöttünk olyan
szakember, aki ezt tudja.
Kössz
|
|
[válaszok erre: #45222]
|
[előzmény: (45216) Zolien, 2017-02-07 13:41:08]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45211. Elküldve:
2017-02-06 22:23:16 |
[141.] |
' A szövegmezőbe íráskor elszállt a bill. kiosztásom. A billentyű leütésével ellentétben más karakter kerül a képernyőre ?
Valamire rátehénkedtem volna
' Z Y felcserélt magyar ékezet sehol.
' A windowsban használatos Timer-t szeretném
' egy programban nulláztatni, mert nagy bontásban
' mérek vele és ha már több órája be van kapcsolva a gép akkor
' kiakad a matematikai kalkulációtól
' Timer nullázás érdekel
' és a prioritás kezelés programból akár cmd task használattal
' ha nincs más
|
|
[válaszok erre: #45212 #45216]
|
[előzmény: (45209) miki2002, 2017-02-06 20:15:27]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45207. Elküldve:
2017-02-06 18:47:29 |
[142.] |
Azt tudom de azt akarnám hogy önmaga a program tudja állítani a procihoz a prioritást
mielőtt dolgozni kell a gyors rutinnak és ne kelljen kézzel biztos van rá gyógyszer
esetleg a cmd készletben.
|
|
[válaszok erre: #45208 #45209]
|
[előzmény: (45206) Zolien, 2017-02-06 18:41:59]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45205. Elküldve:
2017-02-06 18:39:03 |
[143.] |
Van közöttünk programozó ?
Sosem volt szükségem, de most jó lenne,
ha a Timert tudnám nullázni.
Melyik módszer(ek) javasolt ?
A másik kérdés:
program futása közben ideiglenesen, hogy emelhetné meg a feladatkezelőben látható priorítását, amíg szüksége van rá ?
Kössz
|
|
[válaszok erre: #45206]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45124. Elküldve:
2017-02-03 02:07:32 |
[144.] |
Kössz bojsza, hogy értetted a kérdésem.
A LED lecserélését úgy értettem, hogy vagy nem működik vagy nem elégséges már az ereje.
A konyhából már a 2 . eresztés LEDsor a kukában végezte, pedig 3000HUF ot fizettem érte ez már meleg fényű volt. 1.5 évet mehetett kb mire már nagyon zavart.
Ha azt veszem így nem olcsó a LED.
És ahogy hallom ismerősöktől az autókban is van probléma.
És épp egy tehetős ismerősöm sokalta a gyári új lámpát a kocsijába és belehebrákolt egy másik LED sort.
kérdés : ha nézzük a LED dobozán levő Watt adatot az mit jelent ? Azt jelenti, hogy üzemállapotban ennyi a fogyasztása
vagy azt jelenti, hogy magának a LED nek,ami a fényt szolgáltatja ennyi, de a kiszolgáló áramkör felvett energiája még plusszban jön hozzá.
Ha utóbbi akkor ez olyan mint a THM.
Nyilván a valós hiteles Watt adat lenne célravezető, de manapság el tudom képzelni, hogy a versengés és egyéb dolgok miatt szépítik a számokat.
Egyszercsak majd olyan fényforrásokat fognak árulni, mely használatával
hány Wattot tölt vissza az elektromos hálózatnak a pénztárcánk javára . :-)
Akkor a nagyobb számok a nyerők.
|
|
[válaszok erre: #45125 #45142]
|
[előzmény: (45108) bojsza, 2017-02-02 13:17:36]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45102. Elküldve:
2017-02-02 10:02:25 |
[145.] |
Mennyivel később kell lecserélni a LED és fényforrást, amire az árát már megtermelte
hagyományos izzót felváltva ?
Akkor ez függ, hogy mennyire van meghajtva?
|
|
[válaszok erre: #45107 #45108]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
45029. Elküldve:
2017-01-26 18:36:53 |
[147.] |
Valaki tudna válaszolni ügyfélkapus kérdésben ?
Csak az ügyfélkapu szerinti alany tölthet fel SZJA dokumentumot vagy a család tagjaiét is elintézheti egy regisztrációval ?
Kössz
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
44996. Elküldve:
2017-01-23 22:29:12 |
[148.] |
Verona...
Nekem GPS em nincs sose volt, deha itt a van 4 sáv,
melyből a jobbszélső elfordul,
akkor ahogy ebbe a sávba kerül a jármű nem szólalna meg, hogy váltson sávot ?
A képek szerint eléggé roncsolnia kellett a szalagkorlátot,
hogy annyira átkerüljön, hogy a támfalnak ütközhessen.
Az olaszok azt mondják nem látnak műszaki okot tehát
jobb első defekt nem lehetett.
Bármi is történt a sofőr reakciójából még egy féknyom sincs, pedig ott nagy csattanásnak kellett lennie már a szalagkorlát rongálásakor mielőtt még a beton jött volna.
Esélyesnek vélem, hogy a sok baj ellenére még 1 valami tetőzte a bajt. Mégpedig, hogy a sofőr bealudt. Korunk nagy találmánya segít a bajban ->Tempomat.
Apropo az Sofőr elalvás érzékelőt kifejlesztettek e már ?
|
|
[válaszok erre: #45000]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
44972. Elküldve:
2017-01-22 01:33:11 |
[149.] |
Na igen jobban örülnék én is, ha betiltanák az iskolás jellegű kirándulásokat.
De, ha összevetjük a közúton rosszabb a mérce. Ott alvó kamionsofőröktől kezdve bármi lehet. Azt hogy a vasúti átjárókban mai technikával fel lehetne szerelni egy számkijelzőt, ami egyértelműen jelezhetné mikor halad át a vonat akkor is, ha a sorompó rendszer ideiglenesen nem működik az is valamiféle balesetmegelőző lehetne már korábban írtam valahol.
Egyiptom....
Ott nagyon nyomták a gázt és hirtelen irányt vett a sofőr. Busznál nem nyomnám annyira, ha irányt kellene módosítanom. Mihelyt tele van utassal a súlypont magasabban lesz és könnyebben borulhat mint üresen. De volt gond magával a sofőrrel is ott.
"Törhetetlen ablakok...Halon"
Amikor a tűz még csak elkezdődik ha ott célzottan a technika már azonnal el kezd oltani, akkor nem kell megfulladni. Egyből ne írj blődséget engedd el a fantáziádat.
Szerintem lehetne tervezni valami biztonságosabb megoldást tűz ellen.
A deltában volt anno :
Sokat gondolkoztunk mi az ami nem tud égni és rájöttünk az ami már elégett :-) De Nyílván vannak ezeken kívül is éghetetlen anyagok, de kárpitnak való az ülésnek gondolom nem egyszerű.
"Minden normális buszvezető elindulás elött"
Jól írtad vannak ilyenek és olyanok is.
Anno Osztrák szerpentines fékproblémás magyar buszbaleset is volt ott mennyire jó lett volna még a szerpentin előtt egy átnézés fékpróbával mire felmegy a fék nélkül életveszélyes szakaszra.
===========================================================
De ki tudja idővel hogy utazunk.
Beszállunk a járműbe beállítjuk a világban a kívánt célunkat az oda eső legközelebbi parkolható helyre 1 klikk és kiszállunk a kívánt helyen pillanatok alatt. esetleg azt is beállítjuk ott mennyi legyen az év hó nap óra. :-) Ebből lenne nagy káosz
|
|
[válaszok erre: #44973 #44978]
|
[előzmény: (44971) miki2002, 2017-01-22 00:35:13]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
f2f2
Tagság: 2006-01-31 16:40:43 Tagszám: #26456 Hozzászólások: 4041
|
44970. Elküldve:
2017-01-21 23:07:01 |
[150.] |
A szomorú hírről
Veronai busztragédia
Van közöttünk buszsofőr ?
Mint olvasható a hírekből vetődik fel a kérdés:
mit kell tenni a buszsofőrnek, ha egy mellette haladó kamionsofőr jelez neki valamit ?
A semmit sem kell tennie most nagyon nem jött be.
Talán, ha megállt volna, talán még a kamion is megállt volna, hogy megmutassa a problémát.
Ha erőszakkal elé állva kényszerítette volna megállásra milyen jó lenne most.
Szerintem indulás előtt sok nagy távolságra induló
buszvezető nem nézi körbe tisztességesen a busza állapotát.
Az, hogy műszakija megvan látták szervizbe az nem a pillanatnyi állapotot tükrözi.
Most indulás előtt milyen állapot uralkodik. Induljon vagy ne ez itt a kérdés.
Jó magam betiltanám az iskolások buszos kirándulását komolyabb távolságokra .
A képzet kialakult akkor, amikor
gyerekemet buszos kirándulásra vittem el
és egy felvetődött szülői kérdésre,
melyet továbbpasszoltam a buszvezetőnek és a válaszából
elárulta a helyzetet, hogy ő odament reggel ehhez a buszhoz kinyitotta az ajtót
és idejött az iskolához, hogy elvigye őket
Ópusztaszerre. A buszban uralkodó utas biztonsági kérdésre nem tudott válaszolni.
Összenéztünk a szülőkkel mi van?
Azóta ilyen utazásra inkább vonatos kirándulás híve vagyok
vagy vonat ameddig lehet és csak onnan busz.
Anno az Egyiptomi buszkatasztrófánál is a nagy sebességgel haladó busz kormány elfordításra elvesztette a stabilitását, de a sofőrnek nem volt annyi lélekjelenléte, hogy a dőlés kezdetekor tapadás vesztett oldal ellentétes irányába kormányozzon, amíg nyugalom visszaáll.
Haj jól emlékszem ott lett volna erre hely.
Minél nagyobb sebességgel haladunk annál kisebb kormánymozdulatot ejthetünk csak, mivel erőhatások lépnek fel a normális viszonyok tapadás csökkenése, elvesztése, e újra lehet stabil ha teszünk érte valamit.
És már jó lenne olyan buszt is tudni építeni, ami egy tök ugyanilyen törési eseményre nem ég ki az égés valamelyik feltétele hiányozzon és ennek ellenére esetleges tűz jelenlétekor önmagát oltaná.
Tiszteletem a tűzbe többször gyerekért életét kockáztató tornatanárnak.
Amit ott megélhettek azt jó ideig nehezen felejtik majd a túlélők.
Együttérzésem a hozzátartozóknak.
Ilyen kellemetlen hírek ne legyenek. Főleg, ha az esemény bekövetkezése elkerülhető egy jó cselekedettel nagyobb figyelemmel.
|
|
[válaszok erre: #44971]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|