Találatok száma: 2769 üzenet |
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
266. Elküldve:
2008-09-05 09:21:04 |
[1351.] |
Ha nem látná mindenki, mert nem jut neki a "Mozgásban" című magazinból:
PRECÍZ MUNKA ÉS LELKESEDÉS
Döbrei István, a Metró és HÉV Forgalmi Főmérnökség vezetője
Ezt a riportot egy fiaskó bevallásával kell kezdenem. Régi újságírói reflex által vezérelve arra törekedtem, hogy a beszélgetést egy hangzatos felütéssel, szaknyelven szólva "blikkfanggal" kezdjem. Felvezető kérdésemben arra utaltam, hogy Döbrei István személyében egy ember vezeti a BKV történelmi múltját (HÉV) és a modern jelent (Metró). Innen átadom a szót a főmérnöknek.
Ez a párhuzam egy nagy tévedés. Tudniillik, a HÉV és a metró üzembe állítása a látszat ellenére majdnem egybeesik. Egyik nemzeti büszkeségünk, a milleneumi földalatti, 1896 óta szállítja az utasokat, és a neve magáért beszél: l-es metró. A Budapesti Helyiérdekű Vasút Rt. alakuló közgyűlésének meghívója szintén itt látható a szobám falán, 1889-es dátummal. Az, hogy a kisföldalattit követően a fővárosban - szemben számos más európai várossal - sokáig nem épültek új vonalak, sajnálatos tény. Ismert, hogy a millennium évében a döntéshozók azért választották az akkor Gizella tér (Vörösmarty tér ma) és Városliget között a kéregvasút formát, hogy megkíméljék az Andrássy úton kocsikázni kívánó úri közönséget. Tulajdonképpen ez az elv máig érvényes, hisz a világ nagyvárosai azért építenek metrót, hogy tehermentesítsék a földfelszíni közlekedés egyre nagyobb káoszát, és a felszín alatt gyors, megbízható, sűrű utazási lehetőséget kínálva, kiszállítsák az autósokat gépjárműveikből, és a közösségi közlekedéshez csábítsák őket. Még valamit fontos tudni: a metró és a HÉV az a két ágazat a BKV-n belül, amelyre a KRESZ előírásai nem érvényesek! Ezeknek a járműveknek a közlekedéséhez a vasúti biztosítóberendezések, és szigorú kötött szabályok alapján dolgozó forgalomirányítás szükséges. A közlekedés szabályait, a hatósági előírásokat a jelzési és forgalmi utasítások tartalmazzák. A metrónál és a HÉV-nél a megbízható, biztonságos közlekedés egyik alapfeltétele a vonatok személyzetének, és a forgalomirányításban dolgozóknak pontos és összeszokott munkája. S bár a vonalak ugyan a BKV összhálózatának csak kb. 10%-át alkotják, ezen bonyolódik az utasforgalom 30%-a. Ebből egyenesen következik, hogy a járművek kihasználtsága általában magas. De ez természetes is, hiszen a meglévő metróvonalak kelet-nyugati és észak-déli irányban átszelik a fővárost, míg a HÉV szinte bekapcsolja az agglomerációt a főváros vérkeringésébe. Azok a kistelepülések, amelyek valaha a közigazgatási határon kívül voltak, ma szinte külső kerületei a fővárosnak. Annak ellenére, hogy néhol vannak párhuzamosságok (busz is visz ugyanoda, ahová HÉV vagy metró), a két kötöttpályás vasút egyike a legnépszerűbb közlekedési eszközöknek a fővárosiak körében. A metró kihasználtsága csúcsforgalmi időben - korán reggel, vagy késő délután - bizony verdesi a 100%-ot. A HÉV esetében további sajátosság, hogy teljesítményének jelentős részét a fővároson kívül nyújtja. Bár én magam teljes BKV-s pályafutásomat a HÉV üzemágnál kezdtem, mind végzettségem, mind beállítottságom alapján erőteljesen kötődöm és vonzódom a vasút-üzemeltetéshez. Ezért megtisztelő és örömteli megbízás volt számomra, hogy felkértek a 2007. évi szervezeti átalakításnál a metró és a HÉV forgalmi üzemeltetését végző szervezet vezetésére. Elmondhatom, hogy az ezerkétszáz fős gárda, amelyik kiszolgálja ezt a két üzemágat, kiváló szakmai tudással és teljes szívvel dolgozik a fokozott figyelmet követelő és szigorú biztonsági előírásokat szabó két "vasúti" ágazatnál. Természetesen vágyaink nekünk is vannak. A közelmúltban lecserélték a szentendrei HÉV vonalának biztosító berendezéseit egy korszerű, számítógép-vezérlésűre. Ez a teljesen új technológia egészen más munkavégzést igényel a vonalon dolgozóktól, de jelentősen segíti a megbízható forgalomirányítást is. A HÉV vonalak technikai színvonalát figyelembe véve sok ilyen fejlesztésre lenne még szükség. Ami a metrót illeti, ott is részleges az öröm. Az elmúlt években a kelet-nyugati metró vonalán szinte teljesen megújultak állomásaink, és így már megfelelnek az európai színvonalnak, a nagyon várt új metrókocsik pedig szintén hamarosan megjelennek a budapesti metróban. A kelet-nyugati vonal fejlesztése jövőre érkezik a teljes befejezéshez, amikor itt is egy teljesen új, számítógépes forgalomirányító-biztosítóberendezést helyezünk üzembe. Ez a technikai váltás az új járművek üzembe állításával együtt olyan jelentős, amilyenre a budapesti metró eddigi történetében nem volt példa. Ennek a váltásnak az előkészítése, lebonyolítása jelentős feladat a metró forgalmi területének életében is. Ezeknek a feladatoknak csak jól felkészült, a munkáját odaadással végző csapat képes megfelelni. Ezért minden törekvésemmel azon vagyok, hogy munkatársaink számára biztosítsam legalább azt a kedvező munkahelyi légkört, amelyben most dolgoznak. Mivel mind a metró, mind a HÉV munkatársai csak hosszas képzés után léphetnek aktív szolgálatba, nem engedhetjük meg magunknak azt a luxust, hogy méltányolható indok nélkül szakembereket veszítsünk el.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
263. Elküldve:
2008-09-04 23:24:22 |
[1352.] |
De azt tudja a nagyérdemű, hogy szeptember 1-től már nyista bermuda nadrág.
Értelmes rendelkezés ismét. Inkább a hőmérőt kéne nézni mint a naptárt.
|
|
[válaszok erre: #265]
|
[előzmény: (262) LoviGabi, 2008-09-04 20:08:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1142. Elküldve:
2008-09-04 09:47:00 |
[1353.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #1143 #1144]
|
[előzmény: (1141) itamas80, 2008-09-04 01:32:29]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
408. Elküldve:
2008-09-03 19:55:19 |
[1354.] |
Nézzünk egy szavazást egy ötletről.
|
|
[válaszok erre: #409]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1137. Elküldve:
2008-09-03 19:47:03 |
[1355.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #1138 #1140 #1141]
|
[előzmény: (1136) perry, 2008-09-03 19:36:30]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1134. Elküldve:
2008-09-03 10:10:28 |
[1356.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
|
[előzmény: (1133) dulifuli, 2008-09-03 09:33:02]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1132. Elküldve:
2008-09-03 06:15:13 |
[1357.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #1133]
|
[előzmény: (1131) dulifuli, 2008-09-03 01:26:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1129. Elküldve:
2008-09-02 19:21:54 |
[1358.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #1130 #1131]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1197. Elküldve:
2008-09-02 08:19:28 |
[1359.] |
Prémiumrendszer információk:
- A jelenleg hatályos év végéig meghosszabbítva.
- Minőségi prémium kifizetése (a 6 hónapos) nem várható a mostani fizetéssel.
|
|
[válaszok erre: #1198]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
720. Elküldve:
2008-08-30 18:58:00 |
[1361.] |
Ez a mai Népszavában van. Beljebb a cikkben már csak az újságíró írása olvasható. Tegyük el a tévéfelvétel mellé emlékbe.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
657. Elküldve:
2008-08-29 11:48:40 |
[1362.] |
Nem értem a problémádat öcsécském.
Ez a Petőfi vers annak idején nekem is tetszett. A címe azt hiszem "Mit nem beszél az a német".
Abban nem vagyok biztos, hogy Rejtő írt-e hasonló stílusban.
|
|
[válaszok erre: #658]
|
[előzmény: (656) dulifuli, 2008-08-29 11:13:35]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
19561. Elküldve:
2008-08-27 21:48:51 |
[1363.] |
Eladó egy Samsung SGH-E250-es mobiltelefon, Pannonra butítva. Decemberig garanciás. Fekete színű, minden tartozékkal (töltő, madzagos headset, USB kábel) és 2 db akkumulátorral. Ára 12 ezer pénz. Érdeklődni PÜ-ben.
|
|
[válaszok erre: #19562]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1128. Elküldve:
2008-08-17 22:07:03 |
[1364.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
|
[előzmény: (1127) LoviGabi, 2008-08-17 19:59:18]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
757. Elküldve:
2008-08-17 19:00:57 |
[1365.] |
Érkezett egy javaslat a kerethez, ez kinek hogy tetszik?
R86: 06:00-14:00
N86: 14:00-22:00
E86: 22.00-06:00
Ezek tolatásvezetők.
R85: 04:40-11:52
N85: 11:22-18:34
E85: 18:04-00:16
Árpád hídon EÜ-s.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
28. Elküldve:
2008-08-17 17:49:30 |
[1366.] |
|
|
|
[előzmény: (27) retrometro, 2008-08-17 16:52:08]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
26. Elküldve:
2008-08-17 16:10:58 |
[1367.] |
Félig komoly játék.
Az új kerettervezeten a K-NY esetén van egy olyan rövidítés, hogy GTN. Aki tudja árulja el ez mit takar. Fehér úti jelentkezés után van ilyen például 3:56 óra hosszan, nem vonatozik.
|
|
[válaszok erre: #27]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
355. Elküldve:
2008-08-16 15:21:43 |
[1368.] |
A zártban van egy szavazás, ajánlom olvasásra.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
135. Elküldve:
2008-08-16 15:20:48 |
[1369.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
753. Elküldve:
2008-08-14 22:25:34 |
[1370.] |
Aki órákkal előbb várja a váltást, az valaki más.
Bár Kipkopot még nem váltottam abban a formában, ki tudja?
|
|
|
[előzmény: (752) perry, 2008-08-14 22:22:22]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
751. Elküldve:
2008-08-14 22:17:17 |
[1371.] |
Kipkopnak elrontották a 6-ost viszont reggel. Kell mennie a végén egy egész kört.
|
|
[válaszok erre: #752]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
748. Elküldve:
2008-08-14 18:07:51 |
[1372.] |
Bocs, hogy helyette.
Szerintem nem erre gondol. Hanem A24, A25 végére reggel.
|
|
[válaszok erre: #749]
|
[előzmény: (747) médmfsz, 2008-08-14 16:58:03]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
746. Elküldve:
2008-08-14 15:51:39 |
[1373.] |
Azt passzolom, hogyan és mikor kerül fel Kökire. De lehetnek benne hibák, azért is kell átnézni minél több embernek.
Ha váltás után van 5 perc PIH, akkor addig nem mehetsz haza.
|
|
|
[előzmény: (745) LoviGabi, 2008-08-14 15:25:59]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
744. Elküldve:
2008-08-14 15:07:35 |
[1374.] |
Hááát.
JEL: jelentkezés
ATVT: vonat átvétele
GF: gördül forgalomba (ez általában 12 perc a lírán)
F: forgalomban van
VALT: váltás
MKSZ: munkaközi szünet
PIH: pihenő (hogy ilyen nem létezik a Kollektívben, azt most hagyjuk)
GYG: gyaloglás
TARF: tartalék forgalomban (6-os, 30-as)
ELR: eü leváltó reggel, de ez csak tipp
ELN: ugyanaz de nappal
ELE: szintén, de este
MOZG: vonat átvitele (általában vizsgálóból tárolóba), de ha x kör után több órát vagy a KSZ-ben mint mozgató, annak is ez a fedőneve
VLE: vonat leadása
VARF: várakozás feszültségre (feszkiadás vagy levétel)
FG: forgalomból gördül (ki a KSZ-be)
Képzettebbek javítanak majd.
|
|
[válaszok erre: #745]
|
[előzmény: (743) LoviGabi, 2008-08-14 14:10:12]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
740. Elküldve:
2008-08-14 11:09:54 |
[1375.] |
Az új keretben nem kezd szám a Bajcsyn (ha elfogadják persze). Tehát nem kell szék.
|
|
[válaszok erre: #741 #742 #743]
|
[előzmény: (738) dulifuli, 2008-08-12 13:37:33]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|