A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Sztrájk (üzenet: 534, M3) |
|
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
89. Elküldve: 2008-10-13 13:46:47, Sztrájk
|
[451.] |
"Az nyitott peronnal különösen érdekes lesz majd. Hány ilyen metróvonal is létezhet a Földön, ahol nincs vezető a vonaton és nincs a peron végig elzárva?"
Ebben én is kételkedtem (mármint hogy létezik ilyen) de pár hete vki mutatott nekem egy youtube-os videót, valamelyik párizsi vagy londoni vonalról, ahol ez így működik (az hogy nálunk ennek a kivitelezhetősége kérdéses, szinte köztudott...)
|
| [válaszok erre: #90] |
[előzmény: (88) speaker77, 2008-10-13 09:05:34] |
|
Törzstag
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
88. Elküldve: 2008-10-13 09:05:34, Sztrájk
|
[452.] |
A vonat hosszúsága 4 kocsi méretű, nem terveznek vezető fülkét, miután nem lesz vezető rajta, csak navigációs pult. Ismereteim szerint.
Az nyitott peronnal különösen érdekes lesz majd. Hány ilyen metróvonal is létezhet a Földön, ahol nincs vezető a vonaton és nincs a peron végig elzárva?
A javítás módjára vonatkozó megjegyzésem pedig tapasztalatból születtett ez nem jelenti azt hogy ellene vagyok bármilyen konfort fokozat javító változtatásra, de nagy változásokban nem hiszek.
Attól csak küzdjél Te is a sufnituningért legalább.
a biz.ber-re vonatkozó megjegyzésedet, nem tudom hova tenni.
Melyiket? Hogy nálunk a Siemens AVR nem fog működni? Pedig az világos. Ha a másikra gondolsz, hogy már jóval a cikk előtt ez tudott volt cégen belül, az igaz. De az nem a biz. berre vonatkozott, hanem magára az ötletre, hogy fussanak este nálunk majd a vonatok, mert nem lesz hova tenni őket mikor megérkeznek.
|
| [válaszok erre: #89] |
[előzmény: (87) Hoffa60, 2008-10-13 08:00:40] |
|
Törzstag
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
87. Elküldve: 2008-10-13 08:00:40, Sztrájk
|
[453.] |
biztos félre érthetően írtam dolgokat akkor pontosítom:
A vonat hosszúsága 4 kocsi méretű, nem terveznek vezető fülkét, miután nem lesz vezető rajta, csak navigációs pult. Ismereteim szerint.
A javítás módjára vonatkozó megjegyzésem pedig tapasztalatból születtett ez nem jelenti azt hogy ellene vagyok bármilyen konfort fokozat javító változtatásra, de nagy változásokban nem hiszek.
a biz.ber-re vonatkozó megjegyzésedet, nem tudom hova tenni.
|
| [válaszok erre: #88] |
[előzmény: (82) speaker77, 2008-10-12 09:55:22] |
|
Haladó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
86. Elküldve: 2008-10-12 18:47:00, Sztrájk
|
[454.] |
Ez helyes, hogy belekerült. De ne csak azon lovagoljunk, hogy Hagyó meg Ikvai kamuzott, hiába írták alá a papírt. Ugyanis ebben a komfortosítás dolgoban túró sem történt, holott ez is a megállapodás része.
|
| |
[előzmény: (85) médmfsz, 2008-10-12 17:10:01] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
85. Elküldve: 2008-10-12 17:10:01, Sztrájk
|
[455.] |
Csak megjegyzem, hogy a májusi megállapodásba az én kezdeményezésemre került be egyáltalán az a szövegrész, mely a dolog elindítását, elindulását jelentette, jelenti, jelentheti.
Természetesen a javaslatom vitát nem okozott érdekképviseleti oldalon, azonnal közösen nyomtuk!
Ettől még a toldozás-foldozás nevezhető sufnituningnak, ami évek óta folyik, vagy inkább csak folydogálgat. Nagyobb léptékű megoldásokra lenne szükség, ezt kellene elérni mihamarabb, hogy ne kelljen még 15 évet ilyen körülmények között eltölteni!
|
| [válaszok erre: #86] |
[előzmény: (84) NB6667, 2008-10-12 10:43:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
84. Elküldve: 2008-10-12 10:43:19, Sztrájk
|
[456.] |
Ez az álláspont (sufnituning) nálad azt jelenti, hogy rohadjanak még az emlegetett 15 évig a fülkékben a vezetők? Várják ki mire ott is lesznek új vonatok, ezekkel már ne csináljunk semmit. Mármint É-D-en. Gratulálok.
|
| [válaszok erre: #85] |
[előzmény: (81) Hoffa60, 2008-10-12 09:30:07] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
83. Elküldve: 2008-10-12 10:31:21, Sztrájk
|
[457.] |
Apró észrevételek:
"...ezt mindkét szakszervezet jelezte..."
Lehet hogy nem ugyanarról beszélünk, de az a mindkettő az nem mindhárom véletlenül, avagy lemaradtam valamiről?
"Magam részéről csak sufnituningnak tartom a mostani járművek változtatásait."
Azért, mert az is, nem véletlen a "Gány & buher", mint megjelölése az itteni műszaki háttérnek. (Amit egyéb folyamatokra is ki lehetne terjeszteni amúgy, mert gyakorlatilag minden toldozott-foldozott.)
Azomban még a sufnituning is jóval több a semminél, ha naponta órákat kell tölteni ilyen vagy olyan körülmények között. Az is sufnituning - csak egy példa a millióból - , ha valami csövet sikerül húzni a fékezőszelep karjára, és nem szigszalag-ragacsot kell fogdosni, de lám, még ezt az egyszerű dolgot sem sikerül megoldani maradéktalanul (sőt...!), hosszú évek alatt.
Én egy kiadós és ésszel (!) végzett sufnituninggal nagyon is elégedett lennék. (Sajnos...)
|
| |
[előzmény: (81) Hoffa60, 2008-10-12 09:30:07] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
82. Elküldve: 2008-10-12 09:55:22, Sztrájk
|
[458.] |
a 4-es Metró járművei nem alkallmassak jelen állás szerint az é-d-in való futásra, mivel sem méretben, sem fedélzeti, és telepített bizber megsem közeliti egymás jellemzőit.
Akkor valaki rosszul tudja. Ugyanis erről már konkrét hír is megjelent (index.hu vagy origo.hu, talán itt a fórumon is be volt már téve a cím). De lehet, hogy az Akácfában fingjuk nincs arról, hogy esetleg méretei miatt be sem fér nálunk az alagútba.
Bár akkor Kelet-Nyugaton hogy tud majd menni? Csak nem különböznek a 2-es és 4-es új vonatai méretben egymástól (eltekintve attól a 20 métertől a hosszban).
Itten is van a cikk: http://index.hu/politika/belfold/budapest/metro669/
Megjegyzem erről már cikk megjelenése előtt 1-2 hónappal előtte lehetett cégen belül hallani.
Az AVR meg kutyát nem érdekli, persze hogy a Siemens cucca ide nem jó. De lehet azt a vonatot kézzel is (kétszemélyes üzemmódban) vezetni. Már ha lesz egyáltalán vezetőfülke rajta. [Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2008-10-12 10:03:06]
|
| [válaszok erre: #87] |
[előzmény: (81) Hoffa60, 2008-10-12 09:30:07] |
|
Törzstag
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
81. Elküldve: 2008-10-12 09:30:07, Sztrájk
|
[459.] |
Felvetésre:
a 4-es Metró járművei nem alkallmassak jelen állás szerint az é-d-in való futásra, mivel sem méretben, sem fedélzeti, és telepített bizber megsem közeliti egymás jellemzőit.
Én így tudom.
A megállapodás nem csak fülkék korszerűsítését írják elő, hanem a munkakörülmények felülvizsgálatát is.
Utolsó egyeztetésen ezt mindkét szakszervezet jelezte, és a már elkészült dokumentumokat e témákkal lkapcsolatosan el is kérte, valamennyi elnök meg is kapta, tehát rajtunk a sor hogy válaszoljuk meg a kérdéseket az anyaggal kapcsolatosan, és tegyük bele amit mi fontosnak tartunk.
Magam részéről csak sufnituningnak tartom a mostani járművek változtatásait.
|
| [válaszok erre: #82 #83 #84] |
[előzmény: (75) Kingweb, 2008-10-01 10:47:26] |
|
Haladó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
79. Elküldve: 2008-10-02 10:58:58, Sztrájk
|
[461.] |
A legutóbb érintett témában épp kapóra jön a legfrissebb Metro KDSZ hírlevél, íme:
2008. október 01. 9. szám
A 2008. május 27-én kötött megállapodás módosításáról
A BKV Zrt. szakszervezetei május 27-én egy fél napos és egy egész napos sztrájkot követően megállapodást írtak alá a munkáltatóval. A megállapodás sajátossága volt, hogy két szerződés jött létre. Egyiket a zömében „gumikerekes” szak-szervezeteket tömörítő érdek-képviseletekkel, a másikat a „vaskerekes” szakszervezetekkel írta alá a munkáltató. A megállapodások tartalma nagy részben azonos volt, viszont néhány ágazati specialitásban eltért egymástól. Mindkét megál-lapodás mellékletét képezte a Főpolgármester helyettesek által aláírt garanciavállalás a Társa-ság rövid, közép és hosszú távú finanszírozásának kidolgozásá-ról.
A megállapodások négy pontja, valamint a Főváros garanciavál-lalásának határideje szeptember 30-án lejárt. A szakszervezetek ismételten tárgyalóasztalhoz ül-tek a szerződések áttekintése, értékelése céljából. A Vezér-igazgató és a szakszervezetek egyetértettek abban, hogy a megállapodások 11 pontjából 4 pont, valamint a garanciavállalás nem teljesült határidőre.
Ezért a Vezérigazgató javasla-tot tett az aláíró szakszervezetek felé mindkét megállapodás szó-ban forgó pontjaink módosítá-sára. A Metró, HÉV és Villamos szakszervezeteknek október 1.-én sikerült a munkáltatóval egyezségre jutnia saját megálla-podásukkal kapcsolatban.
A megállapodás lényege az, hogy december 15-re módosítják a határidejét a szükséges létszámokról történő megállapo-dásoknak, valamint a vállalati stratégia, a vállalat átalakítási terv szakszervezetek bevonásá-val, közös munkabizottságokban történő elkészítésének.
2008. december 15-ig lett meg-hosszabbítva az is, hogy a Társaság nem ad el, nem zár be telephelyeket, nem sorol ki, vagy nem ad alvállalkozásba tevé-kenységeket. Ezen felül a Vezérigazgató vállalta, hogy eljár a Főváros vezetőinél annak érdekében, hogy, a finanszíro-zásról szóló garanciavállalásukat december 15-i határidőre módo-sítsák. Ez utóbbi nélkül ugyanis a BKV újabb hitelek felvételére kényszerül, és egyre nagyobb adósságba keveredik, amely már a mindennapi működést is veszélyezteti.
A májusi megállapodás többi pontja változatlan tartalommal és határidőkkel lesz teljesítve. Az egyeztetések további menetéről a Hírlevélben is tájékoztatni fogjuk a munkatársakat.
www.metro-kdsz.extra.hu
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
78. Elküldve: 2008-10-01 21:18:16, Sztrájk
|
[462.] |
Ha új igazgató is jön, akkor lehet. Mindegyik azzal kezdi majd, hogy türelmet kér. Így sosem lesz sztrájk.
|
| |
[előzmény: (77) perry, 2008-10-01 20:11:41] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
77. Elküldve: 2008-10-01 20:11:41, Sztrájk
|
[463.] |
Nem igazán értem, miért kellett újabb határidőt adni, most dec. 15.-ig. Miközben a buszosokkal holnap lesz tárgyalás.
Dec. 15.-e ráadásul egy nem is komolyan vehető dátum, hiszen akkor javában zajlik a karácsonyi nagybevásárlás (amihez tudvalevőleg megnövekedett forgalom társul)...
Úgyhogy kérdezném itt a T. illetékest, mi jön majd dec. 15.-én? egy újabb ultimátum és dátum - mondjuk ápr. 15.??
Vagyis a kérdésem: miért asszisztál a mulasztáshoz a Szakszervezet?
|
| [válaszok erre: #78] |
[előzmény: (75) Kingweb, 2008-10-01 10:47:26] |
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
76. Elküldve: 2008-10-01 15:15:37, Sztrájk
|
[464.] |
"Mi pedig még (a tájékoztatás szerint) 15 évig ezekben rohadunk az É-D-en."
Mondjuk ezügyben csak az ez az időtartam kérdéses, hiszen ha addig nem lesz valami felújítgatás (v.ö.: "Barbi"-asítás), akkor pár éven belül a mi járműállományunkban is lesznek túlfutott kocsik...
|
| |
[előzmény: (75) Kingweb, 2008-10-01 10:47:26] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
75. Elküldve: 2008-10-01 10:47:26, Sztrájk
|
[465.] |
December 15-ig ismét határidőt adott a Gulyás Attila vezette tömörülés a BKV vezetésének, addig nem sztrájkolunk. A buszosokkal holnap tárgyalnak.
A potentátokat kérdezném, a korábbi megállapodás azon részével mi van (költői kérdés persze, mert semmi), ami a fülkék komfortosításáról szólt?
Valljuk be durva lesz, ha majd a vadnyugaton hawaii-dizsi lesz a vezetőfülkékben, légkondi, gondolom kisebb zaj stb. Mi pedig még (a tájékoztatás szerint) 15 évig ezekben rohadunk az É-D-en. Ha pedig megvalósul az, hogy nálunk fognak futni a 4-es metró szerelvényei este, akkor lesz csak igazán a kontraszt személyesen is átélhető.
|
| [válaszok erre: #76 #77 #81] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
|
Törzstag
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
|
Törzstag
|
|
KIPKOP
Tagság: 2007-05-07 16:14:34 Tagszám: #44736 Hozzászólások: 1473 |
71. Elküldve: 2008-05-31 14:00:13, Sztrájk
|
[469.] |
Médmfsz-Duli
|
| |
[előzmény: (70) médmfsz, 2008-05-28 22:48:08] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
70. Elküldve: 2008-05-28 22:48:08, Sztrájk
|
[470.] |
Néha azért előfordul, hogy a szívemből beszélsz, és egyformán gondoljuk, mint ahogy a vaskerekűek szakszervezetei közösen.
Most az a dolgunk, hogy az elért eredménynek érvényt szerezzünk - magyarul legyen rá zsozsó - és akkor bizonyítást nyer, hogy nem minden eredmény az erőszakos fellépésben van.
|
| [válaszok erre: #71] |
[előzmény: (69) dulifuli, 2008-05-28 22:42:25] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
69. Elküldve: 2008-05-28 22:42:25, Sztrájk
|
[471.] |
Ne felejtsük el megemlíteni, hogy két megállapodás létezik: egy "vaskerekű", meg egy "buszos".
Egy olyan ember, akinek adok a véleményére azt mondta, hogy a "vaskerekű"-megállapodás előnyösebb. Ebből az következik, hogy lehetséges vállalható megállapodást kieszközölni folyamatos tárgyalás forszírozásával, ész nélküli sztrájkfenyegetés nélkül.
Mert az már kétszer is meg lett mutatva, hogy van erő a szakszervezetek mögött. De azt az erőt illik okosan használni.
Hát ez így egy kissé patetikus lett ugyan, de a tanulság akkor is tanulság, érdemes levonni, gondolom.
|
| [válaszok erre: #70] |
[előzmény: (66) médmfsz, 2008-05-27 18:49:46] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
68. Elküldve: 2008-05-28 06:07:06, Sztrájk
|
[472.] |
Kell, hogy legyen. Ez a megállapodás.
|
| |
[előzmény: (67) Kingweb, 2008-05-27 23:22:30] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
67. Elküldve: 2008-05-27 23:22:30, Sztrájk
|
[473.] |
A 9-es pont gyönyörű. De ehhez lesz is pénz? Mert amennyire tudom, Kökit a beruházó a falakig építi például, berendezést nem ők fizetik.
|
| [válaszok erre: #68] |
[előzmény: (66) médmfsz, 2008-05-27 18:49:46] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
66. Elküldve: 2008-05-27 18:49:46, Sztrájk
|
[474.] |
Megállapodtunk!
A teljes szöveget elküldtem KINGWEB-nek, majd felteszi ha ráér a weboldalra, és akkor elolvasható.
Én a magam részéről az aktus zárásaként a jegyzőkönyv lezárásaként elmondtam, hogy köszönettel tartozom mindenkinek, aki áprilisban vállalta a sztrájkot, ezzel nyomatékot adott a követeléseknek, és felhívta tevékeny munka elvégzésére az érintett politikai testületeket.
|
| [válaszok erre: #67 #69] |
[előzmény: (65) perry, 2008-05-27 17:00:15] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
perry
Tagság: 2007-05-07 10:04:03 Tagszám: #44719 Hozzászólások: 354 |
|
Törzstag
|
|
Sztrájk (üzenet: 534, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|