Találatok száma: 263 üzenet |
|
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6845. Elküldve:
2003-11-04 09:52:26 |
[76.] |
De, az MHP, a Premiere FOX Kids Interactive adása, ami a Premiere technikai platformján, a Beta Digital-on jön.
Franciaországban a CSN platformján már régebben az interaktív csatornák között van.
Természetesen csak MHP-re alkalmas vevőkkel lehet venni.
Megint egy félreértés az, hogy attól, mert valaki lát egy állóképet egy csatornán, azonnal azt mondja, hogy nála jön a Fox Kids Interactive.
Ami sima vevőkön állóképnek látszik, az teljesen más MHP-vevőkön, ott lehet csak az alkalmazást elindítani.
Egy csomó olyan spanyol interaktív csatorna van a DIGITAL+-on belül, aminek bejön az állóképe, de ez nem azt jelenti, hogy az ember tudja is használni őket.
|
|
[válaszok erre: #6847 #6849]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6829. Elküldve:
2003-11-03 23:25:52 |
[77.] |
Persze a Film1-et nem közvetítik nálunk, de nem is vesztünk sokat vele.
|
|
[válaszok erre: #6830]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6828. Elküldve:
2003-11-03 23:24:05 |
[78.] |
Olyan műholdas szolgáltatása, ami digitális beltéri egységen keresztül érhetnek el az előfizetők, nincs.
De a Telstar-on vannak olyan csatornák, amiket a UPC közvetít nálunk is. Pl. Film1, Club, stb. Ha jól tudom, ezek mind Cryptoworks-ben vannak kódolva, de csak kábelen közvetítik őket Hollandiában.
A többi csatornát pedig, ami a UPC-vel kapcsolatba hozható, kizárólag kábelen közvetítik Hollandiában.
Tehát, ha így nézzük, végül is nincs.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
234. Elküldve:
2003-11-03 22:30:15 |
[79.] |
De nagyon egyszerű a dolog, nem lesz előfizető, és kész.
Nem vevők erre az emberek, bármennyire is szeretnék, hogy befektetés nélkül profitot hozzanak.
Majd, ha olyan műsorokat adnak, és ha kivíják a nézők szabadságát, akkor majd lesz nagyobb előfizető szám.
Anélkül el lehet felejteni az egészet.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6825. Elküldve:
2003-11-03 22:19:26 |
[80.] |
A másik meg az, hogy a csatornaszolgáltatókat és a médiatörvényt tekintve Magyarországnál prűdebb ország nemigen van.
Pl. röhögni lehet azon, hogy véletlenül, amikor egyszer a TV3-at meg sem közelítő Viasat3-ra kapcsoltam 23.00 körül, akkor valami őrültség (azt hiszem Kéj-fél, vagy mi volt a neve), tehát valami hülye műsor ment, aminek semmi értelme nem volt. A lényeg az, hogy kint volt a 18-as karika csak azért, mert meztelen nők fotóit lehetett látni, és azzal kapcsolatban kellett megfejteni valami hülye rejtvényt.
Nem minthogyha érdekelne valakit is, hogy milyen karika volt ott. Engem sem érdekel, csak az egész nevetséges.
Attól még, hogy egy filmben meztelen nők vannak, miért kell azonnal 18-as vagy 16-os karikát rakni?
Ez a fajta korlátoltság beárnyékolja azt a nagyon kevés jó műsort is, ami lenne.
Kitűnő példa erre pl. a Larry Flynt - A provokátor c. film is, amely a Hustler pornómagazin alapítójáról és annak ellentmondásos életéről szól. Milos Forman filmje, mondhatnám azt, hogy egy szuper film.
Erre mit csinált vele 4 évvel ezelőtt az HBO, amikor adta? 18 éven felülieknek sorolta be.
Csak azért, mert meztelen nők, néhány aktus van benne és azért, mert a témája bizonyos értelemben a pornográfiát érinti.
Azt figyelembe sem vették, hogy a film legnagyobb mondanivalója a szólásszabadságért vívott küzdelem.
Németországban ugyanezt a filmet 12 éveseknek ajánlották (FSK-12).
És szinte minden filmnél így van.
Nem értem, hogy miért veszik el az emberek jogát attól, hogy azt nézzenek, amit akarnak.
Miért nem választhatja ki mindenki, hogy milyen időpontban mit akar nézni? Ráadásul akkor, ha egy fizetős szolgáltatásról van szó.
|
|
[válaszok erre: #6826]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
231. Elküldve:
2003-11-03 19:02:30 |
[81.] |
Megnéztem az AXN műsorkínálatát.
Egy nagy 0-nak tűnik az egész. Én visszakerestem a cseh címeket egy cseh adatbázisban.
Nincs olyan nap, amikor film menne napközben, holott ez szinte minden országban így van, általában a filmeket 21.00-kor, 22.00-kor adják, és 10.00-kor, 16.00-kor, valamint 18.00-kor ismétlik őket.
Itt, semmi napközben. Csak régi sorozatok. Tudtam, hogy ez lesz.
Hazugság volt az egész, hogy majd máshonnan veszik át a műsort, én előre megmondtam.
Baromság, nem is vehetnék át máshonnan.
Pl. hétfőn nem is adnak filmet, a spanyolon meg 2-3 film is megy naponta.
Tehát megint a sz*rt kapjuk.
Kedden 21.00-kor a Spacehunter-t adják.
Szerdán ismét nem adnak filmet, csütörtökön pedig 21.00-kor a Quicksilver-t adják.
Egy szóval: nevetséges az egész.
Akkor most nézzük meg, mit ad a spanyol AXN ebben a hónapban: 3 csillagot teszek oda, amit tényleg lehet ajánlani, hogy megnézze az ember.
*** AMERIKAI HISTÓRIA X (AMERICAN HISTORY X): 22.30 16.00 3.30
*** AMERIKAI PSZICHÓ (AMERICAN PSYCHO): 22.30 16.00 22.30 16.00
***KORCS SZERELMEK (AMORES PERROS): 22.30
**BAT21: 22.30 16.00
BLACK AND WHITE: 16.00
**CSAPÁS A MÚLTBÓL (BLAST FROM THE PAST): 22.30 16.00
***THE GINGERBREAD MAN: 22.30 16.00
***HA A FÉRFI IGAZÁN SZERET (WHEN A MAN LOVES A WOMAN) . 22.30 16.00
***DICK TRACY
*** DISPARA (Antonio Banderas és a gyönyörű Francesca Neri szerepel benne.)
*** LEON - A PROFI (LEON): 22.30 16.00
*** EXISTENZ - AZ ÉLET JÁTÉK (EXISTENZ): 22.30 16.00
*** AZ ŰRHAJÓS FELESÉGE (THE ASTRONAUT'S WIFE): 22.30 16.00
*** KÍSÉRTETHÁZ (THE HOUSE OF THE SPIRITS) - Kitűnő dráma Jeremy Irons, Merly Streep, Glenn Close, Antonio Banderas és Winona Ryder főszereplésével. Az Oscar-díjas Bille August filmje.
22.30 16.00 2.43
*** BOYZ'N THE HOOD
*** PRIMARY COLORS
És még egyszer ennyi film van, csak azt már nem írom le.
Világosan látszik, hogy nálunk melyik szolgáltató hozta be az AXN-t és Spanyolországban melyik.
Természetesen nálunk marad a sz*r full-screen kép, a spanyoloknál pedig eredeti képarányban sugároznak minden filmet.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6823. Elküldve:
2003-11-03 16:46:19 |
[82.] |
De azért egy fontos dolgot hadd mondjak még el:
Hogyha nem jön be hozzánk egy olyan cég, aki tényleg versenyképes szolgáltatást tud csinálni, akkor ezek a DTH-próbálkozások nem lesznek hosszú életűek.
Vagy ha nekik jó a max. 100-150 ezres előfizetői szám elérése, akkor jó. De nem hiszem, hogy ez hosszútávú cél lehet.
Márpedig, ha nem viszik fel a szolgáltatás színvonalát ezeknek a PAY-TV-knek a színvonalára, akkor itt sem lesznek vevők rá az emberek.
Igazából nem értem, hogy hogy gondolják ezt az egészet, akkor amikor a DVD-k, DIV-X-ek korát éljük, és hatalmas minőségi és mennyiségi választék áll rendelkezésre, ha jóval drágábban is, mint külföldön. Természetesen ebben is messze állunk még a külföldi megjelenésektől, de pl. ez az ágazat sokkal jobban fejlődik, mint a műholdas televíziózás.
Ez szomorú, mert a PAY-TV-nek is alternatívát kéne mutatnia ezzel szemben, éppen ezért egyre több filmet kéne adniuk, jó minőségben.
Az emberek nem hülyék, pontosan tudják azt, hogy mit akarnak kapni a pénzükért, és hogyha olyan dologról van szó, amihez máshogy is (olcsóbban és jobb minőségben) is hozzájuthatnak, akkor máshogy fogják megszerezni. Gondolok itt a DVD-re és a DIV-X-re, stb.
És így nem nagyon fog a 100 ezres előfizetői szám fölé emelkedni.
Az embereknek a minőségi tartalom mellett aránylag jó képminőség kell, ha nem is akkor csatornaszámmal, mint amekkora külföldön van.
DTH ide vagy oda, tökmindegy minek nevezzük. Az a lényeg, hogy ér -e valamit vagy nem.
Egy felmérés szerint azok körében, akik valamilyen PAY-TV-re fizetnek elő 55%-ban a filmek a legfontosabbak, 35 %-ban pedig a sport. Természetesen akik a filmeket szeretik, azokat általában nem érdekli a sport. A maradék 10 %-ban van az összes többi tematikus csatorna, persze az összes előfizetőt jellemzi, mert vannak, akik csak a filmeket és a zenecsatornákat szeretik, vannak, akiknek a dokumentumcsatornák a lényeg, vannak olyanok is, akiknek mindhárom.
De általánosságban ez az arány érvényes.
Az emberek többsége úgy gondolkozik, hogy erre a tartalmi minőségre a kábel bőven megfelel. És azt kell, hogy mondjam, hogy ebben igazuk van.
A UPC Direct esete ahhoz a Pentium II-es számítógéphez hasonlít, amire csak DOS van telepítve.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6822. Elküldve:
2003-11-03 15:35:58 |
[83.] |
Idézet:
| Ahogy látom ez a vita arrol szol,hogy ki tud többet ezekröl a dolgokrol,de mi a "pornép"nagyon szeretnénk, ha ezekröl a dolgokrol a gyakorlatban is tudnánk valamit hasznositani.
| |
Sajnos egyelőre semmit, csak akkor tudnánk, ha ezek közül a cégek közül valamelyik bejönne, vagy a CANAL+ vagy a SKY DIGITAL.
Mert úgy nézem, ha ezek nem jönnek be (márpedig elég kicsi rá az esély), akkor nem várható semmi.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6821. Elküldve:
2003-11-03 15:28:10 |
[84.] |
Idézet:
| Dehogynem! A Thomson a Canal+ Technologies (fő) tulajdonosa, mivel "némi állami nyomásra" megvetteték vele, hogy nehogy idegen (értsd: ne francia) tulajdonba kerüljön, amikor a Vivendi túladott a Canal+ csoport nagy részén.
A Canal+ Technologies név nyilván egy ideig még megmarad, de már régen nem "Canal+".
| |
Ez igaz.
Mellesleg ezek a tulajdonrészek elég bonyolultak, láttam egy kimutatást, amiben le volt írva, hogy egyes részlegek hány százalékban tartoznak az egyes cégekhez.
Hát nem is emlékszem már rá pontosan, de hadd ne írjam le.
A lényeg az, hogy mindegy, hogy hány részre van felosztva, ha valaki megveszi a fő részét, akkor gyakorlatilag az övé az egész.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6816. Elküldve:
2003-11-03 14:13:43 |
[85.] |
Na jó, látom, hogy mindenképpen üzleti dolgokról akartok beszélni.
Idézet:
| "A kódolási rendszert (Conax) együtt fejlesztették ki a Telenor-ral."
Na ez már megint nem igaz. Nem is logikus. Mellesleg voltam a Conaxnál párszor Oslóban, teljesen a sajátjuk. (Majdnem Conax lett a mai Telespazios AMOS platformon.) De ennek már három éve.
| |
Ne kezdjük már megint. Ki mondta, hogy a Conax nem a Telenor tulajdonában van?
Attól még, hogy a Telenor szabadalmaztatta annak idején a Conax-ra vonatkozó jogokat, nem zárja ki, hogy más céggel is együtt dolgozott.
Attól még, hogy valaki szabadalmaztat egy kódolási rendszert, nem azt jelenti, hogy csak ő maga hozta létre.
Idézet:
| Nem tudom, hogy hasznos dolog-e a Canal+ Technologies-t behozni a képbe, mivel a céget gyakorlatilag szétvágták. A Mediahighway interaktiv middlewaré-re Murdoch NDS-se csapott le, míg a Seca/Mediaguard rendszer jogai a Kudelski csoporthoz (Nagravison) kerültek...
| |
Hát ennél azért egy kicsit bonyolultabb a dolog.
A Kudelski-csoport, a Nagravision előállítója valójában nagy részesedést szerzett a CANAL+ Technologies kódolási rendszerekkel foglalkozó részlegében, de ez csak a kódolási rendszereket és a CONDITIONAL ACCESS MODULE (CAM)-okat érinti.
Sőt a CANAL+ Technologies még ahhoz is ragaszkodott, hogy a Mediaguard2-t vele együtt fejlesszék tovább. Így lesznek olyan platformok, ahol eddig Mediaguard2 volt, és most Nagravision (Aladin) is lesz. Ez elsősorban a spanyol DIGITAL+-t érinti. De a SECA2-t semmiképpen nem akarják feladni. Sőt arra is hivatkoznak, hogyha feltörik valamelyiket ezek közül, akkor mindig egy, ami nincs feltörve.
Ráadásul a megállapodás a Thomson-nal jött létre, ami a CANAL+ Technologies kódolási rendszerére szakosodott.
Tehát messze nem érinti az egész CANAL+ Technologies-t.
Viszont jelentős dolgok maradtak a CANAL+ Technologies kezében, amikkel az elkövetkezendő időkben sokat lehet kaszálni, az interaktív alkalmazásokat gyártó részleg nagyobb része (Európában több, mint 70 interaktív csatorna).
Murdoch az Echostar-ra gyártott middleware-ket és a SUREWEST amerikai kábeltársaság számára készített szoftvereket vásárolta fel elsősorban. Ráadásul Murdoch-nak nem volt annyira szüksége ezekre az interaktív alkalmazásokra, mivel a saját rendszerein (Sky Digital) vagy a DirecTV-n már vannak jobb alkalmazások is.
Megmaradt a CANAL+ Technologies kezében az európai részleg és az Astro Measat (ázsiai műholdas cég), ami a nagyobb részét képezi a szolgáltatásnak.
Ezenkívül olyan jelentős dolgok is a kezében vannak, mint a már működő PILOTIME (valószínűleg Franciaországban és Spanyolországban alkalmazzák először), a beépített merevlemez. Valószínűleg csak hónapok kérdése, hogy mikor vetik be.
És még van egy pár dolog.
|
|
[válaszok erre: #6818]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6797. Elküldve:
2003-11-03 11:34:01 |
[86.] |
Elnézést, valójában már nem tartozik 50 %-ban a CANAL+-hoz a CANAL DIGITAL.
De állítólag egy olyan megállapodást írtak alá, amelyben a Telenor csak Skandináviában lévő technikai megoldásokkal és médiával foglalkozó cégeiben valamennyi részesedést szerez a CANAL+. Pl. a CANAL+ Technologies tovább is együttműködik a Telenor-ral a beltéri szoftverek gyártásában és az interaktív szoftverek kialakításában. Pl. azt gondolom sokan tudják, hogy a skandináv országokban főleg Nokia beltéri egységet használnak, és azon a CANAL+ Technologies által kifejlesztett szoftverek futnak.
A kódolási rendszert (Conax) együtt fejlesztették ki a Telenor-ral.
(Mellesleg, ha jól tudom, a Telenor-nak Magyarországon is van érdekeltsége, mégpedig a Pannon GSM által. )
Na most, azt nem lehet tudni, hogy mi folyik a színfalak mögött, de az biztos, hogy a 100%-os szerződést nemcsak pénzért írták alá, hanem valamilyen másféle részesedés is szerepet játszik a dologban.
A mozi, sport - és egyéb csatornákhoz még mindig ők adják az anyagot. És nagy valószínűséggel erre hosszú ideig nem is lesz képes a Telenor egymagában. Ugyanis, mint minden országban (ahol a CANAL+ jelen van), a CANAL+ jó előre megvette a film -és sportjogokat, amiket viszont más cégek részesedés-szerzéseinél nem adott tovább. Ha jól tudom, 4 évre előre megvannak neki ezek a jogok.
Enélkül pedig elég nehéz fizetőstévét csinálni. A Telenor nem fog befektetni ezekbe a jogokba milliárdokat. Inkább a mobilüzletre koncentrál.
Így születhetett meg egy ilyen megállapodás.
Már a logója is megváltozott mellesleg a Lyngsat-on.
A Vivendi Universal mellesleg elkerülte az összeomlást, mivel a General Electric-kel egyesült.
|
|
[válaszok erre: #6798 #6814]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6795. Elküldve:
2003-11-03 10:50:36 |
[87.] |
Árulja már el nekem valaki, miért nem lehet ilyen vagy ennél jobb minőségű képet adni a UPC Direct-en?
Mindenki elkdöntheti, hogy ez vagy a logókkal teleaggatott, kocskásodó kép a szebb.
Miért nem lehet logó nélkül, eredeti képarányban adni a filmeket, amikor mindenhol ezt teszik?
Miért kell mindent kockásodó full screen-ben adni?
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6793. Elküldve:
2003-11-03 10:31:54 |
[88.] |
Idézet:
| Miért nem csinálsz egy ilyen szolgáltatást?
| |
Ez vicces volt.
Ilyen szolgáltatásokat nemzetközi médiavállalatok indítanak el, nem pedig egy vagy két magánszemély. Egy ilyen szolgáltatás elindításához (még ha kisebbről is van szó, legalább fél millárd Euro kéne). És ez csak a beindításhoz.
Tehát több száz millárd Ft-ról van szó.
Ami a Viasat-ot illeti, ne felejtsük el, hogy a skandináv piacon két szolgáltató van, mindkettő jó, de a másik szolgáltatónak, a CANAL DIGITAL-nak, ha jól tudom, kb. 700.000 előfizetője van.
És ne felejtsük el, hogy hol van 26 PPV (KIOSK), a CANAL DIGITAL-on vagy a VIASAT-on. Hol van 16:9, a CANAL DIGITAL-on vagy a VIASAT-on? Elárulom, a CANAL DIGITAL-on, ami félig a CANAL+-hoz tartozik.
Tehát ott sem kizárt egy egyesülés.
|
|
[válaszok erre: #6796]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6789. Elküldve:
2003-11-03 09:50:33 |
[89.] |
Az egészben az a vicces, hogy 32-36 csatornából olyan fizetőstévét lehetne csinálni (megfelelő feltételekkel), aminek egy-két éven belül 500.000 előfizetője lenne.
És ebben természetesen még nem lenne benne PPV.
|
|
[válaszok erre: #6790 #6792]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6788. Elküldve:
2003-11-03 09:43:30 |
[90.] |
Idézet:
| Nem vagyunk igazán fontosak számukra. Közép-Európa nem jó piac ilyen jellegű szolgáltatáshoz ezért nem érdemes sokat költeni rá.
| |
Ez nem igaz. Kelet-Közép-Európában nem mindenhol mennek így a dolgok, mint nálunk. Lásd CYFRA+. Ők tudják, hogyan kell klasszisokkal jobb PAY-TV-t csinálni, persze ez nem azt jelenti, hogy elérik a nyugati színvonalat, de mindenesetre jobb, mint a mienk.
Persze, most egyesek azzal jönnek, hogy jóval nagyobb piac, stb, ami reális is, de itt nemcsak erről van szó.
Hollandiában is elég sok előfizetője van a CANAL+-nak, ahhoz képest, hogy kis ország.
Na most, persze, hogy nem hasonlíthatóak össze az itteni viszonyok az ottanival, de (és ezt hangsúlyozom) ha jó szolgáltatást adnának normális áron, akkor már régen nem itt tartanánk.
És ehhez nagyon fontos, hogy milyen az adott szolgáltató háttere, mert a UPC Direct-é az 0, de ezt gondolom mindenki tudja.
Nincsenek sem filmjogok, sem sportjogok, sem lényeges saját gyártású csatornák a kezében.
Így elvileg el sem lehetne indítani egy PAY-TV-t. Bár az ő megfogalmazásuk szerint ez nem PAY-TV, hanem DTH.
Ebből következtetve mondom:
Ha az emberek tudnák, hogy mi a DTH és mi a PAY-TV, akkor azt hiszem mindenki tudná, hogy melyiket válassza, és az utóbbi mellett döntenének.
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6781. Elküldve:
2003-11-02 14:31:46 |
[91.] |
Idézet:
| Egy transzpondernek van egy sávszélessége (pl. 27 MHz). Van egy modulációs eljárás, ahogyan adatot tudsz rajta áramoltatni (QPSK). Ezen a transzponderen te mindig 27 MHz sávszélességű adatot tudsz maximum átvinni, ha belegebedsz, akkor is! A modulációs eljárás, a hibajavítás után egy 36 MHz-es transzponderen, QPSK modulációval, 27500 Megasymbol értékben, 3/4-es FEC-cel, 188/204-es Reed-Solomonnal a maximálisan átvihető bitek száma 38014 bit másodpercenként. Több nem lehet, mert nem fér át a csövön.
Akkor meg mi a jó istent akarsz növelni?
| |
Ez mind igaz, de nem mindegy, hogy milyen modulációs eljárással áramoltatod az adatot, nem tudom, hogy az itteni fellövő állomásokon kívül voltál -e már külföldi fellövő állomásoknál is. (Értem ezalatt a lentebb felsorolt cégek valamelyikét.)
A Reed-Solomon kód lineáris hibajavító képessége önmagában nem képes fedezni nagyobb szimbólumsebességet, de a fejlettebb helyeken az áramoltatással párhuzamosan beolvasódik a sávszélességre vonatkozó adatszegmens egy része, amelyből a regeneratív tár mindig az utolsó (általában legmagasabb értéket hagyja meg), és az olvasás folytatódásánál, ami persze nem szakad meg (olyan rövid idő alatt zajlik le ez az egész, hogy ebből mi semmit nem veszünk észre), tehát az olvasás folytatódásánál már a legutolsó értékről kezdi tovább az egészet, így egy-két lépcsővel mindig magasabb szimbólumsebességet lehet elérni.
Természetesen az így ciklusokra bontott adatáramok nem sérülnek meg, mert a követési sebesség mindig jóval nagyobb. Ezáltal összefüggő egészet láthatunk.
Így mesterségesen megnövelik a szimbólumsebesség értékét, amire fizikailag gyakorlatilag nincs lehetőség.
Ezzel lehet valamennyire javítani a képminőségén.
Hadd ne mondjam, hogy milyen cégeknél alkalmaznak ilyen eljárást.
Lehet, hogy egy kicsit félreérthetően fogalmaztam, de végül is a szimbólumsebesség növeléséről van szó.
|
|
[válaszok erre: #6783]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6780. Elküldve:
2003-11-02 14:06:11 |
[92.] |
Idézet:
| Mellesleg nem fade-out. LOS-nak (Loss Of Sync) vagy PF-nek (Pictrure Freeze) hívják.
A fade out az, amikor egy kép feketébe megy át valamennyi idő alatt. A fade in ennek az ellenkezője. Ezek videovágási trükkök. Egy feladóállomáshoz semmi közük.
| |
Így igaz, de képelsötétülésnél szokták használni ezt is, nemcsak a Picture Freeze-t (képbefagyást).
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6778. Elküldve:
2003-11-02 14:00:19 |
[93.] |
Idézet:
| "Transzpondert örökre nemigen"
Mondom, hogy ne beszélj hülyeségeket, ha nem értesz hozzá.
Van ún. NP-EOLA, ami "non-preemtible end-of-life agreement". Magyarul, egy műholdon bérelhetsz "örökre" (amíg a műhold él és virul) transzpondert magadnak.
| |
Jól van, akkor sorolj fel nekem olyan PAY-TV szolgáltatókat, akik örök életű szerződéseket írtak alá a fő műholdakon (A Sky Digital-t az Astra 2A-n hagyjuk ki, mert az teljesen más eset.)
Tehát mondj pár olyan PAY-TV szolgáltatót, akik örök életű szerződéseket írtak alá az Astra-n, a Hot Bird-ön, a Hispasat-on vagy a Thor-on.
Én, amikor transzponderbérletről beszélek, nem egy egy transzponderrel vagy azon csak pár csatornával rendelkező, kisebb társaság, esetleg kereskedelmi tévék lekötött frekvenciáiról beszélek, hanem nagy szolgáltatókról, akiknek egyszerre több transzponderre van szükségük.
|
|
[válaszok erre: #6787]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6776. Elküldve:
2003-11-02 13:48:32 |
[94.] |
Az auto-korrekciótól kezdve egészen addig, hogy mit tesznek akkor, amikor Fade Out következik be, igazat írtam.
|
|
[válaszok erre: #6777]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6773. Elküldve:
2003-11-02 13:45:35 |
[95.] |
Idézet:
| "Ez nem olyan könnyű dolog. "
Na ez biztos, legalábbis a 6766-os hozzászólásodat tekintve. Kezdve azzal, hogy összefüggéstelenül írsz, a 6766 egy NAGY ADAG BAROMSÁG. Az elejétől a végéig. Hülyeségek, szépen sorban, egymás után.
Ha valamihez TÉNYLEG nem értesz (merthogy a filmcímek copy-paste -elését rendkívül profin csnálod), akkor NE magyarázz hülyeségeket.
| |
Ezt állítod te, én nem lennék olyan biztos a dolgomban, hogy ez hülyeség. Legalábbis, amíg az ellenkezőjét be nem bizonyítod, vagyis azt, hogy mitől lett a váltáskor olyan a kép, amilyen lett. (Előtte se volt jó.)
Tény, hogy voltak szoftveri hibák.
Arról pedig, hogy te pár kifejezést nem értesz, vagy nem tudod hova tenni, nem tehetek. (De különösebben nem is érdekel.)
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6771. Elküldve:
2003-11-02 13:38:07 |
[96.] |
Idézet:
| Digibrék!
"Ha a szimbólumsebességet növelnék"
MONDOM, HOGY NEM LEHET, NEM FOGOD FEL???
| |
VKároly, áruld már el, mi a francért nem lehet növelni a szimbúlumsebességet a UPC Direct-nél? Talán a frekvenciákon belül lekötött adatáramokkal dolgoznak, amik nem engedik meg, hogy magasabbra állítsák az értéket? (Mert ha igen, akkor nagyon elmaradott az egész, akkor nemcsak az auto-korrekció nem működik, hanem mással is gondok vannak.) Mondjuk ezt nehezen tudom még én is elképzelni.
Remélem, nem azt akarod mondani, hogy mesterségesen nem lehet növelni a szimbólumsebességet, mert akkor elég érdekes dolgot mondasz, ugyanis a saját szememmel láttam már ilyen beavatkozásokat.
|
|
[válaszok erre: #6774 #6775]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6769. Elküldve:
2003-11-02 13:28:10 |
[97.] |
1. Transzpondert örökre nemigen vehetnek egyik műholdon sem, csupán bérelhetnek egy hosszabb időre.
Ezt teszik a nagy szolgáltatók, CANAL+, Premiere, SKY DIGITAL. Ezek mind már jó előre lekötötték a transzponderbérleteket, akár 10 évre is. A legtöbbjük ilyen időtartamokra írja alá a szerződést.
Miért ne, ha jó előre bebiztosítják maguknak a film- és sportjogokat, mondjuk 6 évre, miért ne tehetnék meg ezt is. A Premiere pl. a múlt évben nemcsak 4-5 évre írta alá a szerződést a stúdiókkal, hanem voltak olyan stúdiók, amelyekkel 6 éves megállapodást kötött. És mind a 8 nagy hollywoodi stúdióval + az európai stúdiókkal is. Ez azt jelenti, hogy 6 évig nem lesz gondja ezekre a dolgokra, és 6 évig minden lehetséges film joga a kezében van, amit a stúdiók gyártanak.
A régebbi filmeket már nem kell megvásárolnia, mert azok közül szinte minfegyik megvan neki.
A Bundesliga közvetítését pl. most hosszabbították meg 2006-ig.
Az NBA-vel, MLB-vel, NHL-lel, a különböző boxklubbokkal, golfklubbokkal, rögbicsapatokkal, teniszegyesületekkel is mind meghosszabbították már a szerződéseket. Ha akarnak még transzpondert, kérhetnek, mert a rendelkezésükre áll.
Csupán Murdoch-nak sikerült az, hogy a transzponderek felett bizonyos joga is, de ez annak köszönhető, hogy egy teljes műholdat lefoglalt. (Persze ez sem teljeskörű jog, mert azért a műhold nagy részben nem az övé, hanem a SES-é (aki az Astra-t működteti).
De neki még könnyebb a dolga, mert ha azt mondja, hogy na, akarok még 6 csatornát, akkor nem kell messzire mennie a tárgyalófélhez. Mondhatjuk azt, hogy magával beszéli, hogy új transzpondert biztosítsanak. Nem véletlen, hogy ennyi csatornája van Angliának.
De a CANAL+ is nagyon az élvonalban van ilyen szempontból, a DIGITAL+-nak, ami most csaknem 90 csatornát tartalmaz, még van jó pár szabad helye, amit még nem tüntettek fel (vagy csak egyes újságokban).
2. A kérdésedre a válasz: Természetesen van még szabad transzponder az Astra-n (Astra 19,2 fok), ha nem is túl sok, de van még azért pár. A UPC Direct nyugodtan bérelhetne még egyet.
Csak az a baj, hogy nem akar bérelni, mert nem akar többet fizetni.
|
|
[válaszok erre: #6772]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6766. Elküldve:
2003-11-02 12:24:10 |
[98.] |
Ez nem olyan könnyű dolog.
Attól még, hogy a UPC Direct fellövő állomásánál Hollandiában szinte mindent automatikusan végeznek a számítógépek, nem azt jelenti, hogy minden működik is, és minden rendelkezésre áll.
A hardveri gondok mellett egészen biztos, hogy szoftverhibák is vannak.
Ez pedig annak köszönhető, hogy a megfelelő controlling software-eket (ellenőrző szoftvereket) nem tudják összeilleszteni.
Nagy valószínűséggel azért, mert a gyártó nem megfelelően készítette el ezeket.
Egy profi rendszerben is lehet akkora zűrzavart csinálni, ha a szoftverek nem működnek megfelelően, hogy az csak na.
Persze ez nem azt jelenti, hogy a UPC Direct rendszere annyi profi lenne, ahogy azt írták a szórólapokon.
Ugyan már, egyes hírek szerint max., ha 100 millió Euro-juk van benne ebben a költözködésben, és akkor lehet, hogy sokat mondtam.
Mi ez a pénz (pláne ha ennél kevesebbről van szó) egy fellövő állomáshoz , ha az olyan cégeknél, mint a Premiere, CANAL+ vagy a SKY DIGITAL 3-4 milliárd Euro egy fellövő állomás értéke. Ezeknél nem fordulhat elő (vagy csak nagyon ritkán fordul elő) hiba. Ezeknél a fellövő állomásoknál a legmodernebb eszközökkel dolgoznak, sőt egyeseknél, mint pl. a Premiere-nél már robotok végeznek el egyes feladatokat, mint a Beta Digital Master-ek cserélése, stb.
Ha bekövetkezi egy Fade Out vagy a legapróbb eltérés (szimbólumsebesség csökkenése), akkor azonnal jelzik ezt a számítógépek, és automatikusan optimálisra állítják a csatornát, sőt az összes csatornát, ami a transzponderen, anélkül, hogy érzékelnénk belőle valamit. Másodpercek alatt megcsinálják ezt.
Ha pedig valami komolyabb hiba lép fel, amit már végleg látnia kell a szakembereknek, akkor semmi probléma nincs, mert ott vannak egy karnyújtásra a gépektől.
A másik hiba pedig, amiről mindenki tud, az az alacsony szimbúlumsebesség és a sok csatorna egy transzponderre zsúfolása.
Egy szaklap állítása szerint egy transzponderen max. 8 csatornát lehet elhelyezni úgy, hogy azok a megfelelő berendezésekkel tökéletes DVD minőségben jöjjenek. (De hangsúlyozom, ehhez megfelelő berendezések és szoftverek kellenek, amik az adatáromokat (data stream) a másodperc törtrésze alatt alakítják át az adott tömörítési formátumra (legyen az eredeti képarány vagy 16:9).
Állítólag még 10 csatornával is meg lehet oldani, hogy szinte tökéletes DVD minőségben jöjjenek, ha a szimbólumsebességet maximalizálják, függetlenül attól, hogy 27.500-ason vagy 22.000-esen vannak rajta.
De 11 vagy 12 csatornával már nem lehet semmit sem csinálni, pláne ha ilyen alacsony szimbólumsebességgel közvetítenek. Ezt mindenki tudja.
Ebbe bele kell nyugodniuk az előfizetőknek. A probléma egyedül azáltal lenne megoldható, ha még egy transzpondert bérelnének.
A fentebb említett cégeknél ezenkívül automatikus korrekciót alkalmaznak, tehát bizonyos szempontól a kimenő képminőséget szépítik is, ez például a régebbi filmek digitális felújításainál látszik.
Ezt mutatja, hogy még apróbb képhibákat sem lehet felfedezni 80-as, 70-es évekbeli filmeknél sem.
|
|
[válaszok erre: #6770]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
6764. Elküldve:
2003-11-01 22:58:53 |
[99.] |
Természetesen nem olyan rossz a UPC Direct képminősége, mint ahogy az az itteni írásokból első olvasatra hangzik.
Hogy honnan tudom, ne kérdezzétek, a lényeg az, hogy tudom.
Azt nem lehet mondani, hogy élvezhetetlen, de a képminőséggel vannak gondok, ez tény.
Mégis, hogy gondoljátok, hogy a képminőség megjavul, ha a transzponderek száma változatlanul kevés marad, a szimbólumsebességet nem növelik, a csatornák száma viszont több lesz?
Hogy gondoljátok azt, hogy 12 csatornával (egy transzponderen) ilyen szimbólumsebességgel jó minőségű digitális képet lehet adni?
Ha a szimbólumsebességet növelnék, egy kicsit lehetne javítani a képminőségen, de akkor is az egy transzponderen található nagy mennyiségű csatorna miatt nem lenne tökéletes.
|
|
[válaszok erre: #6765 #6768]
|
|
|
Haladó |
|
Movie fan
Tagság: 2003-03-18 00:00:00 Tagszám: #1634 Hozzászólások: 263
|
222. Elküldve:
2003-11-01 09:19:54 |
[100.] |
Egy nagy francokat, az www.axn.pl - en csak egy animáció jön be, a többi oldalon pedig még ez sem.
Tehát a kelet-közép-európai AXN műsora egyelőre még sehol sincs meg, semmilyen formátumban.
Ez is mutatja, hol állunk. Amikor Spanyolországban beindult, ott azonnal lehetett tudni az egész havi műsort.
|
|
|
Haladó |
|
|