Találatok száma: 655 üzenet |
|
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
867. Elküldve:
2007-05-10 00:47:25 |
[526.] |
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
866. Elküldve:
2007-05-10 00:44:33 |
[527.] |
Egyébként pont ezért hallgattam meg a napokban a Braveheart-ot. Abból a normál és a "more music"-so változat is remek. A More- oson a son of schotland, azt hiszem ez a címe, über alkotás, a csata alatt volt a filmben és közben Gibson Wallace közli velünk a lelkesítő igazságot:
"AZ ÉLETÜNKET ELVEHETIK, DE A SZABADSÁGUNKAT, SOHA!!!!"
A sokat járatott zenéken is sokszor észre veszek új dolgokat. Ám most leginkább a kört hallgatom. Beleestem Zimmer zenei kútjába a wellnél... azt hiszem semmi sem véletlen! :)
|
|
[válaszok erre: #868]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
864. Elküldve:
2007-05-10 00:38:20 |
[528.] |
Ezzel nem vagy egyedül Gábor!
"A világ végén" meglakolunk érte, de Zimmer zenéje, megéri a kárhozatot!
|
|
[válaszok erre: #865]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
863. Elküldve:
2007-05-10 00:35:30 |
[529.] |
Az effektek, különböző ideborzoló hanghatások sok esetben el vannak túlozva. Hallhatunk az általam nagyra becsült Da Vinci kódban is, valamint a Batman Beginsben is, és szerintem ezesetben túlzóan. Van egy olyan rész a batman beginsben, amelynél szó szerint meglehet süketülni. De van amikor jól beleillik a zenébe, ez a ritkább. A Kör utolsó 3-4 száma annyira nem borzalmas, de a leginkább én is azzal jellemezném, nem illik a végére, feltétlen. A párbeszédek, szövegek nekem bejönnek, persze ha "more music"-ról van szó. A Braveheartos, Titanicos és még sorolhatnám, engem nem zavar, de csak azért mert a zene létezik ezek nélkül is. Vagyis az eredeti verzió szöveg nélkülisége miatt nem zavar a ráadás anyag szöveges mivolta.
A kommerszségről még annyit, hogy én sosem értettem miért jelent olyan súlyos terhet. A Wikipédia Horneres írásában az áll, hogy Horner kommersznek tartotta a Gyűrűk Urát, a Harry Pottert és inkább a Beautiful Mind mellett döntött. Nem értek egyet azzal a látásmóddal, hogy a sikerfilmek, a populárisnak látszó közönség filmek, a stúdiók üzletpolitikája által formálódott alkotások, ne jelenthetnének többet az olcsóbb alkotásoknál, melyeket szeretnek művésznek bélyegezni. Nagyon örültem a király visszatér oscar sikerének, mert végre megmutatta, a kommerszség elhamarkodott vélemény. Megértem, hogy a Braveheart, a Titanic és a Last of the Mohicans már agyonjáratott zenék, én is emlékszem, hogy akkoriban öt percenként leadták a My heart will go on-t, a Titanic főtémája beleégett az agyakba, de én személy szerint is ha meghallgatom, elvonatkoztatok az agyonjátszástól, a kommerszségtől. Valahogy engem sosem lökött el a grandiózitás, a nagy számokkal mért alkotások. A Titanic is olyan művész film, mint a művésznek nevezett filmek, csak több pénzből készült és több ember látta. Nem hiszem, hogy pusztán nézettség és anyagi okokból határozható meg a művészet. Ahol lakok, ott az észak-amerikai indián ruhákba öltözött dél-amerikai indiánok minden szombat reggel pánsípokkal vagy mit tudom én mikkel, az utolsó mohikánt játszák. Persze mindenki úgy ítéli meg az alkotásokat és azt, hogy miként mikor hallgatja őket, ahogy akarja, én ennek ellenére is ha hallom a mohikán zenéjét, a régi érzések jönnek vissza. Valami miatt nálam működik. Amikor a Star Wars 3.-nál 6.-szorra hallottam az erő témáját, ismét kirázott a hideg, mert 10.000.-szerre is gyönyörű, pedig a Star Wars eléggé...most inkább nem használom a kommersz szót, mert rajongója vagyok a saga-nak!
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
851. Elküldve:
2007-05-09 19:39:31 |
[530.] |
Tiesto azért keverte ilyenné azt a remixet, mert Samara ott állt a háta mögött. Akik elcseszték a Kör zenéjét, szintén sorrakerülnek majd.
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
850. Elküldve:
2007-05-09 19:09:28 |
[531.] |
Azért, amiért a tiesto remixet, hogy megkeresítsék az életünket.
|
|
[válaszok erre: #853]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
847. Elküldve:
2007-05-09 10:21:37 |
[532.] |
Most hallgatom a Kör zenéjét már nem tudom hanyadszorra. Félelmetesen szép, ahogy a film is. Zimmer zenéjének sötét oldala nagyon bejön. A The Well egyszerűen zenei tökéletesség. Egyébként az amerikai kör valóban jobb volt mint a Japán, mert sokkal világosabban beszéli el a történetet, és képileg, zeneileg, amely egyként adja a hangulati hatást, magasan a Japán film felett áll. Van Zimmernek néhány zenéje amit még nem hallottam, de tényleg csak elvétve. A Kör is ilyen volt. Most végre meg van és szerintem ez a zene most jó darabig akkor is megy majd a fejemben ha éppen nem hallgatom! :)
|
|
[válaszok erre: #848 #849]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
844. Elküldve:
2007-05-09 02:08:23 |
[533.] |
Igazad van, a Merlin valóban Trevor Jones egyik legjobb munkája. Én is nagyon szeretem. Milyen már, hogy az Excalibur után, szintén az Arthur mondakörhöz szerződteték. Bár akkor egy Richard Wagner nevű szerző is segített neki. Ha Trevor Jones munkáiból rangsort állítanék, ez lenne:
- Merlin
- The last of the mohicans (persze randyvel!)
-Excalibur
de a Labyrinth, From Hell, Loch Ness is remek alkotások!
A Merlinből a legjobb szám szerintem a The walls are
whispering, az a remek szimfónikus harc azt hiszem a filmben a csata közben megy, aztána végén Uther buliján lévő középkori hangszerekre írt rövidke rész, nagyon jó.
A Game of Intrique elején hallható részt én tovább bonyolítottam volna.
Az első szám, az Age of Magic is varázslatosan szép és tökéletes, az elejétől kezdve. Nagyon jól érezteti a zene az eltűnt kor feléledését. Egyet sajnálok, hogy azt a részt nem tették a kiadott zenére, amikor Arthur visszatér Camelotba, amikor a dombról levágtatnak a lovakkal és azt hiszem csellókat tépnek és egy lágy dallam, a mellék motívum kissé átdolgozott változata úszik be. Érdemes megfigyelni. Sajnos elég rövid. Egyszóval a Merlin a kedvencem Jones professzortól, és a Mohikánnál pedig kettőn áll a vásár! Randy is és Trevor abban is egyeznek, hogy Hallmarkos filmekhez is lepaktáltak. A Tíz parancsolatos filmet és zenét még nem ismerem, így arról nem beszélek, de Trevor Jones jó lóra tett, szerintem a film is aranyos volt és nem becsülte le a munkát.
|
|
[válaszok erre: #859]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
821. Elküldve:
2007-05-07 22:15:53 |
[534.] |
Igen, Wagner kemény szerző sokaknak, műveit nem lehet mai szemmel nézni, sem értelmezését sem terjedelmét tekintve, nagyon más korhoz íródtak. Szeretem Beethoven és Mozart munkásságát, mindketten az adott anyagból, formabontó módon alkottak újjat és Williamsnél és Rózsa Miklósnál is ezt érzem, a többiek persze folytatták ezt. De azt nem mondhatom, hogy Beethovennél és Mozartnál sosem lesz jobb szerző, persze mindenkinek megvan a kedvence. Ma inkább azt mondják, korunk mozartja stb. Williams egyik fő érdeme még, hogy a klasszikus, szimfónikus zenét újraértelmezte és a mai világ ritmusára, igényére hangolva újra közelhozta az emberekhez. Persze korlátokat szab a film, de hát ez az alkalmazott zeneszerzés, hogy Morricone szavaival éljek. És sorry de Williams munkássága vitt arra, hogy zeneszerzőnek készüljek, és, hogy ezt a műfajt annyira szeressem.
|
|
[válaszok erre: #827]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
818. Elküldve:
2007-05-07 21:17:43 |
[535.] |
Brooks, vedd elő ha megvan a Schindler és hallgasd végig. Arra gondoltam, beírok pár számot de aztán meggondoltam magam mert az egész úgy jó, ahogy van. Teljesen megérdemelten kapta meg érte ha jól tudom a 4. oscarját. Ő egy élő legenda egy zseni, a valaha élt legnagyobb művész és ezért megkövezhetnek, sokkalta magasabbra helyezem őt Mozartnál vagy Beethovennél, valahova Wagner mellé. Olyan szintre fejlesztette a szimfónikus zenét,amiért már nem Isteníteni, szenté avatni kellene, nem is ember, hanem valami csoda. A nehezen beszerezhető Star Wars III Complette Score-ról csak az Anakin Saves the day-t hallgasd meg totál maxon, az a zene több dimenzióba szól és akinek van füle az megértheti. Én az ő munkásságán nőttem fel és nem győzök csodálkozni azon, hogy milyen leleményesen tudja még ma is megoldani a zenéit, gondoljunk itt a Memories of a geisha-ra, amelyben talán néhány rész hasonlít a seven years in tibetre, de ennyi. John Williams az egyetlen ember, akiről ilyen véleményt alkotok ma, és azért mert a zenéi, a többi hatalmas és általam példaképként tisztelt szerző (elfman, zimmer, horner) ellentétben, williams zenéi mesteri módon hangulattá alakulnak és nem pusztán hangulat teremtő zenei aláfestések. Kis szarosként a Jurassic Parkot hallgattam, aztán ha ma ismét belehallgatok visszaadja azt a világot. Egyszóval azért jelőlik őt minden évben, vagyis eddig, mert eljött a nála jobb szerzők, vagyis a santaollalalalalalák ideje, mert ő mindenkinél jobban tudta, hogyan kell megteremteni a filmek hangulatát. A Star wars esetében is nem azt mondta, hogy összedobok ehhez a valamihez valamit (akkor még nem tudták, hogy nagy siker lesz, egyszerű kis matinés sorozatnak hitték) hanem a maximumot kihozta, témákat és az akciót tekintve és ezért kapott oscart. Ezért lett ő a legjobb mert a legkisebb munkát sem becsülte le és így mind naggyá lettek.
|
|
[válaszok erre: #819 #822]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
799. Elküldve:
2007-05-07 15:29:23 |
[536.] |
A másik pedig, hogy senki sem ismerheti az összes szerző munkásságát, még akkor se ha zeneszerző. Mindenki a hozott anyagból dolgozik. Mindenki szinte ugyanazon a zenei nevelésen, zenei élményeken cseperedik fel. Stephen King azt mondta, (ha nem is szó szerint) csak 3-4 könyv van és mindenki ezekről ír. Én pl. sosem hallottam a Titust. Mondjuk nem átveszem hanem véletlenül 80%-ig hasonlót alkotok, pedig sosem hallottam és williams esetében csak ezt tudom elképzelni. Valami jól hangzik a zongorán, másnak is bejöhet. Van, hogy játszok a zongorán és szólnak ismerősök, ez olyan x, ez olyan y-os, pedig sosem hallottam őket. Ha zeneszerző lennék, ettől tartanék igazán.
Egyébként már kíváncsi vagyok Goldenthal musicaljére, sokkal bizakodóbban várom mint Nicholas Hooper Harry Potterjét, mert ezen szerzőről még nem tudom elképzelni, hogy 3 atom erős Williams munka és egy Patrick Doyle alkotás után, felveszi a kesztyűt. Hiába nézik le sokan a Harry Pottert, azért többről szól, mint amit Chris Colombus aranyosan kihozott belőle és zeneileg pedig magasra teszi a mércét. Bizonyos előmunkásság nélkül sablonos egyszerű zene lehet!
de azért sok sikert nick
|
|
[válaszok erre: #816]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
798. Elküldve:
2007-05-07 15:21:57 |
[537.] |
John Williams a ma élő legnagyobb zeneszerző. Sokan Morricone-t, vagy Goldsmith emlegetik amikor az öreg nagyágyúk közt kell eldönteni, kié a korona. Én lassan tíz éve figyelem John Williams életművét és önmagában átlátva , jelentettem ki, hogy nem vett át senkitől olyan hangjegy kombinációkat amelyeket Bates-nél hallgattunk. Minden munkáját kilehetne adni expanded, complete score formájában mert jóval több zenét szerez mint ami kikerül. Sokszor a CD-n hallani azt 3 percben ami a filmben 3 másodpercig szól. Precízen és mesterien építi fel a témáit és inkább az ő témáit hallottam másoktól vissza. Horner: Ellenség a kapuknál c. munkájában van egy rész amely nevezhető főtémának is, és talán csak egy vagy két hangban térhet el Williams egyik legdepresszívebb zenéjétől, a schindler listájának ismert dallamától. Ilyeneket hallottam, de williams önmaga az élő legenda és 30 éve folyamatosan, elképesztő kifogyhatatlanságról tanuskodva alkot. Legutóbbi nagy korszaka a Harry Potter és a Star Wars, amelyekre horner lehet, hogy azt mondja kommersz, de azért ebből is kilehet hozni magas szintű munkát. Sőt. Egyszóval a mester egész elképesztő és a mai kor által még fel nem fogott jelentőségű életművét tekintve, róla nem tudom elképzelni, hogy valaha is azt mondta, ez tetszik, átveszem, mert amíg ezt kimondta volna, ez alatt az idő alatt csak odacsap a zongorára és tíz másik oscar díjjas főtéma, rettegve rendeződik!
|
|
[válaszok erre: #801]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
792. Elküldve:
2007-05-06 22:03:54 |
[538.] |
talán john williams és danny elfman esetében hallani a legkevésbé visszahallást.
|
|
[válaszok erre: #793]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
786. Elküldve:
2007-05-06 20:04:35 |
[539.] |
Sőt, egyenesen lealázzák a filmeket és soha sem fogják megtudni, mi munka van a filmekben. Engem különösen az index.hu filmes írásai dühítettek a passióról és az apocalypto-ról, amelyekről nagyjából csak annyit tudtak mondani: Mel Gibson egy beteg szadista rasszista ember, holott a filmjei messze nem erről szólnak, főként a Passió. Azt hiszem abban ugyanannyi szimpatikus zsidó volt, mint amennyi unszimpatikus és ez így volt a rómaiakkal is, ezzel együtt még sok más dolgon is el kellene gondolkoznia a kritika íróknak. Azóta sem olvasom őket! Nem feltétlen arról van szó, hogy nem azt írják ami tetszik, hanem egy filmben a valós negatívumokat hozzák fel.
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
780. Elküldve:
2007-05-06 18:14:34 |
[540.] |
Hihetetlen, felmentem az amazonra és belehallgattam a Titusba. Elképesztő, hogy Bates ezt megmerte tenni. Majdnem, hogy egyezik. Ezért Goldenthal simán beperelhetné, de biztos el van foglalva, zeneszerzéssel...
Egyébként tetszett a 300 zenéje, de ez azért durva!
|
|
[válaszok erre: #781 #782]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
774. Elküldve:
2007-05-02 18:02:33 |
[541.] |
Bár mint már említettem, magyarok híjján a németekkel együtt dobog a szívem, de a sportszerűség így kívánja, ha már az angolok jutottak ide! :)
Egyébként a Stepford Wives nagyon jó munkája David Arnoldnak, most hallgattam és nagyon érződik rajta, egy úgynevezett Danny Elfmanes hangulat. Ha nem tudom, hogy ő írta, Elfmanra tippeltem volna. Szerintem Arnold 2. legjobb alkotása ez, az első verhetetlenül a Stargate!!!
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
773. Elküldve:
2007-05-02 17:50:52 |
[542.] |
Gábor, sok sikert a csapatodnak!
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
761. Elküldve:
2007-04-30 21:14:52 |
[543.] |
A Titanicért nagyon megérdemelte Horner, de szerintem, amint már azt írtam, a legjobb alkotása: Legends of the Fall!
|
|
[válaszok erre: #762]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
760. Elküldve:
2007-04-30 21:11:45 |
[544.] |
A legjobb Oscar évek:
1990
1995
1999
2002
2005
Ilyen erős mezőny kellene most is
|
|
[válaszok erre: #764]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
742. Elküldve:
2007-04-28 22:43:55 |
[545.] |
legfontosabbat kihagytam:
H G Williams: Kingdom of Heaven
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
741. Elküldve:
2007-04-28 22:40:35 |
[546.] |
Debbie Wiseman:Wilde
John Williams:Witches of Eastwick,
Jaws, Attack of the Clones,
Alan Menken:Little Mermaid
James Horner:Legends of the Fall
(szerintem a legjobb alkotása)
+Mátrixból trilógiából számokat
Goldenthal:Interview with a vampire
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
737. Elküldve:
2007-04-27 09:35:09 |
[547.] |
Tényleg jó ez a Dooley-s zene. Pont a hallgatása közben jutott eszembe, hogy azért Hans Zimmer, John Williams és Danny Elfman és Horner a legnagyobb szerzők, mert mind annyira erős, saját stílust alakítottak ki, amelyről bárki naiv laikus is felismeri. Ez akár védjegynek is felfogható. Sokan mondták már a Gladiator Waltz végére, vagy a Szikla ismert főtémájára, ez olyan "Karib-tengeres" mondtam, nem jársz annyira messze tőle.
Szerintem a Filmzene a "komoly" zenének egy új változata, rövidebb, mozgalmasabb, mert a témák lényegre törőbbek, a cselekmény gyorsabb. A régi szimfónikus zenék azoknak a közönségeknek íródtak, akik végig tudták ülni az Istenek alkonyát 4 óra alatt. A zenekari zene ebben a műfajban élte át a XX.század végét. Bátran kijelentem, hogy ez egy új szimfónikus műfaj, amelyet rögtön felismer a szakértő, mert már egyedi vonások és szabályok szerint működik.
Morricone nagyon meg volt hatva az Oscart-tól, milyen lett volna ha azt kiáltja: "Tessék Gustavo!" és odadobja. Persze Gustavo szaladni kezd és a szobor feje, beleáll a hátába. Egyik írásotok óta gondolkodtam el ezen, hogy mennyire pofátlanság egy estén, ezt a két embert díjjazni, majdnem olyan mint, hogy az új Star Wars filmek zenéjéért Williams-et még csak csapta az Oscar szele. Szerintem megérdemelte volna. Ha más nem, legalább a Battle of the Heroes-t, mint betétdalt kellett volna, formabontó módon jelölni és előadni. Pontosan tudom, miért nem díjjazzák túl George Lucast, hiszen szúrja a szemüket, hogy nem szorul rá jóideje a Jabba féle producerekre.
Elfman az egyike volt azoknak akik e műfaj felé tereltek. Sosem tudtam megérteni, hogy pár remek programokkal és remek zongora vagy esetleg gitár tudással, lehet 100 tagú zenekarra írt művet, alkotni, hisz vannak orchestratorok és conductorok. Elfman összes scoring filmjét megnéztem a YouTube-on és DVD-n is van pár, tudom, hogy vezényelni nem tud és még van pár ilyen szerző. Ám ha zenéit hallgatod, olyan aprólékosak, olyan szépen kidolgozottak, hogy nehéz azt hinni, nem ért hozzá és amint mondtam az imdb-n conductornak írták, pedig a Charlotte's webhez azt kellett volna, hogy composer. A "The Corpse Bride" scoring filmjében egy partitúra fölé hajol és azt nézi. Szerintem az elmúlt 20 év bőven pótolja azt, hogy nem járt olyan iskolába, ahol magas szinten tanítják a kar és zenekarvezetést és ezért sokkal nagyobb a szememben. Bár ő olyan szerző, mint Zimmer aki inkább figyel és újra veteti az anyagot, instrukciókat ad.
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
702. Elküldve:
2007-04-26 00:04:17 |
[548.] |
Danny Elfmant még egyszer sem láttam vezényelni, szerintem nem is tud, az imdb-n viszont azt írták a Charelotte's Webhez, hogy "conductor" és az imdb sosem téved. Tudtommal ez azt jelenti...
|
|
[válaszok erre: #706 #717]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
693. Elküldve:
2007-04-25 11:19:29 |
[549.] |
Ez a japó karmester megértette Williams zenéjének energiáját :)
Olyan furcsa, Williams-et akármikor látom vezényelni, olyan higgadt és nyugodt.
Ez viszont gyönyörű, csak, hogy érezzük, minek kellett volna nyernie, egy éve! Bár münchen főtémája jobban tetszett, a gésa sokkal precízebb alkotás!
http://www.youtube.com/watch?v=hKk0lhpiICk
|
|
[válaszok erre: #696 #697]
|
|
|
Törzstag |
|
Okeanos
Tagság: 2006-01-30 15:39:35 Tagszám: #26417 Hozzászólások: 655
|
683. Elküldve:
2007-04-25 00:37:20 |
[550.] |
|
|
|
Törzstag |
|
|