A weboldal címe:
http://m3.what.hu
Kelet-Nyugat (üzenet: 545, M3) |
|
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
428. Elküldve: 2008-11-08 11:58:30, Kelet-Nyugat
|
[126.] |
15-én lesz átadás, ha semmi nem jön közbe, és ha jól emlékszem.
|
| [válaszok erre: #429 #439] |
[előzmény: (427) Kingweb, 2008-11-08 11:24:06] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
427. Elküldve: 2008-11-08 11:24:06, Kelet-Nyugat
|
[127.] |
Ha már írtunk ide ismét, akkor tudja valaki, hogyan áll a szimulátoros épület? Készül egyáltalán?
|
| [válaszok erre: #428] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
426. Elküldve: 2008-11-08 11:21:12, Kelet-Nyugat
|
[128.] |
Áttételesen a Kelet-Nyugathoz kapcsolódik:
T.
Dr. Kocsis István Úr!
Vezérigazgató
Tárgy: Alstom Hungária Zrt. karbantartói létszámfelvétel hirdetése
Tisztelt Vezérigazgató Úr!
A Metró újság 2008. 11. 06.-i számában olvasható álláshirdetést megdöbbenve olvasták szakszervezeti tagjaink, miszerint az Alstom Hungária Zrt. felvételt hirdet karbantartási műszakvezető munkakörbe.
A hirdetésben a csoportok létszáma is (5 fő) olvasható, amelyek a 2-es Metró vonalán közlekedő új szerelvények karbantartását fogják végezni.
Kérdéseink ezzel kapcsolatban a következők:
1. A Mt. 19. § 2. bekezdése alapján a szakszervezetnek joga van a munkavállalók körülményeit befolyásoló döntésekkel kapcsolatban információt kapni, valamint kifejteni álláspontjukat. A döntés előkészítésekor a Munkáltató miért nem tájékoztatta az érintett szakszervezeteket, illetve miért nem kérte ki azok véleményét?
2. A jelenlegi létszám milyen mértékben kerül felhasználásra az új jármű üzemeltetésében?
3. A most meglévő speciális szakmai tapasztalatot hol és milyen módon kívánja felhasználni a Munkáltató?
4. Milyen konkrét humánpolitikai elképzelései, tervei vannak a Munkáltatónak az új jármű üzemeltetésével, és a forgalom lebonyolításával kapcsolatban?
5. Az Alstom cég levonulása után kik, milyen létszámmal, és milyen szervezeti struktúrában fogják az üzemvitelt biztosítani?
6. A 4-es metró szerelvényeinek karbantartására és üzemeltetésére a mostani létszámot fel kívánják-e használni?
7. A meglévő infrastruktúrát milyen mértékben és mekkora térítés ellenében használja az Alstom Hungária Zrt.?
8. Mikor és milyen formában kívánja a Munkáltató a Mt. által előírt tájékoztatási és egyeztetési kötelezettségét teljesíteni az érintett érdekképviseletek felé?
Teljes betekintést kérünk az Alstom Hungária Zrt-vel kötött teljes szerződési anyagba.
A fent leírt kérdésekre 15 napon belül írásos választ kérünk.
Budapest, 2008-11-07
J. I. - FKDDSZ
G. A. - Metró KDSZ
Ha tudunk szerezni az újságból, majd betesszük a hirdetést. Lehet ugyanis játékot rendezni, hogy ki hány ordító helyesírási hibát talál majd benne. Ha az Alstomtól küldték el úgy, akkor nekik gratula, ha a Metropolnál nem néznek meg egy ilyet, akkor nekik is.
|
| [válaszok erre: #432 #433] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
425. Elküldve: 2008-10-11 16:30:33, Kelet-Nyugat
|
[129.] |
A magam részéről azt vonom kétségbe, hogy az ilyen TÍPUSÚ kérdezősködés (tehát amikor a munkáltató magatartására vonatkozna a beazonosítható válasz), név szerint firtatva, szóval hogy ez OBJEKTÍV vizsgálati eredményre vezetne.
|
| |
[előzmény: (422) speaker77, 2008-10-09 12:30:17] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
424. Elküldve: 2008-10-11 14:35:44, Kelet-Nyugat
|
[130.] |
Ha már itt tartunk, van a "Sztrájk" topicban egy elvarratlan szál (75-ös beírás).
Szerintem ha megjönnek az új vonatok, újra kellene csinálni a vizsgálatokat. Mindkét vonalon persze. Hogy ki fizeti az lehet alku tárgya. Aztán az eredmények függvényében a nálunk futók fülkéit közelíteni az Alstom által (gondolom nagyságrendekkel jobb) biztosított feltételekhez.
|
| |
[előzmény: (423) Hoffa60, 2008-10-11 11:35:18] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
423. Elküldve: 2008-10-11 11:35:18, Kelet-Nyugat
|
[131.] |
Véleményem szerint kockázat értékelést munkakörre kell végezni, aminek esetleg lehet része lehet a személyre vonatkozó Stressz vizsgálat is ami Eu-s előírás.
Hogy milyen módon kezelik az adatokat az már fontos kérdés.
Azért nem szeretném ha elfelejtődne, hogy az FKDDSZ kezdeményezésére, 1993-ban lefolytatott orvosi vizsgálatok is nevesítettek voltak, a melynek eredménye ként ma 36 órás a munka hetünk, köze nem volt akkor a "hagyományos" szakszervezetnek a vizsgálatokhoz. Biztos hogy úgy van az ahogyan mondják, mert aki kitölti, és aki értékeli az egyezteti a végrehajtás módját?
Hát én így gondolom.
|
| [válaszok erre: #424] |
[előzmény: (422) speaker77, 2008-10-09 12:30:17] |
|
Haladó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
422. Elküldve: 2008-10-09 12:30:17, Kelet-Nyugat
|
[132.] |
Eleve jó lenne tudni, hogy mit takar a kockázatértékelési vizsgálat a munkavédelmi vezetők számára.
Na de bármit is, abba nem sűrűn tartozik bele a nyomásgyakorlós kérdés.
|
| [válaszok erre: #423 #425] |
[előzmény: (421) dulifuli, 2008-10-09 12:07:54] |
|
Törzstag
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
421. Elküldve: 2008-10-09 12:07:54, Kelet-Nyugat
|
[133.] |
Ez teljesen így van, de hozzátenném a példálózás szintjén:
Ha én ügyes vagyok, és nem hagyom, hogy kihúzzák a bukszámat a zsebemből, attól még az én bukszám kivarázsolását célzó cselekmény nem helyes, sőt, már maga az erre irányuló szándék sem.
Intézményi szinten meg pláne nem helyes az ilyesmi - s ezt ugyebár sokkal szaftosabban is meg lehetne fogalmazni, de kivételesen bölcs önmérsékletet tanúsítok.
|
| [válaszok erre: #422] |
[előzmény: (420) Kingweb, 2008-10-09 08:37:44] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
420. Elküldve: 2008-10-09 08:37:44, Kelet-Nyugat
|
[134.] |
Na igen. Az adatgyűjtés célját közölni kellene. Egyébként lehet az egészre rövid választ adni:
Nincs válasz.
|
| [válaszok erre: #421] |
[előzmény: (419) dulifuli, 2008-10-09 01:19:23] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
419. Elküldve: 2008-10-09 01:19:23, Kelet-Nyugat
|
[135.] |
Na nem semmi, hogy mik vannak már megint. (Habár... ...VALAMI mindig van, aminek nem kéne lennie...)
Na akkor bemásolok egy levelet, az értő közönség okulására, íme:
" Tisztelt T. Péter Úr!
Logisztikai Főosztályvezető
Tárgy: kockázatértékeléssel kapcsolatos kérdőívek
Tisztelt Főosztályvezető Úr!
A K-Ny-i Metró járművezetők ismeretfelújító oktatásán egy kérdőívet osztottak ki a munkavállalók között, amelyet névvel ellátva kellett kitölteniük. A munkatársak meglepődve tapasztalták, hogy a kérdések között ilyen is szerepel: "Éri-e önt nyomásgyakorlás a munkáltatója részéről?"
A dolozók jelezték ezt a Metró KDSZ felé. Érdeklődésemre azt a tájékoztatást kaptam, hogy a munkavédelmi vezetők végeznek egy kockázatértékelési vizsgálatot, ennek keretében végzik a felmérést, amelynek eredményét végül a kérdőívekkel együtt átadják többek között a munkáltatónak. Azt a tesztlapot a Társaság minden területén ki fogják töltetni a munkavállalókkal, a Metró területén kezdődött a felmérés.
Felhívom a figyelmét arra, hogy a BKV Zrt. ezzel az eljárással több ponton is megsérti az Adatvédelmi Törvényt, mivel nem jogosult ilyen jellegű információkat gyűjteni a dolgozókról.
Felszólítom, hogy haladéktalanul függessze fel a felmérést, az eddig begyűjtött kérdőíveket pedig semmisíttesse meg!
Az ügyben tett intézkedésekről írásban kérek tájékoztatást.
Budapest, 2008-10-03
Tisztelettel:
Gulyás Attila
VTDSZSZ elnök-helyettes"
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2008-10-09 08:33:54]
|
| [válaszok erre: #420] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
418. Elküldve: 2008-09-16 14:42:45, Kelet-Nyugat
|
[136.] |
Pici offtopic. Bár látatlanban nem illik feltételezni semmi rosszat egy vadiúj járműről, de az már régen rossz ha a 2 éves Combino-król ilyen vélemények keringenek, nehogy aztán az Alstom-okkal is hasonlóképpen járjon az ember...
"Öt Combinó ledöglött. Valóban.
Tegnap abból a háromból, amely a kezem ügyébe került és működőképesnek tekintetett,
- az elsőn összárás esetén is működött az infrazárás, illetve rendszeresen nem volt ajtójelzés, továbbá végig sípolt a belső hangszóró;
- a másodikon az AVM nem működött és valami baromira zörgött a fülkében;
- a harmadikon meg nem lehetett szabályozni a fűtést, a páramentesítőt nem lehetett kikapcsolni, nyomta be ezerrel a külső levegőt, az utolsó köröket sapkában, és a nálam levő civil ruhadarabok magamra öltésével, vezettem le, mint anno az UV-t.
800 millió forintos villamosok, alig több, mint két évesen.
Azt, hogy
- az összes Combinóban, ha párás az idő, választanod kell, hogy vagy kilátsz a fülkéből és szétfagysz, vagy viszonylag jó a hőmérséklet de semmit sem látsz előre;
- az ajtóműködés tömegforgalom lebonyolítására eleve alkalmatlan, bár kétségkívül nagyon látványosan újszerű;
- amit a hőmérsékletszabályozás terén eddig egy karmozdulattal elintéztél (fűtés ki-fél-egész), az itt egy képernyő navigálós gombjaival, hosszas nyomkodás után sem valósítható meg, mert a gép kénye kedve szerint dönt;
- az, hogy két éve nem oldódott meg az a probléma, hogy ablaktörlés után kiláss a villamosból;
- az, hogy az egész járművezérlésen látszik, hogy egy pihentagyú mérnök ugyan frankón kitalált egy vadiúj működési módot, de senkit nem kérdezett meg azok közül, akik később esetleg alkalmazni is fogják, továbbá valószínűleg nem sokat vezetett a Körúton;
- az, hogy a frankó háromállású tükrök nagy része ajtózárás után csak a tükörszárat mozgatja vissza, a lapot minden zárás után után kell állítani;
- és a többi, sokszor érthetelen hibát (tetőfedés hiba, stb.);
na ezeket már meg sem említem..."
forrás: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9009238 index fórum 'Síndöcögények, főleg a sárgák' topic
|
|
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
417. Elküldve: 2008-09-12 11:25:51, Kelet-Nyugat
|
[137.] |
Sok városban, főleg német nyelvterületeken láttam olyat már, hogy este, reggel, meg hétvégén rövidebb vonatok járnak annak érdekében, hogy a követési időköz ne legyen túl nagy, ugyanakkor ne legyen túl nagy kihasználatlanul nyújtott kapacitás se!
|
| |
[előzmény: (415) LoviGabi, 2008-09-11 16:10:17] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
416. Elküldve: 2008-09-12 10:36:36, Kelet-Nyugat
|
[138.] |
Este 8 után elég a 4 kocsi. Aki hátra állt a peronon, lohol 40 métert oszt jó napot. Sőt az olyan peronokat ahol csak 1 bejárat van, akár le is lehet zárni 80 méternél valamivel estére.
|
| |
[előzmény: (415) LoviGabi, 2008-09-11 16:10:17] |
|
Törzstag
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
415. Elküldve: 2008-09-11 16:10:17, Kelet-Nyugat
|
[139.] |
Hmm... az vicces lesz, mert ugye pl. ha jól sejtem az M4-re gyártandó járművek hossza 4 kocsi (tudom, a kezdetekkor is 4 kocsival futott egy szerelvény az É-D vonalon...)
|
| [válaszok erre: #416 #417] |
[előzmény: (414) Kingweb, 2008-09-11 12:05:27] |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
413. Elküldve: 2008-09-09 11:36:12, Kelet-Nyugat
|
[141.] |
A nyomkodós beléptető senkinek nem nyerte el a tetszését a bírálaton. Folyt. köv. valamiféle kártyás megoldás irányába.
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
412. Elküldve: 2008-09-07 08:45:05, Kelet-Nyugat
|
[142.] |
Még 3 titkos kép.
Ez a szürke pult így ebben a színben pont olyan undorító mint a mostaniak.
|
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
LoviGabi
Tagság: 2007-05-09 20:06:12 Tagszám: #44819 Hozzászólások: 669 |
|
Törzstag
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
410. Elküldve: 2008-09-06 00:03:31, Kelet-Nyugat
|
[144.] |
Itten van az első elkészült új masina. Mielőtt pampogna valaki, a képek az Info rádió weboldaláról vannak.
|
| [válaszok erre: #411] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
dulifuli
Tagság: 2007-05-06 10:49:47 Tagszám: #44681 Hozzászólások: 3214 |
409. Elküldve: 2008-09-04 00:57:31, Kelet-Nyugat
|
[145.] |
Igen, az a kódos-nyomogatós dolog nálunk elég hamar elhalálozott, kérdés, hogy létezik-e ennek valami masszívabb megfelelője, ami bírja is a gyűrődést...
|
| |
[előzmény: (408) Kingweb, 2008-09-03 19:55:19] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
Kingweb
Tagság: 2002-08-12 00:00:00 Tagszám: #181 Hozzászólások: 2769 |
408. Elküldve: 2008-09-03 19:55:19, Kelet-Nyugat
|
[146.] |
Nézzünk egy szavazást egy ötletről.
|
| [válaszok erre: #409] |
|
|
Kiváló dolgozó
|
|
NB6667
Tagság: 2007-07-13 13:12:44 Tagszám: #47039 Hozzászólások: 411 |
|
Törzstag
|
|
médmfsz
Tagság: 2007-06-20 10:42:39 Tagszám: #46196 Hozzászólások: 2724 |
406. Elküldve: 2008-01-08 06:39:12, Kelet-Nyugat
|
[148.] |
Van ilyen, de az összes szám átlagában a 15-nek ki kelljönnie!
|
| |
[előzmény: (399) itamas80, 2008-01-04 11:55:43] |
|
Kiváló dolgozó
|
|
speaker77
Tagság: 2007-05-10 23:01:14 Tagszám: #44862 Hozzászólások: 333 |
405. Elküldve: 2008-01-06 10:12:39, Kelet-Nyugat
|
[149.] |
Ezt örömmel halljuk, hogy éberek vagytok.
|
| |
[előzmény: (404) Hoffa60, 2008-01-05 20:26:28] |
|
Törzstag
|
|
Hoffa60
Tagság: 2007-05-31 19:28:25 Tagszám: #45550 Hozzászólások: 119 |
404. Elküldve: 2008-01-05 20:26:28, Kelet-Nyugat
|
[150.] |
Véleményed szerint miért nem fogadtuk el a mind két vonalra a változást
|
| [válaszok erre: #405] |
[előzmény: (403) Kingweb, 2008-01-05 20:20:25] |
|
Haladó
|
|
Kelet-Nyugat (üzenet: 545, M3) |
|
A weboldal címe:
http://m3.what.hu
|