Nincsenek jó híreim a tervezett digitális csomaggal kapcsolatban a Hot Bird műholdon. Április elsején biztosan nem indul el. Ennek nem műszaki oka van.
Amennyiben újabb információval rendelkezem megírom.
Milyen eszközzel készítitek a felvételt? Az én DVD-m csak "gyászkeretes" felvételre képes. Üdv, János
földfelszíni WayteQ MovieBox CX,
RTL2832U + DVB-T2 (Thomson),
Telekom kábel IPTV (...)
(már a monitor se katódsugárcsöves) - visszasírom
TV: egy Bravia és egy Philips (de az is kínai...)
Nem, annak a műsornak az ismétlését vettem akkor.
Az élő adás 4 hete volt, sajnos arról nem értesültünk időben, így maradt az (2 héttel ezelőtti, gyászkeretes) ismétlés.
Hűű de kár hogy most nem tudtam nézni, de azért köszi szépen! :-)))))
Azt az egyet sajnálom nagyon, hogy ezt korábban nem lehetett megoldani... Volt egy nagyon fontos felvétel egy nagyon fontos személlyel pár hete a Mentorban, és sajnos csak gyászkerettel tudtam rögzíteni :-(
(Még szerencse egyébként, hogy a PowerDVD tud 2,35:1 PanScan módot, ami pont az ilyen gyászkeretes videókhoz jön jól, persze jobb lett volna nem mindig átállítgatni)
Ne ítélj el, csak a jó minőséget piszkosul el birom viselni!
(16 : 9 ? 1992.-ből egy KV 2121D - de a jót az is bírja, és szerencsémre jól ki is jelzi!)
Szia Defihu!
Most kapcsoltam oda, nincs gyászkeret, szélesvásznu, de mintha ilyen jó még sohsem lett volna! Abszolut spitze!
Szivből gratulálok, ez jó munka!
Persze. De ahogyan megcsinálják, hogy mozifilmekből 4:3-as "tévéváltozatot" készítenek (lásd kereskedelmiek), úgy most 16:9-es képmezőbe gyömöszkölik bele, amit lehet.
Aztán marad néhány eredeti képarányát megtartó átirat is. Ilyenkor természetesen a 16:9-es képmező teteje és alja is fekete sávokat kap.
Amióta szabványosították az Academy format-ot, (talán 1927-ben), már legalább húszféle képarányban készültek filmek. Jó filmek. Következésképpen mindíg lesz fekete csík a képernyőn. Valahol.
Nehogy már az legyen, hogy csak a 16:9-es filmek mehetnek adásba!
földfelszíni WayteQ MovieBox CX,
RTL2832U + DVB-T2 (Thomson),
Telekom kábel IPTV (...)
(már a monitor se katódsugárcsöves) - visszasírom
TV: egy Bravia és egy Philips (de az is kínai...)
Le mystere de la chambre jaune
www imdb com
szerint Panavision 2,35
földfelszíni WayteQ MovieBox CX,
RTL2832U + DVB-T2 (Thomson),
Telekom kábel IPTV (...)
(már a monitor se katódsugárcsöves) - visszasírom
TV: egy Bravia és egy Philips (de az is kínai...)
Cinemascope, vagyis szélesebb, mint a 16:9, ezért 16:9-ben is letterbox (vagyis alul-felül fekete sávokkal kell kiegészíteni, hogy minden részlete látszódjon).
Megérkeztek az AFD kártyáink, amelyeket most konfigurálunk, az Antenna Hungária tájékoztatása szerint a DVB-T hálózatra már továbbítják az általunk kiadott AFD jelet.
Az AFD-nek a Duna Televízió HD formátumú adásánál van jelentősége, ezért azoktól várunk visszajelzéseket, akik veszik a Duna HD adását, de 4:3-as ("hagyományos") kijelzőn nézik és eddig a 4:3-as adásoknál körben fekete keretet láttak.
Mivel az AFD viszonylag új dolog, ezért nem tudjuk, hogy a vevőberendezések miképp reagálnak az általunk kiadott kódokra, mennyire implementálták ezt a funkciót a firmware-ekben.
Minden esetben amikor 4:3-as képarányú adást sugárzunk, kiadjuk a 4:3-as képhez tartozó AFD kódot, amire - elvben - a beltéri egységnek a 4:3-as kijelzőkre teljes képernyőt kitöltő képet kellene továbbítania a mostani fekete keretes verzió helyett.
Tekintettel arra, hogy Magyarországon eddig még senki nem sugárzott AFD jelet, köszönettel vesszük a visszajelzéseket, melyek segítenek minket a további fejlesztésekben.
Ha már HD, ha már 16:9
lehet-e számítani rá, hogy a régi jó magyar és európai művész- és kultusz-mozifilmek gyakrabban megjelennek majd a Duna "hullámain" ?
Én személy szerint az zónjúróp film-válogatásait nagyon szerettem az elmúlt években - de most kissé pupulárisabb irányba váltottak. A szinemaksz viszont mintha a művész és a kultusz filmek felé nyitott volna.
Én a modulációs vonal átviteli módjáról írtam, ill. a stúdiótechnikáról.
Hogy aztán miképp lesz kisugározva (DVB-T, DVB-S, analóg műhold) az más kérdés.
És tényleg azt tapasztaljuk, hogy az adóberendezés közelében rosszabb a vételi, mint távolabb. Vagyis hiába belváros és közelebb van az adóhoz...
Azt is írtam, hogy a DVB-T moduláció per pillanat a lehető legjobb, az végig digitális, tehát a Duna TV és a Duna II Autonómia - elméletben - a DVB-T-n keresztül érhető el a legjobb minőségben - már amikor nem kockásodik vagy kihagy.
Amin a digitális átvitel és a nagyobb sávszélesség segítene, a az önálló digitális multiplexünk elindulása lenne a Hot Bird műholdon, leváltva a mostani megoldásokat.