Találatok száma: 10558 üzenet |
|
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
2830. Elküldve:
2009-11-03 13:24:10 |
[8751.] |
Abból, amit leírtál, nem igazán lehetett kihámozni, hogy nem a szukának dobáltad
Ha jól értelmezem, elől volt a megkötött szuka, hátul egy kan ketrecben és közte megkötve a fiatal kan?
Eléggé le vannak sittelve a jószágok
|
|
[válaszok erre: #2832]
|
[előzmény: (2826) Lucifer1, 2009-11-03 12:41:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
601. Elküldve:
2009-11-03 13:22:06 |
[8752.] |
Mondjuk, ha még apróbb képet küldtél volna, akkor rákérdeztem volna a mama fajtájára is
Akkor most 5 van?
|
|
[válaszok erre: #602]
|
[előzmény: (600) dogsense, 2009-11-03 11:00:38]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20047. Elküldve:
2009-11-03 12:21:22 |
[8753.] |
A terrier, a nj, stb, stb, mind ugat. Mind nevelés kérdése, hogy meddig díjazom az ugatást
|
|
[válaszok erre: #20048]
|
[előzmény: (20046) dynamoné, 2009-11-03 12:15:44]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20045. Elküldve:
2009-11-03 12:07:19 |
[8754.] |
AZért vitatkoznék egy hangyapocsnyit
Nem lehet mindenkinek több hektáros területe. Én most 4320 négyzetméterről fogok 590-re költözni. De itt sem engedtem meg, hogy folyton járjon a kutyák szája.
És igenis bosszant, ha a szomszéd kutymorgója minden szerre - szarra órákig pofázik.
Nagyon relatíív az élni és élni hagyni. Ami nem bosszantott 30 évvel ezelőtt, az ma kifejezeteten tud idegesíteni. 30 éve, amikor a szobad - konyhás "apartmantomból"
hallottam, hogy a parkettás veri az assszonyt, elég jól tűrtem, ma a veszekedés hangjára feláll a hátamon a szőr.
|
|
[válaszok erre: #20046]
|
[előzmény: (20040) dynamoné, 2009-11-03 10:53:44]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
599. Elküldve:
2009-11-03 10:51:58 |
[8755.] |
3 pöttyenet, istenkém
Jó egészséget nekik, meg a mamának is
|
|
[válaszok erre: #600]
|
[előzmény: (597) dogsense, 2009-11-03 10:04:39]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20038. Elküldve:
2009-11-03 08:51:25 |
[8756.] |
Akkor írj püben egy mailcímet
|
|
|
[előzmény: (20037) ahal, 2009-11-03 08:47:41]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20034. Elküldve:
2009-11-03 08:05:18 |
[8757.] |
AHALnak:
Saci, küldtem mailen egy nagyon szép lovas filet.
|
|
[válaszok erre: #20037]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20033. Elküldve:
2009-11-03 07:54:35 |
[8758.] |
Ez való neked, nem kutya
|
|
|
[előzmény: (19963) Fericartel, 2009-11-02 20:01:28]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
3344. Elküldve:
2009-11-03 07:52:27 |
[8759.] |
Ezért olyan kemények arrafelé a kutyák, szörnyszülöttek mellett élnek
|
|
|
[előzmény: (3341) Roni123, 2009-11-02 15:48:54]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20032. Elküldve:
2009-11-03 07:49:12 |
[8760.] |
Csá
|
|
|
[előzmény: (20031) turkmenpower, 2009-11-03 07:45:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
2823. Elküldve:
2009-11-03 07:48:28 |
[8761.] |
Hány hetes vemhes a szuka, mert 3 hétig még bőven felszívódhatnak a magzatok..................
|
|
|
[előzmény: (2819) Lucifer1, 2009-11-02 17:31:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
2822. Elküldve:
2009-11-03 07:47:47 |
[8762.] |
Háááát, szerintem a kutya nem hülye.....................
Én biztos, hogy nem a kutya közelébe dobtam volna a petárdát, sőt meg sem kötöm a kutyát. Nem kajaidőben és utána próbálkozom a kutya stresszmentesítésével......
|
|
[válaszok erre: #2826]
|
[előzmény: (2819) Lucifer1, 2009-11-02 17:31:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20030. Elküldve:
2009-11-03 07:43:18 |
[8763.] |
Még Neked is jut egy
|
|
[válaszok erre: #20031]
|
[előzmény: (20013) turkmenpower, 2009-11-02 21:13:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
596. Elküldve:
2009-11-03 07:42:00 |
[8764.] |
Most mi van akkor?
|
|
[válaszok erre: #597]
|
[előzmény: (588) dogsense, 2009-11-02 14:01:49]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20029. Elküldve:
2009-11-03 07:39:44 |
[8765.] |
Nem idetartozó, de hasznos lehet:
Tárgy: Fw: autótolvaj
Na, ehhez sincs végzettségem!:)))))))))
TC: -Mi a végzettséged?
AT: *-Gépészmérnök. BME.*
TC: Szakterületed az autótolvaj szakmában?
AT: Az egész munka megszervezése, a kifigyeléstől kezdve addig, amíg a kocsi
el nem kerül tőlünk. Nem nyitok zárat, nem futok, inkább csak irányítok és
az észt osztom. Autólopással hetente egy-két nap foglalkozom. Máskülönben
van "rendes" állásom is.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_08.jpg>
TC: *Hogyan lesz valakiből bandavezér? *
AT: Csak annyi kell hozzá, hogy meglegyen a megfelelő anyagi háttere, hogy
az embereket azonnal az "esemény" után ki tudja fizetni zsebből. Nyilván
kell valami szakmai tapasztalat is, hogy átlássa, mekkora kockázattal jár
egy konkrét ügy, és hogy megéri-e beleugrani, vagy inkább hanyagolni
kellene.
TC: *Kik a beosztottak?* Milyen alapon választod ki őket?
AT: A komolyabb dolgokra bevett emberek vannak, az egyszerűbb munkára meg
szinte bárki jöhet, aki megbízható. Bár volt már futóverseny emiatt a
"bárki" miatt, mert itthon még azt hittük, jó lesz a srác, aztán a terepen
derült ki, hogy mekkorát tévedtünk.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_01.jpg>
*AT: "Hiába vagyok én hülye mondjuk az emlitett kormányzárhoz, más majd
okosabb lesz." *
TC: Ki a többi autótolvaj? Mi a tipikus profil?
AT: Változó. Az iskolai végzettség általában arányos a kiszemelt kocsi piaci
értékével. *Egyszerű autókat el lehet vinni "kezdő szett"-tel is*, ami zárat
nyit, gyári immót hatástalanít. Ebből persze csak a gyakoribb típusokhoz
akad. Boltban nyilván nem kapható; egymásnak adják-veszik, akiknek kell.
Főleg a bontósok szoktak ilyeneket csináltatni. A szakma elitje viszont
felsőfokú végzettségű, képzett, ismereteit állandóan fejlesztő autóipari
szakember.
TC: Hogyan lesz valakiből autótolvaj?
AT: *A gyakori az, hogy magnókkal kezdi*. Ha több esze van, akkor mással
csináltatja, ha hülyébb, akkor ő nyomja. Aztán lassan jönnek a kocsik,
először a szarabb, öreg kocsik, aztán ki hova fejlődik.
TC: Hogyan áll fel egy brigád?
AT: Kocsitól és társaságtól függ. Ha belefér az "árrésbe," akkor minél
többen vannak, annál biztosabb. De *max négy fő körül*. Egy-két ember
figyel, egy dolgozik, aztán amikor beindult a kocsi, a figyelők beugranak a
saját, tiszta kocsijukba és indulnak, mögötte szorosan a lopott kocsi. Van,
hogy két kocsi is megy elöl. Aki tök egyedül dolgozik, mert ilyen is van, az
biztosra megy. Kulcsa van a kocsihoz, és elviszi azt, akárhol áll.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_02.jpg>
*AT: "Váltózárak: Ha nem bovdenes a sebességváltó, vagy nincsen nagyon
eldugva a váltó a motortérben, akkor betesszük kettesbe és már megy is a
kocsi." *
TC: Mit tennél, ha valaki tényleg puskával jelenne meg munka közben - az
Autólopás topikban többen is ezzel fenyegetőznek.
AT: Ilyen még nem fordult elő, de én személy szerint valószínű *nem kezdenék
el lövöldözni *vagy hasonlók. Inkább tűnés, aztán máskor viszem el a kocsit,
máshonnan. Mert ahol egyszer kiszúrtak, oda jó darabig nem megyünk vissza,
mert valószínűsíthető, hogy figyelnek.
TC: Hogyan specializálódnak a brigádok?
AT: Általában márkákra állnak rá a bandák, de akkor is mehet a buli, ha
megrendelés van valami extra cuccra: *kikölcsönöznek egy ugyanolyan kocsit,
és azon gyakorolnak*, vagy bújják a szerviz CD-ket. Szerviz CD-ket, vagy más
néven All Data CD-ket a szervizekből lehet "kihozni", ahogyan a kulcsokat is
segíthetnek megszerezni az ottaniak. Ezeken a CD-ken rajta van minden, az
utolsó csavarig. Mit hol találsz, mekkora, mivel lehet szerelni. A bandák
között területi felosztás egyébként nincsen, inkább egyes részfeladatokra
specializált egységek vannak. Például vannak srácok, akik csak azzal
foglalkoznak, hogy kocsikat hajtanak fel. Kint vannak az utcán, és ha jön
egy olyan autó, amire rendelés van, akkor mennek utána, figyelik és a
megfelelő helyen jelentik a koordinátáit. De szokás
*adatbázisokból*<http://rendszam.fuge.hu/>is dolgozni. A rendőrséginél
jobb a biztosítótársaságoké, mert azokban
gyakran a védelmi eszközök pontos típusa is szerepel.
TC: Honnan lehet észrevenni, hogy az ember autója megfigyelés alatt áll? Mi
ilyenkor a teendő?
AT: *Ha jól csinálják, nem lehet észrevenni.* Ha mégis kiszúrja valaki, hogy
figyelik, akkor csak annyit tehet, hogy irány az őrzött parkoló, és a lehető
legrövidebb időn belül eladja a kocsit. Akkor talán nem tőle lopják el.
TC: Mit gondolsz a mostanában egyre gyakoribb pláza parkolós lopásokról? *A
nagy bevásárlóközpontok zárt parkolóira*, illetve más nagy, akár kamerával
őrzött parkolókra gondolok.
AT: A kamerák ilyen helyeken tökéletesen belátják a megfigyelt környéket,
ebben nincsen hiba, csakhogy általában összesen két biztonsági őr van
egyszerre szolgálatban. Hiába van száz kamera, azok a képet csak négy
monitorra továbbítják, amiken a biztonsági őrök reggeltől estig a csajokat
bámulják. Én egyébként a fostorgósabbak közé tartozom, nem vállalnám be,
hogy elhozok egy autót kamera mellől vagy rendőrség elől. De hogy
megnyugtassalak, ismerek olyanokat, akiket ez sem érdekel. Bár ezeken a
helyeken ők sem szeretnek tökölni.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_03.jpg>
*AT: "Ugrókódos cuccok: Legrosszabb esetben a kocsi 15 perc alatt nyitva
van." *
TC: Mennyi pénz van a buliban?
AT: A kisebb értékű kocsik a piaci ár 15%-a körüli pénzért mennek, a drágább
kocsik (5 millió körül) olyan 30% alatt valamivel, mert azokat többnyire
ellopni is nehezebb, kisebb a "kínálat". A magyar átlagfizetéseket
nézve *iszonyat
pénzek mennek, még a legutolsó embernek is*, szinte nulla munkáért, pár óra
izgalomért. Legkevesebbet nyilván az keres, aki semmit nem csinál, csak
figyel vagy hasonló. De ez is összetett, mert lehet, hogy utána meg egész
éjjel szerelni fogja az elkötött kocsit, így megint más pénz jár neki. A
legtöbb esetben nem tudják egymásról a résztvevők, kinek mennyi jár.
TC: Mi alapján választjátok ki az ellopni kívánt autót?
AT: *Rendelésre dolgozunk*, ezen kívül a gyakoribb típusoknál a tulajdonos
által beépített védelmi rendszer is befolyásol. Ha látszik, hogy a kiszemelt
autó alaposan védve van, inkább keresünk egy védtelenebbet. Ha ritka autóról
van szó, mindenképpen elvisszük, még akkor is, ha tele van tömve védelmi
cuccokkal. Olyankor az sem számít, ha ki kell figyelni az autót: mit tesz a
tulajdonos, hogyan indítja, miket kapcsolgat, ilyenek.
TC: Pontosan hogyan figyelitek ki az indítási trükköket? Nekem úgy tűnik,
ehhez nagyon közel kell állni.
AT: Annyira nem kell közel lenni, *elég, ha csak jó a rálátás*. A kiszemelt
autó mellé állnak lesötétített kocsival, vagy akár egy terepjáróval, és
akkor pontosan látni hol, mit nyom meg a tulaj. Akár még a beütött kódot is
le lehet olvasni. Persze ehhez nemcsak egy indítást kell végignézni.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_04.jpg>
*AT szerint "a legkülönbféle technikák léteznek" a zárak semlegesítésére.*
TC: Mi az ellopott kocsi sorsa?
AT: Totálkáros kocsi papírjait kapja meg, vagy atomjaira szedik és a
megfelelő bontókba kerül. *Csak telefonálj körbe három bontót *és keress
bármilyen egy-két éves kocsihoz mondjuk légzsákot, vagy motorháztetőt. Meg
fogsz lepődni, légzsák minden másodikban lesz, motorháztetőből pedig még
színt is tudsz majd választani. Ennyi totálkáros kocsi lenne itthon?
Külföldre viszont már nem szokás vinni az autókat.
TC: Szerinted reális veszély, hogy valaki Magyarországon gyanútlanul lopott
autót vásároljon, mondjuk az autópiacon?
AT: Előfordulhat, de ha kiderül róla, akkor általában a műtét volt szar,
mert a legtöbbről sehol nem mondják meg, hogy meleg. Egy "műtét" úgy néz ki,
hogy ember a típus alapján kikeresi az eredetvizsgálathoz használatos
pontokat, majd kijavítja azokat új, tiszta értékekre, amiket a gyári CD-k
alapján lehet kitalálni. Gyakori, hogy egy egyébként totálkáros kocsi
számait kapja meg. Emberünk a létező legkorszerűbb technológiákkal dolgozik,
amiket a gyárak használnak, *még a lézergravírozás sem gond*. Utána
vizsgálhatod mikroszkóppal vagy amivel csak akarod, nem mondod meg, hogy a
gyárban készült, vagy műhelyben. Ahol nem kell vizsgálni, onnan egyszerűen
kitörli a számokat.
A katalógusokban benne van minden ilyen pont, az azonosító adatokkal. Nem
nehéz őket megtalálni. Van olyan alkatrész, aminek az átkódolása nincsen
kész azonnal, mert csak lassan lehet az adott felületen dolgozni, de az is
elkészül pár nap alatt. Utána azt az autót bárki bevizsgálhatja, "A"-t fog
rá adni. Szóval az eredetvizsgálat csak annyit ér, hogy hivatalosan
igazolják neked súlyos pénzekért, amit addig is tudtál: a kocsidon levő
számok egyeznek a forgalmiban levőkkel. Azt ott bajosan derítik ki, hogy
lopott-e a gép.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_05.jpg>
*A zárdugózás leginkább a közepesen piti magnótolvajok ellen véd. (Az
igazán pitik az oldalablakon keresztül közlekednek.) *
TC: Milyen profi lopásvédelmi cuccok esetén kapsz kacagógörcsöt?
AT: A GSM-alapú, vagy műholdas védelmek teljesen kiborítanak. Sok
szerencsétlen, tudatlan embert így lehúzni, hát szégyen! Az ilyen
berendezések kommunikációját zavaró készülék egy megközelítőleg 2x3x1 cm
méretű doboz. Van hozzá még elemtartó, és kiviteltől függően antenna: egy
pár centi hosszú drót magára a készülékre feltekerve. Ez így nem nagyobb,
mint egy távirányító bármelyik kocsihoz. Ha bekapcsolod, *tízméteres
körzetben nem lehet telefonálni, pláne a GPS rendszer nem tud kommunikálni *a
műholdakkal. Egyébként láttam egy ilyen készüléket valahol az interneten
hirdetni, meg lehetett rendelni, ha jól emlékszem 100 dollár körül volt az
ára. A miénknél kissé nagyobb, és kórházakban vagy más ilyen helyeken
árnyékolja a mobiltelefonokat. De persze a mi céljainkra is megfelel.
TC: Azért ez a GSM-blokkolás felvet egy csomó kérdést. Ha megszakad a
kapcsolat az autó és a központ között, akkor azt is riasztásnak veszik és
kapcsolatba lépnek a tulajjal.
AT: A műholdas kapcsolat csak akkor épül fel, ha riasztási esemény van.
Előtte nem. Abban egyébként igazad van, hogy nem fogaskerék szintű a dolog,
de a zsebünkben sem kockacukor van.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_06.jpg>
*Elkobzott riasztó kódtörő berendezés. A Panasonic autóerősítő dobozában
található a számítógép lelke. Fontos tartozék a két antenna. (ORFK archívum)
*
TC: Van olyan profi lopásvédelmi cucc, aminek a láttán azonnal leálltok az
adott kocsiról? Ismereteid szerint valóban annyira hatékony például a BMW
újfajta indításgátlója?
AT: A gyárak egyre jobb védelmi rendszereket csinálnak, így nehéz velük
lépést tartani. De ellophatatlan autó nincs, nem is lesz, hiszen a
szervizeknek szerelniük kell az új berendezéseket is, amihez *elengedhetetlen
a pontos leírás, és ekkor bekerül a képbe az emberi tényező*. Ez minden
ilyen rendszer gyenge pontja, mert innentől kezdve máris fel tudunk zárkózni
bármilyen bonyolult és új szerkezethez. Az igaz, hogy ezek valóban
megnehezítik a tolvajok munkáját, de mindent meg lehet oldani, ha más nincs,
akkor a lámpánál ültetik ki a tulajt az aszfaltra. Egyébként ami a konkrét
példát illeti, biztosan van, aki a BMW-féle rendszert is vágja, csak rá kell
hogy álljon, és akkor ő szállítja mindenkinek a BMW-ket. Irdatlan pénzeket
keresve vele.
TC: Melyik az általad vagy általatok tapasztalt legbénább egyedi
lopásvédelmi eszköz?
AT: Semmi riasztó, csak villogó LED.
TC: És a legrafkósabb?
AT: *Kispárna a vezetőülésen, benne felfelé álló, óriás szögek*. Ez nagyon
tetszett, a fórumon olvastam. Egyébként a gyári bekötési pontok
megvariálása, például a vezérlőelektronika áthelyezése fel tudja adni a
leckét. Utólagos beszerelésű dolgoknál, riasztóknál, immobilizereknél az, ha
eltérnek a leírásoktól. És minden, ami egyedi.
<http://totalcar.index.hu/images/tukor/autotolvaj/kep.php3?kep=lopas_07.jpg>
*A kódtörő kézi vezérlője. (ORFK archívum) *
TC: Az első leveledben említetted, hogy *a két leghatékonyabb eszköz az üveg
gravírozása, illetve az UV-jelölés*. (Az UV-jelölés során csak UV-fényben
látható festékkel viszik fel az autó azonosítóit minden elképzelhető helyre,
akár a kárpitra is. A festék hagyományos módszerekkel eltávolíthatatlan - a
szerk.)
AT: Ha gravírozott az üveg, kevesebbet adnak a kocsiért, mivel egy jelentős
része használhatatlan. Ha kitörlik a gravírozást, az feltűnő. Az üvegek,
lámpák cseréje viszont plusz pénz. Ezért az így jelölt autókat igyekszünk
elkerülni. Ami az UV jelölést illeti, azt pláne macerás eltüntetni, vagy
lehetetlen is néha. A megjelölt alkatrészeket nem lehet továbbadni, ráadásul
a kocsiból sem lehet donor, hacsak valaki végig nem keni kromofággal előtte.
TC: *A saját autódat hogyan védenéd? *
AT: Casco van rajta, ez az egyetlen hatásos védelem, csak így lehet
nyugodtan aludni.
TC: Mit gondolsz a károsultakról?
AT: El tudom képzelni, milyen szar arra ébredni, hogy nincsen meg az a
kocsi, amire éveket spóroltak, de ez van. Tulajdonképpen nem érdekelnek.
TC: *És a **Gepárd csoport* <http://totalcar.hu/tukor/gepard>*? *
AT: Tíz kocsiból megtalálnak egy-két darabot... mi legyen róluk a
véleményem? Azokat sem úgy találják meg, hogy ők mekkorát nyomoznak. Ebben a
10-20 százalékban már benne vannak a diszkós gyerekek is, akik csak
autókázni akartak a fagyoskodás helyett és valahol otthagyják a kocsit.
Máskor meg a tolvajok rontanak el valamit. Például a szomszédok jelentik be,
hogy éjjel sok autó járkál a szomszéd házba, vagy idegenek mászkálnak
arrafelé... ilyenek. Az öregasszonyok ilyen szempontból nagyon veszélyesek!
De előfordulhat az is, hogy valaki megharagszik a másikra, és egyszerűen
felnyomja. De ameddig hibátlanul használhatom a rendőrségi és egyéb
nyilvántartásokat a haverok révén, addig mindig előrébb leszek náluk egy
lépéssel.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20028. Elküldve:
2009-11-03 07:38:09 |
[8766.] |
Csak úgy barátilag
|
|
|
[előzmény: (20012) Fericartel, 2009-11-02 21:10:41]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20011. Elküldve:
2009-11-02 21:08:52 |
[8767.] |
A kanomat is megneveltem - annó. Az is fos volt nem?
Nem kellene túlmisztifikálni a kutyákat, a kutyánál megalkuvóbb élőlény nincs.
Ugyanakkor nem kell csodálkozni, hogy ha egy kutyával nem foglalkoznak következetesen, akkor uralkodói babérokra törekszik.
|
|
[válaszok erre: #20012]
|
[előzmény: (20009) Fericartel, 2009-11-02 21:06:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20008. Elküldve:
2009-11-02 21:04:04 |
[8768.] |
Ferikém, nekem nem kell bizonyítanom, kinek, miért? Mások megtették már és még meg is fogják tenni.
Amit te nem teszel meg, az a napi, következetes nevelés egy kutyánál. Ha nekem van kutyám, én ezt napi szinten gyakorlom. Az első szárnybontogatásnál tisztázzuk, az erőviszonyokat, az ismételt kisérletnél, ismételjük a tanultakat.
Nyinocska mikor idekerült, minden kutyával úgy ismerkedett, hogy nagy pofával ugatott. A kajáját úgy féltette, hogy morgott, hörgött. Mára a csontot is akkor veszem ki a szájából, amikor én akarom és barátságos más kutyákhoz.
Biztos fos kutya
|
|
[válaszok erre: #20009]
|
[előzmény: (20004) Fericartel, 2009-11-02 20:52:19]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
20003. Elküldve:
2009-11-02 20:50:22 |
[8769.] |
Meddő téma. Nekem már kan nem kell. Ha még egyszer születnék, akkor igen.
Nincs nevelhetetlen kutya, a probléma mindig a madzag túlvégén van. Mindenkinek megvan az ellenfele, a makacs kutyákhoz is értenek emberek.
|
|
[válaszok erre: #20004]
|
[előzmény: (19996) Fericartel, 2009-11-02 20:48:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
19995. Elküldve:
2009-11-02 20:47:58 |
[8770.] |
Miért, jövőre hagymás uborkát termelsz?
|
|
[válaszok erre: #19998]
|
[előzmény: (19993) Fericartel, 2009-11-02 20:46:55]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
19994. Elküldve:
2009-11-02 20:47:23 |
[8771.] |
Akkor tényleg nem vagy veszélyben Krisz kutyáitól
|
|
[válaszok erre: #20006]
|
[előzmény: (19990) s.meredov, 2009-11-02 20:45:18]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
19992. Elküldve:
2009-11-02 20:46:47 |
[8772.] |
Negyedik kau után, tudom, hogy a gazda kisugárzása mennyire befolyásolja a kutyák viselkedését. Az elsőnél én is büszke voltam, ha ugatott, ugatott is végül, ha kellett, ha nem. A 2. kevésbé lett ugatós és így tovább.
Persze több kutya esetében problémásabb a nevelés. De itt jön az oly büszke gazda....... ha a gazda a falkavezér és azt mondja, hogy kuss, akkor a kutyáknak kussolni kellene
|
|
[válaszok erre: #19996 #19997]
|
[előzmény: (19985) turkmenpower, 2009-11-02 20:32:38]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
19989. Elküldve:
2009-11-02 20:43:18 |
[8773.] |
Miért, merre laksz?
|
|
[válaszok erre: #19990]
|
[előzmény: (19981) s.meredov, 2009-11-02 20:25:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
19988. Elküldve:
2009-11-02 20:42:57 |
[8774.] |
Sajnálom.
|
|
|
[előzmény: (19980) turkmenpower, 2009-11-02 20:24:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Marcipici
Tagság: 2005-09-13 12:49:28 Tagszám: #21877 Hozzászólások: 10558
|
19983. Elküldve:
2009-11-02 20:28:29 |
[8775.] |
Persze, lehet debarkáltatni, de az is műtéti rizikó - fölösleges pénzkidobás - ha helyette a kutyát nevelni is lehet. Ezért hangsúlyozom a szocializáció fontosságát. A kutyát mindenre lehet szocializálni, ami rutin, arra nem lenne szabad napi szinten örjöngenie, hisz eredeti körülmények között az energiáját pocsékolná.
|
|
[válaszok erre: #19984 #19985]
|
[előzmény: (19973) Fericartel, 2009-11-02 20:14:16]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|