Találatok száma: 655 üzenet |
|
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
393. Elküldve:
2007-03-25 12:04:28 |
[576.] |
Én is! Egyébként nem vagyok egyedül, de a Star Wars és a Lord of the Rings minden rögzített zenéjének, minden hangjegyének, egyik legalaposabban ismert, szakértője vagyok. Az oldalatokról semmi kép sem hiányozhat.
A 300 film és a zene, ahogy már előttem írták, tényleg rendben volt, vagyis eléggé jól sikerült a zene hozzá. Az a rész jött be a legjobban, amikor a perzsa követek megérkeznek. Tyler Bates-nek egy munkáját se hallottam még, se a filmeket nem láttam, amiben bizonyíthatott. Itt viszont ő volt a 301.- aki helytállt!
|
|
[válaszok erre: #396 #397 #400]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
387. Elküldve:
2007-03-24 12:50:40 |
[577.] |
Szegény Debney, játékhoz komponál...valamint VÍGjátékokhoz, nem tudom melyik a jobb
|
|
[válaszok erre: #388]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
381. Elküldve:
2007-03-23 12:03:24 |
[578.] |
A Szabadság szerelem zenéje rövid, de jó. Nem adták ki, csak a DVD-hez valamint régebben két jegyhez adták, ugyanabban a papír tokban. Ahogy a DVD-n Andy Vajna megfogalmazta: A film sikerének 50%-áért a zene felelős és NGS kitett ezért. Elég költséges terület ez, bár nem látszik, ezért nem adnak ki sok zenét, vagy nem terjesztik nagy méretekben. Az olyan szerzők mint Zimmer, Williams, Elfman, Horner, sokszor egyes CD-jük producerei, tehát a pénzt beleforgatva, a haszon fő részét eltehetik. Vagyis nem csak a zene komponálásáért kapott pénzt zsebelik be, hanem a CD-ből származó pénzt is. Olyan ez mint a könyvipar. Ha kezdő író vagy, nem tudod finanszírozni a műved kiadását, 10, max. 12%-ot kapsz, ami egy 1200ft-os könyv esetében 120Ft. Ha kifizeted a költségeket, a hasznod 80% környékére ugrik, vagyis majdnem teljes a haszon. Sok olyan zene, amelyről előre tudni, hogy a rajongók miatt elterjedt lesz, a szerzők maguk is résztvállalnak a költségekben és a nyereségük is más. A CD- lassan de sajnos kezd, egyre kevesebb hasznot hozni, a fájlcserélők miatt. Viszont mindig kifognak adni párat, mert jelenleg nincs más hordozó, amely nagy méretekben képes a forgalmazott zenék elterjesztésére, a fizetős letöltések meg értelmetlenek, mert ha van egy cd-d Mp3-á alakítani öt perc.
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
356. Elküldve:
2007-03-18 11:01:48 |
[579.] |
Én meg annak nem örülök, hogy a Passio és a Harry Potter III elől elhozta az Oscart :)
Egyébként tudom, már lassacskán leült a felháborodás okozta vihar az emberekben, Santaolalla embertelen diadala óta, csak pl. ma hallgattam meg a Pan's Labyrinth-et és ha csak a Pan's Labyrinth Lullaby című számot valaki meghallgatja, vagy a kezdő számot, de bármelyiket, ennyi érzelmet és fájdalmat Santaolalla zsigerileg sosem lesz képes belevinni a zenéjébe!
|
|
[válaszok erre: #359 #361]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
39. Elküldve:
2007-03-12 20:26:27 |
[580.] |
A Budakalászi Corában van, Sorstalanság CD 990Ft-ért, vagyis egy napja még volt pár darab!
|
|
[válaszok erre: #40]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
336. Elküldve:
2007-03-11 01:12:17 |
[581.] |
Egyébként én nem vagyok illetékes ebben, de Klaus Badelt Hans "mester" Zimmer munkásságának nagy ismerője azt tudom neked mondani, hogy Badelt a Gladiátor egyik, a CD-n apró betűvel megemlített, társszerzője volt, persze ezt talán nem lehet így kijelenteni de a munkálatokban részt vett, ha jól emlékszem a Complett Recordings CD-n még oda is írták melyik számokhoz, a Waltz of Gladiatorban biztos. Zimmer tanítványaként, munkatársaként a stílust mindenképpen átvehette, vagyis hathatott rá. A Karib-tengernél pedig Zimmer végig követhette az eseményeket és később rájött, mekkora lehetőséget adott a tanítványának. Egyszóval semmiképpen sem koppintotta le, csupán érezhető némi hasonlóság de ez Zimmer sok művére igaz. A King Arthur-nál pl. Most láttam a Hannibal Rising-ot és elvileg Zimmer tanítványok szerezték a zenéjét, némileg érződik ezen kijelentés, egyébként a zene nagyon szép, megérne egy kritikát, ahogy a többi Lecter film zenéje. (Bocsi ha már írtatok róluk és még nem láttam, de azt hiszem még nem találkoztam velük.!)
|
|
[válaszok erre: #338]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
324. Elküldve:
2007-03-07 23:14:36 |
[582.] |
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
323. Elküldve:
2007-03-07 23:08:41 |
[583.] |
Egyébként még az Oscar után egyből írt szövegemben pont erről beszéltem. A baj nem szűkíthető le arra, hogy most és múltkor ő kapta, na és? Hanem ez egy szint, egy minőség, valami, ami nem a maximalizmus, a tökéletesre törekvés szimbolizálója. A Babel olyan helyén való volt, ahogy a brokeback, talán a brokeback-hez más zenét el se tudnék képzelni, de ez nem verhet le olyan vetélytársakat, mint múltkor John Williams két alkotása, amelyekről még azt merték(ük) állítani, hogy nem elég erős "Williams" munkák, de ha maximumon hallgatod a Memoirs of a geisha vagy a Munich főtémáit, a hideg is kiráz. A baj, ahogy írtad, a Santaolalla szint kétszeri díjjazása. Csak bízni tudok abban, hogy a szerzők nagyrésze önmaguk miatt nem fog, a maguk által megalkotott szintnél lejjebb csúszni. Igaz minden nagy komponistának vannak olyan művei, főként mostanában, amelyek nem érik el a régiek szintjét, de ezeket nem tudnám be 100%-ban az ő hibájuknak. Ha Elfman-nek a Charlotte's Web-nél (ami azért aranyos film) keményebb film jutna, ha Hornernek nem az elszigetelt kúlturák nagyzenekari érzésvilágot mellőző filmek jutnának, ha Pl. John Powell (aki talán már alkalmas lenne az előkelő legjobb 5-be szerintem) nem a Happy Feethez komponálna. Valahogy többre tartom őket, és nem kapnak elég lehetőséget. Mégegyszer, remélem a szerzők önmaguk miatt nem adják lejjebb és igaz, az 50-es évektől kezdve a filmzene sokat változott, nagyon remélem, hogy most nem egy ilyen új változást élünk meg.
1980-2006- (Persze régebben is voltak nagy szerzők, most csak leszűkítettem) olyan szerzők alkottak egységesen magas színvonalat, amely nem tűnhet el, azért mert pár filmben pengetnek egy gitárt. Az akadémia pofátlanul nyíltan fájdalom díjként adta a film díjáról is lecsúszott Babelnek, úgy gondolták, ez a G.S. úgyis múltkor kapott, nagy komponista, Így legalább jól osztunk. A Film és filmzene élhetné már újbóli aranykorát.
|
|
[válaszok erre: #332]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
321. Elküldve:
2007-03-07 16:53:42 |
[584.] |
D A N N Y E L F M A N!!!!!!!!
Szerintetek ő van a myspace-es oldalán?
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
316. Elküldve:
2007-03-05 18:50:34 |
[585.] |
Köszönöm, már hozzá jutottam a Girl with a pearl earringhez, mindenkinek ajánlom egyébként, mert Alexandre Desplat igazán szép, művészfilmes zenét alkotott. Egy valami zavart csak, a főtéma ami a CD-n hallható, a Trailerben is megy, de szinte végig, azonban a trailerben van egy olyan befejezés, amely a CD-n nincs. Mi oka lehet annak, hogy az előzetes 70%-ban a CD-n hallható szám megy, a 30%-ban meg valami más?
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
313. Elküldve:
2007-03-04 18:09:25 |
[586.] |
John Williams: Revenge of the sith-complett recordings -jának meghallgatása után úgy döntöttem: zeneszerző leszek! :) John a mesterem! Ő a ma élő legnagyobb zeneszerző! Egy valamit nem értek, miért hagyta abba a Harry Pottert?
|
|
[válaszok erre: #314]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
116. Elküldve:
2007-03-02 14:57:49 |
[587.] |
:)
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
115. Elküldve:
2007-03-02 14:55:35 |
[588.] |
Még valami, igaz korai még, de nem tudtok valamit a Hannibal Rising komponistáiról?
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
114. Elküldve:
2007-03-02 14:47:48 |
[589.] |
Nem szeretnétek Alexandre Desplat-ról írni? Csak egy tipp, ha új szerzőről gondolkodtok!
|
|
[válaszok erre: #117]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
107. Elküldve:
2007-02-28 21:01:25 |
[590.] |
Desplat-ot pedig valami Depat-nak mondták.
|
|
[válaszok erre: #108]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
304. Elküldve:
2007-02-27 10:23:56 |
[591.] |
Gondold el, ha nem jelölik és nem kap Oscart egy évvel ezelőtt Santaolalla, akkor ki kérte volna fel arra, hogy minket boldogítson alkotásaival. Szerintem az Oscar mindig egy olyan mutató, amit a filmiparban komolyan vesznek, még akkor is ha tudják, nem azért adták x,y-nak mert annyira kitett magáért.
Ahol kétszer, egymás után ezt a zenei szintet díjjazzák, az valamilyen kihatással lesz a filmzenére, bár semmi sem indokolja az állításom, tehát ez csak egy felvetés. Úgy az elmúlt 10 évet tekintve, a nagy szerzők és a nagy művek valahogy, lassacskán de fogyatkoznak. Sokan meghalnak, (Goldsmith) sokan már nagyon öregek, hosszú pihenésekkel (Williams) sokan már letettek az asztalra egy csomó munkát (Zimmer, Elfman, Horner) és nem tudom, tudnak e még 10 évet ezek a komponisták alkotni.
Van egy olyan érzésem, ahogy Alan Menken is kiszállt, mert már nem lett szükség arra, amihez ő értett, úgy fognak mások is kiszállni.
Sokan nem bírják a "feszes tempót" ami a komponálási időt jelenti és a filmek sem a legjobbak, amikhez alkotni lehet. Valamiért volt egy olyan rossz érzésem, hajnali 4-5 felé, amikor Gustavo nyert, hogy elmúlt az a kor, amely a nagy szerzőket jelentette. Nagyon megható Morricone-tól, hogy ez még csak neki egy új kezdet, de ő is benne van már a korban.
Egyszóval ennek a díjnak ez a jelentősége, egy olyan érzést ad, amire vagy figyelsz vagy nem. Egyébként én a filmipar egészén, minden területre nézve (Talán a hang és a vizuálist kivéve) egy általános szintcsökkenést tapasztalok. Jók a mostani alkotások is, de már korántsem olyan jók, mint rég, és ez nem nosztalgia. Amint írtam már, emlékszem még, olyanra, hogy nem csak a jelöltek között, hanem egész évben jobbnál jobb alkotások születtek. Valahol a lassú hanyatlás, amit tapasztalok, a Gladiátorral kezdődött ami (aki hallotta a teljes verziót) tökéletes, igazi Zimmeri mester munka és a Tigris és Sárkány (azt hiszem ez a címe) kapta helyette. Vagy rájöttek a szerzők, hogy fájdalom díj lett a zenei díj és ezért nem törik magukat.
Kicsit érthetetlen, hogy miért szorítok le mindent egy szoborra, az igazi értéke a halhatatlan műveknek úgysem ebben áll. Ha a Star Wars annak idelyén nem kap, ahogy most is magas ívből ....., akkor is tetszett volna és a mai napig ha meghallgatom, elgondolkozok azon, John Williams nem e abból a messzi messzi galaxisból érkezett e, valahol én is azt hiszem ez számít igazán.
Csak reménykedni tudok, hogy a most kezdődött új futamidőre több, régi nagyágyú veti be magát!
|
|
[válaszok erre: #305 #308]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
298. Elküldve:
2007-02-26 12:08:57 |
[592.] |
Megmondom miért kapott ez a remek ember, még egy Oscart, fájdalom díj a Babelnek, és most már pofátlanul látszik a hátsó szándék. Mert még hány érvet lehet felhozni amellett, hogy nem esetleg Philip Glass kapta meg, vagy esetleg Desplat, akinek a nevét a kommentálók ki se tudták mondani :)
Én mindig arra gondolok első sorban az ilyen pillanatokban, (elzöldülve) hogy mit szól ehhez a szakma, Williams, Elfman, és a többiek, vagy maguk a jelöltek. Elsőre azt hittem, hogy van ebben valami burkolt utalás és az egyre inkább gyengülő és lecsúszó filmipar itt is szintcsökkentést akar, mármint a zenében. Aztán arra gondoltam, Santaolalla a zenei formabontó messiás, aztán a fájdalom díjra, aztán, hogy süketek a jelölők. Vonatkoztassunk el mindentől, és lássuk, hogy többek között az is beleszólt a dologba, hogy az éves filmzene termés elég gyenge volt, egy-két szerzeménytől eltekintve, amiket nem válogattak be. Ilyenkor elfogja a kísértés az Akadémiát és itt akarja pótolni a nagy világegyesülős Oscar átadás Babel-jét. Egyre inkább látszik a sok hátsó szándék. Mindegy, azt vonom le az egészből amit mindig, kiment George Lucas Spielbergel és Coppolával és mondta neki nincs Oscarja, és nem láttam alacsonyabbnak! Sokkal jobb évet kívánok a szerzőknek és egy baromi erős mezőnyt, amibe nem fér bele Santaolalla. Szerintem már így is túl díjjazták!
|
|
[válaszok erre: #299 #301]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
289. Elküldve:
2007-02-25 21:33:46 |
[593.] |
Remélem nem Santaolalla nyer, majd reggel kommentálom. Ebben most persze volt némi baljós árny, de azért még egy kicsit reménykedek. Minden esetre szerintem az év leinkább érdemes, valamit is érő főtémájával és szerkezetével ellátott alkotások, James Newton Howard Lady in the waterje és Hans Zimmer:Da Vinci kódja kellene, hogy a jelöltek között visszaköszönjön! Nem tudom milyen fényt fog vetni a filmzene jövőjére két egymásutáni Santaolalla díj. És mégegyszer, utoljára, nem akarom megsérteni a Santaolallát kedvelőket, egyszerűen arról van szó, hogy láttam én már erősebb mezőnyöket és ezerszer többet érő alkotásokat, sokkal többet nyújtó szerzőket.
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
98. Elküldve:
2007-02-22 20:46:47 |
[594.] |
Sose értettem egyébként a War of the World-el kapcsolatos negatív véleményeket. (Megjegyzem, nem a ti írásotokról van szó, csak azzal kapcsolatban jutott eszembe Hallottam már, hogy nem a megszokott Williams műről van szó, de ha jól belegondolunk, nem is jól megszokott Spielberg filmhez készült. A film szerintem megpróbált egy eddig még nem látott képet adni egy földönkívüli támadásról. Spielberg valahol azt mondta, hogy nem akarja a megszokott filmes elemeket, a függetlenség napjához hasonlókat. Szerintem a zenében is mellőzni kellett a témákat, a jól felismerhető és megszokott karakter témákat.
Szerintem ez a film a realizmusra próbált törekedni, a zene pedig ezuttal pánikra, félelemre, ürességre.
|
|
[válaszok erre: #99]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
284. Elküldve:
2007-02-21 00:39:00 |
[595.] |
Nem sokkal ezelőtt beszéltetek a parfüm zenéjéről. Nos valóban nagyon komoly, magas szintű alkotás. A film is jó volt, bár a végét nem értettem. Sejtem, de nem értem. Ha jól láttam, három, számomra teljesen ismeretlen szerző vitte véghez a zenét.
|
|
[válaszok erre: #287]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
77. Elküldve:
2007-02-18 11:07:12 |
[596.] |
Az Apocalypto-val kapcsolatban, én is azt hittem, hogy a gyarmatosítók vérontásától fog fröcsögni és eléggé meglepett amikor a Trailert megnéztem és ennek nyoma sem volt. Aztán megértettem, hogy miről is szól. A Passió miatt Mel Gibson nagyot nőtt a szememben, bár a Rettenthetetlen is megmutatta, ért a rendezéshez. A passió mögötti legfőbb utalás, amit ha jól tudom John Debney a bibliából származó idézettel nevezett el track-ként, "Paceful but primitive" - nos pontosan ez a passió üzenete. Milyen brutális, primitív és szemét az ember és milyen sorsra van ítélve az, aki empátiával, békés tekintettel, szeretettel fordul efelé a lelkiszegény banda felé. A brutalitás és a naturalizmus az egyik legjobb magyarázó eszköz, és az Apocalypto-t azért nem nevezném pl. üresjáratú akciónak, mert azt a közösséget mutatja be, egész végig, amely nem képes egységben, összefogni egy küls támadással szemben. Eleve emészti a korrupció, a manipulálás, a kissebbek elnyomása, és még sorolhatnánk. Ahogy a napfogyatkozást Isteni jelnek hitték, mert megvezették őket, úgy a gyarmatosítókat is annak hitték. Mindent összegezve megmutatott egy olyan világot, amely ha akarna se tudna egységes és ellenálló lenni. Ahol az egyén keresztül mehet ilyen tényezőkön, az nem nevezheti magát örökéletű társadalomnak. Minden mára eltűnt társadalom rendelkezett ilyen "áldozati templomokkal" -
krematóriumok, Colosseum, stb. Persze mindet más célból alkalmazták, az lényeg ugyanaz. A halálra ítélt társadalmak olyanok mint amit az Apocalyptoban láthattunk, amit pár európai tahó néhány év alatt felszámolhat. Amikor meglátták a gyarmatosítókat, eltűnt egy pillanat alatt az ellentét, a gyülölet, mindaz ami széttaszítja az egytársadalomon belül élőket, csak, hogy akkor már késő. Megjegyzem, jó, hogy nem abból készült film, ahogy ezeket a népeket rabszolgává teszik, kiforgatják földjeiket, lerombolják épületeiket, kultúrájukat és az ősi világról fennmaradt felbecsülhetetlen kódexeiket megsemmisítik. Az lett volna aztán vérfürdő!
|
|
[válaszok erre: #78]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
76. Elküldve:
2007-02-16 00:19:56 |
[597.] |
A Brokeback-be pont minimalista zene kellett. Még a főtémája is olyan, hogy ha felkapsz egy gitárt, el tudod pengetni, még akkor is ha nem gitároztál előtte soha. Bevallom, bár lehet, hogy megköveznek, a főtémája még tetszett is. Az egész "Forrest Gump" szerű, semmiből nagyszámot csinálni, ez az érthetetlen szerencse, míg mások addig szabdalják a partitúrát, amíg mindenfelé csak hangjegyeket és vonalakat látnak. Ez a baj...
A Babel, hát az Bábel...
De ne féljetek, már biztos boritékolták neki az Oscart...bármibe, hogy megkapja!
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
261. Elküldve:
2007-02-16 00:15:00 |
[598.] |
Rózsa Miklós művei a Művészetek palotájában, végre valahára. Lehet, hogy tévedek de azt hiszem erre még nem volt példa. Erre biztos elmegyek, mert nem minden évtizedben szorítanak helyet a legnagyobb magyar zeneszerzőnek!
Ahogy Bartókot, úgy őt is elsodorta innen a történelem, mégis Bartókot és Kodályt többet játszanak. A score, valójában a klasszikus, nagyzenekari zene és hangszerek , olyan modern felhasználása,amely, lendületes és könnyebben azonosítható témák és történések létrehozásával, amolyan zenei mesélést eredményeznek. Kodály és Bartók is mérföldkőnek számítanak, ám a filmekhez komponált zene, én szerintem (és ezzel sokan nincsenek így) egy szinttel feljebb helyezkedik el a klasszikus komolyzenénél, melynek szépsége, megalkotásának, szerkezetének hátránya, ugyanis nem a mai életritmushoz, nem a mai érzésekhez írták. Bár jól szólt az X-men 2-ben, Mozart Requiem-ének első vagy második tétele, a lendületesség, a körülírhatóság és a képekhez való alkalmazkodás nem található meg a régebbi szimfónikus művek nagy részében. Ez egy külön műfaj, amelynek úttörője volt Rózsa Miklós és talán a Ben Hurban érezni a legjobban, a témák tökéletes sorozatát. A Ben Hur, olyan akár egy John Williams mű. Minden téma , minden karakter, minden kezdet és vég a helyén van.
Más kérdés, hogy persze vannak akik ezt a műfajt lazábban nyomják.
Lehet, hogy elmarad a Rózsa Miklós koncert, és helyette meghallgathatjuk a Gustavo Santaolalla: The Brokeback Mountain and the Babel Symphony - Special Expanded Extended Complett Score-ját.
Az új recept: Szerződj le olyan filmhez amelynél előre garantált, hogy fájdalom díjként a zeneit megkapod! Ne dolgozd túl magad, hisz a zongorától és a gitártól néha fáj az ember keze, és persze az a sok kottázás...
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
32. Elküldve:
2007-02-14 09:41:35 |
[599.] |
Hát 25 *-ért nem tudom, az az igazság, hogy ezt az adott helyzetem dönti el, ha lesz.
|
|
[válaszok erre: #33]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
30. Elküldve:
2007-02-12 23:41:43 |
[600.] |
Van pár CD- amit csak használtan lehet beszerezni. Ez annyira ritka, hogy ez nem lep meg. Célozd be :)
|
|
[válaszok erre: #31]
|
|
|
Törzstag |
|
|