Szerintem integrálva van az alaplapra a Wifi. Használtan láttam korábban ilyen box hirdetést, az elején a kijelzőn van egy wifi jel, annyiban különbözik (látszólag) a korábbi csak kábeles verziótól.
Sat: Ustym 4K Pro x 2 + Technisat Multytenne + Gibertini 100 - Net: Fritz!Box 7590 + 7490 + Digi optika
Ignore lista: miki2002, Zolien,Benedek012Nincs support privátban! Írj a fórumra!
Valami sumákolás mehetett, mert össze-vissza hazudozott az ügyfélszolgálat. Sajnos ez már nem az a világ, ami régen volt hogy szabványos volt a tv adás és akinek volt pal dekóder meg 5,5 mhz-es hang kf a tévéjében az színesben foghatta, hanem a digitális technikában úgy át tudnak írni paramétereket, hogy csak bizonyos eszközökön működjön és még nem is tudjuk, hogy mit változtattak és mi a megoldás. az átlagember műszaki szakemberrel nem tud beszélni, csak 10 mondatra betanított ügyfélszolgálatosokkal.
Láss csodát nálam kártyafríssítés nélkül is megjaavult. Még a CI modult sem kellett kicserélnem. Csak azt nem értem, hogy miért kellett 2 hétig sunnyogniuk, hogy náluk minden tökéletes.
Nekem is romlott el ilyen márkás modulom akkor nem volt kép, a tv nem ismerte fel, azt lecseréltem, valahol kell lennie pót modulnak, ha megtalálom rádírok a "rossz dolgokat " selejtezni szoktam, nincs rá szükségem.
A hibásan működő Conax CI modul: Gyártó TechniSat, típus TechniCrypt >>CX<<, Artikel-Nr.: 0008/4536
A most berakott jól működő Conax CI modul gyártója és típusa ugyanaz, cikkszáma kicsit más: 0007/4536
Szériaszámaikat összehasonlítva, ezé a kisebb szám, tehát régebbi gyártású (a cikkszám is talán erre utal). A lényeg, hogy jól működik. A problémás valószínűleg meghibásodott.
Lehetséges.
De ha dunakanyar01 megírja milyen modul romlott el és milyennel jó, lehet te is előrébb leszel.
Majd ránézek milyen PID-ek vannak, lehet azokkal variáltak és azért nem megy bizonyos modulokkal.
Sat: Ustym 4K Pro x 2 + Technisat Multytenne + Gibertini 100 - Net: Fritz!Box 7590 + 7490 + Digi optika
Ignore lista: miki2002, Zolien,Benedek012Nincs support privátban! Írj a fórumra!
Na szuper!
Lehet valami olyan van az adásban, amit a régi modul cpu-ja vagy szoftvere nem bír el.
Esetleg írd be a topikba milyen márka/típus volt amivel nem ment, ha más is így jár tudja. (Persze az is lehet, hogy meghibásodott a modul, de akkor szerintem a többi mux is akadt volna.)
Sat: Ustym 4K Pro x 2 + Technisat Multytenne + Gibertini 100 - Net: Fritz!Box 7590 + 7490 + Digi optika
Ignore lista: miki2002, Zolien,Benedek012Nincs support privátban! Írj a fórumra!
Köszönöm a megerősítésed arra vonatkozóan, hogy hol lehet a hiba:
„A leírtak alapján szerintem kártya vagy CI modul hiba lehet”
Találtam egy használaton kívüli CI modult a fiók alján. Áttettem ebbe a kártyát, bedugtam a tévébe, bekapcsoltam és megtörtént a csoda: NEM SZAGGAT A KÉP!!!!
Lefújom az új kártya küldésére vonatkozó akciót.
Elnézést kérek mindenkitől, akit untattam a problémámmal. Nagyon köszönöm mindenki válaszát, segítő szándékát!
A leírtak alapján szerintem kártya vagy CI modul hiba lehet.
Az lenne érdekes még, a kártya önmagában CI modul nélkül mit produkál egy boxban. Esetleg ha van ismerős valaki, érdemes lenne átvinni hozzá és kipróbálni. Vagy egy másik CI modulban. De ha kapsz kártyát, akkor ki fog derülni, ha az új kártyával is ilyen akkor szerintem a modul lesz a hibás. De mindenesetre nagyon furcsa, hogy csak az E mux.
Ha vmi zavarná, akkor a jel nem lenne stabil és/vagy a BER nem nulla lenne.
A szűrővel kapcsolatban:
"SYNAPS LTE Filter 5-790 MHz"
Ez nem rossz, de nem is jó. Mivel 700 MHz-től van a GSM és az 5G is, ha legközelebb veszel, vagy bárki más, figyeljetek rá olyat vegyetek ami 700 MHz-es, azaz 700 MHz előtt kicsivel már meredeken nő a csillapítása.
Pl.
https://www.antennak.hu/index.php?lte_700_belteri_lte_szuro_signal&kat=390&id=1826
Olyat már láttam régebben,hogy az egyik tévén kockásodott a másik tn-n meg nem ugyanazon a kábelen. A tv szoftvere is számíthat vagy olyat állítottak amit a tévéd nem eszik meg.
Tegnap délután telefonon bejelentettem a hibát az ügyfélszolgálaton. A műszakis kollégának elmondtam a próbálkozásaimat. Más ötlete neki sem volt. Azt javasolta, hogy 2-3 munkanapon belül küldenek egy másik kártyát, próbáljam ki azzal.
Ezután a kapott ügyszámra hivatkozva írásban is bejelentettem a hibát, illetve leírtam a próbálkozásaimat.
Ha jól tudom a Mindig-et az Antenna Hungária terjeszti.
Nekik kellene megírnod a kísérleteid eredményeit; és ha szerencséd van, talán utána néznek........
Ma reggel folytattam az 58737 számú hozzászólásomban leírt kísérletezést, mert volt még egy-két ötletem:
1. Kikötöttem a Prime boxot, a tévében levő CI modul + kártyával az E mux (Nagymarosi átjátszó adó, 22-es csatorna) továbbra is szaggat.
2. Kikapcsoltam a tévét, kivettem a kártyát, bekapcsoltam a tévét, ami kiírta, hogy hiányzik a kártya.
3. Kikapcsoltam a tévét, kivettem a CI modult, bekapcsoltam a tévét, ami erre kiírta, hogy kódolt csatorna.
4. A padláson az antenna után beszereltem egy „SYNAPS LTE Filter 5-790 MHz” szűrőt. Ez sem segített, szaggatott a kép.
5. A padláson áttettem a kábelt egy sokelemes, erősítő nélküli Yagi antennára, ami a Kékes gerincadó felé van irányítva. Behangoltam a tévén a CH34 578 MHz E mux csatornát. Jelminőség 100%, jelerősség 62%, bit hiba arány nulla. A kép azonban szaggatott ugyanúgy!
6. A kábelt visszatettem az eredeti, erősítő nélküli, Triplex antennára, ami a Nagymaros átjátszó adó felé van irányítva (CH22 = E mux). A CH34-re hangolva hagytam a tévét és meglepő módon a Kékes vagy Budapest irányából sugárzott, visszavert jelről is bejött az E mux. Jelminőség 100%, jelerősség 34%, bit hiba arány nulla. A kép azonban így is szaggat!
Konklúzió: Bármelyik antennával, bármelyik irányból, szűrővel vagy anélkül, gerinc- vagy átjátszó adóról, alacsony vagy közepesen magas frekvenciáról, a CI modul + kártyás vétel szaggat rendületlenül!
Így azonban a régebbi, HEVC nélküli második tévén nem tudom nézni a sportműsorokat, mert a Prime boxra szükség van a nappaliban levő fő tévén, ami 1-2 héttel korábban még tökéletesen működött a CI modul + kártya megoldással, az összes muxon.
Tudnátok segíteni abban, hogy mi lehet a hiba? Előre is köszönöm.
Szerintem ezt erősen túlgondolod.
Inkább tippelek arra, hogy vmit az adónál állítottak (csesztek) el, vagy a kártyára ment ki vmi hibás frissítés.
Lehet nézik ki mit néz, de az is tuti, hogy nincs minden ilyen Prime box netre kötve, mer nem kötelező hozzá és van sok nyugdíjas akinek nincs is internete.
Bár Prime boxom nincs, de amiket hirdetnek képek rajta van a dobozán DVB-T logó, lásd pl. a lentin. Ha meg nem lenne rajta a logó, szerintem attól lehet DVB szabványnak megfelelő is akár, csak épp nem fizették ki a licenszdíjat meg a bevizsgálás/ellenőrzést. De amennyi bugja van ennek a boxnak, kétlem hogy még külön fejlesztettek volna olyan cuccot, hogy csak a box menjen, a kártya nem. Ha meg mégis ez történt (bizonyítani nem épp könnyű...), akkor az egy szép per kezdte lehet.
(jófogáson talált kép)
Sat: Ustym 4K Pro x 2 + Technisat Multytenne + Gibertini 100 - Net: Fritz!Box 7590 + 7490 + Digi optika
Ignore lista: miki2002, Zolien,Benedek012Nincs support privátban! Írj a fórumra!
A kártya az csak nyitja a kódolt adást, itt valami olyasmi lehet hogy, valami egyedi beállítást csináltak és hozzá igazították a prime dekóderek szoftverét. Nem véletlenül nincs rajta a DVB logó. Azért nincs, mert nem felel meg a DVB szabványnak és nem tehetik rá. amilyen tulajdonosi köre lett ennek a cégnek simán kinézem belőlük, hogy eladták valakinek a nézettségi adatokat, amit csak a hálózatra is rákötött prime boxokkal és hbb képes tv-kel tudnak élőben követni. Persze megmondani nem merik, mert akkor büntetés járna érte. Klasszikus hülyének nézés folyik ennél a cégnél is. Jelenleg én a yettel nevű förmedvényt pereltem be polgári peres bíróságon, mert pl. mnb engedély nélkül értékesítik a biztosítást, nem megfelelő a szolgáltatás ("térerő" gondok) és lenyelték a befizetett előleget. Ezen felül jogilag sem stimmel a szerződés, de azért váltig állítják, hogy itt minden rendben. Semmi gond -kapták a választ-, mindegy mit írnak vissza, mert már elindítottam a polgári pert. Na a yettel kb. ugyan olyan mdszerekkel megy mint a digi upc, mindigtv holding, a jogerős ítéleten kívül semmiből senm értenek.
Hibabejelentés írásban, majd felszólítás felmondás terhe mellett hogy szolgáltassanak rendesen, aztán nmhh, majd polgári per. Ez a sorrend. Semmi értelmi nincs cirmicicával (aki erre a hangolja újra a tévét nevű baromságra van beidomítva) veszekedni, mert egyrészt nem ért hozzá másrészt a házörző kutya se dörgölőzik az idegenhez, így ezek a betanított cal centeresek is megugatják azt aki a kenyéradó gazdáikat kritizálja... Én már az ilyen cégekkel már csak írásban vagyok hajlandó értekezni.
Azon gondolkodtam, hogy be kéne panaszolni őket az NMHH-nál, hogy nem foglalkoznak az ügyfelek problémáival hanem leráznak mindenkit. Hátha ezek is kapnak egy pár milcsis büntetést mint a Vodafone. Na majd holnap újra felhívom őket és érdemben nem reagálnak semmit megmondom nekik, hogy ez a terv😆
A dobozzal nekem is rendesen megy a tv-ben a kártyával szarakodik. Ezen okosak között ez senkinek nem tűnik fel, hogy valamit elcsesztek a kártyákkal. Egy hete fizetek a semmiért. Ezt le kénne vonniuk a havidíjból. Nem azt szajkozniuk, hangolják újra a tv-t. Egyébként mondtam annak az okosnak, hogy jöjjön ki és csinálja meg. Nincs náluk egy rohadt tv, hogy tegyenek bele egy kártyát, hogy lássák mi is a probléma.
Elvégeztem egy próbát: Ugyanarról az antennáról a Prime boxot kötve a TV-re, tökéletes a vétel, semmi szaggatás. Tehát az antenna és a TV rendben vannak. A CI modullal, vagy a kártyával lehet valami gond!?!?