Találatok száma: 2769 üzenet |
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
61. Elküldve:
2010-08-07 19:29:16 |
[477.] |
A legfrissebb "Mozgásban" magazinból:
A csíkokkal gondok vannak, idősebbek segítsenek.
|
|
[válaszok erre: #62 #67]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
142. Elküldve:
2010-08-06 15:16:42 |
[478.] |
Augusztus 1-től határozatlan ideig érvényes munkavédelmi szabályzat letölthető.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
245. Elküldve:
2010-08-05 07:18:17 |
[479.] |
A 4-es metrónál például az álmok szerint majd egyszer vezető nélkül megy a vonat. De nyitott peronos állomásokon. Drágának találták a Siemens ajánlatát (3-4 milliárd forint) az üvegfalas móka kiépítésére.
|
|
|
[előzmény: (244) ojozso, 2010-08-04 23:36:28]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
237. Elküldve:
2010-08-03 19:58:02 |
[480.] |
Megnéztem a cikkben említett Kölnben megtörtént balesetről szóló írást. Keddi napon volt, de már hétfőn behányt a fék, majd fék nélkül 1,5 km-es sebességgel rácsatoltak vele egy másik vonatra, eltolták, a Siemens emberei javítottak valamit, majd újra kiadták a vonatot.
Kedden 3 órával a csattanás előtt beragadtak a fékek, az utasokat ki kellett szállítani. 1 órával ezután a Siemens emberei újraindították a számítógépet, majd a vonat futott megint.
Nem is kettő, hanem három fékrendszerről beszélnek, ami mind egyszerre szart be. 67 ember fizetett ezért súlyos sérülésekkel. Elismerték, hogy a teljes fékelektronika halt meg a vonaton. 17:33-kor volt a csattanás, egész éjjel dolgoztak, több mint 100 rendőr, 130 tűzoltó. A tűzoltók szerint egyik kocsi a másikba 2 métert ékelődött be, több utas csapdába esett a kocsikban.
Egyébként valami prototípus (Siemens) vonat volt ez.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
236. Elküldve:
2010-08-03 18:24:02 |
[481.] |
http://index.hu/belfold/budapest/2010/08/03/szakszervezet_nem_biztonsagos_az_uj_metro/
Ezzel kapcsolatban szavazás fentebb.
Az Alstom sorsáról rendezett eredménye:
Vigyék haza: 81%
Valahogy fussanak ezek: 19%
Az új szavazás pedig: Gulyás avagy Jáger Úr álláspontját osztod?
Gulyásé röviden az, hogy kapjanak ideiglenes engedélyt (a hibákkal együtt).
Jágeré pedig az, hogy amíg nem biztonságos, ne fusson.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
230. Elküldve:
2010-08-02 22:34:08 |
[482.] |
Itten az érdekképviseleteknek is van dolga. Vagy lenne, vagy lett volna.
II.2.5. Az Ügyfél 1304252 számú megrendelése alapján, a TÜV SÜD (TÜV SÜD Industrie Service GmbH. Strassenbahnen und Metró Systeme BOStrab-Prüfstelle) által elvégzett Munkavédelmi minősítésben (a továbbiakban: Mm) előírtak elvégzését igazoló dokumentumok nem kerültek benyújtásra:
g) Mm A12. pontja szerint A vezetőfülkében található kontroll eszközök és feliratok sötétben (alagút) történő vakítás nélküli olvashatóságát igazoló jegyzőkönyv a BKV Zrt. metró járművezetőit képviselő szakszervezetek) jóváhagyó záradékával ellátva.
A fentiek a közlekedés biztonságát egyenként nem feltétlenül veszélyeztetik, azonban összességükben a jármű megfelelőségét megkérdőjelezik, így a típusengedély kiadása megtagadásának további alapját képezik.
A ILI. pontban foglalt hiányosságok miatt, és a IL2. pontban foglalt hiányosságok figyelembevételével megállapítottam, hogy az AM5-M2 típusú metrószerelvény a jogszabályi és a közlekedésbiztonsági követelményeket maradéktalanul nem elégíti ki, ezért a rendelkezésemre
álló adatok alapján típusengedély iránti kérelme elutasításáról döntöttem.
Itt a határozat PDF-ben, de ebből már lehet kijelöléssel-kivágással idézni:
http://m3.what.hu/files/hatarozat_full.pdf
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
2131. Elküldve:
2010-08-02 19:20:21 |
[483.] |
U.G. azt mondta nekem, hogy a hír igaz.
130 ezer forintos havi alap lenne az kb. ami a pótlékokkal bruttó 160.
Vadnyugaton bizonyos K-né ennek megfelelően is számoltatta ki.
É-D-en nem. Nem azt nézték, hanem az előző éves (negyedéves azt azért nem hinném) bruttó keresetet. Ott a buktató, hogy akinek például 100-110 az alapja (az nincs bruttó 160) de sokat túlórázott az előző egy évben, ezért átlépte ezt a határt, az nem kapott, tehát maradt neki mondjuk 110. Másvalaki, akinek 150-160 az alapja (az már bruttó 200), de mondjuk fél évet beteg volt, nem érte el az átlag bruttó 160-at (táppénz). Tehát neki példának okáért 150-ről felemelték pár ezerrel az alapját. Hol itt az igazság ugye?
Többen egyébként jelentés formájában ezt szóvá tették, de a jelentésre való reagálás azon a tájon sem dívik. Későbbi piszkálásra azért kibökték, hogy jogos és intézkedni fognak. Csak ugye mikor?
|
|
[válaszok erre: #2132]
|
[előzmény: (2130) dispotion, 2010-08-02 17:51:43]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
220. Elküldve:
2010-08-02 17:42:47 |
[484.] |
2100 mm-nek kell lenni a magasságnak. Jogszabályok/Vezetőfülke link a weboldalon.
|
|
|
[előzmény: (218) NB6667, 2010-08-02 17:27:16]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
208. Elküldve:
2010-08-01 23:27:23 |
[485.] |
Én tavaly óta nem olvastam az Alstom anyagát, akkor "hivatalból" ugye. De a Siemens vezérlőjével ezen a vonaton meg a pályán együtt olyan képességek rémlenek, hogy pár méterre meg tudják egymást közelíteni a szerelvények, erre képes a technika. Jelző nem lenne csak kijárati és bejárati, közben semmi. Ugyan van stop kengyel a vonaton, de utána nem lenne rá szükség, mert az új cuccnál ez megszűnne a jelzők mellett, tehát egy mechanikus védelemnek lőttek. Én elhiszem, hogy ez már nem programszőnyeggel működik stb. De azt talán nem kellene például felszámolni.
|
|
|
[előzmény: (207) ojozso, 2010-08-01 22:43:55]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
128. Elküldve:
2010-08-01 14:52:02 |
[486.] |
A 112-es hozzászólásban felvetett dologban 100%-ban az a nézet nyert, hogy a KFM-nek is tudnia kell.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
203. Elküldve:
2010-08-01 14:45:34 |
[487.] |
Gondolom azért nem arról van szó, hogy dupla fékrudazat stb. legyen a vonaton, "csak" ennek vezérléséről. 160 tonnába egy kis túlsúly már nem számít, ha egy-két ketyerét még fel kell rá tenni.
Az pedig pozitív, hogy egyetértünk a lényegben.
|
|
|
[előzmény: (202) retrometro, 2010-08-01 13:16:31]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
201. Elküldve:
2010-08-01 13:11:56 |
[488.] |
Konkrétan kimondva nem is.
Egyébként pedig az Alstom elég nagy cég. Bármilyen hülye is a magyar szabvány, el kellett volna olvasni, majd úgy legyártani a vonatot. Biztos megoldható.
A hatóság láthatta valahol az automata menekülőajtót működés közben vonatba beépítve? Mert arról kuss van. Ha nekik is a Katowicében készített makettes videót mutogatták, az édeskevés.
|
|
[válaszok erre: #202]
|
[előzmény: (200) retrometro, 2010-08-01 13:06:54]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
198. Elküldve:
2010-08-01 12:48:45 |
[489.] |
Ne keverjük. A 190-ben mutatott interjúról van szó:
Az lenne a legjobb, ha újratárgyalnák az Alstommal ezt a problémát, és találnának áthidaló megoldásokat a fékszabvány problémájára. Tehát vagy módosítaná az Alstom ezt a szerkezetet, vagy esetleg átmeneti engedélyt kapna a szerelvény, mert rengeteg pénzbe, energiába került már idáig is.
|
|
[válaszok erre: #199 #200]
|
[előzmény: (196) retrometro, 2010-08-01 10:15:04]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
194. Elküldve:
2010-08-01 07:01:42 |
[491.] |
Nem ezen a részén tűnődtem el. Hogy a hatóság hogyan gondolja a két fékrendszert, az ő dolguk. Hogy a magyar előírás erről szigorúbb annál, mint Dubaiban vagy más EU országban van, az is egy dolog.
Azonban ha a hatóság biztonságért kiabál, akkor egy érdekvédő ne akarjon már ezzel szemben ideiglenes engedélyt adni a vonatnak.
|
|
[válaszok erre: #196 #205]
|
[előzmény: (191) retrometro, 2010-07-31 21:17:44]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
908. Elküldve:
2010-08-01 06:57:28 |
[492.] |
Nem az a lassú komám.
Ilyen képek korábbról is vannak. A baj az, hogy egy héttel az eset után még van ilyen fülke. Tehát a kép gyors, friss, jó minőségű.
|
|
[válaszok erre: #909]
|
[előzmény: (907) retrometro, 2010-07-31 21:18:29]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
906. Elküldve:
2010-07-31 11:10:32 |
[494.] |
Posta érkezett, íme egy lehetséges bűnös:
Az esetre való reakció pedig hamarosan a weboldalon.
|
|
[válaszok erre: #907]
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
880. Elküldve:
2010-07-28 13:09:52 |
[495.] |
Az a 24V ha igaz, 2 db sorba kötött 12V-os akkuból áll össze. Azonban nem ám 50-60 Ah játszik, mint egy autóban, ami elég a motor beindításához az adott helyen, hanem ennek kb. tízszerese (5-600 Ah). Érthető, hogy a rádió fontos kellék, bekapcsolva maradhat véletlenül például éjszaka. De ez talán kicsit túlzás védekezésként a lemerülés ellen.
|
|
|
[előzmény: (879) ojozso, 2010-07-28 12:23:53]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
870. Elküldve:
2010-07-28 09:16:07 |
[496.] |
Truth lehet a másik variációra gondol: a rádió feszültség alatti berendezés, amit kezelsz.
|
|
[válaszok erre: #879]
|
[előzmény: (868) speaker77, 2010-07-28 00:09:42]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
853. Elküldve:
2010-07-27 11:52:59 |
[497.] |
Amit médmfsz ír:
7.6. A pályára, illetve az alagútba belépő egyénileg munkát végző dolgozónak, illetve a munkacsapat-vezetőnek a következő feltételekkel kell rendelkeznie:
- pontosan járó óra;
- üzemképes rádiótelefon;
- jól láthatóságot biztosító munkaruha, vagy védőmellény;
- az F. 1. Jelzési Utasítás I. sz. mellékletében előírt jelzőeszközök.
F.2. része egyébként. Ha valaki tud máshol óra tiltásról, avagy arról, hogy kötelező viselni, jelezze.
Egyébként egy esetben el lehetne fogadni, hogy a fülkében ne viseljük. A kihúzókba (az összesbe), a fülkébe (az összesbe) pontosan járó órát telepít a munkáltató, az állomásokon ugye relatíve ez megvan. Akkor nem kell az mkv-nak szolgálat közben.
|
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
846. Elküldve:
2010-07-26 12:08:21 |
[498.] |
Egy történet régről, hozzátenném a vége nem lesz szép.
Az átkosban régen, repülőtéren, repülőgépen, esetleg a javítóműhelyben esett meg, az országra nem emlékszem, de vagy itthon volt, vagy a SZU-ban valahol. Tupoljev gépen 110 vagy 127V egyenáram környékén volt az akkufesz. Emberünk valami okból hozzáért, elengedni azonban nem tudta (jobban görcsbe ránt mint a kisebb érték, illetve az egyenáramnak más tulajdonságai vannak mint az otthoni 230V-nak például).
Itt jön a fizika órán talán mások által is átélt kísérlet lényege. Egyenárammal vizet bomlaszt a tanár. Ugye oxigén és hidrogén keletkezik gáz formájában, valamelyik durran is nagyot ha meggyújtják.
A dolgozó sajnos műszak vége felé volt és egyedül, senki nem vette észre. Vagy egy éjszakát, vagy egy hétvégét volt rajta a drót végén. Az emberi test ugye nagyrészt víz. A többit ki lehet találni. Mikor meglelték, már csak egy töpörödött törpördög méretű volt az illető.
De ő javítás céljából nyúlkált arra, nem egész napos munkahelyén tartózkodott. Tehát a szigeteléssel nem lehet játszani, mert igen súlyos következményei lehetnek az esetnek. Örüljünk, hogy nem lett komolyabb baj.
|
|
|
[előzmény: (844) dulifuli, 2010-07-26 10:33:56]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
138. Elküldve:
2010-07-25 23:21:20 |
[499.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
[válaszok erre: #139]
|
[előzmény: (137) dulifuli, 2010-07-25 22:47:29]
|
|
Kiváló dolgozó |
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769
|
1805. Elküldve:
2010-07-24 11:23:56 |
[500.] |
Nincs jogosultsága a hozzászólás megtekintésére! |
|
|
Kiváló dolgozó |
|
|