Regisztrál :: Profil :: Beállítás :: Tagok :: Szavazógép :: Csoportok :: Segítség Vissza :: Főoldal 
 Hozzászólások: 9466514/0 Témák: 19062 Tagok: 112925 Legújabb tag: MartinHixon Online: (166/2
 Név: Jelszó:  Eltárol  Elfelejtette jelszavát?
A weboldal címe: http://m3.what.hu

    / 12 
Lista: 
Kép:
Smile:
  
 

Per2

(üzenet: 291, M3)
 

KIPKOP



Tagság: 2007-05-07 16:14:34
Tagszám: #44736
Hozzászólások: 1473
16. Elküldve: 2007-06-02 09:34:38,

Per2

[276.]

Milyen érdekes ,hogy a Totyán kívűl senki sem reagál, még itt sem hajlandóak megvédeni icon5.gif Bedobták a mélyvízbe, aztán ott hagyták! Egyedűl neki van joga másképp emlékezni, mert elég kellemetlen helyzetben volt ott a bíróságon, elhíszem, hogy idegességében egy-két dologra máskép is emlékezhet. Azt sem értem, hogy miért nem vesznek róla példát, amint itt van a topikon azonnal leszálltunk róla és nem cinkeljűk! icon67.gif Bocs ez véletlen volt icon53.gif Tulajdonképpen a szaft vissza lett vonva, tehát már nem annyira izgalmas a kívűlálló számára! Sokkal izgalmasabb az, hogy a végkielégítést a J.2.-nek milyen keretből fizették ki, mert ha igaz,hogy a jutalom-prémium keretből, akkor az egy külön per tárgyát is képezhetné!!!
[válaszok erre: #19] [előzmény: (14) Kingweb, 2007-06-02 09:09:15]
Kiváló dolgozó
KIPKOP adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
15. Elküldve: 2007-06-02 09:30:12,

Per2

[277.]

Egyebkent en azt eddig peldaul nem tudtam, hogy az mkv pont azzal a vonattal ment fel Kobanyara, amelyik aztan a kihuzoban meghalt. Ez meg az elso napi targyalason hangzott el. Ez azert erdekes, mert a kfm es a BKV jogi kepviseloje is azon lovagolt, hogy nem szokas 10-15 percnel tobb idore otthagyni a vonatot. Az ott ulonek az volt az erzese, hogy ezek szerint az mkv legalabb 30-40 perccel azelott ment ki a vonatrol, hogy elkezdtek volna keresni. Holott ez akkor baromira nem igy volt. Este 9 korul 5-os vonat (nem tudom melyik keretben, de lehet, hogy E22, mert nyaron volt valamikor) Hatar balon ott van. Feler Kokire, 10 percnel hosszabb forditasa nemigen lehet olyankor meg.
[válaszok erre: #17]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
14. Elküldve: 2007-06-02 09:09:15,

Per2

[278.]

Az rendben is van. De mas meg azt mondja ugye, hogy rosszindulat, csusztatas stb. Itt a lehetoseg. Ha nema marad, ugy veszem, hogy igaz a 6-os beirasod. icon32.gif
[válaszok erre: #16 #18] [előzmény: (13) KIPKOP, 2007-06-02 08:58:50]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


KIPKOP



Tagság: 2007-05-07 16:14:34
Tagszám: #44736
Hozzászólások: 1473
13. Elküldve: 2007-06-02 08:58:50,

Per2

[279.]

6-os írásomban leírtam, hogy a hallgatóság alátámasztotta, hogy a leírtak megfelelnek a valóságnak, ponton, vesszőcskén tényleg lehet eltérés!
[válaszok erre: #14] [előzmény: (12) Kingweb, 2007-06-02 00:03:08]
Kiváló dolgozó
KIPKOP adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
12. Elküldve: 2007-06-02 00:03:08,

Per2

[280.]

Nem fogom bemutatni. Nem mintha nem lehetne kitakarni a neveket stb. De en ugy erzem a beszamolo korrekt volt (a nyelvezeterol nem nyitok vitat, vilagos, hogy szubjektiv iras). Viszont elolvasva eroteljesen ugy erzem, hogy a jegyzokonyv igazolja a beszamolot. De mondom, ha vannak inkriminalt reszek, azokbol szemezhetunk.
[válaszok erre: #13] [előzmény: (11) KIPKOP, 2007-06-01 21:45:38]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


KIPKOP



Tagság: 2007-05-07 16:14:34
Tagszám: #44736
Hozzászólások: 1473
11. Elküldve: 2007-06-01 21:45:38,

Per2

[281.]

Akkor kérjük feltenni... köszi...
[válaszok erre: #12] [előzmény: (9) Kingweb, 2007-06-01 21:05:49]
Kiváló dolgozó
KIPKOP adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


KIPKOP



Tagság: 2007-05-07 16:14:34
Tagszám: #44736
Hozzászólások: 1473
10. Elküldve: 2007-06-01 21:27:28,

Per2

[282.]

Itt befújta, a taxis szakzsargon szerint pedig kifújta! A gyakorlatban felveszed a címet, elkezdesz száguldani, és elfelejted a házszámot és a nevet.Ilyenkor szoktunk szólni, hogy kifújta szél a címet, 1 bünti ponttért kérjük megismételni...
[előzmény: (9) Kingweb, 2007-06-01 21:05:49]
Kiváló dolgozó
KIPKOP adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
9. Elküldve: 2007-06-01 21:05:49,

Per2

[283.]

Ahogy mondani szoktak manapsag, befujta a szel a postaladaba az eddigi ket targyalas hivatalos jegyzokonyvet. Az erintett KFM-et megkerem, ha ugy gondolja, fejtse ki szerinte mi nem a leirtak szerint tortent, mi nem volt targyilagos, mi volt ferdites, rosszindulatu megjegyzes. Ezeknek tukreben akkor idezhetnenk a jegyzokonyvbol, latnak az olvasok, mennyire korrekt vagy nem az a beszamolo.
[válaszok erre: #10 #11]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


dulifuli



Tagság: 2007-05-06 10:49:47
Tagszám: #44681
Hozzászólások: 3214
8. Elküldve: 2007-05-22 14:13:41,

Per2

[284.]

Emberek, szerintem a KFM itt (is) csak egy báb, dróton van rángatva, csak nem veszi észre. Vagy nem akarja észrevenni, mert ez az érdeke, hát nem tudom.
icon18.gif
Kiváló dolgozó
dulifuli adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
7. Elküldve: 2007-05-22 13:59:19,

Per2

[285.]

Az elso esetben nem azert lenne perelve, mert kiengedett. Hanem mert valaki nem biztositott arra az idore embert a vonatra (ez nem egyedul a KFM hibaja, mert ha nincs ember akkor nincs). Marpedig ha lenne rajta ember allandoan, barmikor beallhatna a vonat forgalomba.
[előzmény: (6) KIPKOP, 2007-05-22 08:08:18]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


KIPKOP



Tagság: 2007-05-07 16:14:34
Tagszám: #44736
Hozzászólások: 1473
6. Elküldve: 2007-05-22 08:08:18,

Per2

[286.]

Én mindkét fél hallgatóságát megkérdeztem a leírtakról,és egybehangzóan állították, hogy a leírtak megfelelnek a valóságnak!!!Apró név pontatlanságot /jogosan/ pedig azonnal korrigáltál! Nem jutottunk volna el idáig,ha korrekt tájékoztatást kaptunk volna hivatalból, hogy kitől, hát ezt én sem tudnám megmondani.Volt az egyik oldal a kollégánk, akivel napi kapcsolatban voltunk, a Tárolóbeli irodájában. Másik fél nincs,mert nem hiszem, hogy a Góré dolga, hogy magyarázza a pert, ugyebár Ő is csak tanú. Természetesen vele vagyunk olyan viszonyban ,hogy megkérdezhetjük dolgokról, és Ő több esetben válaszolt is a kérdéseinkre, de azok pedig köszönő viszonyban sem voltak a kollégánk állításaival,de a Górét Én még nem kaptam rajta hazugságon,tehát a kőr bezárult, ez a 22-es csapdája, itt már csak a bíróság dönthet! Az igazi szaft azok az ügyek lettek volna, amiket a kollégánk visszavont, tehát már nem ügy!!! Egyetlen egy KFM-nek sincs semmi köze az ügyhöz, mert ki kell engedni mindenkit a tartalékvonatról, függetlenül, hogy mit ír elő az F2. Ha nem enged ki valakit, akkor meg abból lesz per, és azt tuti, hogy elveszti, na ez a másik 22-es per! Totya mondta: Te KIPKOP,játszuk már meg, hogy kikéredkec,Én nem engedlek ki, Te perelj be, és ugyanaz a bírónő tárgyalja egyszerre a két pert, egyik azért perel mert kiengedtem, a másik azért perel mert nem engedtem ki! Hát elgondolkodtató az biztos... icon42.gif
[válaszok erre: #7] [előzmény: (5) Kingweb, 2007-05-21 23:38:43]
Kiváló dolgozó
KIPKOP adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
5. Elküldve: 2007-05-21 23:38:43,

Per2

[287.]

Miutan kritikak ertek ezt a beszamolot, nehany dolog rola.

A tajekoztatas a fo cel, sokan akarjak tudni mi is tortent. Nehogy mar ujsagiroi magassagokat varjanak el egyesek. Egyebkent pedig termeszetesen a felperes tudtaval, jovahagyasaval kerult fel, megha nem is minden mondatat o diktalta le.

Hogy a "beta" verzioban volt egy nev leirva: ez igaz, de azok akik ezt felhanytorgatjak, azoknak azt uzenem, hogy nem is lett volna joguk elolvasni, mert a cim nem volt publikus. Hogy megis megtudtak, arra csak annyit: amit egynel tobben tudnak az nem titok (sajnos). icon50.gif

Ha pedig senki nem arulta el nekik, lehet feltortek a szervert? icon32.gif

Ha lesz a jegyzokonyvbol peldany, akkor szo szerinti idezetek is belekerulnek majd a beszamoloba.

Ha valamelyik fel ugy erzi, hogy nem fedi a valosagot valami, tudja jelezni. Olyasmire gondolok, hogy a BKV jogi kepviseloje valoban azt mondta-e, hogy halaszthatatlan videki dolog miatt nincs ott az egyik beidezett tanu, vagy a videk szo nem hangzott el (a felperes szerint igen, de ha ez benne lesz a jegyzokonyvben, pontositjuk). Ha a rajtam kivul jelen levo kollegak "tuti" emlekeznek erre, aruljak el. icon32.gif

Ugyanez vonatkozik arra is, hogy hogyan hangzott el az a kijelentes, miszerint meg az eletben nem ment fel senki Kokire, vagy a tanu azt mondta, hogy amikor o volt a KFM, akkor nem ment meg fel soha senki.

Egyebkent ha a biro engedelyezi, lehet hangfelvetelt kesziteni, mivel nyilt targyalas. Ebben az esetben a kovetkezo targyalasrol nem lennenek benne tevedesek. De ilyen esetben akar meg is kerdezhetik a ket felet, hogy ebbe beleegyeznek-e. Ha meg ugye az egyik nem, akkor ennek lottek. De nem biztos, hogy megkerdezi, siman engedelyezheti is. Van valakinek kolcson diktafonja ami bir vagy 2 orat?

Akik pedig nem lattak meg ilyen targyalast: a jegyzokonyvbe nem igazan kerul bele minden szo szerint az elhangzottakbol. Ugyanis a biro par perc utan amikor elhangzottak a kerdesek es feleletek, megallitja a dolgot es o sajat maga az elotte levo diktafonba visszamondja az addig elhangzottakat. Azonban ha ugy tetszik a lenyeget mondja el, nem idez vissza mindenkit szo szerint. Megkerdezi, hogy igy elfogadja-e mindket fel a jegyzokonyv szamara a szoveget, illetve vissza is lehet hallgatni ha keri valaki.

Aki azonban a nezok kozott ul felveteli lehetoseg nelkul, maximum jegyzetelhet csak.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-05-22 00:23:23]
[válaszok erre: #6]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
4. Elküldve: 2007-05-19 21:14:58,

Per2

[288.]

Hamis tanuzasert az keves. icon53.gif
[válaszok erre: #5] [előzmény: (3) M4, 2007-05-19 19:17:16]
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


M4



Tagság: 2007-05-19 19:11:11
Tagszám: #45153
Hozzászólások: 2
3. Elküldve: 2007-05-19 19:17:16,

Per2

[289.]

8 hónap peronőri büntit javaslok!!! icon59.gif
[válaszok erre: #4] [előzmény: (2) M4, 2007-05-19 19:15:12]
Zöldfülű
M4 adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


M4



Tagság: 2007-05-19 19:11:11
Tagszám: #45153
Hozzászólások: 2
2. Elküldve: 2007-05-19 19:15:12,

Per2

[290.]

Akkor most a KFM hazudott???
[válaszok erre: #3] [előzmény: (1) Kingweb, 2007-05-19 11:23:12]
Zöldfülű
M4 adatlapja Privát üzenet küldése Email küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   


Kingweb



Tagság: 2002-08-12 00:00:00
Tagszám: #181
Hozzászólások: 2769
1. Elküldve: 2007-05-19 11:23:12,

Per2

[291.]

A felperes és az egyik "néző" összefoglalója:

A per előzménye a következő: A Határ úti tartalékvonatról mkv (motorkocsivezető) engedélyt kért rádión a kfm-től (központi forgalmi menetirányító), hogy elhagyhassa a vonatot (szolgálati helyét), bár erről a munkáltatói jogkör gyakorlója (GI1) másként vélekedik, szerinte nem a vonat a szolgálati hely, hanem a Határ úti állomás. Kérdés mi van akkor, ha a vonat beáll pótolni egy másikat, akkor ugye mkv a vonattal együtt elhagyja a szolgálati helyét, igaz hogy engedélyre, sőt utasításra.

Az F.2. utasítás szerint (2.8-as pont) szolgálati hely az a helyiség vagy terület, ahol a dolgozó a szolgálati tevékenységét végzi. A 3.27-es pont szerint: a szolgálatban levő dolgozó szolgálati helyét csak a közvetlen szolgálati elöljárója engedélyével hagyhatja el.

A vita nem is arról szól, hogy engedély nélküli elhagyás történt volna. Hanem arról, hogy ilyenkor hova és mennyi időre lehet a szolgálati helyet elhagyni. Ez pedig ugye sehol nincs egyetlen szabályzatban sem benne. Kialakult szokásokról lehet csak beszélni (ugyanezt említette a tárgyalás második napján megjelent két tanú is egyébként szó szerint, egymástól függetlenül ugye, mert csak addig vannak bent a teremben míg tart a vallomásuk, előtte-utána nem).

A "védelem" úgymond a hallottak alapján másba nem is igen kapaszkodik, csak abba, hogy "nem szokás" ilyenkor elhagyni a Határ úti állomás területét, valamint az időn lovagol, hogy 10-15 percnek elégnek kell lennie elvégezni a szükségletet. Az ott ülő nézőnek az volt az érzése, mintha 1 órát lett volna távol a dolgozó a vonattól. Rutinosan senki nem mondta ezt ki az alperes részéről, talán nem is véletlenül. Ugyanis pont a hibás vonattal történt a Kőbányára való távozás, tehát az a rizsa, hogy milyen marha sokat volt távol a vonattól a dolgozó, az nem igaz.

A probléma ott alakult ki, hogy abban az időben, míg ezen a tartalékvonaton nem volt senki, egy másik vonat meghibásodott Kőbánya-Kispest állomáson. Ilyenkor állna be ugye ez a tartalékvonat helyette. Kiderült, hogy a személyzet nincs a vonaton. A kfm döntése az volt, hogy a hibás vonattal a személyzetet vigyék le a Határ útra, ott átszáll a vonatára, beáll a rossz vonat helyett, majd a rossz vonat a Nagyvárad téren visszafordul és kiáll a kocsiszínbe javításra. Az esemény miatt indított eljárás végén a dolgozó írásbeli figyelmeztetést kapott.

Megtámadva azért lett, mert az "elítélt" messze nem értett vele egyet. Álláspontja szerint nem felelnek meg a valóságnak és törvényességnek a határozatban felsoroltak. Több szabályzati pont megsértésére hivatkozik, de a legszebb benne talán az, hogy mikor GI1 eszébe jutna az elkövetkező 3 évben bármikor, indítana egy újabb eljárást, amiben kvázi kártérítést követelne a dolgozótól (megbüntetné), arra való hivatkozással, hogy a rossz vonat ami levitte a Határ úti vonatra teljesített egy "felesleges" rezsi menetet (Nagyvárad térig és vissza), ennek ugye költségei vannak (áram és egyebek).

Miután a BKV-nál megjárt minden fórumot az ügy és nem lett belőle semmi, mentek a felek a bíróságra.

Az első napról (2007. január) sokat elmondani nem lehet, mindkét fél előadta a magáét, aztán megjelölték, ki kit idéz be tanúnak a következő napra.

Ez a második nap volt május 3-án. Akik be voltak idézve: az esemény idején szolgálatban levő kfm, a munkáltatói jogkör gyakorlója GI1 (őket az alperes hívta), valamint egy mkv (akit a felperes idézett be).

A kfm és mkv meg is jelent. GI1 nem jött el (hagyta a kfm-et egyedül állni a bíróság előtt az alperes tanújaként). A BKV jogásznője azt közölte, hogy halaszthatatlan teendője akadt vidéken (megjegyzendő, hogy 30 perccel a kitűzött időpont előtt bent volt a Kőér utcában, tehát munkahelyen), amúgy meg nem tudunk arról, hogy a BKV Budapesten kívül is szolgáltatna valahol. Az épület előtt a kfm nem volt hajlandó kezet fogni az ügyben érintett kocsivezetővel. Nem fogja fel szegény, hogy az egész nem ellene van, ráadásul a munkáltató idéztette be a tárgyalásra, nem az mkv.

Még egy kfm volt jelen mint néző, valamint a forgalmisták szolgálatvezetője, meg egy ismeretlen fiatal hölgy, lehet, hogy valami gyakornok vagy ügyvédjelölt, de lehetett a BKV egy másik jogásza, ki tudja. Kocsivezetők részéről 4 fő volt ott. Miután a tárgyalótermek kicsik, egy embernek külön széket kellett adni, hogy leüljön. A bírónő meg is kérdezte, honnan vannak ilyen szép számmal érdeklődők.

A beidézett mkv elmondta, hogy mi is a helyzet az ilyen szolgálati hely elhagyással. Lényegében szerencsére játszik a kfm, hogy hátha nem történik esemény amíg nincs a tartalékvonaton senki. De pont az eset bizonyítja, hogy nem lehet állandóan szerencséje.

Egy pontot a szabályzatban masszívan megszeg állandóan a kfm:

F.2. utasítás, 4.102-es pont: Feszültség alatti pályán felügyelet nélkül szerelvény nem tárolható.

Kutya kötelessége lenne neki gondoskodni arról, hogy ilyen esetben arra az időre is legyen személyzet a vonaton, míg ő kiengedte az eredetit. Nem is akármilyen, de erről mindjárt. Személyzet pedig azért nem kerül a vonatra, mert maga a munkáltató nem biztosít ehhez embert a mindenkori napi beosztáson.

A kfm amellett, hogy néha elharapott csúnyának induló szavakat, mert eléggé indulatos volt, hogy mit is keres ő itt egyáltalán, mondott hajmeresztő dolgokat is (azonban a felperes és jogi képviselőjének kérdéseire végül kénytelen volt elismerni, hogy nem küldenek ilyenkor senkit a vonatra a szabályzat ellenére, a sorozatos kérdések után kissé ingerülten olyasmit mondott, hogy "...ha azt akarja hallani, akkor kimondom, igen..." persze ez a jegyzőkönyvbe finomabban került be valószínűleg) nézzünk néhányat:

- Az mkv akkor is felelős a vonatért, ha elhagyta azt, tehát nincs rajta !!! Erre annyit mondanánk: hoppá.

- Szerinte az állomási személyzet messziről monitoron tudja figyelni a vonatot, tehát ez felügyelet. Sokra mennénk ezzel, ha mondjuk kigyullad a vonat, vagy valamiért sürgősen odébb kellene csak gurulni néhány métert, vagy ugye be kellene állni forgalomba. Majd a forgalmista elviszi a vonatot (jogosítvány nélkül) vagy eloltja a tüzet, akár 150 méter távolságból, miközben jegyet árul, figyeli a monitorokat stb. Ez az egész ráadásul felettébb érdekes a másik tartalékvonaton (a nagyközönségnek: ez a vonat a vonal egy másik pontján álldogál két állomás között egész nap az alagútban), ezt legfeljebb messzelátóval lehet figyelni a peronról, de kamerával semmiképpen. Erről a vonatról a személyzet csak úgy tud kijönni, ha megáll mellette egy forgalomban levő vonat és kihozza onnan (visszamenni ugyanígy lehet).

- Ha az mkv mondjuk ül a budin, de a vonatnak forgalomba kell állni, akkor (és ezt most szó szerint idézzük a tanú kérésére): A következőt mondtam: Egy lelkiismeretes dolgozó, ha hangosítón hívják és ha a wc-n ül is, valószínűleg felkapja a gatyáját és siet a vonatához, mert tudja, hogy fontos dolog miatt keresik. Ezzel a megjegyzéssel egyébként harsány röhögést váltott ki a jelen levő nézőkből. Amúgy meg nem egészséges a nagydolgot félbehagyni, felhúzni a gatyát és szaladni, no és nem lenne higiénikus sem.

- Az mkv-t elképzeli még mint Superman, szerinte ugyanis a rádiót fel szoktuk jól hangosítani (ekkor pont süketek lennénk ugye) és ha olyan helyzet alakul ki, hogy a személyzet ki van ugyan engedve a vonatról, de még-vagy már a peronon sétál a vonat mellett, akkor ezt meghallja (abszolút hallás) és siet vissza a vezetőfülkébe. Igen hangosnak kellene lennie annak a rádiónak, hogy ezt bezárt kocsiajtókon és fülkeajtón át akár 120 méterről (egy vonat hossza nagyjából) meghallja valaki, főleg, ha egy másik vonat beérkezik az állomásra közben.

- Szerinte mióta ő itt dolgozik (1982), soha nem fordult még elő, hogy a személyzet mikor kijött a vonatról, elhagyta az állomást és felment Kőbányára. Hát ezt csak azért nem neveznénk hamis tanúzásnak, mert a munkarendjük miatt (12 órás szolgálat ugye) nem minden nap ő volt szolgálatban az elmúlt években, fogalma sem lehet azokról a történésekről amikor más volt a kfm. Természetesen nem is egy mkv volt aki feljött Kőbányára, főleg 2005. szeptember előtt, amikor nem volt egyáltalán leváltás a két tartalékvonaton. Csak egy példa: nem engedték be a kocsivezetőt a forgalmi ügyeleten a WC-be azzal az indokkal, hogy ott éppen felmosnak. Kénytelen volt felmenni Kőbányára, hogy ne tojjon be. Csak ennél az esetnél nem romlott el vonat a környéken, így nem is derült ki sosem, hol volt az mkv mikor kiengedték a vonatról.

Egyébként a szabályzat ezen pontja mellett inkább a józan ész diktálná, hogy valaki mindig legyen ezeken a tartalékvonatokon. Miután pont azért állnak ott, hogy forgalmi zavar esetén be tudjanak segíteni.

Több olyan kérdés is elhangzott, amire a jelen nem levő GI1 tudott volna válaszolni, de ugye nem volt ott. A BKV jogásznője a következő tárgyalási napra ígérte. A jegyzőkönyv egyébként kötelezi az alperest, hogy a következő napra állítsa elő a tanút. Ha ismét nem lesz ott, akkor ugye megint 4-5 hónap a következő nap kitűzése. De ekkor valószínű egy 100-150 ezer forintos büntetés is az alperes számára (BKV) mindjárt a tárgyalási nap kezdetén.

Részletek a jegyzőkönyvből:


A tanúként beidézett mkv:

Kérdésre: Ebben az esetben a forgalomirányítónak pótlásról kellett volna gondoskodnia, azonban ilyenkor azért nem gondoskodnak a pótlásról, mert abban reménykednek, hogy ez alatt a távollét ideje alatt nem lesz szükség a tartalék vonatra.

Kérdésre: Abban az esetben amennyiben egy vonalon lévő vonat vezetője szolgálatképtelenséget jelent, ebben az esetben a pótlásáról kell gondoskodni. A szabályzat szerint ugyanis bekapcsolt üzemképes vonatot felügyelet nélkül nem lehet hagyni. Felügyeletet az észak-déli vonalon a metrókocsi vezetők láthatnak el.

Kérdésre: A tartalékvonat üzemben lévőnek minősül, nem vonatkoznak rá eltérő szabályok a vonali vonathoz képest.

Kérdésre: Igen, ebben az esetben a szabályzat szerint gondoskodni kellett volna a felperes pótlásáról.


A tanúként beidézett kfm:

...a vonat ugyanis amíg a vezető nem tartózkodik benne, addig megfigyelés alatt áll...

Kérdésre: Nincs írásbeli rendelkezés arra vonatkozóan, hogy ilyenkor a vonat vezetője hova hagyhatja el a vonatot, mindenki természetszerűnek veszi a munkáltató és mi is, hogy ilyenkor nem hagyja el az állomás területét és csupán 5-10 percet távozik, azonban írásbeli szabályozás arra vonatkozóan, hogy ilyenkor a vonat vezetője mennyi időre és hova mehet el, nincsen.

Kérdésre: Abban az esetben ha ilyenkor a vezető távozik, nem kell pótlásról gondolkodnom, mert ilyenkor a vonatért a vezető felel.


Felperes személyesen:

Észrevételezem, hogy az előbb a tanú azt mondta, hogy az állomási személyzet figyeli ilyenkor a vonatot, azonban azt korábban a másik tanútól már hallottuk, hogy az állomási személyzet nincs feljogosítva arra, hogy őrizzen egy ilyen vonatot. Ebben az esetben ily módon amikor a vonat vezetőjét kiengedik, pótlásról pedig nem gondoskodnak, a vonat őrizetlenül marad.

A következő tárgyalási nap: 2007. szeptember 20.
Időpont: reggel 08.30.
Helye: Fővárosi Munkaügyi Bíróság, II. kerület, Gyorskocsi utca 52, I. emelet 101-es tárgyaló.

A tárgyalás nyílt, tehát bárki eljöhet. Megközelítés: Margit híd budai hídfőjétől vagy a Batthyány térről gyalog.
[Ezt a hozzászólást újraszerkesztették: 2007-06-09 13:34:37]
[válaszok erre: #2] (TÉMANYITÓ)
Kiváló dolgozó
Kingweb adatlapja Privát üzenet küldése Felvétel a címjegyzékbe Felvétel tiltó listára Hozzászólások száma:   
 

Per2

(üzenet: 291, M3)
 
    / 12 
Lista: 
Kép:
Smile:
  

A weboldal címe: http://m3.what.hu

Új hozzászólás írása
  Név :   Jelszó :
  Mail :
  Üzenet:

 Betűszín:  Háttérszín:
 Árnyék:      Parázslás:
BBcode On/Off.    Betűméret:
Url/Kép autokonverzió On/Off.
Aláírás beszúrása
  Kép feltöltés: [Feltöltési max. file méret (byte): 20000]
    Írja be ide a képen látható biztonsági kódot:
Smiley kódok teljes listája
Az oldal 0.0082478523254395 másodperc alatt generálódott.

  Cégadatok  |   Felhasználási feltételek  |   Adatvédelem  |   Általános Fórum Szabályzat  |   Segítség
  Netboard Bt. © 2001-2023. E-mail