"honnan tudjátok, hogy nem-e úgy HD-k mint mondjuk a Duna a MinDigTV-én?"
Nem tudhatjuk, de nem is ez a lényeg! Az a fontos, hogy már ők is "haladnak" az úton... Ahogyan remélhetően mi is.
Tudomásul kell venni, hogy ez nem lesz rövid folyamat, mint eddig minden átállás (fekete-fehérről színesre, SECAM-ról PAL-ra) hosszú időt vesz majd igénybe, esetleg éveket is.
Másfelől szerintem HD adók esetében sem fontos 24 órás HD adásokban gondolkodni. Bizonyos műsoroknál erre a formátumra nem is biztos, hogy szükség van! De ezeken az adókon még az eredetileg SD anyagok felskálázott képe is sokkal szebb (nagyságrendekkel!) mint a "normál" SD adókon.
Bármelyik jó lehet, amelyik tudja a DVB-T-t és BDA drivere van, mert azt a szoftverek döntő többsége kezeli.
De egyik sem jó sajnos, ha a géped hardverkiépítettsége nem megfelelő (gyors processzor, sok ram, és a lényeg: a VGA kártyának h264-es hardveres dekódolási lehetőséggel kell rendelkeznie)
És akkor a gondok java még csak ezután kezdődik, azt pedig antennának hívják :) Ha nem tartozol a szerencsés "kisebbségbe" a lakhelyedet tekintve, akkor felszerelhetsz egy jókora tetőantennát, hogy tudd venni az adást.
Szia!
Nekem a Pinnacle PCTV Hybrid Pro Stick bejött. HelpDesk-jük is korrekt, gyorsan válaszolnak. Az új szoft is stabilabb, mint a régi, és a HD adásokra is jó - bivaly géppel persze... :)
Komolyan nem értem ezt a vergődést ezzel a gyászkerettel. Akinek 4:3-as tv-je van, annak egyszerűen olyan STB-t kell vennie, amiben beállítható, hogy 4:3 megjelenítő esetén "letterbox"-ban vagy "pan&scan"-ban adja ki a képet.
Ha beállítja valaki ezt az utóbbit, akkor a stúdió a 4:3-asból pillarbox módon 16:9-et
csinál, az STB meg levágja a felesleges fekete sávokat, és tökéletesen fog megjelenni a kép.
Amúgy tényleg gond, hogy egy ilyen átmeneti korban élünk, és küszködni kell
a 4:3 / 16:9 konverzióval, de az is vicc, hogy heteken keresztül lehet ezt a gumicsontot rágni.
-------------------------
Amúgy csak kérdezem, mert nem értek hozzá, hogy a műsorsugárzási szabvány vagy technológia nem teszi lehetővé, hogy a HD sugárzás esetén a 4:3-as képet 1440*1080-ban sugározzák?
Mert akkor nem lehet, hogy az STB ha 1440-es jelet észlel, szintén jól küldené ki a képet?
valami nem OK. Biztos, hogy 4:3 a TV típusa és pan/scan vagy centercut a beállítás? Nálam is volt ilyen az első nap, sokáig próbálkoztam, mire megoldódott.
Az 1920-as probléma szerintem nem így jelentkezik, azzal sokat foglalkozunk az ősszel. Azért került be a MindigTV specifikációba a teljes sorkitöltés követelménye. MindigTV matricás kütyüvel mennie kell!
Szia!
Sajna,mint ahogy már többször leírtam a beltéri egyik állása se segít a bajon.Talán az AFD jel segíthet a problémán amit "delfihu" irt.Izgatottan várom.Azt is írtam,hogy nem vagyok ellene a fejlődésnek,de gondolni kéne a "szegényebb"rétegre is hiszen először úgy volt,hogy a MINDIG TV-ét nekik csinálták.
Mondjuk a saját vevőink nem csinálnak maguktól centre cutot (vagyis menüből nem tudom rávenni), persze nem tudom mennyire felelnek meg a MinDigTV speckónak, mert korábbi beszerzések (az Olimpiát néztük vele).
"Bölcs" gondolat. A HD adás szabványos készülékkel megfelelően konvertálódik SD 4:3-ra. Egyébként lehet fekete-fehérben vagy SECAM-ban is adni, mert még vannak a piacon olyan tévék is és van sok archív videoszalag az archívumban.Talán haladjunk végre egyszer, legyünk az elsők között Európában. Pontosabban az első 100 (!) között. Mert már több mint 100 HD csatorna van a kontinensen.
Szerintem a menüben 16:9-re van állítva a tévé típusa, akkor szokott ilyen hiba lenni.
a MindigTV speckó és a miniszteri rendelet szerinti STB-nak tudnia kell a megfelelő letterbox/centercut konverziót, 1920-as felbontás esetén is. Amelyik nem tudja az nem felel meg az előírásoknak.
Így van, ráadásul ott már sok-sok éve (mint ahogyan Angliában is) elterjedtek a 16:9-es képarányú képcsöves tévék! Részben azért, mert volt mit nézni ilyen képaránnyal (meg hát pörgősebb gazdaság).
Nálunk a lapostévék megjelenése és áruk drasztikus csökkenése (ne felejtsétek el, hogy néhány éve még milliókat kértek egy nyomi plazmatévéért) hozta meg az igényt.
Mint egyszer itt valahol leírtam, még a kollégáim se mind értik, hogy mi az a 16:9. Ők a kockatévén nőttek fel és csak a művészek kezdtek "szélesvásznúskodni", mert attól olyan mozis lett a videóra forgatott alkotásuk.
Naponta háromszor mondom el különböző embereknek, hogy mi az az anamorf és miért jobb a lemaszkolt 4:3-as videónál. Már régóta készülhettek volna így anyagok (amiket most minden gondolkodás nélkül a HD változatban adhatnánk úgy, hogy a teljes képet kitöltsék), de nem nagyon vették a lapot anno.
A külföldi beszállítóktól viszont sorra anamorf anyagok jönnek, amiket eddig visszacsináltunk módszeresen 4:3 letterboxba, vagy visszautasítottuk és bekértük a 4:3 centre cut kópiát.